Pyöräily

Millaisia pyörämittareita/tietokoneita olette käyttämyt? Onko suosituksia alle 40€ hinraluokassa?

Miten nuo kestää sadetta? Toimiiko langattomat ongelmitta (kannattaako langattomuuteen panostaa)? Kadenssia en tarvitse enkä sitä kyllä ole nähnyt halvemmissa malleissa ja vain yksi pyörä käytössä.
 
Millaisia pyörämittareita/tietokoneita olette käyttämyt? Onko suosituksia alle 40€ hinraluokassa?

Miten nuo kestää sadetta? Toimiiko langattomat ongelmitta (kannattaako langattomuuteen panostaa)? Kadenssia en tarvitse enkä sitä kyllä ole nähnyt halvemmissa malleissa ja vain yksi pyörä käytössä.

Itsellä oli joku bilteman halvin käytössä. Johto löystyi syystä x ja nappasi vauhdissa pinnojen väliin -> johto poikki. Siinä sulle yksi syy panostaa langattomuuteen. ;)
 
Itse kaipailisin kokemuksia tämänkaltaisista antureista. Varmaankin tulee fillariin ostettua teline puhelimelle joka tapauksessa, niin en halua enempiä ruutuja kiinnitellä tankoon.
 
Kommentteja näistä Whiten pyöristä, jotka saisi nyt 20% alennuksilla.

White XC 290 Killer GX 1x11 18 XL-21 - Maastopyörät | XXL

White XC 290 LTD XT 18, maastopyörä - Maastopyörät | XXL

White XC 290 Pro 18, maastopyörä - Maastopyörät | XXL

Ensimmäisessä(ja kalleimmassa) olisi 1x11 setit ja hiilikuiturunko, pari muuta sitten 2x10 alumiinisina, sama keula kaikissa. Kannattaako tuon kalliimman valinta, onko hiilikuidussa miten hyviä/huonoja puolia?


Ja mites sitten pyörän koko, olen 185cm, joka osuu juuri (L)19" ja (XL)21" runkojen välille XXL:n kokotaulukossa, joten kumpi mahtaisi olla parempi?
 
Kysytään täältä, miten ratkaista pyörän pesu jos kerrostalossa ei ole vesiliitäntää ulkona. Kahden sangon taktiikkaa olen käyttänyt, mutta silti tulee pyörän runkoon naarmuja pesusta. Eli painetta pesuun kaipaisin. Toimiiko painepesurit jos laittaa vesiletkun sankoon vai vaatiko ne aina vesiliittännän?
 
Kysytään täältä, miten ratkaista pyörän pesu jos kerrostalossa ei ole vesiliitäntää ulkona. Kahden sangon taktiikkaa olen käyttänyt, mutta silti tulee pyörän runkoon naarmuja pesusta. Eli painetta pesuun kaipaisin. Toimiiko painepesurit jos laittaa vesiletkun sankoon vai vaatiko ne aina vesiliittännän?
Tämä nyt on aika matalan paineen kapistus, mutta kaveri pesee tämmösellä omaa Santa Cruz täpäriään:

Kärcher Mobile Outdoor Cleaner OC 3 ‐matalapainepesuri 129,90 €

Pihalle mukaan täyttösanko kun ei tuossa tilavuus kovin iso ole.
 
Kysytään täältä, miten ratkaista pyörän pesu jos kerrostalossa ei ole vesiliitäntää ulkona. Kahden sangon taktiikkaa olen käyttänyt, mutta silti tulee pyörän runkoon naarmuja pesusta. Eli painetta pesuun kaipaisin. Toimiiko painepesurit jos laittaa vesiletkun sankoon vai vaatiko ne aina vesiliittännän?
Esim. Motonetissä on myynnissä sähköttömiä painepesureita, paine riittää täysin fillarin pesuun. Paine pumpataan pesulaitteeseen samalla tavalla kuin polkupyörän jalkapumpulla.

Hinta jotain 10-20 euroa.
 
Kysytään täältä, miten ratkaista pyörän pesu jos kerrostalossa ei ole vesiliitäntää ulkona. Kahden sangon taktiikkaa olen käyttänyt, mutta silti tulee pyörän runkoon naarmuja pesusta. Eli painetta pesuun kaipaisin. Toimiiko painepesurit jos laittaa vesiletkun sankoon vai vaatiko ne aina vesiliittännän?
Itellä samaa ongelmaa ja olen harkinnu tämmösen ostamista 12V Pressure washer
Toki tarvii sen auton tai auton akun ja säiliön vettä varten


Tämmösen käytöstä on niin kauan ettei muista, että saiko näistä tulemaan muutakin kuin sumua?
 
Pitääpä aluksi kokeilla tuota käsin pumpattavaa ruiskua, Kärcher mobile outdoor-pesurin hinta vaan aika suolainen vaikka olisi erittäin kätevä.
 
Esim. Motonetissä on myynnissä sähköttömiä painepesureita, paine riittää täysin fillarin pesuun. Paine pumpataan pesulaitteeseen samalla tavalla kuin polkupyörän jalkapumpulla.

Hinta jotain 10-20 euroa.


Garant 5 L Paineruisku | Motonet Oy
Tuon kävin ostamassa motonetistä. Vaikuttaa toimivalta kun suihkussa testailin. Huomenna voisi kokeilla pestä pyörän.
Eipä ole käynyt mielessäkään tommoset kapistukset.
Kerrostalossa vielä myös, joten Stumpjumperin pesu ollut melkoista säätämistä ja en ole raaskinut tuota Kärcherin mobiilivekotinta ostaa.
Enpä taida enää ostaa, vaikuttaa ihan riittäviltä noi vehkeet.

Muutto paritaloon tuossa 3-4kk kuluttua, mutta sen verran halpoja noi on että sama sen väliä kesäksi tommonen hakea.
Kiitti vinkeistä/linkeistä.
 
Kysytään täältä, miten ratkaista pyörän pesu jos kerrostalossa ei ole vesiliitäntää ulkona. Kahden sangon taktiikkaa olen käyttänyt, mutta silti tulee pyörän runkoon naarmuja pesusta. Eli painetta pesuun kaipaisin. Toimiiko painepesurit jos laittaa vesiletkun sankoon vai vaatiko ne aina vesiliittännän?

Näin maastopyöräiliänä ja kesäaikaan käyn lenkkien jälkeen pesemässä pyörän mattojen pesu paikalla. Toki joutuu vähän muuttamaan reittiä ja pesupaikat on vain kesäkauden auki.
 
Lakiin voisi kirjoittaa kohdan, missä liikkuvalta pyöräilijältä/jalankulkijalta pitää lyödä puhelin kädestä maahan. Ehkä vielä joku 100€:n koulutusmaksu idiootilta lyöjälle ihan kiitoksena turvallisten tapojen opettamisesta.
 
Lakikirjassa kyllä lukee, ettei puhelinta saa polkupyörällä ajaessa käyttää ilman handsfreetä.
 
Lakikirjassa kyllä lukee, ettei puhelinta saa polkupyörällä ajaessa käyttää ilman handsfreetä.
Viestintälaitetta ei saa käyttää ajon aikana, jos se haittaa hallintalaitteiden käyttöä, tai muuten häiritsee kuljettajaa.

Varsinaisen matkapuhelinkieltohan koskee vain moottoriajoneuvoja.
 


Haittaako tuo klappi mitään, vai onko ihan normaalia? En oo takarengasta aiemmin joutunut ottamaan irti, kun aina on voinut viedä huoltoon. Nyt on paikkakunnan pyörähuoltaja vissiin laittanut ovet kiinni, niin täytyy ruveta itse fiksaamaan pyöränsä.
 


Haittaako tuo klappi mitään, vai onko ihan normaalia? En oo takarengasta aiemmin joutunut ottamaan irti, kun aina on voinut viedä huoltoon. Nyt on paikkakunnan pyörähuoltaja vissiin laittanut ovet kiinni, niin täytyy ruveta itse fiksaamaan pyöränsä.


Eipä tuo normaalia ole.

Lukitusrinkula löystynyt tai kasetin jostain välistä puuttuu spacer rinkula?

 
Noin muuten ei kiinnosta, mutta.

Kunhan Tour de France starttaa niin sitten. Milloinkas tuo alkaa tänä vuonna?
 


Haittaako tuo klappi mitään, vai onko ihan normaalia? En oo takarengasta aiemmin joutunut ottamaan irti, kun aina on voinut viedä huoltoon. Nyt on paikkakunnan pyörähuoltaja vissiin laittanut ovet kiinni, niin täytyy ruveta itse fiksaamaan pyöränsä.


Vapaarattaan laakerit todennäköisesti finaalissa. Vaikka päätylukitus olis auki niin ei se tollain heilu.
 
Haittaako tuo klappi mitään, vai onko ihan normaalia? En oo takarengasta aiemmin joutunut ottamaan irti, kun aina on voinut viedä huoltoon. Nyt on paikkakunnan pyörähuoltaja vissiin laittanut ovet kiinni, niin täytyy ruveta itse fiksaamaan pyöränsä.

Ainakin shimanon kamoissa tuollainen pieni millin kaksi liike on ihan ok. Toki voihan sen kiristää, mutta jos toimii normaalisti niin en tekisi mitään.
 


Haittaako tuo klappi mitään, vai onko ihan normaalia? En oo takarengasta aiemmin joutunut ottamaan irti, kun aina on voinut viedä huoltoon. Nyt on paikkakunnan pyörähuoltaja vissiin laittanut ovet kiinni, niin täytyy ruveta itse fiksaamaan pyöränsä.


Ei ole normaalia kuten on viesteistä tullut ilmi. Tosiaan laakereissa ronskisti säteisvälystä eli ne ovat sököinä tai sitten akseli poikki. Itsellä heilu kanssa pakka noin ja syylliseksi paljastui miltei irti poikki ollut putkiakseli.

Edit. Nyt kun katsoi videon ajatuksella uudestaan niin katkeamassa olevan akselin tapauksessa tietysti heiluisi myös akselin pää. :vihellys:
 
Ainakin shimanon kamoissa tuollainen pieni millin kaksi liike on ihan ok. Toki voihan sen kiristää, mutta jos toimii normaalisti niin en tekisi mitään.

Pyörällä ajettu viitisentuhatta kilometriä, enkä käytössä ole kyllä huomannut mitään. Eilen meni renkaasta kudokset ja tänään pitäis hakea uusi, niin pitää urheiluliikkeen myyjältä vielä kysäistä, onko mitään käryä.
 
Ainakin shimanon kamoissa tuollainen pieni millin kaksi liike on ihan ok. Toki voihan sen kiristää, mutta jos toimii normaalisti niin en tekisi mitään.

Ei todella näytä normaalilta. Tuossa on reilusti enemmän liikettä kun muutama milli. Kyllä, takapakan pitääkin heilua vähän mutta ei noin merkittävästi. Pakkaa auki ja tutkimaan ongelmaa.
 
Ei sitä sentään muutamaa milliä ollut. Tai riippuu tietysti mistä mittaa.
Kävin päivällä Kurikassa Tuiskun Pyörässä. Korjaaja ei saanut mutteria(?) kireämmälle, kokeili avata ja laittaa uudelleen kiinni. Klappia on edelleen, mutta aavistuksen vähemmän kuin aiemmin. Meinasi, ettei siitä haittaa pitäisi olla, enkä edelleenkään huomannut mitään ylimääräistä äsken 26km lenkillä.
 
Ei sitä sentään muutamaa milliä ollut. Tai riippuu tietysti mistä mittaa.
Kävin päivällä Kurikassa Tuiskun Pyörässä. Korjaaja ei saanut mutteria(?) kireämmälle, kokeili avata ja laittaa uudelleen kiinni. Klappia on edelleen, mutta aavistuksen vähemmän kuin aiemmin. Meinasi, ettei siitä haittaa pitäisi olla, enkä edelleenkään huomannut mitään ylimääräistä äsken 26km lenkillä.

No jaa... muutankin orkkistuomiotani vapaarattaan laakereista koska...
Kävin tuossa huvin vuoksi heiluttelemassa omia rataspakkoja ja tulos oli:
Formulan navassa heiluu ihan vähän tosin ei niin paljoa kuin videossa.
Shimanon navassa (uusi baut 100km ajettu) heiluu aikalailla samanlailla kuin videossa.
DT swissin navassa ei heilu lainkaan.

Summa summarum ominaisuus, ei vika.
 
Tuota noin. Jos tuommoinen lönksyntä johtuu laakereista niin ne ovat ihan elämänsä viime hetkillä. Laakeri voi hajoita jauhaantumalla kunnes kuulia/rullia ei ole enää jäljellä missään tai toinen vaihtoehto on kiinnileikkaaminen. Jälkimmäinen vaihtoehto on himppa vaarallinen vapaarattaan ollessa kyseessä kovassa vauhdissa alamäessä tapahtuessaan miksei muutenkin. Itse ainakin varmistaisin laakereiden kunnon/vaihtaisin ne.
 
Mulla hajosi napa juurikin tuolla tavalla. Ensin alkoi lonksunta ja sitten leikkasi kiinni.

Avasin niin saman tien tippui laakerit lattialle ja pikalinkku oli vääntynyt paskaksi.
 
No niin.
Napa ei yleensä hajoa heti vaan oireilee pyörän klappina ja kyllä se ääntää jotenkin. Napoja on kasettilaakereilla joita ei voi käytännössä huoltaa eikä mitenkään kiristää ja ovat suojattuja. Shimano tekee kartiolaakereilla joita taas pitää huoltaa sekä säätää sopivaan kireyteen.
Suurin osa shimanon navoista hajoaa tsi miehen käsittelyn jäljiltä jolloin se laakeri on vedetty liian tiukkaan.
Vapaaratas myös yleensä hajoaa niin, että sotket sotket mutta mihinkään ei mene koska sieltä hajoaa ne kynnet sisältä tai kynsien kontaktipinnat. Ei siis jumita polkimia pyörimään. Ja jos "oire" on vain videossa näkyvä en ihan hirveen huolissani olisi.
Pikkusen liikaa mutua ja liian vähän tietoa.

Shimanon navoista muuten tippuu laakerit ihan ehjänäkin lattialle jos sen navan avaa.
 
Oikean kammen kierteet korkkasivat. Luultavasti en ollut vain vääntänyt poljinta tarpeeksi tiukalle, koska ajossa huomasin polkimen alkavan lonksua ja sitten oli liian myöhäistä - alumiinisen kammen kierteet olivat piloilla. Noita Helicoil-kierrekorjauksia katselin, mutta hintavia ovat. Pakko kai se on viedä uusi pyörä heti huoltoon :/
 
Pyörä on Trek marlin 6. Takapakka Shimano cs-hg31-8. Mikä vapaaratas nyt tuohon sopii?
 
Pyörä on Trek marlin 6. Takapakka Shimano cs-hg31-8. Mikä vapaaratas nyt tuohon sopii?
Se riippuu ihan mikä napa takakiekosta löytyy. Tämän vuoden Marlin 6:n mukana tulevissa kiekoissa on ilmeisesti Formula DC22 takanapa, mutta pakasta päätellen sinulla on viime vuoden malli tai vanhempi? Veikkaisin, että Trek-myyjältä löytyy tuohon sopiva vapari jos ei jostain nettikaupoista löydy.
 
Se riippuu ihan mikä napa takakiekosta löytyy. Tämän vuoden Marlin 6:n mukana tulevissa kiekoissa on ilmeisesti Formula DC22 takanapa, mutta pakasta päätellen sinulla on viime vuoden malli tai vanhempi? Veikkaisin, että Trek-myyjältä löytyy tuohon sopiva vapari jos ei jostain nettikaupoista löydy.

Joo parivuotta vanha.
 
Onko pyörille suunnatuissa rasvanpoistoaineissa jotain eroa muihin, huomattavasti halvempiin rasvanpoistoaineisiin?
 
Mikä olisi paras (mielellään vaakamallinen) puhelinteline polkypyörään (sähkömaasturiin) (luurina S8)?
 
Mikä olisi paras (mielellään vaakamallinen) puhelinteline polkypyörään (sähkömaasturiin) (luurina S8)?

Omasta kokemuksesta sanoisin että ainut ratkaisu jossa se puhelin pysyy 100% varmasti kyydissä, on tämmöinen runkoon kiinnitettävä laukku: https://goo.gl/images/puc7vA
Tuossa ainut miinus on että ajon aikana puhelinta on hankala käyttää.
On minulla yksi laadukas tankoon kiinnitettävä pidike myös johon puhelimen saa kiinni, mutta ei niissä vaan pysy aina se puhelin löystymättä paikallaan.
 
Heps!

Millainen pyörä kannattais ostaa 2km työmatkaa ja kaupunkiajoa varten? Varmaan hyvin vähän tulis ajeltua maantielläkin.

Kannattaako olla hybridi, maastopyörä vai kaupunkipyörä? Onko esimerksi jopon tyylinen pyörä kevyt polkea? Jostain luin, että jarrut kannattais olla hydrauliset levyjarrut. Tarviiko noin vähäiseen ajoon sitä 21+ vaihteista?

Pituutta on 171cm ja budjetti 300-600e. Mielellään ei ihan kuutta jos halvemmalla saa kevytpolkusen ja vähän huoltoa kaipaavan. Penkki olisi hyvä olla sellainen, ettei perse kipeydy välittömästi.

White SC Trainer FF 17, miesten hybridipyörä - Hybridipyörät | XXL

Tunturi Active man 28" hybridipyörä

Xtreme Hilma Delux 3 v 28" polkupyörä

Tunturi Aura 3 7-v polkupyörä

Tunturi RX500 24-v miesten hybridipyörä



Olisiko esimerkiksi tuollasista mihinkään?

EDIT: Nishiki SPORT R1 16-v miesten hybridipyörä <--- Olisko tuosta nopsaa kellään mitään mietteitä? Ajattelin kaivaa kuvetta ja lähtiä ostamaan.
 
Viimeksi muokattu:
Heps!

Millainen pyörä kannattais ostaa 2km työmatkaa ja kaupunkiajoa varten? Varmaan hyvin vähän tulis ajeltua maantielläkin.

Kannattaako olla hybridi, maastopyörä vai kaupunkipyörä? Onko esimerksi jopon tyylinen pyörä kevyt polkea? Jostain luin, että jarrut kannattais olla hydrauliset levyjarrut. Tarviiko noin vähäiseen ajoon sitä 21+ vaihteista?

Pituutta on 171cm ja budjetti 300-600e. Mielellään ei ihan kuutta jos halvemmalla saa kevytpolkusen ja vähän huoltoa kaipaavan. Penkki olisi hyvä olla sellainen, ettei perse kipeydy välittömästi.

White SC Trainer FF 17, miesten hybridipyörä - Hybridipyörät | XXL

Tunturi Active man 28" hybridipyörä

Xtreme Hilma Delux 3 v 28" polkupyörä

Tunturi Aura 3 7-v polkupyörä

Tunturi RX500 24-v miesten hybridipyörä



Olisiko esimerkiksi tuollasista mihinkään?

Jumaleissön jopo levyjarruilla...
Kevyt polkea on vähän subjektiivinen asia, mutta puhtaasti faktapohjalta mitä kyyrymmässä olet sen "kevyemmin" menet.
Paha lähtee suositteleen mitään, mutta jäykkä keula, ei kappavaihteita (eli pitää olla monta ratasta takana, jollei eroa tiedä) ja jarrut on tuossa käytössä ihan sama.
Jos keveyttä polkemiseen halutaan niin on niitä vaihteita vähän puolipakko olla kaksinumeroinen luku.
Xxl myy ihan hyviä bang for buck pyöriä, joten varmaan sieltä kattelisin.
 
Omasta kokemuksesta sanoisin että ainut ratkaisu jossa se puhelin pysyy 100% varmasti kyydissä, on tämmöinen runkoon kiinnitettävä laukku: https://goo.gl/images/puc7vA
Tuossa ainut miinus on että ajon aikana puhelinta on hankala käyttää.
On minulla yksi laadukas tankoon kiinnitettävä pidike myös johon puhelimen saa kiinni, mutta ei niissä vaan pysy aina se puhelin löystymättä paikallaan.
Tällaista mietin, täytynee varmaan tilata testiin. Oltava mielellään sellainen, että puhelin on käytettävissä ajon aikana.

https://www.amazon.de/QUAD-LOCK-Bik...8&qid=1526471542&sr=8-2&keywords=quad+lock+s8
 
Olisiko esimerkiksi tuollasista mihinkään?

EDIT: Nishiki SPORT R1 16-v miesten hybridipyörä <--- Olisko tuosta nopsaa kellään mitään mietteitä? Ajattelin kaivaa kuvetta ja lähtiä ostamaan.

Ei muuta ku koeajolle jos se vaan suinkin on mahdollista. Sillähän se selviää. Loppujen lopuksi tuon hintaluokan pyörissä on hyvin vähän eroja, kattelee sen mikä miellyttää omaa silmää ja persettä ja ei muuta ku kovaa ajoa. Ihan asiallisen oloinen kapistus.

Ja alkuperäiseen kysymykseen niin ei todellakaan tarvi levyjarruja 21+ vaihteista puhumattakaan, mikäli koko 2km työmatka ei ole jyrkkää ylämäkeä. Toki pentuna oli kiva kehua kavereille kuinka omasta pyörästä löytyy se 21-vaihdetta, mutta esim 1x11 pärjää aivan loistavasti. Ja noista alkuperäisestä viidestä ottaisin RX500 ja jättäisin muut kauppaan.

Ettei menisi liian helpoksi niin yksi vaihtoehto lisää:

White SC Comp FF 18, miesten hybridipyörä - Hybridipyörät | XXL
 
Heps!

Millainen pyörä kannattais ostaa 2km työmatkaa ja kaupunkiajoa varten? Varmaan hyvin vähän tulis ajeltua maantielläkin.

Kannattaako olla hybridi, maastopyörä vai kaupunkipyörä? Onko esimerksi jopon tyylinen pyörä kevyt polkea? Jostain luin, että jarrut kannattais olla hydrauliset levyjarrut. Tarviiko noin vähäiseen ajoon sitä 21+ vaihteista?

Pituutta on 171cm ja budjetti 300-600e. Mielellään ei ihan kuutta jos halvemmalla saa kevytpolkusen ja vähän huoltoa kaipaavan. Penkki olisi hyvä olla sellainen, ettei perse kipeydy välittömästi.

White SC Trainer FF 17, miesten hybridipyörä - Hybridipyörät | XXL

Tunturi Active man 28" hybridipyörä

Xtreme Hilma Delux 3 v 28" polkupyörä

Tunturi Aura 3 7-v polkupyörä

Tunturi RX500 24-v miesten hybridipyörä



Olisiko esimerkiksi tuollasista mihinkään?

EDIT: Nishiki SPORT R1 16-v miesten hybridipyörä <--- Olisko tuosta nopsaa kellään mitään mietteitä? Ajattelin kaivaa kuvetta ja lähtiä ostamaan.
Katselisin täältä Single Speed Bikes | Original Single Speed Bikes | Mango Bikes

Tommonen 1 vaihteinen on kuitenkin aika kevyt polkea ja jos ei tohon 2km matkalle nyt osu jotain vuorta väliin niin tuollaisella kyllä hyvin pärjää kaupungissa. Lisäksi tuo ei juuri huoltoa kaipaa jos se oli kriteerinä.

Omasta mielestäni levyjarrut ja kymmenet vaihteet ovat aivan ylimitoitettua tuollaiseen käyttöön, joten ottaisin siis mahdollisimman yksinkertaisen pelin alle niin ei tarvitse tosiaan juuri mitään huolto hommiakaan harrastaa.
 
Ja alkuperäiseen kysymykseen niin ei todellakaan tarvi levyjarruja 21+ vaihteista puhumattakaan, mikäli koko 2km työmatka ei ole jyrkkää ylämäkeä. Toki pentuna oli kiva kehua kavereille kuinka omasta pyörästä löytyy se 21-vaihdetta, mutta esim 1x11 pärjää aivan loistavasti.

No niin... 1x11 sarjoja ei alta tonnin pyöristä löydy.
Ja niilläkin mennään siihen kaksi numeroiseen vaihdemäärään.
 
Omasta mielestäni levyjarrut ja kymmenet vaihteet ovat aivan ylimitoitettua tuollaiseen käyttöön, joten ottaisin siis mahdollisimman yksinkertaisen pelin alle niin ei tarvitse tosiaan juuri mitään huolto hommiakaan harrastaa.

Sinkulat on hipstereille :vihellys:
 
No niin... 1x11 sarjoja ei alta tonnin pyöristä löydy.
Ja niilläkin mennään siihen kaksi numeroiseen vaihdemäärään.

Juu ei löydy mutta se oliki vaan esimerkki ku kysyttiin tarviiko 21+ vaihetta. 1x7 ja 1x9 riittää myös loistavasti ja sinkulaki valtaosan ajasta.
 

Statistiikka

Viestiketjut
254 304
Viestejä
4 426 160
Jäsenet
73 311
Uusin jäsen
Jiri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom