Postin kulkemisen vaikeus

Mulla jo yli kuukauden maannut britteihin lähtevä paketti lentoasemalla...
Yksi tilaus briteistä taasen tuli about kolmessa viikossa, tullin kautta.

Jahas, väärin viimeksi kirjoitin. Ehkä.
Tällä hetkellä seuranta näyttää tältä, kuitenkin jotain tällä viikolla tapahtunut :D

The item is on its way to the destination country.10.3.2021 23:42HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI

Item in process in office of exchange. 10.3.2021 23:42HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI

The item is on its way to the destination country.30.1.2021 05:07Posti Logistiikkakeskus

Item in process in office of exchange. 30.1.2021 05:07Posti Logistiikkakeskus

Item in sorting. 29.1.2021 16:33VANTAA 01530

Item picked up from the sender. 29.1.2021 12:05VANTAA 01530

The item is not yet in Posti. 27.1.2021 17:52

Item has been registered 27.1.2021 17:47Asiointikoodi liittymä

Eli lähes 1,5kk meni että jotain lähetykselle tapahtui... Parcelforcen (joka siis kaiketi tämän kuskaa UK päässä) seurantakaan ei näytä, että olisi vielä britteihin paketti saapunut. Vain samat tiedot mitä Postin sivuilta.
Lähetyksen selvityspyynnön tein tiistaina 2.3.2021 ja siihen ei ole tullut minkäänlaista kuittausta (automaattikuittauksen lisäksi siis). Viikon selvitysaikaa lupailtiin näinä hetkisinä aikoina, muuten 3pv.

Jos tästä jotain oppinut, niin seuraavat paketit ainakin britteihin menee tosiaan jollain "oikealla" kuriirifirmalla.
 
Jahas, väärin viimeksi kirjoitin. Ehkä.
Tällä hetkellä seuranta näyttää tältä, kuitenkin jotain tällä viikolla tapahtunut :D



Eli lähes 1,5kk meni että jotain lähetykselle tapahtui... Parcelforcen (joka siis kaiketi tämän kuskaa UK päässä) seurantakaan ei näytä, että olisi vielä britteihin paketti saapunut. Vain samat tiedot mitä Postin sivuilta.
Lähetyksen selvityspyynnön tein tiistaina 2.3.2021 ja siihen ei ole tullut minkäänlaista kuittausta (automaattikuittauksen lisäksi siis). Viikon selvitysaikaa lupailtiin näinä hetkisinä aikoina, muuten 3pv.

Jos tästä jotain oppinut, niin seuraavat paketit ainakin britteihin menee tosiaan jollain "oikealla" kuriirifirmalla.
Itsellä kymmenestä tammikuussa UK:hon lähetetystä kirjeestä ensimmäinen 12.1. lähetetty meni juuri eilen perille. Yllättäen kukaan ei ole vielä vaatinut rahoja takaisin, mutta olen laittanut postin tiedotteita ym. heille säännöllisesti, ja ei ollut mitään arvokasta kyseessä.

Postinkin viimeisen päivityksen mukaan tilanne on palautumassa normaaliksi: Postin kuljetus Suomen ja Iso-Britannian välillä hidasta kuljetuskapasiteetin ja rajamuodollisuuksien takia - Tiedotteet - Asiakastuki - Posti

Tästä oli myös hesarin artikkeli pari viikkoa sitten: Brexit | Britanniassa odotetaan yhä joululahjoja Suomesta: Brexit ja pandemia pysäyttivät postinkulun alkuvuodeksi
 
Alkaisikohan Postin pakettiruuhka kohtapuoliin edes vähän helpottamaan? Edelleen näyttää olevan kaikkialla pakettiautomaatit ja jopa asiamiespostit paketteja tulvillaan ja ihan tukossa. Jos kerran noita paketteja tuntuu riittävän niin laajentaisivat vaikka noita pakettiautomaattejaan samaan tyyliin kuin ennen joulua niin ei tarvitsisi aina kiertää koko kylää ja vieläpä naapurikunnan puolellakin noutamassa ties minne ripoteltuja paketteja. Enää ei auta edes tilata paikalliseen postikonttoriin eli asiamiespostiin kun sieltäkin jo menee paketit naapurikunnan puolelle. Onneksi osan lähetyksistä saa vaikkapa DB Schenkerin pakettiautomaattiin jossa on tuntunut olevan aina tilaa.
 
Alkaisikohan Postin pakettiruuhka kohtapuoliin edes vähän helpottamaan? Edelleen näyttää olevan kaikkialla pakettiautomaatit ja jopa asiamiespostit paketteja tulvillaan ja ihan tukossa. Jos kerran noita paketteja tuntuu riittävän niin laajentaisivat vaikka noita pakettiautomaattejaan samaan tyyliin kuin ennen joulua niin ei tarvitsisi aina kiertää koko kylää ja vieläpä naapurikunnan puolellakin noutamassa ties minne ripoteltuja paketteja. Enää ei auta edes tilata paikalliseen postikonttoriin eli asiamiespostiin kun sieltäkin jo menee paketit naapurikunnan puolelle. Onneksi osan lähetyksistä saa vaikkapa DB Schenkerin pakettiautomaattiin jossa on tuntunut olevan aina tilaa.

Selkeästi todella erilainen tilanne alueesta riippuen, täällä Nummelassa ei mitään ongelmia ja paketit tulevat sekä automaatteihin että asiamiespostiin käytännössä aina samana päivänä kuin alustava arvio. Toki meillä tässä kylällä varmaan viisi eri pakettiautomaattia.
 
Selkeästi todella erilainen tilanne alueesta riippuen, täällä Nummelassa ei mitään ongelmia ja paketit tulevat sekä automaatteihin että asiamiespostiin käytännössä aina samana päivänä kuin alustava arvio. Toki meillä tässä kylällä varmaan viisi eri pakettiautomaattia.
Täällä Tuusulan ja Keravan rajalla tuntuu olevan aika tukkoista, itse asun Tuusulan puolella mutta ihan Keravan rajalla ja lähimpänä postina on siis Keravan posti. Reippaasti ennen joulua meni kaikki paikat tukkoon paketeista ja edelleenkin on ihan arpapeliä minne paketit menevät. Pakettiautomaatteja ulkomuistista muistan heti reilu puolenkymmentä ja kaiken maailman "kaupan kassa" -noutopisteitäkin on jokunen tuon "postikonttorin" eli Citymarketin yhteydessä olevan asiamiespostin lisäksi. Kaikki tuntuvat olevan täynnä edelleen, onneksi on auto että pääsee hakemaan noita paketteja. Julkisilla saattaisi huumori loppua jotain yli 10kg pakettia retuuttaessa.

edit:
On sitä kyllä tietty nettikaupoillakin parantamisen varaa, yhdessäkin toimituksessa ainoat paikat mihin toimituksen sai, oli pakettiautomaatit vaikka yksi paketin mitta on takuulla enemmän kuin pakettiautomaattiin mahtuu. En sitten tiedä vetääkö postipate sahalla paketin kahtia sulloakseen sen automaattiin vai meneekö se taas jonnekin postikonttoriin x.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä Tuusulan ja Keravan rajalla tuntuu olevan aika tukkoista, itse asun Tuusulan puolella mutta ihan Keravan rajalla ja lähimpänä postina on siis Keravan posti. Reippaasti ennen joulua meni kaikki paikat tukkoon paketeista ja edelleenkin on ihan arpapeliä minne paketit menevät. Pakettiautomaatteja ulkomuistista muistan heti reilu puolenkymmentä ja kaiken maailman "kaupan kassa" -noutopisteitäkin on jokunen tuon "postikonttorin" eli Citymarketin yhteydessä olevan asiamiespostin lisäksi. Kaikki tuntuvat olevan täynnä edelleen, onneksi on auto että pääsee hakemaan noita paketteja. Julkisilla saattaisi huumori loppua jotain yli 10kg pakettia retuuttaessa.

edit:
On sitä kyllä tietty nettikaupoillakin parantamisen varaa, yhdessäkin toimituksessa ainoat paikat mihin toimituksen sai, oli pakettiautomaatit vaikka yksi paketin mitta on takuulla enemmän kuin pakettiautomaattiin mahtuu. En sitten tiedä vetääkö postipate sahalla paketin kahtia sulloakseen sen automaattiin vai meneekö se taas jonnekin postikonttoriin x.

Siellä päin on kyllä haasteita, sillä Kerava ja Tuusula jaetaan molemmat siitä Jäspilän lajittelukeskuksesta. Postinumeron mukaan pitäisi mennä se että minne asiamiespostiin paketti menee jos ei saada toimitetuksi, toki kuskilla saattaa välillä mennä hutiin...
 
1615812495239.png


Tänään tuli paketti Jimssiltä ja samalla ilmoitus että pakettiautomaatin siaan se tulee noutaa postista. Päätin samalla tarkistaa mitä Proshopin tilaukselle kuuluu ja siellä oli tuollainen.

Mikä pointti pakettuautomaateissa on ennenkuin tilaus on edes luovutettu Postille on päätetty että se ei mene automaattiin vaan pitää hakea postista? Miksi tuota palvelua edes tarjotaan. En ole yhtään pakettia onnistuneesti saanut automaattiin sen jälkeen kun muutin PK-seudulle. Kerran ne olivat kiikuttaneet yhden paketin jonnekin hornan tuuttiin Postiin ja noutamiseen meni julkisilla 1,5 tuntia. Ihan järjetöntä.
 
1615812495239.png


Tänään tuli paketti Jimssiltä ja samalla ilmoitus että pakettiautomaatin siaan se tulee noutaa postista. Päätin samalla tarkistaa mitä Proshopin tilaukselle kuuluu ja siellä oli tuollainen.

Mikä pointti pakettuautomaateissa on ennenkuin tilaus on edes luovutettu Postille on päätetty että se ei mene automaattiin vaan pitää hakea postista? Miksi tuota palvelua edes tarjotaan. En ole yhtään pakettia onnistuneesti saanut automaattiin sen jälkeen kun muutin PK-seudulle. Kerran ne olivat kiikuttaneet yhden paketin jonnekin hornan tuuttiin Postiin ja noutamiseen meni julkisilla 1,5 tuntia. Ihan järjetöntä.
Tuo seurantatapahtuma tarkoittaa sitä, että lähettäjä on valinnut paketille maksullisen lisäpalvelun "Vain henkilökohtaisesti luovutettava", jolloin pakettia ei luonnollisesti voida viedä pakettiautomaattiin kun sieltä sen saa pelkällä koodilla.
 
Tänään tuli joulukuun 21 lähetetty aliexpress kirje.

edit:
On sitä kyllä tietty nettikaupoillakin parantamisen varaa, yhdessäkin toimituksessa ainoat paikat mihin toimituksen sai, oli pakettiautomaatit vaikka yksi paketin mitta on takuulla enemmän kuin pakettiautomaattiin mahtuu. En sitten tiedä vetääkö postipate sahalla paketin kahtia sulloakseen sen automaattiin vai meneekö se taas jonnekin postikonttoriin x.

Tuossahan selvä porsaanreikä. Pakettiautomaatti on lähettäjälle halvempi silti menee normaalina pakettina.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt täytyy sanoa että posti yllätti iloisesti. Oli jäähy jonka olin lähettäny hajonnut postin hellässä huomassa käyttökelvottomaksi. Laitoin vahingonkorvaus pyyntöä menemään, mutta odotukset ei ollut korkealla. Hakemukseen laitoin kuvat rikkoontuneesta tuotteesta ja kerroin miten pakattu jne. 11 päivää myöhemmin tuli ilmoitus että korvaushakemus hyväksytty ja maksavat pyydetyn summan. Yllätyksenä tuli nuinkin "nopea" päätös ja että korvaavat mukisematta. Sivuilla taidetaan lupailla 14 arkipäivän käsittely aikaa ja vielä muistutellaan että kovin on ruuhkaa.
Ainakin tämän kokemuksen perusteella, tälläsessä vähän alle 40€ hakemusessa toimii hyvin tämä puoli postilla. En tiedä sitten kalliimissa tavaroissa, noudattavatko vaan tuota 20€/kg korvausta, vai mikä heillä nyt olikaan.
 
Mikä helvetin prosessi näissä briteistä tulevissa paketeissa nyt on? Perus royal maililla lähetetty paketti, joka yli viikon lojunut Vantaalla lajittelussa. Ei ole tullut minkäänlaista ilmoitusta tullauksesta.
 
Mikä helvetin prosessi näissä briteistä tulevissa paketeissa nyt on? Perus royal maililla lähetetty paketti, joka yli viikon lojunut Vantaalla lajittelussa. Ei ole tullut minkäänlaista ilmoitusta tullauksesta.
Itsellä ollut kohta 2 viikkoa logistiikkakeskuksessa aliexpress kiinanpaketti. Ei tossa sinänsä mitään arvokasta ole mutta toi paketti saapui suomeen 13 päivässä tilauksesta, että tähän tahtiin china ordinary post on nopeempi kuin suomen posti. Nimen voisivat postilla vaihtaa takaisin Itellaksi, kuvastaa hyvin tätä niiden ainaista sekoilua

Kuljetuksessa
06.03.2021 15:06
Lähetys on kuljetuksessa.
Posti Logistiikkakeskus
06.03.2021 04:53
Lähetys on lajiteltu.
VANTAA
06.03.2021 04:53
Lähetys on saapunut kohdemaahan.
VANTAA
 
Toimiikos muilla lähetysseuranta?

Heittää haun jälkeen: Palvelussa tapahtui virhe. Kokeile rauhassa uudestaan. Jos ongelma toistuu, ota yhteyttä asiakaspalveluun.
 
Toimiikos muilla lähetysseuranta?

Heittää haun jälkeen: Palvelussa tapahtui virhe. Kokeile rauhassa uudestaan. Jos ongelma toistuu, ota yhteyttä asiakaspalveluun.
Toimii ainakin normaalin nettisivun kautta. Postin apista en kokeillut.
 
Tänään taas vaihteeksi:
1. "Kotiinkuljetus" eli toimituksella oli jälleen kerran "este". Koko päivä oltu kotona ja puhelinnumeroon hienosti tuli kyllä tekstari, että haepa itse pakettisi tuolta asiamiespostista...
2. Paketti "automaattiin" eli täynnä, haepa itse pakettisi toisesta asiamiespostista (helvetin perseestä) kuin paketti nro 1.

No onneks on auto ja etätöissä ollessa aikaa ajella kollit kotiin.

Aivan turha näistä lisäpalveluista mitään ainakaan maksaa (tässä tapauksessa ei maksettukaan). Sama tilata suoraan asiamiespostiin niin pääsee itsekin helpommalla eikä turhia toiveita tarvi elätellä.
 
Viimeksi muokattu:
Mulle tuli taas naapurin postit, eihän siinä mitään, käyn viemässä ne oikeaan laatikkoon tänä iltana. Tuo siis kahden talon päässä, en huomannut heti laatikolla katsoa. Välillä tullut kirjepostia viikonloppunakin, eli joku toimittanut. Ongelmana nyt tuollaiset jakelut, mutta naapuritalossa ei asu ketään. Sitäpä mietin mitä kaikkea sinne on jaettu, itselle nyt harvoin kirjepostia tulee, mutta jos menisi tuohon naapuriin, niin siinä voi mennä viikkoja tai kuukausia että siellä ketään käy. Enkä mä nyt voi mennä penkomaan sitä laatikkoa varmuudeksi...

No olisi vähän palautetta postille noista ja toisestakin asiasta. En vaan postin sivuilta löytänyt mitään palaute osastoa, mikä täsmäisi. Löytääkö joku vai mitä keksin?
 
Mulle tuli taas naapurin postit, eihän siinä mitään, käyn viemässä ne oikeaan laatikkoon tänä iltana. Tuo siis kahden talon päässä, en huomannut heti laatikolla katsoa. Välillä tullut kirjepostia viikonloppunakin, eli joku toimittanut. Ongelmana nyt tuollaiset jakelut, mutta naapuritalossa ei asu ketään. Sitäpä mietin mitä kaikkea sinne on jaettu, itselle nyt harvoin kirjepostia tulee, mutta jos menisi tuohon naapuriin, niin siinä voi mennä viikkoja tai kuukausia että siellä ketään käy. Enkä mä nyt voi mennä penkomaan sitä laatikkoa varmuudeksi...

No olisi vähän palautetta postille noista ja toisestakin asiasta. En vaan postin sivuilta löytänyt mitään palaute osastoa, mikä täsmäisi. Löytääkö joku vai mitä keksin?
Olihan ne postin jakamia eikä jonkun muun jakelijan? Nykyään, kun muutkin firmat jakaa posteja. nain tunnistat oikean jakeluyhtion - Posti
 
Olihan ne postin jakamia eikä jonkun muun jakelijan? Nykyään, kun muutkin firmat jakaa posteja. nain tunnistat oikean jakeluyhtion - Posti

Nuo ainakin postin jakamia. Postin autohan tästä suhaa postin logoilla. Noissa "Post paye finlande", toisessa sama + Posti oy, green ja joku numerosarja. Tavallisia laskuja, eikä mitään kummempaa. No käympä viemässä oikeaan osoitteeseen. Ja en tietenkään avannut, kuoresta näkee kuka laskuttaa ja mistä. Eläkeläisellä ei nähtävästi e-laskuja käytössä.
 
No olisi vähän palautetta postille noista ja toisestakin asiasta. En vaan postin sivuilta löytänyt mitään palaute osastoa, mikä täsmäisi. Löytääkö joku vai mitä keksin?

Sinne pitää joko soittaa maksulliseen numeroon tai chattailla. Chatista vastataan jos vastataan. Viimeksi jonotin tunnin, mutta ei chatista kukaan vastannut.
 
Sinne pitää joko soittaa maksulliseen numeroon tai chattailla. Chatista vastataan jos vastataan. Viimeksi jonotin tunnin, mutta ei chatista kukaan vastannut.

No pitää tuota chattia kokeilla, ei kyllä viitsisi tuntia jonottaa. On se kumma kun ei voi laittaa palautelaatikkoa kuten monessa muussa paikassa on.
 
No pitää tuota chattia kokeilla, ei kyllä viitsisi tuntia jonottaa. On se kumma kun ei voi laittaa palautelaatikkoa kuten monessa muussa paikassa on.

Ehkä siihen on syynsä, miksi eivät halua palautetta? :rofl:

Osuuspankin chatti sen sijaan toimii hyvin, tuli eilen illalla 21:30 kysyttyä yhtä asiaa ja vastasi minuutissa.
 
Ehkä siihen on syynsä, miksi eivät halua palautetta? :rofl:

Osuuspankin chatti sen sijaan toimii hyvin, tuli eilen illalla 21:30 kysyttyä yhtä asiaa ja vastasi minuutissa.

Siihen varmaan on syynsä ja palautetta tulisi varmaan riittävästi :giggle: Eilen kävin illalla nakkaamassa postit oikeaan osoitteeseen. Kun ketään ei ollut näköpiirissä vilkaisin samalla autiotalon postilaatikkoon nopeasti. Mainosten lisäksi siellä näytti olevan kirjepostia. Itse en kehtaa alkaa enempää penkomaan mihinkään aikaan vuorokaudesta.
Postinjakajalle ulkoistaisin tuon homman, että katsoo mitä siellä on - kun on ryssitty lähetykset tähänkin mennessä ja monesti.
 
Viimeksi muokattu:
Mikä helvetin prosessi näissä briteistä tulevissa paketeissa nyt on? Perus royal maililla lähetetty paketti, joka yli viikon lojunut Vantaalla lajittelussa. Ei ole tullut minkäänlaista ilmoitusta tullauksesta.
Paketti on nyt uudestaan rekisteröity kolme kertaa Vantaalle lajitteluun. Ei mitään järkeä. 17track jostain syystä näyttää, että mennyt tulliin, mutta Posti ei anna maksaa käsittelymaksua. Tullauskin meni läpi ilman maksua. Eipä tosta ota selvää, mutta en usko että enää perille tulee. Pitää vaan toivoa, että myyjä suostuu lähettämään uudestaan.
 
Paketti on nyt uudestaan rekisteröity kolme kertaa Vantaalle lajitteluun. Ei mitään järkeä. 17track jostain syystä näyttää, että mennyt tulliin, mutta Posti ei anna maksaa käsittelymaksua. Tullauskin meni läpi ilman maksua. Eipä tosta ota selvää, mutta en usko että enää perille tulee. Pitää vaan toivoa, että myyjä suostuu lähettämään uudestaan.
Tuo on ihan normaalia että jotkin 3. osapuolen seurantasivut näyttävät "inbound into customs" tai vastaavaa silloin kun postin seurannassa näkyy pelkkä rekisteröinti tai saapuminen kohdemaahan.
Eli silloin ei pidä vielä tullata mitään.
 
Tuo on ihan normaalia että jotkin 3. osapuolen seurantasivut näyttävät "inbound into customs" tai vastaavaa silloin kun postin seurannassa näkyy pelkkä rekisteröinti tai saapuminen kohdemaahan.
Eli silloin ei pidä vielä tullata mitään.
Joo on toi joskus näyttänyt "customs" vaikka on vaan saapunut maahan. Mutta nyt on kuitenkin reilu kuukausi tuosta ensimmäisestä "saapunut kohdemaahan" merkinnästä, niin eiköhän toi paska oo jo lähtenyt takaisin lähtömaahan tai sitä runkataan tosiaan jossain Vantaalla ees taas.
 
En nyt tiedä voiko postia itsessään syyttää mutta tullu paketti tänään mutta seurannan mukaan jonka sai vasta kun tuli ilmoitus ettei ole toimitus onnistunut, selvisi että puhelinumero on väärä ja oletettavasti myös sähköposti koska ei ole postilta mitään viestiä tullut mutta huomenna näkeepi että mitä siihen on tuhrusteltu.
 
Ihme on tapahtunut, ensimmäinen paketti varmaan reiluun vuoteen mikä on tullut siihen paikkaan mihin on alunperin tilattukin! Yleensä nuo ovat menneet jonnekin aivan muualle mutta kerrankin tuli paketti sinne minne alunperin on tilattukin :D Sopi erittäin hyvin kun muutenkin oli tänään asiaa samaan rakennukseen ja viereiseen rakennukseen, ilmeisesti pahin pakettiruuhka viimein alkaa helpottaa ja paketteja alkaa saamaan vihdoin sinne mihin on halunnutkin :D

edit:
Tänään näyttää olleen muutenkin hyvä päivä, kiinapakettien seurannassa on moni paketti saanut uutta dataa ja yksi jopa väittää saapuneensa helsinki-vantaalle :D (ei siis pelkkä "arrived at destination country" vaan ihan "arrived at Helsinki-Vantaa" -ilmoitus)
 
Viimeksi muokattu:
Amazonin paketti oli eilen tulossa kotiin, ja 14:00 paikkeilla painettiin summeria. Tyttö vastasi ja kysyi kuka siellä on, mutta tuli pelkkää huohotusta.

Alle minuutin päästä kysyin avasko se oven johon tuli kieltävä vastaus, eikä parvekkeelta enään näkynyt mitään. Illalla paketin sai postista jossa sanottiin ”ettei ketään ollut kotona”.
Ilmeisesti jakelija oli kuitenkin kuuro, tai napit korvilla...
 
Tietäjät:
Torstaina lähetetty DHL paketti tulee Priority Parcelina perille Postin toimesta. Mikä näissä yleensä on saksasta toimitusaika + toimittaako Posti tuon kotia asti?
 
Tietäjät:
Torstaina lähetetty DHL paketti tulee Priority Parcelina perille Postin toimesta. Mikä näissä yleensä on saksasta toimitusaika + toimittaako Posti tuon kotia asti?
Ennen koronaa n. 4 päivää, mutta ei ole viimeaikaista kokemusta, varmaan nyt enemmän.

Jos paketissa on DHL:n Premium-lisäpalvelu niin tulee Postin Priority-pakettina kotiin asti päivällä (ei soittoa tai ajan sopimista), muutoin Postipakettina suoraan noutopisteeseen. Nyt ilmeisesti siis tuo Priority jos Postin seurannassa niin luki.
 
Varo vaaraa :
Aaro


Keskustelu aloitettu klo 10:04
  • Hei! Palvelun nopeuttamiseksi, kerro lähetystunnus.

  • hei

  • CP6404xxxxxxx

  • ongelmana lähinnä se, että "kotioven toimituksen vaihtuessa" pakettiautomaattiin omaposti ei tiedä olevinaan enää puhelinnumeroani?!

  • Mikä juttu vai bugi softassa? Millä saan ilmoituksen paketin saapumisesta automaattiin jos puhelinnumeroa ei ole teillä?
    10:05

  • Saanko antaa sen tässä chatissa vai pitääkö olla yhteydessä lähettäjään vai DHL:n?
    10:06

  • Omaposti kyllä tietää puhelinnumerosi, mutta lähetykseen ei ole sitä merkitty. Puhelinnumeron voi lähetykseen lisätä pelkästään lähettäjä.
    Aaro


    10:07
  • Eli miten saan tiedon?

  • miksi tota ei kysytty säpön yhteydessä, jossa tuli viesti

  • Moi! Lähetys CP6404xxxxxxx on matkalla ovelle! Se tulee lähiarkipäivänä klo 8-16. Voit vielä vaihtaa toimitustapaa: https://jakelu.posti.fi/#/CP6404xxxxxxx?t=2LVP2CC&lang=fi. Mukavaa päivää! t. Posti Tämä on Postin robottikaverin automaattinen sähköpostiviesti. Hän ei vielä osaa lukea – älä siis vastaa hänelle.

  • Eikö tämä nyt ole aika vitun paska systeemi?


  • tarjotaan vaihtoehto muuttaa lähetystapaa, mutta puhnuymero ei tule perille ja paketti ei voi noutaa?
    10:08

  • Tietoa ei saa kuin tekstiviestillä. Säpö on automaattinen ja oletuksena on että lähetyksessä on numero.
    Aaro



  • Eli en tule saamaan tietoa, että paketti on pakettiautomaatissa?


  • Tulette kyllä tiedon saamaan, mutta ette noutokoodia.
    Aaro


    10:09
  • No tämähän meni sitten harvinaisen hienosti


  • eli mitä nytten?


  • Suosittelen, että pyydätte lähettäjää lisäämään numeron.
    Aaro


  • Haluaisin vielä tiedon, onko tämä postin palvelu, jota käytin, joka on lähetetty Posti <noreply.ilmoitukset@posti.com>
    10:10
  • vai DHL. koska jos palvelu on postin ja retu ohjelma ei osaa tuota numeroa liittää eteenpäin valitan asiasta.

  • jota käytännössä teen jo nytten.

  • Ei voi helvetti olla tällästä systeemiä, jossa puhelinnumero ei liiku mukana ja kyseessä on mielestäni TEIDÄN palvelu.
    10:11

  • Koska lähettäjällä ja DHL:llä numeroni on ollut.


  • Jos tuota sähköpostia tarkoitatte niin kyllä se meidän palvelu on.
    Aaro


    10:12
  • Varmistin vain. Mikäs on oikea osoite reklamoida palvelustanne


  • Missä tälläiseen saa oikeasti muutoksen.


  • Mitään reklamointi sähköpostia yms tuohon ei valitettavasti ole.
    Aaro


    10:14
  • Kuulostaa toimivalta systeemiltä

  • luultavasti rahoitetaan verovaroin.


  • Ainakin customercareservice pamahti säpöön, joten jatkan sitäkautta. Hyvää päivänjatkoa.


  • Kiitos kuin myös!

Eli karkeasti maanantaina vituttaa jälleen harvinaisen paljon. MDPC kaapelisukat tulossa DHL palvelulla postille, kunnes astuin postin ansaan ohjata paketti pakettiautomaattiin, josta en saa enää noutokoodia, jota en voi siis enää siitä syystä noutaa.. Ei voi taas tajuta systeemin paskuutta, ei juma vitun lauta. MIKÄ helvetti niitäkin estää "omistajaa" tai vastaanottajaa täydentämään tietoja tunnistetussa omaposti palvelussa?!?
 
Eli karkeasti maanantaina vituttaa jälleen harvinaisen paljon. MDPC kaapelisukat tulossa DHL palvelulla postille, kunnes astuin postin ansaan ohjata paketti pakettiautomaattiin, josta en saa enää noutokoodia, jota en voi siis enää siitä syystä noutaa.. Ei voi taas tajuta systeemin paskuutta, ei juma vitun lauta. MIKÄ helvetti niitäkin estää "omistajaa" tai vastaanottajaa täydentämään tietoja tunnistetussa omaposti palvelussa?!?
Vaimolla tuli joskus noutokoodi sähköpostiin, kun paketissa ei ollut puhelinnumeroa syystä tai toisesta.
 
Se on mun ainot toivo atm. imo vitun uskomaton systeemi, jossa sen ns redirectin aikana ei "varoteta, että jos puhelinnumeroa ei ole, sitä ei lisätä, ei pysty noutamaan tai saa koodia".
Muutenkin helvetin ihme, kun heko olen ensinnäkin numeron antanut postille ja tuo toimitetaan henkilölle - eli minulle.
 
Jahas, väärin viimeksi kirjoitin. Ehkä.
Tällä hetkellä seuranta näyttää tältä, kuitenkin jotain tällä viikolla tapahtunut :D



Eli lähes 1,5kk meni että jotain lähetykselle tapahtui... Parcelforcen (joka siis kaiketi tämän kuskaa UK päässä) seurantakaan ei näytä, että olisi vielä britteihin paketti saapunut. Vain samat tiedot mitä Postin sivuilta.
Lähetyksen selvityspyynnön tein tiistaina 2.3.2021 ja siihen ei ole tullut minkäänlaista kuittausta (automaattikuittauksen lisäksi siis). Viikon selvitysaikaa lupailtiin näinä hetkisinä aikoina, muuten 3pv.

Jos tästä jotain oppinut, niin seuraavat paketit ainakin britteihin menee tosiaan jollain "oikealla" kuriirifirmalla.

Eipä ole tällekään 10.3. jälkeen tapahtunut mitään...
Ja eipä ole reklamointiinkaan vastattu yhtikäs mitään...

Ostaja aika hiilenä jo asiassa... Vittu.
 
Se on mun ainot toivo atm. imo vitun uskomaton systeemi, jossa sen ns redirectin aikana ei "varoteta, että jos puhelinnumeroa ei ole, sitä ei lisätä, ei pysty noutamaan tai saa koodia".
Muutenkin helvetin ihme, kun heko olen ensinnäkin numeron antanut postille ja tuo toimitetaan henkilölle - eli minulle.

Itse pyrin välttämättän automaatteja juuri tälläisten ihme ongelmien takia. Kun käyttää asiamiespostia, niin riittää että paketti saapuu sinne sen voi noutaa oli niillä numeroa tai ei, aukeaako se luukku sillä koodilla tai ei. Käytän automaattia vain, jos lähetyksen saa sinne syystä x halvemmalla. Silti ihme paskaa osuu kohdalle automaattien kanssa.
 
Se on mun ainot toivo atm. imo vitun uskomaton systeemi, jossa sen ns redirectin aikana ei "varoteta, että jos puhelinnumeroa ei ole, sitä ei lisätä, ei pysty noutamaan tai saa koodia".
Muutenkin helvetin ihme, kun heko olen ensinnäkin numeron antanut postille ja tuo toimitetaan henkilölle - eli minulle.
En tiedä mihin rikokseen syyllistyin kun täyttelin I want to change the information of a dispatched item - Shipment on the way - Customer support - Posti tämän lähettäjän puolesta. Todellakin aivan helkkarin typerä systeemi kun suurella todennäköisyydellä vastaanottaja tietää paketista ja lähettäjästä nuo tiedot mitä tuossa kysytään. Paketin sain itselleni lopulta.
 
Eipä ole tällekään 10.3. jälkeen tapahtunut mitään...
Ja eipä ole reklamointiinkaan vastattu yhtikäs mitään...

Ostaja aika hiilenä jo asiassa... Vittu.
Itsellä on n. 3 / 12 mennyt perille tammikuun ja helmikuun aikana UK:hon lähetetyistä. Toissaviikolla meni perille yksi ja viime viikolla kaksi, satunnaisessa järjestyksessä.

Kummallisesti ostajat ovat olleet toistaiseksi ymmärtäväisiä, viikon-parin välein olen laittanut statusta (postin tiedotteet, hs:n artikkelit, muille asiakkaille perillemenot, postin reklamaation status yms.).
 
Itsellä on n. 3 / 12 mennyt perille tammikuun ja helmikuun aikana UK:hon lähetetyistä. Toissaviikolla meni perille yksi ja viime viikolla kaksi, satunnaisessa järjestyksessä.

Kummallisesti ostajat ovat olleet toistaiseksi ymmärtäväisiä, viikon-parin välein olen laittanut statusta (postin tiedotteet, hs:n artikkelit, muille asiakkaille perillemenot, postin reklamaation status yms.).

No kyllä tuo ostaja sinänsä ymmärtää... On vain suhteellisen arvokas tuo lähetys. Ja toki tietää että mä en oikein voi rahojakaan palauttaa kun en paketti enää "kiinni" saa.
 
Screenshot_20210323-155502_OmaPosti.jpg


Viime aikoina tutuksi käynyt, 1/6 paketista on tullut perille saakka. Jokaisen paketin tarrasta puhelinnumero löytynyt.

On tää näköjään vaikeeta. Taas jännätään mihin asiamiespostiin on dumpattu. Sekään kun ei vielä ole selvillä.
 
Tuli paketti ihan kauniisti ovelle, ilmeisesti tosiaan auttoi että amazonista iskenyt toiselle osoiteriville ovikoodin. Muuten ei ehkä puheista päätellen olisi...
 
Näköjään päivitettyyn appiin ei saa enää lisättyä itse ulkomailta tulevaa pakettia joka kuitenkin postin seurannalla löytyy ihan normaalisti. Toivottavasti yksittäinen ongelma, eikä tietoinen valinta postin puolelta.
 
Minkä HELVETIN takia Postin asiakapalvelunumerosta kun soitat ja jonotat. Kirjaimellisesti ja valehtelematta 30 sekunnin välein kuuluu:

"Olet edelleen jonossa, jaksa vielä hetki! Seuraa lähetystä omaposti sovelluksella, lataa se maksutta puhelinkaupasta."


Jokasen 30 sekunnin jälkeen:
<Hissimusiikki loppuu, tulee sekunnin pari tauko hiljaista
>Avaa suu sanoaksesi jotain asiakaspalvelijalle (Koska Posti selvästi rakastaa asiakkaitaan ja haluaa palvella niitä, etteivät lyö luuria kiinni)
<"Olet edelleen jonossa, jaksa vielä hetki...."
> :sysopwtf:


10 minuuttia jonossa tätä kirjoittaessa ja 20 kertaa kuullut tuon lauseen.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
264 297
Viestejä
4 578 793
Jäsenet
75 404
Uusin jäsen
MiikaK82

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom