Pyöräily

Itse olen ainakin epäillyt että XXL:n "ensihuolto" on valohoitoa. Muun muassa pyysin ilmaamaan takajarrun, mitään ei oltu tehty ja jouduin itse ilmaamaan jarrun. En saanut mitään selvitystä onko pinnat kiristetty ja onko kiinnityspultit käyty läpi asianmukaisesti.

Vielä hintaan kuuluvat 2 "kausihuoltoa" on jäljellä... Ei tekisi mieli mennä viemään pyörää päiväksi sitä varten että se seisoo seinän vieressä.

Noi pinnojen rihtaukset teetän mielelläni ammattimiehellä, olkoon vaikka xxl:llä. En oikein tajua mitä muuta huoltoa uusi fillari voisi tarvita. Vaihteet säätää parhaiten itse. Vaatiiko noi etuiskaritkaan mitään huoltoa, kun moottoripyörissäkin vain 20 tkm huoltoväli. Crossipyörät sitten erikseen...
 
Itse olen ainakin epäillyt että XXL:n "ensihuolto" on valohoitoa. Muun muassa pyysin ilmaamaan takajarrun, mitään ei oltu tehty ja jouduin itse ilmaamaan jarrun. En saanut mitään selvitystä onko pinnat kiristetty ja onko kiinnityspultit käyty läpi asianmukaisesti.

Vielä hintaan kuuluvat 2 "kausihuoltoa" on jäljellä... Ei tekisi mieli mennä viemään pyörää päiväksi sitä varten että se seisoo seinän vieressä.

Minulla oli XXLstä ostetussa pyörässä kammet vähän löysällä. Käskin sitten ensihuollossa erityisesti kiinnittämään niihin huomiota, sanoin että olivat olleet löysällä. Vähän huollon jälkeen ne kammet sitten irtosi vauhdissa.
 
Kesätöitä pukkasi ja olisi ihan kiva polkea kesällä tuota matkaa autoilun sijaan (~10km suuntaansa, päällystettyä pyörätietä) ja samalla koittaa poistattaa järkyttävää kaljamahaa. Pyörää en omista tai ole omistanut kuin perus kuppilaan ja takaisin pyöriä, mitä kannattaisi lähteä katsomaan ensimmäiseksi oikeaksi pyöräksi millä voisi sitten liikkua vähän muuallakin? Ja tietenkään rahaahan ei ole laittaa kuin n. 500e suoraan tai sitten jotain osamaksu touhuja, toki siltikin olisi pysyttävä siellä alle 1000e...
 
Kesätöitä pukkasi ja olisi ihan kiva polkea kesällä tuota matkaa autoilun sijaan (~10km suuntaansa, päällystettyä pyörätietä) ja samalla koittaa poistattaa järkyttävää kaljamahaa. Pyörää en omista tai ole omistanut kuin perus kuppilaan ja takaisin pyöriä, mitä kannattaisi lähteä katsomaan ensimmäiseksi oikeaksi pyöräksi millä voisi sitten liikkua vähän muuallakin? Ja tietenkään rahaahan ei ole laittaa kuin n. 500e suoraan tai sitten jotain osamaksu touhuja, toki siltikin olisi pysyttävä siellä alle 1000e...

No tuossa edellä keskusteltiin kahdesta 400neuron hybridistä. 500 eurolla sai jo ihan kohtuullisen white-merkkisen hybridin xxl:stä.
 
No tuossa edellä keskusteltiin kahdesta 400neuron hybridistä. 500 eurolla sai jo ihan kohtuullisen white-merkkisen hybridin xxl:stä.
No näinhän näyttää tekevän. Täytyy käydä nuo tarkastamassa, ei taida cycloa saada tuohon hintaan mistään saati järkevää?
 
No näinhän näyttää tekevän. Täytyy käydä nuo tarkastamassa, ei taida cycloa saada tuohon hintaan mistään saati järkevää?

Kattelin sellaista itsekin...mutta cyclo taitaa olla vähän turhan muodissa. Ehkä kannattaa tarkistaa käytettyjen tilanne?
 
Onko kellään 2009-2012 valmistettuja alumiini jopoja? Niissä on murtuma riski, joten kannattaa ehkä vaihtaa.
13-vuotiaan hampaat katkesivat, kun Jopo murtui alta – valmistaja teki neljä vuotta pyöriä, joiden runko voi hajota kesken ajon
Veli-Matti Aalto-Setälän 13-vuotias poika hyppäsi viime keväänä koulupäivän jälkeen pyöränsä selkään ja lähti polkemaan kohti mummilaa. Tie muuttui hiekkatieksi, ja viimeiseen alamäkeen poika ajoi kovaa.

– Vauhtia oli aika paljon, kun yhtäkkiä pyörä hajosi vauhdissa alta. Hän ei ehtinyt edes laittaa käsiä suojakseen vaan lensi suoraan naamalleen hiekkaan, Aalto-Setälä kertoo.

Selvisi, että turkulaispojan Jopo-pyörän runko oli katkennut kahtia. Kuvista näkyy, että sauma oli kuin veitsellä leikattu. Pojalla todettiin useita ruhjeita kasvoissa, olkapäissä ja lonkassa. Nenän ja ylähuulen väliin jäi pysyvä arpi, joka muistuttaa huulihalkiota.

