Pyöräily

Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
658
Perhana kun kiinnostaisi rakentaa tohon teräs jäykkäperään kiekot.
Nyt siis todella halvalla kasatut 45mm sisäleveät plussakiekot. Ne on kyllä pomminvarmat, mutta painavat.
Laskeskelin että vähän kevyemmällä takanavalla, ohuemmilla pinnoilla ja lightbicyclen saman levyisillä kuitukehillä sais melkein 750g kiekoista pois baut 550€ hintaan.
Millään en tosin raaskisi.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
1 595
Hankin nautiluksen btl-05 ketjutyökalun. Laitteen takana lukee ”7 - 11 speed chains”, kai tällä availee mummopyörienkin ketjut?

nimim. ”Kyselenkö tyhmiä :D
Jos vain ketju mahtuu leveyden puolesta, niin availee mitä tahansa.

Yleensähän ne siis sopii paksuille single speed ketjuille ja kapeammille voi olla sitten omia kohtia ketjutyökalussa, johon kapean ketjun saa tukevasti kiinni. Kuvan perusteella nautiluksessa on vain yksi leveä kohta johon ketju laitetaan?
 

Fat

Liittynyt
15.11.2018
Viestejä
9
Noniin, sattuipas vahinko ja Monarkin Trekking/Gnist mikälie pyörästä molemmat vanteet vääntyi enkä enää viitsis lähtee sitä korjailemaan. Nyt ihan perus kylillä liikkumiseen, kaupassa käymiseen, maantiellä ja hiekkateillä pyöräilyyn hakusessa joku järkevän hintainen perus pyörä. Tuohon vähän päässyt nyt tottumaan, että vaihteita piisaa, niin ei viittis mitään mummiskaakaan hankkia.


Katselin vähän tuota, mutta onkohan ihan susi vai ihan asiansa ajava pyörä? En mä näistä oikein mitään ymmärrä, kunhan vain poljen. Itsellä pituutta joku 178cm paikkeilla.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
1 595
Tuohon vähän päässyt nyt tottumaan, että vaihteita piisaa, niin ei viittis mitään mummiskaakaan hankkia.
Oikeasti et tee mitään 24:llä vaihteella. Nykyaikaiset 11, tai 12 vaihdetta riittää niin asfaltille kuin nousemaan metsässä mäkiä. No okei, jos asfaltilla on tarkoitus polkea 35 km/h, niin siinä alkaa ehkä välitykset loppumaan. Toki taitaa olla edullisempaa valmistaa etuvaihtajalla olevia pyöriä, kuin pelkällä 11 vaihteisella rataspakalla olevia, niin ihan halvimmasta päästä ne ei ole.

Maantiepyörissä vaihteita voi ollakkin enemmän, mutta maasturissa turhia. Minun mielestä.

Muutenhan tuo on hinnat alkaen malli. Kyllä sillä perus ajoa ajaa. Maastoon tuota ei ole tarkoitettu.
 
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
503
Canyonilta saapui vihdoin Endurace AL 7 Disc. Kävin nopeasti ulkoiluttamassa ja kyllä muuten tuntui oudolta eka kippurasarvi! Vaihtaminen todella omituista verrattuna flatbariin, mutta eiköhän tuon opi. :D

Seuraavaksi säädöt kohdilleen ja lisää lenkkiä.
Muuten kyllä tuntui aivan mahtavalta, miten vastaa kaasuun ja nousee mäet.
 

Liitteet

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
242
Canyonilta saapui vihdoin Endurace AL 7 Disc. Kävin nopeasti ulkoiluttamassa ja kyllä muuten tuntui oudolta eka kippurasarvi! Vaihtaminen todella omituista verrattuna flatbariin, mutta eiköhän tuon opi. :D

Seuraavaksi säädöt kohdilleen ja lisää lenkkiä.
Muuten kyllä tuntui aivan mahtavalta, miten vastaa kaasuun ja nousee mäet.
Hieno, ja kyllä niihin sarviin tottuu. Itsellä on nyt toista kautta kippurasarvinen gravel ja harrastaminen (tai vika päässä) noussut sille tasolle että olen katsellut juuri tuota mallia toiseksi pyöräksi. Valmistauduin jo hankkimalla seinätelineet varastoon jotta pyörät saa mahtumaan paremmin :asif:
 
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
503
Onnittelut. Näyttävä vehje!
Kiitos! Sähäkän näköinen tämä sininen. OP9 ei vaan tee oikeutta tälle, ainakaan mun kuvaus taidoilla. :)
Hieno, ja kyllä niihin sarviin tottuu. Itsellä on nyt toista kautta kippurasarvinen gravel ja harrastaminen (tai vika päässä) noussut sille tasolle että olen katsellut juuri tuota mallia toiseksi pyöräksi. Valmistauduin jo hankkimalla seinätelineet varastoon jotta pyörät saa mahtumaan paremmin :asif:
Tämä Endurace vaikuttaisi olevan mukavan rento ja myös aika monikäyttöinen pyörä. Kokeilematta kylläkin vaihdoin kiekot jossa 11-30 pakka ja gp5000TL 32mm. Hienosti mahtuisi joku 35mm pyörimään, jolla vois jo vähän rajumpia hiekkateitä painella. Ehkä jätän nuo orkkis kiekot varalle ja niihin voisi laittaa vähän leveämpää nakkia..

Toisaalta tämä harrastus on kyllä sellainen että eiköhän tässä tule luotua tarve grävelipyörälle... :p
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
48
Kysytäänpä täällä kun en jaksa Fillarifoorumille tunnusta tehdä. Eli jos vaihdan hydraulisen jarrusatulan niin tarvitseeko silloin vaihtaa myös letku? Muistan lukeneeni joskus että se letkun päässä oleva oliivi olisi kertakäyttöinen eikä sitä sen takia voi käyttää uuteen jarrusatulaan.
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
658
Kysytäänpä täällä kun en jaksa Fillarifoorumille tunnusta tehdä. Eli jos vaihdan hydraulisen jarrusatulan niin tarvitseeko silloin vaihtaa myös letku? Muistan lukeneeni joskus että se letkun päässä oleva oliivi olisi kertakäyttöinen eikä sitä sen takia voi käyttää uuteen jarrusatulaan.
Meneehän se uusi satula siihen vanhaan letkuun.
Ei se siis siinä mielessä kertakäyttöinen ole.

Sitä ei vaan voi käyttää uudestaan uudessa letkussa tai jos lyhentää letkua, koska se jumahtaa siihen letkuun. Niinkuin se pillikin siellä letkun sisällä.

Sramin ruuvattavat versiot oliivista ja pillistä voi käyttää uudelleen kaikissa edellä mainituissa tilanteissa.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 072
Ensimmäistä kertaa olen lähdössä useamman päivän ajoretkelle jossa pyörän hajoaminen olisi aika harmillinen homma, mitä suosittelisitte korjaus / huoltokamojen suhteen? Kuusiokoloavaimia, Tubeless-paikkasarja ja pumppu varmaan ainakin, mutta onko jotain muuta kriittistä?
Pikkasen hidas vastaus, mutta ristipääruuvari, ketjunkatkaisin+ ketjulukko ja takavaihtajan korvakkeen lisäisin listaan, jos meinaa vähän edemmäksi sivistyksestä lähteä. Ja pieni ensiapupakkaus jos hajoaakin mies eikä pyörä.
 
Liittynyt
31.05.2019
Viestejä
190
Kumit kun on tubeless readyt, niin litkutusta varten tarvitsee ainakin litkun, vannenauhan, venttiilit, muita?
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
658
Kumit kun on tubeless readyt, niin litkutusta varten tarvitsee ainakin litkun, vannenauhan, venttiilit, muita?
Vannenauha ei sinänsä ole se mitä sinne laitetaan vaan teippi.
Vannenauha on se mitä käytetään sisäkumin kanssa.

Käytännössä kaikki vanteet saa tubelessiksi.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
503
Maasturiin etsinnässä nelimäntäisiä jarruja budejtti 200-300€ onko jotain suosituksia? Nyt on shimano br 365 180mm levyillä edessä ja takana.
 

RTR

Liittynyt
09.04.2021
Viestejä
90
Tuohon hintaan saisi varmaan jo XT M8020 setin, tosin ottaisin itse MT520 setin ja loput rahat muualle. Tuossa ainakin hinta/teho-suhde kohdillaan.
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
658
Edellä oleva kirjoittaa asiaa.
Hirveästi ei muutu mt520/slx/XT seteissä.
Jos simppa ei napostele niin maguran mt5 on varmaan tehokkaimpia mitä yleensäkin myydään ja menee budjettiin.
En tiedä saisiko formulan cura nelosta tuohon hintahaarukkaan.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
503
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
503
Tuohon hintaan saisi varmaan jo XT M8020 setin, tosin ottaisin itse MT520 setin ja loput rahat muualle. Tuossa ainakin hinta/teho-suhde kohdillaan.
Rupesin nyt tutkimaan noita shimanon jarruja niissä näköjään valmiissa seteissä vaihtelee voi olla kaksi eri satulaa mukana :hmm:
 

RTR

Liittynyt
09.04.2021
Viestejä
90
Rupesin nyt tutkimaan noita shimanon jarruja niissä näköjään valmiissa seteissä vaihtelee voi olla kaksi eri satulaa mukana :hmm:
Joo, osassa on kaksimäntäinen takana, mutta muistaakseni kaikkia saa myös setteinä jossa sama edessä ja takana.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 390
Nelimäntäinen ei ole automaattisesti parempi kuin kaksimäntäinen. Varsinkin halvimmissa malleissa saman hintaluokan 2 mäntäinen voi olla jopa parempi kuin nelimäntäinen. Toki esim 6120/7120/8120 shimanot hyvä valinta nelimäntäisissä. Kahvassa tulee ne isoimmat erot mallien välillä.

Vinkkinä muuten 6120/7120/8120 omistajille. Fillaritorilla myynnissä jollain jampalla shimanon D02S metallipaloja 7€/pari. Hyvään hintaan lähtee.


EDIT:

Kattelin vähän eroja noissa 7120 ja 6120 jarrusatuloissa, niin 7120 on ainakin banjoliitin suoran liittimen sijaan, jarrupalojen kiinnitys pultilla taittopinnin sijaan, ilmausportti eri paikassa. Kahvoissa sitten 7120:ssa on reach säätö ilman työkalua, isompi säätövara vaihdevivulle I-spec EV kiinnikkeessä (20 vs 10 astetta). 8120 lisää tähän sitten vielä ton free stroke säädön.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
658
Mä en tykännyt metallipaloista, kun sellaisiakin on tullut kokeiltua.
Puree hieman heikommin ja saattaa kiljua herkemmin viileässä.
Perus trailiajoon piisaa ne vakiopalat enemmän kuin tarpeeksi.
Jos jarrut haisee usein niin sitten voi harkita siirtymistä metallisiin.

Toi jarrukahvan etäisyyssäätö ilman työkalua on kanssa jokseenkin turhake.
Ainakin itse säädän ne kahvat tasan kerran kohdalleen ja siinähän ne sitten on. Kohdallaan.

Tuo freestroke säätö on ihan jees, mutta omalla kohdalla ei lähellekään sen rahan arvoista.

Simpan jarrut on hyvät. Ainoa mistä en pidä on tuo ilmausnippeli satulassa.
Jeesuksen aikainen systeemi jonka voisi kyllä jo muuttaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 428
Mikähän on ongelma kun pyörässä levyjarru ulisee ja levykiekossa on sellaista harmaata jauhemaista töhnää? Paloja kuitenkin näyttäisi olevan jäljellä kun katselin. Olisiko noi kastunut liikaa tmv.? Samassa pyörässä etujarru ollut aina huono ja ulisee eikä jarruta kunnolla vaikka huollossakin käytin ennen kesää. Nishiki hybrid 401 tais olla malli.
 

RTR

Liittynyt
09.04.2021
Viestejä
90
Mikähän on ongelma kun pyörässä levyjarru ulisee ja levykiekossa on sellaista harmaata jauhemaista töhnää? Paloja kuitenkin näyttäisi olevan jäljellä kun katselin. Olisiko noi kastunut liikaa tmv.? Samassa pyörässä etujarru ollut aina huono ja ulisee eikä jarruta kunnolla vaikka huollossakin käytin ennen kesää. Nishiki hybrid 401 tais olla malli.
Putsaa levy huolellisesti alkoholilla ja kokonaan uudet palat, varmaan sotkeutunut jollain rasvalla. Pelkkä vesi ei haittaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 428
Putsaa levy huolellisesti alkoholilla ja kokonaan uudet palat, varmaan sotkeutunut jollain rasvalla. Pelkkä vesi ei haittaa.
Voikohan jarrut itsessään vuotaa nestettä noihin? Vuoden alussa oli talven aikana jarrunesteet tulleet ulos ja samaa vikaa oli sillonkin. Nyt vaan taas kun pakkaset alkoi niin samaa vikaa minkä takia epäilyttää.
 

RTR

Liittynyt
09.04.2021
Viestejä
90
Voikohan jarrut itsessään vuotaa nestettä noihin? Vuoden alussa oli talven aikana jarrunesteet tulleet ulos ja samaa vikaa oli sillonkin. Nyt vaan taas kun pakkaset alkoi niin samaa vikaa minkä takia epäilyttää.
Jos jarrunesteet vuotaa niin jotain on rikki. Varmaan joku tiiviste. Noita ei ole ihan helpoin huoltaa eli lienee helpointa viedä kauppaan tutkittavaksi. Arkipyörällä olen ajanut -20C keleillä eikä ole ikinä vuotanut.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 428
Jos jarrunesteet vuotaa niin jotain on rikki. Varmaan joku tiiviste. Noita ei ole ihan helpoin huoltaa eli lienee helpointa viedä kauppaan tutkittavaksi. Arkipyörällä olen ajanut -20C keleillä eikä ole ikinä vuotanut.
Joo mullakin on muutama pyörä ja yhdellä ajellut kesät talvet eikä koskaan oo vuotanu. Tää nishiki vähän halvempi pyörä ja varmaan säästetty väärässä paikkaa. Täytyy tuota putsaamista kokeilla ja jos ei auta niin kiikuttaa huoltoon.
 
Liittynyt
12.01.2018
Viestejä
206
Joo mullakin on muutama pyörä ja yhdellä ajellut kesät talvet eikä koskaan oo vuotanu. Tää nishiki vähän halvempi pyörä ja varmaan säästetty väärässä paikkaa. Täytyy tuota putsaamista kokeilla ja jos ei auta niin kiikuttaa huoltoon.
Kato samalla onko jarrupalat lasittunu, sillon puree hunommin ja ulisee, jos on niin hiekkapaperilla kevyesti pyyhkäsee pinnan niin pelaa taas. Jos siis ei ole uitettu jarrunesteessä.
 
Liittynyt
12.01.2018
Viestejä
206
Mä en tykännyt metallipaloista, kun sellaisiakin on tullut kokeiltua.
Puree hieman heikommin ja saattaa kiljua herkemmin viileässä.
Perus trailiajoon piisaa ne vakiopalat enemmän kuin tarpeeksi.
Jos jarrut haisee usein niin sitten voi harkita siirtymistä metallisiin.

Toi jarrukahvan etäisyyssäätö ilman työkalua on kanssa jokseenkin turhake.
Ainakin itse säädän ne kahvat tasan kerran kohdalleen ja siinähän ne sitten on. Kohdallaan.

Tuo freestroke säätö on ihan jees, mutta omalla kohdalla ei lähellekään sen rahan arvoista.

Simpan jarrut on hyvät. Ainoa mistä en pidä on tuo ilmausnippeli satulassa.
Jeesuksen aikainen systeemi jonka voisi kyllä jo muuttaa.
Tuo nuissa metallisissa on huono kun pitää lämmetä eka ennenku rupiaa puremaan.
Semi metalliset on heti palio paremmat keveämpäänki ajoon, läskissä jagwiren semit pelannu hyvin, nyt tuli ostettua red cycling productsin semit kokeiluun kun halvalla sai.
Simpan jarruista itekki aina tykännä, eikähä tuo nippakaan nyt niin kauhia ole, kivikautine mutta pelaava systeemi, aikanaan autoja rassatessa samallisia saanu usiamminki pyöritellä.
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
658
Alkaa illat olemaan sellaisia ettei bipsit enää riitä.

Onko niinsanotuilla pyöräilyhousuilla jotain etua bipsien päällä vai onko sama mitkä housut hakee? Esimerkiksi vaikkapa nämä Haglöfs Gabbro Pant, miesten ulkoiluhousut - Musta - Miesten softshell-housut | XXL

Lähinnä siis mietin pitkäaikaisessa käytössä housujen kestävyyttä kun reidet hinkkaa satulaa pitkiä aikoja.
Onhan niitä bibsejä kylmälle kelillekin.
Itselläkin löytyy. Se sisäpinta on nukattu ja pitää tuulta paremmin.
Sitten kun menee pakkaselle niin ainakin hiihtohousut on kestäneet.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
20
Kerrospukeutuminen on tässäkin oikea ratkaisu. Vuosia mennyt jo kesäbibseillä ja niiden päälle pistänyt lisää kerroksia kelien mukaan. Ja vastoin säännöksiä, pitkä merinovilla kalsarit on mennyt bibsien allekkin, ei ole miun perseelle aiheuttanut hiertymiä 200+km ajeluillakaan.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
506
Vuoden vanhasta Kona Mahunasta jäykkäperä-mtb:stä hajosi Shimanon vapaaratas ja se vaihdettiin takuuna. Uuden rattaan kanssa olen huomannut, että kun voimakkaan polkemisen jälkeen lopetan äkisti polkemisen, niin vapaaratas tuntuu siltä kuin se pyörisi yhden kierroksen tyhjää ja tämän jälkeen "tarttuu kiinni" ja aiheuttaa pienen takaiskun polkimissa. Hankala selittää, mutta tuo tuntuu jaloissa oudolta ja aiemmissa pyörissä tai aiemmassa rattaassa ei ollut tuollaista ongelmaa. Ominaisuus, asennusvirhe tai joku muu?
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
1 595
Vuoden vanhasta Kona Mahunasta jäykkäperä-mtb:stä hajosi Shimanon vapaaratas ja se vaihdettiin takuuna. Uuden rattaan kanssa olen huomannut, että kun voimakkaan polkemisen jälkeen lopetan äkisti polkemisen, niin vapaaratas tuntuu siltä kuin se pyörisi yhden kierroksen tyhjää ja tämän jälkeen "tarttuu kiinni" ja aiheuttaa pienen takaiskun polkimissa. Hankala selittää, mutta tuo tuntuu jaloissa oudolta ja aiemmissa pyörissä tai aiemmassa rattaassa ei ollut tuollaista ongelmaa. Ominaisuus, asennusvirhe tai joku muu?
Liikaa rasvaa vapaarattaassa, jolloin kynnet ei liiku kunnolla, jolloin ne eivät saa lukittua vapaaratasta. Jotkut tuntuu työntävän sitä rasvaa hirveet määrät, vaikka sitä ei oikeasti tarvitse kuin hyvin ohuesti. Tai voi siellä olla vaikka asennuksessa joku kynsistä kääntynyt väärin päin, itsellekkin sattunut asentaessa kerran.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 390
Itellä nyt ekat ajot noilla D02S metallipaloilla ja toimii kyllä tosi hyvin. Pyörässä siis SLX 7120:t ja XT jarrulevyt edessä RT-M800 ja takana RT-86..

Hyvä bite ilman mitään lämmittelyjä, ei ulise sen enempää ku normitkaan, voimaa selkeesti enemmän. Suosittelen ainaki näiden levyjen kanssa.
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
658
Itsellä oli joskus trp Slate 4 mäntäiset jarrut.
Aivan mahtava modulaatio, mutta voimaa uupui hieman.
Noihin sopi Shimano saint/zee palat ja tyyppäsin niitä metallisia.
Ei yhtään enempää voimaa eli mikään automaatio tai itsestään selvyys se ei ole.

Trickstuffin power palat on parhaimpia paloja mitä voimaan tulee ja ne on kaikki resin paloja.
Kuluu vaan todella nopeasti.
 
Liittynyt
11.05.2017
Viestejä
49
Alkaa illat olemaan sellaisia ettei bipsit enää riitä.

Onko niinsanotuilla pyöräilyhousuilla jotain etua bipsien päällä vai onko sama mitkä housut hakee? Esimerkiksi vaikkapa nämä Haglöfs Gabbro Pant, miesten ulkoiluhousut - Musta - Miesten softshell-housut | XXL

Lähinnä siis mietin pitkäaikaisessa käytössä housujen kestävyyttä kun reidet hinkkaa satulaa pitkiä aikoja.
No itsehän tuohon jo vastasitkin. Oma kokemus hiihto- yms. ulkoiluhousuista on, että ei niissä persaus tahdo kestä. JA sitten on se leukkaus kun pyöräilyhousuissa on usein huomioitu istuva polkemisasento.
Toki jotain työmatkaa aikansa hinkkaa housuilla kuin housuilla mutta vaikka tuolta XXL:stä kyttää tarjousta pyöräilypäällihousuista. Niissä on kulutuskestävänpi takapuoli. Alle sitten valitsemasi pehmuste. Suojaa eturauhastakin.
 
Liittynyt
08.03.2017
Viestejä
309
Mikseiköhän noissa työmatka-/ arkikäyttöön tarkoitetussa pyöräilyhousuissa ole taskuja kuin takana? Normaaleja ulkoiluhousuja käyttänyt muutaman vuoden, kun saa kätevästi avaimen ja kulkukortin taskuun.. :hmm:
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 072
Onko kenelläkään kokemuksia ns. smart-trainereista ja Zwift pelistä? Vaikuttaisi kiinnostavalta tavalta treenata talvikaudella sisätiloissa, mutta onko tuo peli sellainen että jaksaa pidempäänkin motivoida? Siinä näyttää olevan kk-maksu, onko se sellainen että voi jatkaa/perua tilauksen milloin tahansa jos tuleekin taukoa ajamiseen? Onko suositella muita hyviä vastaavia, jopa ilmaisia appeja? Ajaminen itsessään ilmeisesti on melko todentuntuista, mutta en ole päässyt kokeilemaan. Trainereista alustavasti katsellut malleja Tacx smart flux S tai Wahoo kickr core.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
358
Onko kenelläkään kokemuksia ns. smart-trainereista ja Zwift pelistä? Vaikuttaisi kiinnostavalta tavalta treenata talvikaudella sisätiloissa, mutta onko tuo peli sellainen että jaksaa pidempäänkin motivoida? Siinä näyttää olevan kk-maksu, onko se sellainen että voi jatkaa/perua tilauksen milloin tahansa jos tuleekin taukoa ajamiseen? Onko suositella muita hyviä vastaavia, jopa ilmaisia appeja? Ajaminen itsessään ilmeisesti on melko todentuntuista, mutta en ole päässyt kokeilemaan. Trainereista alustavasti katsellut malleja Tacx smart flux S tai Wahoo kickr core.
Itselläni on Tacx Neo 2 ja siinä kiinni maantiepyörä. Appsina Tacx:in oma appi ilmaisversiona.
Käytännössä ajokaudella ajan vain XC-pyörälläni ja maantiepyörä pysyy myös kesäisin trainerissa kiinni.
Eli kun on huono sää, mutta vähän pitäisi ajella niin siirryn trainerin puoleen.

Mutta...itselläni ei ainakaan Tacx:in appi jaksa motivoida talvella, jolloin ulkona tapahtuva pyöräily on nollassa.
Eli talveen ajattelin nyt ottaa juurikin Zwiftin, jolla voisi vähän saada lisämotivaatiota. Zwiftin voi tilata kuukaudeksi kerrallaan.
Taas miinusta voisi tulla siitä, että Zwiftillä tulisi varmaankin tehtyä keskimääräisesti liian kovia treenejä (on kisoja/haasteita tms.) ja kaikki PK-ajot jäisi vähäisiksi.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 072
Itselläni on Tacx Neo 2 ja siinä kiinni maantiepyörä. Appsina Tacx:in oma appi ilmaisversiona.
Käytännössä ajokaudella ajan vain XC-pyörälläni ja maantiepyörä pysyy myös kesäisin trainerissa kiinni.
Eli kun on huono sää, mutta vähän pitäisi ajella niin siirryn trainerin puoleen.

Mutta...itselläni ei ainakaan Tacx:in appi jaksa motivoida talvella, jolloin ulkona tapahtuva pyöräily on nollassa.
Eli talveen ajattelin nyt ottaa juurikin Zwiftin, jolla voisi vähän saada lisämotivaatiota. Zwiftin voi tilata kuukaudeksi kerrallaan.
Taas miinusta voisi tulla siitä, että Zwiftillä tulisi varmaankin tehtyä keskimääräisesti liian kovia treenejä (on kisoja/haasteita tms.) ja kaikki PK-ajot jäisi vähäisiksi.
Onko Tacxin appissa niitä video-ajoja, vai onko nekin maksumuurin takana? Vai onko pelkkää wattien jauhamista ja kellon tuijotusta ilman mitään visuaalista hupia? Zwiftissä tuo visuaalisuus ja sosiaalisuus luulisi tekevän hommasta paljon mielekkäämpää.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
358
Onko Tacxin appissa niitä video-ajoja, vai onko nekin maksumuurin takana? Vai onko pelkkää wattien jauhamista ja kellon tuijotusta ilman mitään visuaalista hupia? Zwiftissä tuo visuaalisuus ja sosiaalisuus luulisi tekevän hommasta paljon mielekkäämpää.
Muutama videopätkä on ilmaisversiossa, mutta ei montaa. Loput maksun takana.
Sama, että muutamaa todellista GPS jälkeä seurataan ilman videota (vain kartta), mutta niitäkään ei ilmaisversiossa montaa ole.

Tacxin luomia treenejä taas riittää kyllä ilmaisversiossa, mutta ne juurikin tuota wattien jauhamista.
Mutta sitä varten on sitten tabletti, jossa pyörii joku youtube pätkä :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
313
Ostin cycloon siniset talvirenkaat. Pääsee polkeen rullien päällä autotallissa. :D
 

xana

ICT Pro
Tukijäsen
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
799
Shimano Nexus 8 rumpuvaihde hajosi hieman yli 10 vuoden käytön jälkeen. Vanhaa ei kannattane korjata. Uusia saa ainakin täältä. Mitä mieltä on raati; korjaanko vanhan vai vaihdanko uuden takanavan? Vikana; vanhan viitos vaihde hyppii yli ja kolmos vaihde pitää sirisevää ääntä. Uudesta tulee lisäkustannuksena ainakin vannetyö, kun pinnoille joudutaan tekemään pinnaus ja rihtaus. Se on käsityötä ja voi maksaa jonkin verran. Uudempi Shimano Alfine 11 kiinnostaisi, mutta pelkkä takanapa maksaa jo yli 300 euroa ja vaihtaja ohjaustankoon yli 50 euroa. Alfine 8 on halvempi.
Kumpaankaan vaihtoehtoon ei ole rahaa korjata. Pyörää käytän päivittäin. Harmittaa kovasti tämä juttu.:confused2:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
143 814
Viestejä
2 745 380
Jäsenet
53 125
Uusin jäsen
Lertsa

Hinta.fi

Ylös Bottom