Postin kulkemisen vaikeus

1619697380011.png

ei siinä ton pidempään mennyt, että saatiin uusi merkintä. Mitäköhän tuo "ITMATT" tarkoittaa?
 
Paketti tulossa Venäjältä. Kokonaismatkaa vajaa pari tuhatta kilometriä.
Seikkailtuaan ensin noin kuuden viikon verran edestakaisin lähtöpisteen ja Moskovan väliä saapui lopulta Suomeen oltuaan kaksi viikkoa Kaliningradin ja Vantaan välillä.
Sitten onkin Postin vuoro suorittaa. Maahantulon jälkeen viisi rekisteröintiä puoleen tuntiin ja päälle viikon hiljaisuus. Muita paketteja on kyllä tullut ihan sujuvasti läpi. Onneksi tällä ei ole (enää) kiire :cautious:

Kuljetuksessa
23.04.2021 13:30 Lähetys on rekisteröity.
Posti Logistiikkakeskus
23.04.2021 12:58 Lähetys on rekisteröity.
Posti Logistiikkakeskus
23.04.2021 12:58 Lähetys on rekisteröity.
Posti Logistiikkakeskus
23.04.2021 12:55 Lähetys on rekisteröity.
Posti Logistiikkakeskus
23.04.2021 12:55 Lähetys on rekisteröity.
Posti Logistiikkakeskus
 
Tämä samainen 11. maaliskuuta USA:sta lähtenyt ja 23. maaliskuuta Saksasta matkaansa jatkanut paketti vihdoin päätynyt tulliin asti. Kauankohan menee vielä aikaa, ennen kuin paketti on noudettavissa? Olisi hauskaa tietää missä tuo paketti on seissyt.

1619518807656.png

Tämä siirtyin kuljetukseen seuraavana päivänä ja tänään noudettavissa, joten minulla kävi ilmeisesti hyvä tuuri.
 
Aivan sketsi tämä tullihomma tällä hetkellä. Paketti jäi tulliin jumiin ja postilta tuli ohjeet tehdä siitä vapautuspyyntö tullille jos arvo on alle 22 euroa. No tein ohjeen mukaisen palautuspyynnön ja sain oheisen vastauksen:

"EU:n ulkopuolelta tulevien postilähetysten tullauksissa on viivettä. Viiveen aiheuttamien kyselyjen vuoksi tämä sähköposti on ruuhkautunut ja viestien käsittely voi kestää useita päiviä.

Lähetitkö juuri Tullille vapautuspyynnön saamastasi lähetyksestä? Tulli ei voi enää vapauttaa lähetyksiä asiakkaiden lähettämien vapautuspyyntöjen perusteella, joten viestisi ei ole tarpeen.

Lähetykset vapautuvat käsittelyyn, kun Posti lähettää sähköisen tiedon Tullin järjestelmään. Sen jälkeen vähäarvoiset lähetykset vapautuvat Postin kotimaan jakeluun ja tullattavien lähetysten tullaus onnistuu Tullin Henkilöasiakkaan tuontitullauspalvelussa. Vähäarvoisia lähetyksiä ovat esimerkiksi enintään 22 euron arvoiset lähetykset, joiden arvonlisäverokanta on 24%. Tullattavista lähetyksistä Posti lähettää saapumisilmoituksen vastaanottajalle.

Seuraa lähetyksesi tilannetta Postin seurantajärjestelmässä. Jos lähetyksesi ei ole vapautunut tai tullaus ei edelleenkään onnistu, ota ystävällisesti yhteyttä Postin asiakaspalveluun. Postin sivuilta voit lukea ohjeita Postin käsittelymaksusta ja sen maksamisesta."


Että semmoset ohjeet postilta tällä kertaa. Paketti on tullut Suomeen jo 3.4.2021 ja edelleen se makaa postin/tullin hallussa. Postin (väärien) ohjeiden saapumisessa kesti 10 päivää ja siitä meni viikko että tulli vastasi tuon ylläolevan tekstin. :facepalm:

Tämä se ei ole edennyt mihinkään. Soitin postille pian tämän tullin viestin jälkeen ja yllätykseksi sieltä kohtuu pian vastattiinkin. Oli virkailijakin ihan ihmeissään tullin vastauksesta. Hetken selvittelyjen jälkeen sanoi laittavansa mailia minulle johon minun pitäisi vastata ja liittää dokumentti mukaan mistä selviää että lähetyksen arvo on 22 euroa. Aikoivat sitten selvittää asian tullin kanssa. Noh, näin toimin ja sen jälkeen on ollut taas täysin hiljaista ja paketti ei ole liikahtanut yhtään mihinkään. Se on nyt ollut maassa jo 26 päivää, eikä sitä ole minulle saatu.
 
Toinenkin pakettini saapui viimein reilun kolmen päivän ja viiden puhelinsoiton jälkeen. Tälläkin kertaa tosin oli jotain epämääräistä, koska postimies joko ei ollut löytänyt tänne tai olen muuttunut kuuroksi, mutta onneksi soitti, että enkö ole kotona ja pienen sijaintikeskustelun jälkeen paketti saapui onnellisesti perille.
 
22.4 jätin pakettiautomaattiin 6 eri lähetystä. 26.4 perille oli päässyt 2 näistä.
28.4 perille pääsi 1 lisää
29.4 perille oli päässyt 2 lisää
29.4 yksi lähetys on seurannan mukaan edelleen siellä mihin sen jätin. Viimeisin kirjaus on rekisteröinti ko. pakettimaattiin.

Toinen älytön tapaus liittyen Postiin.
Kaverini asuu Pohjois-Haagassa Helsingissä. Hän tilasi 4kpl kesärenkaita postin kautta.
Renkaat saapuivat normaalisti neljän päivän sisällä, mutta ne oli noudettavissa Keravalta.
Kaveri pyysi Postia korjaamaan virheen, jonka Posti rivakasti tekikin. Seuraavana päivänä oli lähimmästä asiamiespostista noudettavissa 1kpl kesärenkaita. 3kpl oli edelleen Keravalla. :facepalm:
 
Näemmä tavallisen ulkomaan postipaketin maksimikorvaus katoamisesta/vahingoittumisesta on nostettu entisestä kg-pohjaisesta 500 euroon, eli samaan kuin EMS-pikapaketissa (esim. Korvausperusteet - Asiakastuki - Posti, ehdoissa on sama muutos 1.1.2021 lähtien).
Eli enää ei ole pakko käyttää EMS-pakettia jos haluaa järkevän korvauksen.


Kirjeiden ja pakettien uudet hinnastot tulevat voimaan 11.5. ja 3.5.. Kotimaan paketeissa on pieniä muutoksia ylös ja alas, ulkomaan paketit Euroopan ulkopuolelle kallistuvat paino/kokoluokasta riippuen 2-100% (nämä on tosin jo nytkin kannattanut ostaa muualta halvemmalla), ja kaikki kirjeet kallistuvat hieman.

Kirjepalveluissa säilyy yhä pari vuotta sitten alkanut kummallisuus, jossa 250g Priority-kirje Euroopan ulkopuolelle on 13,65 € alle 3 cm paksuna mutta vain 13,10 € jos siitä tekee yli 3 cm paksun.
 

Posti aloittaa Vantaalla pakettien kotiintoimitukset, joissa vastaanottaja saa toimituspäivän aamuna tiedon tarkemmasta toimitusajasta +-15 minuutin aikaikkunassa. Lisäksi vastaanottaja voi seurata paketin toimitusta reaaliaikaisesti kartalla. Toukokuussa paketit myös saapuvat entistä nopeammin, kun kotiin toimittavien pakettien toimitusaikaa nopeutetaan 24 tunnilla samalla alueella. Tarkentuvat toimitusajat, karttaseuranta ja nopeammat kotiintoimitukset otetaan syksyn aikana käyttöön myös muissa suurissa kaupungeissa.

Kertokaa sitten kokemuksia tästä ;)
 
Lupaavaa, tosin ei auta kroonisiin ongelmiin saada ne paketit liikkumaan sen jälkeen kun saapuvat maahan mutta ennekuin ovat varsinaisessa jakelussa.
 
onks tullii jotain numeroo tiedossa. Kun netistä koitan jotain henkilötullaus numeroita ni tulee vaa suoraa puhelupäättyi. Sinäällää paskamainen meininki, jos ruuhkientakii lyyään puhelimetkin kiinni
 
Tulli lienee kaiken automatisoinut nettiin ja jos sitä kautta ei taivu niin sitten olet pulassa :D
 
Tämmöinen vastasi ainakin joskus jos kyse oli Postin tulliasioista

HUOLINTA@posti.com

Mutta siis vain jos kyseessä on postin kautta tuleva paketti jonka tullaamisen kanssa on jotain häröä.
 
Ja tästä voi oppia sen että jos nykypäivänä tilaat jotain minkä joutuu tullaamaan käytä suosiolla kuriirifirmoja (FedEx, UPS) ja maksa itsesi kipeäksi rahdista mutta ainakin tavara liikkuu ja myös menee tullista läpi (tosin joudut sen henkilöasiakkaiden tullausjutun netissä tekemään edelleen ja sitten toimittamaan siitä sen päätöksen kuriirilafkalle mutta tämä menee kivuttomasti emailina)
 
Ja jos siis sulla on paketti limbossa, ts. tullut maahan seurannan mukaan mutta sitten ei kuulu mitään niin ei auta kuin odottaa. Oma pakettini briteistä viime kuussa makasi kolme viikkoa limbossa ennen etenemistä ja sillä aikaa pingailu ja ihmettely ei auttanut yhtään mitään.
 
No näköjään noi ohjeistukset vähän miten sattuu ollu. Postilta tuli saapumis ilmoitus kirje. Jossa ohjeet jos paketti alle 22 niin meiliä lentoposti@tulli.fi vapautuspyyntöä varten. Kun odottelin sitä sitten, mut sieltä ei mitään kuulu. Postin aspa ohjeistisamaa. Viimein sain tullinkiinni, ni se sitte ohjeisti että sen voikin tullata normaalillatapaa vaikka ei mene arvolisäveroa. Enkä sitten itsekkää ollu tajunnu kattoo voikositä tullata. Kun ennekin on tulluvastaan noit et on laitettu meilii vaan tohon lentopostiin vapautusta varten ja on samanapäivänä vapautunut.
 
Onko tuo kännykän (Android) OmaPosti sovellus kaikilla noin hidas vai onko vika minun puhelimessa? Kun sen avaa (jos sen lopettaa taustalta) näkyy vain pinkki Posti teksti vihreällä taustalla (ihan kuin se olisi jumissa) ja lopulta jotain tapahtuu. Joskus taas tulee sovelluksen oman ilmoitussivu yhteysvirheestä yritä uudelleen kehoitteella.

Jos tulee ilmoitus paketin muuttuneesta tilasta ja sitä klikkaa, niin jopas on taas jähmeää, se "rengas" mikä siinä pyörii on ihan tahmassa ja kaikki muukin. Miten tuosta on saatu noin hirveä vai onko vika minulla? Aika sama tuntuma kuin Windows koneessa jossa muisti lopussa ja se swappaa mekaaniselle kiintolevylle...

Tietokoneella web-sivun kautta OmaPosti toimii paljon paremmin.
 
Onko tuo kännykän (Android) OmaPosti sovellus kaikilla noin hidas vai onko vika minun puhelimessa? Kun sen avaa (jos sen lopettaa taustalta) näkyy vain pinkki Posti teksti vihreällä taustalla (ihan kuin se olisi jumissa) ja lopulta jotain tapahtuu. Joskus taas tulee sovelluksen oman ilmoitussivu yhteysvirheestä yritä uudelleen kehoitteella.

Jos tulee ilmoitus paketin muuttuneesta tilasta ja sitä klikkaa, niin jopas on taas jähmeää, se "rengas" mikä siinä pyörii on ihan tahmassa ja kaikki muukin. Miten tuosta on saatu noin hirveä vai onko vika minulla? Aika sama tuntuma kuin Windows koneessa jossa muisti lopussa ja se swappaa mekaaniselle kiintolevylle...

Tietokoneella web-sivun kautta OmaPosti toimii paljon paremmin.

Ihan vikkelästi tuo on yleensä toiminut, ja niin näyttää toimivan nytkin. Ajoittain on sitten ollut ihan täydellistä toimimattomuutta, esim. tuon viimeisimmän WebView-päivityksen jälkeen ennen kuin Posti sai äppinsä taas korjattua.
 
Onko tuo kännykän (Android) OmaPosti sovellus kaikilla noin hidas vai onko vika minun puhelimessa? Kun sen avaa (jos sen lopettaa taustalta) näkyy vain pinkki Posti teksti vihreällä taustalla (ihan kuin se olisi jumissa) ja lopulta jotain tapahtuu. Joskus taas tulee sovelluksen oman ilmoitussivu yhteysvirheestä yritä uudelleen kehoitteella.

Jos tulee ilmoitus paketin muuttuneesta tilasta ja sitä klikkaa, niin jopas on taas jähmeää, se "rengas" mikä siinä pyörii on ihan tahmassa ja kaikki muukin. Miten tuosta on saatu noin hirveä vai onko vika minulla? Aika sama tuntuma kuin Windows koneessa jossa muisti lopussa ja se swappaa mekaaniselle kiintolevylle...

Tietokoneella web-sivun kautta OmaPosti toimii paljon paremmin.
Mulla on toiminut koko ajan, ei ole webview-päivitys rikkonut tuota mutta välillä on todella hitaalla ja välillä antaa jotain virhettä josta painamalla "yritä uudelleen" toimii yleensä melko nopeasti. Joka tapauksessa tämä uusi omaposti on ainakin minulla huomattavasti hitaampi kuin se vanha versio.
 
Serverit juntturassa tai nettiyhteys pätkii?

Kuva on kyllä hyvä ja kertoo Postin touhuista yleisesti tällä hetkellä.
 
Serverit juntturassa tai nettiyhteys pätkii?

Kuva on kyllä hyvä ja kertoo Postin touhuista yleisesti tällä hetkellä.
Katselin Play-kaupasta tuon käyttäjäpalautteita enkä ole ainoa joka hitauden on huomannut. Ilmeisesti 4. versio oli hyvä, mutta sitten oli ihan pakko uudistaa...
 
Katselin Play-kaupasta tuon käyttäjäpalautteita enkä ole ainoa joka hitauden on huomannut. Ilmeisesti 4. versio oli hyvä, mutta sitten oli ihan pakko uudistaa...

Ilmatieteen laitos teki kai saman joskus. Vanha softa toimi niin, että koko viikon sään näki kun vaan pyyhki alaspäin. Uusi softa on hidas ja nykii ainakin Oneplus 8T:llä, ja siinä pitäis jotenkin sivuttaissuunnassa pyyhkiä ruutua, ja sää näkyy jotenkin pienesti ja epäselvästi siinä. Laitoin vanhan softan sitten takaisin suosiolla, kun näemmä sekin saa edelleen säätiedot haettua.
 
Itellä luurina OnePlus 3T eli vähän vanhempaa rautaa, ja on kyllä todella laginen softa. Pelkkä appin käynnistys kestää usein 10sec ja joskus päättyy odottamattomiin ongelmiin. Myös jos pitää postin tiskillä useammasta paketista näyttää QR-koodi niin menee tovi kun rullailee hyrrää joka käänteessä. Ei paljoa huonompi käyttökokemus voi puhelinsovelluksella olla, tulee mieleen Symbian-ajat kun puhelimissa oli se 8MB RAMia eikä 6-12GB.
 
Oma kotimaanpaketti Espoosta Turkuun on nyt viime viikon maanantaista 26.4. pyörinyt Vantaan logistiikkakeskuksen karusellissa. Välillä alkoi jo toivoa olla, kun kolmen päivän jälkeen oli lajiteltu, mutta palasi pyöriin rekisteröitäväksi.

Eipä ollut tietoa tästä Vantaan logistiikkakeskuksen laajemmasta ruuhkasta niin olen nyt neljänä peräkkäisenä päivänä soittanut Postin aspaan, että joskus edes tekisivät jotakin. Kolme kertaa sanottiin laitettavan ilmoitusta menemään selvitykseen. Tänään sit aspa kuitenkin sanoi, etteivät ole saaneet laittaa hetkeen mitään uutta ilmoitusta selvityskeskukseen, koska tilanne on hyvin ruuhkautunut ja haluavat purkaa ensin ruuhkan pois. Joko hyvä valehtelija, mutta sanoi kuulemma siitä huolimatta laittavan tämän mun paketin sinne ja otti itelleen seurantaan ja soittelee mulle jos etenee. Veikkasi, että todennäköisesti tämänkään viikon aikana ei tule tapahtumaan mitään edistystä. Hienoa asiakaspalvelua, jos aspaa ohjeistettu kusettamaan näillä "laitetaan ilmoitusta eteenpäin", kun todellisuudessa he eivät saa tehdä ilmoituksia eteenpäin.

Tietenkin sen oikeasti kiireellisen paketin piti jumiutua tuonne. Oli tulossa käytetty tuote, mutta pakottaa ostamaan turhaan uuden tilalle ja toimitus Schenkerillä kerran tuon rumban päättymisestä ei ole mitään tietoa. Toisella Belgiasta tulevalla paketilla varmaan sama Postin käsittely, kun 2-3 päivän toimitusajan paketti on 1,5 viikkoa matkalla ja viimeisin merkintä poistuminen maasta. Kuitenkin lojuu jossakin Postin rullakossa kuittaamatta.

26.04.2021 23:58
Lähetys on rekisteröity.
Posti Logistiikkakeskus

26.04.2021 22:54
Lähetys on rekisteröity.
Posti Logistiikkakeskus

Jne...

Tuo Postin sovellus on äärimmäisen hidas omassakin joitakin vuosia vanhassa luurissa 8 gb RAMilla. Vaatii yhden epäonnistuneen käynnistämisen ja sivun uudelleen lataamisen. Aikaisempi versio toimi täysin ilman ongelmia.
 
Viimeksi muokattu:
Tänään onnistuin tuontitullaamaan Ali-kaupasta tulleen paketin, vielä eilen ei Tullin nettilaskuri millään suostunut hyväksymään Postin saapumisilmoituksessa ollutta seurantanumeroa. Näyttää siltä, että nykyään joutuu tuontitullauksen yhteydessä lisäksi ruksaamaan joitakin vaihtoehtoja: "Kyseessä ei ole kaksikäyttötuote (tms. jännätermi) eli sitä ei voi käyttää joukkotuhoaseiden valmistukseen" ja "Lähetyksen alkuperämaa ei ole Iran". Samaten piti vakuuttaa, että "Olen yksityishenkilö, jos tilaan kasvihuonekaasuja (tms.)". Olisi pitänyt ottaa screenshotit noista... Ehkä noi on niitä uusia turvatietoja, joiden takia "muutamien" pakettien tuontitullaus on hieman kuss... ^H^H^H^H viivästynyt :)
 
Tilasin äsken alle 22 euron tavaraa AliExpress Standard Shippingillä. Ennen ovat tulleet Postin .fi-päätteellä, mutta nyt kuljetus Viron .ee-palvelun kautta. Ovatkohan jo Alillakin kyllästyneet Postin takkuiluihin...
 
Onko kukaan törmännyt vastaavaan? Briteistä tulossa kirjattu kirje.

18.04.2021 04:32
Lähetys on lähtenyt lähtömaasta
Skannaus ulkomailla IPS

Royal Mailinkin seuranta näyttää että ovat lähettäneet Suomeen. En ole saanut postilta vielä vastausta.

Liekö kadonnut matkalla vai onko jumissa jossain tullin varastossa?
 
Tilasin äsken alle 22 euron tavaraa AliExpress Standard Shippingillä. Ennen ovat tulleet Postin .fi-päätteellä, mutta nyt kuljetus Viron .ee-palvelun kautta. Ovatkohan jo Alillakin kyllästyneet Postin takkuiluihin...
Noin noita mullekin on lähtenyt eli ROxxxxxxxxEE mutta parin päivän päästä on tullut uusi seurantatunnus muotoa SPxxxxxxxxFI noille paketeille.
 
Onko kukaan törmännyt vastaavaan? Briteistä tulossa kirjattu kirje.

18.04.2021 04:32
Lähetys on lähtenyt lähtömaasta
Skannaus ulkomailla IPS

Royal Mailinkin seuranta näyttää että ovat lähettäneet Suomeen. En ole saanut postilta vielä vastausta.

Liekö kadonnut matkalla vai onko jumissa jossain tullin varastossa?
Täysin normaalia koronan aikana että lähetyksellä voi kestää viikkoja Briteistä Suomeen. Kyllä se tuon perusteella on vielä matkalla eikä tullissa tai Postin käsittelyssä.
 
Ei voi kyllä kuin kehua tätä Postin toimintaa. Paketti tuli Jenkeistä pitkän odottelun jälkeen 14.4. maahan. Meni melkein pari viikkoa ja sitten päätyi tulliin, jotka hoidettu Postin kuluineen 28.4.. Nyt taas mennyt kohta viikko ja paketti odottelee edelleen liikkumatta. Tuleepa taas mieleen, että jos kuitenkin olisi säästänyt sen reilun kympin ja ostanut tuotteen Suomesta. Joskohan tässä menee vielä kuukausi rikki, kun odottelee kotimaan sisällä liikkuvaa pakettia.
 
Just katselin omien pakettien seurannat taas läpi ja näyttäisi että tosiaan suuri osa paketeista on jumissa suomen puolella, osa tietty on ollut jossain kirgisiassa seurannan mukaan jumissa jo viikkoja. Suurin osa tietty on Aliexpressin pikkunyssäköitä mutta esim virosta, briteistä, saksasta ja tsekeistä tulevat paketitkin mitkä postin kautta tulevat ovat kaikki tilassa "Sent out from transit hub", "Arrived at destination country" tai muuta vastaavaa. Eli seuranta on kivasti seurannut pakettia siihen asti kunnes se pitäisi kirjata suomen puolella seuraavan kerran.

Muutama EU:n sisältä tuleva paketti on tosin jotenkin onnistunut tuon tukoksen läpi navigoimaan ja saapunut perille noin viikon päästä lähetyksestä mutta käytännössä kaikki EU:n ulkopuoliset paketit tuntuvat jämähtävän johokin konttiin postikeskuksen pihalle tms.

Pitäisiköhän tuon postin vaikka palkata pari ihmistä lisää pyörittelemään noita paketteja että tämä suma saataisiin edes joskus purettua. Ainiinjuu, mutta sehän maksaa ja on herrojen bonuksista pois... Vähän alkaa turhauttaa tämä postin toiminta eikä läheskään kaikkia paketteja saa muuten kuin postin kautta tulemaan, ainakaan ilman tolkutonta lisähintaa. Voi kun kaiken saisikin esim DHL:n kautta edes lähes samaan hintaan, niillä paketti kulkee sentään maahantulon jälkeen päivässä-parissa perille.
 
Posti kehui alkuvuoden tulostaan ja kertoi asiakastyytyväisyyden olevan 4.5/5. Keneltähän on kysytty, ja mitä on kysytty, ja mitkä ovat olleet mittareita...

Varmaan kysytty sitä, että oletko tyytyväinen siihen, että Posti on Posti eikä Itella?
 
Onko kukaan törmännyt vastaavaan? Briteistä tulossa kirjattu kirje.

18.04.2021 04:32
Lähetys on lähtenyt lähtömaasta
Skannaus ulkomailla IPS

Royal Mailinkin seuranta näyttää että ovat lähettäneet Suomeen. En ole saanut postilta vielä vastausta.

Normisettiä. Voi kestää helposti jopa kuukauden. Todennäköisesti ilmestyy sieltä vielä, mutta kuten sanottua, postin kautta ei voi tällä hetkellä pistää mitään millä on mikään kiire.
 
Oma kotimaanpaketti Espoosta Turkuun on nyt viime viikon maanantaista 26.4. pyörinyt Vantaan logistiikkakeskuksen karusellissa. Välillä alkoi jo toivoa olla, kun kolmen päivän jälkeen oli lajiteltu, mutta palasi pyöriin rekisteröitäväksi.

Eipä ollut tietoa tästä Vantaan logistiikkakeskuksen laajemmasta ruuhkasta niin olen nyt neljänä peräkkäisenä päivänä soittanut Postin aspaan, että joskus edes tekisivät jotakin. Kolme kertaa sanottiin laitettavan ilmoitusta menemään selvitykseen. Tänään sit aspa kuitenkin sanoi, etteivät ole saaneet laittaa hetkeen mitään uutta ilmoitusta selvityskeskukseen, koska tilanne on hyvin ruuhkautunut ja haluavat purkaa ensin ruuhkan pois. Joko hyvä valehtelija, mutta sanoi kuulemma siitä huolimatta laittavan tämän mun paketin sinne ja otti itelleen seurantaan ja soittelee mulle jos etenee. Veikkasi, että todennäköisesti tämänkään viikon aikana ei tule tapahtumaan mitään edistystä. Hienoa asiakaspalvelua, jos aspaa ohjeistettu kusettamaan näillä "laitetaan ilmoitusta eteenpäin", kun todellisuudessa he eivät saa tehdä ilmoituksia eteenpäin.

Tietenkin sen oikeasti kiireellisen paketin piti jumiutua tuonne. Oli tulossa käytetty tuote, mutta pakottaa ostamaan turhaan uuden tilalle ja toimitus Schenkerillä kerran tuon rumban päättymisestä ei ole mitään tietoa. Toisella Belgiasta tulevalla paketilla varmaan sama Postin käsittely, kun 2-3 päivän toimitusajan paketti on 1,5 viikkoa matkalla ja viimeisin merkintä poistuminen maasta. Kuitenkin lojuu jossakin Postin rullakossa kuittaamatta.

26.04.2021 23:58
Lähetys on rekisteröity.
Posti Logistiikkakeskus

26.04.2021 22:54
Lähetys on rekisteröity.
Posti Logistiikkakeskus

Jne...

Tuo Postin sovellus on äärimmäisen hidas omassakin joitakin vuosia vanhassa luurissa 8 gb RAMilla. Vaatii yhden epäonnistuneen käynnistämisen ja sivun uudelleen lataamisen. Aikaisempi versio toimi täysin ilman ongelmia.

Paskapuhetta tuo Vantaan "ruuhkaisuus" myös Postilta - tai no kyllä siellä varmaan pakettia liikkuu ennätystahtiin, mutta mistään ruuhkasta joka oikeuttaisi tuollaiseen myöhästymiseen ei ole. Omat ja firman paketit tulleet koko alkuvuoden ihan normaalisti omalle paikkakunnalle aina seuraavana päivänä Vantaan lajittelun jälkeen, eli kun Vantaalla lajiteltu esim. klo 18 paketti on Liedossa illan/yön aikana ja jaossa aamupäivällä Turun naapurikunnassa.
 
Posti kehui alkuvuoden tulostaan ja kertoi asiakastyytyväisyyden olevan 4.5/5. Keneltähän on kysytty, ja mitä on kysytty, ja mitkä ovat olleet mittareita...

Varmaan kysytty sitä, että oletko tyytyväinen siihen, että Posti on Posti eikä Itella?
Varmaan laskettu negatiivisen palautteen määrää verrattuna pakettien (ei edes välttämättä toimitettujen) määrään tms. Tosin, eihän postille meinaa saada edes palautetta lähetettyä kun yksitellen ovat poistaneet kaikki palautekanavat käytöstä. No, ehkä ovat todenneet että homma toimii paremmin kun ei ole suotta negapalautetta pahoittamassa mieltä.
 
Me ei enää viitsitä ottaa paketteja vastaan, kun niitä on muutenkin liikaa. Tässä rojunne takaisin!

AliBack.JPG


Oudoksi on Postin hommat menneet, jos seurannan tiedot oikein...
 
Viimeksi muokattu:
Kohtalaisen varma veikkaus on, että Postin seuranta näyttää jotain höpöhöpöä. Luultavasti tuo viimeisin tapahtuma on todellisuudessa tapahtunut aikaisemmin mutta se vaan on tullut muutaman päivän myöhässä väärällä aikaleimalla järjestelmään.
 
Ei hitto. Haluaisin tietää mitä ihmettä siellä Postissa oikein tapahtuu mutta alkaa jo ahdistamaan koko prosessiketjun rikkinäisyys ja suoranainen epäloogisuus jos tästä häröpallosta lähden edes kyselemään.

Paketti saapu kuukausi sitten Suomeen, pitäisi tulla Turkuun. Se kävi kerran jo Liedossa, mutta lähti takaisin Vantaalle, koska vissiin unohtivat saapumisilmoituksen lähettää ennen pakettia. Vantaalla se ollaan lajiteltu kahdeksan kertaa yhteensä. Neljä kertaa ennen Liedon reissua ja neljä kertaa sen jälkeen. Nähtävästi Postin asiakaspalvelulle valittaminen auttoi, tänään ensinmäistä kertaa yli viikkoon paketille tapahtui jotain. Se rekisteröitiin Helsingissä, ja kymmenen minuuttia myöhemmin lajiteltiin kahdeksanteen kertaan Vantaalla.
 
Pahoin pelkään että tämä on vasta jäävuoren huippu ja koko touhu räjähtää kunnolla joskus juhannuksen tienoilla. Syyksi sanotaan nopealla aikataululla tullutta sitä ja tätä ja koronaa ja kylmää ilmastoa ja pitkiä etäisyyksiä.


Posti kehui alkuvuoden tulostaan ja kertoi asiakastyytyväisyyden olevan 4.5/5. Keneltähän on kysytty, ja mitä on kysytty, ja mitkä ovat olleet mittareita...

Varmaan kysytty sitä, että oletko tyytyväinen siihen, että Posti on Posti eikä Itella?
Feikkiarvosteluille aika tyypillinen pistemäärä. Ei herätä epäilyksiä ja on silti korkea. Villi veikkaus että johdon tulospalkkiokriteereissä toi tunnuslukun on pikkasen tuon alle. Sillä voi olla ylemmän johtoportaan henkilölle joku 10k- 100k €uron merkitys onko tuo luku 3.5 vai 4.5.
 
Sain lähetyksen Keravalle matkahuollon toimipisteeseen ja tilasin perjantaina kotiinkuljetuksen sille toiselle puolen Keravaa. Vieläkään ei ole soitettu sopiaksemme milloin voisi toimittaa.. Pakun vuokraus ei olis paljoa enempää kustantanu.. ens kerralla haen itse.
 

Liitteet

  • Näyttökuva 2021-5-4 kello 16.03.36.png
    Näyttökuva 2021-5-4 kello 16.03.36.png
    136,9 KB · Luettu: 98
Posti kehui alkuvuoden tulostaan ja kertoi asiakastyytyväisyyden olevan 4.5/5. Keneltähän on kysytty, ja mitä on kysytty, ja mitkä ovat olleet mittareita...

Varmaan kysytty sitä, että oletko tyytyväinen siihen, että Posti on Posti eikä Itella?
Mulla ainakin kännykän Omaposti-sovellus on pari kertaa tarjonnut mahdollisuuden antaa palautetta Postin toiminnasta. Nämä paketit on kyllä molemmat tulleet sutjakasti kotimaan sisäisesti. Hitaista ei ole paljoa kyselty, mutta ne onkin enimmäkseen ulkomailta tulleita.
 
Mitä tekisitte kun paketti on selkeästi mennyt hukkaan jo kuukausi sitten?

1620149260171.png

Varmaankin Alista saa rahat takaisin, mutta olisihan tuo kiva saadakin.

70 dollarin arvoinen kotelo kyseessä.
 
Mitä tekisitte kun paketti on selkeästi mennyt hukkaan jo kuukausi sitten?

Varmaankin Alista saa rahat takaisin, mutta olisihan tuo kiva saadakin.

70 dollarin arvoinen kotelo kyseessä.

Et ajatellu esim. postin aspasta kysäistä? Täältä tuskin irtoaa yhtään sen valistuneempaa arvausta paketin sijainnista.
Alista saat rahat takaisin kun teet disputen toimitukselle asetetun määräajan loputtua olettaen että sitä ei siihen mennessä ole sinulle saatu toimitettua.
 
Et ajatellu esim. postin aspasta kysäistä? Täältä tuskin irtoaa yhtään sen valistuneempaa arvausta paketin sijainnista.
Alista saat rahat takaisin kun teet disputen toimitukselle asetetun määräajan loputtua olettaen että sitä ei siihen mennessä ole sinulle saatu toimitettua.
Kysytty jo, ei ne siellä sen enempää tiedä. Selvityslomake on vain lähettäjälle. Ihan vain kyselin jos samaan jamaan olisi joku joutunut.
 
Postin oireet viittaa ihan tyypilliseen romahtavaan firmaan, eli ongelmat kukkii yhä pahemmin yksittäisissä pisteissä. Tulipalon sammutuksella on tähän asti pärjätty mutta selkeästi alkaa vaahtosammuttimet loppua uusien pesäkkeidein kohdalla.

Meillä oli alueella hyvä vanhanajan postinjaka töissä kunnes pääsi noin 1½vuotta sitten eläkkeelle, haki heti varhennettua kun suinkin oli pitkillä virkavuosilla mahdollista. Totesi että jos ei olisi ollut tuota varhennettua tulossa niin olisi lähtenyt kävelemään jo muutama vuosi aiemmin. Oli vain vanhana valtionvirkauralaisena liian hyvä eläke-etu tulossa niin päätti kärsiä ns. loppuun asti. Sitä mitä hänen kanssaan juttelin niin koko posti alkoi siirtyä toimivasta virastosta kafkamaiseksi palkanpolkemiseksi ja joukkolähtöjen paikaksi noin itella-sekoilun alkuaikoina. Tässä on vain se fakta että koko maan kattava toimiva postijärjestelmä ei täkäläisellä harvaan-asutulla maalla onnistu mitenkään päin tulosta tavoittelevana firmana. Asian on tunnustanut jo noin muut pohjoismaat ja postin toiminta on siirretty takaisin valtion virastoksi. Lisäksi selkeä logistiikka eli pakettien jako on rajattu ulos toiminnasta ainakin tiheämmin asutuilla alueilla missä se toimiikin kaupallisesti.

Joten peruspostin jako suurempien kaupunkien ulkopuolella on kaupallisesti tappiollista, teet mitä teet. Valtiovallan pitää vain päättää että onko täällä kokomaan kattavaa postipalvelua vai ei. Nyt heilutaan tuossa välimaastossa ja lopputulos on että riippuen siitä mitä reittiä postilähetys kulkee niin se joko menee perille tai sitten ei. Joten sotku itsessään ei ole postin syy, poliittisen hyväveliverkoston kultaiset kädenpuristukset&bonukset on maan tapa ja lopulinen syntipukki kummallekkin on oikeasti valtio-omistajan osaamattomuus tehdä päätöstä mitä halutaan.

Tuo LovelyWhore arvio juhannuksesta voi osua hyvinkin paikoilleen. Taannoinen postin lakko siirti isoja toimijoita pois postista ja nyt sitten kun toiminta ei ole edes nolla-katteista vaan kunnolla tappiolista niin homma alkaa romahtaa omaan mahdottomuuteensa. Tuloksen saa aina plussalle kun potkii väen pellolle mutta seuraavaa toimitusta ei enää tulekkaan. Viimeiset niitit taitaa olla logistiikkakeskuksen it-fiasko ja tullaussääntöjen muutos. Ainoa ratkaisu on että valtio ottaa oikeasti homman joko haltuun tai sitten hylkää koko kotimaisen postijärjestelmän.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
288 806
Viestejä
4 949 406
Jäsenet
79 543
Uusin jäsen
mkilpe22

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom