Pyöräily

Lyhyehkön sairasloman myötä vaaka ylitti uuden haamulukeman.
Joku polkypyörä hakusessa, 45% asfaltilla, 55% hiekkateillä.

Cyclocrosseista haaveillut jo lähes 10v, mutta ehkä enemmän tarkoitukseen sopvia olisi kuitenkin joku gravel pyörä.
Budjetti saa jäädä johonkin tonnin luokkaan, eikä haittaa vaikka olisi halvempikin. Mielummin käytän nekin ylimääräiset rahat valokuvaukseen tai kaljan juontiin.

Muutaman tunnin etsiskelyn jälkeen olisi pari vaihtoehtoa, Kona Rove DL n.900€ ja Bianchi Camaleonte C-Sport 2,5 (joka kylläkin hybridi) n.600€.
Onko arvon Io-Tech:läisillä jotakin näkemyksiä em. pyöristä?
Tai olisiko parempia ehdotuksia?
 
Lyhyehkön sairasloman myötä vaaka ylitti uuden haamulukeman.
Joku polkypyörä hakusessa, 45% asfaltilla, 55% hiekkateillä.

Cyclocrosseista haaveillut jo lähes 10v, mutta ehkä enemmän tarkoitukseen sopvia olisi kuitenkin joku gravel pyörä.
Budjetti saa jäädä johonkin tonnin luokkaan, eikä haittaa vaikka olisi halvempikin. Mielummin käytän nekin ylimääräiset rahat valokuvaukseen tai kaljan juontiin.

Muutaman tunnin etsiskelyn jälkeen olisi pari vaihtoehtoa, Kona Rove DL n.900€ ja Bianchi Camaleonte C-Sport 2,5 (joka kylläkin hybridi) n.600€.
Onko arvon Io-Tech:läisillä jotakin näkemyksiä em. pyöristä?
Tai olisiko parempia ehdotuksia?

Tonnin budjetilla voisi saada vähän paremmallakin osasarjalla olevaa pyörää, varsinkin käytettynä. Uutena ehkä itse ostaisin tuolla budjetilla tämän MERIDA CYCLOCROSS 100 | CycleCenter.fi

Mutta jos mahdollista, niin kannattaa käydä paikalliset pyöräliikkeet läpi, varsinkin ensimmäistä pyörää ostaessa.
 
Cyclocrosseista haaveillut jo lähes 10v, mutta ehkä enemmän tarkoitukseen sopvia olisi kuitenkin joku gravel pyörä.
Budjetti saa jäädä johonkin tonnin luokkaan, eikä haittaa vaikka olisi halvempikin. Mielummin käytän nekin ylimääräiset rahat valokuvaukseen tai kaljan juontiin.

Itsellä meni viime vuonna cyclo hankintaan vuosien pähkimisen jälkeen. Tsekkaa huviksesi GT Grade, se on lajissaan (cyclo/gravel) aika kehuttu peli, tonnin budjetilla irtoaa esim Berggreniltä Tiagra-osilla.

Itsekin kerkesin jo Graden tilata briteistä kun halvalla löysin, mutta saldovirhe paholainen eikä liikkeellä ollutkaan pyörää enää varastossa. Koska Gradea en halvalla mistään löytänyt, meni itsellä hankintaan toisen valmistajan cyclo (brittiläinen Roux joka löytyi wigglelta halvalla)
 
Moni ystäväni kehuu Pyöräkauppa yli 110 vuoden kokemuksella – ROSE Bikes nettikauppaa. Löytyykö täällä kokemuksia? Siellä itseäni kiinnostaisi Activa PRO Pinion ja
ACTIVA PRO 27,5". Molemmat on melko tyyriitä hankkia. Tietokoneen hankin ja se on nyt oiken hyvä. Rahaa jäi vielä laadukkaaseen polkupyörään.

Tutustu valikoimaamme kategoriassa ACTIVA PRO PINION | Löydä unelmiesi pyörä ROSE Bikesilta

Tutustu valikoimaamme kategoriassa ACTIVA PRO 27,5" | Löydä unelmiesi pyörä ROSE Bikesilta
Kolme pyörää ja lukematon määrä pyöräilysälää ostaneena en voi kuin suositella. Erinomainen palvelu. Tuo Pinion -vaihteisto itseänikin kiinnostaisi, eritoten pyörämatkailuun.
 
Lyhyehkön sairasloman myötä vaaka ylitti uuden haamulukeman.
Joku polkypyörä hakusessa, 45% asfaltilla, 55% hiekkateillä.

Cyclocrosseista haaveillut jo lähes 10v, mutta ehkä enemmän tarkoitukseen sopvia olisi kuitenkin joku gravel pyörä.
Budjetti saa jäädä johonkin tonnin luokkaan, eikä haittaa vaikka olisi halvempikin. Mielummin käytän nekin ylimääräiset rahat valokuvaukseen tai kaljan juontiin.

Muutaman tunnin etsiskelyn jälkeen olisi pari vaihtoehtoa, Kona Rove DL n.900€ ja Bianchi Camaleonte C-Sport 2,5 (joka kylläkin hybridi) n.600€.
Onko arvon Io-Tech:läisillä jotakin näkemyksiä em. pyöristä?
Tai olisiko parempia ehdotuksia?
Katsopas fillatorilta käytettyä. Itellä aikalailla sama budjetti cycloon, ihan hyvää pyörää tuolla monesti myynnissä tuohon budjettiin.

Lähetetty minun BAH-L09 laitteesta Tapatalkilla
 
Miten kirkas valo pitäisi olla, että sillä pärjäisi esimerkiksi maastopyörällä pimeässä metsässä? Motonetissä olisi paljon erilaisia 300-1000 lumenin lamppuja, mutta vaikea valita.
 
Miten kirkas valo pitäisi olla, että sillä pärjäisi esimerkiksi maastopyörällä pimeässä metsässä? Motonetissä olisi paljon erilaisia 300-1000 lumenin lamppuja, mutta vaikea valita.
Itse todennut noin 500 olevan metsässä semmoinen lukema jonka alle ei kannata mennä. Onhan tuo toki ihan katsojan silmissä ja itse pidän aika hajottavasta valosta kun spotilla ei metsässä mitään tee :tup:
 
Mulla on ollut pari kolme vuotta tämmöinen käytössä ja hyvin on pärjännyt: SolarStorm 15000Lm 3x XM-U2 LED Front Bicycle Lamp Bike Light HeadLamp Headlight 699929139979 | eBay

1.jpg


2.jpg
 
Mulla on ollut pari kolme vuotta tämmöinen käytössä ja hyvin on pärjännyt: SolarStorm 15000Lm 3x XM-U2 LED Front Bicycle Lamp Bike Light HeadLamp Headlight 699929139979 | eBay

itse tilasin kans moisen ja kävin ajamassa ekan testilenkin toissa yönä. akun kestosta ei vielä tietoa, mutta todella hyvä valoteho!
noin 16€ ostokseksi todellakin rahan arvoinen..

edit: mutta jos oikein kunnon mettään menee ajamaan, niin kannattaa melkein olla myös kypärässä valo joka ei sojota sinne minne ohjaustanko.
 
Viimeksi muokattu:
Itselläkin tuollainen x3 odottaa koeajoa työpöydällä kun joskus tulisi vain laitettua pyörään. :D vanhalla lampulla tietää akun kestävän sen 2h mitä kerralla tulee käytyä eikä uudesta tietoa niin pakko vain kokeilla
 
Itsellä on pyörässä Lumonite Compass R. Valoa riittää ja ennen kaikkea valokeila on erittäin laaja. Pistemäisellä valolla ei tee mitään pyöräilyssä. Ja koska valokeila on niin laaja, niin ei tarvitse kypärässä olla valoa, koska tankoon kiinnitetty valaisin valaisee myös reunoilta.
 
Löysin vielä pari kuvaa jos ne auttaa valaisimen valinnassa :tup:

Noissa kuvissa akut eivät olleet enää täydessä hapessa, vaan jotain 2/3 osaa huippujännitteestä.

33.jpg
22.jpg
11.jpg
 
Itsellä on sähköläskissä tuollainen käytössä tällä hetkellä. 9-85V 1500lm 15W Motorcycle Spotlight Motor Bike Headlamp Bicycle Scooter ATV Headlight Black IP65 Virrat tulee ajoakulta, ja ohjaus pyörän omista nappuloista joten ei lopu kesken helposti. On tähän asti riittänyt hyvin vaikka paperilla onkin tehottomampi kuin tuo 3x.

Mietinkin, että jos hankkisi tuon kaveriksi tuohon tankoon tuollaisen 3x tai vastaavan jos tarvitsee lisää valoa esim metsässä. Onko tuo 8.4v jännite kuinka tärkeä. Voisiko toimia esim 5v jännitteellä.

Mietin vain kun ohjaustangossa on jo 3A antava usb socket niin saisi tuohonkin virrat kätevästi ajoakulta tarvittaessa. Modaisi vain johdon lyhyeksi ja toiseen päähän usb liitin, niin asennus olisi siistimpi, kun ei tarvitse pultata toista akkua pyörään.

Edit: tuoltahan näyttää löytyvän tuosta hieman heikompi malli (10000 lumenin) joka toimii suoraan 5v usb:llä. Tuohan ratkaisee tuon "ongelman" ja ei tarvitse edes johtoa / liitintä vaihtaa :D 10000LM 3X XM-L T6 LED SolarStorm USB Cycling Lamp Bicycle Headlight Front Light | eBay
 
Viimeksi muokattu:
Itsellä on sähköläskissä tuollainen käytössä tällä hetkellä. 9-85V 1500lm 15W Motorcycle Spotlight Motor Bike Headlamp Bicycle Scooter ATV Headlight Black IP65 Virrat tulee ajoakulta, ja ohjaus pyörän omista nappuloista joten ei lopu kesken helposti. On tähän asti riittänyt hyvin vaikka paperilla onkin tehottomampi kuin tuo 3x.

Mietinkin, että jos hankkisi tuon kaveriksi tuohon tankoon tuollaisen 3x tai vastaavan jos tarvitsee lisää valoa esim metsässä. Onko tuo 8.4v jännite kuinka tärkeä. Voisiko toimia esim 5v jännitteellä.

Mietin vain kun ohjaustangossa on jo 3A antava usb socket niin saisi tuohonkin virrat kätevästi ajoakulta tarvittaessa. Modaisi vain johdon lyhyeksi ja toiseen päähän usb liitin, niin asennus olisi siistimpi, kun ei tarvitse pultata toista akkua pyörään.
Meinasit tämmösen modaa? 5V USB 7500LM SolarStorm Outdoor X3 XM L T6 LED 4 Mode Bicycle Head Light Cycling Front Lamp-in Bicycle Light from Sports & Entertainment on Aliexpress.com | Alibaba Group
 
Meinasin aluksi tuota ylempänä linkitettyä 15000 lumenin versiota, mutta tosiaan löysin tuosta tuollaisen 10000 lumenin 5v usb version. Joten ei tarvi edes kauheasti modata. Johto kiinni vain usb liittimeen kun tarvitaan lisävaloa. Toki pitää keksiä fiksu tapa laittaa johto siististi kun ei ole käytössä.

Edit: voisin tuosta toki katkaista liittimen ja vetää kiinteästi usb virtalinjaan kiinni. Palaako tuossa valaisimessa jotain valoja / ledejä takana kun se on virroissa kiinni, mutta valo ei käytössä ? Jos palaa niin tokihan ne voisi modata irti, niin eivät turhaan pala. Ainakin kuvissa näyttää, että siinä olisi joku "virta mittari" eli ledit palaa sen mukaan kuinka paljon akkua jäljellä.
 
Viimeksi muokattu:
Meinasin aluksi tuota ylempänä linkitettyä 15000 lumenin versiota, mutta tosiaan löysin tuosta tuollaisen 10000 lumenin 5v usb version. Joten ei tarvi edes kauheasti modata. Johto kiinni vain usb liittimeen kun tarvitaan lisävaloa. Toki pitää keksiä fiksu tapa laittaa johto siististi kun ei ole käytössä.
1500* lumenea? Tosin noi kaikki valoteho luvut on ihan tuubaa, ei kannata luottaa niihin ;) Kokeilin omaa Olight S80 (750 lm) vastaan tuota X3 tässä sisällä ja ovat aika tasoissa maksimilla.
 
1500* lumenea? Tosin noi kaikki valoteho luvut on ihan tuubaa, ei kannata luottaa niihin ;) Kokeilin omaa Olight S80 (750 lm) vastaan tuota X3 tässä sisällä ja ovat aika tasoissa maksimilla.

Juu tokihan tiedossa on, että ovat aikalailla huijausta, kutsuin niitä vain niillä luvuilla mitä "mainokset" lupaavat :D Toki pitäisi verrata, että onko tuo oma nykyinen valaisin itseasiassa yhtään tehottomampi, vaikka luvatut lumenet onkin 10x pienemmät :D 9-85V 1500lm 15W Motorcycle Spotlight Motor Bike Headlamp Bicycle Scooter ATV Headlight Black IP65 Jos ovat tasoissa niin tuossa toisessa valossa ei niin järkeä.
 
Joo ei tosiaan kannata luottaa niihin lukemiin mitä kiinan kauppiaat antaa. 15000 lumenia saattaa todellisuudessa olla vaikka 200 lumenia.
 
Pysyykö tuolla kiinnityksellä hyvin tangossa, ei pyöri tms? Tuossa varmasti olisi tehoa riittämiin minulle ja hintakin on kyllä hyvä.
Kyllä pysyy, mutta mä hukkasin sen mukana tuleen "kuminauhan" ja sitten odottelin 6 viikkoa kun tilasin 25kpl samanlaisia eBaysta.

Jos asut pääkaupunkiseudulla, voidaan nähdä ja mulla niitä "kumppareita" :tup:
 
Joo ei tosiaan kannata luottaa niihin lukemiin mitä kiinan kauppiaat antaa. 15000 lumenia saattaa todellisuudessa olla vaikka 200 lumenia.
Ei se pidäkään paikkaansa, mutta laitoin kuvia ja ei ole yhtään Bilteman lamppua lähellekään tolla rahalla.

eBay valasin
akkukotelo
4xakkuja akkulasta

Maksaa 50-60€ yhteensä
 
Joo varmasti ei tuo 15000 pidä paikkaansa, mutta esim. Motonetissä hinnat alkaa noin 40 eurosta niin edullinenhan tuo on. Vähän kyllä pelottaa nuo verkkovirtaan menevät laturit noissa vehkeissä kun laadusta ei voi tietää mitään.
 
Itse todennut noin 500 olevan metsässä semmoinen lukema jonka alle ei kannata mennä. Onhan tuo toki ihan katsojan silmissä ja itse pidän aika hajottavasta valosta kun spotilla ei metsässä mitään tee :tup:
Tästä kyllä vähän eri mieltä. Leveä keilainen, hajottava valo tankoon ja spottikypärään, jolla voi valaista varjot sun muut. Ei niitä lumeneita miljoonia tartte. Muutamalla sadalla pärjää aivan hyvin. Toki se riippuu aina ajovauhdista ja itse näin syksyllä ajelen muutenkin rauhallisia setävauhteja.


Mitä noihin kiinavaloihin, mitä tuossa yläpuolellakin on, tulee niin toivottavasti kukaan ei käytä noita liikenteessä. Tuollainen valopallo kun on aivan jäätävän perseestä tullessaan klv:llä vastaan.
 
Mitä noihin kiinavaloihin, mitä tuossa yläpuolellakin on, tulee niin toivottavasti kukaan ei käytä noita liikenteessä. Tuollainen valopallo kun on aivan jäätävän perseestä tullessaan klv:llä vastaan.

Toki näissä pitää katsoa, että voi säätää himmeälle. Jokusen pyöräilijän nähnyt erittäin kirkkaalla valolla ihan tuolla asfaltilla ja se on kyllä ärsyttävää.
 
Itsellä meni viime vuonna cyclo hankintaan vuosien pähkimisen jälkeen. Tsekkaa huviksesi GT Grade, se on lajissaan (cyclo/gravel) aika kehuttu peli, tonnin budjetilla irtoaa esim Berggreniltä Tiagra-osilla.

Itsekin kerkesin jo Graden tilata briteistä kun halvalla löysin, mutta saldovirhe paholainen eikä liikkeellä ollutkaan pyörää enää varastossa. Koska Gradea en halvalla mistään löytänyt, meni itsellä hankintaan toisen valmistajan cyclo (brittiläinen Roux joka löytyi wigglelta halvalla)

Vaikka uusi pyörä olikin pelkkä humalainen päähänpisto niin tässä kävi silti niin, että luettuani arvosteluja yms. hain seuravaana päivänä ehdottamsi GT:n 105-osilla toisesta liikkeestä. Ja aivan selvin päin.

Nyt 45km takana ja olen tykännyt paljon. Yllättävän hyvin tuo alu-versiokin pehmentää tärinöitä jokseenkin tasaiseksi jyrätyssä nyrkin kokoisessa kivikossakin. Saattaa kyllä ylipainokin auttaa siinä. Voi kuitenkin painella menemään vauhdilla huonommillakin alustoilla.

Joskus asiat on aika pienestä kiinni. Ilman noita kännejä ei olisi todellakaan käynyt mielessä sijoittaa uuteen pyörään.

Ajovaloksi kävin hakemassa motonetistä Omega Halo 2500, kun ei ole aikaa odotella Kiinan toimituksia.
Pienempi valoteho riittää jo ostittain valaistuilla pätkillä ja näyttää häikäisevän ihan kiitettävästi vastaantulijoitakin, jos ei suuntaa valoa alas.
Silti on mukava, että tarvittaessa löytyy enemmänkin tehoa. Talven tullessa haen ehkä vielä lisäakunkin.
Tyhjäksi en ole vielä akkua käyttänyt, joten en tiedä onko reguloitu, mutta noin puolella akkuvarauksella en vielä havainnut himmenemistä.
 
Ai niin, ja vaikka en vielä osaa kunnolla nostaa eturengastakaan tuolla, niin sain eilen silti tehtyä n. 10 cm bunny hopejakin suht helposti ;)
 
Vaikka uusi pyörä olikin pelkkä humalainen päähänpisto niin tässä kävi silti niin, että luettuani arvosteluja yms. hain seuravaana päivänä ehdottamsi GT:n 105-osilla toisesta liikkeestä. Ja aivan selvin päin.

Nyt 45km takana ja olen tykännyt paljon. Yllättävän hyvin tuo alu-versiokin pehmentää tärinöitä jokseenkin tasaiseksi jyrätyssä nyrkin kokoisessa kivikossakin. Saattaa kyllä ylipainokin auttaa siinä. Voi kuitenkin painella menemään vauhdilla huonommillakin alustoilla.

Onnea vaan sitten uudesta ”pojasta” :cigar2:

Hiilikuituhaarukkahan noissa alu-runkoisissakin taitaa olla mikä kyllä helpottaa sitä tärinää etupäässä kummasti. Polkuja kun on mennyt joskus täys-alulla ja hiilarihaarukkaisella niin eron kyllä huomaa.

Tohtiiko kysyä paljonko köyhdyit 105 versiosta?
 
Onnea vaan sitten uudesta ”pojasta” :cigar2:

Hiilikuituhaarukkahan noissa alu-runkoisissakin taitaa olla mikä kyllä helpottaa sitä tärinää etupäässä kummasti. Polkuja kun on mennyt joskus täys-alulla ja hiilarihaarukkaisella niin eron kyllä huomaa.

Tohtiiko kysyä paljonko köyhdyit 105 versiosta?

Kiitos. Ja kiitos hyvästä ehdotuksesta.
Hintalapussa n. 1400€. Jonkin verran oli kuitenkin tinkimisvaraa. Sopivaa runkokokoa ei ollut muuallakaan, joten..
Hiilikuituhaarukalla on varmasti iso vaikutus.
Minkähänlainen vaikutus olisi hiilikuituisella satulatolpalla?
 
Tulipas Solarstorm X3 koeajettua eilen illalla ja ihan hyvinhän tuo valaisi täydellä teholla, sekä akkukin kesti ainakin koelenkin n. tunnin verran. Vertailin vanhaan valoon (Olight S80) ja jäi siitä kyllä hiukan jälkeen eli varmasti mennään alle 750 lm valotehoissa. Kuitenkin kaiken kaikkiaan ihan hyvä hankinta 15€ valoksi.
 
Pitäisi saada kadenssi yms. mittari pyörään. Katselin, että noi garminin yms. laitteet maksaisi satoja euroja, mutta löytyi Moto G ylimääräisenä joten osaisiko täällä joku suositella jotain hyviä Android yhteensopivia antureita ja jotain telinettä jolla saisi kännykän ohjaustankoon hyvin. Tarkoitus olisi pitää jotain sportstrackeria tmv. tuon luurinkautta päällä ja samoin musiikit toistaa tuosta niin ei turhaan tarvitse kantaa muita laitteita taskuissa. Tuossa Moto G:ssä on Android 7.1.2 joten tuki pitäisi riittää.
 
Onko kokemuksia Radonin maantiefillareista? Olen iskenyt silmäni tällaiseen "kaunottareen", kun alennuksella vieläpä saisi: SAGE CARBON Ultegra 2018 – RADON Bikes :drool:
En ole vähään aikaan seurannu pyörien hintoja, mutta 1400eurolla saa näköjään todella asiallisia settejä. Kiekot on vähän mitä sattuu, mutta tohon hintaan jostain täytyy tinkiä ja ne voi päivittää helposti jos alkavat häiritsemään. Muuten näyttää hyvältä. Saksalaismerkeissä hinta ja laatu kyllä kohtaa. Noita merkkejä ei kannata hirveän tarkkaan katsella kun käytännössä alle 3000e fillarit on tarroja lukuunottamatta samaa kauraa. Mulla on itsellä sellainen vamma päässä, että en pysty edes harkitsemaan muita kuin Italialaisia maantiepyöriä, joihin se kuuluisa sielu on hikoiltu Pohjois-Italialaisilla pajoilla, mutta kyllä mä tätä uskaltaisin suositella. :-)
 
En ole vähään aikaan seurannu pyörien hintoja, mutta 1400eurolla saa näköjään todella asiallisia settejä. Kiekot on vähän mitä sattuu, mutta tohon hintaan jostain täytyy tinkiä ja ne voi päivittää helposti jos alkavat häiritsemään. Muuten näyttää hyvältä. Saksalaismerkeissä hinta ja laatu kyllä kohtaa. Noita merkkejä ei kannata hirveän tarkkaan katsella kun käytännössä alle 3000e fillarit on tarroja lukuunottamatta samaa kauraa. Mulla on itsellä sellainen vamma päässä, että en pysty edes harkitsemaan muita kuin Italialaisia maantiepyöriä, joihin se kuuluisa sielu on hikoiltu Pohjois-Italialaisilla pajoilla, mutta kyllä mä tätä uskaltaisin suositella. :)

Mä en ole niin asiantuntija, että osaisin kiekoista sanoa juuta eikä jaata. Mikä noissa sitten on huonoa, painoko?
 
Mä en ole niin asiantuntija, että osaisin kiekoista sanoa juuta eikä jaata. Mikä noissa sitten on huonoa, painoko?
Isoimpina paino, jäykkyys ja vapaarattaan toiminta/kesto, sitten enemmän hifistelynä laakerit, aerodynamiikka jne. En jaksa alkaa väittelyyn kun joku insinööri taas kohta todistaa miten kiekkojen paino ei vaikuta mihinkään, mutta kyllä ne sadatkin grammat niissä tuntuu. Jäykkyys on sitten asia, joka ei välttämättä tunnu isolta jos kokeilee parempia kiekkoja, mutta kun tottuu jäykkiin kiekkoihin niin huononnukset huomaa selvästi. Toisaalta jos ei kokeile parempia, niin noihinkin on varmasti pitkään tyytyväinen :) Eikä nuokaan huonoimmasta päästä ole, mutta toki "satasen" kiekoissa joutuu tekemään enemmän kompromisseja kuin tonnin.
 
Odotellaan, odotellaan :D Näemmä alennukset ovat kadonneet Canyonin sivuilta yön aikana...
 
Tuossa kun viime viikolla oli jo muutama kylmempi aamu/yö pyöräillä töihin niin ajattelin jos täksi talveksi panostaisi kunnolla varusteisiin. Pyörän osalta kaikki on kyllä kunnossa, mutta takki, housut, pipo, lasit, naamansuojus, kaulahuivi ja hanskat pitäisi löytää. Aikaisemmin olen vetänyt pitkälti varustelekan varustuksella, mutta ajattelin jos ostaisin jotain hieman paremmin tähän tarkoitukseen sopivia. Matkat joita pääasiassa tulee poljettua ei ole kuin noin 5km työmatkoja joten pitkistä matkoista ei ole kyse, mutta huonosti nukutun yön jälkeen kun 5 aikaan aamulla polkee ja pakkasta on -20 astetta niin kyllähän sitä kylmä tulee :D Tuppaa vaan varsinkin niska menemään tuulesta erittäin jumiin niin pitäisi varmaan ostaa windstopper ominaisuudella olevia varusteita. Mistähän noita olisi paras katsella? bike-discount.de?
 
Xxl myy pyöräilykampetta kanssa, jos sattuu asumaan lähellä..Bikesteristä itse tilasin viimeksi, ihan ok hinnat ja suomenkieliset nettisivut plussaa.
 
Piti ostaa XXL:stä White XC 275 Trainer 18, miesten maastopyörä - Maastopyörät | XXL
Onnistuiko joku saamaan tämän? Ei mikään kisatykki. 7-pakka. Joku Suntourin? ei-lukittava jousi keula. Rupu 275 kiekot. 199€ hyvä kauppapyörä. 399€ ei helvetissä.

Kahdesta eri kaupasta loppu. Ja nettikaupassa ei tilisiirtoa. Miten XXL ei toimita näitä tarjouspyöriä rekkalastillista kauppoihin? Mainostetaan, mutta ilmeisesti nämä pyörät viedään piiloon ostajilta.
 
Vaihdoin stemmin fillariin enkä saa ohjainlaakeria kiristettyä niin, että klappi poistuisi (tosin en ole ihan 100-varma, oliko laakerissa välystä jo ennen stemmin vaihtoon ryhtymistä).

Mikähän mahtaa mättää? Stemmin ruuvit ovat olleet auki, kun kiristin ohjainlaakerin ruuvia, eli kyse ei ole siitä klassisesta mokasta. Väänsin ohjainlaakerin ruuvia niin kovaa, kuin mitä yhdestä kädestä lähti, enkä saanut välystä pois. Ohjaus ei myöskään muuttunut tahmeaksi, vaikka liian kireän ohjainlaakerin kuuluisi tällaista oiretta aiheuttaa... Voisikohan itse ohjainlaakeri olla väljä? :bored:
 
Vaihdoin stemmin fillariin enkä saa ohjainlaakeria kiristettyä niin, että klappi poistuisi (tosin en ole ihan 100-varma, oliko laakerissa välystä jo ennen stemmin vaihtoon ryhtymistä).

Mikähän mahtaa mättää? Stemmin ruuvit ovat olleet auki, kun kiristin ohjainlaakerin ruuvia, eli kyse ei ole siitä klassisesta mokasta. Väänsin ohjainlaakerin ruuvia niin kovaa, kuin mitä yhdestä kädestä lähti, enkä saanut välystä pois. Ohjaus ei myöskään muuttunut tahmeaksi, vaikka liian kireän ohjainlaakerin kuuluisi tällaista oiretta aiheuttaa... Voisikohan itse ohjainlaakeri olla väljä? :bored:

Luistaako käpy ruotoputkessa?
 
Vaihdoin stemmin fillariin enkä saa ohjainlaakeria kiristettyä niin, että klappi poistuisi (tosin en ole ihan 100-varma, oliko laakerissa välystä jo ennen stemmin vaihtoon ryhtymistä).

Mikähän mahtaa mättää? Stemmin ruuvit ovat olleet auki, kun kiristin ohjainlaakerin ruuvia, eli kyse ei ole siitä klassisesta mokasta. Väänsin ohjainlaakerin ruuvia niin kovaa, kuin mitä yhdestä kädestä lähti, enkä saanut välystä pois. Ohjaus ei myöskään muuttunut tahmeaksi, vaikka liian kireän ohjainlaakerin kuuluisi tällaista oiretta aiheuttaa... Voisikohan itse ohjainlaakeri olla väljä? :bored:

Uusi stemmi on matalampi kuin vanha ja tarviit lisää korotusrenkaita eli "headset spacer"? Löytyy jokaisesta pyöräkorjaamosta muutamalla eurolla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 176
Viestejä
4 488 685
Jäsenet
74 164
Uusin jäsen
wesseli

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom