Gravelin renkaista kyselisin kokemuksia/suosituksia.
Mulla on siis tuo verkkiksen kevään tarjouspyörä Baana Noux joka tuli vakiona 40 millisillä Maxxis Ramblereilla. Huomasin tuossa eilen että alkanut takarenkaan kuviointi jo kulumaan aika paljon kun tulee kuitenkin suurin osa kilometreistä vedettyä asfaltilla. Lisäksi olen kiinnittänyt huomiota, että tuo Rambler ei ole karkealla asfaltilla erityisen nopea rengas, ainakaan mun alla, joten olen alkanut miettimään löytyiskö jotain "asfalttiystävällisempää" rengasta joka ei harais niin paljoa vastaan karkealla kestopäällysteellä jossa tulee aika paljon ajettua. En kuitenkaan ihan "katurenkaaseen" haluais mennä kun reiteillä tulee myös hiekkatietä ja joskus jopa metsätietä vastaan niin ne voi siellä olla vähän ikävät vaikka asfaltilla toki menis lujempaa.
Sileällä asfaltilla ramblerikin menee oikeastaan aika mallikkaasti, joten ongelma on lähinnä tuo röpelöinen "maaseutu-asfaltti" jossa tuntuu että pienet kuopat syö vauhdin. Osansa ongelmaan tekee tietty kuski joka painaa reilut 100kg tällä hetkellä niin pitää vetää kovilla paineilla jotta pyörä kulkee.
Jonkinlaiselta asftaltilla nopealta mutta ei täysin kyvyttömältä ainakaan hiekkatiellä -renkaalta vaikuttais ainakin Schwalben
G-One Allround joka ei olis pahan hintainenkaan, Performance-versio lähtis esim. verkkikseltä kolmeen kymppiin. Tätä on ainakin kehuttu nopeaksi ja alhaisen vierinvastuksen omaavaksi, mutta kuviointia on kuitenkin sen verran että ei ihan heti lähde välttämättä lipsumaan hiekallakaan tai välillä tieltä pois poiketessa.
Maxxisilla olis myös "gravel racing" luokkaan asemoitu
Reaver malli jossa on matala "timanttikuvio" keskellä ja vähän nappulaa reunalla tuomassa pitoa hiekalla, tai sitten keskeltä melko sliksi
Receptor. Nuokin vaikuttaisi aika potentiaalisilta vaihtoehdoilta tällaiseen käyttöön.
Kiinnostais kuitenkin kuulla kokemuksia ja mielipiteitä jos joku on testannut noita tai jotain muuta vastaavan speksin rengasta.