Pyöräily

Kiitos, pitääpä kysellä asiakaspalvelusta huomenna. Pyörä oli tilattu myymälään jolloin oli jo valmiiksi kasattu.

Joo, tilanne on vähän ristiriitainen, että toisaalta netistä tilattuja tuotteita saa kokeilla, mutta taas tuote pitäisi palauttaa käyttämättömänä.

Se on sitten nettitilaus ja netistä tilattuja tuotteita on pääsääntöisesti luvallista kokeilla. Eli sillä kulmalla aspaan/myymälään yhteyttä että kokeilin enkä tykännyt ja haluaisin palauttaa/vaihtaa tuohon toiseen malliin niin vois onnistua.
 
Aihetta liipaten kerron kokemukseni Canyonin palautuksesta. Ostin viime kesänä jäykkäperäisen maastopyörän ja kävin sillä rehellisellä 50 kilsan maastolenkillä. Pyörään tuli lenkillä muutama kolhu. Kokeilin lenkillä kaverin täysjoustomaasturia ja totesin haluavani vastaavan.

Laitoin kuvat osumista Canyonille ja sieltä todettiin, että palautus onnistuu ja palautustiimi tekee päätöksen mahdollisista vähennyksistä. Totesivat vielä että haluavat asiakkaiden kokeilevan pyöriään perusteellisesti, jotta ostoksesta jää hyvä maku. Prosessi meni nopeasti ja sain pyörästä täyden hyvityksen. Tallissa on nyt Spectral 125, joka on omaan käyttöön juuri passeli.
 
Aihetta liipaten kerron kokemukseni Canyonin palautuksesta. Ostin viime kesänä jäykkäperäisen maastopyörän ja kävin sillä rehellisellä 50 kilsan maastolenkillä. Pyörään tuli lenkillä muutama kolhu. Kokeilin lenkillä kaverin täysjoustomaasturia ja totesin haluavani vastaavan.

Laitoin kuvat osumista Canyonille ja sieltä todettiin, että palautus onnistuu ja palautustiimi tekee päätöksen mahdollisista vähennyksistä. Totesivat vielä että haluavat asiakkaiden kokeilevan pyöriään perusteellisesti, jotta ostoksesta jää hyvä maku. Prosessi meni nopeasti ja sain pyörästä täyden hyvityksen. Tallissa on nyt Spectral 125, joka on omaan käyttöön juuri passeli.
Ymmärrettävää rotkon kohdalla, koska missäs sitä kokeilet.
Kivijaloillakin on demopyöriä ihan sitä varten, että niitä kokeillaan.
 
Mitä yrität näillä viesteilläsi päteä?

Menikö Canyon-omistajalla tunteisiin vai mistä tuollainen reaktio?

Tuossa viestissä vain sanottiin, että ihan ymmärrettävää että postimyyntipyöriä myyvä kauppa antaa asiakkaiden kokeilla pyöriään ennen palautusta.
 
Menikö Canyon-omistajalla tunteisiin vai mistä tuollainen reaktio?

Tuossa viestissä vain sanottiin, että ihan ymmärrettävää että postimyyntipyöriä myyvä kauppa antaa asiakkaiden kokeilla pyöriään ennen palautusta.
Lue vaapun tuota edeltäväkin viesti.
 
Se on sitten nettitilaus ja netistä tilattuja tuotteita on pääsääntöisesti luvallista kokeilla. Eli sillä kulmalla aspaan/myymälään yhteyttä että kokeilin enkä tykännyt ja haluaisin palauttaa/vaihtaa tuohon toiseen malliin niin vois onnistua.
Juu, pitää sillä kulmalla kysellä. Tuo parempi pyörä näyttäis olevan tuuman isompi, mutta sillä tuskin on suurta merkitystä. Näyttäis menevän kuitenkin kokotaulukoissa oman pituuden kohdille.
 
Varmaan sitä, että on erilaiset keissit.
Ei kai tätä kauheen vaikeeta ollut ymmärtää. Tai no...

Tää oli sun eka vastauksesi tähän palautuksen mahdollisuudesta kysymykseen:

Jos tuotteet tulee palauttaa käyttämättöminä niin mitäpä veikkaat.
Ostaisitko itse uuden pyörän jolla joku muu on ajanut muutamat kilometrit?

Eli tästä mä närkästyin. Vastaus on oma mielipiteesi, ei todellakaan kyseisen kaupan palautuskäytäntö.
 
Muistaakseni Canyonilla oli ihan joku virallinen 30 päivän kokeilumahdollisuus. En tosin löytänyt tätä nyt nettisivuilta. Harkitsin keväällä Canyonin Grizliä ja kyselin onko näitä tulossa koeajoon Fiskarsiin tai muualla integroidun ohjaamon mittojen takia, mutta aspa suositteli tilaamaan, koeajamaan ja palauttamaan jos ei sovi.

Eli Canyonin palautusehtoja ei kannata verrata muihin. Canyonin hinnat nousseet paljon entisaikojen oikeista postimyyntiajoista niin ihan syytäkin olla vähän parempia palautusehtoja.

Tilasin Rose Backroad FF. Suositus niille, jotka haluaa race gravel kategorian pyörää.
 
Aspasta vastattiin, että pyörän kokeileminen on enemmänkin vain pyörän testailua, mm kokeilemista myymälän sisätiloissa. Käyttäminen on ajamista pyörällä ulkona. Kysyin, että miten nettitilauksia kuuluisi kokeilla ilman että ajaa ulkona niin sanoi vaan, että tuotteella ei ole palautusoikeutta jos sitä on käyttänyt.
 
Aspasta vastattiin, että pyörän kokeileminen on enemmänkin vain pyörän testailua, mm kokeilemista myymälän sisätiloissa. Käyttäminen on ajamista pyörällä ulkona. Kysyin, että miten nettitilauksia kuuluisi kokeilla ilman että ajaa ulkona niin sanoi vaan, että tuotteella ei ole palautusoikeutta jos sitä on käyttänyt.

Eikös laitetta/tuotetta täydy pystyä kokeilemaan sillä tavoin kuin sitä tavallisesti käytetään. Kiva koittaa ajella myymälän pienessä tilassa ja saada muka siinä jonkinmoinen tuntuma pyörään sopiiko omalle kropalle vai ei...Eiköhän tuosta olisi kuluttajaneuvontakin jotain mieltä.
 
Eikös laitetta/tuotetta täydy pystyä kokeilemaan sillä tavoin kuin sitä tavallisesti käytetään. Kiva koittaa ajella myymälän pienessä tilassa ja saada muka siinä jonkinmoinen tuntuma pyörään sopiiko omalle kropalle vai ei...Eiköhän tuosta olisi kuluttajaneuvontakin jotain mieltä.
Liikkeestä olen noita Whiten hybrideitä saanut kyllä ulos/parkkihalliin testiajoon. Ajokortin jättänyt kassalle pantiksi.
 
Viimeksi muokattu:
Liikkeestä olen noita Whiten hybrideitä saanut kyllä ulos/parkkihalliin testiajoon. Ajokortin jättänyt kassalle pantiksi.
Viimekesänä pääsi ajelemaan Cuben täysjoustoa parkkipaikalle ja olisi pidemmällekin saanut viedä. Riitti tosiaan, että jätti henkkarit myymälään.

Olen palauttanut melko paljon tavaraa XXL:ään, kun heidän tuotteidensa hinnat ovat laskeneet ja olen ostanut samat tuotteet heti matalammalla hinnalla. Usean palautuksen perusteella voin sanoa, että tarkistuskäytännöt vaihtelevat myyjien välillä. Yksi tutki tosi tarkkaan muutaman kympin T-paitaa, kun taas osa ei tarkistanut satojen eurojen kuivapukuja, telttoja ja makuupusseja ollenkaan.

Helpommalla varmasti pääsee, kun ei selittele turhia ja vain sanoo, että kotona huomasi, ettei pyörä tunnu hyvältä tai jotain vastaavaa.
 
Tuohon ostaisinko "uuden pyörän millä joku on ajanut" voisin vastata seuraavaa.

Canyonin tapauksessa nuo päätyvät heidän outlettiin myyntiin tarkastettuna. Outletissa saa yleensä hinnasta satoja euroja pois (omassa tapauksessa noin 500€ 5000€:n pyörässä) siitä syystä että pyörää oli kokeiltu. Renkaissa oli vielä valukarvat ehjänä ja voimansiirto kiileteli puhtaana enkä mitään jälkiä pyörästä löytänyt,joka ol linjassa Canyon:n outlet ilmoituksen kuvauksesta koskien mahdollisia käytön jälkiä.

Omasta mielestä hyvin toimii noi Canyonin outlet toimet palautettujen pyörien suhteen.

Eli ostaisin jos käyttöjäljet on tarkasti dokumentoitu ja paikkansa pitäviä.
 
Aspasta vastattiin, että pyörän kokeileminen on enemmänkin vain pyörän testailua, mm kokeilemista myymälän sisätiloissa. Käyttäminen on ajamista pyörällä ulkona. Kysyin, että miten nettitilauksia kuuluisi kokeilla ilman että ajaa ulkona niin sanoi vaan, että tuotteella ei ole palautusoikeutta jos sitä on käyttänyt.
Tuotteen palautusoikeutta ei menetä edes silloin kun ottaa tavaran tai palvelun käyttöön, mutta kuluttaja on vastuussa käytön aiheuttamasta arvonalenemasta (kappale "Lakisääteisen peruuttamisoikeuden käyttäminen"). Toki tässä tapauksessa jos olet käsitellyt tavaraa vain siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi, niin ei palautuksessa pitäisi olla nokan koputtamista. Eihän pyörän ominaisuuksia ja toimivuutta voi todeta sisätiloissa.

Oletan, että pyörääsi ei erota uudesta muuten kuin hieman likaisista renkaista?

Esim. prosessorin asentamista tietokoneeseen ei kuluttajariitalautakunnan mukaan katsota käyttööotoksi:
Kappale 12 Vastuu vastaanotetusta tavarasta ja tavaraan tutustuminen

Samaisessa linkissä mainitaan myös seuraavasti:
"Kuluttajalla on kuitenkin oikeus avata tai purkaa pakkaus, tarkastaa tavaran ominaisuudet ja toimivuus ja tutustua siihen samaan tapaan kuin myymälässä ilman, että se vaikuttaa peruuttamisoikeuteen."
"Säännöksen perustelujen mukainen samaan tapaan kokeilu kuin liiketiloissa ei rajoita kokeiluoikeutta niin, ettei sitä olisi lainkaan".


Ymmärrän tämän siten, että jos asuntosi ei ole kooltaan luokkaa myymälähalli, ja et voi pyörää siellä ajaa, voit koeajaa sen ulkona (kuivissa ja siisteissä olosuhteissa asvaltilla jne.).
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos vastauksista, näiden perusteella voisi kuvitella että ulkona kokeillun pyörän on sallittua palauttaa. Tyhmyyksissäni pidin pyörän yön yli katoksessa ja nyt se on tietysti kuorrutettu siitepölyllä :facepalm:. Vaatisi tarkan putsauksen että saisi takaisin alkuperäiseen kuntoon, niin taidan nyt säilyttää tuon pyörän. Helpoiten tämän olisi tietysti ratkaissut, kun olisi ennen pyörän noutoa tarkastanut onko parempia alennuksia ilmestynyt, niin olisi voinut suoraan palauttaa pyörän ja vaihtaa sen toiseen.
 
Kiitos vastauksista, näiden perusteella voisi kuvitella että ulkona kokeillun pyörän on sallittua palauttaa. Tyhmyyksissäni pidin pyörän yön yli katoksessa ja nyt se on tietysti kuorrutettu siitepölyllä :facepalm:. Vaatisi tarkan putsauksen että saisi takaisin alkuperäiseen kuntoon, niin taidan nyt säilyttää tuon pyörän. Helpoiten tämän olisi tietysti ratkaissut, kun olisi ennen pyörän noutoa tarkastanut onko parempia alennuksia ilmestynyt, niin olisi voinut suoraan palauttaa pyörän ja vaihtaa sen toiseen.
Äkkiähän tuollainen pöly lähtee jälkiä jättämättä. Xxl:ssä saa liikkeissäkin koeajaa pyöriä ulkona niin en näkisi tuossa mitään ongelmaa, sanot vaan että pikkuisen testasit. Sitä paitsi varmasti menee läpi varsinkin kun olet vaihtamassa, et palauttamassa. Myymälään pyöräosaston myyjän puheille vaan reippaasti pyörän kanssa ja unohda se nettikaupan aspa.
 
Litkutettu takakumi on nyt muutaman kerran pamahtanut irti vanteelta ajossa. Vanne & kumi ovat tubeless ready / easy mallia. Nyt toisella kerralla ehdin talven ajella, lähdin parin kuukauden jälkeen ajamaan ja kumi irtosi.

Joko suosiolla uusi takakumi ja vanteelle nosto? Täytyy jatkossa nostaa kunnon kompuralla nuo kumet vanteelle. En muuta syytä tuohon irtoamiseen kesken ajon keksi kuin sen, että rengas ei ole ollut kunnolla vanteella…?
 
Käyttäkää inserttejä, niin ei tarvii pelätä burppaamista tai vannerikkoja tubeleksen kanssa
 
Litkutettu takakumi on nyt muutaman kerran pamahtanut irti vanteelta ajossa. Vanne & kumi ovat tubeless ready / easy mallia. Nyt toisella kerralla ehdin talven ajella, lähdin parin kuukauden jälkeen ajamaan ja kumi irtosi.

Joko suosiolla uusi takakumi ja vanteelle nosto? Täytyy jatkossa nostaa kunnon kompuralla nuo kumet vanteelle. En muuta syytä tuohon irtoamiseen kesken ajon keksi kuin sen, että rengas ei ole ollut kunnolla vanteella…?

Näyttikö rengas siltä, ettei se noussut hyllylle? Minulle tai tutuille ei ole tietääkseni ikinä käynyt tuollaista ja tekisi mieli sanoa, että jommassa kummassa tuotteessa on vika tai sitten rengas ei sovi vanteelle. En ajaisi metriäkään vaan kokeilisin eri renkaita.

Tosin, jos sulla on pyörä seisonut pitkään, niin ehkä litku on mennyt pilalle ja rengas tyhjenee. Sitten tyhjänä repeää irti.
 
Litkutettu takakumi on nyt muutaman kerran pamahtanut irti vanteelta ajossa. Vanne & kumi ovat tubeless ready / easy mallia. Nyt toisella kerralla ehdin talven ajella, lähdin parin kuukauden jälkeen ajamaan ja kumi irtosi.

Joko suosiolla uusi takakumi ja vanteelle nosto? Täytyy jatkossa nostaa kunnon kompuralla nuo kumet vanteelle. En muuta syytä tuohon irtoamiseen kesken ajon keksi kuin sen, että rengas ei ole ollut kunnolla vanteella…?
Hooked vai hookless vanne? Mitä paineita olet käyttänyt?

Ei ole normaalia. Viallisia renkaita on ollut markkinoilla.

Noh multa aikoinaan putos tuubi vanteelta >rannemurtuma 1 1/2kk yhdellä kädellä ajoa >rasitusvamma.
Tuubi on edelleen turvallisin rengasvaihtoehto. Voi ajaa vaikka tyhjänä jos vaan tuubi liimattu kunnolla ja hyvällä liimalla. Sen puolesta täysin omaan piikkiin jos saa tuubin irtoamaan vanteelta. :)
 
Aika hyvin jos ei olis ollut vanteella kunnolla mutta paineet pysyneet litkuilla :hmm:
 
Hooked vai hookless vanne? Mitä paineita olet käyttänyt?

Ei ole normaalia. Viallisia renkaita on ollut markkinoilla.


Tuubi on edelleen turvallisin rengasvaihtoehto. Voi ajaa vaikka tyhjänä jos vaan tuubi liimattu kunnolla ja hyvällä liimalla. Sen puolesta täysin omaan piikkiin jos saa tuubin irtoamaan vanteelta. :)
Vanne Alexrims MD25 ja kumi Schwalbe Nobby Nic, Evoloution compound, SnakeSkin, tubeless easy. Talven tuolla liikuin ongelmitta, nyt keväällä asfaltin paljastuttua tuli muutaman kk:n tauko ja eilen laittelin paineet. Kyllä tuo jostain mahtoi falskata kun sai reilummin jalkapumpullakin täyttää. Baareja löin 2,76 (40 PSI)

Otetaan tämä nyt varoituksena itselle ja hankitaan ne insertit. Taakse voisi jo ottaa uuden rengaskandidaatin, samaa sarjaa vaan, vaiko joku muu?
 
Vanne Alexrims MD25 ja kumi Schwalbe Nobby Nic, Evoloution compound, SnakeSkin, tubeless easy. Talven tuolla liikuin ongelmitta, nyt keväällä asfaltin paljastuttua tuli muutaman kk:n tauko ja eilen laittelin paineet. Kyllä tuo jostain mahtoi falskata kun sai reilummin jalkapumpullakin täyttää. Baareja löin 2,76 (40 PSI)

Otetaan tämä nyt varoituksena itselle ja hankitaan ne insertit. Taakse voisi jo ottaa uuden rengaskandidaatin, samaa sarjaa vaan, vaiko joku muu?

Kuskista tai pyörästä mitään tietämättä sanoisin, että aika kovat paineet maastopyöräilyyn. Tuosta voi helposti ainakin yhden barin tiputtaa.

Tosin ei sekään selitä sitä, miksi tuo rengas olisi vanteelta räjähtänyt. Mulla on kerran säilytyksessä räjähtänyt Gravelking vanteelta, edellisenä päivänä olin ajanut 200km ongelmitta.
 
Aika hyvin jos ei olis ollut vanteella kunnolla mutta paineet pysyneet litkuilla :hmm:
Kyl toi on mahdollista. Kun asentaa sen renkaan, niin kannattaa kattoo sitä kehän reunan vieressä olevaa viivaa, jonka pitäis mennä kehän mukaan. Monesti se viivaa sukeltaa sinne vannekehän sisään. Emännän pyörään jouduin laittaa melkeen 5bar että se poksahti paikalle.
 
Kuskista tai pyörästä mitään tietämättä sanoisin, että aika kovat paineet maastopyöräilyyn. Tuosta voi helposti ainakin yhden barin tiputtaa.

Tosin ei sekään selitä sitä, miksi tuo rengas olisi vanteelta räjähtänyt. Mulla on kerran säilytyksessä räjähtänyt Gravelking vanteelta, edellisenä päivänä olin ajanut 200km ongelmitta.
Ite vedän aina yli 2.5 koska siirtymä ajot ja sitten kun pääsee määränpäähän, niin pudotan paineet.
 
Ite vedän aina yli 2.5 koska siirtymä ajot ja sitten kun pääsee määränpäähän, niin pudotan paineet.

Ja paluumatkalla pumppaat taas vai miten tuo toimii? :D
Mulle siirtymiin riittää se, että lukitsen keulan. Tosin ei mulla maasturissa litkuja tällä hetkellä olekaan, niin ei muutenkaan tuu ajettua niin alhaisilla paineilla.
 
Ei noissa 12s microspline vapareissa ikinä käytetä mitään spacereita. Syy ei oo niissä. Jos pakka tai lukitusmutteri ottaa kiinni runkoon niin silloin vapaarattaan runko ei ole kunnolla pohjassa. Tai jos siihen on vaihdettu vapaarattaan runko (Esim HG->MS) väärän malliseen.

Onko tämä ongelma ollut uudesta asti?
Ohuet lenkkiavaimet ostettu niin sain purettua navan. Tosiaan Sunringle SRX napa kyseessä ja pyörä muutenkin ihan alkuperäisosilla. Kaikki osat oli ihan niin kuin sunringlen manuaalin mukaan piti ollakin. Rungosta irronnut alumiinimuju vähän tehnyt tuhojaan vaparin ulommaiselle laakerille. Tein luottokortista shimmin vaihtajankorvakkeen ja rungon väliin. Tämä vaikutti ratkaisevan ongelman. Voisikohan olla niin, että rungon valmistuksessa on jyrsitty liian syvä kuoppa vaihtajan korvakkeelle? Laitoin tästä viestiä valmistajalle niin katsotaan saako sieltä jotain vastausta.
 
Tossa tubeless-casessa, niin onko renkaan ja vanteen yhdistelmä alkujaan jo sellainen että rengas on helvetin löysä siinä vanteella, että jo tavallinen renkaan asettelu sinne vanteelle on sellaista, että suorastaan valahtaa siitä vanteen läpi? Yleensä hyvät lähtökohdat tubelekselle on se, että saat siitä lähes ilmatiiviin pelkällä ilmalla onnistuen helposti esim. jalkapumpulla omien kokemusteni mukaan. Yleensä tälläinen rengas onkin jo vaivalloisempi saada asennusvaiheessa vanteelle (sisurilla tai ilman) .

Mulla oli joku tosi ohut löysä gravel rengas, joka saatto burppailla mutkissa ja menetti paineet. Sen jopa näki, että se kävi irti vanteelta ja taas asettui paikalleen. Onneksi sentään oli takarengas kyseessä niin ei ihan kokonaan menettänyt pyörän hallintaa. Rengas oli alkujaan ihan hirveän työn ja tuskan takana saada muutenkin litkun kanssa tiiviiksi.

Yksi tapa korjata tuota liiallista löysyyttä vanteella on laittaa useampi kerros tubeless-teippiä tai käyttää paksumpaa esim. gorilla. Ei kuitenkaan liikaa, sillä se voi myös estää renkaan asettumista vanteelle. Hyvin leveä rengas kapealla vanteella myös edesauttaa burppailua mutta siinäkin ongelman perisyy on muualla ellei sitten todella käytä rengasleveyttä, joka ovat valmistajan suosistusten ulkopuolella.
 
Ja paluumatkalla pumppaat taas vai miten tuo toimii? :D
Mulle siirtymiin riittää se, että lukitsen keulan. Tosin ei mulla maasturissa litkuja tällä hetkellä olekaan, niin ei muutenkaan tuu ajettua niin alhaisilla paineilla.
Miks helvetissä pitää paluumatkalla pumpata? Siis jos se helpottaa menomatkaa, niin ei siitä mitään haittaa ole.
 
Viimeksi muokattu:
Uhka vai mahdollisuus?
Ei lainkaan huono tarjous tähän aikaan vuodesta. Vähän koronaspeksi paistaa läpi, 4ke (OVH) pyörässä SX vaihteet.

Ihan hyvä jokapaikan höylä, tuolla speksillä pärjää bike parkissakin ja rullaavammilla kumeilla menee koko päivän mittaset polkulenkitkin.

Varautuisin siihen että vaihtaja vipuineen ja ketju uusiksi ensimmäisen kesän jälkeen, mutta se on vain reilun satasen homma (Deore 12sp).
 
Uhka vai mahdollisuus?
4000€ hinnalla uhka, 2000€ hinnalla mahdollisuus.
 
En kyl sanois. Hyvin pidetty, 2k€ maksava käytetty pyörä olis 10kertaa parempi. Ite en koski sx osasarjaan ollenkaan ja maastossa hg vapari on aivan paska. Toi pyörä on yritetty näyttää paperilla ja kuvissa hyvältä, mutta säästetty kaikkialla muualla. Pitkällä tähtäimmellä tosta tulee hyvä pyörä, kun päivittelee osia ja toivottavasti tohon formula hubiin löytää xd tai microspline vaparia helposti, kun huomaa minkällaista paskaa hg on.
 
Uhka vai mahdollisuus?
Toi ketju kans jo uuten voi heittää metalli kierrätykseen ja ostaa jotain mikä ei vie sua sairaalaan, jos vähän jyrkempi ylämäki tulee vastaan.
 
Voimansiirron heikkoudet ei ole ongelma, kun nuo on lopussa niin ne vaihtuisi parempiin ajallaan.
Parempilaatuista ketjua ja vaihtaja löytyy omasta kaapista. Työsuhdepyöräksi mietin mutta pitää tuumata tovi.
 
Uhka vai mahdollisuus?

Mihin käyttöön tulisi? Pelkästään joustoltaan ei kyllä mihinkään alamäkikäyttöön riitä vaikka mainostekstissä niin sanotaankin. Teknisempään polkuajoon voisi toimia, perus polkuajoon / xc-hommiin taas sitten varmasti liian painava & kömpelö (ei ollut painoa merkitty mihinkään)

Ja ihan hyvin pääsee vaparilla ja ketjulla alkuun, niiden takia ei kannata olla hankkimatta jos muuten tuntuu että olisi omaan ajoon sopiva.

Mutta jos se oma ajo ei oo parkkia tai muuten tommosta teknisempää semienskaa, niin tolla rahalla voi löytää käytettyinä hyvillä palikoilla paremmin omaan käyttöön sopivia vehkeitä. Tsekkaa fillaritori ainakin.
 
Ei tällä iällä (56v) kehtaa mennä parkkiin tulpaksi jarruttelemaan mutta polkuajoa ympäri Joensuun lähialueen reittejä tulee harrastettua.
Fillaritoria on tullut selattua mutta tuppaa myöhästymään hyvien vaihtoehtojen kohdalla. Jollain sivulla oli painoksi saatu 14,8kg
 
Pelkästään joustoltaan ei kyllä mihinkään alamäkikäyttöön riitä vaikka mainostekstissä niin sanotaankin.
No aivan varmasti riittää, 2020 Occamilla, asteen pystymmillä kulmilla 10mm lyhemmällä keulalla koluttu neljä kesää parkkeja ja enskahöntsää. Ei kai sitä nyt tuplakruunuja tarvi joka metrin droppiin.

Ei tällä iällä (56v) kehtaa mennä parkkiin tulpaksi jarruttelemaan mutta polkuajoa ympäri Joensuun lähialueen reittejä tulee harrastettua.
Fillaritoria on tullut selattua mutta tuppaa myöhästymään hyvien vaihtoehtojen kohdalla. Jollain sivulla oli painoksi saatu 14,8kg
Tähän tarkoitukseen sopis 100-120mm joustava XC. Heti pari-kolme kiloa kevyempi kuin keskimääräinen trailipyörä.
 
Ja mielipiteestäsi huolimatta ammattilaiset ajaa maastossa työkseen Shimanon osilla. Hmmm.
Nii mikrospline.
Eikä mitään väliä millä ammattilainen ajaa, kun se saa sponssorilta kaiken ilmaseks, niin näittei ei tarvitse katella kulumista.
 
En kyl sanois. Hyvin pidetty, 2k€ maksava käytetty pyörä olis 10kertaa parempi. Ite en koski sx osasarjaan ollenkaan ja maastossa hg vapari on aivan paska. Toi pyörä on yritetty näyttää paperilla ja kuvissa hyvältä, mutta säästetty kaikkialla muualla. Pitkällä tähtäimmellä tosta tulee hyvä pyörä, kun päivittelee osia ja toivottavasti tohon formula hubiin löytää xd tai microspline vaparia helposti, kun huomaa minkällaista paskaa hg on.

Voisko vähän avata mikä siinä HG vaparissa on vikana muuta kuin siihen ei saa niitä kevyempiä pakkoja?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 806
Viestejä
4 558 230
Jäsenet
75 055
Uusin jäsen
Erästäjä

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom