- Liittynyt
- 18.10.2016
- Viestejä
- 3 326
Tämä on niin totta. Kuten tuossa muutamaa viestiä ylempänä kirjoitin, että jos yhtään tuntuu siltä että pyöräilystä voisi tulla harrastus, niin kannattaa jo alussa lyödä vähän enemmän paalua tiskiin. Tulee huomattavasti kalliimmaksi ostaa päivitysosia pyörään ja sen jälkeen yrittää myydä niitä vanhoja osia jossain fillarifoorumilla. Lopptuloksena kaapit on täynnä vanhoja hydraulisia jarruja, renkaita ja muita kilkkeitä.Yksi asia, mitä moni ei tajua: pyörän hankintahinta on vain osa harrastuksen kustannuksia. Jos pyörää pitää vaikka 7-10 vuotta, niin ei kannata pihistellä parin satasen takia. Se menee osiin ja työkaluihin ja muuhun sellaiseen, vaikka huoltaisi itse.
Nykyisen Gary Fisherin ostin suoraan armeijan jälkeen todella tingittyyn hintaan Fun cornerista (suunnilleen puolet Suomen hinnoista). Jos olisi ollut enemmän rahaa käytettävissä niin loppupeleissä säästöä olisi tullut merkittävästi enemmän. Ensimmäisen vuoden aikana pyörästä vaihtui kiekot, jarrut Shimano Saintiin, koko voimansiirto XT- ja SLX-sarjaan, satulatolppa, satula, jne. Tällä hetkellä alkuperäistä on enää runko ja keula. Rahaa on palanut varmaan kolmen vastaavan pyörän verran.
Tuon jälkeen olen ostanut suoraan sellaisia pyöriä joissa ei tarvitse vaihtaa kuin kumit, jos niitäkään ja pääsee suoraan ajamaan ilman halua päivittää osia. Voi oikeasti harrastaa sitä pyöräilyä eikä vääntää pajalla uutta osaa pyörään.
@Datamooses suosittelen tsekkaamaan Saksan tarjonnan. Mm. Aikaisemmin mainitsemastani Fun cornerista kannattaa pyytää ihan tarjousta jostain verkkokaupan pyörästä ja he lyövät mailiin aina listahintaa matalamman tarjouksen. Ihan näin nimimerkillä, kaikki pyörät ulkomailta ostanut.
Kannattaa myös vähän selailla Fillarifoorumia ja varsinkin keskusteluja Eurooppalaisista verkkokaupoista. Sieltä löytyy välillä erinomaisia vinkkejä ja tarjouksia.