Pyöräily

Ainakin bilteman litium rasva näyttää juuri hunajan väriseltä.

Mutta asiaan, laittasin jotain "carbon gripperiä" eli rasvaa missä on jotain karkeeta seassa antamaan pitoa. Rasva puolestaan suojaa kiinni hitsautumiselta, vaikka sitä ei tarvi, ei se haittaakaan tee.
 
Eikös se tavan "vaseliini" ole nimenomaan litiumrasvaa? Juuri se hunajan värinen mönjä.
Vai onko tuo litium metalli? vain lisäaine normi vassuun, on myös valkoista lithium vaseliinia. ??
Vastaavasti kuin mustassa vaseliinissa on jotain molybdeenisulfidia.
 
Ainakin bilteman litium rasva näyttää juuri hunajan väriseltä.

Mutta asiaan, laittasin jotain "carbon gripperiä" eli rasvaa missä on jotain karkeeta seassa antamaan pitoa. Rasva puolestaan suojaa kiinni hitsautumiselta, vaikka sitä ei tarvi, ei se haittaakaan tee.

En lähtisi kikkailemaan tuollaisella, normaali laakerirasva kun nimenomaan on tarkoitettu laakereille. Täytetty ohjainlaakeri pysyy rasvassa helposti vuosikymmeniä.
 
Ainakin bilteman litium rasva näyttää juuri hunajan väriseltä.

Mutta asiaan, laittasin jotain "carbon gripperiä" eli rasvaa missä on jotain karkeeta seassa antamaan pitoa. Rasva puolestaan suojaa kiinni hitsautumiselta, vaikka sitä ei tarvi, ei se haittaakaan tee.
Eikia nyt laakereihin mitään karhiata laiteta..
 
Ainakin bilteman litium rasva näyttää juuri hunajan väriseltä.

Mutta asiaan, laittasin jotain "carbon gripperiä" eli rasvaa missä on jotain karkeeta seassa antamaan pitoa. Rasva puolestaan suojaa kiinni hitsautumiselta, vaikka sitä ei tarvi, ei se haittaakaan tee.
Carbon gripperiä mihin?
 
Viimeksi muokattu:
En itse ole ikinä edes miettinyt, että heijastimien puutteesta voisi saada sakot. Oikeiden maastopyörien mukana noita ei ole tainnut tullakaan ja jos on, niin olen repinyt pois. Rumia ja turhia.

Itsellä on maasturissa kaupunkiajoon 400 lumenin etuvalo, jossa on ledit myös sivuille ja lisäksi 80 lumenin takavalo. Metsässä syttyy vielä tankoon 1600 lumenia lisää ja kypärään 1000 lumenia. Väitän, että heijastimien hyöty tuon lisäksi on aika mitätön.

Väitän, että heijastimet auttavat pimeällä kuitenkin enemmän, valot hukkuvat valosaasteeseen, ainakin täällä Kehä 3:n sisäpuolella. Samasta syystä ymmärrän ihmisiä, jotka käyttävät noita vilkkuvia takavaloja, vaikka en itse niistä oikein välitäkään.
 
Joo, lopetan noiden ostamiset. Menee vuodessa jopa 70 euroa noihin, sillä saa melkein jo pyörän perushuollon alan liikkeessä.
Lidlistä useita vuosia, jopa 10-vuotta sitten ostetut pinnaheijastimet on kaikki pysynyt paikallaan.
Linkissä Motonetin vastaavat:
Ja kyllähän nuo heijastimet varsinkin liikkuvissa osissa renkaat/polkimet/kengät kiinnittää huomioita minusta paremmin, kuin joku kiinteävalo.
 
Vaimolla on Canyonin inflite vm. 2019 koossa xxs ( 2019 Canyon Inflite AL SLX 6.0 Race – Specs, Comparisons, Reviews – 99 Spokes )
Kyseisessä koossa on 650b renkaat/vanteet, alkuperäisten renkaiden leveys 33mm.

Ehkä en vaan osaa, mutta onpa vaikeaa löytää tuohon kokoon sopivat sisäkumit. Joko tuossa koossa on maantielle sopivia, eli selvästi kapeampia kumeja, tai sitten maastopyöriin sopivia.
Ei kenelläkään olisi tietoa, mistä tuohon saisi sopivia sisäkumeja, tai voiko noihin käydä jokin 26" renkaalle speksattu kumi?
 
Vaimolla on Canyonin inflite vm. 2019 koossa xxs ( 2019 Canyon Inflite AL SLX 6.0 Race – Specs, Comparisons, Reviews – 99 Spokes )
Kyseisessä koossa on 650b renkaat/vanteet, alkuperäisten renkaiden leveys 33mm.

Ehkä en vaan osaa, mutta onpa vaikeaa löytää tuohon kokoon sopivat sisäkumit. Joko tuossa koossa on maantielle sopivia, eli selvästi kapeampia kumeja, tai sitten maastopyöriin sopivia.
Ei kenelläkään olisi tietoa, mistä tuohon saisi sopivia sisäkumeja, tai voiko noihin käydä jokin 26" renkaalle speksattu kumi?

Eipä noita tosiaan hirveesti näytä olevan, käviskö tää?

 
Kyseisessä koossa on 650b renkaat/vanteet, alkuperäisten renkaiden leveys 33mm.
Onnistuiskohan haku "584 sisärengas ?
esim:

Mun mielestä on vähän kahelia että just kun saatiin ERTRO toimimaan niin harrastajat ottivat käyttöön jonkin ranskalaisen 650B(aloon) ja ulkohalkaisijaa kuvaavan 27.5 in mitan.
 
Lidlistä useita vuosia, jopa 10-vuotta sitten ostetut pinnaheijastimet on kaikki pysynyt paikallaan.
Linkissä Motonetin vastaavat:
Ja kyllähän nuo heijastimet varsinkin liikkuvissa osissa renkaat/polkimet/kengät kiinnittää huomioita minusta paremmin, kuin joku kiinteävalo.
Täytyykö nuo asentaa joka pinnaan? Vai riittääkö esim. joka toiseen? Voi tulla aika hintavaksi joka pintaan laittaa, mutta esim. 5 per vanne olisi jo aika edullista! Täytyy harkita.

Poljinheijastimista meni eilisessä 300 km pyörälenkissä kaikki loputkin irti, aiemmin oli 1 irti. Poljinheijastimiin tuskin ole ratkaisua? No tuskin pakollisia kuitenkaan.
 
Täytyykö nuo asentaa joka pinnaan? Vai riittääkö esim. joka toiseen? Voi tulla aika hintavaksi joka pintaan laittaa, mutta esim. 5 per vanne olisi jo aika edullista! Täytyy harkita.

