Mitä yrität näillä viesteilläsi päteä?Ymmärrettävää rotkon kohdalla, koska missäs sitä kokeilet.
Kivijaloillakin on demopyöriä ihan sitä varten, että niitä kokeillaan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mitä yrität näillä viesteilläsi päteä?Ymmärrettävää rotkon kohdalla, koska missäs sitä kokeilet.
Kivijaloillakin on demopyöriä ihan sitä varten, että niitä kokeillaan.
Mitä yrität näillä viesteilläsi päteä?
Lue vaapun tuota edeltäväkin viesti.Menikö Canyon-omistajalla tunteisiin vai mistä tuollainen reaktio?
Tuossa viestissä vain sanottiin, että ihan ymmärrettävää että postimyyntipyöriä myyvä kauppa antaa asiakkaiden kokeilla pyöriään ennen palautusta.
Juu, pitää sillä kulmalla kysellä. Tuo parempi pyörä näyttäis olevan tuuman isompi, mutta sillä tuskin on suurta merkitystä. Näyttäis menevän kuitenkin kokotaulukoissa oman pituuden kohdille.Se on sitten nettitilaus ja netistä tilattuja tuotteita on pääsääntöisesti luvallista kokeilla. Eli sillä kulmalla aspaan/myymälään yhteyttä että kokeilin enkä tykännyt ja haluaisin palauttaa/vaihtaa tuohon toiseen malliin niin vois onnistua.
Varmaan sitä, että on erilaiset keissit.Mitä yrität näillä viesteilläsi päteä?
Varmaan sitä, että on erilaiset keissit.
Ei kai tätä kauheen vaikeeta ollut ymmärtää. Tai no...
Jos tuotteet tulee palauttaa käyttämättöminä niin mitäpä veikkaat.
Ostaisitko itse uuden pyörän jolla joku muu on ajanut muutamat kilometrit?
Aspasta vastattiin, että pyörän kokeileminen on enemmänkin vain pyörän testailua, mm kokeilemista myymälän sisätiloissa. Käyttäminen on ajamista pyörällä ulkona. Kysyin, että miten nettitilauksia kuuluisi kokeilla ilman että ajaa ulkona niin sanoi vaan, että tuotteella ei ole palautusoikeutta jos sitä on käyttänyt.
Liikkeestä olen noita Whiten hybrideitä saanut kyllä ulos/parkkihalliin testiajoon. Ajokortin jättänyt kassalle pantiksi.Eikös laitetta/tuotetta täydy pystyä kokeilemaan sillä tavoin kuin sitä tavallisesti käytetään. Kiva koittaa ajella myymälän pienessä tilassa ja saada muka siinä jonkinmoinen tuntuma pyörään sopiiko omalle kropalle vai ei...Eiköhän tuosta olisi kuluttajaneuvontakin jotain mieltä.
Viimekesänä pääsi ajelemaan Cuben täysjoustoa parkkipaikalle ja olisi pidemmällekin saanut viedä. Riitti tosiaan, että jätti henkkarit myymälään.Liikkeestä olen noita Whiten hybrideitä saanut kyllä ulos/parkkihalliin testiajoon. Ajokortin jättänyt kassalle pantiksi.
Tuotteen palautusoikeutta ei menetä edes silloin kun ottaa tavaran tai palvelun käyttöön, mutta kuluttaja on vastuussa käytön aiheuttamasta arvonalenemasta (kappale "Lakisääteisen peruuttamisoikeuden käyttäminen"). Toki tässä tapauksessa jos olet käsitellyt tavaraa vain siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi, niin ei palautuksessa pitäisi olla nokan koputtamista. Eihän pyörän ominaisuuksia ja toimivuutta voi todeta sisätiloissa.Aspasta vastattiin, että pyörän kokeileminen on enemmänkin vain pyörän testailua, mm kokeilemista myymälän sisätiloissa. Käyttäminen on ajamista pyörällä ulkona. Kysyin, että miten nettitilauksia kuuluisi kokeilla ilman että ajaa ulkona niin sanoi vaan, että tuotteella ei ole palautusoikeutta jos sitä on käyttänyt.
Äkkiähän tuollainen pöly lähtee jälkiä jättämättä. Xxl:ssä saa liikkeissäkin koeajaa pyöriä ulkona niin en näkisi tuossa mitään ongelmaa, sanot vaan että pikkuisen testasit. Sitä paitsi varmasti menee läpi varsinkin kun olet vaihtamassa, et palauttamassa. Myymälään pyöräosaston myyjän puheille vaan reippaasti pyörän kanssa ja unohda se nettikaupan aspa.Kiitos vastauksista, näiden perusteella voisi kuvitella että ulkona kokeillun pyörän on sallittua palauttaa. Tyhmyyksissäni pidin pyörän yön yli katoksessa ja nyt se on tietysti kuorrutettu siitepölyllä. Vaatisi tarkan putsauksen että saisi takaisin alkuperäiseen kuntoon, niin taidan nyt säilyttää tuon pyörän. Helpoiten tämän olisi tietysti ratkaissut, kun olisi ennen pyörän noutoa tarkastanut onko parempia alennuksia ilmestynyt, niin olisi voinut suoraan palauttaa pyörän ja vaihtaa sen toiseen.
Tämmösillä kommenteilla ei ainakaan nostata intoa tubelessiä kokeilemaan...Alamäessä kun pamahtaa eturengas vanteelta ni voi tehdä höpöä.
Samalla tavalla käy jos käytät sisutia. Maastossa pinchflat on todella yleinen puhkeaminen, joka tubeless poistaa.Tämmösillä kommenteilla ei ainakaan nostata intoa tubelessiä kokeilemaan...![]()
Noh multa aikoinaan putos tuubi vanteelta >rannemurtuma 1 1/2kk yhdellä kädellä ajoa >rasitusvamma.Alamäessä kun pamahtaa eturengas vanteelta ni voi tehdä höpöä.
Litkutettu takakumi on nyt muutaman kerran pamahtanut irti vanteelta ajossa. Vanne & kumi ovat tubeless ready / easy mallia. Nyt toisella kerralla ehdin talven ajella, lähdin parin kuukauden jälkeen ajamaan ja kumi irtosi.
Joko suosiolla uusi takakumi ja vanteelle nosto? Täytyy jatkossa nostaa kunnon kompuralla nuo kumet vanteelle. En muuta syytä tuohon irtoamiseen kesken ajon keksi kuin sen, että rengas ei ole ollut kunnolla vanteella…?
Hooked vai hookless vanne? Mitä paineita olet käyttänyt?Litkutettu takakumi on nyt muutaman kerran pamahtanut irti vanteelta ajossa. Vanne & kumi ovat tubeless ready / easy mallia. Nyt toisella kerralla ehdin talven ajella, lähdin parin kuukauden jälkeen ajamaan ja kumi irtosi.
Joko suosiolla uusi takakumi ja vanteelle nosto? Täytyy jatkossa nostaa kunnon kompuralla nuo kumet vanteelle. En muuta syytä tuohon irtoamiseen kesken ajon keksi kuin sen, että rengas ei ole ollut kunnolla vanteella…?
Tuubi on edelleen turvallisin rengasvaihtoehto. Voi ajaa vaikka tyhjänä jos vaan tuubi liimattu kunnolla ja hyvällä liimalla. Sen puolesta täysin omaan piikkiin jos saa tuubin irtoamaan vanteelta.Noh multa aikoinaan putos tuubi vanteelta >rannemurtuma 1 1/2kk yhdellä kädellä ajoa >rasitusvamma.
Vanne Alexrims MD25 ja kumi Schwalbe Nobby Nic, Evoloution compound, SnakeSkin, tubeless easy. Talven tuolla liikuin ongelmitta, nyt keväällä asfaltin paljastuttua tuli muutaman kk:n tauko ja eilen laittelin paineet. Kyllä tuo jostain mahtoi falskata kun sai reilummin jalkapumpullakin täyttää. Baareja löin 2,76 (40 PSI)Hooked vai hookless vanne? Mitä paineita olet käyttänyt?
Ei ole normaalia. Viallisia renkaita on ollut markkinoilla.
Tuubi on edelleen turvallisin rengasvaihtoehto. Voi ajaa vaikka tyhjänä jos vaan tuubi liimattu kunnolla ja hyvällä liimalla. Sen puolesta täysin omaan piikkiin jos saa tuubin irtoamaan vanteelta.![]()
Vanne Alexrims MD25 ja kumi Schwalbe Nobby Nic, Evoloution compound, SnakeSkin, tubeless easy. Talven tuolla liikuin ongelmitta, nyt keväällä asfaltin paljastuttua tuli muutaman kk:n tauko ja eilen laittelin paineet. Kyllä tuo jostain mahtoi falskata kun sai reilummin jalkapumpullakin täyttää. Baareja löin 2,76 (40 PSI)
Otetaan tämä nyt varoituksena itselle ja hankitaan ne insertit. Taakse voisi jo ottaa uuden rengaskandidaatin, samaa sarjaa vaan, vaiko joku muu?
Kyl toi on mahdollista. Kun asentaa sen renkaan, niin kannattaa kattoo sitä kehän reunan vieressä olevaa viivaa, jonka pitäis mennä kehän mukaan. Monesti se viivaa sukeltaa sinne vannekehän sisään. Emännän pyörään jouduin laittaa melkeen 5bar että se poksahti paikalle.Aika hyvin jos ei olis ollut vanteella kunnolla mutta paineet pysyneet litkuilla![]()
Ite vedän aina yli 2.5 koska siirtymä ajot ja sitten kun pääsee määränpäähän, niin pudotan paineet.Kuskista tai pyörästä mitään tietämättä sanoisin, että aika kovat paineet maastopyöräilyyn. Tuosta voi helposti ainakin yhden barin tiputtaa.
Tosin ei sekään selitä sitä, miksi tuo rengas olisi vanteelta räjähtänyt. Mulla on kerran säilytyksessä räjähtänyt Gravelking vanteelta, edellisenä päivänä olin ajanut 200km ongelmitta.
Ite vedän aina yli 2.5 koska siirtymä ajot ja sitten kun pääsee määränpäähän, niin pudotan paineet.
Ohuet lenkkiavaimet ostettu niin sain purettua navan. Tosiaan Sunringle SRX napa kyseessä ja pyörä muutenkin ihan alkuperäisosilla. Kaikki osat oli ihan niin kuin sunringlen manuaalin mukaan piti ollakin. Rungosta irronnut alumiinimuju vähän tehnyt tuhojaan vaparin ulommaiselle laakerille. Tein luottokortista shimmin vaihtajankorvakkeen ja rungon väliin. Tämä vaikutti ratkaisevan ongelman. Voisikohan olla niin, että rungon valmistuksessa on jyrsitty liian syvä kuoppa vaihtajan korvakkeelle? Laitoin tästä viestiä valmistajalle niin katsotaan saako sieltä jotain vastausta.Ei noissa 12s microspline vapareissa ikinä käytetä mitään spacereita. Syy ei oo niissä. Jos pakka tai lukitusmutteri ottaa kiinni runkoon niin silloin vapaarattaan runko ei ole kunnolla pohjassa. Tai jos siihen on vaihdettu vapaarattaan runko (Esim HG->MS) väärän malliseen.
Onko tämä ongelma ollut uudesta asti?
Miks helvetissä pitää paluumatkalla pumpata? Siis jos se helpottaa menomatkaa, niin ei siitä mitään haittaa ole.Ja paluumatkalla pumppaat taas vai miten tuo toimii?
Mulle siirtymiin riittää se, että lukitsen keulan. Tosin ei mulla maasturissa litkuja tällä hetkellä olekaan, niin ei muutenkaan tuu ajettua niin alhaisilla paineilla.
Ei lainkaan huono tarjous tähän aikaan vuodesta. Vähän koronaspeksi paistaa läpi, 4ke (OVH) pyörässä SX vaihteet.Uhka vai mahdollisuus?
Sensor Crb Elite 150/140 1x12 Eagle 24, täysjousitettu maastopyörä, MTB-pyörä, unisex - Maastopyörät - Sensor Crb Elite 150/140 1x12 Eagle 24, täysjousitettu maastopyörä, MTB-pyörä, unisex | XXL
Lue lisää tuotteesta Sensor Crb Elite 150/140 1x12 Eagle 24, täysjousitettu maastopyörä, MTB-pyörä, unisex. 100 päivän vaihto- ja palautusoikeus ja hintalupaus ostohetkellä!www.xxl.fi
4000€ hinnalla uhka, 2000€ hinnalla mahdollisuus.Uhka vai mahdollisuus?
Sensor Crb Elite 150/140 1x12 Eagle 24, täysjousitettu maastopyörä, MTB-pyörä, unisex - Maastopyörät - Sensor Crb Elite 150/140 1x12 Eagle 24, täysjousitettu maastopyörä, MTB-pyörä, unisex | XXL
Lue lisää tuotteesta Sensor Crb Elite 150/140 1x12 Eagle 24, täysjousitettu maastopyörä, MTB-pyörä, unisex. 100 päivän vaihto- ja palautusoikeus ja hintalupaus ostohetkellä!www.xxl.fi
Työmatka ajossa tai grävelissä se on ok, mutta maastoon se ei sovellu.Niin, hg on mielestäsi paska, mutta todellisuudessa se toimii käytössä aivan hyvin.
Toi ketju kans jo uuten voi heittää metalli kierrätykseen ja ostaa jotain mikä ei vie sua sairaalaan, jos vähän jyrkempi ylämäki tulee vastaan.Uhka vai mahdollisuus?
Sensor Crb Elite 150/140 1x12 Eagle 24, täysjousitettu maastopyörä, MTB-pyörä, unisex - Maastopyörät - Sensor Crb Elite 150/140 1x12 Eagle 24, täysjousitettu maastopyörä, MTB-pyörä, unisex | XXL
Lue lisää tuotteesta Sensor Crb Elite 150/140 1x12 Eagle 24, täysjousitettu maastopyörä, MTB-pyörä, unisex. 100 päivän vaihto- ja palautusoikeus ja hintalupaus ostohetkellä!www.xxl.fi
Uhka vai mahdollisuus?
Sensor Crb Elite 150/140 1x12 Eagle 24, täysjousitettu maastopyörä, MTB-pyörä, unisex - Maastopyörät - Sensor Crb Elite 150/140 1x12 Eagle 24, täysjousitettu maastopyörä, MTB-pyörä, unisex | XXL
Lue lisää tuotteesta Sensor Crb Elite 150/140 1x12 Eagle 24, täysjousitettu maastopyörä, MTB-pyörä, unisex. 100 päivän vaihto- ja palautusoikeus ja hintalupaus ostohetkellä!www.xxl.fi
Ja mielipiteestäsi huolimatta ammattilaiset ajaa maastossa työkseen Shimanon osilla. Hmmm.Työmatka ajossa tai grävelissä se on ok, mutta maastoon se ei sovellu.
No aivan varmasti riittää, 2020 Occamilla, asteen pystymmillä kulmilla 10mm lyhemmällä keulalla koluttu neljä kesää parkkeja ja enskahöntsää. Ei kai sitä nyt tuplakruunuja tarvi joka metrin droppiin.Pelkästään joustoltaan ei kyllä mihinkään alamäkikäyttöön riitä vaikka mainostekstissä niin sanotaankin.
Tähän tarkoitukseen sopis 100-120mm joustava XC. Heti pari-kolme kiloa kevyempi kuin keskimääräinen trailipyörä.Ei tällä iällä (56v) kehtaa mennä parkkiin tulpaksi jarruttelemaan mutta polkuajoa ympäri Joensuun lähialueen reittejä tulee harrastettua.
Fillaritoria on tullut selattua mutta tuppaa myöhästymään hyvien vaihtoehtojen kohdalla. Jollain sivulla oli painoksi saatu 14,8kg
Nii mikrospline.Ja mielipiteestäsi huolimatta ammattilaiset ajaa maastossa työkseen Shimanon osilla. Hmmm.
VäärinNo aivan varmasti riittää
OikeinTähän tarkoitukseen sopis 100-120mm joustava XC. Heti pari-kolme kiloa kevyempi kuin keskimääräinen trailipyörä.
En kyl sanois. Hyvin pidetty, 2k€ maksava käytetty pyörä olis 10kertaa parempi. Ite en koski sx osasarjaan ollenkaan ja maastossa hg vapari on aivan paska. Toi pyörä on yritetty näyttää paperilla ja kuvissa hyvältä, mutta säästetty kaikkialla muualla. Pitkällä tähtäimmellä tosta tulee hyvä pyörä, kun päivittelee osia ja toivottavasti tohon formula hubiin löytää xd tai microspline vaparia helposti, kun huomaa minkällaista paskaa hg on.
Pakka syö vapari käyttökelvottomaks.Voisko vähän avata mikä siinä HG vaparissa on vikana muuta kuin siihen ei saa niitä kevyempiä pakkoja?
Ikinä en ole saanut kyllä hg-vaparia käyttökelvottomaksi. Toki niitä pieniä koloja siihen pääsee syntymään, ja joskus viilalla siistinyt niitä. Muistaakseni ovat olleet aina ihan teräksisiä. Jos näitä nyt alumiinisina jostain saa keventelymielessä niin sitten on kyllä varmasti ostanut kasan paskaa ja ei tule kestämään.
Noiden hg ja xd-pakkojen ongelma onkin sitten se hinta, koska niihin ei halpispakkoja juuri tehdä... Varsinkin, kun ne kuluvat ihan samaa tahtia kuin hg-pakatkin. Kai noilla ajan myötä olisi toki hg:n voinut syrjäyttää mutta valmistajat päättivät tehdä omat standardinsa....
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.