Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Vähenee sitten kun/jos välineet alkaa olla päivitettyjä ja taitoja ottamut käyttöönKesäaleista ostin ja viitisen tuntia pelasin. Tästäkin suurimmaksi osin seisoskelin paikallaan, koska en uskaltanut edetä. Harmittaa kyllä olla tällainen paskahousu, vaikka kiinnostaisi tarina ja mahdollinen hiiviskely pirusti. Erityisesti kuumottaa jumpscaret, vaikka opin tunnistamaan vihollisia jo kohtalaisesti. Tein kyllä itselleni lupauksen, että jossain vaiheessa vedän tämän läpi vaikka väkisin.
Väheneekö pelin kauhu/jännityselementit pelin myötä vai pitääkö vain yrittää kestää ja tottua samaan tunnelmaan kuin alussa? Olen päässyt tähän mennessä johonkin isolle alueelle, missä kohtasin myös ensimmäistä kertaa toisen tyyppisen ja vähän kovemman olion.
... viitisen tuntia pelasin. Tästäkin suurimmaksi osin seisoskelin paikallaan, koska en uskaltanut edetä. Harmittaa kyllä olla tällainen paskahousu, vaikka kiinnostaisi tarina ja mahdollinen hiiviskely pirusti. ....
Kesäaleista ostin ja viitisen tuntia pelasin. Tästäkin suurimmaksi osin seisoskelin paikallaan, koska en uskaltanut edetä. Harmittaa kyllä olla tällainen paskahousu, vaikka kiinnostaisi tarina ja mahdollinen hiiviskely pirusti. Erityisesti kuumottaa jumpscaret, vaikka opin tunnistamaan vihollisia jo kohtalaisesti. Tein kyllä itselleni lupauksen, että jossain vaiheessa vedän tämän läpi vaikka väkisin.
Väheneekö pelin kauhu/jännityselementit pelin myötä vai pitääkö vain yrittää kestää ja tottua samaan tunnelmaan kuin alussa? Olen päässyt tähän mennessä johonkin isolle alueelle, missä kohtasin myös ensimmäistä kertaa toisen tyyppisen ja vähän kovemman olion.
I feel u bro! Itelläkin tympii kun en vain uskalla pelata liian jänniä pelejä Esim dishonored oli tunnelmaltaan juuri ja juuri rajoilla että pelistä pystyi nauttimaan Skyrimiä tuli pelattua 250h, mutta oltiin siinäkin rajoilla, että onko tunnelma liian pelottava luolissa. Ja mainittakoon vielä, että aikoinaan pelasin F.E.A.Ria siihen asti, kun eräs punamekkoinen pikkutyttö käväisi samassa hississa pelaajan kanssa -> quit & uninstall
Voi vitsit, kuulostaapa hyvältä! Mutta vissiin kuites liian ahdistava ja painostava tällaiselle nynnylle? Onko pimeitä paikkoja ja pelottavia örmöjä?Pahoittelut nostosta, mutta pakko kommentoida tätä peliä, kun tuli 6€:lla ostettua Steamista pari viikkoa sitten. Aivan huikea peli. Mennyt itseltä täysin ohi julkaisuvuonna. Kenttäsuunnittelu on parasta ikinä missään. Tuo että pyöritään avaruusasemalla melkoisen vapaasti on ihan helvetin hienosti toteutettu. Ei ihan niin ahdistava kuin Alien Isolation, mutta sopivan ahdistava kuitenkin. 28 tuntia meni läpipeluuseen. "You competed the game in the most emphatic way possible" Yhtään ihmistä en tappanut, enkä ottanut typhonemuokkauksia. Eli lähinnä pistol ja shotgun meiningillä mentiin läpi. Täytyy varmasti joskus kokeilla noilla typhon-kyvyillä ja muilla sädeaseilla uudestaan. Aika Dishonored fibatkin tuli ajoittain, jopa valikoista ja hahmon kehityksestä tuli diso mieleen. Ilmeisesti samalla pelimoottorila ja samalla porukalla tehty peli?
Älä. Lopeta. Pliis.Jos kestää liian kauan niin tästä vieläkin halvemalla.
Ehkäpä jopa kuin System Shock 2:ssa. Köh köh köh..."Kauhu" on samalla tasolla kuin jossain Thiefissä tai Bioshockissa
Jaa, pitäsköhän tuo ottaa pelikirjastosta pölyttymästä ja iskeä takas tulille. Jäi viime kerralla kesken mielenkiinnon lopahdettua; resurssien puutteeseen ja waypointtien katoamiseen ja muihin bugeihin -- tuohon on tullut näemmä läjä päivityksiä, sitten viime peluun (josta tyyliin valovuosi), niin nyt olisi varmaan korkea aika jatkaa jauhantaa uudella puhtaalla savella.
IGN:n antoi tälle alkujaan arvosanaksi 4/10 ja päivitti sen sitten bugikorjausten ja fixien jälkeen 8/10.
Omat kokemuket pitäytyvät tosissaan tossa pre-patch versiossa (ulisin tuosta ihan muilla foorumeilla / io-tekkiin tuli liityttyä 2018 alkupoliskolla) ja sitten tulikin muita mielenkiintoisia julkaisuja ja Prey päätyi mulla ihan huomaamatta pelikirjastoon pölyttymään ja unholaan.
Sanotaan suoraan, että osasyynä on varmaan oma pelityyli kun tykkään FPS räiskinnöistä ja laitan aseet aika herkästi laulamaan. Toki poikkeuksena Fallout4 ja Fromin Sekiro: Shadow Dies Twice, Resident Evilit, DeadSpace -sarja, rallipelit, korealaiset morpit, avaruussimut ja jokku strategiapelit.
Preyssä tuli lootattua kaikki mitä pystyi ja tuli lahdattua joka ikinen, joka kävi päälle: oli se phantomien/mimic:ien manipuloima ihminen tai ei. Viimosin muistikuva on, että taisin jäädä jumittamaan tuohon avaruus-leijailukohtaan ton aseman ulkopuolelle: ammukset/resurssit oli loppu ja siellä on vissiin se yks kohta, jossa möllejä, joitten ohi en sitten päässyt, kun nuo waypointit lakkas mun ruudulla toimimasta. Tiedän, että siellä aluksen ulkopuolella on joku ovi/rako/vipu/tms. mutta waypointin puuttumisesta vuoksi en sitä löytänyt, ja kun vihut puski päälle häiritsemään, ja niitä ei saanut nirrittyä pois tieltä, kun en löytänyt enempäiä resursseja aseisiin enkä nanoprintteriin, niin siirryin siinä sitten vaivihkaa ja huomaamatta muiden pelien pariin.
Kun nyt alkaa muistelemaan niin tyrmistyin ensimmäiseksi HUD -ristitähtäimen sijoitteluun. Löytyy normaalista aavistuksen alempaa, ei siitä ruudun keskeltä. Tuli pidettyä tähtäin kohdistettuna suoraan eteenpäin ja tuntui että katot oli paremmin esillä kuin se lattia -- joka puolestaan enteili että "kamaa tulee niskaan". Tuohon ristitähtäimen sijotteluun muistaakseni totuin suht nopeasti. Anthem tais olla toinen peli, jossa tähtäin on sijoitettu toisin (siis Anthemin lentelypuolen HUD-tähtäin - tavanomasta ylempänä, niin että maa paremmin esillä).
FOV:n säätöä ei muistaakseni Preystä silloin aikoinaan suoraan löytynyt, ja tässä triidissä oli kans puhetta, että olisi mahollisesti tulossa, niin ettei tarvitsisi puukotella .ini filukkaa (steam achievementit lakkaa toimimasta). Nykystä Prey:n tilaa en osaa sanoa, löytyykö FOV slideri pelin settareista suoraan.
Minusta peli ei ole pelottava: kävi vähän samoin kuin Alien Isolationin kanssa; pari kertaa kun Alienissa kuoli, sitä pääs jyvälle kuminauhamaisesti toimivan AI:n päälle, ja se alkupään jännitys uupahti. Vähän sama tapahtui Preyssa kun, sitä jauhoi vähän etiäpäin.
Eli summarum: taidan laittaa tuon takas tulille.
Varmaan juuri nuo ennakko-arviot pilasivat pelin maineen vähän samaan tapaan kuin No Man's Skyllekin kävi. Siksi jäi itseltäkin kenties kokeilematta julkaisun aikoihin. Ei ollut bugeista tietoakaan nyt pelatessa. Pelissä on hauska GLOO-cannon, joka ampuu uretaanin tapaista vaahtoa. Mahdollistaa oikomisen monessa kohtaa. Sama hakkeroinnin kehittäminen mahdollistaa moneen paikkaan pääsemisen ennen aikojaan tai jos kehittää "leveragea" saa vähän vipuvoimaa esineiden siirtelyyn kulkuväylien edestä, jos ei juuri sitä tiettyä keycardia jaksa metsästää ympäri asemaa. Ei tosiaan montaa semmoista tekemällä tehtyä säikäytyskohtaa ole tehty, mutta saatu aika hyvä painostava tunnelma asemalle. Eikä ole lähdetty DOOM linjalle, että kaikkialla on helvetin pimeää. Taskulamppua ei kovin montaa kertaa tarvinnut.
@hik Kun mainitsit ettet arvostelujen takia heti peliin tarttunut, on todettava että pelilehtien arvostelut (siis myös videot) ovat kärsineet tänäpäivänä ns. superhypermegaultra-taantuman, eli ovat pääasiassa jonkun kerran kuussa pari tuntia pelaavan jonezein kirjoittamia.
Suosittelen tänä päivänä tarkastelemaan pelivideoita missä ei puhuta mitään päälle ja halutessaan lukemaan huoliteltuja itse pelaajien kirjoittamia palautteita, mitkä vaikuttavat arviossaan reiluilta. Steamin kokonaisarvioon ei kannata luottaa pätkääkään.
Minä en lue yksinkertaisesti enää yhtäkään pelilehteä, kun omia lemppareita on lytätty huonoin perusteluin ja tusinatauhkaa kuten uusin God of War ylistetty palkintojen saattelemana. En vissiin kuuluu näiden lehtien kohdeyleisöön enää.
Tässä hetki sitten Preyn lisäosa Mooncrash maksoi 4 €, mikä tuli ostettua. Kirjoittelen ajatuksiani siitä tänne jonkin ajan päästä.
Ei ne pilannut tän pelin mainetta, vaan ne oli TÄYSIN oikeassa. Itsellä jäi peli siihen, kun piti palata sinne alotus mestaan hakemaan jotain korttia tms. Aulaan paukahti se iso mörkö ja sen jälkeen peli olikin lopullisesti jumissa. Se ei vain yksinkertaisesti enää suostunut lataamaan sitä alotusmestaa, koska jotain, jotain ja jotain. Tästä oli sitten useammankin toimesta valitukset ja bugikorjaus kyllä tuli myöhemmin. Paitsi, että se korjaus kusi savet ja olisi pitänyt aloittaa noin 90% pelanneena koko peli alusta. En ole vieläkään saanut itsestäni irti palatakseni takaisin tämän pariin. Toki nyt kun olen katsonut useammat speedrunit yms. niin tekee vielä vähemmän mieli.Varmaan juuri nuo ennakko-arviot pilasivat pelin maineen vähän samaan tapaan kuin No Man's Skyllekin kävi. Siksi jäi itseltäkin kenties kokeilematta julkaisun aikoihin. Ei ollut bugeista tietoakaan nyt pelatessa. Pelissä on hauska GLOO-cannon, joka ampuu uretaanin tapaista vaahtoa. Mahdollistaa oikomisen monessa kohtaa. Sama hakkeroinnin kehittäminen mahdollistaa moneen paikkaan pääsemisen ennen aikojaan tai jos kehittää "leveragea" saa vähän vipuvoimaa esineiden siirtelyyn kulkuväylien edestä, jos ei juuri sitä tiettyä keycardia jaksa metsästää ympäri asemaa. Ei tosiaan montaa semmoista tekemällä tehtyä säikäytyskohtaa ole tehty, mutta saatu aika hyvä painostava tunnelma asemalle. Eikä ole lähdetty DOOM linjalle, että kaikkialla on helvetin pimeää. Taskulamppua ei kovin montaa kertaa tarvinnut.
Itsellä ei ainakaan tällaista huomannut, tunnelma/tarina piti otteessa loppuun asti. Oli kyllä todella positiivinen yllättäjä, vähän epäreilua ettei ainakaan julkaisussa saanut osakseen ansaittua huomiota.Ainut huolenaihe tässä taitaa jäädä, että miten tunnelma ja maailma jaksaa kantaa pelin loppuun. Ja ettei olisi liika pitkitetty tarinaa niin että iskee kyllästyminen.
Kyllä tämä meneen viime vuosien parhaimmistoon omalla listalla
Niinpä. Itse olisin tämän todennäköisesti hankkinut jo julkaisun aikoihin, mikäli olisin tiennyt että on näinkin kova tekele kyseessä.Itsellä ei ainakaan tällaista huomannut, tunnelma/tarina piti otteessa loppuun asti. Oli kyllä todella positiivinen yllättäjä, vähän epäreilua ettei ainakaan julkaisussa saanut osakseen ansaittua huomiota.
Tuosta neuromodien craftauksesta en tiennytkään. Hieman outo ratkaisu kyllä jättää peliin tuommoinen mahdollisuus. Katoaa hahmonkehitykseltä idea aikalailla tuon myötä. Mitenköhän eri vaikeusasteilla, onkohan kaikissa tuo mahdollisuusItsellä ei aikoinaan läpi pelätessa into niinkään lopahtanut, mutta panin kyllä merkille miten taistelut tarvi lopulta käytännössä vain Psychoshock ja Combat Focus -kykyjä + haulikkoa. Robotteihin ei tarvinnut edes kyjyjä, vaan pelkkä stungun oli riittävä. Myöskin resursseista ei koskaan ollut pulaa, sillä replikaattorilla pystyi tulostamaan lähes loputtomasti kaikkia tarvittavia, kuten ammuksia ja healthpakkeja, mutta mikä hölmöintä myös Neuromodeja. Vähän niinkuin jos System Shock 2:ssa aikoinaan olisi voinut saada loputtomasti upgrade-pisteitä sen sijaan että ne piti järkevästi sijoitella halutun buildin mukaan.
Itsellä ei aikoinaan läpi pelätessa into niinkään lopahtanut, mutta panin kyllä merkille miten taistelut tarvi lopulta käytännössä vain Psychoshock ja Combat Focus -kykyjä + haulikkoa. Robotteihin ei tarvinnut edes kyjyjä, vaan pelkkä stungun oli riittävä. Myöskin resursseista ei koskaan ollut pulaa, sillä replikaattorilla pystyi tulostamaan lähes loputtomasti kaikkia tarvittavia, kuten ammuksia ja healthpakkeja, mutta mikä hölmöintä myös Neuromodeja. Vähän niinkuin jos System Shock 2:ssa aikoinaan olisi voinut saada loputtomasti upgrade-pisteitä sen sijaan että ne piti järkevästi sijoitella halutun buildin mukaan.
Vaikeustasoa ylemmös. Hardilla ei todellakaan riitä matskut kaiken craftaamiseen. Ammksetkin aika vähissä monesti.
Hardilla nimenomaan pelasinkin.
No sitten on vissiin pelattu eri peliä. Itsr tutkin mestat hyvinkin tarkkaan ja silti nr tietyt matskut oli aika vähissä jatkuvasti.
Pelasin ite näköjään hardilla ja muistaakseni lähinnä alussa oli jotain vaikeuksia ammusten riittävyyden tms. suhteen. Toki paljolti pelasin niin, että yritin säästää ammuksia ja tapoin wrenchillä sen mitä pystyin tai sit jopa välttelin vihuja. Lopussa sit sai mennä aika huoletta ja oli skillejä vaikka muille jakaa.
Miten raskas peli tuo on ? Itsellä ois kys. Pelille tarjolla htpc:n kautta uhd tykki 140" kangas 7.2.6 atmos äänillä.. Vois olla ihan tunnelmallinen.
Kiitos. Tätä on kehuttu maasta taivaisiin, joten pitääpä kokeilla, vaikka en jumpscare-peleistä muuten pidäkään.Prey | Download and Buy Today - Epic Games Store
Download and play Prey at the Epic Games Store. Check for platform availability and price!www.epicgames.com
Ilmaisena epicissä.