Postin kulkemisen vaikeus

Tällä hetkellä minulla näkyy OmaPostissa kaksi tullausta vaatinutta pakettia.

Paketti 1: tein OmaPostin digitaalisen tullauksen ja maksoin maksut 3.9.
Seuranta näyttää, että "Lähetyksen käsittelymaksu maksettu Postille" ja "Lähetys on tullattu", myös tullauspäätös on omana kirjeenään. Ja lähetyksen tiedoissakin näkyy "Tullaus on valmis".
Nyt kuitenkin 5.9. tuli uusi tekstiviestimuistutus, että tullata pitäisi, ja seurantakin vahvistaa "Lähetyksen vastaanottajaa on tavoiteltu uudelleen tekstiviestitse".
Eikä paketti näytä liikkuneen. Odottaakohan tuo systeemi nyt oikeasti vielä tullausta vai mitä ihmettä?

Paketti 2: tein tullauksen tullin palvelussa ja maksoin Postille "käsittelymaksun". Tämä tapahtui vasta eilen, joten en vielä ole huolissani vaikka paketti ei ole liikkunut toistaiseksi, mutta huomasin että OmaPosti tarjoaa digitaalista tullausta. Eli mahdollisesti tullauksen voisi epähuomiossa tehdä molemmissa paikoissa? En lähde kokeilemaan onko siellä mitään tarkistuksia....

Ajattelin nyt vielä jonkun päivän odotella ja katsoa, mutta jos ei auta, niin jonnekin pitäisi kai koittaa olla yhteydessä.

Löytyy minulta kyllä ymmärrystä sovelluskehityksen ongelmille, mutta näin laajasti käytetyltä ja oikeastaan yhteiskunnan perusinfraan kuuluvalta softalta edellyttäisin kyllä vähän parempaa. Vaikuttaa perinteiseltä "testaus ulkoistettu loppukäyttäjille" -ratkaisulta.
 
Eka "OmaPostissa tullattu" paketti parin viikon takaa tuli kyllä perille normaalisti, mutta tullaus näyttää edelleen olevan käynnissä. :lol:

1631018757730.png


Hieno softa! :thumbsup:
 
Eikös noi pakettiautomaatit kuitenkin päivittäin tyhjennetä? Täältä ostettu tuote kiikutettu automaattiin sunnuntaina, mutta ei ole vielä liikahtanut.
 
Tyhjätään mut se voi olla iltaki pitkällä enneku tyhjennetty

Maanantai-ilta alkaa olla jo aika pitkällä tässä vaiheessa. :think:

Vakavasti puhuen kyllä noissa toisinaan tuntuu menevän ylimääräinen päivä. Ehkä ko. paikan tyhjennys skipattiin syystä tai toisesta eilen.
 
Tässä jo alkaa skenaariot pyöriä mielessä. Olisko lähettänyt mielikuvituspaketin..

Postin kanssa chattailin äsken. Selvityspyyntöä käskivät lähettäjän tekemään..
 
Tässä jo alkaa skenaariot pyöriä mielessä. Olisko lähettänyt mielikuvituspaketin..

Postin kanssa chattailin äsken. Selvityspyyntöä käskivät lähettäjän tekemään..
Eli ostanut postituksen ja käynyt aukaisemassa lokeron luukun jättämättä sinne mitään…
 
Eli ostanut postituksen ja käynyt aukaisemassa lokeron luukun jättämättä sinne mitään…
Juuri tollanen tuli mieleen. Helppo sysätä syyt postin niskoille. Toivottavasti en vahingossa keksinyt uutta huijauskikkaa :btooth:

Tosin tässä tapauksessa en millään jaksa uskoa moiseen.

EDIT: :swhew: Paketti liikahti eteenpäin.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt kun käsittäisi, että miten tuo postin tullaus toimii. Digitaalisen tullauksen voi tehdä postin kautta vaikka paketti olisi jo saapunut maahan? Ainakin sain tehtyä sen. Tullin sivuilla en jostain syystä saanut tullausta tehtyä kun tulli valitti virhettä. Ja jos teen digitaalisen tullauksen, niin minun ei tarvitse maksaa 2,9€:n postin käsittelymaksua? Maksoin nyt sitten senkin...

Eli maksoin 0,9€ digitaalisesta tullauksesta ja sitten vielä päälle tuon 2,9€:n postin käsittelymaksun. Pieleen meni?
 
Viimeksi muokattu:
Onkos kellään tietoa kuka toimittaa HJYT-alkuiset seurantakoodit Suomessa?

HJYT:n oman seurannan mukaan:

2021-09-04 17:31:51 Item ready for pick up at a Post Office collection point against a notice of arrival or item code

Mutta eipä ole kukaan paikallinen toimija lähestynyt minkäänlaisella saapumisilmoituksella, eikä löydy ainakaan Postin tai Matkahuollon seurannasta.
 
Onkos kellään tietoa kuka toimittaa HJYT-alkuiset seurantakoodit Suomessa?

HJYT:n oman seurannan mukaan:

2021-09-04 17:31:51 Item ready for pick up at a Post Office collection point against a notice of arrival or item code

Mutta eipä ole kukaan paikallinen toimija lähestynyt minkäänlaisella saapumisilmoituksella, eikä löydy ainakaan Postin tai Matkahuollon seurannasta.
Kuten täällä on useamminkin mainittu, kannattaa kokeilla muutamaa yleispaketinseurantaa kuten ParcelsApp, 17track tai Postal Ninja, ne yleensä kertovat huomattavasti enemmän paketin liikkeistä. Tuo ilmoitus saattaa tarkoittaa noissa paketeissa oikeastaan mitä tahansa, kuten että paketti on siirtymässä toiselle pakettioperaattorille tai että se on oikeasti saapunut noudettavaksi.
 
Kuten täällä on useamminkin mainittu, kannattaa kokeilla muutamaa yleispaketinseurantaa kuten ParcelsApp, 17track tai Postal Ninja, ne yleensä kertovat huomattavasti enemmän paketin liikkeistä. Tuo ilmoitus saattaa tarkoittaa noissa paketeissa oikeastaan mitä tahansa, kuten että paketti on siirtymässä toiselle pakettioperaattorille tai että se on oikeasti saapunut noudettavaksi.

Ihan täsmälleen sama seuranta noissa kaikissa mainitsemissasi..
 
Onkos kellään tietoa kuka toimittaa HJYT-alkuiset seurantakoodit Suomessa?

HJYT:n oman seurannan mukaan:

2021-09-04 17:31:51 Item ready for pick up at a Post Office collection point against a notice of arrival or item code

Mutta eipä ole kukaan paikallinen toimija lähestynyt minkäänlaisella saapumisilmoituksella, eikä löydy ainakaan Postin tai Matkahuollon seurannasta.
Tuo teksti on selvästi Postin englanninkielisestä seurannasta. Seurantanumero on kuitenkin vaihtunut jos sieltä ei kerran samalla numerolla löydy.

Joko paperinen saapumisilmoitus viipyy matkalla tai on kadonnut, tai paketissa oli puhelinnumero/sähköposti (eikä paperi-ilmoitusta) mutta se oli väärä eikä ilmoitus siten tullut perille.
 
Onkos kellään tietoa kuka toimittaa HJYT-alkuiset seurantakoodit Suomessa?

HJYT:n oman seurannan mukaan:

2021-09-04 17:31:51 Item ready for pick up at a Post Office collection point against a notice of arrival or item code

Mutta eipä ole kukaan paikallinen toimija lähestynyt minkäänlaisella saapumisilmoituksella, eikä löydy ainakaan Postin tai Matkahuollon seurannasta.

Olethan tarkistanut OmaPostista kirjautuneena?
 
Olethan tarkistanut OmaPostista kirjautuneena?

Juu, ei näy sielläkään.

Tuo teksti on selvästi Postin englanninkielisestä seurannasta. Seurantanumero on kuitenkin vaihtunut jos sieltä ei kerran samalla numerolla löydy.

Joko paperinen saapumisilmoitus viipyy matkalla tai on kadonnut, tai paketissa oli puhelinnumero/sähköposti (eikä paperi-ilmoitusta) mutta se oli väärä eikä ilmoitus siten tullut perille.

Joo minustakin olen täsmälleen samaa sanamuotoa nähnyt Postin omassa seurannassa. Uskoisin että olet oikeassa tuon saapumisilmoituksen suhteen. 4.9 oli viime lauantai, eihän sitä nyt voida olettaa että paperinen ilmoitus olisi vielä torstaihin mennessä ehtinyt.. :)
 
Nyt kun käsittäisi, että miten tuo postin tullaus toimii. Digitaalisen tullauksen voi tehdä postin kautta vaikka paketti olisi jo saapunut maahan? Ainakin sain tehtyä sen. Tullin sivuilla en jostain syystä saanut tullausta tehtyä kun tulli valitti virhettä. Ja jos teen digitaalisen tullauksen, niin minun ei tarvitse maksaa 2,9€:n postin käsittelymaksua? Maksoin nyt sitten senkin...

Eli maksoin 0,9€ digitaalisesta tullauksesta ja sitten vielä päälle tuon 2,9€:n postin käsittelymaksun. Pieleen meni?

Eihän tuosta tosiaan ota mitään selvää, Postin oma "digitaalinen tullaus" näyttää heittäneen koko tullauskuvion lopullisesti kaaokseen.

Minun kaksi pakettiani, joista kirjoittelin tuossa muuta viesti sitten, ovat edelleen samassa tilassa parin päivän odottelun jälkeen. En kyllä edes yritä tullata samaa pakettia eri paikoissa, vaikka OmaPosti tyrkyttääkin edelleen mahdollisuutta tullata tullattu paketti. o_O

Kai tästä täytyy pian lähteä jonottelemaan chattiin tai jonnekin, kun tullauspäätökset on saatu mutta mitään ei tapahdu. :mad:
 
Nyt kun käsittäisi, että miten tuo postin tullaus toimii. Digitaalisen tullauksen voi tehdä postin kautta vaikka paketti olisi jo saapunut maahan? Ainakin sain tehtyä sen. Tullin sivuilla en jostain syystä saanut tullausta tehtyä kun tulli valitti virhettä. Ja jos teen digitaalisen tullauksen, niin minun ei tarvitse maksaa 2,9€:n postin käsittelymaksua? Maksoin nyt sitten senkin...

Eli maksoin 0,9€ digitaalisesta tullauksesta ja sitten vielä päälle tuon 2,9€:n postin käsittelymaksun. Pieleen meni?
Juu, 2,90€ ei tarvitse maksaa jos on Postin digitaalinen tullaus.

Tuolla voi tehdä palautuspyynnön: Käsittelymaksun vapautuspyyntö - Asiakastuki - Posti

Mutta ehkä kannattaa ensin katsoa että saat sen paketin ja sitten jälkikäteen setviä palautukset ylimääräisistä maksuista (jos vaikka digitaalinen tullaus ei onnistukaan ja saat siitä palautuksen, jolloin käsittelymaksu pitääkin maksaa).
 
Juu, 2,90€ ei tarvitse maksaa jos on Postin digitaalinen tullaus.

Tuolla voi tehdä palautuspyynnön: Käsittelymaksun vapautuspyyntö - Asiakastuki - Posti

Mutta ehkä kannattaa ensin katsoa että saat sen paketin ja sitten jälkikäteen setviä palautukset ylimääräisistä maksuista (jos vaikka digitaalinen tullaus ei onnistukaan ja saat siitä palautuksen, jolloin käsittelymaksu pitääkin maksaa).
Ei kannata pidätellä hengitystä rahojen takaisin saamiseksi. Oma paketti lähti tullauksen jälkeen Postin virheen seurauksesta takaisin lähettäjälle ja nyt on mennyt kuukausi rahojen takaisinpyytämisestä. Tilinumerokin on toimitettu jo kahteen kertaan.
 
Ei kannata pidätellä hengitystä rahojen takaisin saamiseksi. Oma paketti lähti tullauksen jälkeen Postin virheen seurauksesta takaisin lähettäjälle ja nyt on mennyt kuukausi rahojen takaisinpyytämisestä. Tilinumerokin on toimitettu jo kahteen kertaan.
Juu, noissa rahojen saamisessa Postilta kestää. Kaveri kanssa odotteli vissiin liki 3kk rahoja jostakin Postin virheestä, olikohan joku posti- tai palvelumaksu kahteen kertaan tms. Tuo tapahtui jo ennen tuota tullausmuutosta ja nyt varmaan on vielä enemmän ruuhkaa tuolla palautuspuolella.
 
Sinne se kiinan härpäke jumittui postin lajitteluun kaikkien postin muiden sekoilujen jälkeen.

Näyttökuva (10).png
 
Sama täällä ja ei edes ollut tietoa mikä hiton lähetys on kyseessä.

Ilmeisesti joku eBaysta tehty tilaus, josta jo rahat maksettu takaisin.

tulli.PNG
 
Onkos kellään tietoa kuka toimittaa HJYT-alkuiset seurantakoodit Suomessa?

HJYT:n oman seurannan mukaan:

2021-09-04 17:31:51 Item ready for pick up at a Post Office collection point against a notice of arrival or item code

Mutta eipä ole kukaan paikallinen toimija lähestynyt minkäänlaisella saapumisilmoituksella, eikä löydy ainakaan Postin tai Matkahuollon seurannasta.
Itellä sama tilanne EQTWL alkuisen koodin kanssa ollu jo 29.8 asti.
 
Huomasin että osoitteella tilatut aiemmin postiin noudettaviksi kulkeneet lähetykset alkoivat ohjautua pakettiautomaatteihin. Kysäsin postin aspasta niin sanoivat että nykyään on defaulttina että paketit menee automaatteihin. Onneksi omapostista sai ohjattua paketit postiin, kun alueella on 3 automaattia joihin lähetykset ohjautuvat.
 
Ite kun tota postin rahtia on ajanut aikoinaan päivätyökseen, niin välillä tosiaan on törmännyt tähän että tonnin painoinen tiililava on kadoksissa. Mukavinta vielä se jos se edellisenä päivänä on ollut terminaalilla ja jako sovittu seuraavalle päivälle. Ala siin nyt asiakkaalle selittämään että sun lava on hävinnyt. No yleensä tavarat sitten löytyy jostain toiselta puolelta suomea kun on illalla lastattu jostain kumman syystä runkokuljetukseen. Ja sitten kun noi lavat joskus seilaa päivätolkulla autosta ja terminaalista toiseen niin kunto tosiaan on kysymysmerkki.
 
Ei näyttänyt digitaalinen tullaus etenevän tuolle jo maassa olevalle paketille, joten tullasin paketin uudestaan tullin sivujen kautta ja se onnistui normaalisti. Postin katevaraus digitaalisesti tullauksesta näkyy vielä kortilla, mutta eiköhän se sieltä ajan kanssa poistu. Kokeilin myös pystyykö käsittelymaksun maksamaan kaksi kertaa, ei pystynyt, mikä on hyvä asia. Paketti vapautettiin tänä aamuna, joten operaatio etenee. Se on outoa, että jonkun lapun mukaan paketti saapui maahan 2.9, mutta tieto asiasta tuli minulle omapostiin vasta 8.9. Onneksi paketilla ei ollut kiire.

1631509723976.png
 
Huomasin että osoitteella tilatut aiemmin postiin noudettaviksi kulkeneet lähetykset alkoivat ohjautua pakettiautomaatteihin. Kysäsin postin aspasta niin sanoivat että nykyään on defaulttina että paketit menee automaatteihin. Onneksi omapostista sai ohjattua paketit postiin, kun alueella on 3 automaattia joihin lähetykset ohjautuvat.
Hyvä idea joltakin. Vaimo tilasi jotain sälää kotiinkuljetuksella. Olivat sitten soittaneet ja kysyneet että mitäs tehdään kun ei mahdu automaattiin. Muija oli tokaissut että tuokaa sitte saatana ovelle kun siitä on maksettukin :D
 
Ei näyttänyt digitaalinen tullaus etenevän tuolle jo maassa olevalle paketille, joten tullasin paketin uudestaan tullin sivujen kautta ja se onnistui normaalisti. Postin katevaraus digitaalisesti tullauksesta näkyy vielä kortilla, mutta eiköhän se sieltä ajan kanssa poistu. Kokeilin myös pystyykö käsittelymaksun maksamaan kaksi kertaa, ei pystynyt, mikä on hyvä asia. Paketti vapautettiin tänä aamuna, joten operaatio etenee. Se on outoa, että jonkun lapun mukaan paketti saapui maahan 2.9, mutta tieto asiasta tuli minulle omapostiin vasta 8.9. Onneksi paketilla ei ollut kiire.

1631509723976.png
Noh, itselläni paketti ollut huomenna vasta viikon lajittelussa. Siellä se varmasti jossain lattialla pyörii.
 
Ei näyttänyt digitaalinen tullaus etenevän tuolle jo maassa olevalle paketille, joten tullasin paketin uudestaan tullin sivujen kautta ja se onnistui normaalisti. Postin katevaraus digitaalisesti tullauksesta näkyy vielä kortilla, mutta eiköhän se sieltä ajan kanssa poistu. Kokeilin myös pystyykö käsittelymaksun maksamaan kaksi kertaa, ei pystynyt, mikä on hyvä asia. Paketti vapautettiin tänä aamuna, joten operaatio etenee. Se on outoa, että jonkun lapun mukaan paketti saapui maahan 2.9, mutta tieto asiasta tuli minulle omapostiin vasta 8.9. Onneksi paketilla ei ollut kiire.

Näemmä saman lähetyksen voi tullata kaksi kertaa. Posti veloitti myös tuon digitaalisen tullauksen. Sinänsä aivan sama kun summa oli vain 7€, mutta ei postin järjestelmä toimi niin kuin sen pitäisi toimia.
 
Yrittäjille käytännön vinkki, yrittäjähän ei maksa alvia tulliin joten tullin lasku on usein 0 euroa. Tuo kelpaa Postille että vapautuu 2.90eur käsittelymaksusta.

Kaikki kotiinpäin! :D
 
Yrittäjille käytännön vinkki, yrittäjähän ei maksa alvia tulliin joten tullin lasku on usein 0 euroa. Tuo kelpaa Postille että vapautuu 2.90eur käsittelymaksusta.

Kaikki kotiinpäin! :D

Ei kai tällä nyt mitään ylimääräistä saa säästettyä?

Jos kyse on elinkeinotoimintaan liittyvästä tavarasta, niin silloin tilataan firmalle ja homma menee suoraan noin. Jos taas ei ole elinkeinotoimintaan liittyvää tai tavara katsotaan muuten normaaliksi elantomenoksi (esim. kotitoimistoon hankittavia kodinkoneita, mistä saisi erilliselle toimistolle hankittuna vähentää ALV:t), niin ei niitä firman piikkiin saa laittaa, vaan menee veropetoksen puolelle.

Vai onko tässä nyt vielä joku puljaus mitä ei vaan mainittu?
 
Ei kai tällä nyt mitään ylimääräistä saa säästettyä?

Jos kyse on elinkeinotoimintaan liittyvästä tavarasta, niin silloin tilataan firmalle ja homma menee suoraan noin. Jos taas ei ole elinkeinotoimintaan liittyvää tai tavara katsotaan muuten normaaliksi elantomenoksi (esim. kotitoimistoon hankittavia kodinkoneita, mistä saisi erilliselle toimistolle hankittuna vähentää ALV:t), niin ei niitä firman piikkiin saa laittaa, vaan menee veropetoksen puolelle.

Vai onko tässä nyt vielä joku puljaus mitä ei vaan mainittu?

Siis säästää sen 2.90e käsittelymaksun.

Alvit toki menee maksuun normaalisti.
 
Ilmeisesti sitä 0.90 euron tullausta jolla tätä härdelliä markkinoitiin voi tehdä vain (harvoille ja) valituille paketeille? Minulla näkyy tuolla Omapostissa paketti ja siitä tuli erikseen tekstiviestinä tullauspyyntö, mutta tekstiviestilinkin kautta on tarjolla ainoastaan 2.90 euron tullaus. Ohjeiden mukaan Omapostista pitäisi onnistua se 0.90 euron tullaus, mutta ei tuolle paketille ole mitään tuollaista toiminnallisuutta Omapostissa.
 
Tilasin tiistaina Verkkokauppa.comista läjän tavaraa. Laitoin nimi/osoite/toimitus isälle 300km päähän postiin noudettavaksi. Nyt tuli viestiä että pari pakettia olisi noudettavissa, oman asuinkaupungin postista. Vieläpä kahdesta eri postista :x3: Jotenkin olisin ymmärtänyt jos olisin tilannut omalla nimellä eri pakettiautomaattiin, ja posti olisi päättänyt sen kääntää lähempään. Mutta kun tarkoituksella tilasin noudettavaksi postin toimipisteeseen. Pitäisi mennä ensi viikolla niitä asentamaan, niin olisi kiva että olisi ne tavarat.
 
Tilasin tiistaina Verkkokauppa.comista läjän tavaraa. Laitoin nimi/osoite/toimitus isälle 300km päähän postiin noudettavaksi. Nyt tuli viestiä että pari pakettia olisi noudettavissa, oman asuinkaupungin postista. Vieläpä kahdesta eri postista :x3: Jotenkin olisin ymmärtänyt jos olisin tilannut omalla nimellä eri pakettiautomaattiin, ja posti olisi päättänyt sen kääntää lähempään. Mutta kun tarkoituksella tilasin noudettavaksi postin toimipisteeseen. Pitäisi mennä ensi viikolla niitä asentamaan, niin olisi kiva että olisi ne tavarat.

Laitoitko oman puhelinnumerosi tilaukseen? Ainakin joskus aikaisemmin paketit ohjautuivat puhelinnumeron perusteella omaan noutopisteeseen, vaikka oli laittanut toimituksen jollekin toiselle henkilölle.
 
Referenssiksi jälleen niille, jotka ihmettelevät jos tullattu paketti ei ole heti seuraavana päivänä noudettavissa: tullasin paketin 2 viikkoa sitten perjantaina, ja eilen illalla näköjään vihdoin nytkähtänyt liikkeelle tullipostin varastolta. Ei toki vieläkään perillä, mutta ei ainakaan tarvinnut alkaa jonottelemaan chattiin.
Patience, young grasshopper...
 
Referenssiksi jälleen niille, jotka ihmettelevät jos tullattu paketti ei ole heti seuraavana päivänä noudettavissa: tullasin paketin 2 viikkoa sitten perjantaina, ja eilen illalla näköjään vihdoin nytkähtänyt liikkeelle tullipostin varastolta. Ei toki vieläkään perillä, mutta ei ainakaan tarvinnut alkaa jonottelemaan chattiin.
Patience, young grasshopper...
Normisettiähän toi on tosiaan. Mulla kesti viimeksi 4 viikkoa, sen jälkeen en ookkaan tilannut mitään tullattavaa muutakuin DHL:n kautta ja se vapautui yhdessä arkipäivässä jakoon tullauksen jälkeen.
 
Referenssiksi jälleen niille, jotka ihmettelevät jos tullattu paketti ei ole heti seuraavana päivänä noudettavissa: tullasin paketin 2 viikkoa sitten perjantaina, ja eilen illalla näköjään vihdoin nytkähtänyt liikkeelle tullipostin varastolta. Ei toki vieläkään perillä, mutta ei ainakaan tarvinnut alkaa jonottelemaan chattiin.
Patience, young grasshopper...
Ihmeen hidasta tosiaan tällä hetkellä tullista liikkeelle lähtö. Itellä yks lähetys oli viikon ennenkuin liikahti mihinkään ja toinen ollu kans sen 2 viikkoa liikkumatta mihinkään.
 
Jahas menny posti nostamaan kaikkien pakettien hintaa eurolla. Taidan alkaa käyttämään matkahuoltoa tästä lähin aina kuin mahdollista.
 
Postin verkkosivuilta ostettavien kotimaan XXS-, S- ja M-pakettien hinnat muuttuvat 21.9.2021 alkaen (pois lukien Ahvenanmaa ja Plus-koot). XXS-paketti maksaa jatkossa 5,90 €, S-paketti 6,90 € ja M-paketti maksaa 8,90 €. Samassa yhteydessä sarjapaketin hinta laskee eli sarjapaketti on jatkossa edullisin vaihtoehto paljon paketteja lähettävälle kuluttajalle.

Hinnankorotuksella katetaan nousseita tuotantokustannuksia, joita syntyy pakettien kuljetuksesta, lajittelusta ja jakelusta. Hinnoittelumuutos ei koske posteista lähetettäviä paketteja, joiden hinnoittelu pysyy ennallaan.

 
Sarjapaketin aikarajaa kannattaisi pidentää vuodesta ainakin kahteen, niin sehän myisi hyvin ja porukka unohtaisi käyttää ne sitäkin paremmin. Lähettelen itsekin sen verran epäsäännöllisesti, etten kyllä voi olla varma, että lähettäisin vuoden sisään viittä saman kokoluokan pakettia, joten jää ostamatta. Tuokin että sarjapaketit on joustamattomasti yhtä valittua kokoa, on aika kankeaa (helposti voisi olla optio isontaa eurolla tms.)
 
Postilta hain vapautusta käsittelymaksusta. Heinäkuussa vastasivat lauantaina, samana päivänä kuin anoin vapautusta. Tuolloin meni sujuvasti.
Nyt uusimman lähetyksen kanssa odotellaan kolmatta arkipäivää Postilta vastausta, että paketti lähtisi onnistuneen tullauksen jälkeen eteenpäin... Omaposti jaksaa kyllä kolmatta kertaa muistuttaa maksamaan käsittelymaksun...
 

Hieman kyseenalaiset korotukset ja korotusperusteet, kun asiakaspalvelun laatu on surkea ja kaikki kivijalkapostit korvattu automaateilla. Yritin viikko sitten lähettää Hgin ydinkeskustasta pakettia, mutta yllättäen lähin toimipiste, jossa olisi ollut pakkausmateriaaleja löytyykin Jätkäsaaresta. Täällä landella onneksi vielä muutama palvelupiste, vaikkakin nekin ruokakauppojen yhteydessä.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
283 273
Viestejä
4 866 796
Jäsenet
78 628
Uusin jäsen
karskikatti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom