Pyöräily

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
202
Ainahan sitä saa lupailla. Harmi ettei ko valoa ole valostoren valikoimissa eli heiltä ei ole saatavilla mitattuja lumeneita. Arvaan kuitenkin, että valoteho on 10 minuutin palamisen jälkeen lähempänä 2000 lm kuin 12000 lm.
No eipäs ole. Ainakaan arvostelujen perusteella joita on ulkona jo paljon vaikka valaisin on uusi.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 133
Eihän toi xxl valo ole missään edes saatavilla.
Huomasin 2 aikaan yöllä ton postauksen, eikä silloinaan ollu missään saatavilla.
 
Liittynyt
08.03.2019
Viestejä
109
Huomasin saman tarjouksen ja valo kiinnostaisi, mutta yksi huono kokemus halvemmasta magicshinesta vuosien takaa laittaa edelleen epäilemään. Ilmeisesti tämä tarjoilisi Nitecore B35:een verrattuna reilusti enemmän valoa. Lisäksi rajattu valokuvio siirtymille olisi erittäin iso plussa.

Kommentti fillarifoorumilta halvemmasta monteer 8000 -mallista:
Tuli hommattua alesta Magicshine Monteer 8000. Tällainen hirmu tykki ja levittävä valo tarvii ehdottomasti tykimmän kaukovalon, koska itse monsterilla ei nää yhtään mitään yksistään. Monteerissa on erinomainen värilampötila ja huitsin leveä valokuvio. Miinuksena valo loppuu kuin seinään, ei vaan nää.


Ainahan sitä saa lupailla. Harmi ettei ko valoa ole valostoren valikoimissa eli heiltä ei ole saatavilla mitattuja lumeneita. Arvaan kuitenkin, että valoteho on 10 minuutin palamisen jälkeen lähempänä 2000 lm kuin 12000 lm.
Ottamatta kantaa juuri tähän MS:n lamppuun, mistä lähtien Valostore on ollut joku lamppujen Raamattu? Kauppias itse "mittailee" omat kiinantuontinsa vs muiden vehkeet ja nämä on sitten yllättäen aivan ylivoimaisia markkinoilla.
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 212
Ottamatta kantaa juuri tähän MS:n lamppuun, mistä lähtien Valostore on ollut joku lamppujen Raamattu? Kauppias itse "mittailee" omat kiinantuontinsa vs muiden vehkeet ja nämä on sitten yllättäen aivan ylivoimaisia markkinoilla.
En huomannut, että sitä kukaan olisi jeesuskauppana pitänyt.
Missä muualla mitataan yhtään mitään?
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 133
Ottamatta kantaa juuri tähän MS:n lamppuun, mistä lähtien Valostore on ollut joku lamppujen Raamattu? Kauppias itse "mittailee" omat kiinantuontinsa vs muiden vehkeet ja nämä on sitten yllättäen aivan ylivoimaisia markkinoilla.
Monta lumoniten lamppua sulla on ollu?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
202
No oma tilaus oli näköjään riittävän nopea ja 12k lumenin lamppu tulossa edukkaaseen hintaan. Vai oliko se sitten max 55 lumenia käytössä kuitenkin, pianhan sen tietää :smoke:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 395
Ottamatta kantaa juuri tähän MS:n lamppuun, mistä lähtien Valostore on ollut joku lamppujen Raamattu? Kauppias itse "mittailee" omat kiinantuontinsa vs muiden vehkeet ja nämä on sitten yllättäen aivan ylivoimaisia markkinoilla.
Jos löytyy millä tahansa tavalla parempaa mittausdataa lampuista, niin olen erittäin kiinnostunut vastaanottamaan linkin.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
212
Nyt alkaa isot nettikaupat olla vaikeuksissa. Kannattaa olla tarkkana kun tekee tilauksia. Signa Sports United olisi menossa konkurssiin. Heidän omistamia nettikauppoja on mm. Addnature, Bikester, Probikeshop

Lisäksi on huhua, että Chain Reaction Cycles ja Wiggle olisi ongelmissa.

 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 797
Onko Teboilin Multipurpose vierintä- ja liukulaakerirasva käypäsää fillarin etunapaan? Vai pitäskö tohon nyt olla jotain spesiaalimpaa rasvaa joka on tarkotettu polkupyörän navoille?
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
14
Onko suosituksia nastarenkaista työmatkapyöräilyyn kaupungissa? Nykyiset renkaat ovat mallia Schwalbe G-One Allround 27.5 x 2.25 (57-584), ja itse pyörä on Canyon Precede:ON 9.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
202
Onko Teboilin Multipurpose vierintä- ja liukulaakerirasva käypäsää fillarin etunapaan? Vai pitäskö tohon nyt olla jotain spesiaalimpaa rasvaa joka on tarkotettu polkupyörän navoille?
Toimii kuten jo vaappu jo totesikin. Kosteuden- ja korroosionesto on toki rasvassa hyödyksi, ettei vety ja muutu harmaaksi velliksi. Mutta toi Teboilin multipurpose on tehty mm. ajoneuvojen pyöränlaakereiden voiteluun niin mainiosti toimii.
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 284
Onko suosituksia nastarenkaista työmatkapyöräilyyn kaupungissa? Nykyiset renkaat ovat mallia Schwalbe G-One Allround 27.5 x 2.25 (57-584), ja itse pyörä on Canyon Precede:ON 9.
Vähän riippuu mistä kaupungista puhutaan ja minkälainen talvi siellä on. Täällä Jyväskylässä olen luottanut Schwalben Ice Spikereihin. Pitoa on vaikka peilijäisessä mäessä ja kulkevat hyvin loskassa. Edelliset renkaat kestivät kahdeksan talvea. Ovat melko raskaat ajaa, mutta eipä tarvitse liukastella.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
357
Onko suosituksia nastarenkaista työmatkapyöräilyyn kaupungissa? Nykyiset renkaat ovat mallia Schwalbe G-One Allround 27.5 x 2.25 (57-584), ja itse pyörä on Canyon Precede:ON 9.
Hankala koko asfaltille tuo 27.5". Maastorenkaita löytyy em. Schwalben ISP ja suomalaiskiinalainen Black Ice. Tuurilla voi löytää edesmenneen Suomi tyresin Routaa joka näyttäis aika rullaavalta maastonakkeihin verrattuna. Joku tosin tais sanoa että kaikki oravaa pienemmät jää tuohon kuvioon kiinni. Ei omia kokemuksia.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 525
Laittasin varmaan ISP:n alle. Kyseessä kuitenkin sähköpyörä ni ei sillä vierintävastuksella nii väliä oo, ellei aio avustustason yläpuolella viettää paljon aikaa.

Vaihtoehtona vähän urbaanimmalla kuviolla Schwalbe Winter 27,5x2,00" koossa tai Suomi Tyres Routa 27,5x2,1". Edellämainittua löytyy ainakin kirjoitushetkellä bikeplanet:n varastosta vantaalta ja espoosta. Ja tietysti yksi vaihtoehto on myös piikkisika 27,5x2,25" jos jostain löytää.

Joo, routaan kyllä jää hiekotus kiinni niin hyvin ettei toi tarvis tehtaalta asennettuja nastoja varmaan ollenkaan.
 
Viimeksi muokattu:

demu

Conducător & Geniul din Carpați
Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
4 438
Saksalaisen Internet Stores GmbH:n omistama polkupyörien Signa Sports United -verkkokauppaketju on todettu maksukyvyttömäksi Saksassa
Koskee mm. kauppoja ja merkkejä: Bikester, Fahrrad.de ja Probikeshop. Myös Ortler-pyörämerkki kuuluu yhtiölle.

Saattaa (pian) koskea myös saman ketjun verkkokauppoja Britanniassa ja Yhdysvalloissa.

Maksumuurin takana (muutaman/viikko voi lukea ilmaiseksi)
 
  • Tykkää
Reactions: Exe
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
880
Yritin huonolla menestyksellä vaihtaa rengasta. Pistosuojatun päällyskumin reunaa en saanut pois vanteen urasta, kun se istuu niin kireästi siellä syvällä että en saanut rengasrautaa ujutettua sen alle. Talttapäämeisselin sain sinne alle ängettyä, mutta suurella voimalla vääntäessä vanteesta rupes maali irtoamaan, annoin olla...

Youtube videoissa rengasrauta sujahtaa niin helposti paikalleen eikä rengaan vääntäminen pois vanteen urasta näytä vaativan ollenkaan voimaa.

Väärä tekniikka?
 
Liittynyt
18.08.2017
Viestejä
543
Koko renkaan reunan vaan painelee siihen vanteen keskiosan syvennykseen, niin lähtee se siitä pikkuhiljaa nousemaan. Liukkari ja rengasraudalla sen kumin liu'uttaminen vanteen ulkopuolelle auttaa. Tekniikkalaji se kyllä on, jos ei vanhoista konkeleista puhuta, jossa vaihtelee sormineen renkaat.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 325
Yritin huonolla menestyksellä vaihtaa rengasta. Pistosuojatun päällyskumin reunaa en saanut pois vanteen urasta, kun se istuu niin kireästi siellä syvällä että en saanut rengasrautaa ujutettua sen alle. Talttapäämeisselin sain sinne alle ängettyä, mutta suurella voimalla vääntäessä vanteesta rupes maali irtoamaan, annoin olla...

Youtube videoissa rengasrauta sujahtaa niin helposti paikalleen eikä rengaan vääntäminen pois vanteen urasta näytä vaativan ollenkaan voimaa.

Väärä tekniikka?
Joskus se rengas voi olla niin tiukasti kiinni vanteessa, ettei sitä käsillä saa irti. Laita vanne maahan ja astu jalalla renkaan päälle, niin irtoaa vanteen reunasta rengas.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 289
Tossa ylempänä juteltiin viime kuussa näistä kylmien kelien pyöräilyvarusteista.

Pistin alkuviikosta tilaten xxl:n alennuksesta lämpimämmät kengät, Northwave Huskyt jotka oli alessa 75 eurolla. Tänään pääsin ensimmäistä kertaa kokeilemaan ja vaikutti ihan ok kengiltä. Ei nää mun kirjoissa vielä talvikengät ole, mutta tänne välikaudelle mihin mun kausi ulottuu ihan hyvät pelit.

Tänään oli sellanen n. 7-8 astetta lämmintä ja jalat oli varsin tyytyväiset näissä ohuiden merino-sukkien kanssa. Kylmemmillä keleillä nämä kaipaa varmasti tukevampaa sukkaa tai tuplasukkia. Kengän malli on vähän tilavampi kuin omissa NW:n kesäkengissä, joten ”sukkavaraa” on laskettu kokoon jo jonkin verran mukaan. Yks kikka vois myös olla laittaa (paremmin) lämpöä eristävä pohjallinen näihin, vaikka sellainen villa/folio-viritelmä.

Yllättävän hyvä oli ajaa vaikka näissä on vartta, koska varsi on suunnilleen pelkkää neopreeniä tai vastaavaa joustavaa matskua.

Tänään kokeilin myös laittaa välikausibibsien päälle lisäsuojaa tuomaan polvimittaiset urheilushortsit, auttoi hyvin eikä puhaltanut viima munille, eikö myöskään haitannut polkemista. Lähelle nollaa menevillä keleillä nykäisen varmaan seuraavalla kerralla hiihtohousut jalkaan ja hiihtotakin päälle.
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 212
Tossa ylempänä juteltiin viime kuussa näistä kylmien kelien pyöräilyvarusteista.

Pistin alkuviikosta tilaten xxl:n alennuksesta lämpimämmät kengät, Northwave Huskyt jotka oli alessa 75 eurolla. Tänään pääsin ensimmäistä kertaa kokeilemaan ja vaikutti ihan ok kengiltä. Ei nää mun kirjoissa vielä talvikengät ole, mutta tänne välikaudelle mihin mun kausi ulottuu ihan hyvät pelit.

Tänään oli sellanen n. 7-8 astetta lämmintä ja jalat oli varsin tyytyväiset näissä ohuiden merino-sukkien kanssa. Kylmemmillä keleillä nämä kaipaa varmasti tukevampaa sukkaa tai tuplasukkia. Kengän malli on vähän tilavampi kuin omissa NW:n kesäkengissä, joten ”sukkavaraa” on laskettu kokoon jo jonkin verran mukaan. Yks kikka vois myös olla laittaa (paremmin) lämpöä eristävä pohjallinen näihin, vaikka sellainen villa/folio-viritelmä.

Yllättävän hyvä oli ajaa vaikka näissä on vartta, koska varsi on suunnilleen pelkkää neopreeniä tai vastaavaa joustavaa matskua.

Tänään kokeilin myös laittaa välikausibibsien päälle lisäsuojaa tuomaan polvimittaiset urheilushortsit, auttoi hyvin eikä puhaltanut viima munille, eikö myöskään haitannut polkemista. Lähelle nollaa menevillä keleillä nykäisen varmaan seuraavalla kerralla hiihtohousut jalkaan ja hiihtotakin päälle.
Tukevammilla sukilla ja toisilla pohjallisilla pääsee pitkälle. Sieltä pohjasta se kylmä tulee.
Kovin paksu pohjallinen ei sovi, kuten nyt pyöräilykenkiin yleensäkin.
Eihän noilla mitään monen tunnin lenkkejä heitetä, mutta harva varmaan heittää muutenkaan.
Ja hinta pompsahtaa sitten eri tasolle kun lämpimämpiä haetaan.
Ja mulla muuten palelee jalat ja sormet talvella takuulla keskivertoa enemmän.

Joku ohje oli joskus, että vanhoista villasukista oli raksittu klossille reikä ja ne muka jotain auttoi kengän päällä.
En kyllä näe miten hitossa matsku josta menee kaikki viima läpi auttais mitään, mutta onpa jaettu tännekin.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
14
Onko suosituksia nastarenkaista työmatkapyöräilyyn kaupungissa? Nykyiset renkaat ovat mallia Schwalbe G-One Allround 27.5 x 2.25 (57-584), ja itse pyörä on Canyon Precede:ON 9.
Kiitos suosituksista, Schwalben ice spiker pro löytyikin suoraan lähimmän XXL:n hyllystä
 

ravallo

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 450
Joskus se rengas voi olla niin tiukasti kiinni vanteessa, ettei sitä käsillä saa irti. Laita vanne maahan ja astu jalalla renkaan päälle, niin irtoaa vanteen reunasta rengas.
Mulla oli joskus se "bead" eli se renkaan reunavaijeri/paksunnos niin hiton tiukkaan kiinni vanteessa, ettei auttanut vaikka kuinka koitin talloa ja rykiä. Kaivoin sitten ruuvipuristimen, ruuvasin sen tiukasti kiinni kumiin ja käytin sitä vipuna, ja hirveällä pamauksella reuna irtosi vanteelta. Ihme kyllä mitään ei hajonnut. Sinne väliin ei tosiaan mahdu survomaan mitään, terävillä ja kovilla välineillä vaan sössii renkaan ja/tai vanteen.

En tiedä kannattaisiko siihen reunavalliin pyyhkäistä vaikka vähän vaseliinia tms ettei se hirtä niin lujaa kiinni. Tuon jälkeen ei tosin oo kertaakaan ollut niin, ettei olis vääntelemällä tyhjennettyä kumia löytynyt edes yhtä kohtaa jossa se reuna ei irtoais, sehän riitttää kun se on yhdestä kohtaa jommalta kummalta puolen muutaman sentin matkalta irti, sitten sinne pääsee väliin kunnon välineillä.
 
Liittynyt
15.12.2018
Viestejä
417
Tuollainen ikivanha nopsa mummopyörä, jossa on 28 tuumainen etukiekko liekö alkuperäinen. Ihan suora, toiminut kaikin puolin moitteetta sen jälkeen, kun joskus huolsin itse siitä navan, nyt siitä katkesi yksi pinna. Mistäs nyt tiedän millainen pinna tuohon pitäisi ostaa ja mistä kannattaisi hakea? Mielessä kävi uusia koko kiekko samalla tuon jeesuksen vanhan tilalle, kun eihän ne paljoa maksa, mutta ehkä nyt ihan ekosyistäkin voisi korjata jos ei mahdottoman hankala ole löytää uusi ja itse vaihtaa.
 
Liittynyt
16.03.2018
Viestejä
1 712
Mistäs nyt tiedän millainen pinna tuohon pitäisi ostaa ja mistä kannattaisi hakea?
Mittaa joku pinna navan reiästä vanteen sisäkehälle ja lisää mittaan 4mm ja haet paikallisesta halk. 2mm puolan nippelin kanssa.
Alukuperäinen on varmaan galvanoitu prym puola jota on enään vanhoissa liikkeissä varastossa.
Pituus on varmaan 298mm.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
555
En ole itse harrastanut pahemmin talvipyöräilyä muuten kuin nuorempana kouluun/töihin, mutta nyt olis tarkoitus jatkaa pyöräilykautta niin kauan kuin maa pysyy sulana. Mites täällä porukka varustautuu kylmällä kelillä lenkeille?

Pari päivää sitten tuli käytyä vetämässä viiskymppinen, lähtiessä oli noin +4 ja kotiin tullessa +1 ja oli kädet ja jalat aivan jäässä vaikka oli kengissä merino-sukat (ilmeisesti liian ohuet), kenkien päällä suojatossut (Craft shelter bootie) ja kädessä semipaksut maastopyöräilyhanskat. Lisäks tuntui että viima piiskas ajaessa munille vaikka oli vähän paksummat jollain tavalla tuulenpitävät fleece-ajohousut mallia Lidl jalassa.

Tässä nyt sitten mietin että johtuiko käsien ja jalkojen palelu liian ohuista yläosista (oli vain aluspaita ja takki) vaikkei kylmä ollutkaan sieltä, vai pitääkö sitä alkaa tosissan miettimään jotain talvihousujen ja kenkien hankintaa ja alkaa vetämään toppahanskoja käteen lähtiessä…

Onko kukaan pitänyt esim. hiihto- tai juoksuhousuja (softshell, windproof tights tms) fillaroidessa, toimiiko ne pyöräillessä vai puuttuuko niistä nimenomaan haaroista tuulensuoja ja puskee kylmät munille? Mulla on yhdet ”kalsaribibsit” joita olen käytellyt viileämmillä keleillä pitkien housujen alla ennen kuin sain ostettua täyspitkät bibsit niin aluskerta löytyis kyllä, ja juoksu- ja hiihtohousuja olis valmiiks kaapissa niin vois kokeilla niiden kanssa lähteä seuravan kerran, mutta käytännön kokemukset ja vinkit olis tervetulleita!

Vähän pääs yllättämään kun alle 10 asteen keleissä mennyt sujuvasti syksyllä pitkissä bibseissä, pitkähihaisella paidalla, ohuilla hanskoilla ja vakiokengillä ilman ongelmia, ja muutaman asteen kylmemmässä nyt tulin varpaat puuduksissa ja sormet kohmeessa lenkiltä kotiin vaikka olin varustautunut lämpimämmillä kamoilla. Ilmeisesti se viima vaan tossa muutaman asteen lämpötilassa vaan ottaa niin paljon enemmän lämpöä irti että vaikutti näin…
Tänään tuli ajettua maastopyörällä Icebugin vähän vanhemmilla varsikengillä ja ei ne kyllä yhtään huonolta tuntuneet. Täytyy alkaa käyttämään noita jatkossa työmatkalenkeillä.




Whiten "kolmisormiset" hanskat oli näillä -2 pakkasilla vielä vähän hiostavat.
 

ravallo

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 450
Tänään tuli ajettua maastopyörällä Icebugin vähän vanhemmilla varsikengillä ja ei ne kyllä yhtään huonolta tuntuneet. Täytyy alkaa käyttämään noita jatkossa työmatkalenkeillä.
Mä kans ajan talvella Icebugit jalassa, ne on mukavat ja lämpimät. Mulla on nastalliset ja toiset joissa on "pitopohjat", liukkailla keleillä ne nastat on hiton hyvät kengissäkin, ettei tule yllätyksenä se "pieni" pitoero Ice Spikereiden ja kenkien välillä kun pysähtyy risteyksessä ja pistää tossun maahan :lol:

Ajokenkien melkeinpä tarvii olla vedenpitävät, tuo talvi on sen verran kuraista aikaa. Joskus kun ajelin vielä luomulla ja lukkopolkimilla, niin meinasin hommata jotain overshoe -tyyppistä ratkaisua ajokengille, mutta en osaa sanoa onko niistä mihinkään.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 838
Mistä hyvä/laadukas, halpa, pieni ja hyvä akkukestoinen digitaalinen rengaspaine-mittari? Sellainen toki myös että presta/schrader kaikki sopivat tuosta vaan. Niin eikä päästelisi pahemmin ilmaa pois kun ottaa arvon.
 
Liittynyt
04.06.2020
Viestejä
331
Mistä hyvä/laadukas, halpa, pieni ja hyvä akkukestoinen digitaalinen rengaspaine-mittari? Sellainen toki myös että presta/schrader kaikki sopivat tuosta vaan. Niin eikä päästelisi pahemmin ilmaa pois kun ottaa arvon.
^ tuo on ainakin ollut todella hyvä kaikin puolin. Pumppailen aina vähän "ylipainetta" renkaisiin, tiputtelen SKS:n mittarin avulla paineet halutuiksi ja eikun ajamaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 838
Tainnut tuotakin joskus miettiä. Jossain vaiheessa ostin jonkun tuota halvemman pyöreän digimittarin(se joku BB tms merkki) ja se hajosi/lopetti toiminnan tyyliin alle 1kk.
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 212
Schwalben mittari ollut jo vuosia.
Tosin aika vähälle käytölle jäänyt alun painejeesustelun jälkeen.
Käsivaralta mennään.
Toki jos olis läski tai 3" plussa niin ehkä tulis käytettyä.
 
Liittynyt
29.11.2016
Viestejä
379
Onko porukalla kokemusta Garminin Edge Explore 2 pyöräilytietokoneesta?

Maastopyöräilyyn mietinnässä pyöräilytietokone, kun kello on pyöräillessä vähän epäkäytännöllinen. Hyvä navigointiominaisuudet olisi suuri plussa. Mitenhän tuo soveltuisi maastopyöräilyyn? Maastokartat ilmeisesti saisi jollain keinolla. Muuten ilmeisesti vähän rajoittuneemmat ominaisuudet esim. Edge 540 malliin verrattuna. Ei maastopyöräily harjoitustilaa ja tiloja ilmeisesti muutoinkin vain 3 erilaista. Mutta ehkä pärjää ilman treeniohjelmia ym. vaikka vähän sääli, että rajoittuneemman ominaisuudet sen puolesta taitaa olla mitä nykyisessä Fenix 5 plus kellossa.

Garminin ekosysteemi ollut itsellä jo pidepään käytössä kellojen kanssa. Eennestään löytyy jo Garminin sykevyötä, kandenssianturia ja saisi myös sähköpyörään liitettyä, niin Garmin sen vuoksi.

 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
79
Kaverilla taisi olla kanssa Garminin kello ja jonkinlainen teline sille pyörässä. En muuta asiasta tiedä, mutta kannattaa tsekata semmoinenkin vaihtoehto.
 
Liittynyt
29.11.2016
Viestejä
379
Sekin tietysti ois mahdollista ja navigointikin tossa Fenixissä on, mutta vähän epäkäytännöllinen tuohon käyttöön ja navigointi on vähän mitä on.

Isomman näytön ja käytännöllisyyden vuoksi jo melkein tuo varsinainen ajotietokone haussa
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 133
Onko porukalla kokemusta Garminin Edge Explore 2 pyöräilytietokoneesta?

Maastopyöräilyyn mietinnässä pyöräilytietokone, kun kello on pyöräillessä vähän epäkäytännöllinen. Hyvä navigointiominaisuudet olisi suuri plussa. Mitenhän tuo soveltuisi maastopyöräilyyn? Maastokartat ilmeisesti saisi jollain keinolla. Muuten ilmeisesti vähän rajoittuneemmat ominaisuudet esim. Edge 540 malliin verrattuna. Ei maastopyöräily harjoitustilaa ja tiloja ilmeisesti muutoinkin vain 3 erilaista. Mutta ehkä pärjää ilman treeniohjelmia ym. vaikka vähän sääli, että rajoittuneemman ominaisuudet sen puolesta taitaa olla mitä nykyisessä Fenix 5 plus kellossa.

Garminin ekosysteemi ollut itsellä jo pidepään käytössä kellojen kanssa. Eennestään löytyy jo Garminin sykevyötä, kandenssianturia ja saisi myös sähköpyörään liitettyä, niin Garmin sen vuoksi.

Mitä tässä omat kokemukset, niin kartan kun reitit saa kumpaakin laitteeseen, eikä kellon pieni koko haittaa, vaan tekee ohjaamosta siistimmän. Itellä garmin epix 2 ja garmin edge 1040 ja kumpaakin saa niin watti kammet kun vaihteet näkyviin. Kellossa ei käsittääkseni saa ilmassa olo dataa, mikä on maastossa ihan hauska.

 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 395
Mitä tässä omat kokemukset, niin kartan kun reitit saa kumpaakin laitteeseen, eikä kellon pieni koko haittaa, vaan tekee ohjaamosta siistimmän. Itellä garmin epix 2 ja garmin edge 1040 ja kumpaakin saa niin watti kammet kun vaihteet näkyviin. Kellossa ei käsittääkseni saa ilmassa olo dataa, mikä on maastossa ihan hauska.

Onpas siisti. Millä tuo kello on kiinni?
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
555
Onko kellään kokemuksia polkupyörien kitkarenkaista? Onko noita muita vaihtoehtoja tällä hetkellä edes kuin continentalit? Rupee oleen jo kohtuullisessa hinnassa kun bike-componentsilla 37,50€ kpl Continental Top Contact Winter II 28" Folding Tyre
Contin 37-622 talvikumit on aika kapeat reilu 30 milliä, käsittääkseni sama noissa kitkoissa. Nastoilla sopii cyclocrossin alle kyllä hyvin kapeampanakin, mutta kitkana vähän leveämpi tuntuu jotenkin ajatustasolla paremmalta. Kiviä nuo kerää ja heittää lokareihin hyvän määrän, mutta vielä ei ole tullut niistä ongelmia.

Vielä ei varsinaisia talvikelejä ole tullut vastaan, mutta kylmällä ja märällä asvaltilla sekä soralla ovat olleet ihan luottamusta herättävät. Onhan ne myös E50 (km/h) leimoilla. ~250 km tullu kilsoja kitkoihin ja ~ 70 km sisäänajot nastoihin.

Top Contact Winter II 42-622 ja Contact Spike 240 37-622.
20231022_111240.jpg

20231115_225225.jpg


Edit. Tänä aamuna oli ~15 metriä pitkä asvaltille jäätynyt lätäkkö, josta ajoin yli kitkoilla muutaman kerran. Keskellä metrin kaistale sen verran syvää, että jään alta löytyi vettä renkaat kastelemaan.

Suoraan yli ajaessa en havainnut mitään ihmeellistä. Lätäkön lopussa voimalla polkaisemalla takarenkaan sai sutaisemaan, mutta rengas ei hakenut mitenkään alta pois vaan kiihdytti pyörää eteenpäin luistossa. Mielenkiintoista olisi testata sähköpyörällä millaisella luistolla pystyy etenemään ja kiihdyttämään, kun momentintuotto pysyy paljon tasaisempana.

Takajarrulla renkaan sai toki jäällä lukkoon ja paikaltaan ilman kuskin painoa penkillä sutaisi herkästi liikkeelle lähtiessä. Rajoja etujarrulla tai ohjausliikkeillä en tuossa aamu-unessa lähtenyt hakemaan.
 
Viimeksi muokattu:

MkH

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
449
Mikähän olisi edullinen litku ketjujen puhdistukseen? Olen tuota Bilteman ketjunpuhdistusainetta käyttänyt, mutta sekin on melko kallista ketjupesurin kanssa käytettynä, kun ainetta kuitenkin valuu hukkaan, vaikka talteen yritänkin ottaa sen. Ilmeisesti sen käyttötarkoitus olisi ennemminkin rätin kastelu, kuin ketjupesuriin kaataminen sellaisenaan. Se haisee tärpätille, mutta onkohan tavallinen tärpätti taas maalille tai hiilikuidulle haitallista?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
246 114
Viestejä
4 299 921
Jäsenet
71 780
Uusin jäsen
Riksa82

Hinta.fi

Ylös Bottom