Postin kulkemisen vaikeus

Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 130
Eipä ole tällekään 10.3. jälkeen tapahtunut mitään...
Ja eipä ole reklamointiinkaan vastattu yhtikäs mitään...

Ostaja aika hiilenä jo asiassa... Vittu.
Itsellä on n. 3 / 12 mennyt perille tammikuun ja helmikuun aikana UK:hon lähetetyistä. Toissaviikolla meni perille yksi ja viime viikolla kaksi, satunnaisessa järjestyksessä.

Kummallisesti ostajat ovat olleet toistaiseksi ymmärtäväisiä, viikon-parin välein olen laittanut statusta (postin tiedotteet, hs:n artikkelit, muille asiakkaille perillemenot, postin reklamaation status yms.).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 202
Itsellä on n. 3 / 12 mennyt perille tammikuun ja helmikuun aikana UK:hon lähetetyistä. Toissaviikolla meni perille yksi ja viime viikolla kaksi, satunnaisessa järjestyksessä.

Kummallisesti ostajat ovat olleet toistaiseksi ymmärtäväisiä, viikon-parin välein olen laittanut statusta (postin tiedotteet, hs:n artikkelit, muille asiakkaille perillemenot, postin reklamaation status yms.).
No kyllä tuo ostaja sinänsä ymmärtää... On vain suhteellisen arvokas tuo lähetys. Ja toki tietää että mä en oikein voi rahojakaan palauttaa kun en paketti enää "kiinni" saa.
 

vipe

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 887
Screenshot_20210323-155502_OmaPosti.jpg


Viime aikoina tutuksi käynyt, 1/6 paketista on tullut perille saakka. Jokaisen paketin tarrasta puhelinnumero löytynyt.

On tää näköjään vaikeeta. Taas jännätään mihin asiamiespostiin on dumpattu. Sekään kun ei vielä ole selvillä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
420
Tuli paketti ihan kauniisti ovelle, ilmeisesti tosiaan auttoi että amazonista iskenyt toiselle osoiteriville ovikoodin. Muuten ei ehkä puheista päätellen olisi...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
509
Näköjään päivitettyyn appiin ei saa enää lisättyä itse ulkomailta tulevaa pakettia joka kuitenkin postin seurannalla löytyy ihan normaalisti. Toivottavasti yksittäinen ongelma, eikä tietoinen valinta postin puolelta.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
958
Minkä HELVETIN takia Postin asiakapalvelunumerosta kun soitat ja jonotat. Kirjaimellisesti ja valehtelematta 30 sekunnin välein kuuluu:

"Olet edelleen jonossa, jaksa vielä hetki! Seuraa lähetystä omaposti sovelluksella, lataa se maksutta puhelinkaupasta."


Jokasen 30 sekunnin jälkeen:
<Hissimusiikki loppuu, tulee sekunnin pari tauko hiljaista
>Avaa suu sanoaksesi jotain asiakaspalvelijalle (Koska Posti selvästi rakastaa asiakkaitaan ja haluaa palvella niitä, etteivät lyö luuria kiinni)
<"Olet edelleen jonossa, jaksa vielä hetki...."
> :sysopwtf:


10 minuuttia jonossa tätä kirjoittaessa ja 20 kertaa kuullut tuon lauseen.
 

0nanias

Make ATK Great Again
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
1 890
Minkä HELVETIN takia Postin asiakapalvelunumerosta kun soitat ja jonotat. Kirjaimellisesti ja valehtelematta 30 sekunnin välein kuuluu:

"Olet edelleen jonossa, jaksa vielä hetki! Seuraa lähetystä omaposti sovelluksella, lataa se maksutta puhelinkaupasta."


Jokasen 30 sekunnin jälkeen:
<Hissimusiikki loppuu, tulee sekunnin pari tauko hiljaista
>Avaa suu sanoaksesi jotain asiakaspalvelijalle (Koska Posti selvästi rakastaa asiakkaitaan ja haluaa palvella niitä, etteivät lyö luuria kiinni)
<"Olet edelleen jonossa, jaksa vielä hetki...."
> :sysopwtf:


10 minuuttia jonossa tätä kirjoittaessa ja 20 kertaa kuullut tuon lauseen.
Ne toistaa sitä siksi että häipyisit jonosta.


Kävin äsken hakemassa yhden alista standard shippingillä tilatun parin euron usb-kaapelin, posti päätti kuljettaa sen korson k-supermarkettiin.
Olis kai tuossa parin kymmenen kilometrin matkalla ollut muitakin asiamiesposteja.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
74
"Lähetys on viivästynyt, sen toimitusta täytyy selvittää tarkemmin. Selvityksen nopeuttamiseksi, täytä oheinen lomake. "

- Lähetyksen tullaus tehty 22.3.2021 klo 18:27
- Lähetyksen käsittelymaksu maksettu Postille 22.3.2021 klo 18:18
- Lähetys odottaa tullaustasi. Tee tullaus ja maksa Postin käsittelymaksu 20 päivän kuluessa saapumisesta. 17.3.2021 klo 14:07

Sitten kun laitat linkistä lomakkeeseen niin "Paketteja on liikkeellä suuri määrä ja siksi lomake on tällä hetkellä suljettu vastaanottajilta. Jotta saat nopeasti apua, otathan meihin yhteyttä OmaPostissa tai puhelimitse: Pakettiasiat: 0100 5577 (ma-pe klo 8-16, la klo 9-16, pvm/mpm), Kirje- ja lehtiasiat: 0100 5445 (ma-pe klo 8-16, pvm/mpm). "

Mahtavaa, 2,5kg painosta prätkän pakoputkea on nyt sitten kadonnut postin toimesta ja minun pitää alkaa soittelemaan niiden tunarien perään. :sdarra: Ei vittu oo todellista. :srofl:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 202
"Lähetys on viivästynyt, sen toimitusta täytyy selvittää tarkemmin. Selvityksen nopeuttamiseksi, täytä oheinen lomake. "

- Lähetyksen tullaus tehty 22.3.2021 klo 18:27
- Lähetyksen käsittelymaksu maksettu Postille 22.3.2021 klo 18:18
- Lähetys odottaa tullaustasi. Tee tullaus ja maksa Postin käsittelymaksu 20 päivän kuluessa saapumisesta. 17.3.2021 klo 14:07

Sitten kun laitat linkistä lomakkeeseen niin "Paketteja on liikkeellä suuri määrä ja siksi lomake on tällä hetkellä suljettu vastaanottajilta. Jotta saat nopeasti apua, otathan meihin yhteyttä OmaPostissa tai puhelimitse: Pakettiasiat: 0100 5577 (ma-pe klo 8-16, la klo 9-16, pvm/mpm), Kirje- ja lehtiasiat: 0100 5445 (ma-pe klo 8-16, pvm/mpm). "

Mahtavaa, 2,5kg painosta prätkän pakoputkea on nyt sitten kadonnut postin toimesta ja minun pitää alkaa soittelemaan niiden tunarien perään. :sdarra: Ei vittu oo todellista. :srofl:
Siis mistä sait tiedon, että lähetys on kadonnut?
Ja jos tullauksen teit tosiaan ma-iltana, niin aikaisintaan eiliselle keskiviikolle 24.3. olisin itse tuota odottanut tulevan.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 752
Eihän tässä mitään ihmeellistä ole. Ja se oikeastaan nyppii. Lähes oletuksena postin matka hidastuu Suomessa.

Tässä ko. tapauksessa on kyse kokonaan Suomessa tapahtuvasta liikenteestä. Seuraavaksi päiväksi luvattu lähetys kulki aluksi kuten pitikin, ja sitten jäi jumiin, "kuten pitikin". Näin se homma etenee (kunnes jämähtää). Lienee tippunut liukuhihnalta jonnekin, tai joku tarvinnut tilaustani ;) Tilanne 25.3.2021 09.15.
posti-on-matkalla-siellä-jossain.png

Kunhan narisin tänne. Olisi voinut kirjoittaa Mikä harmittaa tänään tjsp. ketjuunkin...
 

Eramaankettu

Lost and Forgotten
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
2 061
Varo vaaraa :
Aaro


Keskustelu aloitettu klo 10:04
  • Hei! Palvelun nopeuttamiseksi, kerro lähetystunnus.

  • hei

  • CP6404xxxxxxx

  • ongelmana lähinnä se, että "kotioven toimituksen vaihtuessa" pakettiautomaattiin omaposti ei tiedä olevinaan enää puhelinnumeroani?!

  • Mikä juttu vai bugi softassa? Millä saan ilmoituksen paketin saapumisesta automaattiin jos puhelinnumeroa ei ole teillä?
    10:05

  • Saanko antaa sen tässä chatissa vai pitääkö olla yhteydessä lähettäjään vai DHL:n?
    10:06

  • Omaposti kyllä tietää puhelinnumerosi, mutta lähetykseen ei ole sitä merkitty. Puhelinnumeron voi lähetykseen lisätä pelkästään lähettäjä.
    Aaro


    10:07
  • Eli miten saan tiedon?

  • miksi tota ei kysytty säpön yhteydessä, jossa tuli viesti

  • Moi! Lähetys CP6404xxxxxxx on matkalla ovelle! Se tulee lähiarkipäivänä klo 8-16. Voit vielä vaihtaa toimitustapaa: https://jakelu.posti.fi/#/CP6404xxxxxxx?t=2LVP2CC&lang=fi. Mukavaa päivää! t. Posti Tämä on Postin robottikaverin automaattinen sähköpostiviesti. Hän ei vielä osaa lukea – älä siis vastaa hänelle.

  • Eikö tämä nyt ole aika vitun paska systeemi?


  • tarjotaan vaihtoehto muuttaa lähetystapaa, mutta puhnuymero ei tule perille ja paketti ei voi noutaa?
    10:08

  • Tietoa ei saa kuin tekstiviestillä. Säpö on automaattinen ja oletuksena on että lähetyksessä on numero.
    Aaro



  • Eli en tule saamaan tietoa, että paketti on pakettiautomaatissa?


  • Tulette kyllä tiedon saamaan, mutta ette noutokoodia.
    Aaro


    10:09
  • No tämähän meni sitten harvinaisen hienosti


  • eli mitä nytten?


  • Suosittelen, että pyydätte lähettäjää lisäämään numeron.
    Aaro


  • Haluaisin vielä tiedon, onko tämä postin palvelu, jota käytin, joka on lähetetty Posti <noreply.ilmoitukset@posti.com>
    10:10
  • vai DHL. koska jos palvelu on postin ja retu ohjelma ei osaa tuota numeroa liittää eteenpäin valitan asiasta.

  • jota käytännössä teen jo nytten.

  • Ei voi helvetti olla tällästä systeemiä, jossa puhelinnumero ei liiku mukana ja kyseessä on mielestäni TEIDÄN palvelu.
    10:11

  • Koska lähettäjällä ja DHL:llä numeroni on ollut.


  • Jos tuota sähköpostia tarkoitatte niin kyllä se meidän palvelu on.
    Aaro


    10:12
  • Varmistin vain. Mikäs on oikea osoite reklamoida palvelustanne


  • Missä tälläiseen saa oikeasti muutoksen.


  • Mitään reklamointi sähköpostia yms tuohon ei valitettavasti ole.
    Aaro


    10:14
  • Kuulostaa toimivalta systeemiltä

  • luultavasti rahoitetaan verovaroin.


  • Ainakin customercareservice pamahti säpöön, joten jatkan sitäkautta. Hyvää päivänjatkoa.


  • Kiitos kuin myös!

Eli karkeasti maanantaina vituttaa jälleen harvinaisen paljon. MDPC kaapelisukat tulossa DHL palvelulla postille, kunnes astuin postin ansaan ohjata paketti pakettiautomaattiin, josta en saa enää noutokoodia, jota en voi siis enää siitä syystä noutaa.. Ei voi taas tajuta systeemin paskuutta, ei juma vitun lauta. MIKÄ helvetti niitäkin estää "omistajaa" tai vastaanottajaa täydentämään tietoja tunnistetussa omaposti palvelussa?!?
Onni onnettomuudessa. Paketti ei ajautunut pakettiautomaattiin, koska "automaatti on täysi" (tai kuski ei polkassut sitä sinne, koska ei ollut puhelinnumeroa, tää ihan perus folioilua..).
Nyt saa MDPC sukat, ja pääsee väkertämään konetta kasaan.


Noudettavissa
24.03.2021 15:45
Saapumisilmoitus lähetetty vastaanottajalle sähköpostilla.



24.03.2021 15:45
Saapumisilmoitus on lähetetty vastaanottajalle kirjeenä. Lähetys on noudettavissa postista, kun saapumisilmoitus on tullut perille.



24.03.2021 15:43
Lähetys on noudettavissa Postin noutopisteestä saapumisilmoituksella tai lähetystunnuksella. Pakettiautomaatista nouto vain lokerokoodilla.
LOHJA


24.03.2021 14:04
Pakettiautomaatti on täynnä. Toimitus postiin. Lähetys voi viivästyä työpäivällä.
LOHJA


24.03.2021 07:33
Lähetystä kuljetetaan vastaanottajalle.
LOHJA


24.03.2021 04:28
Lähetys on kuljetuksessa.
HELSINKI


23.03.2021 14:33
Lähetys on lajiteltu.
VANTAA


23.03.2021 14:26
Lähetys on saapunut kohdemaahan.
Posti Logistiikkakeskus


20.03.2021 19:57
Lähetyksen vastaanottajan puhelinnumeroa ei ole saatu



20.03.2021 19:57
Noutopiste vahvistettu



20.03.2021 16:04
Lähetyksen vastaanottajaa on tavoiteltu sähköpostitse



20.03.2021 16:03
Lähetyksen vastaanottajan puhelinnumeroa ei ole saatu



19.03.2021 09:39
Lähetys on lähtenyt lähtömaasta
Skannaus ulkomailla IPS


17.03.2021 19:39
Lähetys on otettu kuljetettavaksi
Skannaus ulkomailla IPS
Paketin sai onneksi noudettua ja pääsi väkertämään nilsin sukkia Gene VI historiikkiin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
74
Siis mistä sait tiedon, että lähetys on kadonnut?
Ja jos tullauksen teit tosiaan ma-iltana, niin aikaisintaan eiliselle keskiviikolle 24.3. olisin itse tuota odottanut tulevan.
En tiiä mikä homma oli mutta joku härö ettei ollut liikahtanut tullista mihinkään. Nyt kuulemma alkaa taas paketti liikkumaan eli homma siltä osin näyttäs olevan selvä. Ei tohon mitään selitystä ollut, jotain outoa vain.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
616
Ei suoranaisesti liity postin kulkemiseen, mutta näköjään Posti ehdottaa Plus-paketteja, kun syöttää paketin koot sivulla. Ennen ehdotti normipaketteja, jotka menevät myös pakettiautomaattiin t. Plus-paketin ostaja
 

cl0

Liittynyt
14.02.2018
Viestejä
377
Viimeistään 25.3 olisi pitänyt tulla Britannian Ebaystä pari hdmi-dvi sovitinta joiden hinta toimituskulujen jälkeen jäi alle 21€. Mutta eipä ole tullut ja postin virkailija selitti että minulla pitäisi olla jäljitystunnus että he näkevät tarkemmin pakettini sijainnin. Sitähän ei tuo myyjä antanut. Pelkästään nimellä virkailija ei löytänyt pakettiani mistään.

Kun sanoin että en ole saanut sitä jäljitystunnusta niin virkailija löi luurin korvaan. Pari viikkoa sitten tilasin ebayn kautta Ranskasta musteita, arvioitua saapumisaikaa ei annettu joten nyt ollaan sitten ihmeissään kun ei tiedä onko ne musteet tulossa ollenkaan. Voi olla että ovat jo Suomessa mutta Posti sitten on hukannut ne.

Vuoden vaihteessa tilasin Hangosta paketin jolla kesti 1-1.5 kuukautta tulla tänne Pohjois-Pohjanmaan eteläosiin. Soitin Postiin ja ihmettelin missä paketti kuppaa, niin sitten meni enää 4 päivää niin paketti oli tullut.

Ei voi kehua tuota laitosta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 059
Viimeistään 25.3 olisi pitänyt tulla Britannian Ebaystä pari hdmi-dvi sovitinta joiden hinta toimituskulujen jälkeen jäi alle 21€. Mutta eipä ole tullut ja postin virkailija selitti että minulla pitäisi olla jäljitystunnus että he näkevät tarkemmin pakettini sijainnin. Sitähän ei tuo myyjä antanut. Pelkästään nimellä virkailija ei löytänyt pakettiani mistään.

Kun sanoin että en ole saanut sitä jäljitystunnusta niin virkailija löi luurin korvaan. Pari viikkoa sitten tilasin ebayn kautta Ranskasta musteita, arvioitua saapumisaikaa ei annettu joten nyt ollaan sitten ihmeissään kun ei tiedä onko ne musteet tulossa ollenkaan. Voi olla että ovat jo Suomessa mutta Posti sitten on hukannut ne.

Vuoden vaihteessa tilasin Hangosta paketin jolla kesti 1-1.5 kuukautta tulla tänne Pohjois-Pohjanmaan eteläosiin. Soitin Postiin ja ihmettelin missä paketti kuppaa, niin sitten meni enää 4 päivää niin paketti oli tullut.

Ei voi kehua tuota laitosta.
Kyllä, sinulla pitää olla lähetystunnus ja vielä sellainen, että se näkyy Postin seurannassa. Jos sinulla ei ole lähetystunnusta, niin silloin paketti on lähtenyt tulemaan kirjeenä ja siinä ei ole seurantaa. Joten Posti tai kukaan ei voi auttaa sinua asiassa, pitää vain odotella. Ainut paikka johon voit olla yhteydessä on myyjä. Turha syyttää Postia, paketti/kirje ei välttämättä ole vielä edes päässyt Briteistä pois Brexitin takia.

Jos sinulla on lähetystunnus, mutta sillä ei löydy Postin seurannasta mitään, niin joko paketti ei ole vielä tullut Suomeen tai seuranta ei ole välttämättä luotettava. Joten tällaisessakin tapauksessa Posti ei voi sinua auttaa, vaan joudut odottelemaan. Ota yhteyttä myyjään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 451
Tällä viikolla ainakin itselläni on Postin palvelut toimineet pitkästä aikaa suorastaan loistavasti. Kaksi pakettia kotiintoimituksena sinä päivänä kuin oli luvattukin, kaksi pakettia läheiseen pakettiautomaattiin johon ei ole yhtään pakettia varmaan puoleen vuoten sopinut (tosin toista en ole vielä kerinnyt noutamaan kun vasta hetki sitten tuli tieto että on noudettavissa), muutama kiinapussukka tullut perille jne. Pitkästä aikaa ainakin muutaman päivän verran on hyvä fiilis Postin palveluista.

Luultavasti kun tämän nyt tänne erehtyi kirjoittamaan niin pariin viikkoon mikään ei suju ja automaatissa oleva pakettikin on väärä tai lokero ei avaudu tai jotain muuta vastaavaa... :D
 

cl0

Liittynyt
14.02.2018
Viestejä
377
Kyllä, sinulla pitää olla lähetystunnus ja vielä sellainen, että se näkyy Postin seurannassa. Jos sinulla ei ole lähetystunnusta, niin silloin paketti on lähtenyt tulemaan kirjeenä ja siinä ei ole seurantaa. Joten Posti tai kukaan ei voi auttaa sinua asiassa, pitää vain odotella. Ainut paikka johon voit olla yhteydessä on myyjä. Turha syyttää Postia, paketti/kirje ei välttämättä ole vielä edes päässyt Briteistä pois Brexitin takia.

Jos sinulla on lähetystunnus, mutta sillä ei löydy Postin seurannasta mitään, niin joko paketti ei ole vielä tullut Suomeen tai seuranta ei ole välttämättä luotettava. Joten tällaisessakin tapauksessa Posti ei voi sinua auttaa, vaan joudut odottelemaan. Ota yhteyttä myyjään.
Joo, luinkin äsken että Britannian paketeilla on kova ruuhka joten arvioitu saapumisaika ei pidä enää paikkaansa. Pitää vain ajatella että kyllä se paketti tulee ajan kanssa, kuten myös Ranskan paketti.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
357
Tulli ja posti on kyllä ihme laitoksia. Huomas yhden paketin kohdalla kun heittelin seurantanumeroita huvikseen tuonne postin seurantaan, että jääny suomen tulliin kii ja vaatii tullausta. On se saatana kumma että mitään ilmotusta oo tullut mistään. Varmaan pitäs olla joku ajatustenlukija. Sen verran pitkään ollu siellä jo että ois pitänyt kirjekkin tulla siitä mutta ei...
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
357
Kyllä meille jotka tänne ketjuun kirjotetaan postin ohjeita kuuluis posti maksaa jotain palkkaa, kun ne itse tee mitään :D

Tällä sivulla pysty sitten maksaan sen käsittelymaksun:

 
Liittynyt
16.09.2020
Viestejä
19
Kyllä meille jotka tänne ketjuun kirjotetaan postin ohjeita kuuluis posti maksaa jotain palkkaa, kun ne itse tee mitään :D

Tällä sivulla pysty sitten maksaan sen käsittelymaksun:

Ei helvetti! Mä luulin että se maksu meni siinä samalla kun tullausta tein, erikseen piti vielä se summakin laittaa...
Joo, palkkaa teille avuliallle
Noh, sen siitä saa kun ei lue tarkkaan ja kännykällä suorittelee. Kiitos, jospa paketti lähtisi etenemään
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 311
Lähetysten seuranta antaa vissiin systemaattisesti yli-optimistisia arvioita sillä 4 viimeistä pakettiautomaattia pakettia ovat kaikki heittäneet "lähetys on viivästynyt se toimitetaan 1-2 työpäivän kuluessa"
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 739
Tuli paketti joka oli jätettu torstai-iltana Hämeenlinnassa postiin eli oli lähtenyt vasta perjantaina, jo tänään haettavaksi Turusta.

Aika kivaa, en hetkeäkään olisi odottanut että se ehtisi tulla näin nopeasti, oikein yllätyin kun tuli tekstiviesti. Taitaa olla eka paketti jonka saan lauantaina.(en kyllä niin aktiivisesti osta netistä mitään)

Minkä takia tuolla asiamiespostissa muuten tuputetaan pakettia noutaessa jotain nollakuittia? Mitä ihmettä kukaan sellaisella mitään tekisi. Se paketin hakijahan haluaa ja saa sen tavaran? Vastaanottaja ehkä voi olla kiinnostunut jossain tapauksissa siitä että seurannassa näkyy oikeaoppisesti että vastaanottaja on saanut tavaran.

Toi Turun keskustan posti on siis nyt jotain 3 kuukautta toiminut vanhan oikean postin korvikkeena. Ainakin noita helposti lähetyksiä ne on vähän kirjannut miten sattuu ja esim. ennen viittä tuotuja lähetyksiä on jätetty sinne lojumaan ja sitten kirjattu vasta jotain 10 yli, jolloin ne lähtevät vasta seuraavana päivänä.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 130
Aika kivaa, en hetkeäkään olisi odottanut että se ehtisi tulla näin nopeasti, oikein yllätyin kun tuli tekstiviesti. Taitaa olla eka paketti jonka saan lauantaina.(en kyllä niin aktiivisesti osta netistä mitään)
Alueesta riippuen tuo on ollut jo vuosikausia noin, 2015 alkoi nämä lauantaitoimitukset.
Minkä takia tuolla asiamiespostissa muuten tuputetaan pakettia noutaessa jotain nollakuittia? Mitä ihmettä kukaan sellaisella mitään tekisi. Se paketin hakijahan haluaa ja saa sen tavaran?
Ei minulle ole koskaan tuputettu missään toimipisteessä kuittia noudosta, se on varmaan vain tuon nimenomaisen toimipisteen tai kassahenkilön tapa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
74
Siellä se taitaa pyöriä ympyrää.

Näköjään...

"Lähetys on viivästynyt, sen toimitusta täytyy selvittää tarkemmin. Selvityksen nopeuttamiseksi, täytä oheinen lomake. "

- Lähetyksen tullaus tehty 22.3.2021 klo 18:27
- Lähetyksen käsittelymaksu maksettu Postille 22.3.2021 klo 18:18
- Lähetys odottaa tullaustasi. Tee tullaus ja maksa Postin käsittelymaksu 20 päivän kuluessa saapumisesta. 17.3.2021 klo 14:07

Sitten kun laitat linkistä lomakkeeseen niin "Paketteja on liikkeellä suuri määrä ja siksi lomake on tällä hetkellä suljettu vastaanottajilta. Jotta saat nopeasti apua, otathan meihin yhteyttä OmaPostissa tai puhelimitse: Pakettiasiat: 0100 5577 (ma-pe klo 8-16, la klo 9-16, pvm/mpm), Kirje- ja lehtiasiat: 0100 5445 (ma-pe klo 8-16, pvm/mpm). "

Mahtavaa, 2,5kg painosta prätkän pakoputkea on nyt sitten kadonnut postin toimesta ja minun pitää alkaa soittelemaan niiden tunarien perään. :sdarra: Ei vittu oo todellista. :srofl:
Soitin to 25. päivä klo 10:30 ja sanoivat tosiaan että joku härö järjestelmässä ja että lähtee liikkeelle nyt. Eipä ole seurannassa mitään merkintöjä vielä että mitään olisi tapahtunut. Kuljetuspalveluna vielä EMS. :kahvi: Hienosti menee.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 658
Posti pisti taas parastaan: Tilasin näytön ja vähän muuta netistä. Tilauksessa ei ollut ongelmia, mutta se meni monipakettilähetykseksi ja Posti toimitti molemmat paketit eri osoitteeseen haettavaksi...
 
Liittynyt
17.01.2019
Viestejä
570
Jotain häikkää on Vantaan lajittelukeskuksessa, kun mulla kaksi Aliexpress Standard Shipping -lähetystä on jäänyt sinne luuppiin! Ennen vastaavat lähetykset ovat nopesti edenneet jakeluun. Saahan sitä porukkaa tietenkin näinkin lajittelussa työllistettyä... Tässä toisen lähetyksen kiertelyt:

AliLoop.JPG
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 022
Onko täällä kokemuksia Bpostin lähetyksistä? Ilmeisesti posti kuljettaa nuo Suomen päässä? Lähettäjä lupasi kovin, että tulee ennen pääsiäistä perille, mutta rohkenen epäillä kun viimeinen merkintä seurannassa on "Lähetys on lähtenyt lähtömaasta 30.3.2021 klo 00:54".
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 451
Onko täällä kokemuksia Bpostin lähetyksistä? Ilmeisesti posti kuljettaa nuo Suomen päässä? Lähettäjä lupasi kovin, että tulee ennen pääsiäistä perille, mutta rohkenen epäillä kun viimeinen merkintä seurannassa on "Lähetys on lähtenyt lähtömaasta 30.3.2021 klo 00:54".
Viimeiset pari Bpost-pakettia taisivat tulla noin viikossa sen jälkeen kun tuli seurantaan tieto että on lähtenyt liikkeelle. Toki suurin aika taisi mennä Postin hellässä huomassa... :D
 
Liittynyt
01.02.2021
Viestejä
7
Jotain häikkää on Vantaan lajittelukeskuksessa, kun mulla kaksi Aliexpress Standard Shipping -lähetystä on jäänyt sinne luuppiin! Ennen vastaavat lähetykset ovat nopesti edenneet jakeluun. Saahan sitä porukkaa tietenkin näinkin lajittelussa työllistettyä... Tässä toisen lähetyksen kiertelyt:
Jotain häikkää siellä varmasti on. Omalla kohdallani lähetys saapunut maahan 27.3. ja 31.3. lähtien lajiteltuna. Olisi Tullin ja jenkkien USPS:n mukaan tullattavana, mutta postin järjestelmät kertovat, että ei ole vielä ohjautunut tulliselvitettäväksi. Helmikuussa meni hieman jouhevammin, kun lähetys oli hallussani vuorokausi sen jälkeen, kun oli saapunut maahan. Ja tähän helmikuun lähetykseen kuului myös tullausoperaatio. Asiakaspalvelu-chatissä ohjeistettiin odottelemaan, koska pääsiäisen takia muka kaikki ruuhkautunut. Tosin oma paketti oli maassa jo viikkoa ennen pääsiäistä, että tiedä siitä sitten
 

ode

Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
27
Jotain häikkää siellä varmasti on. Omalla kohdallani lähetys saapunut maahan 27.3. ja 31.3. lähtien lajiteltuna. Olisi Tullin ja jenkkien USPS:n mukaan tullattavana, mutta postin järjestelmät kertovat, että ei ole vielä ohjautunut tulliselvitettäväksi. Helmikuussa meni hieman jouhevammin, kun lähetys oli hallussani vuorokausi sen jälkeen, kun oli saapunut maahan. Ja tähän helmikuun lähetykseen kuului myös tullausoperaatio. Asiakaspalvelu-chatissä ohjeistettiin odottelemaan, koska pääsiäisen takia muka kaikki ruuhkautunut. Tosin oma paketti oli maassa jo viikkoa ennen pääsiäistä, että tiedä siitä sitten
Häikkää on jossain pääkaupunkiseudun varastossa (Tullin mukaan - paljon kyselyitä kuulemma tullut). Oma tulliin menevä lähetys saapunut maahan 27.3. ja lajiteltu sinä päivänä muutaman kerran Vantaalla, jonka jälkeen ei ole liikkunut. :(
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 703
Vanhan foorumin klassikkokysymys, mutta saahan ton paketin noutaa postista henkkareilla ja seurantakoodilla ilman saapumisilmoitusta?

:D
 

atomi

tieteen hypoteesi
Liittynyt
11.07.2017
Viestejä
1 893
prkl,posti. Kotiinkuletus piti olla neljään mennessä, vaihtui viivästyny,t toimitetaan 1-2pv kuluessa :cry:
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Tänään tuli OmaPostiin saapumisilmoitus (kirjeestä) tavallisesta kiinanlähetyksestä UUxxxxxxxxxCN, kun yleensä saapumisilmoitus tulee vasta postin jakamana kotiin.

Hienoa jos ovat saaneet päivitettyä järjestelmiään, ja skannaavat nykyään saapumisilmoituksia sähköiseen muotoon noudettavaksi ennen varsinaisen paperiversion saapumista.
 

Verity

Mitä häh?
Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
343
Oma 17.3. lähetetty DHL eCommerce lähetys on viimein päässyt eilen postin hellään huomaan, mutta taitaa olla myös tuon tullattuvien lähetysten viiveen piirissä ikävä kyllä.
 
Liittynyt
07.01.2017
Viestejä
206
Oma 17.3. lähetetty DHL eCommerce lähetys on viimein päässyt eilen postin hellään huomaan, mutta taitaa olla myös tuon tullattuvien lähetysten viiveen piirissä ikävä kyllä.
Miten näkyi seurannassa tuo viivästys? Mulla on yksi 11.3. lähetetty eCommerce lähetys ollut nyt kaksi viikkoa tilassa "06:19 Paikallinen aika | DEPARTED FROM LOCAL DISTRIBUTION CENTER, Hamburg, DE ". Onkohan kyse tästä tullausongelmasta?
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 344
Tuli vaihteeksi aihetta laittaa tänne.
TLDR; tilasin Thrustmasterilta jarrumodin (pieni paketti) polkimiin, maksoin 23.3.2021 ja he postittivat nopeasti, mutta sitten tökkäsi:
(nyt tosiaan 7.4.2021 ja paketti ei näytä liikkuneen yhtään)
1617782705287.png
Tässä toki voi olla seurannassakin vikaa, mutta aika kauan tuntuu silti kestävän, varsinkin kun vain noita automaattisia steppejä tullut.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.05.2020
Viestejä
306
Nyt täytyy antaa kerrankin Postille sen verran ruusuja että viime aikoina (~1-2kk) on kotimaan sisällä kulkenut tavara varsin rivakasti ja tullut kaikki ilmoitukset ym. ajallaan. Maahan tulevatkin ovat nyt itselläni kulkeneet ihan rivakasti jakeluvaiheeseen, nyt on vaan kestänyt kaikessa niin perhanasti saada edes tänne puolelle maapalloa, ja saksasta/hollannista eteenpäin että kokonaisuudessa näppiinsaantiaika on ollut silti pitkä. Mutta heti kun lähetys on ekan kerran rekisteröity Suomessa, ei ole montaa päivää mennyt kun se on jo noudettavissa.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 130
Tuli vaihteeksi aihetta laittaa tänne.
TLDR; tilasin Thrustmasterilta jarrumodin (pieni paketti) polkimiin, maksoin 23.3.2021 ja he postittivat nopeasti, mutta sitten tökkäsi:
(nyt tosiaan 7.4.2021 ja paketti ei näytä liikkuneen yhtään)
Nor
Tässä toki voi olla seurannassakin vikaa, mutta aika kauan tuntuu silti kestävän, varsinkin kun vain noita automaattisia steppejä vaan tullut.
Normaalilta näyttää, seuraava tapahtuma tulee vasta Suomessa. Korona-aikana postipaketit monien maiden välillä liikkuvat ainakin välillä hitaammin kun aiemmin.
 

Verity

Mitä häh?
Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
343
Miten näkyi seurannassa tuo viivästys? Mulla on yksi 11.3. lähetetty eCommerce lähetys ollut nyt kaksi viikkoa tilassa "06:19 Paikallinen aika | DEPARTED FROM LOCAL DISTRIBUTION CENTER, Hamburg, DE ". Onkohan kyse tästä tullausongelmasta?
Itsellä näkyy viimeksi, että "FRANKFURT/M, DE, PROCESSED AT TRANSIT FACILITY". Tuolla seuranta sivulla on kuitenkin tuommoinen Delivery by Deutsche Post kohta, missä on seurantanumero UV******DE, jonka iskin postin sivulle ja siellä näkyy, että saapunut maahan ja lajiteltu Vantaalla maanantaina ja sen jälkeen ei mitään, joten oletan, että odottaa tuonne tullihommiin pääsyä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 202
Itsellä näkyy viimeksi, että "FRANKFURT/M, DE, PROCESSED AT TRANSIT FACILITY". Tuolla seuranta sivulla on kuitenkin tuommoinen Delivery by Deutsche Post kohta, missä on seurantanumero UV******DE, jonka iskin postin sivulle ja siellä näkyy, että saapunut maahan ja lajiteltu Vantaalla maanantaina ja sen jälkeen ei mitään, joten oletan, että odottaa tuonne tullihommiin pääsyä.
Jos lähetyksesi lähtömaa on tosiaan saksa, niinkuin tästä kösitän, niin miksi se tulliin jäisi?
Saksa on edelleen EU maa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 296
Viestejä
4 210 562
Jäsenet
71 044
Uusin jäsen
migosz

Hinta.fi

Ylös Bottom