Postin kulkemisen vaikeus

1631598572035.png


Tehokasta toimintaa, kyseessä Gigantin asiakaspalautus.

Pakettiin jäänyt vanha osoitekortti suttaamatta?
 
Ihmeiden aika ei ole ohi. Posti hukkasi mun lähetyksen kesäkuussa. Olin lähettänyt myymiäni käytettyjä maastopyörän osia. Vein paketin automaattiin, mutta "paketti ei koskaan saapunut postille". Enismmäiseen reklamaatioon sain vastauksen, että ei korvata. Valitin tästä, ja sain juurin päätöksen, että korvaavat koko summan 96e, joka oli osien myyntihinta + postikulut.
 
Tilasin maanantaina Liettuasta paketin, samaan aikaan kuin yksi kauppapaikan ostos laitettiin tulemaan tuosta parin sadan kilometrin päästä.

Liettuan paketti jaettiin juuri lähipostiin, kotimaan paketti ei ole liikkunut keskiviikkoaamun jälkeen Vantaan lajittelusta -- tein tänään selvityspyynnön ja paketti mukamas viimeistään päivällä perillä, mutta yllättäen ei tullukaan ja seurannassa ei lue mitään.

Samaan aikaan myöskään lähettämäni paketti ei ole liikkunut tiistain jälkeen lähetyspaikkakunnalta mihinkään. Mikähän isompi häiriö on kotimaan paketeissa välillä PKS - LPR?
 
Tuntuu kyllä siltä että posti on tehnyt jonkun linjauksen, ettei kovin aktiivisesti tuota Vantaan tullivarastoa tyhjennetä.
Oma paketti tuli jenkeistä 11 pv:ssä ja tullauksen tein jo ennen, kun oli Suomessa. Nyt maannut 8pv Vantaalla, vaikka tullaus hyväksyttiin jo heti, kun oli lajiteltu Suomen päässä. Omaposti muistuttaa uudestaan käsittelymaksusta, vaikka näyttää että se on hyväksytty.
On kyllä vittumaista toimintaa. Kai tässä pitää vain odotella vai voisiko asiakaspalvelun kautta saada yhtään vauhtia tuohon?
 
Saisi olla laissa säädetty lepuutusajaksi max viikko tullivarastossa, ja joka päivälle sen yli postille vaikka 10€/vrk/paketti sanktiota, jos tavara ei liiku. Nykyisellään ei ole Postilla minkäänlaista insentiiviä hoitaa asiaa millään järkevällä aikataululla.
 
Tuntuu kyllä siltä että posti on tehnyt jonkun linjauksen, ettei kovin aktiivisesti tuota Vantaan tullivarastoa tyhjennetä.
Oma paketti tuli jenkeistä 11 pv:ssä ja tullauksen tein jo ennen, kun oli Suomessa. Nyt maannut 8pv Vantaalla, vaikka tullaus hyväksyttiin jo heti, kun oli lajiteltu Suomen päässä. Omaposti muistuttaa uudestaan käsittelymaksusta, vaikka näyttää että se on hyväksytty.
On kyllä vittumaista toimintaa. Kai tässä pitää vain odotella vai voisiko asiakaspalvelun kautta saada yhtään vauhtia tuohon?

Taitaa olla satunnaista, tai sitten kaikki ei kierrä saman varaston kautta.
Screenshot_20210928-155041.jpg
 
Taitaa olla satunnaista, tai sitten kaikki ei kierrä saman varaston kautta.
Screenshot_20210928-155041.jpg
Vielä ei kannata tuuletella, vaikka lukee että kuljetuksessa. Sulta puuttuu vielä vaiheet tullaus hyväksytty, käsittelymaksu maksettu postille, lähetys vapautettu kuljetettavaksi ym tärkeää. Ja statushan on koko ajan kuljetuksessa. Sitten kun on lajiteltu jossain muualla, niin uskon että oikeasti liikkuu ja tulee siinä 1-2 arkipäivää.
Kuljetuksessa tarkoittaa korkeintaan varaston hihnakuljetinta.
 
Viimeksi muokattu:
Vielä ei kannata tuuletella, vaikka lukee että kuljetuksessa. Sulta puuttuu vielä vaiheet tullaus hyväksytty, käsittelymaksu maksettu postille, lähetys vapautettu kuljetettavaksi ym tärkeää. Ja statushan on koko ajan kuljetuksessa. Sitten kun on lajiteltu jossain muualla, niin uskon että oikeasti liikkuu ja tulee siinä 1-2 arkipäivää.
Kuljetuksessa tarkoittaa korkeintaan varaston hihnakuljetinta.
Ei mulla ainakaan ole tullut noita välivaiheita jos on ollut tuo "Lähetyksen ALV maksettu ostovaiheessa. Posti hoitaa tulli-ilmoituksen puolestasi." Eli ei ole tullut mitään tullauksen hyväksymisjuttuja eikä sitä käsittelymaksua edes tarvitse maksaa jos se alvi on jo ostettaessa maksettu.
Screenshot_20210929-084448_OmaPosti.jpg
 
Ei mulla ainakaan ole tullut noita välivaiheita jos on ollut tuo "Lähetyksen ALV maksettu ostovaiheessa. Posti hoitaa tulli-ilmoituksen puolestasi." Eli ei ole tullut mitään tullauksen hyväksymisjuttuja eikä sitä käsittelymaksua edes tarvitse maksaa jos se alvi on jo ostettaessa maksettu.
Screenshot_20210929-084448_OmaPosti.jpg
Hyvä tietää. Täyttä mutuiluahan tämä on. Itsellä oli tosiaan pariin kertaan tullut lähetys on tullattu sekä maksa postimaksu ja viimeisin on tuo lähetys vapautettu kuljetettavaksi. Taitaa aika lailla olla tuurista kiinni miten liikkuu ja mitä vaiheita on matkalla.
 
Saattaa vaan hidastua hommat...

Ja tämä tosiaan "hauskaa" luettavaa, että asiakas joutunut pyytämään täysin tuntematonta ihmistä vastaanottamaan paketin, koska omat henkkarit vanhentuneet viikolla...
 
Ja tämä tosiaan "hauskaa" luettavaa, että asiakas joutunut pyytämään täysin tuntematonta ihmistä vastaanottamaan paketin, koska omat henkkarit vanhentuneet viikolla...
Vielä hauskempaa on jos lähettäjä on laittanut pakettiin sen jonkun määritteen että luovutetaan vain vastaanottajalle henkilökohtaisesti. Emännällä kävi noin että oli mennyt passi vanhaksi ehkä viikolla tai kahdella eikä sitten saanut pakettia. Enkä saanut minäkään tuota kun oli tuo luovutetaan henkilökohtaisesti -määre. Ei olisi edes valtakirja auttanut. Tuli eukolle vähän kiire hankkia uusi voimassa oleva henkkari.
 
Onneksi sentään ajokortti kelpaa Postissa henkkarina, koska muuten olisi turhan nihkeää. En sinänsä suuresti ihmettele enkä paheksu tiukkaa linjaa voimassaolon suhteen.
 
Vielä ei kannata tuuletella, vaikka lukee että kuljetuksessa. Sulta puuttuu vielä vaiheet tullaus hyväksytty, käsittelymaksu maksettu postille, lähetys vapautettu kuljetettavaksi ym tärkeää. Ja statushan on koko ajan kuljetuksessa. Sitten kun on lajiteltu jossain muualla, niin uskon että oikeasti liikkuu ja tulee siinä 1-2 arkipäivää.
Kuljetuksessa tarkoittaa korkeintaan varaston hihnakuljetinta.


noudettavissa. 18.9 kiinasta tilattu ja ei tulli- tai käsittelymaksuja erikseen. ALV sisältyi tilauksen hintaan.
 

Liitteet

  • Screenshot_20210929-162757.jpg
    Screenshot_20210929-162757.jpg
    330,5 KB · Luettu: 141
No nii, alkaako nyt homma pikkuhiljaa pelaamaan. Oliko ebay vai joku muu kauppapaikka?

Aliexpress. ja toinen tilaus tuli n. 17 päivässä. tilattu aliexpressistä tsekin kautta, osoitetarrojen perusteella kiinasta lähti mutta ei kiertänyt tullin kautta... Alvi maksettu tilauksen yhteydessä.
 
Postilta hain vapautusta käsittelymaksusta. Heinäkuussa vastasivat lauantaina, samana päivänä kuin anoin vapautusta. Tuolloin meni sujuvasti.
Nyt uusimman lähetyksen kanssa odotellaan kolmatta arkipäivää Postilta vastausta, että paketti lähtisi onnistuneen tullauksen jälkeen eteenpäin... Omaposti jaksaa kyllä kolmatta kertaa muistuttaa maksamaan käsittelymaksun...


Tähän pitäisi saada kyllä joku järki tai yhteispeliä tullin kanssa. Nollatullauksista suoraan tieto postille tms. Postin aspa menee aivan varmasti tukkoon, kun joutuu nyssäköistä pyytämään erillistä vapautusta. Itselläkin kolmatta päivää odottelee vapautusta tullista nolla tullauksen jälkeen. Seuraavan paketin kanssa kokeilen maksaa 2.90e ja haen palautusta jälkikäteen. Katotaan liikkuuko yhtään sen nopeammin.
 
Hieman kyseenalaiset korotukset ja korotusperusteet, kun asiakaspalvelun laatu on surkea ja kaikki kivijalkapostit korvattu automaateilla. Yritin viikko sitten lähettää Hgin ydinkeskustasta pakettia, mutta yllättäen lähin toimipiste, jossa olisi ollut pakkausmateriaaleja löytyykin Jätkäsaaresta. Täällä landella onneksi vielä muutama palvelupiste, vaikkakin nekin ruokakauppojen yhteydessä.

Yritysasiakkaille myös hyvin tuuheat korotukset vuodenvaihteessa sekä pakettien maksimimittoja/painoja rukattu, jotta saadaan entistä enemmän paketteja laskutettua jollain lisäpalvelulla.

Ensimmäistä kertaa myös pakettipuolella tiettyihin tuotteisiin (esim. Express-paketti) otetaan käyttöön rahtipuolelta tuttuja alueellisia lisämaksuja eli paketin lähettäminen voi olla vaikka 1€ kalliimpaa Vantaalta Rovaniemelle kuin Vantaalta Tampereelle. Ennen ollut samat hinnat riippumatta lähtö/toimituspaikkakunnasta. Näin se syrjäseutujen näivettyminen tässäkin pikkuhiljaa alkaa.
 
Se ol kiinan pojalta loppumassa muste tulostimesta, kun oli yhessä kirjeessä tosi hailakat merkinnät ja posti on joutunu tulostamaan uuden osotelapun, että kirje löysi perille.
:smoke:
 
Sorry OT: Vaihteeksi asiallista toimintaa Postilta (ja koko toimitusketjulta). Tilasin 4 tuoteta Saksan Amazonista, kaikki lähtivät eri varastoista, 3 eri maasta (saksa, puola ja UK). Tilaus sisään 7pv sitten ja tänään näyttäisi viimeinenkin tulevan kotiovelle. Normitoimituksia, pieniä paketteja, joista 3 mahtuu postiluukusta.
 
Matkahuollolla aika mielenkiintoista avointa dataa pakettiautomaattien täyttöasteista:


Keskimäärin siis n. 10% pakettiautomaatteihin osoitetuista paketeista uudelleenohjataan jonnekin muualle. Ruuhkaisimmissa automaateissa luku on 50-60% eli alle puolet menee tilattuun paikkaan.

Olisi mielenkiintoista nähdä Postin vastaavat luvut, mutta yllätys yllätys sellaisia ei löytynyt.
 
Ostin kaksi lähetystä postin verkkopalvelusta.

Laitoin vastaanottajan puhelinnumeron taatusti oikein, se luki vielä erikseen siinä vahvistusvaiheessa.

Kun tulostin ne pakettikortit, siinä lukee vain nimi, postin lokeron osoite, eikä muuta.

Oletan että ovat muuttaneet tuota jonkun tietoturva tms. asian takia, ja niillä kuitenkin on se numero siellä kun lukevat viivakoodit ym.? Meinaan vaan että toivottavasti ei ole joku virhe. Siitä on aikaa kun viimeksi postittelin mitään, siksi ihmettelen, viimeksi ei ollut näin. Aina ennen se on siinä kortissa lukenut.




EDIT: Vastasivat Postista, on kuulemma uusi käytäntö. No, tulipahan varmistettua :)
 
Viimeksi muokattu:
Matkahuollolla aika mielenkiintoista avointa dataa pakettiautomaattien täyttöasteista:


Keskimäärin siis n. 10% pakettiautomaatteihin osoitetuista paketeista uudelleenohjataan jonnekin muualle. Ruuhkaisimmissa automaateissa luku on 50-60% eli alle puolet menee tilattuun paikkaan.

Olisi mielenkiintoista nähdä Postin vastaavat luvut, mutta yllätys yllätys sellaisia ei löytynyt.

Luvut eivät ole täysin vertailukelpoisia, mutta tässä on hyvä juttu aiheesta:

Päätyikö sinunkin pakettisi väärään automaattiin? Posti myöntää epäonnistuvansa 5–7 prosentissa verkkokaupan paketeista, mutta luku ei ole koko totuus
 
Olen yrittänyt päästä vääntämään Postin kanssa "käsittelymaksusta", mutta turhaan. Kaksi pakettia tilattu ja tullattu, nolla huijausmaksua Postille maksettu ja kaksi pakettia vastaanotettu.

Ensimmäisestä ei tullut kuin ilmoitus tullattavasta paketista ja tullauksen jälkeen seuraava steppi olikin hakea paketti postista. Ilmoitin tullille Postin osuudeksi rehellisesti 0 euroa, enkä ollut missään yhteydessä Postiin.

Toisesta paketista tuli tullauksen jälkeen sähköpostilla muistutus tekstillä "Muistathan viimeistellä tullauksen lähetyksellesi maksamalla Postin käsittelymaksun". Lähetin Postin vapautuspyyntölomakkeella viestin, jossa huomautin että muistutuksen sisältö on valhe, paketti on jo tullattu, Tulli on sen vapauttanut ja Postilla on velvollisuus jakaa se ilman mitään ylimääräisiä maksuja. Viestiin ei tullut mitään vastausta, mutta viikon jälkeen paketin seurantatietoihin ilmestyi ensin rivin "Lähetyksen käsittelymaksu maksettu Postille" ja muutamaa tuntia myöhemmin "Tee tullaus ja maksa Postin käsittelymaksu 20 päivän kuluessa saapumisesta". Tästä parin päivän kuluttua seurannassa luki "Lähetys on vapautettu toimitettavaksi" ja seuraavana päivänä paketti löytyi postilaatikosta.

Laitoin liikenne- ja viestintävirastolle pyynnön suorittaa postilain 75 § mukaista valvontaa. Ei Posti voi vain vaatia yleispalveluvelvoitteen alaisista lähetyksistä ylimääräisiä maksuja ja uhkailla (ilmeisen perusteettomasti) jättää lähetyksiä jakamatta. Tulee mieleen, että pitäisi huudella jonkun virkamiehen rikosvastuunkin perään kun hommaan ei ole tähän mennessä puututtu.
 
Viimeksi laittelin kans kahesta paketista vapautuspyyntöö. Viikkoo ei kuulunu mitään vastausta takaisinpäin. Eikä tietenkään pakettikaa liikunu ku luki et odottaa sitä käsittelymaksua. En jaskanu enää venata vapautuspyyntöä, maksoin käsittelymaksun, paketit lähti heti eteenpäin kohti päätepysäkkiä :confused2:
 
27.9 tehty nollatullaus ja vapautus pyyntö postille. 4.10 viimeisin merkintä on lähetys on rekisteröity ja sen jälkeen ei mitään taas. Älytöntä tuo vapautuspyyntö touhu.
 
Puhelinapsi pyysi pitkästä aikaa kirjautumaan sisään sposti ja salasana yhdistelmällä. Ei onnistu koska käyttäjätunnus ei ole sähköposti. Fuuuu...
 
Puhelinapsi pyysi pitkästä aikaa kirjautumaan sisään sposti ja salasana yhdistelmällä. Ei onnistu koska käyttäjätunnus ei ole sähköposti. Fuuuu...
Kyllä se hyväksyy käyttäjätunnuksenkin siinä sähköpostikentässä, testasin nyt.
 
Amerikan joelle kävi Hama. Tilasin tuulettimia näyttikseen ja ebaysta tietenkin. No maksoin ja paketti lähti liikkeelle. Nyt se onkin toimitettu Chicagoon. Ja minä perkele en asu siellä päinkään... International shipping luki tuotteen alla ja kaikki mitä olen tilannut on aina tullut perille. No laitoin joelle viestiä että kuinkas näin. Varrotaas mitä vastailee
 
Tuli joku kiinasta tilattu paketti, joka oli tilattu varmaan ainakin puolivuotta sitten. Tullasin paketin ja maksoin maksut. Tietenkin posti oli myös vinkumassa omaa ”käsittelymaksua” jonka maksoin ja tämän jälkeen paketti ei koskaan enää liikahtanut minnekään. Postiin olin yhteydessä että mitenkäs se nyt taas näin, niin ainoa keino on selvittää siten että myyjä ottaa yhteyttä postiin.
Paketti tulee toiselta puolen maapalloa mutta suomen pään töhöily on siis kiinalaisen myyjän vastuulla. Ei jumalauta taas.
 
Omapostiin tuli tänään kaksi hyvityskuittia eli ilmeisesti saan takaisin maksamani alvit ja postin maksun. Kysymyksessä heinäkuussa tilatut 4 bezeliä Venäjältä ja posti lähetti viestin että pitää tullata.
 
"Lähetys ohjataan toiseen noutopisteeseen, koska se on liian suuri valittuun automaattiin."

"Lähetyksen koko: 3 x 19.5 x 27.5cm / 0.2kg"

Kirjekokoinen lähetys ei mahdu automaattiin joten pitää ohjata toiseen noutopisteeseen? No, automatiikka tämän varmaan päättänyt, mutta tiedäpä näistä.
 
"Lähetys ohjataan toiseen noutopisteeseen, koska se on liian suuri valittuun automaattiin."

"Lähetyksen koko: 3 x 19.5 x 27.5cm / 0.2kg"

Kirjekokoinen lähetys ei mahdu automaattiin joten pitää ohjata toiseen noutopisteeseen? No, automatiikka tämän varmaan päättänyt, mutta tiedäpä näistä.
Varmaan todellisuudessa automaatti ollut täynnä. Jostain syystä noita ohjauksia tehdään usein ilmeisen väärillä selitteillä (esim. koko tai henkilökohtainen luovutus).
 
Varmaan todellisuudessa automaatti ollut täynnä. Jostain syystä noita ohjauksia tehdään usein ilmeisen väärillä selitteillä (esim. koko tai henkilökohtainen luovutus).

Tämä merkintä tullut siis jo eilen Liedon lajittelussa ennenkö pakettia on alettu kuskaamaan. Voihan tuo myös olla joku virhemerkintä/turha merkintä/väärä kuvaus tms.
 
Tämä merkintä tullut siis jo eilen Liedon lajittelussa ennenkö pakettia on alettu kuskaamaan. Voihan tuo myös olla joku virhemerkintä/turha merkintä/väärä kuvaus tms.
Usein nuo automaatin täynnäolotarkastelut/arviot tehdään jo tuossa vaiheessa ettei pakettia lähdetä turhaan kuskaamaan.

Mutta on kyllä tosiaan hieman erikoista jos jokin automatiikka on koodattu laittamaan väärä ohjaussyy - helpommin ymmärtäisi jos joku kuski klikkaa väärin. No, eivät bugit mitään harvinaisia toki ole :)
 
Jos UPSilta tulee ilmoitus että en ole paikalla ja toimitus menee access pointtiin ja pyydät heti toista toimitusyritystä, niin onko mitään mahdollisuuksia saada pakettia enää koskaan kotiin toimitettuna?
Vituttaa odottaa ja ihmetellä mitä ne arpoo ja milloin.

Edit: ilmeisesti ei. Taas paketti jossain vitun kuusessa. On se kumma ettei mikään rahasumma riitä näillä pakettipalveluilla tuomaan pakettia ovella saakka, mutta ruokalähetit tulee paikalle lähes ilmaiseksi.
 
Viimeksi muokattu:
Noniin tuli vastaus. Malfunktion lähetyksessä ja pyysi kovasti anteeksi. Tulee pikapostina uusi tuote jos se vaikka saapuisi Suomeen asti. Nyt ollaan jännän äärellä
Amerikan joelle kävi Hama. Tilasin tuulettimia näyttikseen ja ebaysta tietenkin. No maksoin ja paketti lähti liikkeelle. Nyt se onkin toimitettu Chicagoon. Ja minä perkele en asu siellä päinkään... International shipping luki tuotteen alla ja kaikki mitä olen tilannut on aina tullut perille. No laitoin joelle viestiä että kuinkas näin. Varrotaas mitä vastailee
 
Usein nuo automaatin täynnäolotarkastelut/arviot tehdään jo tuossa vaiheessa ettei pakettia lähdetä turhaan kuskaamaan.

Mutta on kyllä tosiaan hieman erikoista jos jokin automatiikka on koodattu laittamaan väärä ohjaussyy - helpommin ymmärtäisi jos joku kuski klikkaa väärin. No, eivät bugit mitään harvinaisia toki ole :)

Sillä hetkellä kun paketti on lajittelukoneessa lajiteltu on valitun automaatin kaikki sopivan kokoiset lokerot olleet täynnä, ei siis tarkoita sitä etteikö automaatissa olisi sopivaa lokeroa, se vain ollut käytössä sillä hetkellä
 
Jos UPSilta tulee ilmoitus että en ole paikalla ja toimitus menee access pointtiin ja pyydät heti toista toimitusyritystä, niin onko mitään mahdollisuuksia saada pakettia enää koskaan kotiin toimitettuna?
Vituttaa odottaa ja ihmetellä mitä ne arpoo ja milloin.

Edit: ilmeisesti ei. Taas paketti jossain vitun kuusessa. On se kumma ettei mikään rahasumma riitä näillä pakettipalveluilla tuomaan pakettia ovella saakka, mutta ruokalähetit tulee paikalle lähes ilmaiseksi.
UPS kuskit on sellaisia vitun vätyksiä, jotka ei jaksa sitä pakettia kiikuttaa ovelle asti. Joka ikinen 6 paketista mitä on UPS kautta tullut, on viety jonnekkin hevonperseeseen ja itse saanut aina noutaa.
 
Sillä hetkellä kun paketti on lajittelukoneessa lajiteltu on valitun automaatin kaikki sopivan kokoiset lokerot olleet täynnä, ei siis tarkoita sitä etteikö automaatissa olisi sopivaa lokeroa, se vain ollut käytössä sillä hetkellä
Pointtina oli että tuolloin pitäisi tulla "Lähetys ohjataan toiseen noutopisteeseen, koska automaatti on täynnä." joka yleensä tuleekin, eikä Phinorin näkemä "Lähetys ohjataan toiseen noutopisteeseen, koska se on liian suuri valittuun automaattiin.".
 
Tänne tuli maanantaina saapumisilmoitus maksikirjeestä ja menin keskiviikkona asiamiespostiin hakemaan lähetystä.

Ei löydy mistään, ei edes postin lähetystenseurannasta.

Tapasin postinjakajan ja hän muisti, että oli iso lähetys ja yritti selvittää asiaa konttorilla, mutta ei osannut sanoa minne kadonnut. Hän soitti ihan ovikelloa seuravana päivänä ja kertoi asiasta.

Myös Postin chat yritti selvittää ja soitti minulle parin tunnin päästä, että ota yhteyttä lähettäjään.

Ota joo, kun on kiinalainen AliExpress myyjä.

Toinen juttu on tämä tullaus mistä moni on täällä valittanut.

Maksoin kaikki etukäteen Postille, vaikka ne oli jo kertaalleen maksettu ostovaiheessa ja lähetys makaa ties missä.

Toki meinaan laittaa lähetyksen saapumisen jälkeen käsittelymaksun vapautuspyynnön ihan vittuillakseni, kun kaikki kusee nykyään Postin puolella liian rankasti.

tullattu.PNG
 
Istun nyt jossain vitun kuusessa kmarketissa jossa levitellään käsiä kun mun pakettia ei löydy, vaikka upsin appi väittää että se on toimitettu tänne yli tunti sitten. Tuhlaanko täällä aikaani joka piti tänään käyttää ihan eri merkeissä ja toivon että paketti tänään tänne löytää ja kuinka monta tuntia siihenkin voi mennä. Vai pitäiskö taas tehdä poliisille rikosilmoitus, en todellakaan tästä maksanut. Vitutuksen määrä on eeppinen.

Edit: yleensä en periaatteen takia nouda paketteja, vaan otan rahat takas, valitan myyjälle lähetinfirman palvelusta ja teen rikosilmoituksen. Nyt olisi ollut vaan semmoinen tuote jota oon pyöritellyt vuosia mielessä ja tänään sille olisi ollut käyttöä.

Edit: Paketti on kadonnut kuin pieru Saharaan ja nyt on kaikkien aikaa ja rahaa mennyt hukkaan. Tosin UPS tienaa tällä. Aivan käsittämätöntä.
 
Viimeksi muokattu:
Pääsinpäs itsekin nyt kokemaan tämän uuden systeemin sekoilut, eli kolme pakettia tulossa kiinasta arvoltaan 3-7e ja alv maksettu ostovaiheessa. Toki näistä ei mennyt tietoa postille, joten oli tullattava itse. Ihan periaatteellisessa kapinamielessä en reagoinut postin uhkailuihin erinäköisistä maksuista, vaan odotin saapumista tulliin ja sitä kautta homma kondikseen, sekä vapautuspyyntöä postille perään. Yllättäen tässä kohtaa homma seisahtikin, maanantain tullauksen jälkeen mitään ei ole kuulunut - paitsi postin uhkailut käsittelymaksusta jatkuvat edelleen. Kylläpäs on vittumainen organisaatio.
 
Pääsinpäs itsekin nyt kokemaan tämän uuden systeemin sekoilut, eli kolme pakettia tulossa kiinasta arvoltaan 3-7e ja alv maksettu ostovaiheessa. Toki näistä ei mennyt tietoa postille, joten oli tullattava itse. Ihan periaatteellisessa kapinamielessä en reagoinut postin uhkailuihin erinäköisistä maksuista, vaan odotin saapumista tulliin ja sitä kautta homma kondikseen, sekä vapautuspyyntöä postille perään. Yllättäen tässä kohtaa homma seisahtikin, maanantain tullauksen jälkeen mitään ei ole kuulunut - paitsi postin uhkailut käsittelymaksusta jatkuvat edelleen. Kylläpäs on vittumainen organisaatio.
Minulla IOSS-kooditullauksesta ja vapautuspyynnöstä meni pari viikkoa, että lähetykseen kirjattiin käsittelymaksu maksettu ja tästä vielä viikko, että kirjattiin vapautettu kuljetukseen. Postin asiakaspalvelun mukaan tullattuja lähetyksiä ei palauteta lähettäjälle, vaikka 20 päivän raja täyttyisi eikä vapautuspyyntöä olisi käsitelty. Pari kertaa ehti tulla muistutus käsittelymaksusta.
 
Minulla IOSS-kooditullauksesta ja vapautuspyynnöstä meni pari viikkoa, että lähetykseen kirjattiin käsittelymaksu maksettu ja tästä vielä viikko, että kirjattiin vapautettu kuljetukseen. Postin asiakaspalvelun mukaan tullattuja lähetyksiä ei palauteta lähettäjälle, vaikka 20 päivän raja täyttyisi eikä vapautuspyyntöä olisi käsitelty. Pari kertaa ehti tulla muistutus käsittelymaksusta.
Sama juttu itsellä, 6.9 tullattu paketti tuli noudettavaksi 24.9. Kivahan näitä on odotella varsinkin kun jotain tärkeää ja arvokastakin on tulossa.
 
Käsittelymaksu maksettu paketista samana päivänä kun tuli omapostiin ilmoitus 28.09, nyt jo yli viikko mennyt eikä ole tapahtunut mitään, omapostissa ei näy mitään.

Katsoin noita ylempiä viestejä, niin ei ole ilmeisesti niin harvinaista tälläinen... ei yhtään yllätä vaikka menisi toinen viikko siihen päälle tai vaikka vielä kauemmin.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
288 911
Viestejä
4 952 903
Jäsenet
79 554
Uusin jäsen
BigBen3

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom