Pyöräily

Canyon | MAASTO | GRAND CANYON Tuolla oli alle tonnin pyöriä, täytyypä tutustua lisää noihin. Vaikuttavat ainakin laadukkailta.

Ja myös vaihtoehtona vois olla fillarifoorumi/fillaritori mikä olikaan, menopelejä käytettynä. Luulis olevan säädöt ja huollot kunnossa jos harrastajan entinen pyörä.

Muoks: ja itse ostaisin tuolta paljon miellummin alta tonnin fillarin kuin XXL:stä, tämä kyllä tuntumaa vain mutta onhan nuo jo erinäköisiäkin vekottimia.
 
Radon on brändinä yksi vaihtoehto lisää noille saksalaisille suoramyyntipyörille. Mitä olen nyt foorumeita selailemalla ymmärtänyt, niin Canyonilla on ainakin joidenkin mallien osalta (ilmeisesti kyseisten mallien suosiosta johtuvia) toimitushankaluuksia, minkä vuoksi toimitusajat ovat pahimmillaan venyneet jopa kesän yli.
 
Vielä jatkoa tyhmille kysymyksille, tietäisikö joku mikä seisontajalka menisi tähän suoraan kiinni?

784b1014749e7ad62ca6e6e1d260df3f.jpg
66c9ea008f1990fc791bf0372b303d72.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Kyljessä lukee Scott P45, joku kymmenen vuotta vanha tuo on.

Osaatteko sanoa sopisiko joku tällänen:

Ghost 26–28″, seisontatuki - Harmaa - Seisontatuet | XXL

XLC KS-R01 seisontatuki takahaarukkaan 12,90 €
Tuo ylempi Ghost on sama mitä prismakin myy jupiterin tms merkin alla. Käy varmaan liki kaikkiin pyöriin. Itsellänikin vastaava kiinni. Ainut jos putki on liian paksu niin ei välttämättä mahdu, mutta silmämääräisesti sen jo näkee.
 
Todella hyviä vehkeitä. Saa rahoilleen varmana vastinetta.

Kyllä, viime keväänä tilattu Grand Canyon oli mielyttävä yllätys kun ei ollut ennen merkistä mitään tuntumaa. Alkoi jopa nälkä kasvaa syödessä eli miettinyt että jos 1400€ sijasta laittaakin 2000€ Canyonin fillariin niin kuinka hemmetin hyvän sitten saa. :geek: Vaikka mitään tarvetta ei ole.
 
Mulle tuli viime keväänä Canyonin Commuteri. Se jopa lentää tiellä^^
Just kiva, kun tuntuu ettei tarvi maksaa mitään extralisiä vaan saa arvoa rahalle.
Ehdotin niille parannuksia aiemman vuoden malliin ja ne oli toteutettu tuossa.
Pitäisi viedä huoltoon silmäiltäväksi, tuli viime vuonna jo tonni täyteen mittariin. Vai millaisia huoltoja noille suositellaan?

Mulla vasta eka huolto menossa, ihan lähiliikkeessä. Jäi oikeastaan se ensihuolto väliin kun ei malttanut viime kesänä. En kyllä osaa sanoa kuinka usein pitäis huollattaa. Ketjut kannattaa vaihtaa myös riittävän usein ettei syö rattaita, sitten tulee kalliimpi osien vaihto.
 
Eipä mullakaan se tehtyä tullut. Ei tosiaan malttanut.
Ketjuja tuossa ei ole, niin ei tarvi niitä vaihtaa tai rattaita. En sit tiiä näkeekö huollon silmä tuossa jotain mitä itse en näkisi? Pultit ja mutterit tuntuu olevan tallessa. Siks lähinnä kysyinkin, että minkälaista noille suositeltaisiin? Jarrupalat sun muut varmaan on ihan kondiksessa. Ei ole aiemmissa pyörissä ollut levyjarruja, mut tuskin ne noin nopsaan kuluisi.
Olen yrittänyt pitää levyt ja pyörän puhtaana ottamalla tuon aina mukaan suihkuun.

Pinnat, nesteet, jarrupalat, kireydet ne normihuollossa käy läpi. Levyjarrujen palat on halpoja, ja usein hio niitä ettei tarvis vaihtaakaan, jos esim vinkuu tms.
Muutoin mulla parissa aiemmassa pyörässä levyjarrut nesteellä kestäneet todella hyvin, ikinä ollut vikoja niissä.

Jos vielä puhtaana oot pitänyt niin ajele tää kesä vaikka ens keväänä ajoissa normihuoltoon ennen ruuhkaa. Helmi- maaliskuussa :D
 
Itse vaihdatin levyjarrujen jarrupalat eteen ja taakse viimevuoden keväällä,huollon yhteydessä.
5 vuotta kesti,kun alkoi takapään jarrut vinkumaan.

Tossa pari videota palojen vaihdosta,jos alkaa itse urakoimaan.
Palojakin on varmaan monenlaisia olemassa.
Jos itse vaihtelee,niin kannattaa katsella,mitkä palat oman pyörän jarruihin käy.



 
Pitikin lähteä kaverien messiin ekalle MTB reissullelleni reilu vuosi sitten. Kalliiksi tuli...

Heti reissun jälkeen tilasin Canyon Exceed CF SL 6.0 pro race:n. Tosi mukava laite on ollut ja täpärimiesten perässä mennyt ihan jees. Polte kuitenkin kasvoi ja vartti sitten lähti tilaukseen Canyon Spectral CF 7.0. Sopivan erilaiset pelit ja kaippa sitä voisi turhempaankin rahansa laittaa :lol:
 
Pitikin lähteä kaverien messiin ekalle MTB reissullelleni reilu vuosi sitten. Kalliiksi tuli...

Heti reissun jälkeen tilasin Canyon Exceed CF SL 6.0 pro race:n. Tosi mukava laite on ollut ja täpärimiesten perässä mennyt ihan jees. Polte kuitenkin kasvoi ja vartti sitten lähti tilaukseen Canyon Spectral CF 7.0. Sopivan erilaiset pelit ja kaippa sitä voisi turhempaankin rahansa laittaa :lol:

En suosittele bike parkkeihin erehtymistä, seuraavana on joku dh-peli tilauksessa kun Spectralista kerran hyppäät iskarit pohjaan :D

Nimim. hissikausi avattu toissapäivänä


Pitäisi varmaan tilata 160mm ilmaruoto keulaan, ja perän joustomatkaa lisätä spacerin poistolla 140mm -> 150mm.
 
Nuo perushuollot ovat aika helppoja myös itsekin tehdä. Itse jotakuinkin kaiken muun tehnyt itse paitsi vanteiden rihtauksen. Olisi syytä opetella sekin jalo taito, kun sen verran tiuhaan menee vanne solmuun :D

Voimansiirron osien vaihtoväleille on olemassa seuraavat ohjeelliset nyrkkisäännöt:
  • Ketjut 2500 km
  • Takapakka 5000 km
  • Eturattaat 10000 km
Tarkemmin homman pystyy klaaraamaan ostamalla ketjun venymismitan ja tulkita sillä, milloin ketju on liian venynyt. Olennaisinta noissa nyrkkisäännöissä lienee se, että ketjut vaihdetaan jokaisessa, takapakka joka toisessa ja eturattaat joka neljännessä voimansiirtoremontissa.
 
En suosittele bike parkkeihin erehtymistä, seuraavana on joku dh-peli tilauksessa kun Spectralista kerran hyppäät iskarit pohjaan :D

Pitäisi varmaan tilata 160mm ilmaruoto keulaan, ja perän joustomatkaa lisätä spacerin poistolla 140mm -> 150mm.
Omalle päänupille, vauhdin siedolle ja kyvyille tuon Spectralin pitäisi riittä paremmin kuin hyvin. Aika paljon pitäisi kykyjä ja varmuutta nostaa, että pystyisin tykittämään lujaa dh-pätkiä :) Jäykkäperä Exceedillä tuli mentyä Fiskasin Rövarberget, menihän se, mutta ehkä järeämmällä täpärillä voi vetää vauhdikkaammin ja muutenkin mukavammin.

Spectralissahan kasvatettiin joustoja 2018 -> 2019 malleihin.
- Keula 150mm -> 160mm (RockShox Pike RC)
- Perä 140mm -> 150mm (RockShox Super Deluxe RCT)
Tilaamani S koko tosin jäi perästä edelleen 140mm. Jos tuo S koko on suunniteltu 140mm, niin onko tuota järkeä/mahdollista muuttaa 150mm joskus myöhemmin?
 
Omalle päänupille, vauhdin siedolle ja kyvyille tuon Spectralin pitäisi riittä paremmin kuin hyvin. Aika paljon pitäisi kykyjä ja varmuutta nostaa, että pystyisin tykittämään lujaa dh-pätkiä :) Jäykkäperä Exceedillä tuli mentyä Fiskasin Rövarberget, menihän se, mutta ehkä järeämmällä täpärillä voi vetää vauhdikkaammin ja muutenkin mukavammin.

Spectralissahan kasvatettiin joustoja 2018 -> 2019 malleihin.
- Keula 150mm -> 160mm (RockShox Pike RC)
- Perä 140mm -> 150mm (RockShox Super Deluxe RCT)
Tilaamani S koko tosin jäi perästä edelleen 140mm. Jos tuo S koko on suunniteltu 140mm, niin onko tuota järkeä/mahdollista muuttaa 150mm joskus myöhemmin?

Mun tietääkseni 2018 ja 2019 malleissa (ainakin AL) on sama runko, mutta jousitusmatkaa lisätty vain 10mm per pääty. Lisäksi renkaat on vaihtuneet 2,6" -> 2,4". Super Deluxesta en tiedä, mutta Deluxe RT:ssä joustomatkan säätö onnistuu. Pikessä myös.

Täpärit tuo poluille ihan uuden ulottuvuuden, kun pääsee niin paljon lujempaa juurakot ja kivikot.
 
@lelfonso Jeps, nuohan ne muutokset ovat myös CF. Sama runko, mutta:
- Renkaat vaihtuneet 2,6" -> 2,4"
- Kiekot M1700 -> M1900 (CF 7.0, kalliimpi 8.0 olisi ollut M1700, mutta halusin GX Eaglen)
- Joustomatkat lisääntyneet 10mm
- Takajousto vaihdettu lisäkannulliseen, oli kyseessä sitten RockShox tai Fox
- Satulatolppa vaihdettu Canyonin omaan vs RockShox Reverb Stealth B1 (CF 7.0)

Hinta pysynyt samana CF 7.0:ssa. Tiedä sitten saako tänä vuonna vähemmän laatua samaan hintaan. Ainakin noissa kiekoissa on iso hintaero.
 
No jopas nyt. Yritin irroittaa tänään huollon yhteydessä poljinkampea fillarin vasemmalta puolelta. Ruuvasin normaalisti ensin kuusiokolon auki ja sitten irroitustyökalun keskiöön. Väänsin sisemmästä pultista, mutta mitään ei tapahtunut. Ihmettelin että onpas se pirulainen kovassa ja väänsin kovempaa. Ei vieläkään mitään, joten lisäsin voimaa, kuten taitojen loppuessa kuuluu tehdä. Lopulta alkoi tapahtumaan, mutta muutaman väännön jälkeen huomasin että eihän se saakelin kampi näytä siltikään liikkuvan vaikka pultti pyörii ja irroitustyökalu tulee ulospäin. Ruuvasin varovasti irroitustyökalun irti, mutta siinä vaiheessa oli jo myöhäistä, sillä huomasin sen vääntäneen kammesta kierteet mukanaan. Irroitustyökalussa ei ollut mitään vikaa, kierteet olivat vain siirtyneet siististi kammesta siihen.

Eipä ole aiemmin käynyt tällä tavalla. Fillari ei ole kuin about 3v vanha Trek ja siinä kammen päässä olevassa kuusiokolopultissakin oli vielä ihan silminnähden hyvät rasvat jäljellä. Miten ihmeessä se kampi on voinut jämähtää näin saakelin tiukkaan tässä ajassa? Ei tuota taida enää saada irti kuin rälläkällä ja silläkin helvetin hankalasti, tai sitten ehkä jollakin tällaisella yleismallisella ulosvetäjällä, mutta tässä tapauksessa kammen alla ei välttämättä ole tarpeeksi tilaa noille koukuille ja kammen alaosan muotoilukin on ikävän pyöreä.

No, onneksi kampi on vielä kiinni normaalisti, niin fillarilla voi sentään ajaa, mutta vähän hankalaksi menee jatkot ja uudet kammetkin siihen pitää nyt sitten hommata. Voihan perseensuti.
 
No jopas nyt. Yritin irroittaa tänään huollon yhteydessä poljinkampea fillarin vasemmalta puolelta. Ruuvasin normaalisti ensin kuusiokolon auki ja sitten irroitustyökalun keskiöön. Väänsin sisemmästä pultista, mutta mitään ei tapahtunut. Ihmettelin että onpas se pirulainen kovassa ja väänsin kovempaa. Ei vieläkään mitään, joten lisäsin voimaa, kuten taitojen loppuessa kuuluu tehdä. Lopulta alkoi tapahtumaan, mutta muutaman väännön jälkeen huomasin että eihän se saakelin kampi näytä siltikään liikkuvan vaikka pultti pyörii ja irroitustyökalu tulee ulospäin. Ruuvasin varovasti irroitustyökalun irti, mutta siinä vaiheessa oli jo myöhäistä, sillä huomasin sen vääntäneen kammesta kierteet mukanaan. Irroitustyökalussa ei ollut mitään vikaa, kierteet olivat vain siirtyneet siististi kammesta siihen.

Eipä ole aiemmin käynyt tällä tavalla. Fillari ei ole kuin about 3v vanha Trek ja siinä kammen päässä olevassa kuusiokolopultissakin oli vielä ihan silminnähden hyvät rasvat jäljellä. Miten ihmeessä se kampi on voinut jämähtää näin saakelin tiukkaan tässä ajassa? Ei tuota taida enää saada irti kuin rälläkällä ja silläkin helvetin hankalasti, tai sitten ehkä jollakin tällaisella yleismallisella ulosvetäjällä, mutta tässä tapauksessa kammen alla ei välttämättä ole tarpeeksi tilaa noille koukuille ja kammen alaosan muotoilukin on ikävän pyöreä.

No, onneksi kampi on vielä kiinni normaalisti, niin fillarilla voi sentään ajaa, mutta vähän hankalaksi menee jatkot ja uudet kammetkin siihen pitää nyt sitten hommata. Voihan perseensuti.

Kaksi mahdollisuutta, todella pahasti hapettunut kiinni, tai sitten:

Noita kammen ulosvetäjiä on kahta aivan liian samannäköistä mallia (klassinen nelikanttikeskiö, ja sitten Shimanon Octalink). Jälkimmäisen työkalu sopii fyysisesti kierteiltään täydellisesti ensimmäiseen kampeenkin, mutta se ulosvetäjän sisäosa on hieman liian leveä ja ottaa kiinni kampeen eikä pelkästään siihen keskiöakseliin... voima kohdistuu pelkästään niihin kammen kierteisiin, eikä siihen haluttuun rajapintaan.

Ai, miksi tiedän... (Kammen kierteet saa poistettua ihan sellaisella lyhyellä 15 mm lenkkiavaimella. Eikä tarvitse edes vääntää erityisen kovaa.)

Itse korjasin tyhmyyden seuraukset viemällä pyörän suosiolla tuossa vaiheessa lähimpään pyörähuoltoon (etenkin kun työkalulaatikossani ei ollut sitä oikeaa mallia ulosvetäjää ja se toinenkin vielä ehjä kampi piti myös poistattaa). Hattu kouraan, ja taisi olla vain 20 euroa kourasta kouraan lopulta.

Kuulemma ihan vaan lämmitys + yleismallin ulosvetäjä irroittivat kammen kiltisti (kampi jäi edelleen asennettavaan kuntoon vain pienillä arvilla, toki ilman niitä integroituja ulosvetäjän kierteitään en sitä koskaan uudelleen asentanut).
 
Kaksi mahdollisuutta, todella pahasti hapettunut kiinni, tai sitten:

Noita kammen ulosvetäjiä on kahta aivan liian samannäköistä mallia (klassinen nelikanttikeskiö, ja sitten Shimanon Octalink). Jälkimmäisen työkalu sopii fyysisesti kierteiltään täydellisesti ensimmäiseen kampeenkin, mutta se ulosvetäjän sisäosa on hieman liian leveä ja ottaa kiinni kampeen eikä pelkästään siihen keskiöakseliin... voima kohdistuu pelkästään niihin kammen kierteisiin, eikä siihen haluttuun rajapintaan.

Ai, miksi tiedän... (Kammen kierteet saa poistettua ihan sellaisella lyhyellä 15 mm lenkkiavaimella. Eikä tarvitse edes vääntää erityisen kovaa.)

Itse korjasin tyhmyyden seuraukset viemällä pyörän suosiolla tuossa vaiheessa lähimpään pyörähuoltoon (etenkin kun työkalulaatikossani ei ollut sitä oikeaa mallia ulosvetäjää ja se toinenkin vielä ehjä kampi piti myös poistattaa). Hattu kouraan, ja taisi olla vain 20 euroa kourasta kouraan lopulta.

Kuulemma ihan vaan lämmitys + yleismallin ulosvetäjä irroittivat kammen kiltisti (kampi jäi edelleen asennettavaan kuntoon vain pienillä arvilla, toki ilman niitä integroituja ulosvetäjän kierteitään en sitä koskaan uudelleen asentanut).
Työkalu oli ihan oikea/sopiva, eli tässä tapauksessa Shimanon Octalink. Mittailin vielä jälkikäteen työntömitalla, että se sisempi osa on sopiva. Pitänee käyttää pajalla.
 
Kannattanee vaihtaa sitten kampia uusiessa noihin ulkoisiin laakereihin ja hollowtech kampiin jos simpan puolelta valkkaa.
On hieman tukevammat.
Ostin kiinanpojalta piruuttaan tuollaiset Shimanon xt kopiokammet triplarattaille, merkkiä jiankun ixf.
Tuli keskiökin mukana.
Yllättävän hyvät, paitti keskiö. Sekin kyllä menee mutta rasvat tarttis vaihtaa ja Shimanon oma keskiö maksaa reilu kympin Saksassa, josta tulee aika ajoin tavaraa tilattua. Joten hommasin suoraan sen simpan keskiön. Rattaat toki täytyy metsästää.
 
Työkalu oli ihan oikea/sopiva, eli tässä tapauksessa Shimanon Octalink. Mittailin vielä jälkikäteen työntömitalla, että se sisempi osa on sopiva. Pitänee käyttää pajalla.
Kävin yhdellä paikallisella fillaripajalla keskustelemassa vaihtoehdoista. Ei ollut kuulemma edes erityisen harvinainen tilanne, tosin ei yleinenkään. Sopivaa työkalua irroitukseen ei ollut valmiina, joten korjaus menee ensi viikkoon. Katselin että mm. Biltemassa olisi kyllä yleismallisia ulosvetäjiä noin 10-20 eurolla, mutta ei ole varmuutta että mahtuvatko niiden "kynnet" riittävän tukevasti kammen alle, niin taidan antaa homman mieluummin samalla hinnalla sinne pajaporukan hoidettavaksi.
 
Voisko tuohon väliin ruiskuttaa vaikka wd-20/vastaavaa väliin joksikin aikaa vaikuttaan ja yrittää nitkutella tuota kampea ja vähän vasaralla nakutella. Ainakin näyttäis kuvien perusteella ettei kammesta ja octalinkista pitäisi tulla vastaavasti "yhtä puuta" kuin mitä nelikanttikeskiöön jämähtäneestä kammesta. Näitten toimenpiteiden jälkeen keskiö vaihtoon ja taitaa olla entry-level kamaa noi octalink-kammetkin, joten kampien ja keskiön päivitystä kannattaa harkita.

edit: nuo wd20 ym. puhdistussprayt saattaa tunkeutua laakereihin ja viedä niistä rasvat mukanaan.
 
Voisko tuohon väliin ruiskuttaa vaikka wd-20/vastaavaa väliin joksikin aikaa vaikuttaan ja yrittää nitkutella tuota kampea ja vähän vasaralla nakutella. Ainakin näyttäis kuvien perusteella ettei kammesta ja octalinkista pitäisi tulla vastaavasti "yhtä puuta" kuin mitä nelikanttikeskiöön jämähtäneestä kammesta. Näitten toimenpiteiden jälkeen keskiö vaihtoon ja taitaa olla entry-level kamaa noi octalink-kammetkin, joten kampien ja keskiön päivitystä kannattaa harkita.

edit: nuo wd20 ym. puhdistussprayt saattaa tunkeutua laakereihin ja viedä niistä rasvat mukanaan.
Kyllä sinne todennäköisesti pitää WD40:aa tai vastaavaa laittaa jokunen tunti ennen kuin alkaa kunnolla pajottamaan.

Kammet eivät tosiaan kummoisesti maksa ja keskiö ei ole menossa vaihtoon tässä yhteydessä.
 
Viimeksi muokattu:
Äh. Meni vähän tuotenimike väärin. wd-40 tarkoitin.
Ihan mielenkiinnosta, mikä huoltotoimenpide sulla alunperin vaati niitä kampia irroittaa? Keskiön naksuminen, löysä kampi / välys tai osien vaihtaminen päivityksen tai kulumisen takia lähinnä ainoita syitä tuonne kajota.
Olisi tuo epäonninen sattuma kohdannut kuitenkin joskus tulevaisuudessa.
 
Äh. Meni vähän tuotenimike väärin. wd-40 tarkoitin.
Ihan mielenkiinnosta, mikä huoltotoimenpide sulla alunperin vaati niitä kampia irroittaa? Keskiön naksuminen, löysä kampi / välys tai osien vaihtaminen päivityksen tai kulumisen takia lähinnä ainoita syitä tuonne kajota.
Olisi tuo epäonninen sattuma kohdannut kuitenkin joskus tulevaisuudessa.
Ihan vaan säätämisen, tutkimisen ja yleisen huollon/voitelun nimissä rassailin. Mitään vikaa en ollut korjaamassa.
 
Pistosuojatuista renkaista.
Onko markkinointikikka,vai silmänlumetta.
Parikesää takaperin vaihdoin uudet kumit fillariini.
XXL liikkeestä kävin silloin hakemassa päällys ja sisärenkaat.
Pistin sitten kaikki uusiksi,niin kestää sitten taas oman aikansa.
Myyjä kehui,että on oikein kaksoispistosuojatut kumit.
Renkaat Contimental valmistamat.

Nyt kävi ohrasesti eilen läksin kauppareissulle.
Eipä tarvinnut kauvaa veivata,kun eturenkaasta ilmat katosi.
Onneksi oli pieni käsipumppu repussa,niin pääsin reissun tekemään.

Sitten iltasella otin etuvanteen pois ja aloin sisärengasta vaihtamaan,
niin oli pieni terävä kiven muru mennyt päälikumista lävitse ja rikkonut sisäkumin.
Onneksi oli ylimääräinen sisäkumi varalla.

Että näin hyvin pistosuojatut tälläkertaa toimi.Mikäs on yleisin pistosuojaus tapa renkaissa.
Varmaankin eri renkaanvalmistajilla on eroja.

Imgur
 
Viimeksi muokattu:
Pistosuojatuista renkaista.
Onko markkinointikikka,vai silmänlumetta.
Parikesää takaperin vaihdoin uudet kumit fillariini.
XXL liikkeestä kävin silloin hakemassa päällys ja sisärenkaat.
Pistin sitten kaikki uusiksi,niin kestää sitten taas oman aikansa.
Myyjä kehui,että on oikein kaksoispistosuojatut kumit.
Renkaat Contimental valmistamat.

Nyt kävi ohrasesti eilen läksin kauppareissulle.
Eipä tarvinnut kauvaa veivata,kun eturenkaasta ilmat katosi.
Onneksi oli pieni käsipumppu repussa,niin pääsin reissun tekemään.

Sitten iltasella otin etuvanteen pois ja aloin sisärengasta vaihtamaan,
niin oli pieni terävä kiven muru mennyt päälikumista lävitse ja rikkonut sisäkumin.
Onneksi oli ylimääräinen sisäkumi varalla.

Että näin hyvin pistosuojatut tälläkertaa toimi.Mikäs on yleisin pistosuojaus tapa renkaissa.
Varmaankin eri renkaanvalmistajilla on eroja.

Imgur
Itsellä ihan sama kokemus. Jokin pellin suikale päässyt vannenauhan välistä työntymään ja aamulla kumi tyhjä. Totesin, että se ja sama mitkä kumit laittaa lo. tubeless.
 
Pistosuojatuista renkaista.
Onko markkinointikikka,vai silmänlumetta.
Parikesää takaperin vaihdoin uudet kumit fillariini.
XXL liikkeestä kävin silloin hakemassa päällys ja sisärenkaat.
Pistin sitten kaikki uusiksi,niin kestää sitten taas oman aikansa.
Myyjä kehui,että on oikein kaksoispistosuojatut kumit.
Renkaat Contimental valmistamat.

Nyt kävi ohrasesti eilen läksin kauppareissulle.
Eipä tarvinnut kauvaa veivata,kun eturenkaasta ilmat katosi.
Onneksi oli pieni käsipumppu repussa,niin pääsin reissun tekemään.

Sitten iltasella otin etuvanteen pois ja aloin sisärengasta vaihtamaan,
niin oli pieni terävä kiven muru mennyt päälikumista lävitse ja rikkonut sisäkumin.
Onneksi oli ylimääräinen sisäkumi varalla.

Että näin hyvin pistosuojatut tälläkertaa toimi.Mikäs on yleisin pistosuojaus tapa renkaissa.
Varmaankin eri renkaanvalmistajilla on eroja.

Imgur
Schwalbe Marathon Plus on varmaan tämän hetken parhaiten suojatut renkaat. 5mm paksu suoja renkaassa.

Tietenkin jos se terävä esine pääsee kyljestä menemään, niin ei nuo suojat sitä estä.

Marathon Plus
 
Pistosuojatuista renkaista.
Onko markkinointikikka,vai silmänlumetta.
Parikesää takaperin vaihdoin uudet kumit fillariini.
XXL liikkeestä kävin silloin hakemassa päällys ja sisärenkaat.
Pistin sitten kaikki uusiksi,niin kestää sitten taas oman aikansa.
Myyjä kehui,että on oikein kaksoispistosuojatut kumit.
Renkaat Contimental valmistamat.

Nyt kävi ohrasesti eilen läksin kauppareissulle.
Eipä tarvinnut kauvaa veivata,kun eturenkaasta ilmat katosi.
Onneksi oli pieni käsipumppu repussa,niin pääsin reissun tekemään.

Sitten iltasella otin etuvanteen pois ja aloin sisärengasta vaihtamaan,
niin oli pieni terävä kiven muru mennyt päälikumista lävitse ja rikkonut sisäkumin.
Onneksi oli ylimääräinen sisäkumi varalla.

Että näin hyvin pistosuojatut tälläkertaa toimi.Mikäs on yleisin pistosuojaus tapa renkaissa.
Varmaankin eri renkaanvalmistajilla on eroja.

Imgur
Ostat sisäkumin josta saa sielun irti ja laitat tubeles sealantin sielusta sisään.Paljon varmempi keino kuin noi pistosuojatut kumit.
 
Työmatkalle (6km suuntaansa) pitäisi hankkia joku polkupyörä, mieluusti max 500e, ettei harmita niin paljoa jos häviää. Myös käytettynä ostaminen onnistuu, mutta mitä merkkiä sitä lähtisi katselemaan?

e. Pituutta vajaa 190cm, joten mikäköhän tuumakoko olisi paras?
 
Tässä kun lomarahat napsahtavat tilille niin lähden pyöräostoksille. Suurin ongelma on kuitenkin tuo kypärä. Mistä löytää "hyvänäköisiä" kypäriä? Ao. kuvassa olevia himmeleitä ei tämmöinen äijänkuvatus suostu käyttämään

BELL_BELL_CHARGER_PP-KYPARA_JR_56492989.jpg

Tyyli saisi olla hieman hm... "sotilaallisempi"
 
Tässä kun lomarahat napsahtavat tilille niin lähden pyöräostoksille. Suurin ongelma on kuitenkin tuo kypärä. Mistä löytää "hyvänäköisiä" kypäriä? Ao. kuvassa olevia himmeleitä ei tämmöinen äijänkuvatus suostu käyttämään

BELL_BELL_CHARGER_PP-KYPARA_JR_56492989.jpg

Tyyli saisi olla hieman hm... "sotilaallisempi"

Esim. motonetissä on aika laaja valikoima erilaisia kypäriä https://m.motonet.fi/fi/kategoria/1579/394576/Pyorailykyparat

Ja suurin osa motonetin valikoimasta on esillä myymälöissä, joten niitä on helppo käydä sovittelemassa :tup:
 
Työmatkalle (6km suuntaansa) pitäisi hankkia joku polkupyörä, mieluusti max 500e, ettei harmita niin paljoa jos häviää. Myös käytettynä ostaminen onnistuu, mutta mitä merkkiä sitä lähtisi katselemaan?

e. Pituutta vajaa 190cm, joten mikäköhän tuumakoko olisi paras?

Mitä tuossa Fillarifoorumia olen seurannut, niin Kona Dew tuntuu olevan suositelluin kulkine noilla spekseillä. Menee toki hieman yli budjetin, mutta jos se sallitaan, niin tuo lienee hyvä vaihtoehto. Toinen vaihtoehto on seurata XXL:n viikko-/viikonlopputarjouksia ja poimia sieltä Whiten hybridimalli.

Tuolla pituudella sopiva koko lienee 57...59 cm riippuen vähän ruumiinrakenteesta (mm. jalan sisämitta eli inseam).
 
Tässä kun lomarahat napsahtavat tilille niin lähden pyöräostoksille. Suurin ongelma on kuitenkin tuo kypärä. Mistä löytää "hyvänäköisiä" kypäriä? Ao. kuvassa olevia himmeleitä ei tämmöinen äijänkuvatus suostu käyttämään

BELL_BELL_CHARGER_PP-KYPARA_JR_56492989.jpg

Tyyli saisi olla hieman hm... "sotilaallisempi"

Mites ois tämmöinen pyöräilijän airbag, jolloin varsinaisen kypärän voisi korvata haluamallaan päähineellä. Tosin tuo isohko kauluri ei taida mennä tuohon "sotilaalliseen" tyyliin... ellei sitten siihen päälle hanki maastokuvioitua päällistä :D
 
Tässä kun lomarahat napsahtavat tilille niin lähden pyöräostoksille. Suurin ongelma on kuitenkin tuo kypärä. Mistä löytää "hyvänäköisiä" kypäriä? Ao. kuvassa olevia himmeleitä ei tämmöinen äijänkuvatus suostu käyttämään

BELL_BELL_CHARGER_PP-KYPARA_JR_56492989.jpg

Tyyli saisi olla hieman hm... "sotilaallisempi"
Jos ei maantiekypärää halua, niin sitten joku MTB, tai freeride potta.

Itsellä käytössä tämä Giro MIPS kypärä. Suosittelen kypärää jossa on MIPS, koska mitään syytä ostaa mipsitöntä ei ole.
Giro Quarter FS MIPS Pyöräilykypärä , musta -uskomattomaan hintaan | Bikester.fi
 
Tämmösen mipsin sisältävän potan voisin päähäni laittaa. Täytyy löytää sopivan hintainen jostain
Tilasin sitten tuollaisen Bell annex shieldin.
Mutta sitten noihin itse fillarin lisävarusteisiin. Minkälaisia lokasuojia porukka suosittelee? Ja nuo on vissiin aika helppo laittaa itsekkin kiinni? Ja mitä muita "must have" -lisävarusteita on? En ole omistanut fillaria 25:een vuoteen joten olen todella pihalla näistä :D
 
Niin, lukko tosiaan olis hyvä. Vieläkö nuo U-lukot on parhaimpia?

Kyllähän U-lukot päihittää muut lukot käytettävyys-turvallisuus -suhteeltaan. Toki mikään ei korvaa vanhaa kunnon jykevää kettinkiä, mutta niitä ei yleensä tee mieli kantaa mukana.
 
Kyllähän U-lukot päihittää muut lukot käytettävyys-turvallisuus -suhteeltaan. Toki mikään ei korvaa vanhaa kunnon jykevää kettinkiä, mutta niitä ei yleensä tee mieli kantaa mukana.
Ei kyllä ainakaan kestävyydessä. Tai jos löydät kettinkiä +18 mm vahvuisilla lenkeillä niin sitten. U-lukkoja saa kuitenkin sellaisella vahvuudella. Jos sellaisia ketjuja olisi, niin koko olisi aivan absurdi.

Edit. Tai siis tokihan on paksuja ketjuja esim laivan ankkureissa, mutta sellaisia mitkä on tarkoitettu polkupyörien lukitsemiseen...
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 254
Viestejä
4 491 088
Jäsenet
74 171
Uusin jäsen
äänihaitta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom