Vittumaista puuhaa tuo pyörien varastelu. Joo, kyllähän harrastepyörän voi ottaa vaikka yöksi sänkyyn viereen, mutta minullakin sähköpyörä on käytännössä auton korvike, sillä tehdään kaikki kauppareissut, viedään napero tarhaan, käydään töissä jne, niin eipä sitä missään panssariovien takana pysty aina pitämään. Eikä sekään että ostais jonkun satasen biltemapaskan arkiajoja varten kuulosta oikein validilta ratkaisulta, kun niitä "arkiajoja" on 95% kaikesta pyöräilystä.
Harmi että noita päteviä GPS trackereitä on vähän harvassa, mulla oli jonkun aikaan norjalaisten kakaroiden viritys Tail It, mutta se oli ihan paska (yhteys koko ajan poikki, ei liikehäläriä, vaikea ladata). Seuraavaksi lähtee testiin Powunity, toivottavasti on parempi. Airtag mulla on nyt pyörässä, mutta se ei ole kovin hyvä pyöräjäljitin johtuen pääasiassa sen anti-stalking -ominaisuuksista.
Vakuutus kannattaa olla kunnossa. Mulla korvattiin yks pyörä IF:n laajimmasta kotivakuutuksesta oikein kivasti, ei ikävähennystä (laajimmassa lähtee juoksemaan myöhemmin kuin perusversiossa) eikä omavastuuta (johtuen jostain bonusvirityksestä). Millään vaijeripaskeella ei pyörää kannata kiinnittää, ettei lähde ihan minkä vaan mopojonnen mukaan. Valitettavasti tosiaan pelkästään lukitsemalla ei pysty varkautta estämään akkurälläköiden ja hydraulitunkkien aikakaudella.
Toi Fabon
Varastetut pyörät -ryhmä on ihan ok ainakin pääkaupunkiseudulla, siellä on jonkin verran porukkaa jotka on ottaneet vempuloiden metsästyksen elämäntehtäväksi, ja sitä kautta on tosiaan jokunen saanut aina välillä mankelinsa takaisinkin valeoston kautta.