- Liittynyt
- 28.10.2016
- Viestejä
- 2 632
Kannattaa myös tarkistaa että sun levyjarrut tukee pyörän kumenja.Misukat tuli eilen postissa ja nyt on markkinointi päästetty irti.
![]()
Viimeksi muokattu:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kannattaa myös tarkistaa että sun levyjarrut tukee pyörän kumenja.Misukat tuli eilen postissa ja nyt on markkinointi päästetty irti.
![]()
Misukat tuli eilen postissa ja nyt on markkinointi päästetty irti.
![]()
Siinähän lukisi silloin disc brake only, mutta eiköhän tämä ole jonkun markkinoinnissa keksimä ja jonkun ei pyöräilevän johtokunnan hyväksymä.Koitetaankohan tuolla viestiä, että tubelessina ei pelaa vannejarrujen kanssa? Jos vaikka on paineille herkkä ja vanteen lämpeneminen nähdään riskinä… on niin outo merkintä.
Johtunee siitä, että kuvittelisin pro pyöräilijöiden olevan jollain muulla palstalla ja harrastelija ei oikein hyödy tehonmittauksesta tai ainakaan osaa käyttää sitä dataa mihinkään.
Eli 750€ on aika paljon yhden mittaustuloksen saamisesta.
Monihan kaikenlaista mittaa, mutta mittaustuloksia käytetään lähinnä somejulkaisuihin.
On tuo wattidata arvokasta ihan harrastelijoillekin jos treenaa yhtään tavoitteellisesti ja seuraa sitä treenin aikana. Ainakin itse olen oppinut arvostamaan sitä smart trainerin hankkimisen jälkeen ja sen takia kaipaankin wattidataa myös perinteiseen ulkona tapahtuvaan harjoitteluun.Johtunee siitä, että kuvittelisin pro pyöräilijöiden olevan jollain muulla palstalla ja harrastelija ei oikein hyödy tehonmittauksesta tai ainakaan osaa käyttää sitä dataa mihinkään.
Eli 750€ on aika paljon yhden mittaustuloksen saamisesta.
Monihan kaikenlaista mittaa, mutta mittaustuloksia käytetään lähinnä somejulkaisuihin.
Ratas menee sisäänpäin offsetin myötä.Jos tekee mieli kokeilla fillariin (suoratankoinen gravel, CX maastopyörän runko) pientä säätöä kesäksi niin eturattaan vaihtoa vois kokeilla.
SRAM 34 hampainen vaihtui aiemmin 36 hampaiseksi, 3mm offset.
38 hampainen 6mm offsetillä löytyis, eikai tuo lisääntyvä offset muuta tee kuin ”ulontaa” eturatasta? Eikai yhteensopivuus ongelmaa tule.
Toisaalta 36 hampaisesta löytyis ovaalia, sellanen kokematta:
38 hampaista ovaalia ei nyt valikoimassa löytynytkään tuolta, siinä olis vaihtelua jos mahtuu enää pyörimään Santa Cruz Highball rungossa.
Ratas menee sisäänpäin offsetin myötä.
Ja ei haittaa, toimii varmasti.
tuollahan olis ovaali 38t, mahtaiskohan sopia runkoon ?
Rutsilta varmasti löytyy runkospexistä tieto että mikä maksimi ratas. Aika isolta kyllä 38t kuulostaa maasturiin.
Vastannee 40t ratasta ulommaisessa kohdassaSiellä on 38t mainittu maksimiksi, mutta jos onkin ovaali niin sehän haukkaa hiukan lisää tilaa. Varmanpäälle jos haluaa niin 36t ovaali. Sillähän saa hiukan sitä 38t tuntumaa myös.
Vastannee 40t ratasta ulommaisessa kohdassa
Hieman yllättäen huomasin ettei täällä ole ollut mitään puhetta siitä, että Favero on julkaissut Assioma Pro MX SPD -wattipolkimet. Hinta 749 euroa molempien jalkojen tehomittareista eli huomattavasti halvemmat kuin Garmin Rally XC200. Saatavuus näyttää olevan tosi huonoa mutta sitten kun näitä saa, niin myyvät varmaan kuin häkä ja varmaan nähdään alennuksia Garminin polkimissa. Tämä on hyvä huomioida jos on samassa tilanteessa kuin minä ja etsimässä SPD-wattipolkimia.
Favero Assioma PRO MX | MTB Power Meter Pedals SPD®
Discover Assioma PRO MX, our off-road power meter pedals for MTB XC Gravel, and CX. The lightest SPD® power meter pedals on the market.cycling.favero.com
Piruuttani kokeilin q168 maastokampia gravelissa, q150 maantiekampien sijaan ja oli kyllä niin kamalan tuntuiset, että ei pystynyt.Mulla on ollu jo viime kesästä cyclocrossissa Assioma DUO-Shi:t (tirsk) M520 SPD rungoilla, eli käytännössä SPD-wattipolkimet. Maksoivat reilusti alle 600€, eli vähän ovat vielä tyyriit nuo Pro MX:t. Toki eihän noita viitsi maastopyörään laittaa kun Q-factorit levenee sinne läskipyörän aku ankka -lukemiin, mutta kapeilla maantiepyörän kammilla menettelee.
Tämä tieten absoluteblackin ovaali perusteella, kaikkihan ei oo saman mallisia eli ovaalius vaihtelee merkeittäin, omasta mielestä mitä oon kokeillu (blackspire, wolftooth, ab) niin ab:n ratas on paras.Jees, noinkin ronskisti kasvaa. Eli ei mahdu Highball runkoon.
Voiskin sitten kokeilla 36t ovaalia vaihteeksi.
Tässä tekniikanmaailman artikkeli.Mitäs noilla wattipolkimilla sitten tekee?
Mitäs noilla wattipolkimilla sitten tekee?
Ymmärrän periaatteen. Mitä lisää se wattien tuijottelu tuo harjoitteluun?Niillä mitataan tehoa, paljonko pohkeesta irtoaa voimaa watteina mitattuna kampiin.
No ihan sama kuin esim. km-tahdin mittaaminen juostessa. Mutta jos asia ei kiinnosta, niin ei varmaan ole sun juttu ja sillä selvä.Ymmärrän periaatteen. Mitä lisää se wattien tuijottelu tuo harjoitteluun?
Vähän sama siis vedänkö maasta 150 kahdessa sekunnissa vai 100kg tangon rinnalle 0.5 sekunnissa.No ihan sama kuin esim. km-tahdin mittaaminen juostessa. Mutta jos asia ei kiinnosta, niin ei varmaan ole sun juttu ja sillä selvä.
Ööh, no ei. Ei kai kukaan voimanostossa aikaa mittaa vaan nostettuja painojaVähän sama siis vedänkö maasta 150 kahdessa sekunnissa vai 100kg tangon rinnalle 0.5 sekunnissa.
Tehoa mitataan. Mitä tuossa nyt trollausta on?Ööh, no ei. Ei kai kukaan voimanostossa aikaa mittaa vaan nostettuja painoja
Vähän trollauksen makua näissä sun jutuissa nyt.
Huoh. Pyöräilyssä tehon mittaaminen vertautuu siihen painojen mittaamiseen. On se trollausta kun ei viitsi edes yrittää ymmärtää asiaa ja alkaa jankuttamaan.Tehoa mitataan. Mitä tuossa nyt trollausta on?
Tämä tieten absoluteblackin ovaali perusteella, kaikkihan ei oo saman mallisia eli ovaalius vaihtelee merkeittäin, omasta mielestä mitä oon kokeillu (blackspire, wolftooth, ab) niin ab:n ratas on paras.
Speksien mukaan noin 9mm tulee lisää, pitkään tuota pohdin että onko se liikaa. Aluksi tuntui varsin aku ankalta, mutta Q-factor oli silti pienempi kuin täpärissä, läskistä puhumattakaan, joten tottumiskysymys ja äkkiä siihen tottui.Piruuttani kokeilin q168 maastokampia gravelissa, q150 maantiekampien sijaan ja oli kyllä niin kamalan tuntuiset, että ei pystynyt.
Aika paljon näytti duoshitit lisäävän leveyttä.
Mitä yritätte saavuttaa ovaaleilla eturattailla? Markkinointitekstien perusteella hyötyjä on jos monenmoisia, mutta tutkimusten perusteella vain eliittitason kisaajat lyhyillä maksimisuorituskyvyn sprinttimatkoilla voivat hyötyä hyvin pienissä määrin niiden käytöstä.Tollaset lähti nyt tilaukseen, oon aiemmin vierastanut noita ”kolmannen osapuolen” osia ettei mene sössimään XX1 harmoniaa, mutta nyt ei muu auttanut
Kyllä se vaan mtb hommissa varsinki teknisemmässä nousussa on auttanu, voi ettei maailmaa mullistava ero, mutta kaikki vaan auttaa on etiä päin, tasasella hyöty voi olla marginaalinen.Mitä yritätte saavuttaa ovaaleilla eturattailla? Markkinointitekstien perusteella hyötyjä on jos monenmoisia, mutta tutkimusten perusteella vain eliittitason kisaajat lyhyillä maksimisuorituskyvyn sprinttimatkoilla voivat hyötyä hyvin pienissä määrin niiden käytöstä.
![]()
Oval Chainrings : Do they work? What's research say? — Bike Fit Adviser
The main idea: Oval chainrings are meant to make the chainring larger during the power phase, and take advantage of the extra potential power generation possibilities when we're at our strongest in the pedal stroke, and make the chainring smaller when we're in the weaker sections of our pedal strokewww.bikefitadviser.com
2x8 vaihteisto joten kahdella eturattaalla.Pojalle pitäisi 26" tuumaista maastopyörä katsella ja jonkun euron säästäisi Saksasta tilaamalla. Tämä pisti silmään https://www.bike-discount.de/en/cube-acid-260-disc-black-n-green
Millainen projekti tuollaisen kasaaminen on ja onko tuo pyörä ns. Hintansa väärti? En saanut nopeasti tolkkua, että onko tuo yhdellä eturattaalla oleva malli? Aina vähemmän rikkoutuvia osia jos näin olisi.
Ja tosiaan ei ole kokemusta hirveesti fillareiden huollosta ja kasailusta, mutta työkalut kyllä pysyvät kädessä. Lähinnä mietin kuinka pieninä palasina tuommoinen toimitetaan. Ja tuosta koosta sen verran että eikös tuo tuollaiselle 150cm pitkälle ole passeli koko ja varmaan menee muutaman vuoden.
Saa esittää muitakin n.500€ hintaisia mikäli parempia sattuu tietämään joltain muulta sivustolta.
Nää nyt on näitä joita ei oikein voi mitata hyötyykö.Mitä yritätte saavuttaa ovaaleilla eturattailla? Markkinointitekstien perusteella hyötyjä on jos monenmoisia, mutta tutkimusten perusteella vain eliittitason kisaajat lyhyillä maksimisuorituskyvyn sprinttimatkoilla voivat hyötyä hyvin pienissä määrin niiden käytöstä.
![]()
Oval Chainrings : Do they work? What's research say? — Bike Fit Adviser
The main idea: Oval chainrings are meant to make the chainring larger during the power phase, and take advantage of the extra potential power generation possibilities when we're at our strongest in the pedal stroke, and make the chainring smaller when we're in the weaker sections of our pedal strokewww.bikefitadviser.com
Mitä yritätte saavuttaa ovaaleilla eturattailla? Markkinointitekstien perusteella hyötyjä on jos monenmoisia, mutta tutkimusten perusteella vain eliittitason kisaajat lyhyillä maksimisuorituskyvyn sprinttimatkoilla voivat hyötyä hyvin pienissä määrin niiden käytöstä.
![]()
Oval Chainrings : Do they work? What's research say? — Bike Fit Adviser
The main idea: Oval chainrings are meant to make the chainring larger during the power phase, and take advantage of the extra potential power generation possibilities when we're at our strongest in the pedal stroke, and make the chainring smaller when we're in the weaker sections of our pedal strokewww.bikefitadviser.com
Kysytään enemmän asiasta tietäviltä, täältä varmaan löytyy.
Ostin uuden pyörän ja tänään purin tuossa pakkauksesta, mutta jotenkin tuntu epätasaselta takarenkaan pyöriminen vapaasti ilmassa rullatessa. En oo tällä käynyt ajelemassa ja kokeilemassa, enkä vielä tuohon loskakeliin meinaa lähteäkään, joten käytännön tuntumasta ei voi sanoa.
Liitteenä muutamat videopätkät kun takarengasta pyörittää vapaasti. Vaikuttaisi, että vanne hieman epätasanen ja ehkä pinnoja pitäisi kiristää/löysätä? Voiko täysin uusi vanne olla noin epätasanen?
Mietiskelin, että tuleekohan vaikuttamaan esim laakereiden kestoon. Vai onko tuo sen verran pientä epätasaisuutta, että onko mitään merkitystä ollenkaan? Eturengas ei kuitenkaan vaikuttaisin ihan noin epätasaisesti pyörivän.
Kysytään enemmän asiasta tietäviltä, täältä varmaan löytyy.
Ostin uuden pyörän ja tänään purin tuossa pakkauksesta, mutta jotenkin tuntu epätasaselta takarenkaan pyöriminen vapaasti ilmassa rullatessa. En oo tällä käynyt ajelemassa ja kokeilemassa, enkä vielä tuohon loskakeliin meinaa lähteäkään, joten käytännön tuntumasta ei voi sanoa.
Liitteenä muutamat videopätkät kun takarengasta pyörittää vapaasti. Vaikuttaisi, että vanne hieman epätasanen ja ehkä pinnoja pitäisi kiristää/löysätä? Voiko täysin uusi vanne olla noin epätasanen?
Mietiskelin, että tuleekohan vaikuttamaan esim laakereiden kestoon. Vai onko tuo sen verran pientä epätasaisuutta, että onko mitään merkitystä ollenkaan? Eturengas ei kuitenkaan vaikuttaisin ihan noin epätasaisesti pyörivän.
Mikäs siinä alugearissa on vikana että pitää saada SRAM:n oma?
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.