Tuolla osuu silmään kohta:
"Verkkokaupassa asioidessa kannattaa aina antaa oikea sähköpostiosoite ja matkapuhelinnumero. Me nimittäin lähetämme saapumisilmoitukset niihin osoitteisiin, jotka saamme verkkokaupoilta."
No tämähän ei tietenkään toimi näin helposti kun puhutaan ulkomailta tilaamisesta. Puhelinnumero varsinkin muuttuu järjestelmien välisessä keskustelussa usein väärään muotoon kun jokainen välikäsi tulkitsee ja muokkaa numeroa miten sattuu. Viime vuosina briteistä saapuvissa paketeissa ehkä yleisin puhelinnumeroni on ollut paketin tiedoissa joko +358000000000 tai +358400000000 eli tylysti vaan nollia täyteen, mutta muitakin variantteja löytyy, esim viimeisiä numeroita jätetty pois kun joku järjestelmä on sitä mieltä, että numero on liian pitkä tai 358 liitteitä lisätään eteen toinen mokoma, joskus jopa myyjän oman maan numero eli numeron alku onkin muodossa +44358. Toki niitä onnistumisiakin tulee, mutta ei siihen voi luottaa.
Sähköposti selviää paremmin, mutta sitä ei tunnuta niin yleisesti käytettävän lähettäjien toimesta eli kyllä se paperinen saapumis/tullausilmoitus on varmasti monelle paketille ehdottoman tärkeä ja sen olisi kyllä syytä tulla nykyistä noin 3-7 arkipäivää nopeammin. Tuo 7 arkipäivää kun osuu sopivasti johonkin vapun tienoille niin paketti on jo lähtenyt paluumatkalle ennenkö asialle voi tehdä mitään. Nyt kun kirjeetkin siirtyvät tullattavaksi niin ei niille usein mitään seurantakoodiakaan ole olemassa ennen postin kirjettä että niitä voisi yrittää tullata etukäteen.
Jännä nähdä miten homma lähtee toimimaan Suomessa ja tietty muuallakin Euroopassa, tuska ei ole yksin meidän. Pessimisti ei pety ja muita kliseitä. Hiukan harmittaa kun jatkossa EU:n ulkopuolelta ns. subscription mallisten tilauksien hinnat nousevat kohtuuttomasti kun jokainen lähetys pitää tullata erikseen eikä tuolla EU:n ulkopuolella useimmat firmat tule tarjoamaan etukäteen verojen maksamista.