Poljinheijastimista meni eilisessä 300 km pyörälenkissä kaikki loputkin irti, aiemmin oli 1 irti. Poljinheijastimiin tuskin ole ratkaisua? No tuskin pakollisia kuitenkaan.
Vaatiskohan laki kaksi heijastinta/vanne, kun yleensä uusissa pyörissä tulee kaksi vastaikkaista heijastinta per vanne..
 
Vaatiskohan laki kaksi heijastinta/vanne, kun yleensä uusissa pyörissä tulee kaksi vastaikkaista heijastinta per vanne..
Omassa pyörässä oli yksi per vanne uutena, eli varmaan yksi riittää. Luulisin että tuollainen 10 kpl riittäisi per vanne, mitä käyttäjä linkkasi.

Olen nähnyt noita viimeksi Lidlissä 4,99, jossa oli enemmän kuin 10 kpl noita pinnaheijastimin, ehkä 25 muistaakseni per pkt.
 
Täytyykö nuo asentaa joka pinnaan? Vai riittääkö esim. joka toiseen? Voi tulla aika hintavaksi joka pintaan laittaa, mutta esim. 5 per vanne olisi jo aika edullista! Täytyy harkita.

Poljinheijastimista meni eilisessä 300 km pyörälenkissä kaikki loputkin irti, aiemmin oli 1 irti. Poljinheijastimiin tuskin ole ratkaisua? No tuskin pakollisia kuitenkaan.
Taitaa minulla olla 3x4 per vanne ja muistelen, että muutama jäi siitä paketistakin vielä yli kun ei olisi tullut symmetrinen kuvio vanteisiin.

edit. google löysi tällaisen:
1694083413025.png

Joku tuollainen se oli kuitenkin.
 
Taitaa minulla olla 3x4 per vanne ja muistelen, että muutama jäi siitä paketistakin vielä yli kun ei olisi tullut symmetrinen kuvio vanteisiin.

edit. google löysi tällaisen:
1694083413025.png

Joku tuollainen se oli kuitenkin.
Just sellainen oli viikko sitten Lidlissä hyllyllä. Täytyykin katsoa onko vielä jäljellä.
 
Vanteen speksit rengaskoon suosituksille on 40mm - 76mm, ei varmaan ole viisasta laittaa 32mm "gravelrengasta" litkutettuna vai kuinka kranttuja nuo on?

Vanne: https://r2-bike.com/DT-SWISS-Rim-29-XR-391

Rengas: Continental Grand Prix 5000 S TR 32 Rolling Resistance Review

Tuo Contin malli olis parhaiten rullaava noista graveltyyppisistä. Nyt Thunder Burtit alla, nekin rullaa kivasti maastorenkaiksi mutta kyllä vaan hiukan kömpelöiltä ja painavilta tuntuu. Mukavuutta toki.
Aeromielessä jees ja toiminee ihan ok. Mukavuudesta joutuu tinkimään jo paljon.

Ohkasempi tubeless teippi ei välttämättä kestä sitten tarvittavia paineita, ellei vedä kahta kierrosta.

IMG_20230907_142601.jpg
 
Viimeksi muokattu:
En lähtisi kikkailemaan tuollaisella, normaali laakerirasva kun nimenomaan on tarkoitettu laakereille. Täytetty ohjainlaakeri pysyy rasvassa helposti vuosikymmeniä.
Eikia nyt laakereihin mitään karhiata laiteta..

Pahoittelut sekavasta viestistä, tämä oli tarkoitetttu siihen satulatolpan rasvaamisesta liittyneeseen keskusteluun. Ei tosiaan carbon gripperiä todellakaan mihinkään liukumista tarvitsevaan pintaan.
 
Viimeksi muokattu:
Aeromielessä jees ja toiminee ihan ok. Mukavuudesta joutuu tinkimään jo paljon.

Ohkasempi tubeless teippi ei välttämättä kestä sitten tarvittavia paineita, ellei vedä kahta kierrosta.

IMG_20230907_142601.jpg

Tuon taulukon mukaan max vanteen sisämitta olis 25mm mikä riittäis, tosin vanteella min rengasleveys mainittu 40mm :hmm:

Onko tuossa vaarana että rengas pullahtaa vanteen urista pois jos ei suuntaudu tarpeeksi ulospäin paineissa?

Teippejä en ottanu lainkaan huomioon, tosiaan nyt ollut maksimeja paineita näille vanteille vajaa 4bar mitä rengastuksia ollut, noille Conteille oli litkuilla laitettu 4,6bar tuolla rolling resistance sivuilla.

Vauhtia varmaan sais kyllä lisää asfaltilla ainakin.
 
Taitaa minulla olla 3x4 per vanne ja muistelen, että muutama jäi siitä paketistakin vielä yli kun ei olisi tullut symmetrinen kuvio vanteisiin.

edit. google löysi tällaisen:
1694083413025.png

Joku tuollainen se oli kuitenkin.
Lidlin paketissa sanotiin ainakin aiemmin, että pitää olla joka pinnassa, jotta täyttää vaatimukset. Epäselväksi jäi mistä vaatimuksista on kyse.

Erittäin hyvin nuo näkyy, jos joka pinnaan laittaa.
 
Mistä tunnistaa halvan/huonon polkimen?

Huomasin nyt, kun merkkipoljin vaihtotarpeessa, että minulla oli varalla pyörän alkuperäinen poljin (tuli irrallaan pyörästä). No tietysti asensin ensimmäiseksi, ettei tarvitse ostaa heti uutta. Yllätys oli suuri, kun jo alle kuukaudessa toinen poljin tuntuu jäykältä eikä enää pyöri esteettömästi kun sen pyöräyttää. Toinen pyörii useammankin kerroksen kun sitä pyöräyttää. Ostanko suosiolla kunnon polkimet?

Poljin ei näytä olevan millään lailla esim. vinossa tai vääntynyt iskuista, mutta kiviin se on kyllä osunut kumpikin. Se ei myöskään metelöi, eikä tunnu löysältä ajossa.
 
Mistä tunnistaa halvan/huonon polkimen?

Huomasin nyt, kun merkkipoljin vaihtotarpeessa, että minulla oli varalla pyörän alkuperäinen poljin (tuli irrallaan pyörästä). No tietysti asensin ensimmäiseksi, ettei tarvitse ostaa heti uutta. Yllätys oli suuri, kun jo alle kuukaudessa toinen poljin tuntuu jäykältä eikä enää pyöri esteettömästi kun sen pyöräyttää. Toinen pyörii useammankin kerroksen kun sitä pyöräyttää. Ostanko suosiolla kunnon polkimet?

Poljin ei näytä olevan millään lailla esim. vinossa tai vääntynyt iskuista, mutta kiviin se on kyllä osunut kumpikin. Se ei myöskään metelöi, eikä tunnu löysältä ajossa.
Voi olla että ne halpiksetki voi purkaa ja huoltaa/herkistellä, Itte kyllä ostasin kunnolliset polkimet niin säästää hermoja ja aikaa, kunnollisiin saa varaosiakin sitte kun tulee huollolle tarvetta ja kun muutamalla kympillä saa jo hyviä pedaleita niin en näkis vaivaa euron tuotteen kans tappelussa.
 
Tuon taulukon mukaan max vanteen sisämitta olis 25mm mikä riittäis, tosin vanteella min rengasleveys mainittu 40mm :hmm:

Onko tuossa vaarana että rengas pullahtaa vanteen urista pois jos ei suuntaudu tarpeeksi ulospäin paineissa?

Teippejä en ottanu lainkaan huomioon, tosiaan nyt ollut maksimeja paineita näille vanteille vajaa 4bar mitä rengastuksia ollut, noille Conteille oli litkuilla laitettu 4,6bar tuolla rolling resistance sivuilla.

Vauhtia varmaan sais kyllä lisää asfaltilla ainakin.
Ei ne mihinkään pullahda.
Vanne/rengas leveys on yksi niistä asioista, joissa jotkut valmistajat ei esimerkiksi päivitä suositustaan, jos vanne on mallina vanha.
Vanneleveydet on kuitenkin kasvaneet ihan merkittävästi tässä ~10v aikana.
Kattelet maantiepyöriä niin rengas on yhtä leveä kuin vanne ulkomitoiltaan, koska sillä saadaan pieni aerohyöty.
Toki rengas täytyy olla suunniteltu toimimaan myös leveällä vanteella, että sen muoto säilyy järkevänä.
Eli jos conti antaa max. vanneleveyden jolla heidän rengas toimii, niin en arpoisi yhtään vaikka vannevalmistajalla lukisi mitä vain.
 
Ei ne mihinkään pullahda.
Vanne/rengas leveys on yksi niistä asioista, joissa jotkut valmistajat ei esimerkiksi päivitä suositustaan, jos vanne on mallina vanha.
Vanneleveydet on kuitenkin kasvaneet ihan merkittävästi tässä ~10v aikana.
Kattelet maantiepyöriä niin rengas on yhtä leveä kuin vanne ulkomitoiltaan, koska sillä saadaan pieni aerohyöty.
Toki rengas täytyy olla suunniteltu toimimaan myös leveällä vanteella, että sen muoto säilyy järkevänä.
Eli jos conti antaa max. vanneleveyden jolla heidän rengas toimii, niin en arpoisi yhtään vaikka vannevalmistajalla lukisi mitä vain.

Okei, kiitti vinkeistä :thumbsup: Vois laittaa ens kesäksi tuollaiset alle jos vaan just tuota rullaava mallia löytyy.

Nuo renkaat leveydet oli tosiaan vain suosituksia vanteen osin.
 
Gravelin renkaista kyselisin kokemuksia/suosituksia.
Mulla on siis tuo verkkiksen kevään tarjouspyörä Baana Noux joka tuli vakiona 40 millisillä Maxxis Ramblereilla. Huomasin tuossa eilen että alkanut takarenkaan kuviointi jo kulumaan aika paljon kun tulee kuitenkin suurin osa kilometreistä vedettyä asfaltilla. Lisäksi olen kiinnittänyt huomiota, että tuo Rambler ei ole karkealla asfaltilla erityisen nopea rengas, ainakaan mun alla, joten olen alkanut miettimään löytyiskö jotain "asfalttiystävällisempää" rengasta joka ei harais niin paljoa vastaan karkealla kestopäällysteellä jossa tulee aika paljon ajettua. En kuitenkaan ihan "katurenkaaseen" haluais mennä kun reiteillä tulee myös hiekkatietä ja joskus jopa metsätietä vastaan niin ne voi siellä olla vähän ikävät vaikka asfaltilla toki menis lujempaa.

Sileällä asfaltilla ramblerikin menee oikeastaan aika mallikkaasti, joten ongelma on lähinnä tuo röpelöinen "maaseutu-asfaltti" jossa tuntuu että pienet kuopat syö vauhdin. Osansa ongelmaan tekee tietty kuski joka painaa reilut 100kg tällä hetkellä niin pitää vetää kovilla paineilla jotta pyörä kulkee.

Jonkinlaiselta asftaltilla nopealta mutta ei täysin kyvyttömältä ainakaan hiekkatiellä -renkaalta vaikuttais ainakin Schwalben G-One Allround joka ei olis pahan hintainenkaan, Performance-versio lähtis esim. verkkikseltä kolmeen kymppiin. Tätä on ainakin kehuttu nopeaksi ja alhaisen vierinvastuksen omaavaksi, mutta kuviointia on kuitenkin sen verran että ei ihan heti lähde välttämättä lipsumaan hiekallakaan tai välillä tieltä pois poiketessa.

Maxxisilla olis myös "gravel racing" luokkaan asemoitu Reaver malli jossa on matala "timanttikuvio" keskellä ja vähän nappulaa reunalla tuomassa pitoa hiekalla, tai sitten keskeltä melko sliksi Receptor. Nuokin vaikuttaisi aika potentiaalisilta vaihtoehdoilta tällaiseen käyttöön.

Kiinnostais kuitenkin kuulla kokemuksia ja mielipiteitä jos joku on testannut noita tai jotain muuta vastaavan speksin rengasta.
 
Mulla on tullu ihan jokaisessa fillarissa minkä olen viime vuosikymmenien aikana ostanut heijastimet vähintään mukana. Oma kokemus vahvistais myös sitä että suomalaiset pyöräkaupat laittaa ne kiinni ennen luovutusta (myös soittokellon), varmaankin juuri vastuukysymysten takia ettei liikkeestä lähde ulos pyörää joka on "laiton". Tänä vuonna ostanut (tilannut) kaksi pyörää kotimaasta ja molemmissa oli etu-, taka- ja pinnaheijastimet valmiiksi kiinni. Edelliset tilasin briteistä ja niissä tuli heijastimet mukana laatikossa mutta ei olleet kiinni.

Ja tosiaan takavalo on nykyään myös pakollinen jos pimeissä ajelee, pelkkä etuvalo ei riitä. Ja samalla myös poistettiin se epäselvyys riittääkö esim. kypärässä oleva valo täyttämään vaatimuksen; kyllä riittää.

Viimeiset 3 pyörää eikä heijastimen heijastinta, täällä siis tämmöinen kokemus. Toki syyt varmaan --->>
Laittaa "useimpiin" pyöriin , penkin alle, tankoon, pinnoihin/vanteisiin ja polkimiin, jos se vaan on mahdollista esim polkimien puolesta. Mutta kun esim aletaan ostamaan +6t maastopyöriä, niin niissä on harvemmin mitään heijastimia, enkä oleta että ne niitä edes laittaisi kun eivät pysy kyydissä.

Esim omat polkimet, tai jos kattelet netistä vastaavasia dh polkimia. Ei ne paljon tuota heijastinta mieti suunnitellessaan polkimia, vaan jotain ihan muuta mikä niissä polkimissa pitää pysyä ;) Muistasin tämän pykälän menevän niin, että punainen valo taakse, vaalea/sininen eteen (nämä saa olla kiinnitetty myös pyöräilijään). Sivuissa heijastimet, kuten polkimissa ja vanteissa tms. Poliisit tämän otti kerran puheeksi ja kun totesin tosiaan, että jos muhun kiinnitetyt valot ei riitä, niin haluan nähdä kun asentee heijastimet tuohon pyörään. Ja ajaa sillä 20min kuten tuommoisella fillarilla kuuluu, niin katsotaan mistä saa ettiä heijastimia matkalta :D


Voi olla että ne halpiksetki voi purkaa ja huoltaa/herkistellä, Itte kyllä ostasin kunnolliset polkimet niin säästää hermoja ja aikaa, kunnollisiin saa varaosiakin sitte kun tulee huollolle tarvetta ja kun muutamalla kympillä saa jo hyviä pedaleita niin en näkis vaivaa euron tuotteen kans tappelussa.

Tämä on vähän sama kuin oikeastaan muiden kulutusosien kanssa pyörässä. Mulla on nyt ollut 5v samat polkimet tuossa pyörässä ja mun pyörän käyttö on tosiaan sitä yleistä tasoa, että mennyt 3 runkoa poikki jne :D :D

Mutta tosiaan Spessun oem tms polkimet, kerran olen avannut päätymutterin ja katsonut missä kunnossa laakerit ja akseli on. En tehnyt mitään ja laitoin kasaan samalla kun vaihdon polkimet grippiruuvit. Vieläkin tosiaan toimii, ei jumita jne vaikka on tosiaan saanut täyttä maastokäsittelyä + aika monta kertaa ottanut osuman pyörän lentäessä.

Sen +80e kun laitat polkimiin, niin sanon että palvelevat oikein huollettuna lapsenlapsiakin, kun jo silloin oot jo rullatuolissa
 
Viimeksi muokattu:
Gravelin renkaista kyselisin kokemuksia/suosituksia.
Mulla on siis tuo verkkiksen kevään tarjouspyörä Baana Noux joka tuli vakiona 40 millisillä Maxxis Ramblereilla. Huomasin tuossa eilen että alkanut takarenkaan kuviointi jo kulumaan aika paljon kun tulee kuitenkin suurin osa kilometreistä vedettyä asfaltilla. Lisäksi olen kiinnittänyt huomiota, että tuo Rambler ei ole karkealla asfaltilla erityisen nopea rengas, ainakaan mun alla, joten olen alkanut miettimään löytyiskö jotain "asfalttiystävällisempää" rengasta joka ei harais niin paljoa vastaan karkealla kestopäällysteellä jossa tulee aika paljon ajettua. En kuitenkaan ihan "katurenkaaseen" haluais mennä kun reiteillä tulee myös hiekkatietä ja joskus jopa metsätietä vastaan niin ne voi siellä olla vähän ikävät vaikka asfaltilla toki menis lujempaa.

Sileällä asfaltilla ramblerikin menee oikeastaan aika mallikkaasti, joten ongelma on lähinnä tuo röpelöinen "maaseutu-asfaltti" jossa tuntuu että pienet kuopat syö vauhdin. Osansa ongelmaan tekee tietty kuski joka painaa reilut 100kg tällä hetkellä niin pitää vetää kovilla paineilla jotta pyörä kulkee.

Jonkinlaiselta asftaltilla nopealta mutta ei täysin kyvyttömältä ainakaan hiekkatiellä -renkaalta vaikuttais ainakin Schwalben G-One Allround joka ei olis pahan hintainenkaan, Performance-versio lähtis esim. verkkikseltä kolmeen kymppiin. Tätä on ainakin kehuttu nopeaksi ja alhaisen vierinvastuksen omaavaksi, mutta kuviointia on kuitenkin sen verran että ei ihan heti lähde välttämättä lipsumaan hiekallakaan tai välillä tieltä pois poiketessa.

Maxxisilla olis myös "gravel racing" luokkaan asemoitu Reaver malli jossa on matala "timanttikuvio" keskellä ja vähän nappulaa reunalla tuomassa pitoa hiekalla, tai sitten keskeltä melko sliksi Receptor. Nuokin vaikuttaisi aika potentiaalisilta vaihtoehdoilta tällaiseen käyttöön.

Kiinnostais kuitenkin kuulla kokemuksia ja mielipiteitä jos joku on testannut noita tai jotain muuta vastaavan speksin rengasta.
Panaracer gravelking slick tai semislick.
Plusmallit paremmalla pistosuojauksella, mutta hitaammat.
Vaikea löytää parempaa samaan rahaan.
Metsätie tai hiekkatie menee kyllä kivasti nappulattomallakin kunhan sitä leveyttä on se baut 40mm.
 
Mistä tunnistaa halvan/huonon polkimen?

Huomasin nyt, kun merkkipoljin vaihtotarpeessa, että minulla oli varalla pyörän alkuperäinen poljin (tuli irrallaan pyörästä). No tietysti asensin ensimmäiseksi, ettei tarvitse ostaa heti uutta. Yllätys oli suuri, kun jo alle kuukaudessa toinen poljin tuntuu jäykältä eikä enää pyöri esteettömästi kun sen pyöräyttää. Toinen pyörii useammankin kerroksen kun sitä pyöräyttää. Ostanko suosiolla kunnon polkimet?

Poljin ei näytä olevan millään lailla esim. vinossa tai vääntynyt iskuista, mutta kiviin se on kyllä osunut kumpikin. Se ei myöskään metelöi, eikä tunnu löysältä ajossa.

Myös halvoissa polkimissa on kahdet laakerit per poljin. Nämä voi purkaa ja huoltaa, ja itse laakerit ovat ihan samanlaiset niin halvoissa kuin kalliissa. Suurin ero on maanantaikappaleiden todennäköisyydessä ja työn jäljessä, halvan joutuu huoltamaan uutena kun kallis on heti valmis. Ihan hyviä polkimia tullaiset kympin polkimetkin on olleet kun ne on ensin kohdilleen säätänyt. Lukkopolkimet ym, joissa tekniikkaa asia erikseen.

Huonoissa muovipolkimissa hinnasta riippumatta isoin ongelma on laakerin suojaus. Päätykuppi ei ole tiivis, tai se irtoaa ja laakeriin pääsee kuravelliä liuottamaan vaseliinit pois. Ei se laakeri kauaa kestä hiekan kanssa kun on vaihtokunnossa. Huonoista saa pitkäikäiset kun vaseliinien vaihdon jälkeen laittaa päätytulpan silikonilla kiinni niin ei vesi pääse tekemään tuhoja. Olettaen, että se toinen pää pysyy ehjänä, yleensä s epääty on mikä osumaa ottaa. Mutta yhtä lailla se kalliskin voi ottaa osumaa sen verran, jotta laakeri avautuu ja poljin vaihtokunnossa.
 
Gravelin renkaista kyselisin kokemuksia/suosituksia.
Mulla on siis tuo verkkiksen kevään tarjouspyörä Baana Noux joka tuli vakiona 40 millisillä Maxxis Ramblereilla. Huomasin tuossa eilen että alkanut takarenkaan kuviointi jo kulumaan aika paljon kun tulee kuitenkin suurin osa kilometreistä vedettyä asfaltilla. Lisäksi olen kiinnittänyt huomiota, että tuo Rambler ei ole karkealla asfaltilla erityisen nopea rengas, ainakaan mun alla, joten olen alkanut miettimään löytyiskö jotain "asfalttiystävällisempää" rengasta joka ei harais niin paljoa vastaan karkealla kestopäällysteellä jossa tulee aika paljon ajettua. En kuitenkaan ihan "katurenkaaseen" haluais mennä kun reiteillä tulee myös hiekkatietä ja joskus jopa metsätietä vastaan niin ne voi siellä olla vähän ikävät vaikka asfaltilla toki menis lujempaa.

Sileällä asfaltilla ramblerikin menee oikeastaan aika mallikkaasti, joten ongelma on lähinnä tuo röpelöinen "maaseutu-asfaltti" jossa tuntuu että pienet kuopat syö vauhdin. Osansa ongelmaan tekee tietty kuski joka painaa reilut 100kg tällä hetkellä niin pitää vetää kovilla paineilla jotta pyörä kulkee.

Jonkinlaiselta asftaltilla nopealta mutta ei täysin kyvyttömältä ainakaan hiekkatiellä -renkaalta vaikuttais ainakin Schwalben G-One Allround joka ei olis pahan hintainenkaan, Performance-versio lähtis esim. verkkikseltä kolmeen kymppiin. Tätä on ainakin kehuttu nopeaksi ja alhaisen vierinvastuksen omaavaksi, mutta kuviointia on kuitenkin sen verran että ei ihan heti lähde välttämättä lipsumaan hiekallakaan tai välillä tieltä pois poiketessa.

Maxxisilla olis myös "gravel racing" luokkaan asemoitu Reaver malli jossa on matala "timanttikuvio" keskellä ja vähän nappulaa reunalla tuomassa pitoa hiekalla, tai sitten keskeltä melko sliksi Receptor. Nuokin vaikuttaisi aika potentiaalisilta vaihtoehdoilta tällaiseen käyttöön.

Kiinnostais kuitenkin kuulla kokemuksia ja mielipiteitä jos joku on testannut noita tai jotain muuta vastaavan speksin rengasta.

Panaracerit kuten jo mainittu, tai hiukan kalliimpi Challenge Strada Bianca Pro HTLR saa fillarin lentoon vs. markettirenkaat. Tosin nappulaa ei ole. Litkut jos jaksaa askarrella niin saa enempi irti renkaasta.

EDIT:


"RATING: 5.0 / 5
TEST VERDICT: Highly Recommended
"
 
Viimeksi muokattu:
Okeii, se täytyy varmaan kauden lopuksi vaihtaa, nuo polkimet.

Onko teillä kokemuksia kuinka pitkälle pääsee päivässä esim. 29" maastopyörällä ilman mitään majoituksia yms. Taustaa sen verran, että olen polkenut aiemmin 100 km päivässä. Ongelmitta.
Uskaltaako polkea esim. 200 km päivässä sis. kotiinpaluu ja mitä kannattaa huomioida siinä, siis muuta kuin että normaalit eväät ja vesivarastot mukaan.
Eli esim. 100 km reissu johonkin nykyisestä paikastasi: kylään, kaupunkiin, maaseudulle yms. ja sieltä takaisinkin. Kilpapyöräilijöille se tuskin on ongelma, mutta onko mtb hyvä tuollaiseen.

Mikä on pisin matka mitä olette polkeneet päivänaikana pyörällä.
 
Viimeksi muokattu:
Elien stna katkesi ketjut fillarista. Eipä ole ikinä ennen noinkaan käynyt (edes maastofillareissa tms), duunimatka/käyttöfillarilla olin tiksin suunnalla kauppa/yhtä pakettia hakemassa. kyllähän vaihteet on olleet persiistä jo pitempään kun sateet eikä ole jaksanut huoltaa. Rusahteli siinä jo aiemminkin ja sitten mielenkiintoinen ääni ja katkihan ne sitten oli. KMC.n ketjut kyllä muuten itsellä aina skulanneet ja niitä aina ostan.

Parisenkin kilsan fillarin taluttaminen on huomattavan syvältä. Hieman oli hikikin.
 
Okeii, se täytyy varmaan kauden lopuksi vaihtaa, nuo polkimet.

Onko teillä kokemuksia kuinka pitkälle pääsee päivässä esim. 29" maastopyörällä ilman mitään majoituksia yms. Taustaa sen verran, että olen polkenut aiemmin 100 km päivässä. Ongelmitta.
Uskaltaako polkea esim. 200 km päivässä sis. kotiinpaluu ja mitä kannattaa huomioida siinä, siis muuta kuin että normaalit eväät ja vesivarastot mukaan.
Eli esim. 100 km reissu johonkin nykyisestä paikastasi: kylään, kaupunkiin, maaseudulle yms. ja sieltä takaisinkin. Kilpapyöräilijöille se tuskin on ongelma, mutta onko mtb hyvä tuollaiseen.

Mikä on pisin matka mitä olette polkeneet päivänaikana pyörällä.
Täysin kuskista kiinni. Siis täysin.
Jos pyörällä on hyvä ajaa pitkiä aikoja niin on ihan yhdentekevää millainen mankeli se on.
Aerompi asento luonnollisesti parantaa keskituntinopeutta samalla voimantuotolla.

Pisin omalla kohdalla pariin kertaan pitkä pirkka eli 217km.
Rankkuus riippuu kokonaan siitä kuinka lujaa ajat.
Ei matka tapa vaan vauhti.
 
Ostin lapselle maastopyörän. Pyörässä 8-vaihdetta, mutta vaihteet ovat lapselleni liian jäykät vaihtaa. Kahvana microSHIFT M25-8 ja takavaihtaja uusi Shimano Acera. Takavaihtaja tuntuu kädellä liikutellessa tosi kevyeltä, mutta kahva tuntuu itsestäkin jäykältä. Paikoillaan ei saa liikutettua kun muutaman vaihteen verran (tämä voi olla ominaisuuskin). Kummasta jäykkyys voisi johtua? Mietin jo kahvan tilalle vivun vaihtamista, mutta kahvamalli olisi kyllä parempi.

Onko jollain kokemusta "kevyestä" kahva + takavahtaja kombosta?
 
Ostin lapselle maastopyörän. Pyörässä 8-vaihdetta, mutta vaihteet ovat lapselleni liian jäykät vaihtaa. Kahvana microSHIFT M25-8 ja takavaihtaja uusi Shimano Acera. Takavaihtaja tuntuu kädellä liikutellessa tosi kevyeltä, mutta kahva tuntuu itsestäkin jäykältä. Paikoillaan ei saa liikutettua kun muutaman vaihteen verran (tämä voi olla ominaisuuskin). Kummasta jäykkyys voisi johtua? Mietin jo kahvan tilalle vivun vaihtamista, mutta kahvamalli olisi kyllä parempi.

Onko jollain kokemusta "kevyestä" kahva + takavahtaja kombosta?

En tiedä kuinka jäykkä tuollaisen kahvan kuuluisi normaalisti olla, mutta kannattaa ainakin tarkistaa että vaihdevaijeri pääsee liikkumaan vapaasti kuorensa sisällä ja ettei kuori ole jostain kohti lytyssä tai jyrkässä kulmassa.
 
Onko teillä kokemuksia kuinka pitkälle pääsee päivässä esim. 29" maastopyörällä ilman mitään majoituksia yms. Taustaa sen verran, että olen polkenut aiemmin 100 km päivässä. Ongelmitta.
Uskaltaako polkea esim. 200 km päivässä sis. kotiinpaluu ja mitä kannattaa huomioida siinä, siis muuta kuin että normaalit eväät ja vesivarastot mukaan.
Eli esim. 100 km reissu johonkin nykyisestä paikastasi: kylään, kaupunkiin, maaseudulle yms. ja sieltä takaisinkin. Kilpapyöräilijöille se tuskin on ongelma, mutta onko mtb hyvä tuollaiseen.

Mikä on pisin matka mitä olette polkeneet päivänaikana pyörällä.

Tähän on tosiaan hankala antaa ”vastausta” kun kaikki on ajajasta kiinni, eli kestääkö perse istua tuntitolkulla satulassa ja jaksaako kroppa pitkäaikaista rasitusta edes matalalla intensiteetillä.

Sun tapauksessa jos olet kerran aiemmin vetänyt jo 100 km päivässä ongelmitta niin paljon mahdollista että toinenkin menis vielä päälle, etenkin jos tarkoitus on painatella menemään rauhallisella tahdilla päivän mittaan meiningillä ”aamulla matkaan ja illaksi kotiin” ja välillä pitää taukoa ja vaikka katsella maisemia. Tärkeintä lienee muistaa pitää tahti alusta saakka rauhallisena ettei vedä itseään piippuun ennen aikojaan, sekä varata riittävästi energiapitoista syötävää mukaan, koska energiaa tuossa menee paljon rauhallisemmallakin tahdilla. Samaten sykemittari on ihan kiva kaveri niin voi katsoa ettei ala rasitus kumuloitumaan liikaa, jos rauhallisestikin polkien alkaa sykkeet hakkaamaan epätavallisen korkealla niin kannattaa alkaa punnitsemaan jatkaako samalla tavalla, laskeeko nopeutta vai keskeyttääkö reissun. Lisäksi matkaan luonnollisesti paikkausvälineet tai varasisuri, pumppu sekä perus työkalut jos tarvitsee fiksata/säätää jotain kesken matkan.

Jos sulla on hyvä maastopyörä jolla on mukava polkea niin pitkätkään matkat ei ole sinänsä sen kanssa ongelma. Kyllähän ihmiset vetää maastopyörillä pitkiäkin reissuja, joista nyt esimerkkinä vaikka Tahko MTB ja sen tyyppiset tapahtumat missä vedetään maastoajoa 60/120/180/240 km verran.

Omalla kohdalla maastopyörällä olen vetänyt pisimmillään n.70km maaseutukierroksia eikä ne oikeastaan tuntunut missään kun mentiin rauhallisella tahdilla (keskinopeudet ajo-osuuksilla jotain 15-20 km/h) maisemia katsellen ja välillä stopattiin järven rannalle pitämään taukoa. Tuollaista vois mennä varmaan koko päivän tarpeen tullen ja senhän se vaatiskin jos tolla tahdilla meinais vetää 200km. Tuo on kuitenkin sen verran pitkä lenkki että 20km/h keskinopeudellakin saa olla 10 tuntia satulassa + tauot siihen päälle. Sitten jos keskinopeutta pitää laskea tuon alle niin äkkiä saa varata 11-12 tuntia polkuhommiin (17-18 km/h keskinopeus).

Tuossa ylempänä kun sanottiin ettei matka tapa vaan vauhti, niin se pitää kyllä erittäin hyvin paikkansa. Se kroppaan kertyvä rasitus on ihan erilaista jos vertaa miltä tuntuu vetää pidempää matkaa vaikka 16, 20 tai 24 kilsan keskinopeudella. Itsellä on kokemusta kaikista noista, ja vaikka sellanen 60 km vedettynä 16 km/h keskinopeudella maisemia katsellen ja välillä pysähtyen on ihan eri reissu kuin 60km ilman pysähdyksiä 24 km/h keskinopeudella. Omalla kohdalla pitkät vedot rajoittuu reilun 70km reissuihin, mutta suunnittelin tälle syksylle reittiä jollekin viikonlopulle josta tulis noin 105 km, ja tämä tarkoitus vetää ihan "urheillen" tavoitekeskinopeutena 23-24km/h. Mulle tuo satku on varmaan se maksimi minkä pystyn tuolla tahdilla vetämään. Jos lähtis 200km ja kokopäiväreissua tavoittelemaan niin tähtäisin varmaan johonkin noin 18km/h keskinopeuteen mitä pystyn vetämään matalalla sykkeellä.

Tommonen 200km kokopäiväreissu vois oikeastaan olla aika hauska ajatus, pitäisköhän itsekin suunnitella vaikka ens kesään sellanen :whistling:
 
Mikä olisi hyvä ketjun luikastus-aine, joka ei saisi näyttämään ketjua ja verkkarin lahjetta yhden lenkin jälkeen siltä kuin ne olisi dipattu dieselauton jäteöljyssä ja pyöritelty hiekassa päälle, kuten nykyinen kostean kelin öljy (Muc Off Wet Lube)?

Aiemmin joku mainitsi ketjuvahat, mistä saa ja mitä suositellaan maantiepyörään. Enimmäkseen kuitenkin kuivan kelin lenkkejä vain ajan, niin ei mitään järkeä tuollaista tervaa laittaa vaikka ostin idealla että syksy tietäs kosteampaa keliä. Vai tarkoittaako ne vaan "vahalla" noita kuivan kelin öljyjä missä joskus on "vahamaisuus" tuoteselosteessa mainittu?
 
Gravelin renkaista kyselisin kokemuksia/suosituksia.
Mulla on siis tuo verkkiksen kevään tarjouspyörä Baana Noux joka tuli vakiona 40 millisillä Maxxis Ramblereilla. Huomasin tuossa eilen että alkanut takarenkaan kuviointi jo kulumaan aika paljon kun tulee kuitenkin suurin osa kilometreistä vedettyä asfaltilla. Lisäksi olen kiinnittänyt huomiota, että tuo Rambler ei ole karkealla asfaltilla erityisen nopea rengas, ainakaan mun alla, joten olen alkanut miettimään löytyiskö jotain "asfalttiystävällisempää" rengasta joka ei harais niin paljoa vastaan karkealla kestopäällysteellä jossa tulee aika paljon ajettua. En kuitenkaan ihan "katurenkaaseen" haluais mennä kun reiteillä tulee myös hiekkatietä ja joskus jopa metsätietä vastaan niin ne voi siellä olla vähän ikävät vaikka asfaltilla toki menis lujempaa.

Sileällä asfaltilla ramblerikin menee oikeastaan aika mallikkaasti, joten ongelma on lähinnä tuo röpelöinen "maaseutu-asfaltti" jossa tuntuu että pienet kuopat syö vauhdin. Osansa ongelmaan tekee tietty kuski joka painaa reilut 100kg tällä hetkellä niin pitää vetää kovilla paineilla jotta pyörä kulkee.

Jonkinlaiselta asftaltilla nopealta mutta ei täysin kyvyttömältä ainakaan hiekkatiellä -renkaalta vaikuttais ainakin Schwalben G-One Allround joka ei olis pahan hintainenkaan, Performance-versio lähtis esim. verkkikseltä kolmeen kymppiin. Tätä on ainakin kehuttu nopeaksi ja alhaisen vierinvastuksen omaavaksi, mutta kuviointia on kuitenkin sen verran että ei ihan heti lähde välttämättä lipsumaan hiekallakaan tai välillä tieltä pois poiketessa.

Maxxisilla olis myös "gravel racing" luokkaan asemoitu Reaver malli jossa on matala "timanttikuvio" keskellä ja vähän nappulaa reunalla tuomassa pitoa hiekalla, tai sitten keskeltä melko sliksi Receptor. Nuokin vaikuttaisi aika potentiaalisilta vaihtoehdoilta tällaiseen käyttöön.

Kiinnostais kuitenkin kuulla kokemuksia ja mielipiteitä jos joku on testannut noita tai jotain muuta vastaavan speksin rengasta.

Mulla oli edellisessä fillarissa juuri nuo G-One Allroundit. Ihan saakelin hyvät kaikin puolin muuten, mutta kului lämpimällä kelillä asvaltilla ihan silmilssä. Nuo nykyiset Ramblerit mitkä itselläkin on (kun sama fillari on nykyään) ei tunnu kuluvan puoliksikaan niin paljoa. Eli jos ei kuluminen hellekeleillä haittaa niin osta pois. Itse ajattelin kanssa nuo hommata seuraavaksi.
 
Mulla oli edellisessä fillarissa juuri nuo G-One Allroundit. Ihan saakelin hyvät kaikin puolin muuten, mutta kului lämpimällä kelillä asvaltilla ihan silmilssä. Nuo nykyiset Ramblerit mitkä itselläkin on (kun sama fillari on nykyään) ei tunnu kuluvan puoliksikaan niin paljoa. Eli jos ei kuluminen hellekeleillä haittaa niin osta pois. Itse ajattelin kanssa nuo hommata seuraavaksi.
Mulla on kanssa tuo Baana Noux Ramblereilla ja mielestäni ne on yllättävän nopeat renkaat. Ei ne mitkään 23-maantiekumit ole, mutta tosi mukavat ajaa ja rullaa hyvin. Toisaalta oma vertailukohta onkin tuollaiset tosi ohkaset maantierenkaat, parituumaiset ice spikerit ja täpärin järkyttävän leveät Maxxis Minionit.
 
Itse olen sähkömaasturissani alusta lähtien käyttänyt Squirt eBike -ketjuvahaa 5000 km:n verran, enkä mitään sotkuisia öljyjä alkaisi käyttää. Pyöränkin voi kuten minä pestä kylppärissä, eikä kaakelitkaan likaannu öljyistä. Muutenkin kaikenlainen pyörän sotkeentuminen on vähentynyt entiseen pyörään verrattuna. Ketjut ja rattaat voi ihan hyvin pestä helposti käsisuihkun kuumalla vedellä.

Samalta toimittajalta on normivahaakin saatavana. Vaha on myös erittäin riittoisaa, kun sitä tiputtelee vain ketjun rissoille, riittää ainakin 3000 km:n ajoihin. Lisäksi yleisesti ottaen vahatut ketjut kuluvat vähemmän öljyjen käyttöön verrattuna. Tässä linkki vahaan, saa varmaan Suomestakin:

Squirt Lube
 
Mikä olisi hyvä ketjun luikastus-aine, joka ei saisi näyttämään ketjua ja verkkarin lahjetta yhden lenkin jälkeen siltä kuin ne olisi dipattu dieselauton jäteöljyssä ja pyöritelty hiekassa päälle, kuten nykyinen kostean kelin öljy (Muc Off Wet Lube)?

Aiemmin joku mainitsi ketjuvahat, mistä saa ja mitä suositellaan maantiepyörään. Enimmäkseen kuitenkin kuivan kelin lenkkejä vain ajan, niin ei mitään järkeä tuollaista tervaa laittaa vaikka ostin idealla että syksy tietäs kosteampaa keliä. Vai tarkoittaako ne vaan "vahalla" noita kuivan kelin öljyjä missä joskus on "vahamaisuus" tuoteselosteessa mainittu?
No vaikka motonetistä joku drylube.
On vaha pohjaisia, ja joiduin käyttämään yli 500km reissulla kesällä.
Muuten kuumavahaus on aika jees.
 
Ostin lapselle maastopyörän. Pyörässä 8-vaihdetta, mutta vaihteet ovat lapselleni liian jäykät vaihtaa. Kahvana microSHIFT M25-8 ja takavaihtaja uusi Shimano Acera. Takavaihtaja tuntuu kädellä liikutellessa tosi kevyeltä, mutta kahva tuntuu itsestäkin jäykältä. Paikoillaan ei saa liikutettua kun muutaman vaihteen verran (tämä voi olla ominaisuuskin). Kummasta jäykkyys voisi johtua? Mietin jo kahvan tilalle vivun vaihtamista, mutta kahvamalli olisi kyllä parempi.

Onko jollain kokemusta "kevyestä" kahva + takavahtaja kombosta?
Täälläkin pojalla Woom4 käytössä ja piti vaihtaa tuon vaihdekahva, kun ei sitä jaksanut kääntää. En nyt ole varma oliko tuo sama, mutta jokin liian jäykkä kuitenkin. Tilalle SRAM MRX kahva ja ongelmat loppuivat (MRX Comp 7-speed Grip Shift).

Tuosta löytyy myös 8-vaihteen versio.
 
Mulla on kanssa tuo Baana Noux Ramblereilla ja mielestäni ne on yllättävän nopeat renkaat. Ei ne mitkään 23-maantiekumit ole, mutta tosi mukavat ajaa ja rullaa hyvin. Toisaalta oma vertailukohta onkin tuollaiset tosi ohkaset maantierenkaat, parituumaiset ice spikerit ja täpärin järkyttävän leveät Maxxis Minionit.
Juu, ei nuo mielestäni huonot renkaat ole nuo ollenkaan. En niitä erikseen pois alkaisi vaihtamaan, mutta varmaan viimeistään keväällä pakko, alkavat nyt jo olla aika kuluneet. Asustelen hiekkateiden päässä, joten nuo on ihan kivat kumit tällaiseen "jokapaikanhöylään".
 
Mikä olisi hyvä ketjun luikastus-aine, joka ei saisi näyttämään ketjua ja verkkarin lahjetta yhden lenkin jälkeen siltä kuin ne olisi dipattu dieselauton jäteöljyssä ja pyöritelty hiekassa päälle, kuten nykyinen kostean kelin öljy (Muc Off Wet Lube)?

Aiemmin joku mainitsi ketjuvahat, mistä saa ja mitä suositellaan maantiepyörään. Enimmäkseen kuitenkin kuivan kelin lenkkejä vain ajan, niin ei mitään järkeä tuollaista tervaa laittaa vaikka ostin idealla että syksy tietäs kosteampaa keliä. Vai tarkoittaako ne vaan "vahalla" noita kuivan kelin öljyjä missä joskus on "vahamaisuus" tuoteselosteessa mainittu?

Vuosia käyttänyt Squirt Lubea. Tällainen 120ml purkki on todella riittoisaa ja kestänyt omassa käytössäni jo melkein 5v. Ostin jo vuosi sitten Rexin Domestiqueta testiin, mutta en ole vielä päässyt käyttämään, kun edellistäkin jäljellä

 
Mikä olisi hyvä ketjun luikastus-aine, joka ei saisi näyttämään ketjua ja verkkarin lahjetta yhden lenkin jälkeen siltä kuin ne olisi dipattu dieselauton jäteöljyssä ja pyöritelty hiekassa päälle, kuten nykyinen kostean kelin öljy (Muc Off Wet Lube)?

Aiemmin joku mainitsi ketjuvahat, mistä saa ja mitä suositellaan maantiepyörään. Enimmäkseen kuitenkin kuivan kelin lenkkejä vain ajan, niin ei mitään järkeä tuollaista tervaa laittaa vaikka ostin idealla että syksy tietäs kosteampaa keliä. Vai tarkoittaako ne vaan "vahalla" noita kuivan kelin öljyjä missä joskus on "vahamaisuus" tuoteselosteessa mainittu?
Itsellä käytössä sähkömaasturissa Rexin Black Diamond ja annostelu ketjun rulliin. Ei ongelmaa, että ketju olisi kovin paskanen vaikka metsässä rymytty.
 
Oli eilen ihan hieno pyöräily sää, Simpsiön radat oli hyvin toteutettu ja viihtyi.

Harmi kun toisen vauhdinotton oli joku kone pilannut kyntämällä mäkeen jokusen kylvövaon. Toinen taas alusta loppuun asti mukava päästellä eikä tarvinnut radan kuntoa miettiä
received_1708033922996659.jpeg
 
Jotain piristävää pyörärintamalla, kakkos fillari Grand Canyon AL SL 7 (2018) pöllittiin kuntosalin pihalta. Ettäs kehtaa.

Oli hiukan kiikarissa joko laittaa myyntiin tai päivitellä osia, mutta jännittävää seurata kotivakuutuksen tuomiota. Oli joku naksun parempi sopimus siinä, pari kolme vuotta tais olla ilman arvon alenemaa tms.

Canyonin Infliteä (tai vastaavaa) tekis mieli mutta ei raaski kallista mallia ostaa ja jos käykin niin että varastaa shown ja vie paikan itse kasatulta Santa Cruzilta niin jäis turhan hyvä pyörä vähälle käytölle :bored:
 
No voihan. Kesken ajon laski Fox Float X vaimennin öljyt pihalle. Vielä tässä kesken pohjosen reissun. Tuuri kyllä melkosta. Alle vuoden ikäinen ja alle 50h ajettu. Tosta ruuvista tuli pihalle. Oli ihan löysällä ruuvi ja o rengas pullottaa alta jotenkin huonosti paikallaan. Varmaan tehtaalta päin honkia kasattu. Takuuseen menee, mutta se ei pyörää saa ajokuntoon kesken reissun.

Sain eräältä Rovanimeläiseltä liikeelta huomenna pinen mahdollisuuden hivenen saada tuo kuntoon. PItää vaan äkäkseltä ajella sinne siinä toivossa että saisi kuntoon. Toivotaan parasta. Porukkaakin täällä on niin hulluna että vuokrapyöriäkin on aika rajallisesti saatavilla.

1694335283325.png
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 686
Viestejä
4 562 385
Jäsenet
75 009
Uusin jäsen
Slx

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom