Pyöräily

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
835
Työmatka lyhenee sellaiseksi jotta sen voi kulkea pyörällä. Onko suosituksia ohjaustankolaukusta* joka olisi vedenpitävä ja laukussa mountti, että sen saa helposti matkan ajaksi pyörään kiinni ja pois perillä päästyä.


* Saa olla muukin jos on parempia jostain syystä.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
4 975
Työmatka lyhenee sellaiseksi jotta sen voi kulkea pyörällä. Onko suosituksia ohjaustankolaukusta* joka olisi vedenpitävä ja laukussa mountti, että sen saa helposti matkan ajaksi pyörään kiinni ja pois perillä päästyä.


* Saa olla muukin jos on parempia jostain syystä.
Olis hyvä tietää mitä sinne laukkuun pitää mahtua:
Kännykkä (pitääkö nähdä ajon aikana), avaimet, sadetakki, vaihtovaatteet, lounas, läppäri, työhön liittyviä muita tavaroita... Joku näistä, osa näistä kaikki näistä?
 
Liittynyt
28.01.2020
Viestejä
169
Tollainen ”takaporkkana” on ihan toimiva eikä hyvässä pyörässä haittaa menoa. Hissitolpan kanssa tietty aika mahdoton. Kona Sutra esim. 20kg lisäkuormalla on miellyttävä ajaa, tasaisella kulkee hyvin ja menee kuin juna metsäautotiellä alamäkeen ~40km/h.

Ortlieb on kallis ja hyvä, kannattaa hankkia sellainen Ortliebib oma lisähihna tueksi jos siihen päätyy. Olikohan TopPeakilla satulan ja tolpan väliin liitettävä lisätukirauta, voi joidenkin takaporkkanoiden kanssa olla hyödyksi. Geismina-merkki vaikuttaa hyvälle, hypistelin hi5bikessä. Halvemmista ei kokemusta mutta ihan hyviä varmasti monia.
 

Liitteet

|le

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
727
Tollainen ”takaporkkana” on ihan toimiva eikä hyvässä pyörässä haittaa menoa. Hissitolpan kanssa tietty aika mahdoton. Kona Sutra esim. 20kg lisäkuormalla on miellyttävä ajaa, tasaisella kulkee hyvin ja menee kuin juna metsäautotiellä alamäkeen ~40km/h.

Ortlieb on kallis ja hyvä, kannattaa hankkia sellainen Ortliebib oma lisähihna tueksi jos siihen päätyy. Olikohan TopPeakilla satulan ja tolpan väliin liitettävä lisätukirauta, voi joidenkin takaporkkanoiden kanssa olla hyödyksi. Geismina-merkki vaikuttaa hyvälle, hypistelin hi5bikessä. Halvemmista ei kokemusta mutta ihan hyviä varmasti monia.
Ortliebillä on myös Rear Pack QR-malli, joka toimii hissitolpan kanssa ongelmitta eikä tarvi mielestäni edes tuota lisähihnaa. Malliin on rakennettu myös uudempi erittäin tukeva kiinnitys, jolloin ei tarvi luottaa pelkästään remmikiinnitykseen.
 
Liittynyt
28.01.2020
Viestejä
169
Vähän riippuu mitä tavaraa ja miten pakkaa, että tartteeko sitä hihnaa. Jos ihan tiiviisti täyteen saa niin hyvin on pötkönä ilmankin.

Ei ole hissitolppaa tuossa pyörässä, mutta jos olisi niin en usko että mikään takaporkkana toimisi, osuisi renkaaseen ala-asennossa. Maastureissa voisi toimiakin.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 462
Itsekkin oli tuolla oltua sama 1pv setti.
Tosin luomupyörällä, mutta näköjään sähkölläkin saa sykkeitä ylös ja joutu myös välillä taluttelemaan :)
Joo oli ajoittain vähä puhti lopus. Yhden akun taktiikalla piti vähä säästellä ja ei se ois pahimissa paikoissa auttanu. Lopun talutuksissa kyllä. Energia tankkauskin vähä jäi kun ei ole tommosista kokemusta. Vähä päälle 2000 kcal siinä palo.

Harmi että gopro simahti ja en saanu mk10 loppulaskua nauhalle, varmaa parasta alamäkeä mitä oon ikinä ajanu.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
401
Joo oli ajoittain vähä puhti lopus. Yhden akun taktiikalla piti vähä säästellä ja ei se ois pahimissa paikoissa auttanu. Lopun talutuksissa kyllä. Energia tankkauskin vähä jäi kun ei ole tommosista kokemusta. Vähä päälle 2000 kcal siinä palo.

Harmi että gopro simahti ja en saanu mk10 loppulaskua nauhalle, varmaa parasta alamäkeä mitä oon ikinä ajanu.
Samaa mieltä mk10 alamäki segmentistä...pitäs varata mökki ja mennä vain sitä jauhaa mun "enduro" pyörällä. Epicissä mentiin xc:llä.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 462
Samaa mieltä mk10 alamäki segmentistä...pitäs varata mökki ja mennä vain sitä jauhaa mun "enduro" pyörällä. Epicissä mentiin xc:llä.
Joo itekki tekis mieli mennä testaa voiko mennä täysin jarrut auki. Nyt kun noi piti sokkona ajaa nii piti vähä varuiks laahailla paris mestassa mutta semmonen fiilis jäi että paljon kovempaa pääsis.

MK13 segmentti pitäs kans vetää tuoreilla käsillä ja ylävartalolla. Olin sen verran loppu että arm pumppi iski kesken...
 
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
201
Mahtuuko tuollainen schrader venttiili läpi vanteen reiästä kun tällä hetkellä siinä on mallia dunlop. Eli siis onko tuo venttiilin reikä vakion kokoinen. Kyseessä aivan normi pyörä eli ei ole mitään erikoisvanteita.
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
44
Mahtuuko tuollainen schrader venttiili läpi vanteen reiästä kun tällä hetkellä siinä on mallia dunlop. Eli siis onko tuo venttiilin reikä vakion kokoinen. Kyseessä aivan normi pyörä eli ei ole mitään erikoisvanteita.
Pitäisi mahtua. Presta on sitten asia erikseen kun se on ohuempi
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
52
Onko kenelläkään tietoa että kuinka usein XXL:ssä on pyörät alennuksessa tyyliin kaikki pyörät -10%?
 

Tup3x

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 093
Pitäisi mahtua. Presta on sitten asia erikseen kun se on ohuempi
Juuri tuli tehtyä tuo virhe - toisin päin. Tuli siis ostettua sisäkumit prestalla ja vanteessa on 8,5mm reiät.

Noh, mennään sitten vanhoilla sisäkumeilla ja laitetaan vain uudet gummit alle:
20220819_183437.jpg
 
Liittynyt
10.10.2017
Viestejä
757
Oon ite alkanut potea maastopyöräilykuumetta vuosien tauon jälkeen. Pitäs fillari ostaa. Jäykkäperä riittää, kun en mitään hc-rymistelyä aio harrastaa. Ja jäykkäperä lukittavalla keulalla on varmasti paras veto siihen, että voi halutessaan ajella kauppaan ja jäätelölle asfalttiteitä pitkin.

Olen iskenyt silmäni Trek Marlin 8.
Budjetin ollessa noin 1000€, tuo tarjoaa kuitenkin jo Rockshoxin ilmakeulan. Onko samassa hintaluokassa muita varteenotettavia vaihtoehtoja?
 
Liittynyt
28.09.2017
Viestejä
203
Mahtaako löytyä laatikkopyörään hydraulisia jarruja jossa olisi yhden kahvan takana 2 jarrusatulaa? Pyörässä nyt mekaaniset levyjarrut ja tuntuu että niistä loppuu puhti välillä.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
1 895
Mahtaako löytyä laatikkopyörään hydraulisia jarruja jossa olisi yhden kahvan takana 2 jarrusatulaa? Pyörässä nyt mekaaniset levyjarrut ja tuntuu että niistä loppuu puhti välillä.
Onhan niitä nelimäntäisiä jarruja olemassa kaikilta tunnetuilta valmistajilta.


Tuolta katselemaan settiä (männät ja kahvat). 4-piston on siis nelimäntäinen.

Samalla tietysti voi vaihtaa jarrulevyt isompiin. Jos esim. nyt on 160mm levyt, niin vaihtaa 203mm levyihin. Toki joutuu sitten adapterit ostamaan myös.
 
Liittynyt
28.09.2017
Viestejä
203
Onhan niitä nelimäntäisiä jarruja olemassa kaikilta tunnetuilta valmistajilta.


Tuolta katselemaan settiä (männät ja kahvat). 4-piston on siis nelimäntäinen.

Samalla tietysti voi vaihtaa jarrulevyt isompiin. Jos esim. nyt on 160mm levyt, niin vaihtaa 203mm levyihin. Toki joutuu sitten adapterit ostamaan myös.
Nyt ei valitettavasti tommonen perinteinen setti oikein toimi. Tuossa pyörässä on siis 2 eturengasta kun etuosassa on laatikko jossa lapsia kuskataan.
 
Liittynyt
17.10.2020
Viestejä
189
Nyt ei valitettavasti tommonen perinteinen setti oikein toimi. Tuossa pyörässä on siis 2 eturengasta kun etuosassa on laatikko jossa lapsia kuskataan.
Kyllä noita on, erilaisia trike-ratkaisuja kuitenkin maailmalla paljon. Suomessa varmaan vois kysellä esim. Christianiabikes maahantuojalta tai mitä muita näitä on. Varaosina siis. Meillä on kolmipyöräinen hydraulisilla levyillä, voin tsekata jarrumerkin jossain välissä. Tosin omalla vekottimella tuntuu että ajo-ominaisuudet rajoittaa nopeutta luonnostaan… Maguralla ainakin on noita ollut saatavilla, muistelen.

Periaatteessa vois kokeilla myös 200 mm mekaanisia, ainakin takavuosina niitä sai. Mutta oma kokemus että mekaaniset vaatii enemmän säätöä (että ottavat tasaisesti), periaatteessa hydrauliset yksinkertaisemmat.
 
Liittynyt
28.09.2017
Viestejä
203
Kyllä noita on, erilaisia trike-ratkaisuja kuitenkin maailmalla paljon. Suomessa varmaan vois kysellä esim. Christianiabikes maahantuojalta tai mitä muita näitä on. Varaosina siis. Meillä on kolmipyöräinen hydraulisilla levyillä, voin tsekata jarrumerkin jossain välissä. Tosin omalla vekottimella tuntuu että ajo-ominaisuudet rajoittaa nopeutta luonnostaan… Maguralla ainakin on noita ollut saatavilla, muistelen.

Periaatteessa vois kokeilla myös 200 mm mekaanisia, ainakin takavuosina niitä sai. Mutta oma kokemus että mekaaniset vaatii enemmän säätöä (että ottavat tasaisesti), periaatteessa hydrauliset yksinkertaisemmat.
Joo mielelleen kyllä hydraulisiin siirtyisi jos vaan sopiva setti löytyisi. Pitääpä tutustua tuohon maguran valikoimaan.

Edit:
Kattelin Maguralta tämmösen setin:
1661093857103.png


Tulee todennäköisesti halvemmaksi ostaa noi täysi setti kun tuosta saa suoraan toisen jarrusatulan ja jää sitten yksi kahva varaosiksi. Tuo adapteri on vähän hakuammuntaa, mutta tuo saattaisi käydä tuohon pyörään. Siinä on nykyinen adapteri myös sivusta pyörän runkoon. Laitoin myös classic bikesille viestiä, että saisiko heidän kautta valmista sarjaa kun myyvät noita Christinian pyöriä. Ei vaan listoilta suoraan löydy jarruja.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2020
Viestejä
189
Meillä on näemmä niinkin laadukkaan kuuloinen jarru kuin Bengal Ares 7.5. Mutta pelaavat ok, että ei sinänsä. Sen verran kallis pyörä että asiakkaat tulevat mäkättämään jos ei toimi, että tuskin ihan roskaa laittavat.

Edustaakohan Maguraa Suomessa kuka, Rtech? Ehkä osaavat neuvoa yhteensopivuuksissa.

Yleisesti tiedoksi, mikä keskustelun pointti: kolmiopyöräinen lastattuna tarttee jarrutehoa, mutta ongelmaksi voi tulla puoltaminen. Laitos kampeaa helposti jos jarrut ei ota tasaisesti. Mekaanisissa säätö ei ole niin yksinkertaista, koska välissä on himmeli joka tuplaa kaapelit puolimatkassa jarruille. Kaapeliveto pitkähkö ja mutkia enemmän kuin normipyörässä - kitkaa.
 
Liittynyt
28.09.2017
Viestejä
203
Meillä on näemmä niinkin laadukkaan kuuloinen jarru kuin Bengal Ares 7.5. Mutta pelaavat ok, että ei sinänsä. Sen verran kallis pyörä että asiakkaat tulevat mäkättämään jos ei toimi, että tuskin ihan roskaa laittavat.

Edustaakohan Maguraa Suomessa kuka, Rtech? Ehkä osaavat neuvoa yhteensopivuuksissa.

Yleisesti tiedoksi, mikä keskustelun pointti: kolmiopyöräinen lastattuna tarttee jarrutehoa, mutta ongelmaksi voi tulla puoltaminen. Laitos kampeaa helposti jos jarrut ei ota tasaisesti. Mekaanisissa säätö ei ole niin yksinkertaista, koska välissä on himmeli joka tuplaa kaapelit puolimatkassa jarruille. Kaapeliveto pitkähkö ja mutkia enemmän kuin normipyörässä - kitkaa.
Tuon puoltamisen olen huomannut, vaikka miten säätää niin aina yrittää kääntää toiseen suuntaan jarruttaessa.
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
832
Enpä tiedä mahtaako toimia 2 satulaa yhdellä vivulla.
Kumminkin tuplaantuu se siirrettävän nesteen määrä, eikä sitä vipua siihen ole suunniteltu.
Ainakin näin sillä kuuluisalla maalaisjärjellä ajateltuna.
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
832
Voishan toi teoriassa toimii, jos molemmat jarrut on 2 mäntiäsiä, jos kerran 4 mäntäset toimii 1 kahvala, mutta en mee takuuseen. Jos haluaa pelaa varmanpäälle, moni valmistaja tarjoaa myös vaijerilla toimivia hydraalisia hybridi jarruja TRP HY/RD brake without rotor and adaptor black Postmount buying


4 mäntäisissä yhden männän halkaisija on pienempi kuin 2 mäntäisissä, joka tasaa vähän eroa.
Toi trp hy on kyllä helpoin vaihtoehto levyn koon kasvattamisen ohella.
 
Liittynyt
17.10.2020
Viestejä
189
4 mäntäisissä yhden männän halkaisija on pienempi kuin 2 mäntäisissä, joka tasaa vähän eroa.
Toi trp hy on kyllä helpoin vaihtoehto levyn koon kasvattamisen ohella.
Toi ei ratkaise kaapelivetojen vaikutusta, noilla ne on edelleen pitkälti mekaaniset jarrut, ellen käsitä väärin. Kolmipyöräisessä on vähän monimutkaisempi reitti kaapeleilla kuin normipyörässä.

Kyllä noita ihan käyttötarkoitukseen soveltuvia ja mitoitettuja malleja löytyy eri valmistajilta, koska trikejakin on kaupan paljon erilaisia. Oikeat hakusanat kun keksii… ainakin Tektro hd t525 on yksi malli.

Koska toi Maguran t-split on ylipäätään olemassa ja nettikaupassa in stock, niin kai niitä jarrujakin jostain saa. Mallinimi siis Big Twin disc brake. Liekö nyt sitten kuinka erilainen kahva kuin jokin järeämpi normimalli.
Sinänsä kolmipyöräisessä myös isommalla takajarrulla voisi saada lisää käyttökelpoista tehoa helposti. Tosin esim. Christianialla on napavaihteisia malleja joissa ei ole mitään kiinnityshimmeleitä, siis pelkkä jalkajarru takana.
 
Liittynyt
28.09.2017
Viestejä
203
Toi ei ratkaise kaapelivetojen vaikutusta, noilla ne on edelleen pitkälti mekaaniset jarrut, ellen käsitä väärin. Kolmipyöräisessä on vähän monimutkaisempi reitti kaapeleilla kuin normipyörässä.

Kyllä noita ihan käyttötarkoitukseen soveltuvia ja mitoitettuja malleja löytyy eri valmistajilta, koska trikejakin on kaupan paljon erilaisia. Oikeat hakusanat kun keksii… ainakin Tektro hd t525 on yksi malli.

Koska toi Maguran t-split on ylipäätään olemassa ja nettikaupassa in stock, niin kai niitä jarrujakin jostain saa. Mallinimi siis Big Twin disc brake. Liekö nyt sitten kuinka erilainen kahva kuin jokin järeämpi normimalli.
Sinänsä kolmipyöräisessä myös isommalla takajarrulla voisi saada lisää käyttökelpoista tehoa helposti. Tosin esim. Christianialla on napavaihteisia malleja joissa ei ole mitään kiinnityshimmeleitä, siis pelkkä jalkajarru takana.
Taidanpa tommosen tektron laittaa tilaukseen. Eipähän tarvii maguran osista lähteä itse rakentamaan ja onhan toi toki halvempikin kuin tuo big twin setti.

Miettii sitten isompia levyjä eteen ja vaikka taaksekin jos vielä kaipaa lisätehoja. Taakse saa jäädä vielä tuo mekaaninen jarru kun sen kahvasta lähtee myös tieto sähkömoottorille.
 
Liittynyt
17.10.2020
Viestejä
189
Taidanpa tommosen tektron laittaa tilaukseen. Eipähän tarvii maguran osista lähteä itse rakentamaan ja onhan toi toki halvempikin kuin tuo big twin setti.

Miettii sitten isompia levyjä eteen ja vaikka taaksekin jos vielä kaipaa lisätehoja. Taakse saa jäädä vielä tuo mekaaninen jarru kun sen kahvasta lähtee myös tieto sähkömoottorille.
Toi oli eka linkki joka tuli vastaan, en tiedä kaupasta ja hintatasosta. Tektro on ihan ok-merkki, ei hifiä käsittääkseni. Mutta vakuuttavampi kuin bengal… Tsekkaa silti yhteensopivuusjutut, vaikka ei kai siinä muuta kuin oikea kiinnitys.

Siitä takajarrusta moottorille tai ohjausyksikköön menevän johdon liitin voi (sähkösetin mallista) riippuen olla jotain standardimallia, eli siihenkin voi löytyä hydraulinen vaihtoehto. Aliexpressistäkin löytyy kaikenlaista.
 
Liittynyt
10.10.2017
Viestejä
757
Laitoin itsekin pitkän jahkailun jälkeen fillarin tilaukseen tänään, niin pääsee rymisteleen metsään. Millainen lukko estää parhaiten varkaudet kauppareissuilla?
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 642
Laitoin itsekin pitkän jahkailun jälkeen fillarin tilaukseen tänään, niin pääsee rymisteleen metsään. Millainen lukko estää parhaiten varkaudet kauppareissuilla?
Jos se on yli tonnin pyörä, niin halpa lukko ja halpa kauppafillari, joka ei houkuttele varkaita. Mä en voi kuvitella meneväni maasturilla kauppaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Exe
Liittynyt
17.10.2020
Viestejä
189
Laitoin itsekin pitkän jahkailun jälkeen fillarin tilaukseen tänään, niin pääsee rymisteleen metsään. Millainen lukko estää parhaiten varkaudet kauppareissuilla?
Kuten edellä, se kauppa/kaljapyörä. Toki riippuu asuinpaikastakin.
Mut lukoista: tuskin saat yksiselitteistä vastausta, mutta järeä mutta pienehkö kaarilukko kai suht toimiva. Pointtina että saa lukon riittävän ylhäältä johonkin kiinteään kiinni (rungosta), jolloin kelmi ei saa tuettua esim. voimapihtejä maahan. Pieni kaari siksi ettei sen sisäpuolelle mahdu esim. pientä pullotunkkia. Tai järeä ketju.
Mutta kaikki lukot saa rikottua.
 
Liittynyt
10.10.2017
Viestejä
757
Jos se on yli tonnin pyörä, niin halpa lukko ja halpa kauppafillari, joka ei houkuttele varkaita. Mä en voi kuvitella meneväni maasturilla kauppaan.
No tuo on just tollanen tonnin mankeli. Pikkukylällä asun, mutta eipä tuolla kyllä toisaalta mitään satasen pyöriä kalliimpia kauppojen pihassa näy, ehkä ne arvokkaat on joskus hävinnyt jopa täällä. Ehkä vaan suosiolla käy kaupassa jatkossakin autolla, ja pitää fillarin oman terassin tolppaan ketjutettuna kiinni.
 
Liittynyt
20.08.2021
Viestejä
40
Tuosta tuli mieleen että pitäisi itsekin laittaa omaan mummopyörään renkaat kuntoon, kun on niin näppärä peli juuri kauppareissuille ja terassilla käyntiin.
Viimeksi kun ajoin sillä, niin tuli kyllä mieleen että melkein kaipaisi jotain vannejarrua eteen. Yllätyin miten kevyesti ja kovaa sillä pääsi (joku 3vaiht Tunturi tjms) ja pelkkä jalkajarru on aika onneton.
 
Liittynyt
16.03.2018
Viestejä
866
Vanhasta pyörästä hajosi sisäkumi, kumissa lukee 26" x 1.50/1.75. Taulukon (Everything about tyre sizes - Internet-Bikes) mukaan oikea koko olisi 44-559 mutta voiko laittaa 47-559 kun siinäkin on merkattu 26" x 1.75, eli onko tuo 1.50/1.75 ihan että molemmat käy vai nimenomaan vain tuo 44-559?
Todennäköisesti voit laittaa, katso paksuus ulkokumista.
Liian paksun renkaan ongelma saattaa ola että jää ruttuun, ohut on helpompi.

Muista tarkistaa myös venttiilin tyyppi.
 
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
575
Vanhasta pyörästä hajosi sisäkumi, kumissa lukee 26" x 1.50/1.75. Taulukon (Everything about tyre sizes - Internet-Bikes) mukaan oikea koko olisi 44-559 mutta voiko laittaa 47-559 kun siinäkin on merkattu 26" x 1.75, eli onko tuo 1.50/1.75 ihan että molemmat käy vai nimenomaan vain tuo 44-559?
Ulkokumin koon mukaan se sisuri valitaan.
Jos nykyinen on esim. toi 44-559, niin siihen valkataan sisuri jonka kokosuositus osuu siihen kokoon.
Vaikkapa: Schwalbe AV13 maastopyörän sisärengas 26" 5,90
Huomioi kuitenkin että ostat oikealla venttilityypillä olevan sisurin.
 
Liittynyt
12.02.2019
Viestejä
48
Todennäköisesti voit laittaa, katso paksuus ulkokumista.
Liian paksun renkaan ongelma saattaa ola että jää ruttuun, ohut on helpompi.

Muista tarkistaa myös venttiilin tyyppi.
Ulkokumin koon mukaan se sisuri valitaan.
Jos nykyinen on esim. toi 44-559, niin siihen valkataan sisuri jonka kokosuositus osuu siihen kokoon.
Vaikkapa: Schwalbe AV13 maastopyörän sisärengas 26" 5,90
Huomioi kuitenkin että ostat oikealla venttilityypillä olevan sisurin.
Jees, ulkokumissa lukee 47-559 eli sillä mennään :thumbsup: ja venttilihomma olikin jo tiedossa. Kiitos molemmille!
 
Liittynyt
12.11.2020
Viestejä
290
Viimeksi kun ajoin sillä, niin tuli kyllä mieleen että melkein kaipaisi jotain vannejarrua eteen. Yllätyin miten kevyesti ja kovaa sillä pääsi (joku 3vaiht Tunturi tjms) ja pelkkä jalkajarru on aika onneton.
Vanhoissa mummopyörissä kannattaa tarkistaa runko. Voi olla jo hapero kriittisistä paikoista, niin tulee pahaa jälkeä vauhdikkaissa lenkeissä: Etuhaarukka poikki
IL:n juttu, mutta muutaman muunkin kuullut, kun vanhaa pyörää on säilytetty ulkosalla.
 

Tup3x

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 093
No nyt tuli (eilen) vaihdettua uudet gummit alle. Vanhat olivat lähteneet halkeilemaan aika rajusti. Takarenkaan kanssa sai hetken aikaa tapella, mutta meni se lopulta sitten paikoilleen. Oli ensimmäinen kerta... joten tuli nyt sitten tämäkin koettua.
20220822_173258.jpg

Vanhoihin Smart Sameihin (eri kuviointi kun nykyään - ei ihme, että kuviointi muutettiin) verrattuna näissä on kyllä huomattavasti parempi pito mutkissa ja tiukat käännökset onnistuvat huomattavasti varmemmin. Pito pysyy tasaisemmin keskeltä reunoille, kun taas Smart Sameissa pidon lähdön tunsi todella selvästi. Ihan hyvin vaikuttaisi rullaavan ja hyvin istuu vanteilla. Ei tärinöitä tai väpätyksiä.

Oli muuten rullaussuunta ollut väärin takarenkaassa suoraan laatikosta... Tuskin nyt ihan hirveästi haittasi, mutta tuskin tuskin oli optimaalinen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
653
Kunnostamassa vanhaa Oivaa ja pähkäillyt mikä olisi sopiva välitys yksivaihteiseen, nyt on 32/20. Ehdotuksia?
 
Liittynyt
10.10.2017
Viestejä
757
Ekan lenkin jälkeen polkimet vaihtoon. Katsoin pyörän saavuttua, että nuo menee vaihtoon mutta silti yllätyin kuinka liukkaat olivat. Onneksi asialliset shimanot ei ole kalliita.
 

Liitteet

Liittynyt
27.07.2018
Viestejä
571
Ekan lenkin jälkeen polkimet vaihtoon. Katsoin pyörän saavuttua, että nuo menee vaihtoon mutta silti yllätyin kuinka liukkaat olivat. Onneksi asialliset shimanot ei ole kalliita.
Shimanotkin näyttää kovin liukkailta näin lukkopolkimia käyttävän mielestä ;)
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
832
Uskon, mutta tälläsen harrastusta uudelleenaloittavan mielestä nuo on sellaset, millä on turvallista harjoitella :)
Fläteistä on vähän turhaan tehty "aloittelijan" polkimet.
Vaikka en ehkä pidempään kisaan, jossa oikeasti poljetaan lähtis fläteillä niin toisesta maasturista flätit löytyy.
On ne vaan niin pirun mukavat yhdistettynä five tenin freeridereihin.
Ja pitää kuin tauti, ei toki ylöspäin. :geek:
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
4 975
Ekan lenkin jälkeen polkimet vaihtoon. Katsoin pyörän saavuttua, että nuo menee vaihtoon mutta silti yllätyin kuinka liukkaat olivat. Onneksi asialliset shimanot ei ole kalliita.
Kovin saman näköistä kamaa kuin oman Feltin mukana tuli. Kyllä niillä nyt toimeen tulee kun olen aika noviisi vielä ”kunnon maastopyöräilyssä”, mutta nyt alkaa huomaamaan että tarttis enemmän pitoa kun vauhdit nousee.

Mitäs tollaset shimanot maksaa ja mikä tuo malli mahtaa olla? Ovat ihan pätevän näköiset niin vois harkita päivitystä. Toinen mitä olen miettinyt että ostais tollaset kombo-polkimet joissa on toisella puolella lukko ja toisella flätti, kun tulee tuolla maastopyörällä vedettyä aika paljon pidempääkin lenkkiä hiekkateillä ym iisimmässä ympäristössä. Cyclossa on vanhemman malliset tollaset ja ollut ihan näppärät kun voi tarpeen mukaan ajella kauppaan lenkkareissa ja piktälle vedolle ottaa lukkokengät.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
179 015
Viestejä
3 295 904
Jäsenet
59 215
Uusin jäsen
Ananazzo

Hinta.fi

Ylös Bottom