Postin kulkemisen vaikeus

Tänään taas vaihteeksi:
1. "Kotiinkuljetus" eli toimituksella oli jälleen kerran "este". Koko päivä oltu kotona ja puhelinnumeroon hienosti tuli kyllä tekstari, että haepa itse pakettisi tuolta asiamiespostista...
2. Paketti "automaattiin" eli täynnä, haepa itse pakettisi toisesta asiamiespostista (helvetin perseestä) kuin paketti nro 1.

No onneks on auto ja etätöissä ollessa aikaa ajella kollit kotiin.

Aivan turha näistä lisäpalveluista mitään ainakaan maksaa (tässä tapauksessa ei maksettukaan). Sama tilata suoraan asiamiespostiin niin pääsee itsekin helpommalla eikä turhia toiveita tarvi elätellä.
 
Viimeksi muokattu:
Mulle tuli taas naapurin postit, eihän siinä mitään, käyn viemässä ne oikeaan laatikkoon tänä iltana. Tuo siis kahden talon päässä, en huomannut heti laatikolla katsoa. Välillä tullut kirjepostia viikonloppunakin, eli joku toimittanut. Ongelmana nyt tuollaiset jakelut, mutta naapuritalossa ei asu ketään. Sitäpä mietin mitä kaikkea sinne on jaettu, itselle nyt harvoin kirjepostia tulee, mutta jos menisi tuohon naapuriin, niin siinä voi mennä viikkoja tai kuukausia että siellä ketään käy. Enkä mä nyt voi mennä penkomaan sitä laatikkoa varmuudeksi...

No olisi vähän palautetta postille noista ja toisestakin asiasta. En vaan postin sivuilta löytänyt mitään palaute osastoa, mikä täsmäisi. Löytääkö joku vai mitä keksin?
 
Mulle tuli taas naapurin postit, eihän siinä mitään, käyn viemässä ne oikeaan laatikkoon tänä iltana. Tuo siis kahden talon päässä, en huomannut heti laatikolla katsoa. Välillä tullut kirjepostia viikonloppunakin, eli joku toimittanut. Ongelmana nyt tuollaiset jakelut, mutta naapuritalossa ei asu ketään. Sitäpä mietin mitä kaikkea sinne on jaettu, itselle nyt harvoin kirjepostia tulee, mutta jos menisi tuohon naapuriin, niin siinä voi mennä viikkoja tai kuukausia että siellä ketään käy. Enkä mä nyt voi mennä penkomaan sitä laatikkoa varmuudeksi...

No olisi vähän palautetta postille noista ja toisestakin asiasta. En vaan postin sivuilta löytänyt mitään palaute osastoa, mikä täsmäisi. Löytääkö joku vai mitä keksin?
Olihan ne postin jakamia eikä jonkun muun jakelijan? Nykyään, kun muutkin firmat jakaa posteja. nain tunnistat oikean jakeluyhtion - Posti
 
Olihan ne postin jakamia eikä jonkun muun jakelijan? Nykyään, kun muutkin firmat jakaa posteja. nain tunnistat oikean jakeluyhtion - Posti

Nuo ainakin postin jakamia. Postin autohan tästä suhaa postin logoilla. Noissa "Post paye finlande", toisessa sama + Posti oy, green ja joku numerosarja. Tavallisia laskuja, eikä mitään kummempaa. No käympä viemässä oikeaan osoitteeseen. Ja en tietenkään avannut, kuoresta näkee kuka laskuttaa ja mistä. Eläkeläisellä ei nähtävästi e-laskuja käytössä.
 
No olisi vähän palautetta postille noista ja toisestakin asiasta. En vaan postin sivuilta löytänyt mitään palaute osastoa, mikä täsmäisi. Löytääkö joku vai mitä keksin?

Sinne pitää joko soittaa maksulliseen numeroon tai chattailla. Chatista vastataan jos vastataan. Viimeksi jonotin tunnin, mutta ei chatista kukaan vastannut.
 
Sinne pitää joko soittaa maksulliseen numeroon tai chattailla. Chatista vastataan jos vastataan. Viimeksi jonotin tunnin, mutta ei chatista kukaan vastannut.

No pitää tuota chattia kokeilla, ei kyllä viitsisi tuntia jonottaa. On se kumma kun ei voi laittaa palautelaatikkoa kuten monessa muussa paikassa on.
 
No pitää tuota chattia kokeilla, ei kyllä viitsisi tuntia jonottaa. On se kumma kun ei voi laittaa palautelaatikkoa kuten monessa muussa paikassa on.

Ehkä siihen on syynsä, miksi eivät halua palautetta? :rofl:

Osuuspankin chatti sen sijaan toimii hyvin, tuli eilen illalla 21:30 kysyttyä yhtä asiaa ja vastasi minuutissa.
 
Ehkä siihen on syynsä, miksi eivät halua palautetta? :rofl:

Osuuspankin chatti sen sijaan toimii hyvin, tuli eilen illalla 21:30 kysyttyä yhtä asiaa ja vastasi minuutissa.

Siihen varmaan on syynsä ja palautetta tulisi varmaan riittävästi :giggle: Eilen kävin illalla nakkaamassa postit oikeaan osoitteeseen. Kun ketään ei ollut näköpiirissä vilkaisin samalla autiotalon postilaatikkoon nopeasti. Mainosten lisäksi siellä näytti olevan kirjepostia. Itse en kehtaa alkaa enempää penkomaan mihinkään aikaan vuorokaudesta.
Postinjakajalle ulkoistaisin tuon homman, että katsoo mitä siellä on - kun on ryssitty lähetykset tähänkin mennessä ja monesti.
 
Viimeksi muokattu:
Mikä helvetin prosessi näissä briteistä tulevissa paketeissa nyt on? Perus royal maililla lähetetty paketti, joka yli viikon lojunut Vantaalla lajittelussa. Ei ole tullut minkäänlaista ilmoitusta tullauksesta.
Paketti on nyt uudestaan rekisteröity kolme kertaa Vantaalle lajitteluun. Ei mitään järkeä. 17track jostain syystä näyttää, että mennyt tulliin, mutta Posti ei anna maksaa käsittelymaksua. Tullauskin meni läpi ilman maksua. Eipä tosta ota selvää, mutta en usko että enää perille tulee. Pitää vaan toivoa, että myyjä suostuu lähettämään uudestaan.
 
Paketti on nyt uudestaan rekisteröity kolme kertaa Vantaalle lajitteluun. Ei mitään järkeä. 17track jostain syystä näyttää, että mennyt tulliin, mutta Posti ei anna maksaa käsittelymaksua. Tullauskin meni läpi ilman maksua. Eipä tosta ota selvää, mutta en usko että enää perille tulee. Pitää vaan toivoa, että myyjä suostuu lähettämään uudestaan.
Tuo on ihan normaalia että jotkin 3. osapuolen seurantasivut näyttävät "inbound into customs" tai vastaavaa silloin kun postin seurannassa näkyy pelkkä rekisteröinti tai saapuminen kohdemaahan.
Eli silloin ei pidä vielä tullata mitään.
 
Tuo on ihan normaalia että jotkin 3. osapuolen seurantasivut näyttävät "inbound into customs" tai vastaavaa silloin kun postin seurannassa näkyy pelkkä rekisteröinti tai saapuminen kohdemaahan.
Eli silloin ei pidä vielä tullata mitään.
Joo on toi joskus näyttänyt "customs" vaikka on vaan saapunut maahan. Mutta nyt on kuitenkin reilu kuukausi tuosta ensimmäisestä "saapunut kohdemaahan" merkinnästä, niin eiköhän toi paska oo jo lähtenyt takaisin lähtömaahan tai sitä runkataan tosiaan jossain Vantaalla ees taas.
 
En nyt tiedä voiko postia itsessään syyttää mutta tullu paketti tänään mutta seurannan mukaan jonka sai vasta kun tuli ilmoitus ettei ole toimitus onnistunut, selvisi että puhelinumero on väärä ja oletettavasti myös sähköposti koska ei ole postilta mitään viestiä tullut mutta huomenna näkeepi että mitä siihen on tuhrusteltu.
 
Ihme on tapahtunut, ensimmäinen paketti varmaan reiluun vuoteen mikä on tullut siihen paikkaan mihin on alunperin tilattukin! Yleensä nuo ovat menneet jonnekin aivan muualle mutta kerrankin tuli paketti sinne minne alunperin on tilattukin :D Sopi erittäin hyvin kun muutenkin oli tänään asiaa samaan rakennukseen ja viereiseen rakennukseen, ilmeisesti pahin pakettiruuhka viimein alkaa helpottaa ja paketteja alkaa saamaan vihdoin sinne mihin on halunnutkin :D

edit:
Tänään näyttää olleen muutenkin hyvä päivä, kiinapakettien seurannassa on moni paketti saanut uutta dataa ja yksi jopa väittää saapuneensa helsinki-vantaalle :D (ei siis pelkkä "arrived at destination country" vaan ihan "arrived at Helsinki-Vantaa" -ilmoitus)
 
Viimeksi muokattu:
Amazonin paketti oli eilen tulossa kotiin, ja 14:00 paikkeilla painettiin summeria. Tyttö vastasi ja kysyi kuka siellä on, mutta tuli pelkkää huohotusta.

Alle minuutin päästä kysyin avasko se oven johon tuli kieltävä vastaus, eikä parvekkeelta enään näkynyt mitään. Illalla paketin sai postista jossa sanottiin ”ettei ketään ollut kotona”.
Ilmeisesti jakelija oli kuitenkin kuuro, tai napit korvilla...
 
Tietäjät:
Torstaina lähetetty DHL paketti tulee Priority Parcelina perille Postin toimesta. Mikä näissä yleensä on saksasta toimitusaika + toimittaako Posti tuon kotia asti?
 
Tietäjät:
Torstaina lähetetty DHL paketti tulee Priority Parcelina perille Postin toimesta. Mikä näissä yleensä on saksasta toimitusaika + toimittaako Posti tuon kotia asti?
Ennen koronaa n. 4 päivää, mutta ei ole viimeaikaista kokemusta, varmaan nyt enemmän.

Jos paketissa on DHL:n Premium-lisäpalvelu niin tulee Postin Priority-pakettina kotiin asti päivällä (ei soittoa tai ajan sopimista), muutoin Postipakettina suoraan noutopisteeseen. Nyt ilmeisesti siis tuo Priority jos Postin seurannassa niin luki.
 
Varo vaaraa :
Aaro


Keskustelu aloitettu klo 10:04
  • Hei! Palvelun nopeuttamiseksi, kerro lähetystunnus.

  • hei

  • CP6404xxxxxxx

  • ongelmana lähinnä se, että "kotioven toimituksen vaihtuessa" pakettiautomaattiin omaposti ei tiedä olevinaan enää puhelinnumeroani?!

  • Mikä juttu vai bugi softassa? Millä saan ilmoituksen paketin saapumisesta automaattiin jos puhelinnumeroa ei ole teillä?
    10:05

  • Saanko antaa sen tässä chatissa vai pitääkö olla yhteydessä lähettäjään vai DHL:n?
    10:06

  • Omaposti kyllä tietää puhelinnumerosi, mutta lähetykseen ei ole sitä merkitty. Puhelinnumeron voi lähetykseen lisätä pelkästään lähettäjä.
    Aaro


    10:07
  • Eli miten saan tiedon?

  • miksi tota ei kysytty säpön yhteydessä, jossa tuli viesti

  • Moi! Lähetys CP6404xxxxxxx on matkalla ovelle! Se tulee lähiarkipäivänä klo 8-16. Voit vielä vaihtaa toimitustapaa: https://jakelu.posti.fi/#/CP6404xxxxxxx?t=2LVP2CC&lang=fi. Mukavaa päivää! t. Posti Tämä on Postin robottikaverin automaattinen sähköpostiviesti. Hän ei vielä osaa lukea – älä siis vastaa hänelle.

  • Eikö tämä nyt ole aika vitun paska systeemi?


  • tarjotaan vaihtoehto muuttaa lähetystapaa, mutta puhnuymero ei tule perille ja paketti ei voi noutaa?
    10:08

  • Tietoa ei saa kuin tekstiviestillä. Säpö on automaattinen ja oletuksena on että lähetyksessä on numero.
    Aaro



  • Eli en tule saamaan tietoa, että paketti on pakettiautomaatissa?


  • Tulette kyllä tiedon saamaan, mutta ette noutokoodia.
    Aaro


    10:09
  • No tämähän meni sitten harvinaisen hienosti


  • eli mitä nytten?


  • Suosittelen, että pyydätte lähettäjää lisäämään numeron.
    Aaro


  • Haluaisin vielä tiedon, onko tämä postin palvelu, jota käytin, joka on lähetetty Posti <noreply.ilmoitukset@posti.com>
    10:10
  • vai DHL. koska jos palvelu on postin ja retu ohjelma ei osaa tuota numeroa liittää eteenpäin valitan asiasta.

  • jota käytännössä teen jo nytten.

  • Ei voi helvetti olla tällästä systeemiä, jossa puhelinnumero ei liiku mukana ja kyseessä on mielestäni TEIDÄN palvelu.
    10:11

  • Koska lähettäjällä ja DHL:llä numeroni on ollut.


  • Jos tuota sähköpostia tarkoitatte niin kyllä se meidän palvelu on.
    Aaro


    10:12
  • Varmistin vain. Mikäs on oikea osoite reklamoida palvelustanne


  • Missä tälläiseen saa oikeasti muutoksen.


  • Mitään reklamointi sähköpostia yms tuohon ei valitettavasti ole.
    Aaro


    10:14
  • Kuulostaa toimivalta systeemiltä

  • luultavasti rahoitetaan verovaroin.


  • Ainakin customercareservice pamahti säpöön, joten jatkan sitäkautta. Hyvää päivänjatkoa.


  • Kiitos kuin myös!

Eli karkeasti maanantaina vituttaa jälleen harvinaisen paljon. MDPC kaapelisukat tulossa DHL palvelulla postille, kunnes astuin postin ansaan ohjata paketti pakettiautomaattiin, josta en saa enää noutokoodia, jota en voi siis enää siitä syystä noutaa.. Ei voi taas tajuta systeemin paskuutta, ei juma vitun lauta. MIKÄ helvetti niitäkin estää "omistajaa" tai vastaanottajaa täydentämään tietoja tunnistetussa omaposti palvelussa?!?
 
Eli karkeasti maanantaina vituttaa jälleen harvinaisen paljon. MDPC kaapelisukat tulossa DHL palvelulla postille, kunnes astuin postin ansaan ohjata paketti pakettiautomaattiin, josta en saa enää noutokoodia, jota en voi siis enää siitä syystä noutaa.. Ei voi taas tajuta systeemin paskuutta, ei juma vitun lauta. MIKÄ helvetti niitäkin estää "omistajaa" tai vastaanottajaa täydentämään tietoja tunnistetussa omaposti palvelussa?!?
Vaimolla tuli joskus noutokoodi sähköpostiin, kun paketissa ei ollut puhelinnumeroa syystä tai toisesta.
 
Se on mun ainot toivo atm. imo vitun uskomaton systeemi, jossa sen ns redirectin aikana ei "varoteta, että jos puhelinnumeroa ei ole, sitä ei lisätä, ei pysty noutamaan tai saa koodia".
Muutenkin helvetin ihme, kun heko olen ensinnäkin numeron antanut postille ja tuo toimitetaan henkilölle - eli minulle.
 
Jahas, väärin viimeksi kirjoitin. Ehkä.
Tällä hetkellä seuranta näyttää tältä, kuitenkin jotain tällä viikolla tapahtunut :D



Eli lähes 1,5kk meni että jotain lähetykselle tapahtui... Parcelforcen (joka siis kaiketi tämän kuskaa UK päässä) seurantakaan ei näytä, että olisi vielä britteihin paketti saapunut. Vain samat tiedot mitä Postin sivuilta.
Lähetyksen selvityspyynnön tein tiistaina 2.3.2021 ja siihen ei ole tullut minkäänlaista kuittausta (automaattikuittauksen lisäksi siis). Viikon selvitysaikaa lupailtiin näinä hetkisinä aikoina, muuten 3pv.

Jos tästä jotain oppinut, niin seuraavat paketit ainakin britteihin menee tosiaan jollain "oikealla" kuriirifirmalla.

Eipä ole tällekään 10.3. jälkeen tapahtunut mitään...
Ja eipä ole reklamointiinkaan vastattu yhtikäs mitään...

Ostaja aika hiilenä jo asiassa... Vittu.
 
Se on mun ainot toivo atm. imo vitun uskomaton systeemi, jossa sen ns redirectin aikana ei "varoteta, että jos puhelinnumeroa ei ole, sitä ei lisätä, ei pysty noutamaan tai saa koodia".
Muutenkin helvetin ihme, kun heko olen ensinnäkin numeron antanut postille ja tuo toimitetaan henkilölle - eli minulle.

Itse pyrin välttämättän automaatteja juuri tälläisten ihme ongelmien takia. Kun käyttää asiamiespostia, niin riittää että paketti saapuu sinne sen voi noutaa oli niillä numeroa tai ei, aukeaako se luukku sillä koodilla tai ei. Käytän automaattia vain, jos lähetyksen saa sinne syystä x halvemmalla. Silti ihme paskaa osuu kohdalle automaattien kanssa.
 
Se on mun ainot toivo atm. imo vitun uskomaton systeemi, jossa sen ns redirectin aikana ei "varoteta, että jos puhelinnumeroa ei ole, sitä ei lisätä, ei pysty noutamaan tai saa koodia".
Muutenkin helvetin ihme, kun heko olen ensinnäkin numeron antanut postille ja tuo toimitetaan henkilölle - eli minulle.
En tiedä mihin rikokseen syyllistyin kun täyttelin I want to change the information of a dispatched item - Shipment on the way - Customer support - Posti tämän lähettäjän puolesta. Todellakin aivan helkkarin typerä systeemi kun suurella todennäköisyydellä vastaanottaja tietää paketista ja lähettäjästä nuo tiedot mitä tuossa kysytään. Paketin sain itselleni lopulta.
 
Eipä ole tällekään 10.3. jälkeen tapahtunut mitään...
Ja eipä ole reklamointiinkaan vastattu yhtikäs mitään...

Ostaja aika hiilenä jo asiassa... Vittu.
Itsellä on n. 3 / 12 mennyt perille tammikuun ja helmikuun aikana UK:hon lähetetyistä. Toissaviikolla meni perille yksi ja viime viikolla kaksi, satunnaisessa järjestyksessä.

Kummallisesti ostajat ovat olleet toistaiseksi ymmärtäväisiä, viikon-parin välein olen laittanut statusta (postin tiedotteet, hs:n artikkelit, muille asiakkaille perillemenot, postin reklamaation status yms.).
 
Itsellä on n. 3 / 12 mennyt perille tammikuun ja helmikuun aikana UK:hon lähetetyistä. Toissaviikolla meni perille yksi ja viime viikolla kaksi, satunnaisessa järjestyksessä.

Kummallisesti ostajat ovat olleet toistaiseksi ymmärtäväisiä, viikon-parin välein olen laittanut statusta (postin tiedotteet, hs:n artikkelit, muille asiakkaille perillemenot, postin reklamaation status yms.).

No kyllä tuo ostaja sinänsä ymmärtää... On vain suhteellisen arvokas tuo lähetys. Ja toki tietää että mä en oikein voi rahojakaan palauttaa kun en paketti enää "kiinni" saa.
 
Screenshot_20210323-155502_OmaPosti.jpg


Viime aikoina tutuksi käynyt, 1/6 paketista on tullut perille saakka. Jokaisen paketin tarrasta puhelinnumero löytynyt.

On tää näköjään vaikeeta. Taas jännätään mihin asiamiespostiin on dumpattu. Sekään kun ei vielä ole selvillä.
 
Tuli paketti ihan kauniisti ovelle, ilmeisesti tosiaan auttoi että amazonista iskenyt toiselle osoiteriville ovikoodin. Muuten ei ehkä puheista päätellen olisi...
 
Näköjään päivitettyyn appiin ei saa enää lisättyä itse ulkomailta tulevaa pakettia joka kuitenkin postin seurannalla löytyy ihan normaalisti. Toivottavasti yksittäinen ongelma, eikä tietoinen valinta postin puolelta.
 
Minkä HELVETIN takia Postin asiakapalvelunumerosta kun soitat ja jonotat. Kirjaimellisesti ja valehtelematta 30 sekunnin välein kuuluu:

"Olet edelleen jonossa, jaksa vielä hetki! Seuraa lähetystä omaposti sovelluksella, lataa se maksutta puhelinkaupasta."


Jokasen 30 sekunnin jälkeen:
<Hissimusiikki loppuu, tulee sekunnin pari tauko hiljaista
>Avaa suu sanoaksesi jotain asiakaspalvelijalle (Koska Posti selvästi rakastaa asiakkaitaan ja haluaa palvella niitä, etteivät lyö luuria kiinni)
<"Olet edelleen jonossa, jaksa vielä hetki...."
> :sysopwtf:


10 minuuttia jonossa tätä kirjoittaessa ja 20 kertaa kuullut tuon lauseen.
 
Minkä HELVETIN takia Postin asiakapalvelunumerosta kun soitat ja jonotat. Kirjaimellisesti ja valehtelematta 30 sekunnin välein kuuluu:

"Olet edelleen jonossa, jaksa vielä hetki! Seuraa lähetystä omaposti sovelluksella, lataa se maksutta puhelinkaupasta."


Jokasen 30 sekunnin jälkeen:
<Hissimusiikki loppuu, tulee sekunnin pari tauko hiljaista
>Avaa suu sanoaksesi jotain asiakaspalvelijalle (Koska Posti selvästi rakastaa asiakkaitaan ja haluaa palvella niitä, etteivät lyö luuria kiinni)
<"Olet edelleen jonossa, jaksa vielä hetki...."
> :sysopwtf:


10 minuuttia jonossa tätä kirjoittaessa ja 20 kertaa kuullut tuon lauseen.

Ne toistaa sitä siksi että häipyisit jonosta.


Kävin äsken hakemassa yhden alista standard shippingillä tilatun parin euron usb-kaapelin, posti päätti kuljettaa sen korson k-supermarkettiin.
Olis kai tuossa parin kymmenen kilometrin matkalla ollut muitakin asiamiesposteja.
 
"Lähetys on viivästynyt, sen toimitusta täytyy selvittää tarkemmin. Selvityksen nopeuttamiseksi, täytä oheinen lomake. "

- Lähetyksen tullaus tehty 22.3.2021 klo 18:27
- Lähetyksen käsittelymaksu maksettu Postille 22.3.2021 klo 18:18
- Lähetys odottaa tullaustasi. Tee tullaus ja maksa Postin käsittelymaksu 20 päivän kuluessa saapumisesta. 17.3.2021 klo 14:07

Sitten kun laitat linkistä lomakkeeseen niin "Paketteja on liikkeellä suuri määrä ja siksi lomake on tällä hetkellä suljettu vastaanottajilta. Jotta saat nopeasti apua, otathan meihin yhteyttä OmaPostissa tai puhelimitse: Pakettiasiat: 0100 5577 (ma-pe klo 8-16, la klo 9-16, pvm/mpm), Kirje- ja lehtiasiat: 0100 5445 (ma-pe klo 8-16, pvm/mpm). "

Mahtavaa, 2,5kg painosta prätkän pakoputkea on nyt sitten kadonnut postin toimesta ja minun pitää alkaa soittelemaan niiden tunarien perään. :sdarra: Ei vittu oo todellista. :srofl:
 
"Lähetys on viivästynyt, sen toimitusta täytyy selvittää tarkemmin. Selvityksen nopeuttamiseksi, täytä oheinen lomake. "

- Lähetyksen tullaus tehty 22.3.2021 klo 18:27
- Lähetyksen käsittelymaksu maksettu Postille 22.3.2021 klo 18:18
- Lähetys odottaa tullaustasi. Tee tullaus ja maksa Postin käsittelymaksu 20 päivän kuluessa saapumisesta. 17.3.2021 klo 14:07

Sitten kun laitat linkistä lomakkeeseen niin "Paketteja on liikkeellä suuri määrä ja siksi lomake on tällä hetkellä suljettu vastaanottajilta. Jotta saat nopeasti apua, otathan meihin yhteyttä OmaPostissa tai puhelimitse: Pakettiasiat: 0100 5577 (ma-pe klo 8-16, la klo 9-16, pvm/mpm), Kirje- ja lehtiasiat: 0100 5445 (ma-pe klo 8-16, pvm/mpm). "

Mahtavaa, 2,5kg painosta prätkän pakoputkea on nyt sitten kadonnut postin toimesta ja minun pitää alkaa soittelemaan niiden tunarien perään. :sdarra: Ei vittu oo todellista. :srofl:

Siis mistä sait tiedon, että lähetys on kadonnut?
Ja jos tullauksen teit tosiaan ma-iltana, niin aikaisintaan eiliselle keskiviikolle 24.3. olisin itse tuota odottanut tulevan.
 
Eihän tässä mitään ihmeellistä ole. Ja se oikeastaan nyppii. Lähes oletuksena postin matka hidastuu Suomessa.

Tässä ko. tapauksessa on kyse kokonaan Suomessa tapahtuvasta liikenteestä. Seuraavaksi päiväksi luvattu lähetys kulki aluksi kuten pitikin, ja sitten jäi jumiin, "kuten pitikin". Näin se homma etenee (kunnes jämähtää). Lienee tippunut liukuhihnalta jonnekin, tai joku tarvinnut tilaustani ;) Tilanne 25.3.2021 09.15.
posti-on-matkalla-siellä-jossain.png

Kunhan narisin tänne. Olisi voinut kirjoittaa Mikä harmittaa tänään tjsp. ketjuunkin...
 
Varo vaaraa :
Aaro


Keskustelu aloitettu klo 10:04
  • Hei! Palvelun nopeuttamiseksi, kerro lähetystunnus.

  • hei

  • CP6404xxxxxxx

  • ongelmana lähinnä se, että "kotioven toimituksen vaihtuessa" pakettiautomaattiin omaposti ei tiedä olevinaan enää puhelinnumeroani?!

  • Mikä juttu vai bugi softassa? Millä saan ilmoituksen paketin saapumisesta automaattiin jos puhelinnumeroa ei ole teillä?
    10:05

  • Saanko antaa sen tässä chatissa vai pitääkö olla yhteydessä lähettäjään vai DHL:n?
    10:06

  • Omaposti kyllä tietää puhelinnumerosi, mutta lähetykseen ei ole sitä merkitty. Puhelinnumeron voi lähetykseen lisätä pelkästään lähettäjä.
    Aaro


    10:07
  • Eli miten saan tiedon?

  • miksi tota ei kysytty säpön yhteydessä, jossa tuli viesti

  • Moi! Lähetys CP6404xxxxxxx on matkalla ovelle! Se tulee lähiarkipäivänä klo 8-16. Voit vielä vaihtaa toimitustapaa: https://jakelu.posti.fi/#/CP6404xxxxxxx?t=2LVP2CC&lang=fi. Mukavaa päivää! t. Posti Tämä on Postin robottikaverin automaattinen sähköpostiviesti. Hän ei vielä osaa lukea – älä siis vastaa hänelle.

  • Eikö tämä nyt ole aika vitun paska systeemi?


  • tarjotaan vaihtoehto muuttaa lähetystapaa, mutta puhnuymero ei tule perille ja paketti ei voi noutaa?
    10:08

  • Tietoa ei saa kuin tekstiviestillä. Säpö on automaattinen ja oletuksena on että lähetyksessä on numero.
    Aaro



  • Eli en tule saamaan tietoa, että paketti on pakettiautomaatissa?


  • Tulette kyllä tiedon saamaan, mutta ette noutokoodia.
    Aaro


    10:09
  • No tämähän meni sitten harvinaisen hienosti


  • eli mitä nytten?


  • Suosittelen, että pyydätte lähettäjää lisäämään numeron.
    Aaro


  • Haluaisin vielä tiedon, onko tämä postin palvelu, jota käytin, joka on lähetetty Posti <noreply.ilmoitukset@posti.com>
    10:10
  • vai DHL. koska jos palvelu on postin ja retu ohjelma ei osaa tuota numeroa liittää eteenpäin valitan asiasta.

  • jota käytännössä teen jo nytten.

  • Ei voi helvetti olla tällästä systeemiä, jossa puhelinnumero ei liiku mukana ja kyseessä on mielestäni TEIDÄN palvelu.
    10:11

  • Koska lähettäjällä ja DHL:llä numeroni on ollut.


  • Jos tuota sähköpostia tarkoitatte niin kyllä se meidän palvelu on.
    Aaro


    10:12
  • Varmistin vain. Mikäs on oikea osoite reklamoida palvelustanne


  • Missä tälläiseen saa oikeasti muutoksen.


  • Mitään reklamointi sähköpostia yms tuohon ei valitettavasti ole.
    Aaro


    10:14
  • Kuulostaa toimivalta systeemiltä

  • luultavasti rahoitetaan verovaroin.


  • Ainakin customercareservice pamahti säpöön, joten jatkan sitäkautta. Hyvää päivänjatkoa.


  • Kiitos kuin myös!

Eli karkeasti maanantaina vituttaa jälleen harvinaisen paljon. MDPC kaapelisukat tulossa DHL palvelulla postille, kunnes astuin postin ansaan ohjata paketti pakettiautomaattiin, josta en saa enää noutokoodia, jota en voi siis enää siitä syystä noutaa.. Ei voi taas tajuta systeemin paskuutta, ei juma vitun lauta. MIKÄ helvetti niitäkin estää "omistajaa" tai vastaanottajaa täydentämään tietoja tunnistetussa omaposti palvelussa?!?
Onni onnettomuudessa. Paketti ei ajautunut pakettiautomaattiin, koska "automaatti on täysi" (tai kuski ei polkassut sitä sinne, koska ei ollut puhelinnumeroa, tää ihan perus folioilua..).
Nyt saa MDPC sukat, ja pääsee väkertämään konetta kasaan.


Noudettavissa
24.03.2021 15:45
Saapumisilmoitus lähetetty vastaanottajalle sähköpostilla.



24.03.2021 15:45
Saapumisilmoitus on lähetetty vastaanottajalle kirjeenä. Lähetys on noudettavissa postista, kun saapumisilmoitus on tullut perille.



24.03.2021 15:43
Lähetys on noudettavissa Postin noutopisteestä saapumisilmoituksella tai lähetystunnuksella. Pakettiautomaatista nouto vain lokerokoodilla.
LOHJA


24.03.2021 14:04
Pakettiautomaatti on täynnä. Toimitus postiin. Lähetys voi viivästyä työpäivällä.
LOHJA


24.03.2021 07:33
Lähetystä kuljetetaan vastaanottajalle.
LOHJA


24.03.2021 04:28
Lähetys on kuljetuksessa.
HELSINKI


23.03.2021 14:33
Lähetys on lajiteltu.
VANTAA


23.03.2021 14:26
Lähetys on saapunut kohdemaahan.
Posti Logistiikkakeskus


20.03.2021 19:57
Lähetyksen vastaanottajan puhelinnumeroa ei ole saatu



20.03.2021 19:57
Noutopiste vahvistettu



20.03.2021 16:04
Lähetyksen vastaanottajaa on tavoiteltu sähköpostitse



20.03.2021 16:03
Lähetyksen vastaanottajan puhelinnumeroa ei ole saatu



19.03.2021 09:39
Lähetys on lähtenyt lähtömaasta
Skannaus ulkomailla IPS


17.03.2021 19:39
Lähetys on otettu kuljetettavaksi
Skannaus ulkomailla IPS
Paketin sai onneksi noudettua ja pääsi väkertämään nilsin sukkia Gene VI historiikkiin.
 
Siis mistä sait tiedon, että lähetys on kadonnut?
Ja jos tullauksen teit tosiaan ma-iltana, niin aikaisintaan eiliselle keskiviikolle 24.3. olisin itse tuota odottanut tulevan.

En tiiä mikä homma oli mutta joku härö ettei ollut liikahtanut tullista mihinkään. Nyt kuulemma alkaa taas paketti liikkumaan eli homma siltä osin näyttäs olevan selvä. Ei tohon mitään selitystä ollut, jotain outoa vain.
 
Viimeksi muokattu:
Ei suoranaisesti liity postin kulkemiseen, mutta näköjään Posti ehdottaa Plus-paketteja, kun syöttää paketin koot sivulla. Ennen ehdotti normipaketteja, jotka menevät myös pakettiautomaattiin t. Plus-paketin ostaja
 
Viimeistään 25.3 olisi pitänyt tulla Britannian Ebaystä pari hdmi-dvi sovitinta joiden hinta toimituskulujen jälkeen jäi alle 21€. Mutta eipä ole tullut ja postin virkailija selitti että minulla pitäisi olla jäljitystunnus että he näkevät tarkemmin pakettini sijainnin. Sitähän ei tuo myyjä antanut. Pelkästään nimellä virkailija ei löytänyt pakettiani mistään.

Kun sanoin että en ole saanut sitä jäljitystunnusta niin virkailija löi luurin korvaan. Pari viikkoa sitten tilasin ebayn kautta Ranskasta musteita, arvioitua saapumisaikaa ei annettu joten nyt ollaan sitten ihmeissään kun ei tiedä onko ne musteet tulossa ollenkaan. Voi olla että ovat jo Suomessa mutta Posti sitten on hukannut ne.

Vuoden vaihteessa tilasin Hangosta paketin jolla kesti 1-1.5 kuukautta tulla tänne Pohjois-Pohjanmaan eteläosiin. Soitin Postiin ja ihmettelin missä paketti kuppaa, niin sitten meni enää 4 päivää niin paketti oli tullut.

Ei voi kehua tuota laitosta.
 
Viimeksi muokattu:
Viimeistään 25.3 olisi pitänyt tulla Britannian Ebaystä pari hdmi-dvi sovitinta joiden hinta toimituskulujen jälkeen jäi alle 21€. Mutta eipä ole tullut ja postin virkailija selitti että minulla pitäisi olla jäljitystunnus että he näkevät tarkemmin pakettini sijainnin. Sitähän ei tuo myyjä antanut. Pelkästään nimellä virkailija ei löytänyt pakettiani mistään.

Kun sanoin että en ole saanut sitä jäljitystunnusta niin virkailija löi luurin korvaan. Pari viikkoa sitten tilasin ebayn kautta Ranskasta musteita, arvioitua saapumisaikaa ei annettu joten nyt ollaan sitten ihmeissään kun ei tiedä onko ne musteet tulossa ollenkaan. Voi olla että ovat jo Suomessa mutta Posti sitten on hukannut ne.

Vuoden vaihteessa tilasin Hangosta paketin jolla kesti 1-1.5 kuukautta tulla tänne Pohjois-Pohjanmaan eteläosiin. Soitin Postiin ja ihmettelin missä paketti kuppaa, niin sitten meni enää 4 päivää niin paketti oli tullut.

Ei voi kehua tuota laitosta.
Kyllä, sinulla pitää olla lähetystunnus ja vielä sellainen, että se näkyy Postin seurannassa. Jos sinulla ei ole lähetystunnusta, niin silloin paketti on lähtenyt tulemaan kirjeenä ja siinä ei ole seurantaa. Joten Posti tai kukaan ei voi auttaa sinua asiassa, pitää vain odotella. Ainut paikka johon voit olla yhteydessä on myyjä. Turha syyttää Postia, paketti/kirje ei välttämättä ole vielä edes päässyt Briteistä pois Brexitin takia.

Jos sinulla on lähetystunnus, mutta sillä ei löydy Postin seurannasta mitään, niin joko paketti ei ole vielä tullut Suomeen tai seuranta ei ole välttämättä luotettava. Joten tällaisessakin tapauksessa Posti ei voi sinua auttaa, vaan joudut odottelemaan. Ota yhteyttä myyjään.
 
Tällä viikolla ainakin itselläni on Postin palvelut toimineet pitkästä aikaa suorastaan loistavasti. Kaksi pakettia kotiintoimituksena sinä päivänä kuin oli luvattukin, kaksi pakettia läheiseen pakettiautomaattiin johon ei ole yhtään pakettia varmaan puoleen vuoten sopinut (tosin toista en ole vielä kerinnyt noutamaan kun vasta hetki sitten tuli tieto että on noudettavissa), muutama kiinapussukka tullut perille jne. Pitkästä aikaa ainakin muutaman päivän verran on hyvä fiilis Postin palveluista.

Luultavasti kun tämän nyt tänne erehtyi kirjoittamaan niin pariin viikkoon mikään ei suju ja automaatissa oleva pakettikin on väärä tai lokero ei avaudu tai jotain muuta vastaavaa... :D
 
Kyllä, sinulla pitää olla lähetystunnus ja vielä sellainen, että se näkyy Postin seurannassa. Jos sinulla ei ole lähetystunnusta, niin silloin paketti on lähtenyt tulemaan kirjeenä ja siinä ei ole seurantaa. Joten Posti tai kukaan ei voi auttaa sinua asiassa, pitää vain odotella. Ainut paikka johon voit olla yhteydessä on myyjä. Turha syyttää Postia, paketti/kirje ei välttämättä ole vielä edes päässyt Briteistä pois Brexitin takia.

Jos sinulla on lähetystunnus, mutta sillä ei löydy Postin seurannasta mitään, niin joko paketti ei ole vielä tullut Suomeen tai seuranta ei ole välttämättä luotettava. Joten tällaisessakin tapauksessa Posti ei voi sinua auttaa, vaan joudut odottelemaan. Ota yhteyttä myyjään.

Joo, luinkin äsken että Britannian paketeilla on kova ruuhka joten arvioitu saapumisaika ei pidä enää paikkaansa. Pitää vain ajatella että kyllä se paketti tulee ajan kanssa, kuten myös Ranskan paketti.
 
Tulli ja posti on kyllä ihme laitoksia. Huomas yhden paketin kohdalla kun heittelin seurantanumeroita huvikseen tuonne postin seurantaan, että jääny suomen tulliin kii ja vaatii tullausta. On se saatana kumma että mitään ilmotusta oo tullut mistään. Varmaan pitäs olla joku ajatustenlukija. Sen verran pitkään ollu siellä jo että ois pitänyt kirjekkin tulla siitä mutta ei...
 
Itsehän tässä odotellut tovin että tästä kuuluisi jotain. No, pitää vissiin antaa vähän aikaa vaan...
 

Liitteet

  • FC7B76CF-6A84-4DF0-BF40-2524DA9108C8.jpeg
    FC7B76CF-6A84-4DF0-BF40-2524DA9108C8.jpeg
    471,8 KB · Luettu: 228
Kyllä meille jotka tänne ketjuun kirjotetaan postin ohjeita kuuluis posti maksaa jotain palkkaa, kun ne itse tee mitään :D

Tällä sivulla pysty sitten maksaan sen käsittelymaksun:

 
Kyllä meille jotka tänne ketjuun kirjotetaan postin ohjeita kuuluis posti maksaa jotain palkkaa, kun ne itse tee mitään :D

Tällä sivulla pysty sitten maksaan sen käsittelymaksun:

Ei helvetti! Mä luulin että se maksu meni siinä samalla kun tullausta tein, erikseen piti vielä se summakin laittaa...
Joo, palkkaa teille avuliallle
Noh, sen siitä saa kun ei lue tarkkaan ja kännykällä suorittelee. Kiitos, jospa paketti lähtisi etenemään
 
Lähetysten seuranta antaa vissiin systemaattisesti yli-optimistisia arvioita sillä 4 viimeistä pakettiautomaattia pakettia ovat kaikki heittäneet "lähetys on viivästynyt se toimitetaan 1-2 työpäivän kuluessa"
 
Tuli paketti joka oli jätettu torstai-iltana Hämeenlinnassa postiin eli oli lähtenyt vasta perjantaina, jo tänään haettavaksi Turusta.

Aika kivaa, en hetkeäkään olisi odottanut että se ehtisi tulla näin nopeasti, oikein yllätyin kun tuli tekstiviesti. Taitaa olla eka paketti jonka saan lauantaina.(en kyllä niin aktiivisesti osta netistä mitään)

Minkä takia tuolla asiamiespostissa muuten tuputetaan pakettia noutaessa jotain nollakuittia? Mitä ihmettä kukaan sellaisella mitään tekisi. Se paketin hakijahan haluaa ja saa sen tavaran? Vastaanottaja ehkä voi olla kiinnostunut jossain tapauksissa siitä että seurannassa näkyy oikeaoppisesti että vastaanottaja on saanut tavaran.

Toi Turun keskustan posti on siis nyt jotain 3 kuukautta toiminut vanhan oikean postin korvikkeena. Ainakin noita helposti lähetyksiä ne on vähän kirjannut miten sattuu ja esim. ennen viittä tuotuja lähetyksiä on jätetty sinne lojumaan ja sitten kirjattu vasta jotain 10 yli, jolloin ne lähtevät vasta seuraavana päivänä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 512
Viestejä
4 863 120
Jäsenet
78 608
Uusin jäsen
Sisunissila

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom