Prey

Onko tämä miten pelottava/ahdistava peli, jos verrataan Metro-pelisarjaan? En tykkää liian jännistä peleistä, mutta Metrot pystyin pelaamaan läpi.

En ole Metroja pelannut kuin vähän joskus alkua, mutta Prey on minusta "jännittävä, mutta ei ahdistava". Siinä on erinomainen immersio, ja jännitys on enimmäkseen sellaista että tietää itse olevansa tekemässä jotain olennaista. Muistaakseni on paljon sellaisia rentoja suvantokohtia, joissa voi ihan kaikessa rauhassa vaikka selailla dokumentteja tai katsella maisemia ilman että on joku mulkero hyökkäämässä päälle.
 
Tähän väliin pitää offtopicina todeta, että jos ja kun Prey iskee tunnelmaltaan, niin kannattaa katsoa Tom Cruisen scifi-elokuva Edge of Tomorrow. Sopii mielestäni tähän yhtälöön kuin nyrkki silmään ja on scifi-leffojen aatelia muutenkin.

Löytyy mm. HBO Maxista.

Muistaakseni on paljon sellaisia rentoja suvantokohtia, joissa voi ihan kaikessa rauhassa vaikka selailla dokumentteja tai katsella maisemia ilman että on joku mulkero hyökkäämässä päälle.
Jep, tapahtumat on hienosti rytmitetty niin että kun yhdeltä alueelta kerrallaan siivoaa vihut, niin voi sen jälkeen tutkailla paikkoja rauhassa, mutta siitä huolimatta taustalla kytee pieni arvaamattomuus uusien vihujen ilmaantumiselle. Jos niitä ilmaantuu uudestaan samalle alueella ilman että poistuu sieltä itse välissä, niin ne ovat yleensä pienempiä.
 
Tähän väliin pitää offtopicina todeta, että jos ja kun Prey iskee tunnelmaltaan, niin kannattaa katsoa Tom Cruisen scifi-elokuva Edge of Tomorrow. Sopii mielestäni tähän yhtälöön kuin nyrkki silmään ja on scifi-leffojen aatelia muutenkin.

Löytyy mm. HBO Maxista.


Jep, tapahtumat on hienosti rytmitetty niin että kun yhdeltä alueelta kerrallaan siivoaa vihut, niin voi sen jälkeen tutkailla paikkoja rauhassa, mutta siitä huolimatta taustalla kytee pieni arvaamattomuus uusien vihujen ilmaantumiselle. Jos niitä ilmaantuu uudestaan samalle alueella ilman että poistuu sieltä itse välissä, niin ne ovat yleensä pienempiä.
Hyvä leffa tosiaan.

Ja Preyssä on pitkään se fiilis kun pääsee takaisin omaan officeen turrettien taakse :tup:
 
Vedin nyt vielä tuon Mooncrashin läpi pääpelin perään ja viihdyttävää tekemistä sekin tarjosi pariksi päiväksi.

Vaikeustaso ehkä vähän liikaa loiveni loppua kohden ja varsinaista vaaran ja haasteen tuntua ei oikein enää ollut, kun maailmaan pääsi sisään. Mielenkiintoisen tarinan se kyllä kertoi ja motivaatio säilyi loppuun asti.

Alkuvaiheessa sen sijaan oli tiheä tunnelma kun koitti vielä selvittää miten tuolla maailmassa pärjää ja mistä asiat löytyy.
 
Varovaisesti recyclereiden kanssa... Niillä voi muistaakseni kierrättää tärkeitä asioita ;)
 
Ei hirveenä noita recyclereitä tullu käytettyä, mutta se huone, missä oli se recycler laite tuli sulatettua kaikki siitä läheltä.
 
Ei hirveenä noita recyclereitä tullu käytettyä, mutta se huone, missä oli se recycler laite tuli sulatettua kaikki siitä läheltä.

Pari kertaa taisin sen isoimman ötökän noilla niitata mutta sekin oli ihan yritys ja reload -periaatteella. Kranaatti on hidas ja ötökkä nopea.
 
Pari kertaa taisin sen isoimman ötökän noilla niitata mutta sekin oli ihan yritys ja reload -periaatteella. Kranaatti on hidas ja ötökkä nopea.
Nojoo nyt ku muistelen nii just jotain vihollisia noilla saatto prosessoida että sai niitä violetteja kuutioita, joskin toisella peluukerralla muistaakseni ei ollut hirvee uupelus mistään.
 
Nojoo nyt ku muistelen nii just jotain vihollisia noilla saatto prosessoida että sai niitä violetteja kuutioita, joskin toisella peluukerralla muistaakseni ei ollut hirvee uupelus mistään.

Samat matskut taisi kyllä saada tappamalla ja loottamallakin. Sen ison ötökän saattoi jotenkin saada yhdellä kranulla hetkeksi halvaantumaan ja sitten recyclereitä perään. Yleensä meni joku 5+ recycleriä ja kuoli itse niihin pari kertaa yrittäessään. Lopulta se ajan hidastus (awareness?) ja haulikolla strafe ympäri ötökkää selustassa oli loputtoman paljon toimivampaa ja nopeampaa.
 
Nojoo nyt ku muistelen nii just jotain vihollisia noilla saatto prosessoida että sai niitä violetteja kuutioita, joskin toisella peluukerralla muistaakseni ei ollut hirvee uupelus mistään.
Minä olen käyttänyt noita aika paljonkin. Recyclerit tekevät vihuihin todella isosti damagea ja bonuksena saa tosiaan materiaaleja. Ensin vaan poistaa suojat ja pehmittää isompia hieman jollakin toisella aseella ja viimeistelee recyclerillä.
 
Ite ku pelasin ensin "humanilla" ja sit niillä alien skilleillä nii en muista miten vaikutti peliin, ekassa pelissä tuli ravattua noissa kierrätyspaikoissa paljon enemmän. Muistaakseni ihmispelissä oli tuo haulikko ja wrench aika kovaa kamaa, jälkimmäisessä pelissä melkeen kaikki vihut oli helppoja muistaakseni sitä sähköotusta lukuunottamatta.
 
No niin, nyt on Prey vetäisty läpi parillakin vaihtoehtoisella lopetuksella ja olihan se loppuun saakka huikeaa menoa.

Tykkäsin myös pelin Nightmare-toteutuksesta, eli pelin kovinta pahista vastaan ei ollut pakko jäädä taistelemaan, vaan vaikka se ilmaantuikin useamman kerran, niin siltä pystyi silti halutessaan livahtamaan. Myöskään viimeisen näytöksen jättimonsteria vastaan ei tarvinnut räiskiä loputtomasti kuten monessa pelissä loppubossia vastaan. Aivan loistava suoritus tekijöiltä kaikessa mahdollisessa mielessä. Tämä peli ansaitsee kyllä kaiken mahdollisen hehkutuksen ja vähän päälle.

Seuraavaksi pitää varmaan ottaa työn alle joko Dishonored 2 tai sitten Preyn Mooncrash DLC. Kerrankin joulu/talviloma, jolloin tuli varattua aikaa tällaiselle viihteelle ja on kaiken lisäksi ollut laadukasta pelattravaa.
 
No niin, nyt on Prey vetäisty läpi parillakin vaihtoehtoisella lopetuksella ja olihan se loppuun saakka huikeaa menoa.

Tykkäsin myös pelin Nightmare-toteutuksesta, eli pelin kovinta pahista vastaan ei ollut pakko jäädä taistelemaan, vaan vaikka se ilmaantuikin useamman kerran, niin siltä pystyi silti halutessaan livahtamaan. Myöskään viimeisen näytöksen jättimonsteria vastaan ei tarvinnut räiskiä loputtomasti kuten monessa pelissä loppubossia vastaan. Aivan loistava suoritus tekijöiltä kaikessa mahdollisessa mielessä. Tämä peli ansaitsee kyllä kaiken mahdollisen hehkutuksen ja vähän päälle.

Seuraavaksi pitää varmaan ottaa työn alle joko Dishonored 2 tai sitten Preyn Mooncrash DLC. Kerrankin joulu/talviloma, jolloin tuli varattua aikaa tällaiselle viihteelle ja on kaiken lisäksi ollut laadukasta pelattravaa.
Mooncrashille vahva suositus. Maistui ihan tuoreelta heti Preyn perään kun pääsi käyttämään monipuolisesti eri kykyjä. Ja tietenkin pelin rakenne muutenkin aivan erilainen.
 
Melkein tekisi mieli aloittaa toinen pelikerta. Liikaa vaan muita pelejä työn alla. Mooncrashia en pelannu, kun sen kuvaus ei oikein houkuttanut
 
No perhana. Pittää sitten uskaltaa kokeilla. Bioshock oli kyllä vähän turhan kuumottava, etenkin ekat kohtaamiset splaissereiden kanssa meinas saada vetelät housuun.

Ehkä peleissä pahinta on jotkut taskulamppuhommat, jos tässä nuo vähät jump scaret pystyy haistaan, niin ehkä tän kanssa selviää.
Noniin, piti sitten vihoin ruveta pelaan tätä. Asentelin tekeleen jo tuolloin 2½ vuotta sitten, mutta peli jäi alkumetreille, kun tunnelma on niin painostava ja olen niin mammari :sori:

Nooh, onhan tämä peli meikäläiselle vähän....yyyh, pelottava, jännittää edetä pelissä, mutta toistaiseksi olen uskaltanut pelata, melkein kymmenen tuntia on tullut täyteen, ja olen juuri saanut avattua PSI-kyvyt käyttöön, tosin en uskaltanut niitä vielä ottaa, koska turretit on tosi kivoja kavereita. Hieno peli kyllä, aika pian lopettamisen jälkeen tulee hinku palata pelin äärelle, vaikka olenkin vähän turhan mammari tämmöisiin. Viholliset on kyllä kovia, pataan tulee normaalilla vaikeustasolla jatkuvasti, välillä saa monta kertaa ladata ja yrittää uudestaan kun nirri lähtee. Pitäisi opetella vähän monipuolisemmin vihollisten nujertaminen, nyt taktiikka on melko suoraviivainen vaahtoa naamaan ja lyijyä perään.

Hieman houkuttaisi lueskella netistä combat-mekanismeista, mutta ehkäpä aiemman postauksen perusteella jätän vielä väliin ja yritän itse opetella.
 
On tää kyl semmonen peli että taas houkuttelis alotella jokupäivä ja pelata se Mooncrash DLC:kin läpi joka oli huikea kokemus.

Noniin, piti sitten vihoin ruveta pelaan tätä. Asentelin tekeleen jo tuolloin 2½ vuotta sitten, mutta peli jäi alkumetreille, kun tunnelma on niin painostava ja olen niin mammari :sori:

Nooh, onhan tämä peli meikäläiselle vähän....yyyh, pelottava, jännittää edetä pelissä, mutta toistaiseksi olen uskaltanut pelata, melkein kymmenen tuntia on tullut täyteen, ja olen juuri saanut avattua PSI-kyvyt käyttöön, tosin en uskaltanut niitä vielä ottaa, koska turretit on tosi kivoja kavereita. Hieno peli kyllä, aika pian lopettamisen jälkeen tulee hinku palata pelin äärelle, vaikka olenkin vähän turhan mammari tämmöisiin. Viholliset on kyllä kovia, pataan tulee normaalilla vaikeustasolla jatkuvasti, välillä saa monta kertaa ladata ja yrittää uudestaan kun nirri lähtee. Pitäisi opetella vähän monipuolisemmin vihollisten nujertaminen, nyt taktiikka on melko suoraviivainen vaahtoa naamaan ja lyijyä perään.

Hieman houkuttaisi lueskella netistä combat-mekanismeista, mutta ehkäpä aiemman postauksen perusteella jätän vielä väliin ja yritän itse opetella.
Pelissä on saavutukset:
Vain ihmiskykyjä
Vain alienkykyjä
Ei kykyjä

Kaikki on saavutettavissa normal vaikeusasteella ilman suurempaa kikkailua. Mukavasti ohjasivat myös pelityyliä sit suuntaan jos toiseen. Alienia pidin helpoimpana joskin oli siinä vaiheessa jo kokemusta pelistä. Ainoa huono siinä taisi olla tosiaan että inventorya ei voinut laajentaa, toisaalta kun aseilla ei ollut niin merkitystä niin vievät vähemmän tilaa.
 
On tää kyl semmonen peli että taas houkuttelis alotella jokupäivä ja pelata se Mooncrash DLC:kin läpi joka oli huikea kokemus.


Pelissä on saavutukset:
Vain ihmiskykyjä
Vain alienkykyjä
Ei kykyjä

Kaikki on saavutettavissa normal vaikeusasteella ilman suurempaa kikkailua. Mukavasti ohjasivat myös pelityyliä sit suuntaan jos toiseen. Alienia pidin helpoimpana joskin oli siinä vaiheessa jo kokemusta pelistä. Ainoa huono siinä taisi olla tosiaan että inventorya ei voinut laajentaa, toisaalta kun aseilla ei ollut niin merkitystä niin vievät vähemmän tilaa.
Itellä ei noi saavutuksen sinänsä kiinnosta. Ja koska äärimmäisen harvoin tulee mitään peliä pelattua uudestaan, niin paras yrittää kokeilla kaikki mitä pelillä on tarjottavana kertarykäisyllä. Eli olen nyt siinä pisteessä, että aion nyt ottaa nuita alienkykyjä käyttöön. Ainut ongelma on, että en pysty valmistamaan neuromodeja, koska resepti meni lukkoon. Olen seuraillut pääjuonta ja ajatellut, että lähden tutkimaan reseptin avaamista jahka pääjuoni vie alueen lähelle, mutta tuntuu että koko asema kierretään ennen kuin päädytään neuromod-osastolle, joten pakko visiin yrittää lähteä sinne omia polkuja. Itse asiassa Arboteuremista yritin tätä varten mennä hissillä lobbyyn, mutta siellä oli vastassa niin paljon mosuja, että painelin kiltisti hissillä takaisin arboteuremiin :rofl2:
Pelin jännitys jo hieman onneksi helpottaa. Tai jännähän se edelleen on, mutta ei enää ihan niin ahdistavan pelottava. Nyt kun on hieman oppinut miten vihut laitetaan pinoon, niin pystyy hieman enemmän nauttimaan. Tosin tuossa vasta meinasi tulla paskat taas huosuun kun pistelin pislalla sarjaa sähkömörköön, joka sitten loikkasi parilla mahtiloikalla ihan naaman eteen hetkessä. Hieno peli!
 
Itellä ei noi saavutuksen sinänsä kiinnosta. Ja koska äärimmäisen harvoin tulee mitään peliä pelattua uudestaan, niin paras yrittää kokeilla kaikki mitä pelillä on tarjottavana kertarykäisyllä. Eli olen nyt siinä pisteessä, että aion nyt ottaa nuita alienkykyjä käyttöön. Ainut ongelma on, että en pysty valmistamaan neuromodeja, koska resepti meni lukkoon. Olen seuraillut pääjuonta ja ajatellut, että lähden tutkimaan reseptin avaamista jahka pääjuoni vie alueen lähelle, mutta tuntuu että koko asema kierretään ennen kuin päädytään neuromod-osastolle, joten pakko visiin yrittää lähteä sinne omia polkuja. Itse asiassa Arboteuremista yritin tätä varten mennä hissillä lobbyyn, mutta siellä oli vastassa niin paljon mosuja, että painelin kiltisti hissillä takaisin arboteuremiin :rofl2:
Pelin jännitys jo hieman onneksi helpottaa. Tai jännähän se edelleen on, mutta ei enää ihan niin ahdistavan pelottava. Nyt kun on hieman oppinut miten vihut laitetaan pinoon, niin pystyy hieman enemmän nauttimaan. Tosin tuossa vasta meinasi tulla paskat taas huosuun kun pistelin pislalla sarjaa sähkömörköön, joka sitten loikkasi parilla mahtiloikalla ihan naaman eteen hetkessä. Hieno peli!
Lähinnä pointtina oli että vähän kaikennäkösellä pelityylillä voi pärjätä. Semi raskastahan tossa on välillä kerätä noita resursseja inventory täyteen että voi sit joskus niitä neuromodeja tehdä. Jännä että kahesti pelannut ja yritin vähän googletella et miten toi neuromodi-reseptihomma meni ja tuntu et en muista mitään noista jutuista.
 
Läpi meni. Hieno peli. Onnistuin tosin arvaamaan pelin lopun täysin nappiin muutama pelitunti ennen loppua, mikä yllätti itsenikin :asif:
Hieman vajaa 40h kelloon kertyi.
 
Pitäisi jälleen asentaa tämä ja yrittää pelata läpi, aina jäänyt kesken aiemmin enkä ole täysin varma miksi... immersive sim puoli on kohdallaan, mutta taistelu tuntuu kömpelöltä jotenkin, siis mekaanisesti kömpelöltä.

Miten suuri vaikutus alien kyvyillä on taisteluihin? Olen ottanut vain human kykyjä aiemmin ja yrittänyt panostaa tuliaseisiin (muistaakseni).
 
Pitäisi jälleen asentaa tämä ja yrittää pelata läpi, aina jäänyt kesken aiemmin enkä ole täysin varma miksi... immersive sim puoli on kohdallaan, mutta taistelu tuntuu kömpelöltä jotenkin, siis mekaanisesti kömpelöltä.

Miten suuri vaikutus alien kyvyillä on taisteluihin? Olen ottanut vain human kykyjä aiemmin ja yrittänyt panostaa tuliaseisiin (muistaakseni).
Muistelisin että Alienkyvyillä oli paljon helpompaa jotkut taistelut, toiset taas sitten ei, siinä mielessä tasapainoinen. Muistaakseni toki loppuakohden tuo alienikykypuu oli parempi, mutta pienempi inventory teki pelaamisesta hitaampaa varsinki jos halus kaiken keräillä ja scräpätä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 491
Viestejä
4 554 128
Jäsenet
74 993
Uusin jäsen
hollow

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom