Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Olihan ne postin jakamia eikä jonkun muun jakelijan? Nykyään, kun muutkin firmat jakaa posteja. nain tunnistat oikean jakeluyhtion - PostiMulle tuli taas naapurin postit, eihän siinä mitään, käyn viemässä ne oikeaan laatikkoon tänä iltana. Tuo siis kahden talon päässä, en huomannut heti laatikolla katsoa. Välillä tullut kirjepostia viikonloppunakin, eli joku toimittanut. Ongelmana nyt tuollaiset jakelut, mutta naapuritalossa ei asu ketään. Sitäpä mietin mitä kaikkea sinne on jaettu, itselle nyt harvoin kirjepostia tulee, mutta jos menisi tuohon naapuriin, niin siinä voi mennä viikkoja tai kuukausia että siellä ketään käy. Enkä mä nyt voi mennä penkomaan sitä laatikkoa varmuudeksi...
No olisi vähän palautetta postille noista ja toisestakin asiasta. En vaan postin sivuilta löytänyt mitään palaute osastoa, mikä täsmäisi. Löytääkö joku vai mitä keksin?
Olihan ne postin jakamia eikä jonkun muun jakelijan? Nykyään, kun muutkin firmat jakaa posteja. nain tunnistat oikean jakeluyhtion - Posti
No olisi vähän palautetta postille noista ja toisestakin asiasta. En vaan postin sivuilta löytänyt mitään palaute osastoa, mikä täsmäisi. Löytääkö joku vai mitä keksin?
Sinne pitää joko soittaa maksulliseen numeroon tai chattailla. Chatista vastataan jos vastataan. Viimeksi jonotin tunnin, mutta ei chatista kukaan vastannut.
No pitää tuota chattia kokeilla, ei kyllä viitsisi tuntia jonottaa. On se kumma kun ei voi laittaa palautelaatikkoa kuten monessa muussa paikassa on.
Ehkä siihen on syynsä, miksi eivät halua palautetta?
Osuuspankin chatti sen sijaan toimii hyvin, tuli eilen illalla 21:30 kysyttyä yhtä asiaa ja vastasi minuutissa.
Paketti on nyt uudestaan rekisteröity kolme kertaa Vantaalle lajitteluun. Ei mitään järkeä. 17track jostain syystä näyttää, että mennyt tulliin, mutta Posti ei anna maksaa käsittelymaksua. Tullauskin meni läpi ilman maksua. Eipä tosta ota selvää, mutta en usko että enää perille tulee. Pitää vaan toivoa, että myyjä suostuu lähettämään uudestaan.Mikä helvetin prosessi näissä briteistä tulevissa paketeissa nyt on? Perus royal maililla lähetetty paketti, joka yli viikon lojunut Vantaalla lajittelussa. Ei ole tullut minkäänlaista ilmoitusta tullauksesta.
Tuo on ihan normaalia että jotkin 3. osapuolen seurantasivut näyttävät "inbound into customs" tai vastaavaa silloin kun postin seurannassa näkyy pelkkä rekisteröinti tai saapuminen kohdemaahan.Paketti on nyt uudestaan rekisteröity kolme kertaa Vantaalle lajitteluun. Ei mitään järkeä. 17track jostain syystä näyttää, että mennyt tulliin, mutta Posti ei anna maksaa käsittelymaksua. Tullauskin meni läpi ilman maksua. Eipä tosta ota selvää, mutta en usko että enää perille tulee. Pitää vaan toivoa, että myyjä suostuu lähettämään uudestaan.
Joo on toi joskus näyttänyt "customs" vaikka on vaan saapunut maahan. Mutta nyt on kuitenkin reilu kuukausi tuosta ensimmäisestä "saapunut kohdemaahan" merkinnästä, niin eiköhän toi paska oo jo lähtenyt takaisin lähtömaahan tai sitä runkataan tosiaan jossain Vantaalla ees taas.Tuo on ihan normaalia että jotkin 3. osapuolen seurantasivut näyttävät "inbound into customs" tai vastaavaa silloin kun postin seurannassa näkyy pelkkä rekisteröinti tai saapuminen kohdemaahan.
Eli silloin ei pidä vielä tullata mitään.
Ennen koronaa n. 4 päivää, mutta ei ole viimeaikaista kokemusta, varmaan nyt enemmän.Tietäjät:
Torstaina lähetetty DHL paketti tulee Priority Parcelina perille Postin toimesta. Mikä näissä yleensä on saksasta toimitusaika + toimittaako Posti tuon kotia asti?
Vaimolla tuli joskus noutokoodi sähköpostiin, kun paketissa ei ollut puhelinnumeroa syystä tai toisesta.Eli karkeasti maanantaina vituttaa jälleen harvinaisen paljon. MDPC kaapelisukat tulossa DHL palvelulla postille, kunnes astuin postin ansaan ohjata paketti pakettiautomaattiin, josta en saa enää noutokoodia, jota en voi siis enää siitä syystä noutaa.. Ei voi taas tajuta systeemin paskuutta, ei juma vitun lauta. MIKÄ helvetti niitäkin estää "omistajaa" tai vastaanottajaa täydentämään tietoja tunnistetussa omaposti palvelussa?!?
Jahas, väärin viimeksi kirjoitin. Ehkä.
Tällä hetkellä seuranta näyttää tältä, kuitenkin jotain tällä viikolla tapahtunut
Eli lähes 1,5kk meni että jotain lähetykselle tapahtui... Parcelforcen (joka siis kaiketi tämän kuskaa UK päässä) seurantakaan ei näytä, että olisi vielä britteihin paketti saapunut. Vain samat tiedot mitä Postin sivuilta.
Lähetyksen selvityspyynnön tein tiistaina 2.3.2021 ja siihen ei ole tullut minkäänlaista kuittausta (automaattikuittauksen lisäksi siis). Viikon selvitysaikaa lupailtiin näinä hetkisinä aikoina, muuten 3pv.
Jos tästä jotain oppinut, niin seuraavat paketit ainakin britteihin menee tosiaan jollain "oikealla" kuriirifirmalla.
Se on mun ainot toivo atm. imo vitun uskomaton systeemi, jossa sen ns redirectin aikana ei "varoteta, että jos puhelinnumeroa ei ole, sitä ei lisätä, ei pysty noutamaan tai saa koodia".
Muutenkin helvetin ihme, kun heko olen ensinnäkin numeron antanut postille ja tuo toimitetaan henkilölle - eli minulle.
En tiedä mihin rikokseen syyllistyin kun täyttelin I want to change the information of a dispatched item - Shipment on the way - Customer support - Posti tämän lähettäjän puolesta. Todellakin aivan helkkarin typerä systeemi kun suurella todennäköisyydellä vastaanottaja tietää paketista ja lähettäjästä nuo tiedot mitä tuossa kysytään. Paketin sain itselleni lopulta.Se on mun ainot toivo atm. imo vitun uskomaton systeemi, jossa sen ns redirectin aikana ei "varoteta, että jos puhelinnumeroa ei ole, sitä ei lisätä, ei pysty noutamaan tai saa koodia".
Muutenkin helvetin ihme, kun heko olen ensinnäkin numeron antanut postille ja tuo toimitetaan henkilölle - eli minulle.
Itsellä on n. 3 / 12 mennyt perille tammikuun ja helmikuun aikana UK:hon lähetetyistä. Toissaviikolla meni perille yksi ja viime viikolla kaksi, satunnaisessa järjestyksessä.Eipä ole tällekään 10.3. jälkeen tapahtunut mitään...
Ja eipä ole reklamointiinkaan vastattu yhtikäs mitään...
Ostaja aika hiilenä jo asiassa... Vittu.
Itsellä on n. 3 / 12 mennyt perille tammikuun ja helmikuun aikana UK:hon lähetetyistä. Toissaviikolla meni perille yksi ja viime viikolla kaksi, satunnaisessa järjestyksessä.
Kummallisesti ostajat ovat olleet toistaiseksi ymmärtäväisiä, viikon-parin välein olen laittanut statusta (postin tiedotteet, hs:n artikkelit, muille asiakkaille perillemenot, postin reklamaation status yms.).
Item arrived in the destination country.
Postin puhelinpalvelussa parasta on se, että jonotus on maksullista.
![]()
Minkä HELVETIN takia Postin asiakapalvelunumerosta kun soitat ja jonotat. Kirjaimellisesti ja valehtelematta 30 sekunnin välein kuuluu:
"Olet edelleen jonossa, jaksa vielä hetki! Seuraa lähetystä omaposti sovelluksella, lataa se maksutta puhelinkaupasta."
Jokasen 30 sekunnin jälkeen:
<Hissimusiikki loppuu, tulee sekunnin pari tauko hiljaista
>Avaa suu sanoaksesi jotain asiakaspalvelijalle (Koska Posti selvästi rakastaa asiakkaitaan ja haluaa palvella niitä, etteivät lyö luuria kiinni)
<"Olet edelleen jonossa, jaksa vielä hetki...."
>
10 minuuttia jonossa tätä kirjoittaessa ja 20 kertaa kuullut tuon lauseen.
Hah, täälllä whinetys auttaa näköjään![]()
"Lähetys on viivästynyt, sen toimitusta täytyy selvittää tarkemmin. Selvityksen nopeuttamiseksi, täytä oheinen lomake. "
- Lähetyksen tullaus tehty 22.3.2021 klo 18:27
- Lähetyksen käsittelymaksu maksettu Postille 22.3.2021 klo 18:18
- Lähetys odottaa tullaustasi. Tee tullaus ja maksa Postin käsittelymaksu 20 päivän kuluessa saapumisesta. 17.3.2021 klo 14:07
Sitten kun laitat linkistä lomakkeeseen niin "Paketteja on liikkeellä suuri määrä ja siksi lomake on tällä hetkellä suljettu vastaanottajilta. Jotta saat nopeasti apua, otathan meihin yhteyttä OmaPostissa tai puhelimitse: Pakettiasiat: 0100 5577 (ma-pe klo 8-16, la klo 9-16, pvm/mpm), Kirje- ja lehtiasiat: 0100 5445 (ma-pe klo 8-16, pvm/mpm). "
Mahtavaa, 2,5kg painosta prätkän pakoputkea on nyt sitten kadonnut postin toimesta ja minun pitää alkaa soittelemaan niiden tunarien perään.Ei vittu oo todellista.
![]()
Onni onnettomuudessa. Paketti ei ajautunut pakettiautomaattiin, koska "automaatti on täysi" (tai kuski ei polkassut sitä sinne, koska ei ollut puhelinnumeroa, tää ihan perus folioilua..).Varo vaaraa :
Aaro
Keskustelu aloitettu klo 10:04
- Hei! Palvelun nopeuttamiseksi, kerro lähetystunnus.
- hei
- CP6404xxxxxxx
- ongelmana lähinnä se, että "kotioven toimituksen vaihtuessa" pakettiautomaattiin omaposti ei tiedä olevinaan enää puhelinnumeroani?!
- Mikä juttu vai bugi softassa? Millä saan ilmoituksen paketin saapumisesta automaattiin jos puhelinnumeroa ei ole teillä?
10:05
Saanko antaa sen tässä chatissa vai pitääkö olla yhteydessä lähettäjään vai DHL:n?
10:06
Omaposti kyllä tietää puhelinnumerosi, mutta lähetykseen ei ole sitä merkitty. Puhelinnumeron voi lähetykseen lisätä pelkästään lähettäjä.
Aaro
10:07- Eli miten saan tiedon?
- miksi tota ei kysytty säpön yhteydessä, jossa tuli viesti
- Moi! Lähetys CP6404xxxxxxx on matkalla ovelle! Se tulee lähiarkipäivänä klo 8-16. Voit vielä vaihtaa toimitustapaa: https://jakelu.posti.fi/#/CP6404xxxxxxx?t=2LVP2CC&lang=fi. Mukavaa päivää! t. Posti Tämä on Postin robottikaverin automaattinen sähköpostiviesti. Hän ei vielä osaa lukea – älä siis vastaa hänelle.
- Eikö tämä nyt ole aika vitun paska systeemi?
tarjotaan vaihtoehto muuttaa lähetystapaa, mutta puhnuymero ei tule perille ja paketti ei voi noutaa?
10:08
Tietoa ei saa kuin tekstiviestillä. Säpö on automaattinen ja oletuksena on että lähetyksessä on numero.
Aaro
Eli en tule saamaan tietoa, että paketti on pakettiautomaatissa?
Tulette kyllä tiedon saamaan, mutta ette noutokoodia.
Aaro
10:09- No tämähän meni sitten harvinaisen hienosti
eli mitä nytten?
Suosittelen, että pyydätte lähettäjää lisäämään numeron.
Aaro
- Haluaisin vielä tiedon, onko tämä postin palvelu, jota käytin, joka on lähetetty Posti <noreply.ilmoitukset@posti.com>
10:10- vai DHL. koska jos palvelu on postin ja retu ohjelma ei osaa tuota numeroa liittää eteenpäin valitan asiasta.
- jota käytännössä teen jo nytten.
- Ei voi helvetti olla tällästä systeemiä, jossa puhelinnumero ei liiku mukana ja kyseessä on mielestäni TEIDÄN palvelu.
10:11
Koska lähettäjällä ja DHL:llä numeroni on ollut.
Jos tuota sähköpostia tarkoitatte niin kyllä se meidän palvelu on.
Aaro
10:12- Varmistin vain. Mikäs on oikea osoite reklamoida palvelustanne
Missä tälläiseen saa oikeasti muutoksen.
Mitään reklamointi sähköpostia yms tuohon ei valitettavasti ole.
Aaro
10:14- Kuulostaa toimivalta systeemiltä
- luultavasti rahoitetaan verovaroin.
Ainakin customercareservice pamahti säpöön, joten jatkan sitäkautta. Hyvää päivänjatkoa.
Kiitos kuin myös!
Eli karkeasti maanantaina vituttaa jälleen harvinaisen paljon. MDPC kaapelisukat tulossa DHL palvelulla postille, kunnes astuin postin ansaan ohjata paketti pakettiautomaattiin, josta en saa enää noutokoodia, jota en voi siis enää siitä syystä noutaa.. Ei voi taas tajuta systeemin paskuutta, ei juma vitun lauta. MIKÄ helvetti niitäkin estää "omistajaa" tai vastaanottajaa täydentämään tietoja tunnistetussa omaposti palvelussa?!?
Siis mistä sait tiedon, että lähetys on kadonnut?
Ja jos tullauksen teit tosiaan ma-iltana, niin aikaisintaan eiliselle keskiviikolle 24.3. olisin itse tuota odottanut tulevan.
Kyllä, sinulla pitää olla lähetystunnus ja vielä sellainen, että se näkyy Postin seurannassa. Jos sinulla ei ole lähetystunnusta, niin silloin paketti on lähtenyt tulemaan kirjeenä ja siinä ei ole seurantaa. Joten Posti tai kukaan ei voi auttaa sinua asiassa, pitää vain odotella. Ainut paikka johon voit olla yhteydessä on myyjä. Turha syyttää Postia, paketti/kirje ei välttämättä ole vielä edes päässyt Briteistä pois Brexitin takia.Viimeistään 25.3 olisi pitänyt tulla Britannian Ebaystä pari hdmi-dvi sovitinta joiden hinta toimituskulujen jälkeen jäi alle 21€. Mutta eipä ole tullut ja postin virkailija selitti että minulla pitäisi olla jäljitystunnus että he näkevät tarkemmin pakettini sijainnin. Sitähän ei tuo myyjä antanut. Pelkästään nimellä virkailija ei löytänyt pakettiani mistään.
Kun sanoin että en ole saanut sitä jäljitystunnusta niin virkailija löi luurin korvaan. Pari viikkoa sitten tilasin ebayn kautta Ranskasta musteita, arvioitua saapumisaikaa ei annettu joten nyt ollaan sitten ihmeissään kun ei tiedä onko ne musteet tulossa ollenkaan. Voi olla että ovat jo Suomessa mutta Posti sitten on hukannut ne.
Vuoden vaihteessa tilasin Hangosta paketin jolla kesti 1-1.5 kuukautta tulla tänne Pohjois-Pohjanmaan eteläosiin. Soitin Postiin ja ihmettelin missä paketti kuppaa, niin sitten meni enää 4 päivää niin paketti oli tullut.
Ei voi kehua tuota laitosta.
Kyllä, sinulla pitää olla lähetystunnus ja vielä sellainen, että se näkyy Postin seurannassa. Jos sinulla ei ole lähetystunnusta, niin silloin paketti on lähtenyt tulemaan kirjeenä ja siinä ei ole seurantaa. Joten Posti tai kukaan ei voi auttaa sinua asiassa, pitää vain odotella. Ainut paikka johon voit olla yhteydessä on myyjä. Turha syyttää Postia, paketti/kirje ei välttämättä ole vielä edes päässyt Briteistä pois Brexitin takia.
Jos sinulla on lähetystunnus, mutta sillä ei löydy Postin seurannasta mitään, niin joko paketti ei ole vielä tullut Suomeen tai seuranta ei ole välttämättä luotettava. Joten tällaisessakin tapauksessa Posti ei voi sinua auttaa, vaan joudut odottelemaan. Ota yhteyttä myyjään.
Ei helvetti! Mä luulin että se maksu meni siinä samalla kun tullausta tein, erikseen piti vielä se summakin laittaa...Kyllä meille jotka tänne ketjuun kirjotetaan postin ohjeita kuuluis posti maksaa jotain palkkaa, kun ne itse tee mitään
Tällä sivulla pysty sitten maksaan sen käsittelymaksun:
![]()
Käsittelymaksu tulliselvitettäville lähetyksille - Asiakastuki - Posti
Postin käsittelymaksu koskee EU-alueen ulkopuolelta tai EU:n valmiste- ja arvonlisäveroalueen erityisalueilta saapuvia tavaralähetyksiä, jotka pitää tullata ja joihin kohdistuu maksettavia veroja. Maksa käsittelymaksu 20 päivän kuluessa...www.posti.fi