- Liittynyt
- 18.03.2017
- Viestejä
- 247
Sunnuntaina tilasin Proshopista. Paketti tulee käsittääkseni Tanskasta. Posti ei ole vielä saanut pakettia. Onko ihan normaalia vauhtia? Huh, odottavan aika on pitkä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:05 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>
Kuvittelenko, vai onko tämä OmaPostissa kotiinkuljetuksen toimitusaikakysely käytännössä hidastanut toimituksia arkipäivällä? Mielestäni ennen kun kävivät kysymättä kokeilemassa tuoda, oli paketti jaossa samana päivänä kun tuli paikkakunnalle aamulla.
Ei Kotipaketissa kyllä koskaan ole ollut kysymättä toimitusta, siinä on aina ollut SMS/puhelu/OmaPosti/kirje ennen toimitusta (koska se on juuri Kotipaketin pointti verrattuna Express-pakettiin). Voi toki silti olla hidastunut. En ole paljon tuota itse käyttänyt mutta kyllä siinä ennen OmaPosti-aikaakin vuosia sitten oli ainakin satunnaisesti 1 päivän viive ensimmäiseen aikavaihtoehtoon.Kuvittelenko, vai onko tämä OmaPostissa kotiinkuljetuksen toimitusaikakysely käytännössä hidastanut toimituksia arkipäivällä? Mielestäni ennen kun kävivät kysymättä kokeilemassa tuoda, oli paketti jaossa samana päivänä kun tuli paikkakunnalle aamulla.
Ei Kotipaketissa kyllä koskaan ole ollut kysymättä toimitusta, siinä on aina ollut SMS/puhelu/OmaPosti/kirje ennen toimitusta. Voi toki silti olla hidastunut. En ole paljon tuota itse käyttänyt mutta kyllä siinä ennen OmaPosti-aikaakin vuosia sitten oli ainakin satunnaisesti 1 päivän viive ensimmäiseen aikavaihtoehtoon.
Express-paketti taas tuodaan yhä suoraan perille ilman toimitusaikakyselyä (riippuen lisäpalveluista voi soitto tai noutopistekysely sisältyä palveluun, mutta ei toimitusaikakysely).
Tässäkin tapauksessa paketilla on seuranta kokoajan ollut ja nyt toisen chat yhteydenoton jälkeen "asiakaspalvelija" totesi että: "Lähetys makaa jostain syystä tullissa. " tuon jälkeen kehoitti ottamaan yhteyttä erikseen huolinnan sähköpostiin ja lähettämään sinne vapautussanoman pdf:llä. Kyselin kyllä että eiköhän tämä nyt mene tällä mutta ei sitäverta asiakaspalvelu suju että menisi postin eri organisaatioiden välillä kommunikaatio sujuvasti.Osa tullatuista paketeista tulee kirjepostin mukana, joten niissä ei ole seurantaa enää Suomen päässä.
Postista tuli sähköpostivastaus ja kertoivat ettei pakettien toimittajilla ole ovikoodeja. Posti siis myöntää että ottavat kotiinkuljetuksesta maksun, vaikka eivät sitä pysty ovikooditaloihin toimittamaan. Ainoa poikkeus on jos paketissa lukee ovikoodi. Suunnitteilla on myös järjestelmä, jossa toimituspaikan valinnan yhteydessä voisi lisätä myös ovikoodin. Madness!
En vaan voi käsittää miksei postin lähetti voi soittaa asiakkaalle ja kysyä ovikoodia, niin kuin muut lähettifirmat tekevät, varsinkin jos paketissa on puhelinnumero.
Mulla jo yli kuukauden maannut britteihin lähtevä paketti lentoasemalla...
Yksi tilaus briteistä taasen tuli about kolmessa viikossa, tullin kautta.
The item is on its way to the destination country.10.3.2021 23:42HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI
Item in process in office of exchange. 10.3.2021 23:42HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI
The item is on its way to the destination country.30.1.2021 05:07Posti Logistiikkakeskus
Item in process in office of exchange. 30.1.2021 05:07Posti Logistiikkakeskus
Item in sorting. 29.1.2021 16:33VANTAA 01530
Item picked up from the sender. 29.1.2021 12:05VANTAA 01530
The item is not yet in Posti. 27.1.2021 17:52
Item has been registered 27.1.2021 17:47Asiointikoodi liittymä
Itsellä kymmenestä tammikuussa UK:hon lähetetystä kirjeestä ensimmäinen 12.1. lähetetty meni juuri eilen perille. Yllättäen kukaan ei ole vielä vaatinut rahoja takaisin, mutta olen laittanut postin tiedotteita ym. heille säännöllisesti, ja ei ollut mitään arvokasta kyseessä.Jahas, väärin viimeksi kirjoitin. Ehkä.
Tällä hetkellä seuranta näyttää tältä, kuitenkin jotain tällä viikolla tapahtunut
Eli lähes 1,5kk meni että jotain lähetykselle tapahtui... Parcelforcen (joka siis kaiketi tämän kuskaa UK päässä) seurantakaan ei näytä, että olisi vielä britteihin paketti saapunut. Vain samat tiedot mitä Postin sivuilta.
Lähetyksen selvityspyynnön tein tiistaina 2.3.2021 ja siihen ei ole tullut minkäänlaista kuittausta (automaattikuittauksen lisäksi siis). Viikon selvitysaikaa lupailtiin näinä hetkisinä aikoina, muuten 3pv.
Jos tästä jotain oppinut, niin seuraavat paketit ainakin britteihin menee tosiaan jollain "oikealla" kuriirifirmalla.
Alkaisikohan Postin pakettiruuhka kohtapuoliin edes vähän helpottamaan? Edelleen näyttää olevan kaikkialla pakettiautomaatit ja jopa asiamiespostit paketteja tulvillaan ja ihan tukossa. Jos kerran noita paketteja tuntuu riittävän niin laajentaisivat vaikka noita pakettiautomaattejaan samaan tyyliin kuin ennen joulua niin ei tarvitsisi aina kiertää koko kylää ja vieläpä naapurikunnan puolellakin noutamassa ties minne ripoteltuja paketteja. Enää ei auta edes tilata paikalliseen postikonttoriin eli asiamiespostiin kun sieltäkin jo menee paketit naapurikunnan puolelle. Onneksi osan lähetyksistä saa vaikkapa DB Schenkerin pakettiautomaattiin jossa on tuntunut olevan aina tilaa.
Täällä Tuusulan ja Keravan rajalla tuntuu olevan aika tukkoista, itse asun Tuusulan puolella mutta ihan Keravan rajalla ja lähimpänä postina on siis Keravan posti. Reippaasti ennen joulua meni kaikki paikat tukkoon paketeista ja edelleenkin on ihan arpapeliä minne paketit menevät. Pakettiautomaatteja ulkomuistista muistan heti reilu puolenkymmentä ja kaiken maailman "kaupan kassa" -noutopisteitäkin on jokunen tuon "postikonttorin" eli Citymarketin yhteydessä olevan asiamiespostin lisäksi. Kaikki tuntuvat olevan täynnä edelleen, onneksi on auto että pääsee hakemaan noita paketteja. Julkisilla saattaisi huumori loppua jotain yli 10kg pakettia retuuttaessa.Selkeästi todella erilainen tilanne alueesta riippuen, täällä Nummelassa ei mitään ongelmia ja paketit tulevat sekä automaatteihin että asiamiespostiin käytännössä aina samana päivänä kuin alustava arvio. Toki meillä tässä kylällä varmaan viisi eri pakettiautomaattia.
Täällä Tuusulan ja Keravan rajalla tuntuu olevan aika tukkoista, itse asun Tuusulan puolella mutta ihan Keravan rajalla ja lähimpänä postina on siis Keravan posti. Reippaasti ennen joulua meni kaikki paikat tukkoon paketeista ja edelleenkin on ihan arpapeliä minne paketit menevät. Pakettiautomaatteja ulkomuistista muistan heti reilu puolenkymmentä ja kaiken maailman "kaupan kassa" -noutopisteitäkin on jokunen tuon "postikonttorin" eli Citymarketin yhteydessä olevan asiamiespostin lisäksi. Kaikki tuntuvat olevan täynnä edelleen, onneksi on auto että pääsee hakemaan noita paketteja. Julkisilla saattaisi huumori loppua jotain yli 10kg pakettia retuuttaessa.
edit:
On sitä kyllä tietty nettikaupoillakin parantamisen varaa, yhdessäkin toimituksessa ainoat paikat mihin toimituksen sai, oli pakettiautomaatit vaikka yksi paketin mitta on takuulla enemmän kuin pakettiautomaattiin mahtuu. En sitten tiedä vetääkö postipate sahalla paketin kahtia sulloakseen sen automaattiin vai meneekö se taas jonnekin postikonttoriin x.
Tuo seurantatapahtuma tarkoittaa sitä, että lähettäjä on valinnut paketille maksullisen lisäpalvelun "Vain henkilökohtaisesti luovutettava", jolloin pakettia ei luonnollisesti voida viedä pakettiautomaattiin kun sieltä sen saa pelkällä koodilla.
Tänään tuli paketti Jimssiltä ja samalla ilmoitus että pakettiautomaatin siaan se tulee noutaa postista. Päätin samalla tarkistaa mitä Proshopin tilaukselle kuuluu ja siellä oli tuollainen.
Mikä pointti pakettuautomaateissa on ennenkuin tilaus on edes luovutettu Postille on päätetty että se ei mene automaattiin vaan pitää hakea postista? Miksi tuota palvelua edes tarjotaan. En ole yhtään pakettia onnistuneesti saanut automaattiin sen jälkeen kun muutin PK-seudulle. Kerran ne olivat kiikuttaneet yhden paketin jonnekin hornan tuuttiin Postiin ja noutamiseen meni julkisilla 1,5 tuntia. Ihan järjetöntä.
Paljon lähempääkin kestää helposti viikkkoja joten eiköhän se matkalla vielä ole.
Hirveen pitkä matka turkista suomeen
Tainnu kyl hukkua koko puketti.
edit:
On sitä kyllä tietty nettikaupoillakin parantamisen varaa, yhdessäkin toimituksessa ainoat paikat mihin toimituksen sai, oli pakettiautomaatit vaikka yksi paketin mitta on takuulla enemmän kuin pakettiautomaattiin mahtuu. En sitten tiedä vetääkö postipate sahalla paketin kahtia sulloakseen sen automaattiin vai meneekö se taas jonnekin postikonttoriin x.
Itsellä ollut kohta 2 viikkoa logistiikkakeskuksessa aliexpress kiinanpaketti. Ei tossa sinänsä mitään arvokasta ole mutta toi paketti saapui suomeen 13 päivässä tilauksesta, että tähän tahtiin china ordinary post on nopeempi kuin suomen posti. Nimen voisivat postilla vaihtaa takaisin Itellaksi, kuvastaa hyvin tätä niiden ainaista sekoiluaMikä helvetin prosessi näissä briteistä tulevissa paketeissa nyt on? Perus royal maililla lähetetty paketti, joka yli viikon lojunut Vantaalla lajittelussa. Ei ole tullut minkäänlaista ilmoitusta tullauksesta.
Toimii ainakin normaalin nettisivun kautta. Postin apista en kokeillut.Toimiikos muilla lähetysseuranta?
Heittää haun jälkeen: Palvelussa tapahtui virhe. Kokeile rauhassa uudestaan. Jos ongelma toistuu, ota yhteyttä asiakaspalveluun.
Toimii ainakin normaalin nettisivun kautta. Postin apista en kokeillut.
Vanhalla koodilla itsekin kokeilin, kun ei ollut muutakaan tarjolla.Mielenkiintosta. Kokeilin vanhoja koodeja niin toimi. Tää nykynen toimi vielä päivällä, mutta tosiaan nyt heittää tuota.
Olihan ne postin jakamia eikä jonkun muun jakelijan? Nykyään, kun muutkin firmat jakaa posteja. nain tunnistat oikean jakeluyhtion - PostiMulle tuli taas naapurin postit, eihän siinä mitään, käyn viemässä ne oikeaan laatikkoon tänä iltana. Tuo siis kahden talon päässä, en huomannut heti laatikolla katsoa. Välillä tullut kirjepostia viikonloppunakin, eli joku toimittanut. Ongelmana nyt tuollaiset jakelut, mutta naapuritalossa ei asu ketään. Sitäpä mietin mitä kaikkea sinne on jaettu, itselle nyt harvoin kirjepostia tulee, mutta jos menisi tuohon naapuriin, niin siinä voi mennä viikkoja tai kuukausia että siellä ketään käy. Enkä mä nyt voi mennä penkomaan sitä laatikkoa varmuudeksi...
No olisi vähän palautetta postille noista ja toisestakin asiasta. En vaan postin sivuilta löytänyt mitään palaute osastoa, mikä täsmäisi. Löytääkö joku vai mitä keksin?
Olihan ne postin jakamia eikä jonkun muun jakelijan? Nykyään, kun muutkin firmat jakaa posteja. nain tunnistat oikean jakeluyhtion - Posti
No olisi vähän palautetta postille noista ja toisestakin asiasta. En vaan postin sivuilta löytänyt mitään palaute osastoa, mikä täsmäisi. Löytääkö joku vai mitä keksin?
Sinne pitää joko soittaa maksulliseen numeroon tai chattailla. Chatista vastataan jos vastataan. Viimeksi jonotin tunnin, mutta ei chatista kukaan vastannut.
No pitää tuota chattia kokeilla, ei kyllä viitsisi tuntia jonottaa. On se kumma kun ei voi laittaa palautelaatikkoa kuten monessa muussa paikassa on.
Ehkä siihen on syynsä, miksi eivät halua palautetta?
Osuuspankin chatti sen sijaan toimii hyvin, tuli eilen illalla 21:30 kysyttyä yhtä asiaa ja vastasi minuutissa.
Paketti on nyt uudestaan rekisteröity kolme kertaa Vantaalle lajitteluun. Ei mitään järkeä. 17track jostain syystä näyttää, että mennyt tulliin, mutta Posti ei anna maksaa käsittelymaksua. Tullauskin meni läpi ilman maksua. Eipä tosta ota selvää, mutta en usko että enää perille tulee. Pitää vaan toivoa, että myyjä suostuu lähettämään uudestaan.Mikä helvetin prosessi näissä briteistä tulevissa paketeissa nyt on? Perus royal maililla lähetetty paketti, joka yli viikon lojunut Vantaalla lajittelussa. Ei ole tullut minkäänlaista ilmoitusta tullauksesta.
Tuo on ihan normaalia että jotkin 3. osapuolen seurantasivut näyttävät "inbound into customs" tai vastaavaa silloin kun postin seurannassa näkyy pelkkä rekisteröinti tai saapuminen kohdemaahan.Paketti on nyt uudestaan rekisteröity kolme kertaa Vantaalle lajitteluun. Ei mitään järkeä. 17track jostain syystä näyttää, että mennyt tulliin, mutta Posti ei anna maksaa käsittelymaksua. Tullauskin meni läpi ilman maksua. Eipä tosta ota selvää, mutta en usko että enää perille tulee. Pitää vaan toivoa, että myyjä suostuu lähettämään uudestaan.
Joo on toi joskus näyttänyt "customs" vaikka on vaan saapunut maahan. Mutta nyt on kuitenkin reilu kuukausi tuosta ensimmäisestä "saapunut kohdemaahan" merkinnästä, niin eiköhän toi paska oo jo lähtenyt takaisin lähtömaahan tai sitä runkataan tosiaan jossain Vantaalla ees taas.Tuo on ihan normaalia että jotkin 3. osapuolen seurantasivut näyttävät "inbound into customs" tai vastaavaa silloin kun postin seurannassa näkyy pelkkä rekisteröinti tai saapuminen kohdemaahan.
Eli silloin ei pidä vielä tullata mitään.
Ennen koronaa n. 4 päivää, mutta ei ole viimeaikaista kokemusta, varmaan nyt enemmän.Tietäjät:
Torstaina lähetetty DHL paketti tulee Priority Parcelina perille Postin toimesta. Mikä näissä yleensä on saksasta toimitusaika + toimittaako Posti tuon kotia asti?
Vaimolla tuli joskus noutokoodi sähköpostiin, kun paketissa ei ollut puhelinnumeroa syystä tai toisesta.Eli karkeasti maanantaina vituttaa jälleen harvinaisen paljon. MDPC kaapelisukat tulossa DHL palvelulla postille, kunnes astuin postin ansaan ohjata paketti pakettiautomaattiin, josta en saa enää noutokoodia, jota en voi siis enää siitä syystä noutaa.. Ei voi taas tajuta systeemin paskuutta, ei juma vitun lauta. MIKÄ helvetti niitäkin estää "omistajaa" tai vastaanottajaa täydentämään tietoja tunnistetussa omaposti palvelussa?!?
Jahas, väärin viimeksi kirjoitin. Ehkä.
Tällä hetkellä seuranta näyttää tältä, kuitenkin jotain tällä viikolla tapahtunut
Eli lähes 1,5kk meni että jotain lähetykselle tapahtui... Parcelforcen (joka siis kaiketi tämän kuskaa UK päässä) seurantakaan ei näytä, että olisi vielä britteihin paketti saapunut. Vain samat tiedot mitä Postin sivuilta.
Lähetyksen selvityspyynnön tein tiistaina 2.3.2021 ja siihen ei ole tullut minkäänlaista kuittausta (automaattikuittauksen lisäksi siis). Viikon selvitysaikaa lupailtiin näinä hetkisinä aikoina, muuten 3pv.
Jos tästä jotain oppinut, niin seuraavat paketit ainakin britteihin menee tosiaan jollain "oikealla" kuriirifirmalla.
Se on mun ainot toivo atm. imo vitun uskomaton systeemi, jossa sen ns redirectin aikana ei "varoteta, että jos puhelinnumeroa ei ole, sitä ei lisätä, ei pysty noutamaan tai saa koodia".
Muutenkin helvetin ihme, kun heko olen ensinnäkin numeron antanut postille ja tuo toimitetaan henkilölle - eli minulle.
En tiedä mihin rikokseen syyllistyin kun täyttelin I want to change the information of a dispatched item - Shipment on the way - Customer support - Posti tämän lähettäjän puolesta. Todellakin aivan helkkarin typerä systeemi kun suurella todennäköisyydellä vastaanottaja tietää paketista ja lähettäjästä nuo tiedot mitä tuossa kysytään. Paketin sain itselleni lopulta.Se on mun ainot toivo atm. imo vitun uskomaton systeemi, jossa sen ns redirectin aikana ei "varoteta, että jos puhelinnumeroa ei ole, sitä ei lisätä, ei pysty noutamaan tai saa koodia".
Muutenkin helvetin ihme, kun heko olen ensinnäkin numeron antanut postille ja tuo toimitetaan henkilölle - eli minulle.