Pyöräily

Pyöräähän ei kannattaisi painepesurilla pestä.
Nyt on kyseessä kannettava painepesuri joten sieltä tuskin tulee vettä millään 150 barin paineella.
Ja väittäisin että oikeaakin painepesuria voi ihan hyvin käyttää rungon, renkaiden ja ym. pesemiseen kunhan ei suihkaa täysiä laakereihin.
 
Sähköpyörä kiinnostaisi, mutta tekeekö se pyöräilystä vain ulkoilua kuntoilun sijaan.

Sehän riippuu ihan itsestäsi.
Löysimmillään se on mopoilua
Itsellä on nyt 5000km takana vuoden aikana sähköfillarilla.
Paino on tippunut samalla reilusta 85kg alle 80kg ja kunto on samalla noussut tosin aikaisemmin tuli oltua melkoinen sohva peruna.
Suosittelen kokeilemaan sähkistä .
 
Mulla on nyt 25mm renkaat alla maantiepyörässä, mutta täällä missä ajelen on tiet aika surkeassa kunnossa ja ajattelin jos kokeilisi 28mm tai jopa 32 millisiä. Mistä tietää sopiiko nuo leveämmät nykyiselle vanteelle? Tai että mahtuuko muuten pyörimään?

No nyt on 28 milliset alla, laitoin 6 baria takarenkaaseen ja rupesi hankaamaan haarukkaan :facepalm: Pudotin painetta johonkin 4 baariin ja sitten mahtuu pyörimään. Nyt on niin pienestä kiinni, että riittäisi varmaan 1mm lisätilaa. Onko jotain haittaa jos kokeilisi kikkailla tuohon takarenkaan akseliin jotain korotuspalaa väliin, niin että saisi sieltä akselin puolelta sen 1mm rengasta "alemmas"? Ei taida mistään muualta saada lisätilaa kumin ja haarukan väliin. Tai jotain muita kikkoja tähän?
 
Viimeksi muokattu:
No nyt on 28 milliset alla, laitoin 6 baria takarenkaaseen ja rupesi hankaamaan haarukkaan :facepalm: Pudotin painetta johonkin 4 baariin ja sitten mahtuu pyörimään. Nyt on niin pienestä kiinni, että riittäisi varmaan 1mm lisätilaa. Onko jotain haittaa jos kokeilisi kikkailla tuohon takarenkaan akseliin jotain korotuspalaa väliin, niin että saisi sieltä akselin puolelta sen 1mm rengasta "alemmas"? Ei taida mistään muualta saada lisätilaa kumin ja haarukan väliin. Tai jotain muita kikkoja tähän?
Ite en ainakaan DIY kikkailulla halua painella mopon maksimivauhteja alamäissä, mielummin ostaisin toiset nakit ja myisin vanhat pois.
 
Ite en ainakaan DIY kikkailulla halua painella mopon maksimivauhteja alamäissä, mielummin ostaisin toiset nakit ja myisin vanhat pois.

Niin, no en tiedä olisiko tuossa nyt yhdellä millillä väliä. Pitää tsekata ettei tuohon renkaaseen ole jäänyt mitään pientä pullistumaa joka voisi hangata. Jos ei millään mahdu niin pitää tyytyä 25 milliseen takana ja 28 eteen. On muuten huomattava parannus ajomukavuudessa 28mm vs 25mm, vaikka paperilla kuulostaa pieneltä erolta.
 
Vaikea noista on sanoa mahtuuko vai ei, itsellä 28 mm GP 4000 on vanteella noin hieman yli 31 mm.
 
Ei mene metsään valintasi. Kyllä itse ainakin tuon valitsisin jos pitäisi hybridi valita jokapäiväiseen käyttöön.
On tuo hybridi kyllä varmasti kova sana sekalaiseen ajoon eikä vie hinnan puolestakaan konkurssiin.

Itse tuli tänä kesänä tuolta XXL:stä Suomenojan liikkeestä haettua Ghost-pyörä, jossa oli myös nuo Tektron hydraulijarrut ja olivat suorittaneet ilmaukset päin persettä eikä jarruissa ollut tehoa, että olisi edes haaveillut saada lukkoon kun oli letkut täynnä ilmaa. Noh, tilasin tektro service kitin amazonista 15 euron kovaan hintaan ja tein itse ilmauksen kunnolla. Tuntuu ihan eri jarruilta tuon ilmauksen jälkeen, joissa on kyllä erinomainen tuntuma.
Onneksi otin ekalle lenkille monitoimityökalun mukaan niin sai säädettyä vaihteet myös kuntoon, kun koko ajan putoili ketjut pois rattailta eikä vaihteet pysyneet yhtään paikoillaan vaan hyppi eri rattaiden välillä. Päin persettä oli siis hyvä pyörä säädetty, mutta omalla viitseliäisyydellä ihan rahan arvoinen sijoitus.
 
...
Itse tuli tänä kesänä tuolta XXL:stä Suomenojan liikkeestä haettua Ghost-pyörä, jossa oli myös nuo Tektron hydraulijarrut ja olivat suorittaneet ilmaukset päin persettä eikä jarruissa ollut tehoa, että olisi edes haaveillut saada lukkoon kun oli letkut täynnä ilmaa. Noh, tilasin tektro service kitin amazonista 15 euron kovaan hintaan ja tein itse ilmauksen kunnolla. Tuntuu ihan eri jarruilta tuon ilmauksen jälkeen, joissa on kyllä erinomainen tuntuma.
...
Hei, kiitos tästä.

Olen tuskastellut oman pyörän jarrujen kanssa, kun ovat niin surkeat. Etenkin etujarrua saa painaa suunnilleen kaksin käsin, että saa pysähtymään kunnolla. Kysessä on siis noin kuukauden ikäinen Bikesteriltä tilattu pyörä ja tässä on myös Tektron hydrauliset M-285 levyjarrut ja 180 mm levyt. Oletin vain, että huono teho johtuu siitä, että kyseessä on vähän hinnat alkaen jarrut, mutta täytyypä kokeilla ilmausta. :tup:
 
Hei, kiitos tästä.

Olen tuskastellut oman pyörän jarrujen kanssa, kun ovat niin surkeat. Etenkin etujarrua saa painaa suunnilleen kaksin käsin, että saa pysähtymään kunnolla. Kysessä on siis noin kuukauden ikäinen Bikesteriltä tilattu pyörä ja tässä on myös Tektron hydrauliset M-285 levyjarrut ja 180 mm levyt. Oletin vain, että huono teho johtuu siitä, että kyseessä on vähän hinnat alkaen jarrut, mutta täytyypä kokeilla ilmausta. :tup:
Itsellä Tektro HD-M285 ja 160mm kiekot. Menee kyllä etu- ja takajarru lukkoon yhdellä sormella jos runttasee. Mielestäni näissä hydraulijarruissa se hyvä, kun tuntumalla saa juuri sopivasti jarrua annettua eikä tarvitse pelätä vahingossa menevän lukkoon tai tekevän muutakaan epämääräistä mitä ei halua. Ekan muutaman kilsan aikana oli kyllä senkin takia huono jarruteho kun palat eivät olleet sisään ajettu, sama juttu kun uusissa paloissa autoissakin ettei teho ole alkuun siellä huipussaan.
 
Itsellä Tektro HD-M285 ja 160mm kiekot. Menee kyllä etu- ja takajarru lukkoon yhdellä sormella jos runttasee. Mielestäni näissä hydraulijarruissa se hyvä, kun tuntumalla saa juuri sopivasti jarrua annettua eikä tarvitse pelätä vahingossa menevän lukkoon tai tekevän muutakaan epämääräistä mitä ei halua. Ekan muutaman kilsan aikana oli kyllä senkin takia huono jarruteho kun palat eivät olleet sisään ajettu, sama juttu kun uusissa paloissa autoissakin ettei teho ole alkuun siellä huipussaan.

Omissa jarruissa (Magura MT5) kehoitettiin jarruttamaan aluksi noin 15-20 kertaa nopeista vauhdeista melkein pysähdyksiin, jotta palat tulee sisäänajettua. Ja sama tietenkin palojen vaihdon jälkeen.
 
Itsellä Tektro HD-M285 ja 160mm kiekot. Menee kyllä etu- ja takajarru lukkoon yhdellä sormella jos runttasee. Mielestäni näissä hydraulijarruissa se hyvä, kun tuntumalla saa juuri sopivasti jarrua annettua eikä tarvitse pelätä vahingossa menevän lukkoon tai tekevän muutakaan epämääräistä mitä ei halua. Ekan muutaman kilsan aikana oli kyllä senkin takia huono jarruteho kun palat eivät olleet sisään ajettu, sama juttu kun uusissa paloissa autoissakin ettei teho ole alkuun siellä huipussaan.
Tuopas onkin hyvä niin tietää mihin nämä kykenee. Voi arvioida sitten toimiiko oikein. Erona on siis vain jarrulevyn koko joka on minulla 2 cm suurempi, mutta toisaalta kyseessä on ~23 kg sähköpyörä, joten se suurempi levy varmaan kompensoi painavempaa pyörää.

Omissa jarruissa (Magura MT5) kehoitettiin jarruttamaan aluksi noin 15-20 kertaa nopeista vauhdeista melkein pysähdyksiin, jotta palat tulee sisäänajettua. Ja sama tietenkin palojen vaihdon jälkeen.
Sama oli tässäkin, mutta sisäänajokaan ei ole täysin korjannut ongelmaa vaikka paremmin toimikiin sen jälkeen kuin paketista vedettäessä.
 
Alankomaissa on lukuisia pyörämerkkejä, joista harvaa tuodaan suomeen. Onneksi joitakin tuodaan. Mielenkiintoisin on Van Nicholas, joka tekee titaanisia pyöränrunkoja. Ne ovat todella keveitä ja kestäviä. Onko niistä kokemuksia? Luulisi, että ainakin kyseisen valmistajan maantiepyöriä on suomessa joitakin.
Tässä valmistajan nettisivun osoite: The Titanium Bike Experts | Van Nicholas
 
Alankomaissa on lukuisia pyörämerkkejä, joista harvaa tuodaan suomeen. Onneksi joitakin tuodaan. Mielenkiintoisin on Van Nicholas, joka tekee titaanisia pyöränrunkoja. Ne ovat todella keveitä ja kestäviä. Onko niistä kokemuksia? Luulisi, että ainakin kyseisen valmistajan maantiepyöriä on suomessa joitakin.
Tässä valmistajan nettisivun osoite: The Titanium Bike Experts | Van Nicholas

Titaani on kyllä aika pahasti yliarvostettu materiaali. Linkin rungot painavat tuplana sen mitä oikeasti kevyet kuiturungot painavat. (Ja, jopa hieman enemmän kuin mitä ns. parhaat teräsrungot painavat. Ja, kun nuo 953, 931 ja XCr ovat vielä kaikki myös ns. ruostumatonta...) Samoin myös edes keskinkertainen ”palpa” vie noita painon suhteen kuten se (rosterinen) litran mitta. Alumiinirungot toki eivät kestä yhtä paljoa väärinkäyttöä, mutta teräs kestää.

Van Nicholas -rungoista ei siis ole omaa kokemusta, mutta kunhan nyt toin ylipäänsä näkemykseni titaanirungoista tähän. Toki, on se harjattu titaani nättiä. (Itse ottaisin tuohon käyttöön messinkijuotetun 953 rungon, joita taitaa noissa Van Nicholaksen hintatasoissa saada jo ihan mittatilauksena tasan omaan kokoon. Miksi ajaa tehdasrungolla kun voi saada tasan sopivan samaan rahaan?
 
Plus edelleen noi akkukäyttöiset puskee varsin matalaa painetta.
Sappeen BikeParkin pesupaikan letkusta tulee vettä kovempaa.
 
Titaani on kyllä aika pahasti yliarvostettu materiaali. Linkin rungot painavat tuplana sen mitä oikeasti kevyet kuiturungot painavat. (Ja, jopa hieman enemmän kuin mitä ns. parhaat teräsrungot painavat. Ja, kun nuo 953, 931 ja XCr ovat vielä kaikki myös ns. ruostumatonta...) Samoin myös edes keskinkertainen ”palpa” vie noita painon suhteen kuten se (rosterinen) litran mitta. Alumiinirungot toki eivät kestä yhtä paljoa väärinkäyttöä, mutta teräs kestää.

Van Nicholas -rungoista ei siis ole omaa kokemusta, mutta kunhan nyt toin ylipäänsä näkemykseni titaanirungoista tähän. Toki, on se harjattu titaani nättiä. (Itse ottaisin tuohon käyttöön messinkijuotetun 953 rungon, joita taitaa noissa Van Nicholaksen hintatasoissa saada jo ihan mittatilauksena tasan omaan kokoon. Miksi ajaa tehdasrungolla kun voi saada tasan sopivan samaan rahaan?
Lähipiirillä on ollut hiilikuitu runkoja. Yksi niistä meni ajossa rikki; murtui. Korjaaminen oli vaikeaa, kun runko piti lähettää hiilikuituveneitä tekevään firmaan. Hintaa korjaukselle tuli onneksi vain 400 euroa. Toiseen hiilikuiturunkoon tuli "nirhaumia" metsälenkillä. Mainittakoon, että ensin mainittu oli maantiepyörä; toinen maastopyörä.
Huomasin, että Van Nicolas tekee myös retkipyöriä, joita saa 14 vaihteisella vaihteistolla; Rolhoff Speedhub 14. Amazon Rohloff, comfortable touring bike | Van Nicholas
Retkipyörä kiinnostaisi.
 
Onko Shimano-yhteensopivia jarruvaijereita (ja kuoria) saatavilla mistään pidempänä kuin 2050mm? Vaihdoin tuossa eilen kaapelit kaverin Yosemiteen ja piti vetää reitti hieman eri tavalla kuin mitä kautta ne alunperin kulkivat, kun olisivat muuten menneet niin viulunkielelle. Kuori oli riittävän pitkä, mutta vaijeri ei. Käytössä oli tällainen Shimanon jarruvaijeripaketti.

Tällaisen löysin, mutta siinä on väärä kiinnike:
Shimano Road jarruvaijeri - Suomen Urheilupyörä

Tuollaisen samanlaisen paketin jos löytäisi erilaisella yläpään kiinnikkeellä, niin sillähän tuo hoituisi.
 
Onko Shimano-yhteensopivia jarruvaijereita (ja kuoria) saatavilla mistään pidempänä kuin 2050mm? Vaihdoin tuossa eilen kaapelit kaverin Yosemiteen ja piti vetää reitti hieman eri tavalla kuin mitä kautta ne alunperin kulkivat, kun olisivat muuten menneet niin viulunkielelle. Kuori oli riittävän pitkä, mutta vaijeri ei. Käytössä oli tällainen Shimanon jarruvaijeripaketti.

Tällaisen löysin, mutta siinä on väärä kiinnike:
Shimano Road jarruvaijeri - Suomen Urheilupyörä

Tuollaisen samanlaisen paketin jos löytäisi erilaisella yläpään kiinnikkeellä, niin sillähän tuo hoituisi.

Hakusanan ”tandem” pitäisi auttaa löytämään noita pidempiä kaapeleita.

Lisäksi sen pitää olla näköjään tuo ”mountain”, ”MTB” tai ”standard” -pääty (ei ”road”). Joissain halvoissa kaapeleissa on yleensä molemmat päädyt, mutta näitä on melko tuskaista pujottaa kuoriin (koska se itse katkaistu kaapelin pää tuppaa väkisinkin hieman leviämään ja haraamaan vastaan). Toki tuollaisen kombikaapelisetin juuri asentaneena tiedät, että se onnistui silti näköjään ihan hyvin.

Tuossa:

https://m.bikester.fi/shimano-bremszug-mtb-tandem-jarrukaapeli-16x3500mm-hopea-761583.html
 
Hakusanan ”tandem” pitäisi auttaa löytämään noita pidempiä kaapeleita.

Lisäksi sen pitää olla näköjään tuo ”mountain”, ”MTB” tai ”standard” -pääty (ei ”road”). Joissain halvoissa kaapeleissa on yleensä molemmat päädyt, mutta näitä on melko tuskaista pujottaa kuoriin (koska se itse katkaistu kaapelin pää tuppaa väkisinkin hieman leviämään ja haraamaan vastaan). Toki tuollaisen kombikaapelisetin juuri asentaneena tiedät, että se onnistui silti näköjään ihan hyvin.

Tuossa:

https://m.bikester.fi/shimano-bremszug-mtb-tandem-jarrukaapeli-16x3500mm-hopea-761583.html
Kiitos, tuolla onnistuu varmasti (ja samaten tuolla BNo1:n linkittämällä, mutta mieluummin tilaan tutusta paikasta).
 
Kiitos, tuolla onnistuu varmasti (ja samaten tuolla BNo1:n linkittämällä, mutta mieluummin tilaan tutusta paikasta).

Ymmärrettävää. Siksi nuo hakusanavinkit annoinkin. (Myös kivijalasta voi löytyä tuollainen jos se haluaa heti eikä ehkä ensi viikolla, ja samoin todennäköisesti kaikilta isoilta saksalaisilla.)
 
Ymmärrettävää. Siksi nuo hakusanavinkit annoinkin. (Myös kivijalasta voi löytyä tuollainen jos se haluaa heti eikä ehkä ensi viikolla, ja samoin todennäköisesti kaikilta isoilta saksalaisilla.)
Sain sen kyllä kikkailtua sillä lyhyemmälläkin vaijerilla, joten mitään kiirettä ei sinäänsä ole, mutta se on niin hassun näköinen viritys tuollaisenaan, että haluan tehdä sen myöhemmin kunnolla. Mutta siis näyttäähän noita tosiaan löytyvän kun tietää miten etsiä, joten eiköhän tämä tästä.
 
Kirjoitin viestissä #1279 Rolhoff Speedhub 14 vaihteistosta. Löytyykö niistä kokemuksia? Olen ymmärtänyt, että kyseessä on todella laadukas ja kestävä vaihteisto.
 
Osaako joku sanoa kauan on kestänyt paketin saapuminen Suomeen http://www.chainreactioncycles.com/ tilattaessa kun tulee toimitusvahvistus? Alkaa tuntua että posti on taas kerran hukannut toimituksen. Tulee halvemmaksi tilata kuriirilla kuin jatkuvasti jäädä ilman posteja.
 
Mitäs nörttifoorumin pyöräilijät suosittelisivat valoiksi pyörään, nyt kun ilta- ja yövuoron työmatkoille ei enää kehtaa ilman lähteä?
 
Osaako joku sanoa kauan on kestänyt paketin saapuminen Suomeen http://www.chainreactioncycles.com/ tilattaessa kun tulee toimitusvahvistus? Alkaa tuntua että posti on taas kerran hukannut toimituksen. Tulee halvemmaksi tilata kuriirilla kuin jatkuvasti jäädä ilman posteja.

Mulla on yleensä tullut noin viikossa tai vähän reilussa sekä tuolta, että Wiggleltä ja Bike-Discountistakin.

Mitäs nörttifoorumin pyöräilijät suosittelisivat valoiksi pyörään, nyt kun ilta- ja yövuoron työmatkoille ei enää kehtaa ilman lähteä?

Mike Novemberia kompatakseni, sinä näyt liikenteessä melkein millä tahansa pikkutuikulla, esim. valaistuilla kaupunkialueilla se riittää. Jos taas sinun pitää nähdä mennä säkkipimeässä katuvalojen ulkopuolella, niin sitten tarvitse jotain järeämpää. Edellä mainittu Fenix vois olla ihan soiva peli, setin saa vähän halvemmalla suoraan Fenixiltä ostamalla: Fenix BC30 pyörävalopaketti

Jos haluat vähän pienemmän ja halvemman mallin, niin tuo 880 lumenin BC21R voisi olla hyvä vaihtoehto: BC21R ladattava pyörälamppu
 
Itse ostin Lumonite Compass R:n ensisijaisesti erästelyyn, mutta tankokiinnikkeen avulla toimii kyllä loistavasti pyöräilyssäkin. Valoa riittää ja 3 (tai oikeastaan 4) eri tehoasetusta, niin valaistulla tiellä voi mennä pienemmällä ja pimeydessä sitten kirkkaalla.

LUMONITE Compass R (USB), 1238 lm
 
Mitäs nörttifoorumin pyöräilijät suosittelisivat valoiksi pyörään, nyt kun ilta- ja yövuoron työmatkoille ei enää kehtaa ilman lähteä?

Pyöränvalo Moon Meteor, 250 lm

Itsellä lähtee nyt viides vuosi tämän käyttöä ja olen ollut hyvin tyytyväinen tehoon ja akunkestoon. Talvella saa kovimpien pakkasten aikaan ladata yhden päivän käytön jälkeen, mutta mistäpä se kylmyys ei akkua söisi.

Edit: Tuolla tuotesivulla olikin vielä näköjään huomautus, että jos harrastat pääasiassa talvipyöräilyä, niin kannattaa hommata valo suuremmalla akulla. Omassa käytössä on hyvin riittänyt n. 20-30km päivässä pyöräilyyn syksystä kevääseen.
 
Viimeksi muokattu:
Itsellä on sähköläskissä tuollainen. Hyvin valotehoa, näkyy hyvin ihan pyörän eteen, kuin myös vähän kauemmaksi. Ei ole liian kapea / pistemäinen valokeila. Tämä siis itsellä valaisemaan laajasti pyörän eteen. 9-85V 1500lm 15W Motorcycle Spotlight Motor Bike Headlamp Bicycle Scooter ATV Headlight Black IP65

Lisäksi ohjaustaungossa pidemmällä kantamalla tuollainen valo, jolla sitten näkee tosiaan pidemmälle. Tuossa on vain pistemäisempi valokeila joten se ei kauheasti valaise pyörän eteen, siksi tuo toinenkin valaisin. EU Warehouse | U5 Motorcycle LED Headlight Waterproof High Power Spot Light
 
Viimeksi muokattu:
Mihin aikaan alkaa yleensä pyörien syysalennusmyynti? Pyörä hakusessa pääasiassa kaupunkiin asfaltilla kulkemiseen ja eniten malleista kiinnostaa hybridi.. Ehkäpä alennusmyynneistä löytyisi hyviä tärppejä..:think:
 
Mihin aikaan alkaa yleensä pyörien syysalennusmyynti? Pyörä hakusessa pääasiassa kaupunkiin asfaltilla kulkemiseen ja eniten malleista kiinnostaa hybridi.. Ehkäpä alennusmyynneistä löytyisi hyviä tärppejä..:think:

Kyllä nuo on jo ainakin osittain alkaneet. Tekevät tilaa 2019 malleille ja myyvät tämän vuoden mallit alta pois.

Esim. Konaa Herttoniemessä myyvä Hi5bikes:
Hi5bikes Verkkokauppa

Itsellä vuoden 2011 malli Dew plus hybridistä ja olen ollut tyytyväinen.
 
No ei ole tullut http://www.chainreactioncycles.com/ tilaus perille. Nyt yli 10 työpäivää. Postin luotettavuuden lisäksi kyseinen yritys meni mustalle listalle myös. Onneton asiakaspalvelu.
Toimitusajat vähän vaihtelee. Wigglestä tilasin lootan, ja se seisoi jollain Englannin varastolla kolme päivää ennen kuin lähti Suomea kohti. Viiden työpäivän toimitusaika mistä matkaa tehtiin kaksi päivää.
 
Toimitusajat vähän vaihtelee. Wigglestä tilasin lootan, ja se seisoi jollain Englannin varastolla kolme päivää ennen kuin lähti Suomea kohti. Viiden työpäivän toimitusaika mistä matkaa tehtiin kaksi päivää.

Täytyy toivoa että käy taas se perinteinen että kun tänään haukkuu kaikki, niin paketti saapuu seuraavana päivänä ja saa taas hävetä omia kirjoituksiaan.
 
No ei ole tullut http://www.chainreactioncycles.com/ tilaus perille. Nyt yli 10 työpäivää. Postin luotettavuuden lisäksi kyseinen yritys meni mustalle listalle myös. Onneton asiakaspalvelu.
Ei 10 päivää ole vielä mikään ihme, eikä vika välttämättä ole edes lähettäjässä. Joskus on kestänyt amazon.co.uk:stakin paketin toimitus matkalla pari viikkoa. Kyllä se sieltä vielä tulee...
 
Kauheita hätähousuja tuntuu ulkomailta tilaamisen kanssa väki vähän joka ketjussa täällä. Hakekaa kivijalasta jos on kiire. Pari viikkoa on ihan normaali odotusaika ulkomailta tilatessa, joskus tulee nopeammin, joskus hitaammin.
 
Kauheita hätähousuja tuntuu ulkomailta tilaamisen kanssa väki vähän joka ketjussa täällä. Hakekaa kivijalasta jos on kiire. Pari viikkoa on ihan normaali odotusaika ulkomailta tilatessa, joskus tulee nopeammin, joskus hitaammin.
Arvioidun toimitusajan ylittyessä aletaan rustaamaan rekkulaa ja laittamaan korvausvaatimuksia ellei sopimuksessa toisin mainita.
 
Kauheita hätähousuja tuntuu ulkomailta tilaamisen kanssa väki vähän joka ketjussa täällä. Hakekaa kivijalasta jos on kiire. Pari viikkoa on ihan normaali odotusaika ulkomailta tilatessa, joskus tulee nopeammin, joskus hitaammin.

Itsellä asiaan saattaa vaikuttaa se, että olen viimeisen kahden vuoden aikana tilannut yli 100 kertaa Saksan Amazonilta naapurimaahan ja vain yhden kerran paketti tuli luvatusta päivän myöhässä. Tapahtui itseasiassa viime viikolla ja en saanut tavaroita mukaan Suomeen minne olin menossa. Amazonin asiakaspalveluun viesti ja tunnin sisällä soitto asiasta takaisin päin. Tilasin saman tilaukseen uudestaan, postikulut nollattiin ja tuli Suomeen sovittuna päivänä eli tänään.

Jos paketti luvataan 5-8 arkipäivässä niin 10 täyttä arkipäivää + tämä päivä + päivä kun sain viestin että paketti lähetetty on mielestäni ihan kohtuullinen aika reagoida jotenkin.
 
Viimeksi muokattu:
Vaikka se Chain Reaction melko iso on, ainakin fillarikauppojen skaalassa, niin voi olla vähän paha verrata Amazonin logistiseen koneistoon.

Itsellä oli myös CRC pakettien toimituksessa vaihtelua, mutta taitaa johtua ihan siitä standard paketista brittien postilla. Vähän mustaan aukkoon se tuntuu siellä katoavan.
 
Itsellä kesti wigglestä noin neljä viikkoa. Epäilen syyksi suomen postia. En ostanut seurantaa, joten tarkempaa tietoa ei ole. Wigglen ilmoitusten mukaan lähti heiltä aika nopsaan muistaakseni.
 
Wiggle joku toinen brittimesta?
Neljä viikkoa aika raju aika jo. :D

Veikkaan ainakin Chain Reactionissa ilmoituksen lähtemisestä olevan se, kun tuote on pakattu ja rullakossa mistä posti hakee. Eli mistä sen sitten tietää kuinka paljon missäkin menee aikaa, tai kauan se on siinä rullakossa. :)

Onhan tuota Suomessakin, tosin meillä sen näkee erikseen EDI sanomana jos sai seurantatunnuksen. Eli tietää ettei se oikeasti vielä mihinkään lähtenyt. Silti jotkut kotimaiset verkkokaupat ilmoittaa tässä kohtaa paketin lähteneen.

Ainakaan mun CRC:n paketeissa eli halvin eli untracked ei nähnyt mitään etappeja mistään. Yhdessä tuli linkki (vaikka aina sama toimitustapa), vaikka ei kai edes pitäisi, mutta ei siellä mikään ikinä muuttunut. Eikä mikään koodeista ole vielä Postin seurannassa toiminut, vaikka joskus ulkomaisten pakettien koodit näkyy Postin seurannassa sitten kun ovat saapuneet maahan.

Noh, samapa tuo. Menee jo jaaritteluksi ja ketjun pointti alkaa hämärtyä. :D
Ei mulla CRC paketit ole koskaan ihmeellisen kauan kestäneet. Kahden viikon jälkeen voisin ihmetellä jo, jos luvattu maksimi 8 business days.
 
Wiggle on joo myös brittikauppa. Tilasin kokeeksi vaihteeksi sieltä viimeksi. Vuosien mittaan on tullut tilailtua CRC:stä ja Bike Discountista ainakin. Myös Bikesteristä tilasin kerran jotain, senkin paketit tulevat ulkomailta, vaikka suomenkieliset sivut ovatkin.
 
Tullut tutkittua nyt budjettihybridien tarjontaa ja päätös on vaikea, kun tietotaito merkeistä ja osien laadusta sekä kestävyydestä on täysi nolla.:confused: liikutaan 300 - 450€ välillä, 500€ menee vielä tarvittaessa.

Melkeinpä puhtaasti kaupunkiajoon asfaltille, joskus ehkä tulee ajeltua hiekkateillä. Ajomatkat keskimäärin ehkä 2 - 5km, jos sitäkään.

 
Mulla on itsellä tuollainen QX65, pari vuotta vanhempi malli, muksun kuskaamista varten takapenkillä. Se on niin perus hybridi kuin olla voi, varustettu jopa v-jarruilla, jotka tosin pieneen käyttöön ovat ihan toimiva ratkaisu. Felt nyt on ainakin ”merkkituote”, ja laatu käsittääkseni ihan hyvää kautta linjan. Hyvin perustason osilla varustettu, eli aktiivisella käytöllä saa olla säätämässä aika usein. Aika perusvarma työjuhta tuo on ollut kunhan ei yritä piiskata liikaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 176
Viestejä
4 488 685
Jäsenet
74 164
Uusin jäsen
wesseli

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom