Pyöräily

Liittynyt
11.05.2017
Viestejä
69
Pressfiteissä on ollut natinaongelmia ja koko systeemi keksittiin lähinnä koska se on halvempi valmistaa kuin kierteellinen. Varsinkin kuiturunkoon.
Tämä! Tai on siinä myös keveys yksi peruste.
Sitten kun se kuiturunko yleensä tehdään halvalla käsityönä Kiinassa ja toleranssit on höpöhöpöä niin saadaan vinkins vonksi olevia keskiön seutuja. Siitä ne narinat syntyvät. Siks Shimanon pressfittikupit on nailonia kun ne vähän antaa myöten.
Kierteellinen keskiö on toki mahdollista saada killiin mutta tod.näk. se on edes pyöreä.
 

SON OF GOD EMPEROR TRUMP

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
14
Onko porukalla kokemusta talvipyöräilystä maantiepyörällä?

Aiemmin polkenut hybripyörällä kesärenkailla talvet vuosia ilman ongelmia. Melkein sama kun ajais kesällä kun etelässä aurataan jalankulkutiet mutta mites alumiini/carbon pyörän kesto tuollaiseen.

Mitä nyt tutkin asiaa ois hyvä pesasta lumet ja paskat pyöräilyn jälkeen. Onnistuu toki kun tulee himaan tai käy lenkillä mutta duunissa seisoisi 8h kaiken maailman syövyttävät myrkyt niskassaan. Lahdessa formiaattia mitä lie etelässä tänä talvena?

Kuinkahan vaikuttaa pyörän kestoon vs jos pitäisi vaan talvisäilytyksessä?



Skitchingin onnistuu talvella :cigar:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
968
Nyt meni hermo noiden adapterien kanssa säätämiseen. Suositelkaa jalkapumppua jossa presta venttiilille sopiva pää. Budjetti noin 50e.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 108
Nyt meni hermo noiden adapterien kanssa säätämiseen. Suositelkaa jalkapumppua jossa presta venttiilille sopiva pää. Budjetti noin 50e.
Mulla on ollut useamman vuoden ajan käytössä tämä ja olen tyytyväinen. Käy kaikkiin venttiileihin ja rengas täyttyy nopeasti.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 051
Nyt meni hermo noiden adapterien kanssa säätämiseen. Suositelkaa jalkapumppua jossa presta venttiilille sopiva pää. Budjetti noin 50e.
Tällasen tuli viimeksi, laadukkaan oloinen kapistus ja kohtuu hintainen. Ei mikään muovinen vehje. Suutin menee kiertämällä prestaventtiiliin napakasti.

 
Liittynyt
05.02.2019
Viestejä
135
Tällasen tuli viimeksi, laadukkaan oloinen kapistus ja kohtuu hintainen. Ei mikään muovinen vehje. Suutin menee kiertämällä prestaventtiiliin napakasti.

Lezyne on ikuinen ja varaosia löytyy. Tuo kierrettävä suutin on mukava käyttää - ei nopein, mutta prestan kanssa tykkään kun ei ole riskiä mokata sielua rikki. Painettava suutin on aina hieman epämääräisempi käytettävä, varsinkin jos tiiviste on liian ahdas
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 051
Lezyne on ikuinen ja varaosia löytyy. Tuo kierrettävä suutin on mukava käyttää - ei nopein, mutta prestan kanssa tykkään kun ei ole riskiä mokata sielua rikki. Painettava suutin on aina hieman epämääräisempi käytettävä, varsinkin jos tiiviste on liian ahdas
Juu, tuo kierrettävä suutin nyt ekaa kertaa omassa pumpussa ja varmemman tuntuinen. Edellisestä muovipumpusta halkes kahva kun kaatuili usein lattialle.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
657
Lezyne Macro Drive 1000 asennettu paikoilleen, illalla testaamaan miten tuolla pärjää pimeässä. Ei parane enää lennellä tangon yli, koska tuo tulee varmasti hajoamaan välittömästi näissä tapauksissa.

Olisi kätevää kun tuossa olisi jonkinlainen pikaliitin, jolla valon saisi irti kovempia ajoja varten. Nyt pitäisi koko piuhakin irrottaa tai viritellä johtoon itse tällainen liitinosa tuohon näkyville.

Kolvi olisi ollut kätevä asennuksessa, kun tuohon pitää hankkia erikseen moottorin piuha ja yhdistää nämä. Laitoin itse puristettavalla jatkoliittimellä ja kutistesukkaa päälle. Liitoskohta on akun alla, missä johdot kulkevat melko näkyvillä.

20210814_144103.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 067
Kierettävä suutin on aina paras. Nää painet
Lezyne Macro Drive 1000 asennettu paikoilleen, illalla testaamaan miten tuolla pärjää pimeässä. Ei parane enää lennellä tangon yli, koska tuo tulee varmasti hajoamaan välittömästi näissä tapauksissa..

Olisi kätevää kun tuossa olisi jonkinlainen pikaliitin, jolla valon saisi irti kovempia ajoja varten, mutta nyt pitäisi koko piuhakin irrottaa tai viritellä johtoon itse tällainen liitinosa tuohon näkyville.

Kolvi olisi ollut kätevä asennuksessa, kun tuohon pitää hankkia erikseen moottorin piuha ja yhdistää nämä. Laitoin itse puristettavalla jatkoliittimellä ja kutistesukkaa päälle. Liitoskohta on akun alla, missä johdot kulkevat melko näkyvillä.

Joutuu varmaan kaivaa oma pyörävalo arsenaali esiin.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 067
Osottaa varmaanki sitä,et kunto on aika heikko..
Riippuu, tai oot tekemäss samoja treenejä, jota tekee henkilöt jolla on 10v takana.
Jos oot uimahallissa käyny kokeilee mummouintia, se ei kerro ettei joku toinen untiharrastus voi olla rankka.
 
Liittynyt
07.10.2018
Viestejä
2 494
Riippuu. Tai oot tekemäss samoja treenejä, jota tekee henkilöt jolla on 10v takana.
Jos oot uimahallissa käyny kokeilee mummouintia, se ei kerro ettei joku toinen untiharrastus voi olla rankka.
Niin..voi hyvinki olla raskas laji toi vesipallo!
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 067
Niin..voi hyvinki olla raskas laji toi vesipallo!
Ite oon harrastanu korista ja vesipalloa. Tenniksestä en tiedä mitään, mutta voin silti väittää että se on paljon rankempi kun koris, tennis ja juoksu. Mutta tää on fillariketju ja mää sopis paremmin jonnekkin toiseen ketjuun.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
657
Lezyne Macro Drive 1000 asennettu paikoilleen, illalla testaamaan miten tuolla pärjää pimeässä. Ei parane enää lennellä tangon yli, koska tuo tulee varmasti hajoamaan välittömästi näissä tapauksissa.

Testilenkki heitetty auringonlaskua katsomaan ja paluumatkalla pääsi kokeilemaan valon riittävyyttä hieman jo metsässä. Täysin pimeää ei vielä toki ollut vaan hieman hämärää. Hyvältä tuntui kyllä valo näin ensimmäisen testin perusteella, uskaltaa siis suositella.
20210814_212002.jpg
20210814_213349.jpg
20210814_213329.jpg

Linkin takana myös parin minuutin videopätkä puhelintelineeltä kuvattuna:
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 515
Lezyne Macro Drive 1000 asennettu paikoilleen, illalla testaamaan miten tuolla pärjää pimeässä. Ei parane enää lennellä tangon yli, koska tuo tulee varmasti hajoamaan välittömästi näissä tapauksissa.

Olisi kätevää kun tuossa olisi jonkinlainen pikaliitin, jolla valon saisi irti kovempia ajoja varten. Nyt pitäisi koko piuhakin irrottaa tai viritellä johtoon itse tällainen liitinosa tuohon näkyville.

Kolvi olisi ollut kätevä asennuksessa, kun tuohon pitää hankkia erikseen moottorin piuha ja yhdistää nämä. Laitoin itse puristettavalla jatkoliittimellä ja kutistesukkaa päälle. Liitoskohta on akun alla, missä johdot kulkevat melko näkyvillä.

Ton voisi laittaa myös ylösalaisin tuohon. Tossa silleen asennettuna omaan.

PXL_20210725_083223860.jpg
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 067
Testilenkki heitetty auringonlaskua katsomaan ja paluumatkalla pääsi kokeilemaan valon riittävyyttä hieman jo metsässä. Täysin pimeää ei vielä toki ollut vaan hieman hämärää. Hyvältä tuntui kyllä valo näin ensimmäisen testin perusteella, uskaltaa siis suositella.




Linkin takana myös parin minuutin videopätkä puhelintelineeltä kuvattuna:
Väärä suunta. 1.35 eteempäin voi olla aika riski. Ite menny ton pätkän aina täysii, kun oletettavasti kukaan ei tule vastapalloon. Pumptäkki jos joku menee väärään suuntaa, sillä ei ole mitään väliä, mutta ylempänä voi nopeesti muuttuu vaaralliseks.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
657
Ton voisi laittaa myös ylösalaisin tuohon. Tossa silleen asennettuna omaan.

Noin päin varmastikin paremmin suojassa. Pitää kokeilla noin, mutta vaikuttaisi ettei saa käännettyä tarpeeksi alas valoa ja häikäisee vastaantulijat, metsässä riittänee juuri ja juuri tuo suuntaus.

Väärä suunta. 1.35 eteempäin voi olla aika riski. Ite menny ton pätkän aina täysii, kun oletettavasti kukaan ei tule vastapalloon. Pumptäkki jos joku menee väärään suuntaa, sillä ei ole mitään väliä, mutta ylempänä voi nopeesti muuttuu vaaralliseks.
Mielenkiinnosta pakko kysyä, että missä nämä suunnat on määritelty? Osaisi etsiä tietoa näistä etukäteen, kun ainakaan mitään merkintöjä polun varrella ei ole. Itse ainakin tulee ajettua näillä reiteillä sellaista vauhtia että pystyy tarvittaessa välttämään yhteentörmäykset ihan silläkin, koska tuolla kulkee myös melko paljon jalankulkijoita. Pyöräilijöitä näkynyt melko vähän omiin ennakko-odotuksiin nähden. Tuota väliä on tullut nyt mentyä molempiin suuntiin (Jakomäestä Kivikon kautta Viikkiin ja takaisin) melko säännöllisesti tämän vuoden aikana. Toki miettinyt samaa asiaa välillä itse, että jotkin paikat ovat selvästi vain toiseen suuntaan, mutta ei toki koko reitti. Ja tuossa tulee itse tietyt paikat mentyä meno- ja paluusuuntiin eri kohdista riippuen onko vaihtoehtoja ja miten reitti toimii eri suuntiin, mutta joka kohdassa ei ole kuin yksi vaihtoehto jota mennä molempiin suuntiin. Ja reitit tuolla alueella menevät aivan ristiin rastiin ympäri metsiä.
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 051
Onko reittikokemuksia tuolta Luukin tienoilta hki kohti, onko tuollaista kuvassa olevaa (kuva on kaitalammelta) helppoa hiekkatietä kuinka pitkälle? Eli jos haluaa vihdintien varrelta, esim. kaitalammen kohdilta tai aiemmin, pyöräillä bodom järvelle niin onko ylipäätään reittiä ja meneekö poluiksi vai jatkuuko jopa tollanen hiekkatie loppuun asti?

Nuuksion asti ei olis tarvetta, sinne suuntaan menee ainakin polkuja. Tuollainen luukki —> bodominjärvi vois olla sopivan mittainen jos polkee ensin kotoa vihdintietä pitkin luukkiin ja sieltä takaisin alaspäin. Ja mikäli tuolla metsäosuudella nuo hiekkatiet jatkuisi niin pääsisi lasten pyöräkärryillä myös.

Meneehän tuossa Röylän kohdilla nuo tietkin jos metsäpolut liian teknisiä.

71F6D253-C1D4-4C03-8ED0-1A5A696063E8.jpeg
497D5813-C2DA-4B44-A01D-136229D67A96.jpeg
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 067
Noin päin varmastikin paremmin suojassa. Pitää kokeilla noin, mutta vaikuttaisi ettei saa käännettyä tarpeeksi alas valoa ja häikäisee vastaantulijat, metsässä riittänee juuri ja juuri tuo suuntaus.


Mielenkiinnosta pakko kysyä, että missä nämä suunnat on määritelty? Osaisi etsiä tietoa näistä etukäteen, kun ainakaan mitään merkintöjä polun varrella ei ole. Itse ainakin tulee ajettua näillä reiteillä sellaista vauhtia että pystyy tarvittaessa välttämään yhteentörmäykset ihan silläkin, koska tuolla kulkee myös melko paljon jalankulkijoita. Pyöräilijöitä näkynyt melko vähän omiin ennakko-odotuksiin nähden. Tuota väliä on tullut nyt mentyä molempiin suuntiin (Jakomäestä Kivikon kautta Viikkiin ja takaisin) melko säännöllisesti tämän vuoden aikana. Toki miettinyt samaa asiaa välillä itse, että jotkin paikat ovat selvästi vain toiseen suuntaan, mutta ei toki koko reitti. Ja tuossa tulee itse tietyt paikat mentyä meno- ja paluusuuntiin eri kohdista riippuen onko vaihtoehtoja ja miten reitti toimii eri suuntiin, mutta joka kohdassa ei ole kuin yksi vaihtoehto jota mennä molempiin suuntiin. Ja reitit tuolla alueella menevät aivan ristiin rastiin ympäri metsiä.
Kivikon ek4 on hesan tunnetuimpia reittejä. Siellä kokeneet vetää kovaa, koska ne tietää missä ihmisiä kulkee ja missä pitää olla tarkkana. Tuolla on kohtaan on alamäki, jossa on kiviä joita moni tykkää nostaa molemmat pyörät ilmaan ja käännöksessä on bermi. Tossa ihmiset ei kävele ja itellä ei koskaan tullu mieleen että joku tulis tuolla vastapalloo. Jos meet tosta ylös, suosittelen että kannattaa olla tarkkana.

Sama kun menis bikeparkkiin ja lähtee polkee alhaalta ylöspäin.

Muutenkin kivikon ek4 jos vetää "väärään" suuntaan, huomaa että se on paljon hauskempi tulla alas. Se reitti menee niin että se loppuu pump trackiin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
657
Kivikon ek4 on hesan tunnetuimpia reittejä. Siellä kokeneet vetää kovaa, koska ne tietää missä ihmisiä kulkee ja missä pitää olla tarkkana. Tuolla on kohtaan on alamäki, jossa on kiviä joita moni tykkää nostaa molemmat pyörät ilmaan ja käännöksessä on bermi. Tossa ihmiset ei kävele ja itellä ei koskaan tullu mieleen että joku tulis tuolla vastapalloo. Jos meet tosta ylös, suosittelen että kannattaa olla tarkkana.

Sama kun menis bikeparkkiin ja lähtee polkee alhaalta ylöspäin.

Muutenkin kivikon ek4 jos vetää "väärään" suuntaan, huomaa että se on paljon hauskempi tulla alas. Se reitti menee niin että se loppuu pump trackiin.
Itse tulee tuosta mentyä siis kyllä molempiin suuntiin omalla "lähilenkillä". Ja mukavampi toki alaspäin, tuo kohta tulee välillä ylöspäin kyllä kierrettyä eri polkua pitkin. Ja en ole näistä itse siis juuri tietoa etsinyt vaan lähtenyt vaan ajelemaan lähialueen polkuja mitä on löytynyt, suuntien osalta tieto kulkee varmasti kokeneilta eteenpäin, mutta itse en näillä poluilla uskaltaisi kuitenkaan luottaa ettei tuolla ole kävelijöitä / koiranulkoiluttajia edessä tai juuri kaltaisiani alottelijoita tulossa väärään suuntaan ilman parempaa tietoa mahdollisesta etiketistä. Pitää jatkossa tuo kohta nousta toista polkua pitkin.

Bike parkkeihin en asiaa itse kuitenkaan vertaisi, koska siellä säännöt on selvästi kerrottu ja kaikilla tiedossa, tai ainakin pitäisi olla. Myöskään jalankulkijoita ei siellä tarvitse miettiä. Nämä paikat kuitenkin ihan yleisten polkujen vieressä, joissa väkeä kulkee melko paljon sekä kävellen että pyörillä kaikkiin suuntiin.

Edit. Tuossa ote reitistä tältä aamupäivällä, tällä kertaa nousu juuri tuosta kohdasta tuota toista polkua, mutta muuten tuosta eteenpäin väärään suuntaan tuota ek:ta. Muissa kohdissa tuossa ei toki ihan samanlaisia sokkopaikkoja jyrkässä mäessä ole kuin tuo ja näkee hyvin jo pidempää, jos joku tulee vastaan.
Screenshot_20210815-143607_Polar Flow.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 253
Jos reiteillä ei ole selkeästi merkitty kulkusuuntaa, niin silloin niillä ei ole mitään oikeaa ja väärää suuntaa, vaan ne voi ajaa miten haluaa. Varovainen pitää aina olla ajopa missä tahansa.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
2
Ton voisi laittaa myös ylösalaisin tuohon. Tossa silleen asennettuna omaan.

Hei mikäs tuo laukku on? Koittanu löytää omaan 2019 spectral:oniin epätoivoisesti jotain pientä runkolaukkua, on vaan niin hiton ahdas. Tuo voisi jopa ehkä mahtua :).
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 515
Hei mikäs tuo laukku on? Koittanu löytää omaan 2019 spectral:oniin epätoivoisesti jotain pientä runkolaukkua, on vaan niin hiton ahdas. Tuo voisi jopa ehkä mahtua :).
 

luujauho

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
148
Olen vähän pohtinut uuden pyörän ostoa. Aiemmin olen ajanut mummomankelilla ja käytetyllä (ainakin 15 vuotta vanha) hybridillä, missä ei vaihteet enää kunnolla toimi. Ajoa tulee lähinnä työmatkalla ja kuntosalille, mutta miksei voisi ihan huvikseen kuntoilumielessä käydä lenkillä.

Ostanko uuden hybridin vai pitäisikö talvea varten olla fatbike? Onko merkillä väliä? Kannattaako suosia/välttää tietyn merkkisiä osia esim. vaihteet ja jarrut? Saako alle tonnilla hyvää?

Aiemmin joku mainitsi, että ottaisi fatbiken ihan yleiseen käyttöön, jos pitäisi yksi valita. :hmm:
 
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
637
Olen vähän pohtinut uuden pyörän ostoa. Aiemmin olen ajanut mummomankelilla ja käytetyllä (ainakin 15 vuotta vanha) hybridillä, missä ei vaihteet enää kunnolla toimi. Ajoa tulee lähinnä työmatkalla ja kuntosalille, mutta miksei voisi ihan huvikseen kuntoilumielessä käydä lenkillä.

Ostanko uuden hybridin vai pitäisikö talvea varten olla fatbike? Onko merkillä väliä? Kannattaako suosia/välttää tietyn merkkisiä osia esim. vaihteet ja jarrut? Saako alle tonnilla hyvää?

Aiemmin joku mainitsi, että ottaisi fatbiken ihan yleiseen käyttöön, jos pitäisi yksi valita. :hmm:
Ehkä tuollaiseen käyttöön voisi ehdottaa foorumeiden ikisuosikkia: Kona Dew Plus tai vastaava. Shimanon Deorea, ei pomppukeppiä keulalla, hydrauliset levyjarrut, riittävä rengastila kunnon talvipyörille.
Ei tulisi mieleenkään ajaa läskipyörällä +10km työmatkaa tai pyöriä kylillä sillä. Dew Plussalla tuli tuhansia kilsoja hinkattua työmatkaa, lenkkeiltyä ja hoidettua asiointia ilman ongelmia.

Tässäkin ongelmana saatavuus, mikä koskee tällä hetkellä suurinta osaa pyöriä.
 
Liittynyt
08.03.2017
Viestejä
582
Olen vähän pohtinut uuden pyörän ostoa. Aiemmin olen ajanut mummomankelilla ja käytetyllä (ainakin 15 vuotta vanha) hybridillä, missä ei vaihteet enää kunnolla toimi. Ajoa tulee lähinnä työmatkalla ja kuntosalille, mutta miksei voisi ihan huvikseen kuntoilumielessä käydä lenkillä.

Ostanko uuden hybridin vai pitäisikö talvea varten olla fatbike? Onko merkillä väliä? Kannattaako suosia/välttää tietyn merkkisiä osia esim. vaihteet ja jarrut? Saako alle tonnilla hyvää?

Aiemmin joku mainitsi, että ottaisi fatbiken ihan yleiseen käyttöön, jos pitäisi yksi valita. :hmm:
En tiedä missä vaikutat, mutta Oulussa olisi hyvä sinkula tuohon käyttöön. (Ei ole oma ilmoitus, enkä tunne myyjää)

 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 174
Olen vähän pohtinut uuden pyörän ostoa. Aiemmin olen ajanut mummomankelilla ja käytetyllä (ainakin 15 vuotta vanha) hybridillä, missä ei vaihteet enää kunnolla toimi. Ajoa tulee lähinnä työmatkalla ja kuntosalille, mutta miksei voisi ihan huvikseen kuntoilumielessä käydä lenkillä.

Ostanko uuden hybridin vai pitäisikö talvea varten olla fatbike? Onko merkillä väliä? Kannattaako suosia/välttää tietyn merkkisiä osia esim. vaihteet ja jarrut? Saako alle tonnilla hyvää?

Aiemmin joku mainitsi, että ottaisi fatbiken ihan yleiseen käyttöön, jos pitäisi yksi valita. :hmm:
Fatbike on ankeahko laite pikitiellä ja ihan pelkkää talvea varten en kampetta hommaisi.
Varsinkaan jos ei sillä sinne maastoon ole aikomusta mennä.

Plussa renkainen eli 2.8 - 3.0 tuumaisilla kumeilla varustettu löytyy yhtenä pyöränä itteltäkin, eikä se kummoinen ole talvella. Ei juuri eroa normi maastokumista, joten sellainenkin on hieman turhan oloinen vain talvea varten. Varsinkaan jos ei silläkään ole aikomusta mennä maastoon.

Ei siinä hybridissä mitään vikaa ole ja siihen saa talveksi suhteellisen järkevään hintaan nastarenkaatkin.
Katsoo vaan, että siihen sopii edes 40mm kumit.
Ja ei mitään pomppukeppejä keulaan tuolla alle tonnin luokassa.
 

RTR

Liittynyt
09.04.2021
Viestejä
596
Tonnilla saisi jo asiallisen napavaihteisen pyörän, joka olisi täydellinen työmatkakäyttöön. Etenkin hihnavetoisena todella huoltovapaa.

Marin Presidio 2 tai Canyon Commuter 5 melko sporttisia, sopii myös lenkille. Jos kaipaa paljon rengastilaa niin Cube Hyde Pro.

Toki varmasti monia muitakin hyviä vaihtoehtoja, mutta nuo 3 tuli ensimmäisenä mieleen.
 

bb12

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
13.10.2017
Viestejä
602
Kokemuksia sähkömaantie/graveleista onko kannattavaa kun muutenkin niillä pääsee, kuitenkin tässä ois n. 2500e Saksassa.
eSilex 400 onko kokemuksia kellään?
 

SON OF GOD EMPEROR TRUMP

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
14
Vieläkö porukka paikkailee sisäkumeja?

Contin Race 4,5€ pintaan niin ei ole tullut moneen vuoteen paikkailtua vaan uutta eetteriin. Varsinkin tuntuu että jos tulee rikkoja niin niitä tulee useampi samaan sisäkumiin. Ei tunnu olevan paljoa väliä onko 5, 10 tai 15€ maksava sisäkumi tuon kanssa.

Tänä vuonna mennyt 2 sisäkumia paskaksi 4-5k kilsoilla vaikka oma ajaminen on aika kuluttavaa. Noistakin toinen oli oma vika kun paskoin prestan venttiilin pumpatessa.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 163
Ei näillä nykyisillä hinnoilla paljoa jaksa paikkailla kun sisurit maksaa vitosen tai kympin. Vähän itsellä sellanen olo että jos kerran reikä tulee/alkaa vuotamaan niin samassa sisurissa voi olla muutakin ongelmaa kuin se yksi. Jo ajansäästön takia mieluummin heittää vaan uutta kehiin kun alkaa väkertämään.
 
Liittynyt
16.03.2018
Viestejä
1 595
Vieläkö porukka käyttää sisäkumeja?
Mulla ei ole tubeles käytössä mutta eikö tekniikan paremmuus perustu keveyteen ja herkkyyteen, puhkeamattomuus perustuu litkuihin.
Eikös myös foorumin aktiiveilla ole sisurit varalle?
 
Liittynyt
08.03.2017
Viestejä
582
Mulla ei ole tubeles käytössä mutta eikö tekniikan paremmuus perustu keveyteen ja herkkyyteen, puhkeamattomuus perustuu litkuihin.
Eikös myös foorumin aktiiveilla ole sisurit varalle?
Onhan se satulalaukussa, kun tubelessin "paikkaaminen" kentällä on työläämpää. Eipä ole tosin tarvinnut niitäkään käyttää vaikka vuodessa tulee ajettua lähemmäs 10k.
 

lelfonso

Tukijäsen
Liittynyt
27.07.2018
Viestejä
733
Vieläkö porukka paikkailee sisäkumeja?

Contin Race 4,5€ pintaan niin ei ole tullut moneen vuoteen paikkailtua vaan uutta eetteriin. Varsinkin tuntuu että jos tulee rikkoja niin niitä tulee useampi samaan sisäkumiin. Ei tunnu olevan paljoa väliä onko 5, 10 tai 15€ maksava sisäkumi tuon kanssa.

Tänä vuonna mennyt 2 sisäkumia paskaksi 4-5k kilsoilla vaikka oma ajaminen on aika kuluttavaa. Noistakin toinen oli oma vika kun paskoin prestan venttiilin pumpatessa.
Tottakai. Sisuskumi menee vaihtoon vasta kun venttiili alkaa falskaamaan. Taitaa olla nytkin joku 3-4 paikkaa työmatkakonkelin sisurissa. ¨

edit. Ei noissa jaksa alkaa litkujen kanssa pelleilemään kun joutuu nastarenkaita vaihtelemaan talvisin alle. Harrastepelit sitten erikseen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.03.2017
Viestejä
582
Tottakai. Sisuskumi menee vaihtoon vasta kun venttiili alkaa falskaamaan. Taitaa olla nytkin joku 3-4 paikkaa työmatkakonkelin sisurissa. ¨

edit. Ei noissa jaksa alkaa litkujen kanssa pelleilemään kun joutuu nastarenkaita vaihtelemaan talvisin alle. Harrastepelit sitten erikseen.
En näe ongelmaa. Talvikumithan on litkutettuna toisilla kiekoilla. ;)
 

SON OF GOD EMPEROR TRUMP

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
14
Tottakai. Sisuskumi menee vaihtoon vasta kun venttiili alkaa falskaamaan. Taitaa olla nytkin joku 3-4 paikkaa työmatkakonkelin sisurissa. ¨

edit. Ei noissa jaksa alkaa litkujen kanssa pelleilemään kun joutuu nastarenkaita vaihtelemaan talvisin alle. Harrastepelit sitten erikseen.
Oiskohan tuossa välttynyt useammalta paikkaukselta jos olisit vaihtanut sisäkumin ensimmäisen kohdalla?

Itellä kovaa ajoa kaupungissa sun muualla + työmatkat. Vedän myös surutta hiekka ja kiviteitä maantiepyörällä. Silti tämän vuoden saldona yksi ajettu rengasrikko.

Kai nuo on henkimaailman asioita, mutta oma kokemus on että yhden paikkauksen jälkeen saa paikkailla useamminkin.
 
Liittynyt
28.01.2019
Viestejä
115
Vuoden ja 3tkm ajellut litkutetuilla 47-650 WTB Horizoneilla välillä aika raskaassakin lastissa ilman puhkeamisia. Kerran olen venttiilin läpi lisännyt litkua huoltona mutta muuten vaan kovaa ajoa :whistling:
 
Liittynyt
11.03.2019
Viestejä
251
Eipä ole itselläkään puhjennut sisurit nykyisellä gravelilla jolla ajettu kaksi kesää ja noin 4tkm. Tullut ajeltua kaikenlaisella alustalla, soralla, sepelillä, asfaltilla ja metsässäkin. Muutaman kerran tullut vahingossa myös ajettua lasin sirujen tai murujen yli asfaltilla. Viime kesä ja tämä kevät meni schwalben 40/700 g-one allaroundeilla ja alkukesästä tuli laitettua alle 37/700 marathon supremet extra light sisureilla ja hyvin nekin kestänyt. Eipä kyllä jaksaisi litkujen kanssa pelleillä kun loppu syksyksi ja alkukevääksi taas ajattelin vaihtaa nuo g-onet kun on vähän nappulaa niissä. Eipä viitsi toisia kiekkojakaan ostaa kun mielummin ostaisin toisen pyörän niillä rahoilla :whistling:
 

lelfonso

Tukijäsen
Liittynyt
27.07.2018
Viestejä
733
Oiskohan tuossa välttynyt useammalta paikkaukselta jos olisit vaihtanut sisäkumin ensimmäisen kohdalla?

Itellä kovaa ajoa kaupungissa sun muualla + työmatkat. Vedän myös surutta hiekka ja kiviteitä maantiepyörällä. Silti tämän vuoden saldona yksi ajettu rengasrikko.

Kai nuo on henkimaailman asioita, mutta oma kokemus on että yhden paikkauksen jälkeen saa paikkailla useamminkin.
No nuo on jonkun kuutisen vuotta vanhat niin en jaksa uskoa :D Ei nuo nyt edes kerran vuodessa ole menneet puhki. Ei ole viimeiseen kahteen vuoteen tarvinnut paikata kertaakaan.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 067
Mulla ei ole tubeles käytössä mutta eikö tekniikan paremmuus perustu keveyteen ja herkkyyteen, puhkeamattomuus perustuu litkuihin.
Eikös myös foorumin aktiiveilla ole sisurit varalle?
Vaikka rengas litkuilla, sisuri pitäis pitää mukana varalle. Litkutus tuli maastureihin, koska se poistaa pinch flat puhkesmisen ja mahdollistaa tällein matalimmilla paineilla ajamisen. Rengas voi puhjeta vaikka litkut olis sisällä ja sen takia on erikseen tubeless paikka. Litkutus on nyt yleistyny kaikkialla, koska pinch flat puhkeaminen on yleisin vaurio mitä sattuu.
 
Liittynyt
02.04.2020
Viestejä
254
Onko tässä pula-ajan saatavuudessa mitään mahdollisuutta saada isorunkoista, maantiepyörää muistuttavaa halpista 1000e hintaluokkaan. Vielä niin että pystyy ostamaan laskulle/klarnalle. Ei tarvitsisi olla kummoinen lenkkipyörä kunhan olisi mukava asento. Vai odotanko suosiolla ensi kevääseen. Käytettykin kelpaisi, kunhan liikkeen kautta osto koska tuo laskulle saaminen.

Kävin sovittamassa XXL:n tarjouskappaleen tuohon hintaan, niin runko tuntui liian pieneltä (58cm) ja laskurit suosittelee muutenkin 60+ omilla mitoilla.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 380
Viestejä
4 200 049
Jäsenet
70 894
Uusin jäsen
JapPro

Hinta.fi

Ylös Bottom