Prey

Liittynyt
29.04.2017
Viestejä
450
Onko cdkeys.com luotettava kauppa? Saisi Preytä 30e, mutta vähäm epäilyttävää kun on noin edullinem
Ei ole tekemisissä julkaisijoiden kanssa, eli hakee koodit itse, varmaan suurimmaksi osaksi halvemmilta markkina-alueilta hommatuista fyysisistä koteloista. Jokainen voi päättää itse, onko turvallista ostaa.
 
Liittynyt
29.04.2017
Viestejä
450
Laittakaa usempi kuva (mieluiten häviötön) pelin PC-versiosta korkeimmilla asetuksilla, jos grafiikat kerran ovat niin heikot. Lähikuvia tekstuureista, kun taitavat olla suurin ongelma.
 

DjSunki

S Y N T H W A V E
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 175
Grafiikoilla ei ainakaan itselle ole mitään merkitystä tässä, kunhan vain toimii smoothisti ja aina minimissään sen 60fps. Konsoliversioiden videoita kun on katsellut niin aika kamalaa tahmaamista ja vielä ~30fps.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 791
Prey Performance Analysis

Remove FPS Cap

  • Open %UserProfile%\Saved Games\Arkane Studios\Prey\game.cfg in a text editor
  • Look for the line with "sys_MaxFPS"
  • Change the value from 144 to 999
Adjust FOV (Field of View)
  • Open %UserProfile%\Saved Games\Arkane Studios\Prey\game.cfg in a text editor
  • Look for the line with "cl_hfov"
  • Change the value from 79.582321 to 90, or whatever FOV setting you desire
Disable Motion Blur
  • Open %UserProfile%\Saved Games\Arkane Studios\Prey\game.cfg in a text editor
  • Add a line "r_motionblur = 0" at the end
Skip Intro Movies
  • In the game installation folder, navigate to \GameSDK\Videos
  • Delete these files: ArkaneLogoAnim_Redux_1080p2997_ST-16LUFS.bk2, Bethesda_logo_anim_white.bk2, LegalScreens.bk2, Ryzen_Bumper.bk2
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
478
Erikoisia noi grafiikan haukkumiset, tässähän on samanlainen graafinen tyyli kuin dishonoredissa (yllättäen) ja tekstuurit jne on mielestäni ihan hyvää tasoa.
 
Liittynyt
29.04.2017
Viestejä
450
Erikoisia noi grafiikan haukkumiset, tässähän on samanlainen graafinen tyyli kuin dishonoredissa (yllättäen) ja tekstuurit jne on mielestäni ihan hyvää tasoa.
Dishonoredin epäiltiin peittelevän heikkoa tekstuuriresoluutiotaan vesivärin kaltaisilla pinnoilla.
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Onko cdkeys.com luotettava kauppa? Saisi Preytä 30e, mutta vähäm epäilyttävää kun on noin edullinem
AIHEEN VIERESTÄ:

Jos vain sillä on väliä tuleeko avain perille ja toimiiko se, niin on minulla jo ainakin neljä tilausta kaikki onnistuneet ja tulleet nopeasti, noin vartin sisään. Kaikki pelittää edelleen, ei ole kuukausienkaan jälkeen hävinneet pelit Steamistä minulta tai parilta kaveriltakaan (tällaista netissä pelotellaan, en tiedä toden perää).
 

Sothis

★★★
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
611
Steamin keskusteluissa oli kommentti että achievementit lakkaavat toimimasta jos muuttaa FOVia tai muuten puukottaa tiedostoja. Ainakin FOV säätö on tulossa päivityksen myötä.
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
176
Steamin keskusteluissa oli kommentti että achievementit lakkaavat toimimasta jos muuttaa FOVia tai muuten puukottaa tiedostoja. Ainakin FOV säätö on tulossa päivityksen myötä.
Kyllä itsellä achievementit toimii vaikka säädin fovin 95, max fps:n ja motion blurin kokonaaan pois.
 

Sothis

★★★
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
611
Kyllä itsellä achievementit toimii vaikka säädin fovin 95, max fps:n ja motion blurin kokonaaan pois.
Hyvä tietää, olisin itsekin tehnyt noita muutoksia mutta jätin ne sitten tekemättä tuon lukemani kommentin perusteella.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 151
Onko cdkeys.com luotettava kauppa? Saisi Preytä 30e, mutta vähäm epäilyttävää kun on noin edullinem
Vähän myöhässä jo, olet varmaan jo ostanut tuolta tai muualta, mutta itse olen ostanut useamman pelin tuolta ja aina koodit tulleet muutaman minuutin sisällä ja toimineet. Eli omien kokemusten perusteella loistava kauppa, jos vain tosiaan suostuu tukemaan noita cd-key kauppoja mitkä hankkivat myytävät avaimet ehkä paheksuttavin keinoin.

Itse pelistä: Uskoisitteko että pidän pelistä, kun yleisesti minua ei kauheasti sytytä tällaiset sci-fi henkiset pelit. Tämä tosin riippuu erittäin paljon millainen muu peli on. Esim. Dead Spacen pelasin ihan mielelläni läpi, ehkä se oli se kauhuteema mikä minua kiehtoi. Eikös tässäkin ole ainakin jonkin verran kauhua mukana? System Shockeja en ole pelannut, mutta BioShockit olen ja sanotaan että pelasin ne kyllä läpi mutta eivät menneet omalle "parhaat pelit ikinä" -listalle :D Eivät kuitenkaan huonojakaan pelejä olleet, että ei sillä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 284
Vähän myöhässä jo, olet varmaan jo ostanut tuolta tai muualta, mutta itse olen ostanut useamman pelin tuolta ja aina koodit tulleet muutaman minuutin sisällä ja toimineet. Eli omien kokemusten perusteella loistava kauppa, jos vain tosiaan suostuu tukemaan noita cd-key kauppoja mitkä hankkivat myytävät avaimet ehkä paheksuttavin keinoin.

Itse pelistä: Uskoisitteko että pidän pelistä, kun yleisesti minua ei kauheasti sytytä tällaiset sci-fi henkiset pelit. Tämä tosin riippuu erittäin paljon millainen muu peli on. Esim. Dead Spacen pelasin ihan mielelläni läpi, ehkä se oli se kauhuteema mikä minua kiehtoi. Eikös tässäkin ole ainakin jonkin verran kauhua mukana? System Shockeja en ole pelannut, mutta BioShockit olen ja sanotaan että pelasin ne kyllä läpi mutta eivät menneet omalle "parhaat pelit ikinä" -listalle :D Eivät kuitenkaan huonojakaan pelejä olleet, että ei sillä.
Omasta mielestä, noin 5h kokemuksella Prey muistuttaa hyvin paljon BioShockeja. Samanlainen miljöö ja tarina luo kauhufiiliksen (suljettu, "uhkaava hylätty scifihommeli", örkit uhkaavat nurkkien takana), mutta ei tämä nyt mikään kauhean pelottava peli noin muuten ole. Uskoisin että tykkäät, yleisesti aika kiva peli vaikka välillä odottamattomat äkkikuolemat (esim sähköiskuista) ärsyttävät. Quick Savea kannattaa painaa hyvin usein näiden takia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
18
Puskista pääsi yllättämään, kova peli. Todella virkistävää pelisuunnittelua, mutta tämä on kyllä pelattava tietokoneella. En mikään masterrace ole, mutta 1060 vääntää kevyen 120fps namikat ahterissa, ja ilmeisesti ei ole ainakaan vielä ps4 pro:ta huomioitu muuten kuin tarralla kotelossa.
 

Sothis

★★★
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
611
NVIDIA on julkaissut hotfix-ajurin auttamaan Preyn stutterointiongelmissa. Omallakin setillä (4790K, GTX 1060 6GB) Prey pyörii rumasti nykien vaikka fps on ihan hyvä. Toivottavasti tästä on apua, asentelen myöhemmin ajurin ja testaan.

GeForce Hotfix driver 382.19 | NVIDIA
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
NVIDIA on julkaissut hotfix-ajurin auttamaan Preyn stutterointiongelmissa. Omallakin setillä (4790K, GTX 1060 6GB) Prey pyörii rumasti nykien vaikka fps on ihan hyvä. Toivottavasti tästä on apua, asentelen myöhemmin ajurin ja testaan.
Tuon pystyi jo aiemmin korjaamaan asentamalla ajuriversion 381.89, mutta hyvä näin. Laitan lataukseen.
 

Sothis

★★★
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
611
Fast Sync on kova sana tässä, kunhan FPS pysyy 120:ssa tai yli. Oikein smuuttia menoa (60Hz ruudulla siis).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 284
Spoilerissa pohdintaa Preyn tarinasta ja lopetuksesta
Preyn tarina oli suurimmilta osin mielestäni todella hyvä ja kiinnostava ja tykkäsin että pelaaja sai itse valita eri lähestymistapoja. Loppu oli kuitenkin mielestäni aika letdown. Kaikista eri loppuvaihtoehdosita (pako Alexin podilla, nullwave tai räjäytys (onko vielä muita)? palkittiin ainoastaan parin sekunnin loppuvideolla ja sitten teleportattiin kuulusteluhuoneeseen. Kuulusteluhuoneessa sitten käytiin läpi pelaajan valinnat, mutta ilmeisesti niilläkään ei lopulta ollut hirveästi väliä muutakuin siihen mitä robotit höpöttivät.

Itse petyin kyllä tuohon lopetukseen aika pahasti ja varsinkin kuulusteluhuone yllätti minut jokseenkin negatiivisesti - tälläiset se olikin vain unta jutut ovat aina aika typeriä. Pelinä silti aika hyvä noin muuten, 17h meni ja pelasin suurimman osan sivutehtävistä läpi. Joku vähän pidempi cutscene jossa nähtäisiin vaikka kuinka pelastamani työntekijät pääsivät Dahlin sukkulalla pois olisi ollut kiva lisä.
 

Dot

Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
51
Todella kova tekele, jota tällainen System Shock-veteraani tulee kyllä muistelemaan hyvällä. Minulle se aito System Shockien henkinen jälkeläinen. Bioshockit eivät koskaan iskeneet. Olivat ilmeisesti jotenkin väärällä tavalla sci-fi/hi-tech. Horizon Zero Dawnin jälkeen jo toinen peli tänä vuonna, jonka olen jaksanut pelata lopputeksteihin asti (PC:llä pelasin Preyn). Hyvä aloitus vuodelle.

37 tuntia ja rapiat päälle meni hardilla.
 

jpjantti

I/O-moduuli
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
161
Tämä peli yllätti täysin puskista ja menee kyllä ehdottomasti lähivuosien single player kevyträiskintöjen kärkikastiin. Iso peukku ylös :tup:

Vaikka mikään täydellinen peli tämä ei missään nimessä ole niin kaikki osa-alueet on hyvin viimeistelty eikä suuria ongelmia ole.
Pelialue on hienosti suunniteltu ja erilaisia pelityylejä ja etenemistapoja riittää vaikka muille jakaa.
Pelimekaniikka on täynnä virkistäviä pikku yksityiskohtia, joilla peli erottuu massasta edukseen.
Jos tätä pelaa vain perus räiskintätyylillä, jää paljosta paitsi. Kaikenlainen kokeilu ja kikkailu/räpeltäminen on erittäin palkitsevaa puuhaa.
Grafiikan laadussa en näe mitään ongelmia. Peli pyörii hyvin myös maksimiasetuksilla ja näyttää niillä ihan ok. Hyvä kompromissi suorituskyvyn ja näyttävyyden suhteen.
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Nyt on peli pelattu. Ihan hyvä räiskintä peli näin kokonaisuudessaan. Tässä kokemuksiani, jotka sisältävät osia tarinasta:

Nautin pelistä täysin rinnoin aina Aboteriumiin asti ja seikkailin sinne tänne aluksessa seuraamatta liialti päätehtäviä. Eniten yllätti lukemani kritiikin perusteella, että omaan makuun taistelu on tämän pelin vahva puoli eri laisine aseineen ja neuromodeineen. Tarina on kyllä mielenkiintoinen alusta loppuun, mutta sivutehtävien jorinat olivat aika tuuheita.

Tein suurimman osan sivutehtävistä, mutta kuten moni täysin avoimen maailman peli, tähänkin on apinoitu näitä täytetehtäviä ihan turhaan. Sen enemmän niitä tekee ja sen enemmän niitä tulee, alkaa usko hävitä koko virtuaalitodellisuuteen, koska miksi ihmeessä välittäisin suuren katastrofin keskellä jonkin jannun tavaraoiden noutamisesta tai muusta joutavasta.

Tämä ei kuitenkaan liity pelkästään sivutehtäviin, vaan alueeseen jossa tapaat ensimmäisen kerran joukon ihmisiä ja sieltä saat myös turhia tehtäviä. Tästä eteenpäin peli tuntuu todella kevyeltä ja ei jännittävältä laisinkaan. Ihmiset puhuvat potaskaa ja tunnesiteesi mikä on luotu aiemmin äänilogeilla, on nyt täysin kadonnut jokaiseen, etkä välitä enää henkien pelastamisesta pätkääkään. Teki oikeastaan mieli monessa kohtaa suolata koko porukka.

En voi ymmärtää miksi tällaista ajattelemattomuutta on laitettu näin tunnelmalliseen peliin, esimerkkinä kun Morganin ex-deitti hyppää mukaan kuvioihin lässyttämään. Jos kaikki olisi ollut pääosin Morganin ja Alexin välistä pohdintaa, olisi peli pitänyt otteessaan paljon paremmin. Peli siis lässähtää ankarasti loppua kohti, joka lähes pilaa ne hyvätkin osat pelistä näin jälestä päin katsottuna.

Toinen asia mikä painoi tässä on vaikeustaso, joka alkaa vaikeana (Hard-taso), mutta muuttuu todella helpoksi loppua kohti. Tällaiseen peliin vaikeustaso olisi pitänyt tehdä System Shock -tyylisesti eri laisilla numikoilla, millä voit säätää erikseen vaikeuden eri asioille sen sijaan, että örkit tekevät enemmän tuhoa ja sinä vähemmän. Eri tasoilla örkkejä pitäisi olla enemmän ja vaikeampia otuksia missä milloinkin. Samalla varustusta pitäisi jakaa vähemmän, mille voi halutessaan olla se oma säätönumikka.

Toki kuka tahansa voi asettaa pelin vaikeimmalle (Nightmare) heti kun tuntuu liian helpolta, mutta tämä on mielestäni aika ontto ratkaisu, että pelaajan pitää itse säätää vaikeustaso pelin edetessä. Jos peli olisi ollut progressiivisesti vaikeutuva alusta loppuun, olisin pitänyt tästä paljon enemmän. Oma kokemus oli että alussa oli vähän haastetta, keskivaiheilla paljon haastetta, koska panokset vähenivät ja kokonainen toinen puolisko pelistä aivan ällistyttävän helppoa, enkä edes käyttänyt ufo-neuromodeja ollenkaan. Vaikeustaso pitää siis viilata kunnolla ja eri laiseksi jokaisella tasolla, ei vain säätämällä jotain arvoja paljonko otat tai teet tuhoa, koska se ei ole kovin hauskaa.

Pohjalinja: hyvä räiskintä, jossa hyvä tarina, mutta suunnittelun kukkaset jättävät lopulta skeidan maun suuhun
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 287
Hieno peli, ajanpuutteen vuoksipaljon vielä pelaamatta. Peli on todella system shock -henkinen mistä isot plussat.
 

Rusna

Make ATK Great Again
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 264
Jos tässä voi myös hiiviskellä kuten nyt olen ymmärtänyt, niin eiköhän tämä tule sittenkin hankittua. Suoraviivainen äksön-mättö ei nappaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 284
Jos tässä voi myös hiiviskellä kuten nyt olen ymmärtänyt, niin eiköhän tämä tule sittenkin hankittua. Suoraviivainen äksön-mättö ei nappaa.
Voi hiippaillla, tai räiskiä, ihan itsestä on kiinni. Itse käytin haulikkoa vain pari kertaa pelin aikana, loput meni hiippailemalla tai superkykyjä käyttämällä.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
440
Onneksi muistin tämän pelin olemassaolon vielä alennusten aikaan, hintakin on mukavan kohtuullinen. Aloitin heti alkuun vaikeimmalla tasolla ja nyt on melkein ensimmäinen tunti peliä takana. Ei varsinaisesti ole vielä tapahtunut paljoakaan, mutta viimeksi kun tälläistä tuntemusta sain pelistä, oli se ensimmäinen bioshock. Vihdoinkin jotain uutta, omaperäistä ja ennenkaikkea jännittävää.

Toisaalta ei pitäisi pelata tätä ennenkuin on ostanut uuden näytönohjaimen, ei saa läheskään kaikkea irti pelin visuaalisesta ilmeestä.
 

varakreivi de Valmont

cunning linguist
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 302
Olen kahdeksan tuntia saanut vaivalloisesti pelattua ja Arboretumissa pyörinyt viimeksi. Vaikka olen tämäntyylisistä peleistä aiemmin pitänyt, nyt kiinnostus on kadonnut kokonaan ja peli tuntuu vain työläältä pakkopullalta. Alun peilitemput ja viholliskohtaamiset olivat kiinnostavia, mutta pitemmälle päästyäni olen lähinnä kyllästynyt örrimörreihin enkä oikein jaksaisi koko ajan skannata, onko jossain nurkassa miimikko. Pelimekaniikan suhteen Prey kärsii myös siitä yleisestä ongelmasta, että pikatallennus-latausrumba on olennainen osa pelaamista. Jos ryssii jonkin vaikeamman viholliskohtaamisen, on todennäköisesti järkevintä vain yrittää uudestaan, kunnes ei menetä niin paljon resursseja.

Kaipaisin muutenkin enemmän suvantovaiheita, joissa tarina syvenisi ilman joka nurkassa vaanivaa (resurssi)kuolemaa. Tuo jatkuva uhanalaisena hiippaileminen on vain jotenkin väsyttävää.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 287
Olen kahdeksan tuntia saanut vaivalloisesti pelattua ja Arboretumissa pyörinyt viimeksi. Vaikka olen tämäntyylisistä peleistä aiemmin pitänyt, nyt kiinnostus on kadonnut kokonaan ja peli tuntuu vain työläältä pakkopullalta. Alun peilitemput ja viholliskohtaamiset olivat kiinnostavia, mutta pitemmälle päästyäni olen lähinnä kyllästynyt örrimörreihin enkä oikein jaksaisi koko ajan skannata, onko jossain nurkassa miimikko. Pelimekaniikan suhteen Prey kärsii myös siitä yleisestä ongelmasta, että pikatallennus-latausrumba on olennainen osa pelaamista. Jos ryssii jonkin vaikeamman viholliskohtaamisen, on todennäköisesti järkevintä vain yrittää uudestaan, kunnes ei menetä niin paljon resursseja.

Kaipaisin muutenkin enemmän suvantovaiheita, joissa tarina syvenisi ilman joka nurkassa vaanivaa (resurssi)kuolemaa. Tuo jatkuva uhanalaisena hiippaileminen on vain jotenkin väsyttävää.
Kun levelaa +20% recyclingin ja sen toisen jossa saa enemmän exoticcia mököistä niin kohta huomaakin olevansa biotic god ja resursseista ei ole mitään pulaa kun aseita ei juurikaan edes tarvitse.
 

GJ

Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
380
Gopherin let's playtä tästä tullut seurailtua, iskenyt todella kovaa. Bioshock tuli itselle ensimmäisenä mieleen. En ollut tästä kuullut mitään, sen takia tuli yllätyksenä sekin että tämä sijoittuu avaruuteen :p

Pitää hankkia itselle seuraavasta alennusmyynnistä ehdottomasti. Tuntuu olevan aika aliarvostettu/alihypetetty peli.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 577
Tuli tää nyt hommattua gaming dragonista 22€. ITE peli vaikuttaa kyllä vyvälle, mutta ongelmaa vähän graffojen kanssa. Pelissä ei ole minulla minkäänlaisia varjoja. Jotain isoja staattisia toki, mutta esim. mitkään liikkuvat esineet eivät tee minkäänlaisia varjoja missään. Peli näyttää tuon vuoksi todella paskalle. Netistä ei löydy tommosta ongelmaa foorumeilta, mitä oon koittanu ettiä.

Ajurit in uusimmat nvitukatalta ja cfg:n puukottaminenkaan ei tunnu tekevän mitään. :(

Edit: Sain varjot toimimaan, kun loin pelin kansioon autexec.cfg:n ja koppasin sinne netistä löytämäni asetukset.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
518
Täytyy tulla vielä kertomaan. Kyllä tämä vaan on hyvä peli, lisää näitä! Vähän niinkuin vanhoina hyvinä aikoina kun juoneenkin panostetaan!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 851
Onko nuo PC:lle tulevat Dlc ilmaisia? Kun en Steamista löytänyt ainakaan season passia.
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Jos on tulossa ihan kunnollinen laajennos, mikä kestää pidempäänkin, niin ostan kyllä, mutten osta mitään minisisältöä, joka maksaa kyllä vähän ja myös tarjoaa vain pari tuntia. Voi maksaa vaikka 30 €, pääasia että on reilusti lisää matskua.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 611
Kunnollinen laajennus kyl kelpais tännekkin. Joku ~10h riittäis. Alkuperäiseen peliin itellä meni huomattavasti keskivertopelaajaa enemmän, mutta tykkäsin backtrackailla aika paljon siinä ja kerätä saavutuksia.
 

459

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 256
Onko kukaan ostanut vielä Mooncrash-lisäriä? Kannattaako?

Steam: Prey - Mooncrash
Ostin DLC:n keskiviikkona ja kerkesin sitä jotain 5-6 h hakkaamaan. Nyt on suoraan sanottuna niin kaksijakoinen tekele, että jury on edelleenkin pihalla sen suhteen, että kannattaako tätä ihan varauksetta suositella. Omia havaintoja:

  • Pelin tavoite on saada viisi hahmoa pumpattua sellaiseen kuntoon ja oma kartta/mekaniikkatuntemus sellaiselle tolalle, että kaikki viisi hahmoa saa samalla pelikerralla hengissä pakenemaan pelialueelta. Kun yksi hahmo on poistunut/kuollut, jää kartta siihen tilaan missä se oli ko. hahmon pelin päättyessä. Jos kaikki hahmot kuolevat/pääsevät pakoon niin peli ns. resetoituu. Resettien yli kerätyt ostoksiin vaadittavat pisteet pisteet säilyvät, tutkitut rojut pysyvät tutkittuina ja ostettavissa olevina kuten myös pelihahmoille kehitetyt kyvyt, mutta vaikeustaso kasvaa vastaavasti koko ajan hahmojen kehittyessä.
  • Rauhalliseen tutkiskeluun ja naatiskeluun tämä DLC ei sovi, koko ajan on vitullinen hiihtäminen ja paniikki päällä, sillä pelissä on aikaraja ja kello tikittää. Mitään sähköposteja tai kirjoja ei parane jäädä lukemaan tai aika loppuu kesken. Mitä enemmän aikaa kuluu, sitä pahemmaksi vastustajat muuttuvat. Vittumaiset uudet debuffit (mm. aivotärähdys, luunmurtumat, verenvuoto), puuttuva vaikeustasovalinta ja kusinen haistavittubossi neljän kartan DLC:n ns. hubialueella niiden SAATANAN itsestään parantumattomien verenvuotojen kanssa (joiden healaamiseen en ole vielä löytänyt reseptiä) pitävät huolen siitä, että homma on välillä erittäin turhauttavaa.
  • Lähestymistapa on todella erilainen kuin alkuperäisessä pelissä. Hyvänä puolena on se, että koska pelissä on viisi toisistaan skilleiltään täysin eroavaa hahmoa joita pelataan, joutuu ihan itsestään opettelemaan erilaisia oman mukavuusalueen ulkopuolella olevia pelityylejä toisin kuin peruspelissä. Varsinaisen load-save mekanismin tahallinen poisjättäminen yhdistettynä todella uudenlaiseen etenemistapaan pelissä on mielenkiintoinen kokeilu, joka kuitenkin pääsääntöisesti toimii. Pelkkä Nethack-tyylinen tallennus quitatessa pakottaa pelaamaan normaalia varovaisemmin, rohkeat kokeilut palkitaan helposti hengenlähdöllä.
  • Pikatalletusmahdollisuuden puute kuitenkin aiheuttaa peruspeliä suurempia ongelmia, sillä alkuperäisestä teoksesta tutut kaatumiset työpöydälle eivät ole hävinneet. Allekirjoittaneelle kävi näin kahdesti. Pelistä voi quitata ja sinne mennä takaisin, mutta siinäkin menee ½-1 minuuttia.
  • Itse toiminta ja ympäristöt ovat pysyneet hyvin samanlaisina kuin peruspelissä. Jos niistä piti silloin, pitää niistä edelleen. Pätee allekirjoittaneeseen.

Tässä vaiheessa jos on yhtään epäilyksiä tekeleen suhteen, niin suosittelen odottamaan muiden mielipiteitä ja arvosteluita. Kyllähän tuota itse varsin innoissaan väänsin, mutta kasetti voi olla lyhytpinnaisemmalla koetuksella.
 

GPO

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
300
  • Rauhalliseen tutkiskeluun ja naatiskeluun tämä DLC ei sovi, koko ajan on vitullinen hiihtäminen ja paniikki päällä, sillä pelissä on aikaraja ja kello tikittää.
Tähän taisikin itselläni lopahtaa kiinnostus. Diggaan sellaisesta meiningistä, että saan melko rauhassa kuljeskella ja tutkia pelikenttää. Aikarajoituksista en ole koskaan pitänyt.
 

459

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 256
Tuli pelattua Mooncrash DLC ns. urakkatahdilla läpi. Melko lailla 20 tuntia pelin tallennuskellon mukaan siinä meni. Kyllä tämä pääosin positiivinen kokemus oli. Toistavuus ja "vain" neljän mapin koko ei päässyt ärsyttämään, kun joku hommassa oli koko ajan joku twisti kuten hahmojen omat tarinatehtävät. Peli ei myöskään tuntunut älyttömästi grindaamiselta eikä tällaista pelimaailmaa voi putkijuoksuksikaan haukkua. Jollekin hitaammalle tai tumpelommalle voi vaan vaikeusaste olla kysymysmerkki.

Varmaan suurin ongelma on juuri se, ettei alueeseen ja loreen oikein kerkeä tutustumaan kun joutuu pitämään vauhtia päällä. Vaikeusaste pysyi jatkuvasti varsin tasaisena. Tosin viimeisellä runilla jossa sain kaikki 5 hahmoa pelastettua ilman kuolemisia samalla pelikerralla homma alkoi olemaan jo melko helppoa "ajanpalautustiimalaseja" käyttämällä, etenkin kun niitä löytyi eräästä paikasta viisi kappaletta hyvin läheltä toisiaan. Siinä vaiheessa kun viimeinen ukko saatiin tukikohdasta pois oltiin vielä pelikellon tasolla 2/5. Craftattavien/alussa ostettavien rojujen ilmestyminen pelaajan käyttöön tuntuu olevan ihan noppatuurista kiinni. Verenvuoto-debuffiin sain lääkkeeseen reseptin vasta varsin myöhäisessä vaiheessa joten pari runia meni uusiksi kun heti alussa hiekkahirviötä karkuun juostessasi sait verenvuodon jota et pystynyt mitenkään parantamaan ja HP:t tippuivat yhteen.

Suosittelen DLC:tä varauksin.
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 338
Tuli ostettua tämä vihdoinkin, eikä ole tarvinnut katua. Paras putkijuoksu hetkeen.

Vasta 11h takana, varmaan tuossa ajassa jotkut jo päässeet tarinan läpi, mutta itse nuohoan joka nurkan läpi.

Ehkä myöskin vähän PS4:n syytä, mutta latausajat ovat rasittavan pitkiä.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 611
Tuli ostettua tämä vihdoinkin, eikä ole tarvinnut katua. Paras putkijuoksu hetkeen.

Vasta 11h takana, varmaan tuossa ajassa jotkut jo päässeet tarinan läpi, mutta itse nuohoan joka nurkan läpi.

Ehkä myöskin vähän PS4:n syytä, mutta latausajat ovat rasittavan pitkiä.
38h nuohosin ite ja siinä vasta yks läpipeluu ilman typhon voimia. Oli kyl todella positiivinen ylläri tämä peli, näitä immersive simejä ei oo liikaa markkinoilla.
 

Shikanjyo

#low&slow
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 338
38h nuohosin ite ja siinä vasta yks läpipeluu ilman typhon voimia. Oli kyl todella positiivinen ylläri tämä peli, näitä immersive simejä ei oo liikaa markkinoilla.
Joo, itsekään en ole yhtäkään mörrivoimaa ottanut käyttöön, elän siinä oletuksessa että jos otan yhdenkin niin turretit roiskii päin näköä heti?

Eipä niissä oikein mitään itselleni mielenkiintoista voimaa olisikaan, saa ne mörrit pitää voimansa, minä mätkin niitä wrenchillä sillä välin :D
 

DädiFinn

Слава Україно!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 203
Ehkä myöskin vähän PS4:n syytä, mutta latausajat ovat rasittavan pitkiä.
heitän hatusta jotta kokeile vaikuttaako autosaven pois ottaminen latausaikoihin. X360-aikana esim skyrimissä vaikutti aika radikaalisti, mutta en tiiä onko nää nykyiset konsolit miten kehittyny siitä

Peliä takana jotai viitisen tuntia varmaan ja hyvältähän tää vaikuttaa kun on päässyt vähän sisään peliin :tup:
 

DädiFinn

Слава Україно!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 203
Peli vaan paranee mitä pitemmälle pääsee. :joy: N. 8h mittarissa ja arboretumiin pääsin vasta. Taidan jättää tällä pelikerralla nuo erikoisemmat taidot pois kun ilmankin pärjää :comp:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 246
Peli vaan paranee mitä pitemmälle pääsee. :joy: N. 8h mittarissa ja arboretumiin pääsin vasta. Taidan jättää tällä pelikerralla nuo erikoisemmat taidot pois kun ilmankin pärjää :comp:
Tämä on näköjään niin hyvä peli että sitä on suorastaan kateellinen sellaiselle joka on vasta aloittanut :D Itseäni ei ne kiire perseessä- tyyliset DLC:t oikein nappaa, kyllä se on ihan se kaikessa rauhassa pelattava juonellinen peli joka tässä on se homman pointti ja kun sen on kertaalleen tehnyt niin...jatko-osaa odotellessa, tai jotain.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 660
Mulla kyllä rupes puuduttamaan loppua kohden aika pahastikkin. Vikat kolme päätehtävää tuli vaan ryysittyä läpi kun alkoi melkeen vituttamaan koko peli, joku 20h tuohon nyt silti meni. Muuten nautittava kokemus, mutta lopussa jotenkin lässähti kasaan.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 632
Viestejä
4 197 224
Jäsenet
70 759
Uusin jäsen
$amii

Hinta.fi

Ylös Bottom