Vakavin vamma tuli hampaisiin. Kaksi etuhammasta katkesi juuresta saakka, mutta jäi kuitenkin ikeniin kiinni. Lääkäri epäili, että hampaat irtoavat myöhemmin. Hampaat tarvitsisivat myös juurihoitoa, mutta sitä ei voida tehdä kun hampaat eivät ole kunnolla kiinni.

Sitä on odotettu melkein vuosi. Poika on nyt 14.

– Lääkärin mukaan hampaiden putoamisen jälkeen pojalle pitää laittaa suuhun väliaikaiset rakenteet siksi aikaa kun kasvot kasvavat, eli noin 20-vuotiaaksi. Sen jälkeen tulevat pysyvät implantit.

Alumiini väsyy
Helkaman sivuille ilmestyi viime syksynä tiedote (siirryt toiseen palveluun), jonka mukaan se on havainnut vuosina 2009–2012 alumiinista valmistettujen Jopo3-pyörien rungoissa satunnaisia murtumia johtuen pyörän väärästä käyttötavasta.

Kyseisen mallin pyöriä valmistettiin neljän vuoden aikana noin 7 000 kappaletta.

– Meille on tullut niistä alle kymmenen asiakaspalautetta. Valtaosassa käyttäjälle ei ole aiheutunut vaaraa. Tiedossamme on kuitenkin muutama loukkaantumistapaus, jotka ovat aina valitettavia, kertoo Helkama Velox Oy:n toimitusjohtaja Tero Valtonen.

Valtaosassa tapauksista käyttäjälle ei ole aiheutunut vaaraa.

Tero Valtonen
Valtosen mukaan kaikki tapaukset on tutkittu, ja niille on ollut yhteistä alumiinirunkoisen pyörän vääränlainen käyttö. Hän muistuttaa, että pyörällä ei saa keulia eikä hyppiä.

– Alumiini väsyy keulimisesta ja sen aiheuttamasta rasituksesta. Tämä ei koske vain Jopoja vaan kaikkia alumiinirunkoisia pyöriä. Niitä ei ole tarkoitettu temppukäyttöön. Tavallisessa ajokäytössä niissä ei ole murtumisvaaraa, Valtonen sanoo.

Helkama sai ensimmäisen asiakaspalautteen vuonna 2012. Valtonen kertoo, että toimiin ryhdyttiin heti. Valvova viranomainen testasi pyörän, mutta ei Valtosen mukaan vaatinut toimenpiteitä. Lisäksi jälleenmyyjille laitettiin pyyntö tarkastaa pyörän rungon kunto.

– Pidämme erittäin tärkeänä sitä, että asiasta keskustellaan ja kuluttajia tiedotetaan siitä ettei tavallisia pyöriä ole tarkoitettu temppukäyttöön. Temppuilukäyttöön sopivia pyöriä ovat erikoisvahvisteiset pyörät kuten BMX-pyörät.

13-3-10753337.jpg

Veli-Matti Aalto-Setälä
Isä vaati 20 000 euroa, 2 000 euron hyvitystä tarjottiin
Veli-Matti Aalto-Setälä sanoo, että hänen poikansa on keulinut pyörällä jonkin verran. Pojalla on kuitenkin temppupyöränä erikseen siihen soveltuva pyörä.

– Emme tienneet, ettei sillä saisi keulia. Lapset ja nuoret keulivat paljon. Jopon omalta sivulta tiedotetta ei löydä, ellei osaa etsiä. Minusta on vastuutonta, ettei Helkama varoita käyttäjiä paremmin pyörästä, joka voi hajota hengenvaarallisesti alla.

He tarjosivat 2000 euroa hyvitykseksi sillä ehdolla, että lupaan olla kertomatta tästä tapauksesta kenellekään.

Veli-Matti Aalto-Setälä
Aalto-Setälä kertoo, että Helkama pyysi rikki menneen pyörän tutkittavakseen ja tarjosi uutta Jopoa tilalle.

– Sanoin, että voitte lähettää uuden mutta ei sillä uskalla kukaan ajaa. He lähettivät pyörän ja hakivat vanhan pois. Sen jälkeen ei kuulunut moneen kuukauteen mitään.

Onnettomuudessa loukkaantunut Aalto-Setälän poika kertoo Ylelle, että ajaa nykyään mieluiten vankkarakenteisemmalla pyörällä kuin Jopo.

Pojan hoidot maksoi oma tapaturmavakuutus. Aalto-Setälä teki vaimonsa ja poikansa kanssa Helkamalle noin 20 000 euron korvausvaatimuksen kivusta, särystä ja elämää hankaloittavasta haitasta. Helkama oli valmis maksamaan 2 000 euroa.

– Helkaman palkkaamat juristit ilmoittivat, että Jopoa on käytetty väärin ja Helkama ei ole vastuussa. He tarjosivat 2 000 euroa hyvitykseksi sillä ehdolla, että lupaan olla kertomatta tästä tapauksesta kenellekään.

Salassapito on sopimusehto
Ylellä on hallussaan Helkaman lakimiehen laatima sopimus, jossa tarjous esitettiin. Aalto-Setälä kertoo, ettei perhe halunnut ottaa rahoja vastaan. Yle on nähnyt myös sähköpostin, jossa he kieltäytyvät tarjouksesta.

– En voinut suostua, koska haluan varoittaa muita ja estää pahemmat onnettomuudet. Pidän salaamista vastuuttomana. Meidän poikamme olisi voinut kuolla tai halvaantua.

Toisinaan kalliin ja aikaa vievän oikeudenkäynnin välttämiseksi yhtiömme on ehdottanut vahinkoa kärsineelle sovintotarjousta.

Tero Valtonen
Helkama ei kommentoi julkisuudessa yksittäistä tapausta. Toimitusjohtaja Tero Valtonen toteaa yleisellä tasolla, että korvausvaatimukset selvitetään aina tapauskohtaisesti, ja juristi sekä vakuutusyhtiö selvittävät myös vaatimusten oikeudellisen perusteen.

– Toisinaan kalliin ja aikaa vievän oikeudenkäynnin välttämiseksi yhtiömme on ehdottanut vahinkoa kärsineelle sovintotarjousta. Niihin sisältyy aina salassapitoa koskeva sopimusehto. Se koskee sopimuksen ehtoja kokonaisuudessaan, myös sopimuksen kohteena olevaa erimielisyyttä.

Sama alumiini yleisesti käytössä
Kyseisiä Jopo3-pyöriä ei ole ollut myynnissä vuoden 2013 jälkeen. Helkama luopui samaan aikaan myös alumiinin käytöstä Jopojen rungoissa. Nykyisin ne valmistetaan teräksestä. Yhtiön mukaan alumiinia käytetään kuitenkin polkupyörien rungoissa yleisesti.

– Tällä hetkellä valmistettavien Jopojen rungoissa ei ole alumiinia, mutta muissa osissa kylläkin. Kokemuksesta tiedämme, että Jopo-pyörät ovat arjessa melko kovakouraisessa käytössä. Siksi toivomme, että kaikki käyttäjät tutustuvat käyttöohjeisiin ja käyttävät pyörää vain tavalliseen kaupunkiajoon.

Veli-Matti Aalto-Setälän pojalla Jopo oli käytössä vuoden. Aalto-Setälä sanoo, että pojan hampaat saattavat vielä luutua takaisin paikalleen. Ne voivat kuitenkin heilua jonkin verran lopun ikää.

– Pureminen sattuu. Poika ei pysty syömään mitään kovaa tai puremaan kunnolla ruisleipää. Hän pelaa SM-tasolla koripalloa ja joutuu nyt käyttämään hammassuojia. Pelitilanteisiin pitää myös mennä varovaisemmin kuin ennen.

Itellä oli tuona aikana valmistettu jopo, mutta onneksi myin sen. Harkitsin sen sähköistämistäkin taannoin, mutta ihan hyvä etten sitten tehnyt. Tosin en temppuile pyörällä, joten ei samanlaista riskiä, mutta massaa toki on ja jos 35 km/h alamäkeä vetää, niin voi siinäkin jo damagea tulla pyörään jos tie ei ole priima kunnossa.
 
Onko kellään 2009-2012 valmistettuja alumiini jopoja? Niissä on murtuma riski, joten kannattaa ehkä vaihtaa.
13-vuotiaan hampaat katkesivat, kun Jopo murtui alta – valmistaja teki neljä vuotta pyöriä, joiden runko voi hajota kesken ajon


Itellä oli tuona aikana valmistettu jopo, mutta onneksi myin sen. Harkitsin sen sähköistämistäkin taannoin, mutta ihan hyvä etten sitten tehnyt. Tosin en temppuile pyörällä, joten ei samanlaista riskiä, mutta massaa toki on ja jos 35 km/h alamäkeä vetää, niin voi siinäkin jo damagea tulla pyörään jos tie ei ole priima kunnossa.

Ei taida toi yhden putken ratkaisu olla se tukevin. Rehellisyyden nimissä muistan joskus 70-luvulla nähneeni tavallisen "kolmiorungonkin" väsähtävän. Silläkin kertaa oli kyseessä keuliva teini.
 
@akselic
Scandinavian Outdoorissa Ortliebin fillarikamat -15% ort15 -koodilla. Hintoja en ole vertaillut, että ovatko nuo alennuksen jälkeenkin muiden kauppojen "normaalihintaisia".
Scandinavian Outdoor

Hyvä keli ja pitää kohta lähteä fillaroimaan. Kun en edelleenkään lähialueita tunne, piirtelin reitin, tallensin GPX fileeksi ja siirsin V800:n ja kännyyn Maastokartat softaan. Todennäköisesti laitan V800:n vain träkkäämään todellista ajettua, koska se alkaa hälyttää todella helposti (mikä on hyvä), jos eksyy GPX jäljeltä. Tuo piirtämäni jälki kun ei ole 100% tarkka, niin pitää seurata sitä Maastokartoilla ja V800 saa sitten piirtää tulevaisuutta varten sen tarkan jäljen.

Aika näppärästi meni jäljen piirto ja importtaus GPX fileeksi GPS vizualizer saitilla tuon Sandbox (drawing) linkin kautta.
1. Drawing toolseista (laatikko on liikuteltava) valitsin trk (track)
2. Vasemmalla hiirelllä laittaa waypointteja ja oikealla poistaa niitä. Lisäksi waypointeille pystyi tekemään muutakin, mutten tarkemmin tutkinut tätä
3. Vasen hiiri pohjaan, ja voit liikutella karttaa, rulla zoomaa kuten muissakin karttaohjelmissa
4. Jos jostain syystä kadotat trackin fokuksen ja waypoint pallot, valitse Drawing toolseista se track, mitä olit tekemässä. trackin päälle tulee delete / edit valinnat ja editillä pääset taas jatkamaan trackin tekoa.

upload_2019-4-27_12-27-53.png


EDIT:
Miksi tänään on hyvä päivä?
Forum softa sanoo: Sinut on palkittu, Sinua rakastetaan. :rofl:
 
Nyt on käyty uudella fillarilla ekaa kertaa edes vähän kokeilemassa maastoa kun aiemmat pyörät ja kokemukset ainoastaan maantieajosta (ja jotain satunnaisia sorateitä).
Konalla oikein mukava ajella pururataa ja vähän tasaisempaa trailiakin onnistuin rauhalliseen tahtiin ajelemaan pyöräillen. Mutta sitten tuli vastaan paikallisessa laskettelurinteessä olevia aivan helvetin pelottavan näköisiä laskuja jotka jätin tällä osaamisella ihan suosiolla väliin kun olisin ollut siellä niskallani alta aikayksikön.
Mukava kun on jotain uutta opeteltavaa ja kiva löytää myös uutta nähtävää luonnosta noiden maanteiden sivustojen sijaan. Plussaa myös siitä että ei tarvii pelätä autojen kanssa kohtaamisia :tup:
Täällä näyttää olevan tommosta latupohjaa ja pyöräpolkua aika pitkällekin joten pitää jatkaa niiden tutkimista ajan kanssa.
 
Joensuun seudulla olikin vielä yllättävän paljon lunta metsäpoluilla, puolet ajasta meni fillaria talutellessa lumipaikkojen ohi. Noh 1-2 viikkoa vielä niin luulisi olevan kokonaan kuivaa.
 
Pitäisi tuo radoni huoltaa nyt ekan kerran kunnolla kun 1300km lähenee. Eli etu- ja takanapa aukaista putsata & rasvata, keula auki ja huolto sekä varmaan pinnojen kiristely. Pinnat meinasin kiristyttää jollain muulla Jyväskylän alueella, mutta nuo loput itse. Tässä on noi shimanon deoren levyjarrut, eli ilmeisesti pitää jollain saada pois noi Centerlock levyt ennenkö napoihin pääsee käsiksi. Ja takana myös rataspakan poisto. Mitä työkaluja noi tarvii?
 
Onko kukaan törmännyt GoPro tyylisiin suojakoteloihin puhelimelle? Siis sellainen kotelo, minne puhelin laitetaan nakuna sisään ja kotelo suljetaan tiiviisti. Kotelo olisi kestävyydeltään sellainen, että sen voi tiputtaa vaikka kivikkoon / heittää veneen pohjalle pyörimän ja puhelin säilyy ehjänä, kuten GoPro suojakotelossaan (nykyinen SuperSuit). Kun suojaa ei enää tarvita, naku puhelimen saa helposti pois kotelosta "kaupunkikäyttöön". Kaiken maailman liimattavaa lasia ja kortonkia puhelimille on, mutta tuollaista yksinkertaista ja järeää suojaa ei tunnu valmistavan kukaan. Normikäytössä en halua puhelimeen yhtään mitään ylimääräisiä kokoa kasvattavaa tai käyttöä heikentävää suojaa, vaan puhelimen pitää olla nakuna ja ainoa suoja on ohut slip cover. Joskus olisi jees käyttää puhelinta MTB hommissa navigaattorina, mutta ilman GoPro tyylistä koteloa en tätä uskalla tehdä. Kaikki tähän tarkoitukseen tehdyt tuotteet tuntuvat olevan melko heikosti, jos ollenkaan, suojaavia.

Tyyli mitä haen, on alla olevien kuvien mukainen. Kuitenkin ilman mitään kameranlinssi tai muita ulokkeita. Tuntuu, että puhelimille ei tällaista tuotetta ei ole tarjolla.

G-Form G90:
G-Form-G90-case.jpg


large.jpg
 
Pinnat meinasin kiristyttää jollain muulla Jyväskylän alueella, mutta nuo loput itse.
Infoo missä käytät ja hintaa tälle touhulle. Omassa Cubessa tuskin ikinä kirrattu noita ja on pikku heittoa molemmissa kiekoissa.
Keulan käytin ridessä yläkaupungilla huollossa mutta jäi paska maku touhusta, ei saaneet huoltokittiä ja vaihtamatta jäi sitten myös pölystefat, hommaan meni 5 päivää vaikka huolto sovittiin tietylle päivälle etukäteen jne. :beye:
 
Kyllä tiedossa oli mutta ihan mielenkiinnosta mielipidettä tälle, ja mahdollisesti koko huollolle sekä sen laadulle halusin vain tiedustella.
 
Onko kukaan törmännyt GoPro tyylisiin suojakoteloihin puhelimelle? Siis sellainen kotelo, minne puhelin laitetaan nakuna sisään ja kotelo suljetaan tiiviisti. Kotelo olisi kestävyydeltään sellainen, että sen voi tiputtaa vaikka kivikkoon / heittää veneen pohjalle pyörimän ja puhelin säilyy ehjänä, kuten GoPro suojakotelossaan (nykyinen SuperSuit). Kun suojaa ei enää tarvita, naku puhelimen saa helposti pois kotelosta "kaupunkikäyttöön". Kaiken maailman liimattavaa lasia ja kortonkia puhelimille on, mutta tuollaista yksinkertaista ja järeää suojaa ei tunnu valmistavan kukaan. Normikäytössä en halua puhelimeen yhtään mitään ylimääräisiä kokoa kasvattavaa tai käyttöä heikentävää suojaa, vaan puhelimen pitää olla nakuna ja ainoa suoja on ohut slip cover. Joskus olisi jees käyttää puhelinta MTB hommissa navigaattorina, mutta ilman GoPro tyylistä koteloa en tätä uskalla tehdä. Kaikki tähän tarkoitukseen tehdyt tuotteet tuntuvat olevan melko heikosti, jos ollenkaan, suojaavia.

Tyyli mitä haen, on alla olevien kuvien mukainen. Kuitenkin ilman mitään kameranlinssi tai muita ulokkeita. Tuntuu, että puhelimille ei tällaista tuotetta ei ole tarjolla.

G-Form G90:
G-Form-G90-case.jpg


large.jpg
Et maininnut, mikä puhelinmalli sinulla on käytössä. Iphoneille noita kyllä löytyy jos ties minkälaisia, mutta semmoinen geneerisempi vaihtoehto voisi olla tuollainen "bike phone bag/handlebar bag".

Jos haluat siromman vaihtoehdon, niin Armor-X nimisellä valmistajalla on tuollaisia vesitiiviitä suojia yleisimmille puhelinmalleille sisäänrakennetulla kiinnitys-systeemillä esimerkiksi pyörään tai vaikka veneen kaiteeseen. Ongelma tuon tyylisissä suojissa uudelleenkäytettävyys, ne tuskin kestävät edes kolminumeroista määrää avaamista ja sulkemista. Tuokin arvio voi olla yläkanttiin. ARMOR-X | One System, Endless Adventure.
 
^Ongelmallinen malli, eli Sony Xperia XZ2 Compact, sama ongelma myös aiemman Z3 Compactin kanssa. Ylipäätään kaikki muut puhelimet, paitsi Samsung Galaxy S:t ja iPhonet tuntuvat olevan ongelma. Vain Sampalle ja omenalle löytyy iso valikoima varusteita, Sonyille on lähes turha etsiä mitään kortonkia tai lompakkoa erikoisempaa.

Nuo pehmeät pussit ja tuo ARMOR-X ovat tuttuja. Pussit eivät juurikaan suojaa jos lentelee sarvien yli ja sama homman ARMOR-X:n kanssa. ARMOR-X:ää ei tietenkään saa edes Sonylle, muuta kuin heppoisimpana mallina. Mutta eipä tuo järein ARMOR-X myöskään vastaa iskunkestävyydessä tuota hakemaani "GoPro koteloa".
 
^Ongelmallinen malli, eli Sony Xperia XZ2 Compact, sama ongelma myös aiemman Z3 Compactin kanssa. Ylipäätään kaikki muut puhelimet, paitsi Samsung Galaxy S:t ja iPhonet tuntuvat olevan ongelma. Vain Sampalle ja omenalle löytyy iso valikoima varusteita, Sonyille on lähes turha etsiä mitään kortonkia tai lompakkoa erikoisempaa.

Nuo pehmeät pussit ja tuo ARMOR-X ovat tuttuja. Pussit eivät juurikaan suojaa jos lentelee sarvien yli ja sama homman ARMOR-X:n kanssa. ARMOR-X:ää ei tietenkään saa edes Sonylle, muuta kuin heppoisimpana mallina. Mutta eipä tuo järein ARMOR-X myöskään vastaa iskunkestävyydessä tuota hakemaani "GoPro koteloa".
Entäs tälläinen? POWERFUL FOR SONY Xperia XZ2/Xperia XZ2 Compact

Ei ole kuin roisketiivis, mutta jos sitä ei käytetä kuin joitakin tunteja kerrallaan, en usko sen olevan ongelma. Ainut asia mikä tuossa jää suojaamatta on kameralinssi ja sormenjälkilukija, mutta voihan siihen eteen askarrella jonkun laatan yms päälle suojaamaan.

Löytyisi jopa suomesta ihan kohtuu hintaan: Love Mei Powerful Sony Xperia XZ2 Compact Hybridikotelo - Musta

(Tai sitten tilaat ebaysta, jos ei ole kiire.)
 
Entäs tälläinen? POWERFUL FOR SONY Xperia XZ2/Xperia XZ2 Compact

Ei ole kuin roisketiivis, mutta jos sitä ei käytetä kuin joitakin tunteja kerrallaan, en usko sen olevan ongelma. Ainut asia mikä tuossa jää suojaamatta on kameralinssi ja sormenjälkilukija, mutta voihan siihen eteen askarrella jonkun laatan yms päälle suojaamaan.

Löytyisi jopa suomesta ihan kohtuu hintaan: Love Mei Powerful Sony Xperia XZ2 Compact Hybridikotelo - Musta

(Tai sitten tilaat ebaysta, jos ei ole kiire.)

Mulla on tommonen love mei kotelo Sonyssä. Painaa sikana, vaatii ruuvarin että saa irti/kiinni ja luonnollisesti peittää sormenjälkilukijan. Tukevan oloinen kyllä on.

Otterboxilla oli joskus aikanaan ainakin tuollaisia Gopro-kotelon tyyppisiä universaaleja ratkaisuja monessa koossa. Ite käytin yhtä mallia autonavin suojana MP käytössä.
 
Tervehdys tänne!

Tarkoitus olisi hankkia uusi pyörä satunnaiseen pyöräilyyn ja kahdeksan kilometrin työmatkoille pääosin asfalttiteillä, mutta hiekkapolkujakin tulisi vastaan. Olen katsellut hybridipyöriä netissä muunmuassa Prismasta, Stadiumista ja Intersportista. XXL ei ole rantautunut kotikaupunkiini. Budjettina olisi 500-600 euroa. Innolla kuulisin porukan suosituksia ja kokemuksia. Itse olen amatööri pyörien kanssa, joten minulle saattaa joutua vääntämään rautalangasta. :vihellys:
 
Ei riittänyt SKS Longboardien mukana tulevissa aisoissa pituus Merida Silex 400 etulokarin kiinnitykseen.
Onko porukka ihan perusrautakaupasta käynyt noutamassa ja itse väännellyt sopivia aisoja?
Vai löytyykö jostain pidempiä valmiiksi taivuteltuja?
 
Tervehdys tänne!

Tarkoitus olisi hankkia uusi pyörä satunnaiseen pyöräilyyn ja kahdeksan kilometrin työmatkoille pääosin asfalttiteillä, mutta hiekkapolkujakin tulisi vastaan. Olen katsellut hybridipyöriä netissä muunmuassa Prismasta, Stadiumista ja Intersportista. XXL ei ole rantautunut kotikaupunkiini. Budjettina olisi 500-600 euroa. Innolla kuulisin porukan suosituksia ja kokemuksia. Itse olen amatööri pyörien kanssa, joten minulle saattaa joutua vääntämään rautalangasta. :vihellys:

Kona Dew on ainakin pommin varma peli tuohon käyttöön annetulla budjetilla. Jos budjettia voi venyttää, Dew Plus malli tarjoaa myös rahoille hyvää vastinetta. Jos löydät jostain viime vuoden mallin Plussasta niin senkin saanee alta 600e.
 
Kona Dew on ainakin pommin varma peli tuohon käyttöön annetulla budjetilla. Jos budjettia voi venyttää, Dew Plus malli tarjoaa myös rahoille hyvää vastinetta. Jos löydät jostain viime vuoden mallin Plussasta niin senkin saanee alta 600e.
En oikein pääse testaamaan noita Konan pyöriä Hämeenlinnassa. Tietääkseni mikään pyöräliike noita ei myy täällä.
 
Mulla on tommonen love mei kotelo Sonyssä. Painaa sikana, vaatii ruuvarin että saa irti/kiinni ja luonnollisesti peittää sormenjälkilukijan. Tukevan oloinen kyllä on.

Otterboxilla oli joskus aikanaan ainakin tuollaisia Gopro-kotelon tyyppisiä universaaleja ratkaisuja monessa koossa. Ite käytin yhtä mallia autonavin suojana MP käytössä.
Ottereita tutkin aoikoinaan, mutta niiltäkään ei löydy Sonylle mitään. Lisäksi nuo nykyiset Defenderitkin ovat "kasaa ja unohda" mallisia, eli stäkätään päällekäin monta pohjaa ja päälle panssarilasi. Eivät ole kovin näppäriä GoPro tyylisiä vain "ajon ajaksi koteloon" ratkaisuja.

Love Meitä katselin kans reilu vuosi sitten, silloin ei ollut tarjola Sonyn XZ2 C:lle. Tuota silloin mietin, mutta tämäkin on työläämpi, eikä niin toimiva kuin tuo hakemani GoPro tyylinen.

Mutta joo, ehkä menee vähän ohi aiheen, vaikka fillari navigaattorin suojasta puhutaankin.
 
Pitääpä nuo työkalut hankkia ja huollella. Lyhyempää stemmiä ajattelin samalla kokeilla kun ehkä hitusen pitkä tuo "ohjaamo" radonissa. Team 7.0 vakiostemmi taitaa olla 90mm, huomaako tuossa mitään eroa jos vastaavan mutta 70mm pitkän ostaa vai meneekö liian lyhyeksi? Onko noissa väliä käytännössä minkä merkkisen ottaa, nykyinen on racefacelta ja grammanviilaus ei niin kiinnosta että hiilaria hankkisi. Bikesterillä olisi toi bbt-9 ja stemmi 25 euroa.
 
Viimeksi muokattu:
Pitääpä nuo työkalut hankkia ja huollella. Lyhyempää stemmiä ajattelin samalla kokeilla kun ehkä hitusen pitkä tuo "ohjaamo" radonissa. Team 7.0 vakiostemmi taitaa olla 90mm, huomaako tuossa mitään eroa jos vastaavan mutta 70mm pitkän ostaa vai meneekö liian lyhyeksi? Onko noissa väliä käytännössä minkä merkkisen ottaa, nykyinen on racefacelta ja grammanviilaus ei niin kiinnosta että hiilaria hankkisi. Bikesterillä olisi toi bbt-9 ja stemmi 25 euroa.
Se menekö ohjaamo liian lyhyeksi sen tiedät sinä,toki 2cm on vaikutusta.
Ei noissa perus osissa paljoa ole eroa, jos ei nyt osta halvinta mitä netistä löytyy.Onhan siinä bikesterin osassa sama nousu?
Onko siinä radon zr team 7.0 varmasti centerlock mallin levyt?
 
Pitääpä nuo työkalut hankkia ja huollella. Lyhyempää stemmiä ajattelin samalla kokeilla kun ehkä hitusen pitkä tuo "ohjaamo" radonissa. Team 7.0 vakiostemmi taitaa olla 90mm, huomaako tuossa mitään eroa jos vastaavan mutta 70mm pitkän ostaa vai meneekö liian lyhyeksi? Onko noissa väliä käytännössä minkä merkkisen ottaa, nykyinen on racefacelta ja grammanviilaus ei niin kiinnosta että hiilaria hankkisi. Bikesterillä olisi toi bbt-9 ja stemmi 25 euroa.
Omaan canyoniin tein vastaavan stemmin muutoksen nyt keväällä, kun viimekesänä oli vähän samanlaisia tuntemuksia pitkästä ohjaamosta. Kyllä tuo 2cm muutoksenkin ajoasennossa heti huomaa, tietenkin siten henkilöstä kiinni onko riittävä.
 
Se menekö ohjaamo liian lyhyeksi sen tiedät sinä,toki 2cm on vaikutusta.
Ei noissa perus osissa paljoa ole eroa, jos ei nyt osta halvinta mitä netistä löytyy.Onhan siinä bikesterin osassa sama nousu?
Onko siinä radon zr team 7.0 varmasti centerlock mallin levyt?

2015 malli niin on, specsheetistä
Shimano RT20,180/160 mmC Center-Lock

Pitääpä tilailla noi, eihän siinä korkealta putoa. 6 astetta nousu molemmissa
 
Tuollainen pyörä OHO-tarjouksena 4.5.2019 klo 09:00 hintaan 149,90 euroa (norm. 299,90 euroa). Pyörästä en kylläkään löytänyt tietoja. Valmistaja lopettanut? Kannattako osallistua "lottoon"? Halpahan se olisi...

Carraro Station 27.5" -maastopyörä, 46 cm runko 149,90 €
"Italialaista alkuperää oleva Carraro Station 27.5 on maastopyörä työ- tai koulumatkalle, pyöräretkille tai kauppakassiksi. Carraro tarjoaa toimivaa pyörätekniikkaa edukkaaseen hintaan jämäkällä teräsrungolla. Joustokeula nielee pienet töyssyt ja herkät vannejarrut varmistavat turvallisen pysähtymisen."

Carraro Station 27.5" -maastopyörä, 46 cm runko
  • Runko: Teräs
  • Haarukka: Joustohaarukka
  • Takavaihtaja: Shimano Tourney RD-TX35 7V
  • Etuvaihtaja: Saiguan QD-08A
  • Vaihdekahvat: Shimano SL-RS35 Revo Shifter 7x3V
  • Jarrut: V-jarru
  • Polkimet: laakeroitu
  • Navat: ALLOY Q/R 36 H ja Alloy NUTS 36 H 6/7
  • Vanteet: Alloy 27,5" dual wall, 36 H black
  • Ohjainkannatin: A-HEAD
  • Ohjaustanko: Steel, rise 30mm black
  • Satulaputki: Steel 25,4mm Black
  • Satula: MTB Black
  • Renkaat: Kenda 27,5x2,10 MTB
  • Runkokoko: 46 cm
  • Kuljettajan pituus: 160 -180 cm
 
Ylempänä jo aikaisemmin kyselin ehdotuksia työmatka pyöräksi. Muutamaa kävin tänään polkasemassa ja huomenna olisi tarkoitus käydä katsomassa tuo XXL tarjous, miten paperilla tai muuten mietteitä Canondale Topstone sora 999€ vs White GX pro 18 799€?
 
Ylempänä jo aikaisemmin kyselin ehdotuksia työmatka pyöräksi. Muutamaa kävin tänään polkasemassa ja huomenna olisi tarkoitus käydä katsomassa tuo XXL tarjous, miten paperilla tai muuten mietteitä Canondale Topstone sora 999€ vs White GX pro 18 799€?
No noista tuo White
 
Ylempänä jo aikaisemmin kyselin ehdotuksia työmatka pyöräksi. Muutamaa kävin tänään polkasemassa ja huomenna olisi tarkoitus käydä katsomassa tuo XXL tarjous, miten paperilla tai muuten mietteitä Canondale Topstone sora 999€ vs White GX pro 18 799€?
Whitessa parempi osasarja ja hydrauliset jarrut, mutta pikalinkut, jotka ovat kuraa levareiden kanssa omiin kokemuksiin perustuen. Cannondalessa Soraa ja vaijerilevarit, mutta plussana läpiakselit. Cannondale taitaa olla vielä kaikkein paras alumiinirunkojen valmistaja. Koeajollahan tuo selviäisi kumpi on parempi.
 
Cannondalea kävinkin jo testaamassa ja oli ihan menevä peli, toki oli myös ensimmäinen ja ainoa tämän mallin pyörä mitä testannut. Huomenna tosiaan tuo XXL käynti. Mahtaakohan XXL kuinka helposti antaa tingattua vaikka lokaria, poljinta yms mukaan kun tuohon cannondaleen sellaisia muunmuassa lupailtiin.
 
Whitessa parempi osasarja ja hydrauliset jarrut, mutta pikalinkut, jotka ovat kuraa levareiden kanssa omiin kokemuksiin perustuen. Cannondalessa Soraa ja vaijerilevarit, mutta plussana läpiakselit. Cannondale taitaa olla vielä kaikkein paras alumiinirunkojen valmistaja. Koeajollahan tuo selviäisi kumpi on parempi.
Mitä ongelmaa aiheuttaa pikalinkut levyjarrujen kanssa?
 
Tyhmä kysymys: onko pikalinkku Suomessa eri asia kuin akseli jonka toisessa päässä on kierre ja toisessa päässä pikakiristys.
 
Tyhmä kysymys: onko pikalinkku Suomessa eri asia kuin akseli jonka toisessa päässä on kierre ja toisessa päässä pikakiristys.
Kyllä itse käsitän pikalinkut siis joko akselina jossa toisessa päässä kierre ja toisessa päässä pikalukko, tai kiinteä kiristyskahva. Eli ylipäätänsä kiinnitysväline joka voidaan sulkea ja avata ilman työkaluja.
 
Kyllä itse käsitän pikalinkut siis joko akselina jossa toisessa päässä kierre ja toisessa päässä pikalukko, tai kiinteä kiristyskahva. Eli ylipäätänsä kiinnitysväline joka voidaan sulkea ja avata ilman työkaluja.
Näin itsekin lukisin asian.
 
Mieltäsin ainoastaan tuon Quick release akselin pikalinkuksi ja nuo Thru axlet ja Thru boltit jo joksikin muuksi, vaikka ne saakin kahvasta auki.
Omassa jäykkäperässä ja täysjoustossakin takana on nuo perus 9mm QR(pikalinkku) akselit ja ei jarrujen kanssa oo ollu ongelmaa. Oisko levyt ollu kierot vai liekkö laatueroja pyörissä/keuloissa.
 
Ok. Itsellä on juuri tuollainen akselipikalinkku edessä ja takana ja koskaan ei ole ollut jarrujen kanssa ongelmia. Tai kerran meni levy vähän kieroksi lentokoneessa, mutta se nyt oli selvä juttu joka korjaantui uudella jarrulevyllä.
 
Onko suositusta hyvästä kännykkätelineestä pyörään? Tuli lupauduttua seuraamaan kesällä kertyviä pyöräilykilometrejä kilometrikisan puitteissa ja pitäähän sitä nyt sitten paremmin päästä seuraamaan miten ne kilsat kertyy.

Äkkiä kun katselin niin tuollainen Alin teline olis Suomeen tän kuun aikana toimitettuna 9€:
https://s.click.aliexpress.com/e/cqz7sPri

Se vaikutti myös sopivalta omaan luuriini (Note 9). Entäs sitten tällainen: Finn - The mount for every smartphone and bike ?
Pyöränä on Helkaman mummonpyörä ja kuljen pääosin asfalttia, osin myös soraa ja mukulakiveäkin joten luurin olis hyvä pysyä tiukasti paikoillaan.
 
Onko suositusta hyvästä kännykkätelineestä pyörään? Tuli lupauduttua seuraamaan kesällä kertyviä pyöräilykilometrejä kilometrikisan puitteissa ja pitäähän sitä nyt sitten paremmin päästä seuraamaan miten ne kilsat kertyy.

Äkkiä kun katselin niin tuollainen Alin teline olis Suomeen tän kuun aikana toimitettuna 9€:
https://s.click.aliexpress.com/e/cqz7sPri

Se vaikutti myös sopivalta omaan luuriini (Note 9). Entäs sitten tällainen: Finn - The mount for every smartphone and bike ?
Pyöränä on Helkaman mummonpyörä ja kuljen pääosin asfalttia, osin myös soraa ja mukulakiveäkin joten luurin olis hyvä pysyä tiukasti paikoillaan.
Jos oikeasti haluat hyvän, nopean ja kestävän telineen, niin sitten Quadlockia tai SP Connect. Toki hintaa on enemmän kuink kiinan ihmeillä.
Bike Kit - All Galaxy Devices
Samsung Note 9
 
Eipä ollut XXL enään kokoja liikkeessä tuohon tarjous cycloon. Kävin toisessa liikkeessä ja siellä oli Focus merkkisiä hybridejä lukittavalla joustokeulalla, en kyllä muista tarkempaa merkkiä mutta deore XT sarjalla n. 800e, onko focus hybrideistä merkkinä kokemuksia? Hyvinhän tuokin rullasi.
 
Harkinnassa sinkulaan (Felt Brougham) kiinteät lokasuojat, kun tähän asti on menty Ass Saversin muovilokarilla takana. Hakusessa minimalistinen design ja pieni koko. Nopealla googlauksella löysin Curana CLitet, jotka näyttävät hyviltä mutta taitavat olla hieman rämisevät kiinnityksistä johtuen. Kenelläkään kokemuksia näistä tai muista vastaavista kriteerit täyttävistä?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 252
Viestejä
4 491 053
Jäsenet
74 171
Uusin jäsen
äänihaitta

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom