Pyöräily

Mitäköhän mä en nyt tajua? Vai onko myyjän asentaja unohtanut asentaa jonkun holkin?

Tuohan heiluu tuossa ku kommandon pallit kunnes kiristää kunnolla. Ja varmaan aika perkeleen kovaa pitääkin kiristää, vaikka nuo päätyholkit asettuvatkin haarukassa paikalleen. Uskoisin silti tämän olevan syy miksi etujarrun kanssa on ollut alusta asti ongelmia, tuntuu hieman siltä että se asettuu hieman vinoon kovan jarrutuksen jälkeen, ja levyissäkin on epätasaista kulumajälkeä.

Tässä vielä video heilumisesta ennen akselin kiristystä.

Eikö tuohon joku 15-12mm holkki pitäisi ainakin laittaa väliin, á la 15mm Thru Axle Hub Adapter to 12mm Thru Axle - 15mm Thru Hub Adapter | eBay

Jospa löytyis vielä jostain lähempää kuin Kiinasta?

59540346_2223055771279760_77392660679098368_n.jpg
 
Mitäköhän mä en nyt tajua? Vai onko myyjän asentaja unohtanut asentaa jonkun holkin?

Tuohan heiluu tuossa ku kommandon pallit kunnes kiristää kunnolla. Ja varmaan aika perkeleen kovaa pitääkin kiristää, vaikka nuo päätyholkit asettuvatkin haarukassa paikalleen. Uskoisin silti tämän olevan syy miksi etujarrun kanssa on ollut alusta asti ongelmia, tuntuu hieman siltä että se asettuu hieman vinoon kovan jarrutuksen jälkeen, ja levyissäkin on epätasaista kulumajälkeä.

Tässä vielä video heilumisesta ennen akselin kiristystä.

Eikö tuohon joku 15-12mm holkki pitäisi ainakin laittaa väliin, á la 15mm Thru Axle Hub Adapter to 12mm Thru Axle - 15mm Thru Hub Adapter | eBay

Jospa löytyis vielä jostain lähempää kuin Kiinasta?

59540346_2223055771279760_77392660679098368_n.jpg


Ei tuollaista välystä pitäisi olla. Pyörän napa on tehty paksummalle akselille, mitä tuohon on laitettu. Meneekö tuohon keulaan sitten tuota paksumpaa akselia. Jos ei niin, sitten tuo muunnosholkki taitaa olla oikee vaihtoehto. Onko sen verran vanha pyörä ettei enää voi liikkeelle viedä takas?
 
Onko suositusta hyvästä kännykkätelineestä pyörään? Tuli lupauduttua seuraamaan kesällä kertyviä pyöräilykilometrejä kilometrikisan puitteissa ja pitäähän sitä nyt sitten paremmin päästä seuraamaan miten ne kilsat kertyy.

Äkkiä kun katselin niin tuollainen Alin teline olis Suomeen tän kuun aikana toimitettuna 9€:
https://s.click.aliexpress.com/e/cqz7sPri

Se vaikutti myös sopivalta omaan luuriini (Note 9). Entäs sitten tällainen: Finn - The mount for every smartphone and bike ?
Pyöränä on Helkaman mummonpyörä ja kuljen pääosin asfalttia, osin myös soraa ja mukulakiveäkin joten luurin olis hyvä pysyä tiukasti paikoillaan.

Mä käytin tälläistä syksyn ja talven (vaikka S8 nyt on IP-luokitukseltaan riittävä) ainakaan ei luuri katoa metsään tai hankeen jos ajaa maastossa myös. Hyvin toimiva ollut parin sadan pyöräilypäivän kokemuksella. Enemmän varmaan maastopyöräosastoa.

Celly älypuhelin pyöräteline tankokiinnikkeellä XL FLEXBIKEXL | Motonet Oy
 
Mä käytin tälläistä syksyn ja talven (vaikka S8 nyt on IP-luokitukseltaan riittävä) ainakaan ei luuri katoa metsään tai hankeen jos ajaa maastossa myös. Hyvin toimiva ollut parin sadan pyöräilypäivän kokemuksella. Enemmän varmaan maastopyöräosastoa.

Celly älypuhelin pyöräteline tankokiinnikkeellä XL FLEXBIKEXL | Motonet Oy

Juu ei mummonpyörällä paljoa metsässä ajella. Samoin kun luurissa jo on IP-luokitus niin mukavampi käyttää mallia jossa ei ole mitään koteloa.

Päädyin ostamaan tollaset Alin telineet, vaimokin halus omaan pyöräänsä samanlaisen niin katsotaan mihin noi riittää ja sit voipi ostaa uudet kun ei nuo ole hinnalla pilattuja. Vaativat vaan muovikotelon tuon kiristysmekanismin vuoksi mutta sellainen jo löytyykin.
 
Pitääpä nuo työkalut hankkia ja huollella. Lyhyempää stemmiä ajattelin samalla kokeilla kun ehkä hitusen pitkä tuo "ohjaamo" radonissa. Team 7.0 vakiostemmi taitaa olla 90mm, huomaako tuossa mitään eroa jos vastaavan mutta 70mm pitkän ostaa vai meneekö liian lyhyeksi? Onko noissa väliä käytännössä minkä merkkisen ottaa, nykyinen on racefacelta ja grammanviilaus ei niin kiinnosta että hiilaria hankkisi. Bikesterillä olisi toi bbt-9 ja stemmi 25 euroa.
Haetko asennon muutosta vai herkempää ohjausta? Satulan etäisyydellä voi myös kokeilla, jos asento on vain hieman pielessä. Itse laitoin 11cm tilalle 6cm stemmin 30 asteen nousulla, siinä oli eroa asennolla ja selvästi herkempi, mutta hyvä siitä tuli.
 
Kysyppä myyntiliikkeestä jos sieltä saisi holkin ilmatteeksi.

Selitys fiballe oli että ovat siirtyneet hiljattain 15mm akselista 12 milliseen, mutta omassa kokoonpanossa oli joko virheellisesti 15mm napa tai sitten oli unohdettu se adapteri. Anyways, adapteri on tulossa joten ainakin aspa pelaa hyvin.
 
Lyhempi stemmi tuli ja näin alkuun ainakin tuntuu hyvälle, pitää tuota satulaa vielä hieroa eteen/taakse suunnassa ja kallistuksessa lenkillä.

Näköjään noita centerlockeja on erilaisia niin eihän tuo keskiötyökalu näihin käykkään, tähän mulla olevaan kai käy ihan kasettipakantyökalu tai ainakin saman näköinen on... Noh ehkä tolle bbt 9:llekkin löytyy joskus käyttöä, voipahan huoltaa kavereitten fillareita.
 
Lyhempi stemmi tuli ja näin alkuun ainakin tuntuu hyvälle, pitää tuota satulaa vielä hieroa eteen/taakse suunnassa ja kallistuksessa lenkillä.

Näköjään noita centerlockeja on erilaisia niin eihän tuo keskiötyökalu näihin käykkään, tähän mulla olevaan kai käy ihan kasettipakantyökalu tai ainakin saman näköinen on... Noh ehkä tolle bbt 9:llekkin löytyy joskus käyttöä, voipahan huoltaa kavereitten fillareita.
Näköjään näin on,vasta nyt huomasin katsoa mikä kiinnitys levyssäsi on,sori tästä neuvosta.Kyllä sinä sen keskiönkin joudut vaihtamaan jos vähänkään enemmän ajat.
 
Näköjään näin on,vasta nyt huomasin katsoa mikä kiinnitys levyssäsi on,sori tästä neuvosta.Kyllä sinä sen keskiönkin joudut vaihtamaan jos vähänkään enemmän ajat.

Joo ei mitään, mun olisi pitänyt itse tarkistaa paremmin.

Keulan o-renkaat, ilmeisesti pitää olla silikonipohjaista rasvaa ettei nuo tuhoudu?
 
Oman keulan liukuputket putsaan ajon jälkeen ja joskus ruikkaan lidlin silikoni spräy öljyä.Jos on useamman päivän ajamatta käännän pyörän ylösalaisin että päässee öljyt ylätiivisteisiin ilmapuolella valumaan.Just huollossa sanoivat että keula liukulaakerit on kuin uudet, ajettu vuodesta -13 useampi tuhatta.
 
Onko täällä kukaan hankkinut / testannut 2019 mallin Canyon CF Spectralia (7.0 tai 8.0)? Millaisia kokemuksia tuosta fillarista? 7.0:n SRAMin setti kiinnostaa Shimanoa enemmän (Exceedissä ollu pirun mukava), mutta M1900 vs M1700 kiekkojen ero mietityttää.

Onko joku vertaillut DT Swiss M1900 ja M1700 kiekkoja toisiinsa? Onko noissa millainen käytännön ero? Omassa Exceed CF 6.0 pro racessa on X1700, missä on ratched hubi, kuten myös M1700:ssa. Noissa Spectraleissa yksi ero on tuo M1900 / M1700, siksi kyselen noista kiekoista.
 
Viimeksi muokattu:
Suurin ero noissa on kiekon painossa ja vapaarattaassa. 1900-sarjassa on 3-kynsinen tavallinen napa, 1700:ssa on se dt swissin ratchet systeemi, joka on parempi.

Oman spectralin M1700-kiekoista olen kyllä tykännyt, vuoden ajelun jälkeen ihan suorat, vaikka aika kovaa runtua ajoittain saanut. Auttaa toki, kun painoa on ajokamat päällä vain n. 70kg.
 
^Tänks. Tuo paino ero on aika marginaalinen ja tuo ratchet olikin tiedossa. Mietin vain kuinka paljon se "paremmuus" tuntuu 1700 vs 1900 :) Omasta X1700 oon kans tykänny, se on XC kiekko ja siinä tuo ratchet myös.
 
Ei kai se tunnu niin pitkään, kun se pelaa. Ratchetti on idioottivarma, mutta noita kynsivapareita paukkuu kyllä. IMO kolme kynttä on liian vähän kestävyyden kannalta.
 
Ratcheteissa on yleensä enemmän "pykäliä" joissa napa ottaa kiinni. Eli polkimet ei pyöri tyhjää niin paljoa ennen kuin veto lähtee päälle. Ratchetin pystyy sisuskalut vaihtamalla saamaan yli 50 pykäläiseksi. Kynsivapareita ei tietääkseni pysty päivittämään, ja niissä on yleensä vähemmän (n. parikymmentä) pykäliä.

Nopeampi vedon kytkeytyminen auttaa esim. teknisissä kivikoissa, kun vauhti on hidas, ja joutuu asettelemaan polkimia tarkoin ettei kolise kiviin.
 
Ei riittänyt SKS Longboardien mukana tulevissa aisoissa pituus Merida Silex 400 etulokarin kiinnitykseen.
Onko porukka ihan perusrautakaupasta käynyt noutamassa ja itse väännellyt sopivia aisoja?
Vai löytyykö jostain pidempiä valmiiksi taivuteltuja?

Hankin Puuilosta akselia ja vein ammattikoululle taivutettavaksi. 3€ tuli yhteensä hintaa aisoille ja nyt on etulokari paikoillaan.
Piti tuo kuminen lisäläppä ottaa irti, kun jäi ensimmäisen 30m ajon jälkeen jo kiinni maahan.
Hieman rämisi ensimmäisellä pidemmällä lenkillä, pitänee tarkistella onko jossain vielä vähän kiristyksen varaa.
 
Mites ihmisillä olisi suosituksia hieman enemmän maastoa kestäviä ja parempaa lookkia lokareille? Ei saisi tolkuttomia maksaa, värinä musta tai musta keltainen, eivät saisi käteen jäädä ekassa pannussa (joka takuulla tulee) ja mielellään sellaiset että tarjoaisivat edes jokseenkin samaa suojatasoa kuin nykyiset.

IMG_20190508_212711.jpg
 
En tiedä lookin paremmuudesta mutta itse käytän sks x blade ja shockblade settiä.

On pysyny mukana pannutuksista huolimatta ja helppo kiinnittää ja irroittaa tarvittaessa.
 
En tiedä lookin paremmuudesta mutta itse käytän sks x blade ja shockblade settiä.

On pysyny mukana pannutuksista huolimatta ja helppo kiinnittää ja irroittaa tarvittaessa.
Sks:n bladet oli vanhassa mutta aina selkä ja naama kurassa niiden kanssa kun vauhti kasvoi yli 20-25kmh. Onko noissa tullut parannuksia viime vuosina? Oma takalokari oli mallia suora eikä seurannut rengasta. Ja etulokari taas oli haarukassa edestä niin ylhäällä että kura lensi edestä naamaan.
 
Quad lockia puhintelineenä käyttävät hoi! Ohjeissa sanotaan että se puhelimeen tuleva 3M teipillä kiinnitettävä pala pitää laittaa suoraan puhelimen takakanteen eikä pidä (mukamas) silikoni yms. pinnalla. En todellakaan laita suoraan luuriin (One plus 6) sitä kiinni, vaan ajattelin nimenomaan siihen silikonisuojaan. Pari kiinasta tilattua muovi yms. kuorta löytyy myös. Miten mahtaa pysyä 3M teippi silikonikuoressa?

Ja ohjeiden mukaan kiinnitys tankoon vain noilla kumilenksuilla? 2kpl nippusidettä kuitenkin mukana.

Aika heiveröiseltä vaikuttaa
 
Tietääkö joku mistä löytyisi isoja kypäriä? Tällä hetkellä koon 61 ja tuntuu ettei istu ollenkaan. Saisi varmaan olla vielä pari kokoa isompi.
 
Sks:n bladet oli vanhassa mutta aina selkä ja naama kurassa niiden kanssa kun vauhti kasvoi yli 20-25kmh. Onko noissa tullut parannuksia viime vuosina? Oma takalokari oli mallia suora eikä seurannut rengasta. Ja etulokari taas oli haarukassa edestä niin ylhäällä että kura lensi edestä naamaan.

Bladejahan muutamakin eri malli. Kyllä tuo X-Blade jonkun verran seuraa rengasta vaikka muuten voisi olla käyrempi, mutta ei kuitenkaan ole ravannut selkää/reppua. Se Shockblade on kyllä tosi korkealla, mutta en sitten tiedä onko tuo leveä vinoputki blokannut pahimmat kurat itsellä.

Quad lockia puhintelineenä käyttävät hoi! Ohjeissa sanotaan että se puhelimeen tuleva 3M teipillä kiinnitettävä pala pitää laittaa suoraan puhelimen takakanteen eikä pidä (mukamas) silikoni yms. pinnalla. En todellakaan laita suoraan luuriin (One plus 6) sitä kiinni, vaan ajattelin nimenomaan siihen silikonisuojaan. Pari kiinasta tilattua muovi yms. kuorta löytyy myös. Miten mahtaa pysyä 3M teippi silikonikuoressa?

Ja ohjeiden mukaan kiinnitys tankoon vain noilla kumilenksuilla? 2kpl nippusidettä kuitenkin mukana.

Aika heiveröiseltä vaikuttaa

Itse en ole käyttänyt QuadLockia, mutta tutuilla on ollut. Suosittelen miettimään Extra Strong -laadun teippejä kun se mukana tuleva ei kuulemma ole ihan parasta laatua. Itselläni on vastaava kiinnitystapa ja hain Bauhausista kunnon teipit, mitkä on kyllä luokkaa kuori repeää ennen teippiä.

En tiedä siitä kumilenksu-mallista. Niissä muissa malleissahan on kunnon kiinnitys.
 
[QUOTE="jarhu, post: 5013435, member: 4730]



Itse en ole käyttänyt QuadLockia, mutta tutuilla on ollut. Suosittelen miettimään Extra Strong -laadun teippejä kun se mukana tuleva ei kuulemma ole ihan parasta laatua. Itselläni on vastaava kiinnitystapa ja hain Bauhausista kunnon teipit, mitkä on kyllä luokkaa kuori repeää ennen teippiä.

En tiedä siitä kumilenksu-mallista. Niissä muissa malleissahan on kunnon kiinnitys.[/QUOTE]

Kiitti vinkistä.

Tuo teippi on jo kiinni tuossa palassa mikä tulee puhelimeen, mutta kaipa siihen väliin vois lykätä järeämpää. Ihme jollei ole jo sellaista valmiiksi..

Tosiaan ihmetyttää tuo telakan kiinnitys ohjainkannattimeen, parit erikokoiset O-renkaat ja kaksi nippusidettä. Vissiin hiukan ilmaa hinnassa
 
Helppoa kun heinänteko, vielä nuo pyörännavat putsaukseen+rasvaukseen ja jossain pinnojen kiristely niin eiköhän sillä taas aja

60q1Oh9GSdjkjY07ujmTYI5a_gwirSF3NhyrhMiGFBnAu0OFYgvcJvCNb_bwwoOGk2AQfuEHfd4Y5JMojVUIVzR813eLx47rgBMTXaFy6XCm7ViUqWmbymhm-qfEoOClLmNpby211F0PqhuqPySBANfwl0H3E1RK_A-RqnWAV8eEIOOzvvq546-Lh37Nbn2LZMvY18XQsHtgcAfQKlEfeCxEwf-uCcJaatJukjdt1qEGXqj_7MsBPDWdf8xEeUFUGKPX0AvN3gltJf_zu9G4OHxsqOXnKvaIr8eIYRGbHGYmF4SrZCBYymNCeNdCVKzSCI0HafdfzxqfnOktM5R8qk-puI5rpOzKFCf8b1lb9Qve5JtDJTB2hz-8PgfT3XXjfJ_7_1rRwuGZ4sR2N50LEGh2Ek0xU-2xYGJU2R9UxIKlHmrkI629vBXwEioY4VWgQM7KfUImZYnl7bkxIVc5WM0m5W-vUZjvdVf-WSx4wj4qMgB_46X48Rk1hNE7xl6vC9I7OxPSKIZaJzC-Zdqg5_7vFmAYgSdjEC_O5YiLPHz4YFxdRAYbTnGrjciKe_w-DFWWE0faX9oJjsunj_CfARF2fSeJzbYUzxXggpLMYQN_3IV7AYR3s2ufBX0Lzxmy4hiWWpETYfimSl15Gj6WP7jpDoq7zww=w683-h910-no


dnab-YKAf_WtqENhlKjhBu1qKB9KOW6Zk33cRpRD4FLqAH3whz4Z0vtOZ49-rBQkuA29-6PjuFGILJv_anDie7NlXv3r9y63tMRDpqEdpchZWA0GehcP8qZJXtLZcnXsAQUmhNhCKnw0eivEYdE83BQGGpHaD1V1058jUcKXd6VipjyWhB1W4fS4GFptSlQ_E4lm7Sf8QKaUH8X84gt4-lN0xkbJ1ieEFCcT6pkuoMB4bD1jRY-mWiiR248zYcHB4y3g_u94hQEZqyyxjTL4JuzPC18Pa_6CROG785wjvIpzFePhqZ0wQQZxO59J10NO2qLlonJsIZ6cQ2BE1hRi4GmuFCGQKTC2SaUf8QhxZLU9fiuBh9mwnFzWb0edJMmk9R0PIcRY8-D0cJbhwywRIgC0adZEG3KxHe1xjYUVfH5xljuH-V_ri-zw8f6AlO2sB7xjeSFdbXs3YqBcbwy3M48P4fgcEZEPg22pyfOo2LntXnM6ZJ8RIo_-04ZsfQqmGL6-Hoz7gOvv_IpNl7OzRM80Z8dEkuBEGi82_f4mkO-OhUwsQVlp7aNbUme-hvRPeiRF5bfZ8sqQneQY-kiv3xrzPpN-M0LgcEeCHLWqXR9PujflfRxPiOqrWdct45ObzhUfl9RM4u7zyGag4pWEWclo-vGPBk4=w683-h910-no
 
Tietääkö joku mistä löytyisi isoja kypäriä? Tällä hetkellä koon 61 ja tuntuu ettei istu ollenkaan. Saisi varmaan olla vielä pari kokoa isompi.
Kannattaa käydä kokeilemassa jossain liikkeessä eri mallisia kypäriä. Joku toinen malli voi istua päähän paljon paremmin, vaikka olisi sama koko.
 
Onpa tuo metin suojaus tullut itsekin testattua.
Käytössä maastopyöräilyssä giro ja met,met istuu paljon paremmin päähän ja tuntuu paremmalta.Giroon virtaa ilma paremmin,sitä käytän kuumalla kelillä.
 
Vaihdoin fillariini kahdeksan vuoden jälkeen koko voimansiirron ja Tuboliton sisärenkaat. Ensisijaisesti halusin eroon toisesta eturattaasta, mutta samalla tarkoitus oli myös pudottaa painoa ja ottaa ovaali eturatas kokeiluun.

Paino putosi 9,4 kilosta 8,2 kiloon, mikä oli enemmän kuin osia tilatessa laskeskelin. Ilmeisesti vanhojen Middleburnin kampien vaihto XX1 DUB -kuitukampiin oli todella iso ero. Mielestäni tuo on varsin kunnioitettava paino pääasissa hyvällä alustalla ajettavalle mutta täysin maastokelpoiselle fillarille. Canyonin runkoon vaihtamalla saisi vielä noin 300g painoa pois tähtitieteelliseen hintaan. Pyöristä ja satulatolpasta saisi myös nipistettyä lisää jos olisi reippaasti ylimääräistä rahaa. Mutta kyllähän tuota jo nyt kantaa helposti rappuja ylös ja alas.

Polkimista ja sisärenkaista sai verrattaen halvalla paljon painoa pois, kun niiden painot putosivat puoleen ja kolmasosaan. Kammet maksoivat törkeän paljon, mutta pitäisi kestää pitkään ja olla helposti siirrettävissä joskus uuteen runkoon.

Minulla ketjut ovat pudonneet vain eturattaalta toiselle vaihtaessa, joten yhteen eturattaaseen siirtymisen pitäisi säästää monelta vitutukselta. Samalla sillä sai viilattua painoa ja nopeutettua vaihtoja. Ikävä kyllä vanhaan takanapaan oli todella huonosti riittävät välitykset tarjoavia rataspakkoja. Garbarukilta onneksi löytyi kevyt pakka ja paremman toimivuuden mahdollistava takavaihtajan häkki.

Toisiksi uusimman sukupolven XTR-vaihtajassa on vanhaan XT:hen verrattuna ketjun kitkajarru, joten ketjun ei pitäisi niin helposti töyssyissä iskeä runkoon. Vipujen tuntuma on ainakin vielä aluksi aika outo, sillä ne napsahtavat todella terävästi vanhoihin verrattuna. Vaihtamiseen tarvittava voima on kuitenkin pienempi ja on ihan kätevää, että ylöskin päin voi vaihtaa kaksi pykälää kerralla.

Alustavasti ovaaliratas tuntuu hieman nykivältä ajaessa, jos ei keskity pyörittämään. Tähän voi olla vaikutusta myös vanhalla takanavalla, jossa on jonkin verran välystä. Ovaalirattaalla voima ehkä välittyy vähän tasaisemmin/luonnollisemmin ja täten tuntuu pyöreää paremmalta erityisesti ylämäessä.

Takanavan vaihtoa täytyy vielä harkita, mutta se on kallis operaatio. Kun olisinkin tajunnut ennen osien tilaamista sen vetelevän viimeisiään, olisin voinut valita XD-vapaarattaalla olevan mallin ja Sramin takapakan (ja vaihtajat) tai jopa uuden Shimanon 12-vaihteisen setin. Ilmeisesti ainakin DT Swissin takanavan voi myöhemmin päivittää pikalinkkukiinnityksestä ja Shimanon vanhasta vapaarattaasta 12/148 -milliseen kiinnitykseen ja eri vapaarattaaseen?

Hommasin myös aidon Spurcyclen kellon huonosti toimivan kiinakopion tilalle. Tuossa on todella kova ja selkeä ääni ja ihmiset reagoivatkin siihen paremmin. Melkein harmittaa, ettei sitä tarvitse soittaa useammin, mutta onhan se silti mukavinta, kun kaikki noudattavat liikennesääntöjä ja liikenne on sujuvaa.

Nappasin pari kuvaa puhelimen huonolla kameralla:
DSC_0273.JPG

DSC_0270.JPG
 
Harkinnassa sinkulaan (Felt Brougham) kiinteät lokasuojat, kun tähän asti on menty Ass Saversin muovilokarilla takana. Hakusessa minimalistinen design ja pieni koko. Nopealla googlauksella löysin Curana CLitet, jotka näyttävät hyviltä mutta taitavat olla hieman rämisevät kiinnityksistä johtuen. Kenelläkään kokemuksia näistä tai muista vastaavista kriteerit täyttävistä?
Sks Bluemelsit laitoin juuri omaan pyörään, stingray punaiset sopivat vielä hienosti omaani. Kunhan jaksaa asennella kohdilleen ja leikata aisat sopivan mittasiksi niin erittäin siistit tuli eivätkä rämise. Aiemmin oli tollaiset jossa oli vain yksi aisa niin ne kyllä rämisi ihan mahottomasti.
 
Näitä on nyt ollut viimevuosina.
Gigantti ja Power liikkeet jakelevat fillareita kaupanpäälle,
kun ostat heiltä jonkun hilavitkuttimen.
Mikä on näiden fillareiden kestävyys,onko jollakin kokemuksia näistä munamankeleista.

Oletteko saaneet fillarin mukaan,kun kävitte liikkeessä ostoksilla.
Fillarihan on pahvilaatikossa,joka on sitten itse kasattava.
Kuka ottaa vastuun jos itsekasattu fillari hajoaa ajajan alla ja sattuu tapaturma.
Myyjäliike vai asiakas.??

Kestääkö pyörä 500 km ennen hajoamista,vai 5000 km,vai enemmän.
Entäs mahdolliset korjaukset.Onko minkäänlaista takuuta olemassa.

Imgur

Pyöräliitto varoittaa ilmaisista polkupyöristä – laatu niin huono, ettei huoltamokaan suostu korjaamaan
 
Taitaa asiakas joutua ison osan pyöristä kasaamaan tai maksaan kasaamisesta. Vain jos jostain pyöräliikkeestä löytyy sopiva valmiina niin ei tarvi kasata. Noista ilmaispyöristä olen myös kuullut ettei pyöräkorjaamot niitä ala edes korjaan.
 
Näitä on nyt ollut viimevuosina.
Gigantti ja Power liikkeet jakelevat fillareita kaupanpäälle,
kun ostat heiltä jonkun hilavitkuttimen.
Mikä on näiden fillareiden kestävyys,onko jollakin kokemuksia näistä munamankeleista.

Oletteko saaneet fillarin mukaan,kun kävitte liikkeessä ostoksilla.
Fillarihan on pahvilaatikossa,joka on sitten itse kasattava.
Kuka ottaa vastuun jos itsekasattu fillari hajoaa ajajan alla ja sattuu tapaturma.
Myyjäliike vai asiakas.??

Kestääkö pyörä 500 km ennen hajoamista,vai 5000 km,vai enemmän.
Entäs mahdolliset korjaukset.Onko minkäänlaista takuuta olemassa.

Imgur

Pyöräliitto varoittaa ilmaisista polkupyöristä – laatu niin huono, ettei huoltamokaan suostu korjaamaan
Luonnollisesti laatu ei ole eikä voi olla kauhean hyvä jos niitä jaetaan ilmaiseksi mm. 100e tabletin mukana.

Jos fillari lahoaa alle niin vastuun ottaa asiakas lahoamisen aiheutuessa virheellisestä kasaamisesta ja myyjä jos kyseessä jokin rakenteellinen vika. Toki tämä ratkaistaan viimekädessä oikeudessa.

Pyörälle tulisi tehdä 300km tienoilla ensihuolto, jolloin hengenvaaralliset viat luulisi käyvän ilmi. Ja tämänkin tuotteen osalta on myyjällä normaali virhevastuu.
 
Vaihdoin vaijerin takapyörän vaihteensiirtimeen. Sain sen koottua, mutta en saa "rattaita" pysymään paikallaan. Sattuisko joku tietämään jotain ohjetta miten tämä kasataan oikein?

1d3b85e4f9613ae820ad8fbfc37d162e.jpg
ac8fab2be1a7c5d80fd5bc4cd8e6873f.jpg
1c55c12be0abe63f9377bb187167bed2.jpg

Edit: Tietenkin unohtui tuolla tuotekoodilla googlata, täytyy yrittää löytää sillä joku video.
 
Viimeksi muokattu:
En ihan ymmärtänyt kyllä kysymystä? Mistä rattaista siis puhut?
Vaihdevipuja painaessa ei tapahdu mitään koska ne eivät saa otetta sisällä pyörivään rattaan tapaiseen osaan.

Noi voisi melkein samoin tein uusia kokonaan. Osaatteko suositella joitain vaihdevipuja mistä löytyy myös jarrut? Pyörästä löytyy 3x8 vaihteet.
 
Ittellä tuli joskus tarve ostaa läppäri, ja eipä se power mankeli haitannu kun sen siihe päälle sai. Laatu on sitä mitä vois odottaakin ilmaiselta.

- Sisäkumeja ei voi paikata, sisä"kumi" sulaa jos sitä paikkaa tiptop tai Jupiter paikka-aineilla.
- Toinen kampi on tippunut parikertaa kyydistä kesken ajamisen. Loctiteä piti laittaa että alkoi pysymään.
- Jarrupalat on lähinnä näköiskappaleet jarrupaloista, jotain ne jarruttaakin mutten muista yhtä heikkoja jarrupaloja ajaneeni aiemmin.
- Vaijerit ja kuoret on kovin krouvia tekoa. Takuulla halvimmat.. MotorÖl on ihan must.

+ Etuhaarukka on kiinteä eikä ihan hulvattomasti flexaa tien epätasaisuuksissa.
+ Pyörien laakerit on ihan ok.
+ Penkki ihan jees.
 
Shimano Claris osasarja on Shimanon halvin osasarja, eli parempiakin on.

Aivan, täytyypä jatkaa hakemista. Vähän kiinnostas lähteä netistä esim. Saksasta tilaamaan pyörää, vaikuttas että sais samaan budjettiin aika paljon enemmän laatua.
 
Aivan, täytyypä jatkaa hakemista. Vähän kiinnostas lähteä netistä esim. Saksasta tilaamaan pyörää, vaikuttas että sais samaan budjettiin aika paljon enemmän laatua.

Ootko katellut Canyonin edullisimpia malleja? Ymmärtääkseni hinta/laatu kohdillaan, tulevat suoraan tehtaalta ilman välikäsiä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 252
Viestejä
4 491 053
Jäsenet
74 171
Uusin jäsen
äänihaitta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom