Postin kulkemisen vaikeus

Tänään sentään sai semmoisen asiakaspalvelijan, joka osasi sanoa, että tulli jumittaa pakettia. Sitä odotellessa, kun ens kuussa tulee uudet säännökset, niin tulli ruuhkautuu entisestään, niin varmaan paketit jumittelee kuukauden tullissa, kun jokainen pikkukilkekkin syynätään. Ikävä on kyllä niitä aikoja, että pystyi tullipostista hakemaan paketin samana päivänä, kun se on tullut maahan.
 
Nettitullauskin vittuilee, jokainen DHL:n tullaus on pitänyt tehdä tuolla "muu kuljettaja" vaihtoehdolla, jonka takia pitää aina lähettää huolintaan luovutuspäätös. Eipä toi nyt iso vaiva ole, en vaan ymmärrä miks ne ei saa noita palveluja toimimaan. Mutta joo, heinäkuussa se rumba vasta alkaakin. Varautunut siihen, että nyt tilatut Kiinapaketit tulee sitten joskus syyskuussa, jos tulee.
 
Pakko kysyä, että onko porukalle tullu lähetyksiä viimeisen parin viikon aikana, jotka on piipahtanu tullissa? Jos on tullu, niin kauan meni paketin Suomeen tulon ja paketin saamisen välissä? Oma paketti ollu jo kaksi viikkoa tuolla jumissa, eikä merkkiäkään siitä, että siellä homma etenisi.
 
Mua vähän harmittaa kun ilmeisesti mun sentin maksanut paketti kerkes tullista läpi. Olisi ollut mielenkiintoista tietää miten maksaa tullimaksu :)
 
Pakko kysyä, että onko porukalle tullu lähetyksiä viimeisen parin viikon aikana, jotka on piipahtanu tullissa? Jos on tullu, niin kauan meni paketin Suomeen tulon ja paketin saamisen välissä? Oma paketti ollu jo kaksi viikkoa tuolla jumissa, eikä merkkiäkään siitä, että siellä homma etenisi.

Oma pakettini saapui tulliin 21.6. Tein tullauksen itse 26.6 ja maksoin myös Postin käsittelymaksun 2,90. Sain Tullilta viestin, että "Tulli on ilmoittanut kuljetusyritykselle, että lähetyksesi kuljetusta voi jatkaa." Tästä ei ole tullut mitään ilmoitusta Postin seurantaan ja sain vielä seuraavana päivänä 27.6 Postilta muistutuksen, että tullaus pitäisi hoitaa.

Kun otin yhteyttä Postin asiakaspalveluun, sanoivat että mitään merkintää tullauksesta ei ollut heidän järjestelmässään. Pyysivät lähettämään tullausdokumentit huolinta@posti.com. Tänään oli takautuvasti ilmestynyt seurantaan tuo "item has cleared customs" kohta kirjattu 26.6, vaikka sitä ei vielä näkynyt seurannassa vielä eilen 28.6. Nyt odottelen saapuuko paketti perille asti.

1624969107378.png
 
Pakko kysyä, että onko porukalle tullu lähetyksiä viimeisen parin viikon aikana, jotka on piipahtanu tullissa? Jos on tullu, niin kauan meni paketin Suomeen tulon ja paketin saamisen välissä? Oma paketti ollu jo kaksi viikkoa tuolla jumissa, eikä merkkiäkään siitä, että siellä homma etenisi.
Viimeiset pari pakettia yleensä tullut toisena arkipäivänä siitä kun tullauksen on tehnyt.
 
Tilasin tuotteen kotimaasta. Lähetys lähti liikkeelle 24.6 eli juuri ennen Juhannusta. Arvioitu saapuminen helsinkiin oli maanantaina 28.6. Maanantaina seurannassa luki että arvioitu saapumisaika 29.6 ja tänään lukee että arvioitu saapumisaika 30.6.

Paketti oli aamulla vantaan postikeskuksessa lajiteltuna ja on todennäköisesti vieläkin siellä. Jännityksellä odotan koska se paketti oikeasti saapuu.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt jännityksellä odottelen kerkiääkö oma paketti ennen vai jälkeen kuunvaihteen tulla maahan, reilun viikon on seurannan mukaan ollut Tallinnassa ja tänään tuli Matkahuollon seurantaan ilmoitus että odottavat kuljetettavaksi. Aikalailla fifty-sixty kerkiääkö tullista ohi ennen torstaita.
 
Vähän jännittää kyllä itteänikin kun en kiinnittänyt tilatessa juurikaan huomiota että mistä tulevat.
Portugalista tuleva ei mene tullattavaksi koska EU ja jenkeistä tuleva paketti onkin jo Vantaalla lajiteltu. Kiinan paketti näkyy olevan vaihtunut Hampurissa DHL:n kuljetettavaksi ja saanut uuden seurantatunnuksen. Saas nähdä pääseekö sitä sitten tullaamaan vai hämääkö tuo uusi DHL:n osoitekortti käsittelijöitä :D Veikkaan että ei :(
 
Screenshot_20210630-071110.jpg


Jännä nähdä tapahtuuko jotain ennen torstaita. Paketti UK:sta. Royal Mailin seurannassa näkyy että odottelee tullissa. Sinänsä tuo on 100£ paketti, että joka tapauksessa alvit pitää maksaa, mutta tuleva muutos varmaan entisestään tätä odotteluaikaa pidentää.

Edit: tuntuu tarkoituksenmukaiselta saada koko homma jumiin. Mitään yritystä ei siis ole saada tätä hommaa toimimaan jouhevasti, vaan päämääränä on saada ihmiset kokemaan nettitilaukset ulkomailta hankalana.
 
Itselle tulossa jenkeistä lahja sukulaiselta, vaiheessa "Lähetys on lajiteltu", voiko siis vielä tämänkin jälkeen jäädä tulliin vai tarkoittaako että on jo läpäissyt tullin?
 
Mullakin on ulkomailta tullut paketti jumahtanut tulliin. Onneksi tuli ennen huomista, niin kaipa se sieltä vantaalta häkkivarastosta joskus vierähtää eteenpäin. Ei kyllä hääppöistä tämä logistiikka ole. Se toimi huonosti ennen koronaa, ja sen jälkeen vielä huonnommin. Tilaan ulkomailta vain tavaraa, jota ei yksinkertaisesti saa mistään EU-alueelta. Tällä kertaa Nitton japanilainen stemmi fillariin.
 
Tänään oli lähetyksen status muuttunu... mutta toi päivämäärä :sfacepalm:

Näyttökuva 2021-06-30 144730.png


Olisikohan paketti lähtenyt 5 päivän päästä takas, jos se lasketaan tuosta päivämäärästä. No, ainakin homma hieman etenee.
 
9 päivää ollut paketti Suomen Postin hallussa, eikä vieläkään ole saapunut omaan kontoriin. Soitin ja kysyin ja ei kuulemma tullissa tai muuallakaan. Postin virkailijan mukaan Kiinan pakettien kanssa voi mennä useampi viikko, että liikkuu Suomen päässä.

Edellinen, sama tuote, paketti katosi Suomeen saavuttuaan, eikä siitä kuulunut ikinä mitään.
 
Hyvinhän se postin muutos tapahtui.. Aamulla tuli tekstari ja maksoin alv:n, sekä käsittelymaksun kuten kunnon kansalaisen kuuluu.
Äsken tuli tekstari, että maksu oli aiheeton.

posti.jpg
 
Hyvinhän se postin muutos tapahtui.. Aamulla tuli tekstari ja maksoin alv:n, sekä käsittelymaksun kuten kunnon kansalaisen kuuluu.
Äsken tuli tekstari, että maksu oli aiheeton.

posti.jpg
Mulla on yks paketti saapunu eilen illalla suomeen, jonka arvo on alle 22€. Mielenkiinnolla odotellaan, että miten käy sen kanssa.
 
Nyt tuo tuli jo postiin noudettavaksi eli ei ole edes ollut missään holdissa jos näin nopeasti muka kulkeutuu lähipostiin.
 
Hmm... Postilla on näköjään jo ihan kotimaan postikin taas sekaisin. Tilasin paketin tuohon 300m päässä olevaan pakettiautomaattiin. No, tänään sitten viimein tuli noutoilmoitus jossa sanottiin että valitsemani automaatti on täynnä ja paketti on siirretty toiseen automaattiin. Eihän tässä mitään muuta mutta silti se oli siinä automaatissa mihin sen olin alunperin tilannutkin. Mitähän ne siellä oikein sekoilee...
 
Hmm... Postilla on näköjään jo ihan kotimaan postikin taas sekaisin. Tilasin paketin tuohon 300m päässä olevaan pakettiautomaattiin. No, tänään sitten viimein tuli noutoilmoitus jossa sanottiin että valitsemani automaatti on täynnä ja paketti on siirretty toiseen automaattiin. Eihän tässä mitään muuta mutta silti se oli siinä automaatissa mihin sen olin alunperin tilannutkin. Mitähän ne siellä oikein sekoilee...
Joku bugi tuossa viestissä on ollut jo pidempään, minulla on tullut jo useamman kuukauden ajan tuo ilmoitus "Lähetyksesi on ohjattu lähimpään vapaana olevaan noutopaikkaan" kaikille Amazonin Express-paketeille jotka ovat tulleet juuri siihen automaattiin johon ne OmaPostissa toimitustapakyselyssä ohjasinkin. Sen sijaan tuota ilmoitusta *ei tule* niissä paketeissa jotka ovat menneet valitsemani automaatin sijaan Postiin, kun automaatti on ollut täynnä.
 
Joku bugi tuossa viestissä on ollut jo pidempään, minulla on tullut jo useamman kuukauden ajan tuo ilmoitus "Lähetyksesi on ohjattu lähimpään vapaana olevaan noutopaikkaan" kaikille Amazonin Express-paketeille jotka ovat tulleet juuri siihen automaattiin johon ne OmaPostissa toimitustapakyselyssä ohjasinkin. Sen sijaan tuota ilmoitusta *ei tule* niissä paketeissa jotka ovat menneet valitsemani automaatin sijaan Postiin, kun automaatti on ollut täynnä.
Se mulla tuossa hämää että ennen (viimeksi 21.6.) on kuitenkin vastaavaan paikkaan tulleesta paketista tullut toisenlainen viesti: "Moi! Lähetys xxx on täällä. Haethan sen.... os. Postin automaatti, xxx koodilla ..."
 
Vähemmän yllättäen tuo viikko tullin huomassa haudottu lähetys maagisesti lähti liikkumaan tuon eilisen vaihdoksen jälkeen.
 
Kauheen taistelun takana oli nettitullaus, kun heitti jatkuvasti jotain erroria, mutta sainpahan tehtyä eilen. Normaalisti seurantaan päivittyy aika automaattisesti tieto tullauksesta, mutta vielä ei mitään. Ei kai ne niitä manuaalisesti siellä klikkaile. Mutta joo saa nähdä kuinka kauan saa odotella. Mietin myös tuota Postin tullaustoimeksiantoa, että liikkuisko nopeammin. Postin mainostamaa digitaalista tullausta, jonka avulla ois voinut etukäteen tehdä tullauksen, ei muuten näy missään.
 
Pakko se on tässä vaiheessa varmaan todeta, että huolimatta siitä, että keskiviikkona pääs viimein tullaamaan pakettia, niin edistystä sen toimituksessa ei ole tälläkään viikolla noin muuten tapahtumassa. Eli maanantaina tulee kolme viikkoa täyteen, kun paketti on lojunu samassa paikkaa ilman muuta edistystä, kuin tullauksen tekeminen.

Vituttaa kyllä maksaa sitä Postin ylimääräistä 2,90€ maksua siitä, että paketti kulkee mahdollisiman hitaasti. Ei ole eka kerta, kuin paketti matelee Suomen päässä, mutta tää on omalla kohdalla toistaiseksi hitain toimitus.

EDIT: Ja kun sitä taas on vähän kiukutellu, niin paketti nytkähti taas eteenpäin. Puolisen tuntia sitten status vaihtunu "Lähetys on lajiteltu", eli ehkäpä tuo jopa saapuu maanantaiksi, ellei peräti huomiseksi. Ainakin täällä suht usein paketteja tulee lauantaisinkin noudettavaksi. Pääasia, että tääkin saaga saadaan päätökseen.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt sitten niitä viiden sentin ostoksia parisataa per naama niin riittää tullissa tekemistä ja saadaan tullausjärjestelmä kumoon ja takaisin kirjepostimuotoon.
 
Viimeksi muokattu:
Oma paketti tuli jenkeistä Suomeen 18.6 ja tullaus hyväksytty 20.6 mutta eipä ole lähetystä saapunut vaikka seurannan mukaan se on ollut jo pitkään lajiteltuna Vantaalla ja tullaus on vapautettu.

Kyselin Postista mikä homma ja kuulemma paketti jatkaa Suomessa matkaa maksikirjeenä jota ei voi jäljittää ja jonka toimitusaika on 1-4(!) viikkoa. Itselle uusi lähetystapa eikä näillä spekseillä siinä ole mitään hyvää.

Eli nyt sitten availen postilaatikkoa päivittäin josko tulisi noutoilmoitusta. Aspa ehdotti että voisin olla yhteydessä lähettäjään josko laittaisivat uuden lähetyksen tai korvaisivat nykyisen, joka oli aika erikoinen vastaus kun lähetyksen pitäisi kai yhä lojua tuolla 10km päässä ja olla toimituksessa. Mutta tätähän en tiedä ennen kuin odotan sen kuukauden.
 
Vähän jännittää kyllä itteänikin kun en kiinnittänyt tilatessa juurikaan huomiota että mistä tulevat.
Portugalista tuleva ei mene tullattavaksi koska EU ja jenkeistä tuleva paketti onkin jo Vantaalla lajiteltu. Kiinan paketti näkyy olevan vaihtunut Hampurissa DHL:n kuljetettavaksi ja saanut uuden seurantatunnuksen. Saas nähdä pääseekö sitä sitten tullaamaan vai hämääkö tuo uusi DHL:n osoitekortti käsittelijöitä :D Veikkaan että ei :(
Tämähän meni mielenkiintoiseksi :D

Jenkeistä tullut paketti ehti ennen kuun vaihdetta. Siinä näytti olevan lähtöpaikaksi merkattu Suomi niin ehkä se ei olisi mennyt tullattavaksi ollenkaan.

Kiinan paketissa ei ollut päällä kuin DHL:n ja Postin postilaput ja siitäkään ei tullut mitään tullauspyyntöjä.

Sen sijaan tuo Portugalin paketti voi ehkä mennäkin tullattavaksi kun on jostain syystä tällä hetkellä Japanissa :D
 
Sama tarina täälläkin, kuin monilla viimeaikoina:

Tilasin paketin 300 metrin päähän Postin automaattiin. Veivät sen 20 kilometrin päähän R-Kioskille. VMP.

Nyt tein reklamaation myyjälle, että saavat vääntää itse Postin kanssa.
 
Kuin myös, paketti meni 30 km päähän R-kioskiin kun valittu paikka on 300 metrin päässä oleva lähikauppa.
 
Noin kauas päätyneet paketit Posti kyllä tuo lähemmäksi, jos vain pyydätte sitä esim OmaPostin chatissä.
 
Nyt ollut lajittelu tilassa paketti 12 päivää postilla. Asiakaspalvelu ei osaa sanoa mitä tapahtuu, muuta kuin, että pitää odottaa.
 
Parempi reklamoida myyjälle, niin ehkä posti jossain välissä korjaa logistiikkaansa.

Jep. Ei niitä kiinnosta yksityishenkilöiden ininät ollenkaan. Sitten vasta kun joku isompi asiakas valittaa, niin jotain ehkä mahdollisesti tehdään asialle. Tai sitten ei. :cool:
 
Ite en vaan usko että sillä kuitenkaan saa käytännössä mitään muutoksia aikaan, ja on vain isompi vaiva ja viive itselle. Posti ohjaisi lähemmäksi noin 1 työpäivässä, jos siltä kysyisi suoraan.

Tiedostan kyllä, että tämä on vähän itsekäs ajattelutapa.
 
Ite en vaan usko että sillä kuitenkaan saa käytännössä mitään muutoksia aikaan, ja on vain isompi vaiva ja viive itselle. Posti ohjaisi lähemmäksi noin 1 työpäivässä, jos siltä kysyisi suoraan.

Tiedostan kyllä, että tämä on vähän itsekäs ajattelutapa.

Ei se mitään itsekästä ole, mutta totuus on se että kaikkien aikaa menee hukkaan kun jokainen on yksitellen postin aspaan yhteydessä pakettinsa takia. Kyllähän se asia ratkeaa silläkin aina hetkellisesti, mutta jos jotain oikeeta parannusta haluaa palveluun, niin ei niitä kiinnosta yksittäiset valitukset.
 
Ei niitä näytä kiinnostavan isompienkaan valitukset.. Emäntä on töissä firmassa, joka lähettelee satoja lähetyksiä päivässä, eikä postia kiinnostanut käytännössä yhtään, kun valittivat. Siinä vaiheessa kyllä soittelivat perään, kun eivät soppariaan kauden päätteeksi uusineet, vaan vaihtoivat Matkahuoltoon. :rofl:
Jotenkin tulee mieleen puhelinliittymäfirmat tuosta toiminnasta; vanhat asiakkaat ei kiinnosta, ennen kuin tulee siirtopyyntö..
 
26.6 lähti tv verkkikseltä kotiinkuljetuksella. Nyt jo varmaan viimeiset 5-6pvä ollut tuolla vantaalla "lajiteltuna" Onko lie kui tukossa tuo paikka paketeista vai mikä on ongelma. Aspasta ei myöskään mitään avustuksia heru.
 
Ite en vaan usko että sillä kuitenkaan saa käytännössä mitään muutoksia aikaan, ja on vain isompi vaiva ja viive itselle. Posti ohjaisi lähemmäksi noin 1 työpäivässä, jos siltä kysyisi suoraan.

Tiedostan kyllä, että tämä on vähän itsekäs ajattelutapa.
Eipä tästä nyt itseasiassa varmaan edes tullut lisäviivettä, koska paketti ilmestyi noudettavaksi lauantaina, lähettänyt yritys vastasi jo reklamaatioon laittaneensa Postille korjauspyynnön. Tuskin Posti sitä mihinkään sunnuntaina kuitenkaan liikkuttaisi.

Posti nyt on vaan viimeaikoina hukannut niin monta pakettia ja/tai vienyt ne aivan väärään paikkaan, että en jaksa enää itse kuunnella sen puhelinaspan valheita, että palaavat kohta/huomenna/lähiaikoina asiaan. Takaisinsoittoa ei tule ikinä, eikä kyllä useimmin korjausta tilanteeseenkaan.
 
Ei saatana mitä älyvapaata touhua

4 euron paketti, siitä postin käsittelymaksu 2,9 euroa ja alv:tä vähän päälle euro.
Paytrailin kanssa on varmaan hyvä sopimus, mutta tuossa alle 22 euron lähetysten verovapauden poistossa on kyllä ollut iso kasa idiootteja puuhamassa tuota.
Jos paytrail + pankki ottaa maksusta vaikka sellaisen 50 snt ja tuo vaatii vielä laiskan & tyhmän tullihenkilönkin klikkailua niin veronmaksajille tulee tästä touhusta iso lasku.
..puhumattakaan niistä it-järjestelmistä jotka maksavat varmasti kymmeniä miljoonia euroja joka vuosi millä tuota pyöritetään..

miten on voinut yhteiskunta mennä näin päin persettä?


Niin ja se varsinainen kysymys tietäjille, miksi alvia maksetaan tullin maksupalvelussa MYÖS tuosta postin käsittelymaksusta ? eikö se käytännössä tule vasta tullauksen jälkeen ?
 
Niin ja se varsinainen kysymys tietäjille, miksi alvia maksetaan tullin maksupalvelussa MYÖS tuosta postin käsittelymaksusta ? eikö se käytännössä tule vasta tullauksen jälkeen ?
Ei alveja voi jättää maksamatta kuljetuskustannuksista sillä perusteella, että ne maksetaan tullauksen jälkeen.

Jos vaikka myyjä laskuttaa toimituskustannukset jälkikäteen niin silti pitää ALV maksaa jo tullatessa, muutenhan tuossa olisi iso porsaanreikä.

Ja omasta mielestäni ALV-vapauden poisto on hyvä asia, vaikka kustannuksia tuleekin.
 
Ei saatana mitä älyvapaata touhua

Joo, neljän euron pakettien tilaaminen kiinasta on kyllä älyvapaata touhua.

4 euron paketti, siitä postin käsittelymaksu 2,9 euroa ja alv:tä vähän päälle euro.

Pitäisikö postin olla joku hyväntekeväisyyslaitos, joka jakaa paketteja ilmaiseksi ihmisille, jotka tilaa krääsää kiinasta kun eivät viitsi maksaa siitä n. kuutta euroa hakemalla sen kivijalkakaupasta?

Ja sitten ne oikeasti maksavat asiakkaat joutuvat vaan maksamaan enemmän kuin näiden pellejen kiina-paketeista tulee tappiota.

Paytrailin kanssa on varmaan hyvä sopimus, mutta tuossa alle 22 euron lähetysten verovapauden poistossa on kyllä ollut iso kasa idiootteja puuhamassa tuota.

Ei, vaan idiotismi oli lähinnä siinä, että tuon kiina-krääsän vero- ja tullivapaan tuonnin annettiin jatkua niinkin kauan, ja postilla oli niin kauan huonot sopimukset että sen piti tappiolla jakaa noita.

Siinä, että tilaamalla tuotteen yksittäispakattuna pakettina toiselta puolelta maapalloa siitä maksetaan VÄHEMMÄN veroja kuin ostamalla sen lähikaupasta ei ole MITÄÄN järkevä mutta niin tilanne vaan ennen oli. Todella hyvä, että tähän on vihdoin alettu puuttua.

Jos paytrail + pankki ottaa maksusta vaikka sellaisen 50 snt ja tuo vaatii vielä laiskan & tyhmän tullihenkilönkin klikkailua niin veronmaksajille tulee tästä touhusta iso lasku.

Tilaa enemmän tavaraa kerralla tai käy ostamassa kivijalkakaupasta.
Todella typerää kuvitella, että tilanne, jossa sinulle tuodaan kamaa toiselta puolelta maaplloa käytännössä ilmaisilla toimituskuluilla olisi mitenkään järkevä ja kestävä tilanne.

..puhumattakaan niistä it-järjestelmistä jotka maksavat varmasti kymmeniä miljoonia euroja joka vuosi millä tuota pyöritetään..

miten on voinut yhteiskunta mennä näin päin persettä?

Katso peiliin. Juuri siksi, kun sinunkaltaisesi ihmiset tilaa sitä krääsää yksittäistilauksina sieltä kiinasta, kun ei voi maksaa euroa tai kahta euroa enempää ostamalla sen kivajalkakaupasta tai tilaamalla isomman määrän tavaraa kerralla.
 
Joo, neljän euron pakettien tilaaminen kiinasta on kyllä älyvapaata touhua.



Pitäisikö postin olla joku hyväntekeväisyyslaitos, joka jakaa paketteja ilmaiseksi ihmisille, jotka tilaa krääsää kiinasta kun eivät viitsi maksaa siitä n. kuutta euroa hakemalla sen kivijalkakaupasta?

Ja sitten ne oikeasti maksavat asiakkaat joutuvat vaan maksamaan enemmän kuin näiden pellejen kiina-paketeista tulee tappiota.



Ei, vaan idiotismi oli lähinnä siinä, että tuon kiina-krääsän vero- ja tullivapaan tuonnin annettiin jatkua niinkin kauan, ja postilla oli niin kauan huonot sopimukset että sen piti tappiolla jakaa noita.

Siinä, että tilaamalla tuotteen yksittäispakattuna pakettina toiselta puolelta maapalloa siitä maksetaan VÄHEMMÄN veroja kuin ostamalla sen lähikaupasta ei ole MITÄÄN järkevä mutta niin tilanne vaan ennen oli. Todella hyvä, että tähän on vihdoin alettu puuttua.



Tilaa enemmän tavaraa kerralla tai käy ostamassa kivijalkakaupasta.
Todella typerää kuvitella, että tilanne, jossa sinulle tuodaan kamaa toiselta puolelta maaplloa käytännössä ilmaisilla toimituskuluilla olisi mitenkään järkevä ja kestävä tilanne.



Katso peiliin. Juuri siksi, kun sinunkaltaisesi ihmiset tilaa sitä krääsää yksittäistilauksina sieltä kiinasta, kun ei voi maksaa euroa tai kahta euroa enempää ostamalla sen kivajalkakaupasta tai tilaamalla isomman määrän tavaraa kerralla.

En tilaa ulkomailta mitään krääsää vaan tavaroita ja varaosia joita tarvitsen ja käytän. Tällaisten hinta kivijalkakaupassa on vähintään 5-10x siihen mitä aiemmin piti maksaa kiinan kauppiaalle. Lisäksi jos tällaisen tilaa suomen kauppiaalta niin toimituskulut on helposti siihen päälle vielä 6-12 euroa, tai sitten vietät autossa+kaupassa sen muutaman tunnin. Odotan siis mielummin tuotteen tulemista kotiin asti sen 3-5 viikkoa mielummin kuin ostan sen 20x kalliimmalla.

Se että pientilauksille laitetaan lisämaksu joka kuluttaa ainoastaan veronmaksajien rahoja ja työllistää turhaan työhön on täysin järjetön yhteiskunnan kehityksen kannalta ja muutenkin.
Tosin vuoden parin päästä sitten nähdään että vähentyikö se krääsän tilaaminen perustallaajilta. Ei tällä kuitenkaan ilmastoa pelasteta vaikka moni siihen onkin aivopesty.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
288 860
Viestejä
4 951 055
Jäsenet
79 548
Uusin jäsen
SmuliPLS

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom