- Liittynyt
- 13.01.2017
- Viestejä
- 2 114
Tähän en valitettavasti osaa vastata. Voisin kuvitella että takaisku ja suodatin vain, tuskin tuohon hintaa voi muuta olla?Onko tuo letku suodattimella vai onko jotain takaiskua tai muuta?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tähän en valitettavasti osaa vastata. Voisin kuvitella että takaisku ja suodatin vain, tuskin tuohon hintaa voi muuta olla?Onko tuo letku suodattimella vai onko jotain takaiskua tai muuta?
Nyt tarvittais rengastusapua.
Mulla on 28" hybridi. Työmatka on 8km, josta puolet soratietä.
Nyt pitäis löytää joku pistosuojattu rengas joka rullaa asfaltilla mutta toimii kohtuudella sorallakin.
Sisäkumin kanssa mennään ainakin alkuun. Sit jos joskus jaksaa kikkailla tubeless-hommien kanssa, niin etsin sitten sopivan.
Nyt jo takarengas päästää ilmaa ulos kahden lenkin jälkeen..
Niin, ja rengaskoko on 40-622
Nyt tarvittais rengastusapua.
Mulla on 28" hybridi. Työmatka on 8km, josta puolet soratietä.
Nyt pitäis löytää joku pistosuojattu rengas joka rullaa asfaltilla mutta toimii kohtuudella sorallakin.
Sisäkumin kanssa mennään ainakin alkuun. Sit jos joskus jaksaa kikkailla tubeless-hommien kanssa, niin etsin sitten sopivan.
Nyt jo takarengas päästää ilmaa ulos kahden lenkin jälkeen..
Niin, ja rengaskoko on 40-622
Leveämpääkin voi kokeilla, jos mahtuu. 55 leveä Big Ben kestää ajella jollain 2barilla ja mukavammat alla kuin kapeammat kovat.Nyt tarvittais rengastusapua.
Mulla on 28" hybridi. Työmatka on 8km, josta puolet soratietä.
Nyt pitäis löytää joku pistosuojattu rengas joka rullaa asfaltilla mutta toimii kohtuudella sorallakin.
Sisäkumin kanssa mennään ainakin alkuun. Sit jos joskus jaksaa kikkailla tubeless-hommien kanssa, niin etsin sitten sopivan.
Nyt jo takarengas päästää ilmaa ulos kahden lenkin jälkeen..
Niin, ja rengaskoko on 40-622
SRAMin takapakka ei fyysisesti mene Shimanon vapariin, eikä Shimanon takapakka mene SRAMin vapariin.Kaiken lisäksi aiemmin vaihdettu rataspakka näkyy olevan sramin vaikka osasarja on shimanon. Tämä ehkä johtuu saatavuusongelmista mutta olisi ehkä voinut mainita asiasta...?
SRAMin takapakka ei fyysisesti mene Shimanon vapariin, eikä Shimanon takapakka mene SRAMin vapariin.
Ilmeisesti on ihan DT Swissin napojen ominaisuus, että takapakka (ja osa vaparista) lähtee ihan vain vetämällä irti. Kasaaminen lienee helpompaa jos loput vaparista ottaa takapakasta irti, mutta en kyllä osaa tarkemmin sanoa kun en DT Swissin kiekkoja omista.
On ollut itsellänikin sama juttu usemman takapakan ja vapaarattaan kanssa. Pakka lähtee vetämällä irti ja pääsee helposti heittämään vaseliinit vapaarattaan hampaisiin.SRAMin takapakka ei fyysisesti mene Shimanon vapariin, eikä Shimanon takapakka mene SRAMin vapariin.
Ilmeisesti on ihan DT Swissin napojen ominaisuus, että takapakka (ja osa vaparista) lähtee ihan vain vetämällä irti. Kasaaminen lienee helpompaa jos loput vaparista ottaa takapakasta irti, mutta en kyllä osaa tarkemmin sanoa kun en DT Swissin kiekkoja omista.
Joko sulla on hävinny jousi tai sittrn toinen osa "räikästä" jumissa. Ota kummastakin päästä hammas osat irti ja kato että takana on jouset paikalla.En vaan tajua. Mitään osia ei irronnut tai kadonnut mihinkään, mutta kun laittaa takaisin paikalleen niin tuntuu asettuvan ihan oikein mutta vapaaratas ei pyöri. Pitää varmaan etsiä youtubesta videoita ennen kuin lähden ilman kokemusta avaamaan tuota loppuosaa rataspakasta tai sitten suosiolla astelen huomenna jälleen huoltoliikkeeseen...
Kuvassa näkyy että pakan ratas on jumissa tai jousi puuttuu.Mulla ei näköjään vastoinkäymiset pyörän kanssa lopu. Pyörä kävi ensin alkuvuodesta huollossa ja myöhemmin asennutin samassa liikkeessä uudet kiekot kun vapaarattaan kanssa oli ongelmia. Nyt otin ensimmäistä kertaa tämän jälkeen kiekot putsausta varten irti niin rataspakka tippui syliin? En siis koskenut mihinkään muuhun kuin avasin läpiakselin niinkuin aiemminkin ja otin kiekon pois.
Vaistomaisesti sitten vaan painoin rataspakan takaisin (en vieläkään koskenut työkaluihin) niin se asettuu jollain tavalla paikalleen mutta vapaaratas ei enää pyöri?
Sunnuntaina kun ei saa liikkeeseen yhteyttä niin osaisiko joku täällä jälleen auttaa olenko ite sählännyt jotain tietämättömyyttäni vai onko huollossa sekoiltu? Kaiken lisäksi aiemmin vaihdettu rataspakka näkyy olevan sramin vaikka osasarja on shimanon. Tämä ehkä johtuu saatavuusongelmista mutta olisi ehkä voinut mainita asiasta...?
En siis ole kovin montaa kertaa kiekkoja tässä läpiakselilla varustetussa uudemmassa pyörässä irroittanut, vanhoissa on aina ollut qr, mutta kai rataspakka pitäisi silti kiinnittyä jollain tavalla ja irrottamiseen tarvittaisiin ketjupiiska...?
Noi hampaat pitää olla "pinnalla" mitä sun pakkapuolella ei ole, vaan hubin puoli painaa vaparin hahloin ja sen takia se ei liiku.
Rahallisesti ei kovin suuri katastrofi , Suomesta ei kyllä taida löytyä.Jos pahin on tapahtunut eli jousi lentänyt huomaamattani jonnekin enkä sitä löydä niin olenko kusessa vai löytyykö niitä jostain?
Rahallisesti ei kovin suuri katastrofi , Suomesta ei kyllä taida löytyä.
DT Swiss Spring for DT 190/240/240s/340/440/540/Hügi TD Rear Hubs
Compatibility: DT Swiss 190 rear hub DT Swiss 240 rear hub DT Swiss 240s rear hub DT Swiss 340 rear hub DT Swiss 440 rear hub DT Swiss 540 rear hub DT Swiss Hügi TD rear hub Manufacturer Number: HXDXXX00N1087S Contents: 1 x DT Swiss flat springwww.bike-components.de
Tippuuko vai ei, se riippuu vaparista. Jossain on kumitiiviate, joka estää sen ettei pakka lennä.Kiitos, katson paremmalla ajalla illemmalla tai huomenna. Jos pahin on tapahtunut eli jousi lentänyt huomaamattani jonnekin enkä sitä löydä niin olenko kusessa vai löytyykö niitä jostain? Mutta voisko joku vielä vääntää rautalangasta - on siis tuon kiekon/navan ominaisuus että jos joudun rengastöihin niin pakkaa ei saa kääntää alaspäin vaan sen kuuluukin irrota suoraan??? Kun koko ikäni olen renkaita vaihdellut halvempiin maastopyöriin ym. niin ikinä ei ole tuollainen tullut mieleenkään.
Jos et joutunu laittaa tota rachet osaa takas paikalleen, niin sitten se on vaan jumissa, enkä yhtään ylläty.ä, koska sulla on tota rasvaa siinä aivan jäätävä määrä.Ei näköjään, onneksi. En usko että mihinkään lensi kun kirjaimellisesti tippui rataspakka syliin, luulisi että olisin huomannut. Pihalla tuota tein niin kilinää ei kyllä kuulu jos nurmikolle lentää, katsotaan myöhemmin pääseekö haravoimaan tai tilailemaan jos puuttuu.
SRAMin takapakka ei fyysisesti mene Shimanon vapariin, eikä Shimanon takapakka mene SRAMin vapariin.
Ilmeisesti on ihan DT Swissin napojen ominaisuus, että takapakka (ja osa vaparista) lähtee ihan vain vetämällä irti. Kasaaminen lienee helpompaa jos loput vaparista ottaa takapakasta irti, mutta en kyllä osaa tarkemmin sanoa kun en DT Swissin kiekkoja omista.
Olen aina elänyt luulossa, että kaikki SRAMin 11-lehtiset takapakat ovat vain XD-vaparille, mutta näköjään niitä löytyy XD, XDR ja HG vapareille. Todella selkeääEi nyt ihan näinkään. 8-11 lehtiset takapakat ja ketjut toimivat ristiin ainakin maantiepuolella.
Saa myös 12 vaihteisen pakankin srammilta hg vapatille.Olen aina elänyt luulossa, että kaikki SRAMin 11-lehtiset takapakat ovat vain XD-vaparille, mutta näköjään niitä löytyy XD, XDR ja HG vapareille. Todella selkeää
Onhan niitä pyöräkauppoja vielä, mutta ei ole järkevää pitää kymmeniä eri merkkejä ja malleja ja kokoja varastossa pyörimässä, joten käytännössä edustavat sitten vain paria eri merkkiä ja niiltäkin vain tiettyjä malleja kerrallaan varastossa.Eikö ole enää pyöräkauppoja jossa pääsisi kokeilemaan (on tärkeä kuitenkin) miten pyörä istuu alle?
Onhan niitä pyöräkauppoja vielä, mutta ei ole järkevää pitää kymmeniä eri merkkejä ja malleja ja kokoja varastossa pyörimässä, joten käytännössä edustavat sitten vain paria eri merkkiä ja niiltäkin vain tiettyjä malleja kerrallaan varastossa.
Joten käytännössä pitää itse tietää mitä haluaa ja sitten etsiä sen merkin jälleenmyyjä ja kysyä onko heillä varastossa juuri sitä tiettyä mallia siinä tietyssä koossa.
Prismat ja Citymarketit yms. tietysti myy myös pyöriä, joissa voi käydä ihmettelemässä. Niissäkin se valikoima on se muutama eri pyörä.
Sellainen huomio että paremmat lastenpyörät pitävät arvonsa todella hyvin ja liikkuvat nopeasti käytettynä. Noista Prisman Jupitereista ja vastaavista ei taida käytettynä saada oikein mitään.
Onkos se quadlock se paras valinta maastopyörään, pysyykö tangossa kiinni?
Jos et joutunu laittaa tota rachet osaa takas paikalleen, niin sitten se on vaan jumissa, enkä yhtään ylläty.ä, koska sulla on tota rasvaa siinä aivan jäätävä määrä.
Jos sinne on jotain löysää öljyä laitettu voiteluksi, niin helposti irtoaa. Oikeilla rasvoilla se rasvan kitka yleensä kyllä pitää paikoillaan.Itellä 3 eri kiekkoa (ER1600, XM1700, M1700) tolla dt swiss ratchet 350 navalla ja ei kyllä painovoimalla pakka+vapari niistä irtoo, pitää vetästä että irtoo.
Aivan sama mitä rasvaa tai öljyä siellä on, ei vaikuta irtoamiseen.Jos sinne on jotain löysää öljyä laitettu voiteluksi, niin helposti irtoaa. Oikeilla rasvoilla se rasvan kitka yleensä kyllä pitää paikoillaan.
Minun lattiassa olevat jäljet toimivat hyvin todisteena kyseisestä skenaariosta.Niin kuten todettu, mitään kiinnitystä tai lukitusta ei ole, vapaarattaan runko irtoaa pienellä voimalla. Rataspakka kun painaa jonkin verran niin varmaan ihan kiekkoa heiluttamalla/kääntämällä väärällä tavalla se on mahdollista irrottaa kun ei tiedosta irtoamisen mahdollisuutta?
Mä en tunne näitä nykyvaihteita, mutta mulle on opetettu että tämän tyyppinen ongelma saattaa johtua vaijerin takeltelusta.SRAM XX1 Eagle ATX vaihteet toimii nätisti muttei kuitenkaan ole 100% kohdillaan joka rattaalla, ajaessa tulee välillä tuota "hienosäätöä" laitettua naksun pari suuntaan tai toiseen mutta sitten vaihto ei kohdalla jossain muualla, tai toiseen suuntaan. Lähinnä alueella mitä eniten käyttää eli 7 -11 raskaimmilla rattailla.
Kiinnityskorvake lienee suora kun mitään iskuja ei ole tullut.
Rajasäädöt piti olla oikein, eli ruuvit jotka rajoittaa ettei mene yli pakan kummaltakaan puolelta. Ja se ketjunkiristyksen säädön tein myös sillä muovisella työkalulla joka tuli mukana.
Pitäis varmaan käydä vielä nuo viimeksi mainitut läpi että on kohdillaan? Vai onko jotain muuta?
Tuo vaihtaa kuin robotti 10 vaihdetta 12:sta, mutta oletan että jos jiirissä niin kaikki menee silkinpehmeästi.
...Ja oma-asenteinen setti tietty kyseessä
Mistä oikea hylsy jolla saan Shimano SM-RT10 jarrulevyn CenterLock-kiinnityksen auki? Ostin Tämän: Topeak takapakka-avain 10,90, mutta on liian pieni CenterLockiin.
Löytyykö yhteensopivaa hylsymallia? Perstuntumalta en osaa sanoa paljonko on 40Nm kiristys.Tuo kuvan lukkorengas aukeaa Shimanon HT2 keskiötyökalulla.
Itsellä ollut käytössä nyt kesänajan ja ollut kyllä ihan hintansa arvoinen, kestänyt hyvin kaikki hypyt (ja kaatumiset) ym eikä ole tiellä. Aiemmin maantiepyöräilyssä käytin SP-connect nimistä telinettä mikä oli muuten mainio, mutta jos polki seisten niin polvet saattoi osua luuriin ja pahimmassa tapauksessa tämän takia puhelin saattoi irrota telineestä ja pudota. Quadlockissa tuo kiinnitysmekanismi on sellainen että vaikka puhelimeen osuisikin niin se ei kyllä telineestä irtoa.Onkos se quadlock se paras valinta maastopyörään, pysyykö tangossa kiinni?
Löytyykö yhteensopivaa hylsymallia? Perstuntumalta en osaa sanoa paljonko on 40Nm kiristys.
Edit. Tämä? Shimano Työkalu TL-FC36 HT2 - Rtech On kylllä vähintäänkin hämmentävää kun lukkorenkaassa lukee Center Lock, mutta työkalussa Hollowtech II.
Joo, kerkesinkin jo toistamiseen editoida tuota viestiä. Eli tämän pitäisi käydä tuohon lukkorenkaaseen?Tätäkö tarkoitat?
Birzman-keskiötyökalu, Hollowtech II 27,99
Birzman-keskiötyökalu on yhteensopiva Shimano Hollowtech II ja muille 16-pykäläisille keskiöille, joiden halkaisija on Ø44 mm:n. Sopii myös osalle Centerlock-jarrulevyjen lukkorenkaista.www.verkkokauppa.com
KylläJoo, kerkesinkin jo toistamiseen editoida tuota viestiä. Eli tämän pitäisi käydä tuohon lukkorenkaaseen?
Jos on täpäri, onko tehty B ruuvi säätö sägi päällä?SRAM XX1 Eagle ATX vaihteet toimii nätisti muttei kuitenkaan ole 100% kohdillaan joka rattaalla, ajaessa tulee välillä tuota "hienosäätöä" laitettua naksun pari suuntaan tai toiseen mutta sitten vaihto ei kohdalla jossain muualla, tai toiseen suuntaan. Lähinnä alueella mitä eniten käyttää eli 7 -11 raskaimmilla rattailla.
Kiinnityskorvake lienee suora kun mitään iskuja ei ole tullut.
Rajasäädöt piti olla oikein, eli ruuvit jotka rajoittaa ettei mene yli pakan kummaltakaan puolelta. Ja se ketjunkiristyksen säädön tein myös sillä muovisella työkalulla joka tuli mukana.
Pitäis varmaan käydä vielä nuo viimeksi mainitut läpi että on kohdillaan? Vai onko jotain muuta?
Tuo vaihtaa kuin robotti 10 vaihdetta 12:sta, mutta oletan että jos jiirissä niin kaikki menee silkinpehmeästi.
...Ja oma-asenteinen setti tietty kyseessä
Mä en tunne näitä nykyvaihteita, mutta mulle on opetettu että tämän tyyppinen ongelma saattaa johtua vaijerin takeltelusta.
Normiratkaisu on vaijerin ja kuorten vaihto.
Jos on täpäri, onko tehty B ruuvi säätö sägi päällä?
Joo itelläni gx axs toimii täydellisesti jos ketjut puhtaa ja tuoreilla öljyllä.Jäykkäperä 29" Ei oikein muuta säätöä ole kuin vaihtajan.
Itseasiassa rungon (Santa Cruz HighBall) taka-akseli korvattu Thulen vastaavalla että saa välillä kärryn perään, mutta ei se nyt pitäis mitenkään puristaa tms ettei olis kohdillaan.
Pieni hienosäätö asia enemmän kuin varsinainen ongelma, mutta nuo sähkövaihteet toimii muutoin kuin kello.
Joo itelläni gx axs toimii täydellisesti jos ketjut puhtaa ja tuoreilla öljyllä.
Onko toi ite rakennettu pyörä vai ostettu? Mietin että voisko chain line vaikuttaa tohon.
On paras mutta niin on kova hintakin. Quadlockilla menee pyörä alta ensin rikki ennenkuin irtoaa puhelin tangosta. Iso suositusOnkos se quadlock se paras valinta maastopyörään, pysyykö tangossa kiinni?