Sipuliteemakkara
Artesaanirakastelija
- Liittynyt
- 21.10.2016
- Viestejä
- 109
Tuplat, Sampsa korjaa foorumis
Jos en ihan väärin muista, niin tuplat häviää itsestään kun niihin ei reagoi Jos alkaa muokkaamaan että "tuli tupla voi poistaa" niin se on sitten modeille manuaalityötä.. Ainakin joskus aikoinaan oli noin.Tuplat, Sampsa korjaa foorumis
Motonet näköjään ottanut Park Toolin toimittajaksi. Kävin etsimässä ketjun katkaisijaa niin ei löytynyt kuin 25€ laatua. Käytän kuitenkin noin kerran vuoteen niin vitutti maksaa.
No satuin nyt eksymään ekana motonettiin. Tiedän että muualta olisi saanut halvemmalla. Tiedän myös että nuo Park Toolin kalut on laadukkaita.Super B polkupyörän ketjunkatkaisin | Motonet Oy
Super B -työkalut ovat loistava valinta pyörän korjaukseen. Työkalut ovat laadukkaita ja on suunniteltu erityisesti polkupyörän huoltoihin ja korjauksiin. •...www.motonet.fi
kans varmaan mistä vaan rautakaupasta
Se on sun loppuelämän ketjunkatkaisija. 25€ ihan mitätön summa näin katsottuna.Motonet näköjään ottanut Park Toolin toimittajaksi. Kävin etsimässä ketjun katkaisijaa niin ei löytynyt kuin 25€ laatua. Käytän kuitenkin noin kerran vuoteen niin vitutti maksaa.
Niin tuota halvempaa on nimenomaan ainakin verkkosivujen mukaan saatavilla kaikista motoneteista.No satuin nyt eksymään ekana motonettiin. Tiedän että muualta olisi saanut halvemmalla. Tiedän myös että nuo Park Toolin kalut on laadukkaita.
Maksoin kun en jaksanut muualle ajella, ja pyörä oli ilman ketjuja pihalla.
Työsuhdepyörän hankkiminen alkanut kiinnostamaan, mutta johtuuko ajankohdasta vai palveluntarjoajasta (vapaus), kun ei ole vielä kauppoja syntynyt. Asun maaseudulla pitkähköjen etäisyyksien päässä kaikesta ja gravelpyörä tuntuisi istuvan tähän käyttötarpeeseen paremmin kuin hyvin. Hintahaarukkana 2000-3000e ja erityisesti teräsrunko houkuttelee. Kona Rove ST DL ja LTD malleja katsellut, mutta omaa koko (M/54cm) ei tahdo löytyä varastosta sellaisesta kaupasta, joka ei olisi lopettanut yhteistyötä vapauden kanssa. Mistähän tuollaisen löytäisi tai mitä muita vaihtoehtoja kannattaisi harkita?
Kyl se ajaa hyvin asiansa. Suosittelen ammattilaisen tarjoamaa bikefittiä niin saat ajoasennon sopivaksi. Toisaalta jos tiedät jo itse mitä ja miten säätää niin sekin on hyvä.Aloittelin pyöräilyn tuossa toukokuun lopulla keväällä hommatulla Grizl 8 1by AL gravelilla. Vkl tuli poljeskeltua eka sadan kilsan lenkki tuolla.
Tuli limaa varten tilattua tällainen Aeroadi joka pitäisi saapua tällä viikolla. Onkohan mistään kotoisin?
Aeroad CF SLX 7 AXS Cosmic
Aerodynaaminen, kiertojäykkä ja virtaviivainen. Koe maantiekilpapyörän uskomaton nopeus maailmanluokan aerodynamiikalla, korkeaprofiilisilla hiilikuitukiekoilla ja virheettömällä langattomalla vaihtamisella.www.canyon.com
Katoithan lukkoa kun se on ylemmässä ketjulinjassa? Eli menossa eteenpäin.GT Sensor läpinät vol. x.
Saattoi löytyä yksi syy ketjujen pomppimiseen. Huomasin tänään sattumalta fillaria säätäessä, että ketju on laitettu väärin päin, tai siis väärään suuntaan. Lukemani mukaan Sramin Eagle ketjut ei sinänsä ole ”directional”, mutta se pikalukko joka ainakin mun ketjusta löytyy taas on. Pikalukossa on ihan nuoli osoittamassa suuntaa ja mulla se osoittaa taaksepäin...
Eipähän tämäkään heti mieleen tullut ja XXL:n kasaama pyörä pääsi taas yllättämään
Taidan kuitenkin nyt ajaa sen kanssa näin ja sanon sitten ensihuollossa että pyöräyttävät ympäri ja laittavat takuuna uuden pikalukon siihen kun valmistajan ohjeen mukaan ne on kertakäyttöisiä.
Eipähän ollut ihan helppoa löytää uutta jousta takaiskariin ainakaan ilman pidempää odotusta. Rtechiltä olis saanut tilaamalla noin kuukauden toimitusajalla, mutta sattumalta löysin Bikeinnistä ”Fox kevät” (ihanat koneelliset käännökset) nimisen tuotteen joka sopi mun iskarille, sieltä pitäis tulla tällä viikolla paketti kotiin ja uusi 600 lbs jousi alkuperäisen 450 lbs tilalle. Onneks opiskelin vähän lisää tätä jousitiedettä enkä kovin kauaa ajellut liikaa kiristetyllä jousella, olis voinu paskoa koko iskarin sillä tavalla niin tuli vähän pakkorako laittaa jousi uusiksi. Foxin ohjeiden mukaan iskarin jousta ei saa kiristää kuin maks. pari kierrosta siitä kun jousi alkaa kiristymään ja mä olin kirrannut sitä aika paljon enemmän että sain sagia paremmin kohdilleen, kun Marzocchin ohjeissa taas tällaisesta varoitettu mitään.
Vähän arvoin otanko 550 vai 600 lbs jousen, mutta päätöksen ratkaisi sitten se että 600 lbs jousta oli tuolla varastossa ja 550 ei. Hintaa jouselle tuli noin 53 euroa toimituskuluineen, mutta ei ole mikään ajatuksen nopea toimittaja tuo bikeinnikään kun viikko sitten viikonloppuna tilasin ja tälle torstaille lupaa seuranta paketin perille.
Enduran polvi- ja kyynärpääsuojatkin kerkesi perille lomareissun aikana. Tilasin sokkona valmistajan kokotaulukon mukaan ja L/XL kokoiset suojat vaikuttais sopivilta kuten taulukon mukaan pitäiskin. Ovat mallia ”ohut ja kevyt” mutta varmaan suojaavat riittävästi mun tarpeeseen.
Tänään vois lähteä vähän lähireitille testaamaan uusia kamppeita käytännössä.
Kävin läpi useampiakin joita netistä löysin, mm. Marzocchin omaa kanadan sivuilta joka toimi toisin kuin .com-sivuilla. Se käyttää jenkkimittoja mutta muuttelin googlen avulla millit ja kilot paunoiksi ja tuumiksi.Pari testi lenkkiä vasta omalla Sensorilla kerennyt ajamaan, ruuvien kiristelyä lähinnä säädöt. Laitatko linkkiä jousen laskenta sivulle niin katson miten pielessä on omilla mitoilla?
Joo, en menny siinä vipuun itse, osoitti taaksepäin ylhäälläKatoithan lukkoa kun se on ylemmässä ketjulinjassa? Eli menossa eteenpäin.
...ettet vahingossa kun lukko on alalinjassa kun siellähän se sitten osoittaa taaksepäin.
Aika amatööri moka jos ovat lukon väärin laittaneet.
Mulle ammattimiehet kertoi että endurancet on ns. pappamalleja niin päädyin tuohon Tarkoitus ehkä joskus tulevaisuudessa koittaa triatlonia niin tuo ajaa varmaan asiansa siinäkin.Alottelevalle pyöräilijälle suosittelisin mielummin niitä endurance-malleja. Hieman rennompi asento, kuin "kisapyörässä". Tuossa tulee herkästi selkä ja ehkä jalatkin kipeäksi, joka vie ajointoa. Lisäksi tulee turhan paljon nöiden takia nojattua tankoon, jolloin kädet väsyy (ja voi kehittyä jopa rannekanavaoireyhtymä). Toki tottumiskysymys, ei mikään ehdoton totuus.
Mitähän tuolla grizlillä kohta joku 800km täynnä niin alkaa olemaan säädöt siten ettei kädet enää puudu jne, mutta varmaan vielä pientä hiomista nyt kun hommailee pyöräilykengät klosseilla. Tähän asti menty juoksulenkkareillaKyl se ajaa hyvin asiansa. Suosittelen ammattilaisen tarjoamaa bikefittiä niin saat ajoasennon sopivaksi. Toisaalta jos tiedät jo itse mitä ja miten säätää niin sekin on hyvä.
Kurkkaappas nuolen kulkusuunta sieltä ketjun "printti puolelta".Joo, en menny siinä vipuun itse, osoitti taaksepäin ylhäällä
Nuolihan kuvaa ketjun kulkusuuntaa eteenpäin polkiessa niin sinänsä aika selkeä se on katsoa kummasta vaan, kunhan tietää miten ketju liikkuu siellä rattaissa. Jossain sramin videolla myös sanottiin että painatukset ulospäin, mulla ne oli sisäänpäin niin siksi en ollut aiemmin edes tajunnut kun en ollut niin tarkasti katsonut sisäpuolelta...
Olin kyllä kieltämättä yllättynyt enkä tiedä kuinka palasina nuo tulee myyjille, että onko virhe tapahtunut jo ns. "tehtaalla" eikä xxl:ssä.
Totta. Ja hiilikuituinen aerorunko toimii triathlonissa hyvin etenkin kun vaihtaa asianmukaiset vanteet kylkeen.Mulle ammattimiehet kertoi että endurancet on ns. pappamalleja niin päädyin tuohon Tarkoitus ehkä joskus tulevaisuudessa koittaa triatlonia niin tuo ajaa varmaan asiansa siinäkin.
Käsien puutuminen ja muut vastaavat kertovat juurikin siitä ettei ajoasento ole ollut täysin toimiva. Toinen seikka on se ettei keho ole vielä ylipäätään tottunut olemaan tuollaisessa asennossa, oli asento minkälainen tahansa. Kannattaa pitää mielessä, että ajoasento kuten kuskikin elää jatkuvasti.Mitähän tuolla grizlillä kohta joku 800km täynnä niin alkaa olemaan säädöt siten ettei kädet enää puudu jne, mutta varmaan vielä pientä hiomista nyt kun hommailee pyöräilykengät klosseilla. Tähän asti menty juoksulenkkareilla
No öh, tässä on printit ketjun molemmilla puolilla ja pikalukon nuolet osottaa eri suuntiin eri puolilla. Mikäs järki tossa onKurkkaappas nuolen kulkusuunta sieltä ketjun "printti puolelta".
Ettei sitä laiteta väärin päin. Ite ainakin tottunu että srammin ketjuissa jos laittaa väärin päin, niin sä et saa toimii sitä kunnolla, koska ne luko on flat toppeja.No öh, tässä on printit ketjun molemmilla puolilla ja pikalukon nuolet osottaa eri suuntiin eri puolilla. Mikäs järki tossa on
Onko siis ymmärrettävä ettei tuolla nuolella ole mitään virkaa tuossa?
Se järki kun käännät pikaliitintä 180 astetta se nuoli osoittaakin oikeaan suuntaan. Tietysti idioottivarmaidea olisi, että molemmat nuolet osoittaisivat oikeaan suuntaan.No öh, tässä on printit ketjun molemmilla puolilla ja pikalukon nuolet osottaa eri suuntiin eri puolilla. Mikäs järki tossa on
Onko siis ymmärrettävä ettei tuolla nuolella ole mitään virkaa tuossa?
Ainakin osassa shimanon ketjuja pikalukon puolikkaat ovat identtiset keskenään, tarkoittaen sitä että ketjun toisella puolella on nuoli aina väärään suuntaan. Tuollaisessa Flat top linkissä on asennussuunnalla varmasti merkitystä, tiedä sitten onko tälläisissä symmetrisissä...Se järki kun käännät pikaliitintä 180 astetta se nuoli osoittaakin oikeaan suuntaan. Tietysti idioottivarmaidea olisi, että molemmat nuolet osoittaisivat oikeaan suuntaan.
@Derion laittoikin hyvän kuvan, ja jos ymmärtää vaihteiston toiminnasta edes jotain niin tajuaa miksi väärin asennettu pikaliitin aiheuttaa ongelmia.
Näillä keinoilla olen itse poistanut jumeja. YouTubesta varmaan löytyy lisää vinkkejä. Jarrupalat pois, puhdistat mäntien näkyvät osat. (Optio: Jos liikkuva puoli ei ole kovin ulkona niin paina kerran, kaksi kahvaa, jotta se tulee enemmän ulos ja puhdista taas. Liikaa ei saa tulla ulos, ettei mäntä putoa, joten varovaisuutta.) Sitten painat sen liikkuvan puolen männän jollain kovalla muovilla sisään tasaisesti. Tämän jälkeen painat kovalla muovilla voimalla liikkuvaa mäntää sisään samalla kun apuri painaa jarrukahvaa. Muutaman painalluksen jälkeen pitäisi jumittuneen puolen vapautua.Totesin samalla, että yksi satulan mäntä ei liiku samalla lailla, kuin muut. Reagoi kyllä paineeseen, mutta ei tule ulospäin satulasta. Kuinka tätä kannattaisi alkaa selvittelemään? Kyseessä on reilu 500km ajetut Sram DB8 jarrut.
On sillä merkitys. Toi on eri päistä eri kokonen.Ainakin osassa shimanon ketjuja pikalukon puolikkaat ovat identtiset keskenään, tarkoittaen sitä että ketjun toisella puolella on nuoli aina väärään suuntaan. Tuollaisessa Flat top linkissä on asennussuunnalla varmasti merkitystä, tiedä sitten onko tälläisissä symmetrisissä...
Kysyin joskusk canyonilta samaa, niin omistaja joutuu tehä englannin kielisen luovarin jossa myyjä ja ostajan nimi ja tiedot, niin se päivitettiin palvelimelle. Uskon että jos soitat mountain bike shoppiin, niin siellä osaa kertoo miten toimia ja varmaan osaa auttaa siirtää spessun omistajuus.Huhuu! Specialized sähköpyörien nykyiset/entiset omistajat ja muutkin, täsmäkysymys: jos ostaa käytetyn pyörän yksityiseltä, miten käytännössä pystyy varmentamaan ettei sitä ole pöllitty? Kuititkin on pitkälti sähköposteja nykyään.
Appi valmistajalla on, jolla voi rekisteröidä pyörän. Luulisi että se ois kohtuu varma keino? Miten ”papereiden” vaihto käytännössä onnistuu? Rosvo ei varmaan pysty siirtämään rekisteröityä pyörää nimiinsä jälleenmyyntimielessä?
Spessun apista voi nykyinen omistaja poistaa pyörän omistajuus rekisteröinnin. Uusi omistaja rekisteröi pyörän appiinsa. Tässä kohtaa on valintaruutu "ostin tämän pyörän käytettynä". Vaikuttaa lähinnä ensiostajan takuuehtoihin.Huhuu! Specialized sähköpyörien nykyiset/entiset omistajat ja muutkin, täsmäkysymys: jos ostaa käytetyn pyörän yksityiseltä, miten käytännössä pystyy varmentamaan ettei sitä ole pöllitty? Kuititkin on pitkälti sähköposteja nykyään.
Appi valmistajalla on, jolla voi rekisteröidä pyörän. Luulisi että se ois kohtuu varma keino? Miten ”papereiden” vaihto käytännössä onnistuu? Rosvo ei varmaan pysty siirtämään rekisteröityä pyörää nimiinsä jälleenmyyntimielessä?
Jos talviajoa silmälläpitäen niin xxl:stä läskipuörä kun alet alkaa. Sieltä saa hyvin kohtuulliseen hintaa silloin tällöin.Tekisi mieli vaihtaa kippurasarvesta maasto-fillariin, että voisi lenkkeillä talvellakin, päästä nätisti yli vihamielisen arkkitehtuurin hidastetöyssy-risteyksistä, ja tuo krooninen niskakipu ei ainakaan vähennä halua. Mikä maasto-fillari alle tuhannen euron, vai odottaisiko vielä syys-tarjouksia jos tulisi parempia?
JEALOUS AL 8.0 2024 – RADON Bikes on vähän alle tonnin toimituksineen Saksan kaupoissa, jotakin parempaa samaan hintaan? Pitää olla 1x rinkula, muuten ei niin väliä millään.
Myönnän sen, että ajelu tulee tapahtumaan 90-prosenttiisesti päällystetyillä teillä, mutta Espoon hidastetöyssy-pyörätiet ovat esterata jo itsessään
Tulisi ympärivuotiseen ajeluun, ainoaksi pyöräksi. Kippurasarvesta on luovuttu toistaiseksi. Siksi varmaan tavallinen jäykkäperse olisi paras kompromissi, jolla pysyisi suurin piirtein nastoilla pystyssä talvellakin kun ei liian teknisiä vaadi?Jos talviajoa silmälläpitäen niin xxl:stä läskipuörä kun alet alkaa. Sieltä saa hyvin kohtuulliseen hintaa silloin tällöin.
Tee kompromissi ja osta ht jossa plussa renkaat.Tulisi ympärivuotiseen ajeluun, ainoaksi pyöräksi. Kippurasarvesta on luovuttu toistaiseksi. Siksi varmaan tavallinen jäykkäperse olisi paras kompromissi, jolla pysyisi suurin piirtein nastoilla pystyssä talvellakin kun ei liian teknisiä vaadi?
Nopean näköinen pyörä! Mitkä kiekot nuo on? Laitoitko satulalaukun ja hiilikuitutolpan väliin jotain suojateippiä tai suojasitko runkoa muuten? Mulle on tulossa kuitua ensiviikolla ja suojaukset mietinnässä…Kyllähän tuolla poljeksii kun saapi vielä säädöt kohdilleen