Postin kulkemisen vaikeus

Meidän jakelualueella Espoossa lajittelija/jakaja on ryhtynyt laittamaan kirjeitä/laskuja lehden väliin. Eihän siinä mitään mutta mulla saattaa joku aikakausilehti olla välillä kuukaudenkin lukematta joten silloin en lehden välissä olevaa yksittäistä laskua huomaa. Jotkut harrastuksiin ja firman toimintaan liittyvät järjestö- tai ammattilehdet menee yleensä lukematta suoraan paperinkeräykseen...

Asia nyt ei ole kovin kummoinen, piää vaan muistaa katsoa ettei laskuja tms. ole lehtien välissä. No, ajattelin kuitenkin jättää palautetta jakeluyhtiölle ja alueen jakeluyhtiö on Posti. Yrityspalautelomake on Postin sivuilla sellainen että siinä ei ole ollenkaan kohtaa mihin voi jättää palautteen. Kiittävät kuitenkin palautteesta. Henkilöasiakas jos yrittää jättää palautteen jakelusta niin joutuu luuppiin missä mennään ympyrää samojen sivujen kautta yhä uudelleen ja uudelleen... Ainoa palaute minkä voi jättää on peukku ylös tai alas.

Laitan siis palautteeni suoraan Turkka Kuusistolle joka on postin pääjohtaja.
 
Totta mutta nuo mainitsemani laskut ja lehdet ovat postin jakamia. Ja pointti nyt lähinnä se että palautteen antaminen postin jakelusta mahdotonta.

Palautteen antamisesta vielä: Pari vuotta sitten tein jakelun keskeytyksen itselleni, vaimolle ja firmalle oltiin 3 viikkoa reissussa. Postia ei tullut laatikkoon yhtään ja kun menin kyselemään postejani niin niitä ei ollut missään. Lehdet, laskut kaikki kadonneet. Soitin asiakaspalvelunumeroon ja hetikohta 1,5h tms. ajan päästä asiakaspalvelija vastasi, pahoitteli tapahtunutta ja tarjosi postimerkkejä korvaukseksi :lol:. Kadonneita posteja ei löytynyt ikinä. Tämä siis Posti Oy.
 
Palautteen antamisesta vielä: Pari vuotta sitten tein jakelun keskeytyksen itselleni, vaimolle ja firmalle oltiin 3 viikkoa reissussa. Postia ei tullut laatikkoon yhtään ja kun menin kyselemään postejani niin niitä ei ollut missään. Lehdet, laskut kaikki kadonneet. Soitin asiakaspalvelunumeroon ja hetikohta 1,5h tms. ajan päästä asiakaspalvelija vastasi, pahoitteli tapahtunutta ja tarjosi postimerkkejä korvaukseksi :lol:. Kadonneita posteja ei löytynyt ikinä. Tämä siis Posti Oy.

Joku varmaan heivannut ne vahingossa roskiin. :D
 
Asia nyt ei ole kovin kummoinen, piää vaan muistaa katsoa ettei laskuja tms. ole lehtien välissä. No, ajattelin kuitenkin jättää palautetta jakeluyhtiölle ja alueen jakeluyhtiö on Posti. Yrityspalautelomake on Postin sivuilla sellainen että siinä ei ole ollenkaan kohtaa mihin voi jättää palautteen. Kiittävät kuitenkin palautteesta. Henkilöasiakas jos yrittää jättää palautteen jakelusta niin joutuu luuppiin missä mennään ympyrää samojen sivujen kautta yhä uudelleen ja uudelleen... Ainoa palaute minkä voi jättää on peukku ylös tai alas.

Laitan siis palautteeni suoraan Turkka Kuusistolle joka on postin pääjohtaja.

Huomasin saman pari vuotta sitten, että tosiaan palautetta ei saanut jätettyä mitenkään sivujen kautta. Olen itsekin laittantu välillä palautetta johtoportaalle suoraan sähköpostilla, jos palautteen jättäminen muuten on tehty vaikeaksi.
 
Onko se niin vaikea uskoa, että posti ei halua palautetta. Ei niitä kiinnosta. Palvelu joko kelpaa tai sit ei kelpaa, ihan sama postille.
 
Postnord ei kyllä petä taaskaan. Luvattu kotiintoimitus tälle päivälle. No seiskalta tulee tekstari, että juu-u pakettisi on meillä täällä terminaalissa. Tuutko hakeen vai tuodaanko HUOMENNA?
 
Postnord ei kyllä petä taaskaan. Luvattu kotiintoimitus tälle päivälle. No seiskalta tulee tekstari, että juu-u pakettisi on meillä täällä terminaalissa. Tuutko hakeen vai tuodaanko HUOMENNA?

Juu toi on kyllä perseestä että paskennettaan palvelua. Sama juttu kuin Postin kotipaketissa (eli siinä missä Posti soittaa / lähettää tekstarin kysyäkseen mihin aikaan toimitus sopii).

Yritän välttää viimeiseen asti Postnordia mutta jos joudun taipumaan, tilaan kaiken Postnord/DPD kautta tulevan aina työpaikan osoitteella niin tulee saman päivän aikana = yhden päivän aiemmin kuin yksityisasiakkaille.
 
Juu toi on kyllä perseestä että paskennettaan palvelua. Sama juttu kuin Postin kotipaketissa (eli siinä missä Posti soittaa / lähettää tekstarin kysyäkseen mihin aikaan toimitus sopii).

Yritän välttää viimeiseen asti Postnordia mutta jos joudun taipumaan, tilaan kaiken Postnord/DPD kautta tulevan aina työpaikan osoitteella niin tulee saman päivän aikana = yhden päivän aiemmin kuin yksityisasiakkaille.
Tuo työpaikalle tilaaminen onkin ihan hyvä tipsi. Vaikka en töitä teekään varsinaisesti toimistollani, niin ajan siitä kyllä päivittäin ainakin ohi.

Postnordin vastakohdaksi taas sitten TNT:llä on tulossa toinen paketti, joka oli aamulla seiskalta vielä Tallinnassa, mutta tuli viestiä että paketti toimitetaan tänään kotiovelle.
 
Tuo työpaikalle tilaaminen onkin ihan hyvä tipsi. Vaikka en töitä teekään varsinaisesti toimistollani, niin ajan siitä kyllä päivittäin ainakin ohi.

Postnordin vastakohdaksi taas sitten TNT:llä on tulossa toinen paketti, joka oli aamulla seiskalta vielä Tallinnassa, mutta tuli viestiä että paketti toimitetaan tänään kotiovelle.

Tuo on kyllä paras kikka kolmonen, jos mahdollista niin aina firman nimi vastaanottajaksi, tällöin paketit menevät "kaikissa" kuljetusyhtiöissä etusijalle, yksityiset ovat pääasiassa aina hitaampia/lajitellaan automaattisesti iltajakoon tai selvitykseen jolloin asiakkaan kanssa sovitaan tarkempi toimitusaika/halukkuus noutaa lähetys itse...

Postnordin ja TNT erot tulevat toki siinä, että Postnordin KAIKKI paketit kulkevat kumipyörillä, TNT:llä taas osa keikoista lentäen. Tallinnasta tulee joka aamu lentokone joten tavara tulee paljon nopeammin, varsinkin Etelä-Suomeen.
 
Mistähän tuossa parjatussa käsittelymaksussa maksaa, palvelusta ei ainakaan :| Tiistaina sähköinen saapumisilmoitus, siitä max 30min niin tullaukset ja käsittelymaksut hoidettu ja sähköinen sanoma postille mennyt jopa heidän järjestelmien mukaan. Vieläkin paketti makaa samassa tilassa ulkomaanterminaalissa :(

Mihinköhän tämä tilanne menee siinä vaiheessa kun alv-raja poistuu kokonaan ja kaikki lähetykset tullattava... :S Ei uskalla edes pahimmissa unissa miettiä tuota tilannetta.
 
Onko muilla ollu viime aikoina ongelmia androidin OmaPosti sovelluksen kanssa? Ei oo nyt ainakaan pariin viikkoon enää näyttänyt mitään saapuvia lähetyksiä vaikka niitä kuitenkin on ollut koko ajan liikkeellä.
 
Mistähän tuossa parjatussa käsittelymaksussa maksaa, palvelusta ei ainakaan :| Tiistaina sähköinen saapumisilmoitus, siitä max 30min niin tullaukset ja käsittelymaksut hoidettu ja sähköinen sanoma postille mennyt jopa heidän järjestelmien mukaan. Vieläkin paketti makaa samassa tilassa ulkomaanterminaalissa :(

Mihinköhän tämä tilanne menee siinä vaiheessa kun alv-raja poistuu kokonaan ja kaikki lähetykset tullattava... :S Ei uskalla edes pahimmissa unissa miettiä tuota tilannetta.

Osa tullatuista paketeista tulee kirjepostin mukana, joten niissä ei ole seurantaa enää Suomen päässä.
 
Postista tuli sähköpostivastaus ja kertoivat ettei pakettien toimittajilla ole ovikoodeja. Posti siis myöntää että ottavat kotiinkuljetuksesta maksun, vaikka eivät sitä pysty ovikooditaloihin toimittamaan. Ainoa poikkeus on jos paketissa lukee ovikoodi. Suunnitteilla on myös järjestelmä, jossa toimituspaikan valinnan yhteydessä voisi lisätä myös ovikoodin. Madness!
 
Mihinköhän tämä tilanne menee siinä vaiheessa kun alv-raja poistuu kokonaan ja kaikki lähetykset tullattava... :S Ei uskalla edes pahimmissa unissa miettiä tuota tilannetta.
Mä näen sieluni silmin kristallipallosta, että Amazon tulee nauramaan matkalla pankkiin jatkossa... Etenkin kun nyt se lienee lähiaikoina aloittamassa varsinaiset Suomen toimintonsa!

Toinen asia on sitten se, että monilla kiinalaisilla myyjillä on Euroopan varastot, joista tavara liikkuu tullivapaasti...

Eiköhän se tulevaisuus ole tuossa.

EU:n ulkopuolelta sitten tilataan lähinnä sellaista tavaraa, jota on pakko tilata syystä tai toisesta.
 
Postista tuli sähköpostivastaus ja kertoivat ettei pakettien toimittajilla ole ovikoodeja. Posti siis myöntää että ottavat kotiinkuljetuksesta maksun, vaikka eivät sitä pysty ovikooditaloihin toimittamaan. Ainoa poikkeus on jos paketissa lukee ovikoodi. Suunnitteilla on myös järjestelmä, jossa toimituspaikan valinnan yhteydessä voisi lisätä myös ovikoodin. Madness!

Postinjakajilla, siis niillä jotka tuovat laskut yms kirjeet on ovikoodit ja tiedän, että ainakin joissain paikoissa samat listat on annettu pakettipuolelle jotta saavat helpommin niitä toimitettua.
 
Postinjakajilla, siis niillä jotka tuovat laskut yms kirjeet on ovikoodit ja tiedän, että ainakin joissain paikoissa samat listat on annettu pakettipuolelle jotta saavat helpommin niitä toimitettua.
Tämähän olisi kaikkien mielestä loogista. Samaa ihmettelin postille, ja kertoivat juuri että postinjakajilla on koodit, mutta pakettien toimittajilla ei. Näin siis Helsingissä.
 
Posti saisi kehittää kirjattujen kirjeiden/pakettien noutamiseen jonkin nykyaikaisemman ratkaisun.
Jos saan tiedon paketin saapumisesta noutopisteeseen niin en voi mitenkään järkevällä tavalla valtuuttaa ketään toista hakemaan heti pakettia ilman, että toinen tulee ensin hakemaan minulta paperin, jossa lukee "valtakirja". Toki tässä voi monella tavalla huijata, mutta luulisi, että nykypäivänä voisi kehittää jonkun teknisenkin ratkaisun tähän missä ei tarvitsisi venyttää sääntöjä.

Chatbotin vastaus:
Toinen henkilö voi hakea lähetyksesi valtakirjalla. Tässä olisi valmis pohja avuksi: https://support.posti.fi/liitteet/valtakirja_fi.pdf. Myös vapaamuotoinen valtakirja on ok, kunhan siinä on tarvittavat tiedot.

Voit ottaa kuvan valtakirjasta ja lähettää sen valtuutetulle. Hänen pitää kuitenkin vielä tulostaa valtakirja, jotta saa lähetyksen haettua.

Tuo vielä, että esimerkiksi kännykän ruudulla oleva valtakirja ei käy?
 
Postista tuli sähköpostivastaus ja kertoivat ettei pakettien toimittajilla ole ovikoodeja. Posti siis myöntää että ottavat kotiinkuljetuksesta maksun, vaikka eivät sitä pysty ovikooditaloihin toimittamaan. Ainoa poikkeus on jos paketissa lukee ovikoodi. Suunnitteilla on myös järjestelmä, jossa toimituspaikan valinnan yhteydessä voisi lisätä myös ovikoodin. Madness!

Tämän saa ratkaistua kun laittaa osoiteriville tiedon "ovikoodi: xxx" esimerkiksi. Ei varmasti paras ratkaisu, mutta toimiva ennen kuin saavat paremman järjestelmän aikaan. Omalla kohdallani toiminut kuin junan vessa jo muutaman vuoden mitä ovikoodillisessa talossa asunut.

Tämähän olisi kaikkien mielestä loogista. Samaa ihmettelin postille, ja kertoivat juuri että postinjakajilla on koodit, mutta pakettien toimittajilla ei. Näin siis Helsingissä.

Paras ratkaisu ongelmaan tämä tietysti, mutta ongelmana taitaa olla että pakettien toimittajilla on varmasti huomattavasti laajempi toimitusalue kuin sillä vakiokirjepostin tuojalla joten lienee haastavaa koota tuollainen lista + omalla tavallaan tuo on sensitiivistä tietoa.
 
Tämän saa ratkaistua kun laittaa osoiteriville tiedon "ovikoodi: xxx" esimerkiksi. Ei varmasti paras ratkaisu, mutta toimiva ennen kuin saavat paremman järjestelmän aikaan. Omalla kohdallani toiminut kuin junan vessa jo muutaman vuoden mitä ovikoodillisessa talossa asunut.

Paras ratkaisu ongelmaan tämä tietysti, mutta ongelmana taitaa olla että pakettien toimittajilla on varmasti huomattavasti laajempi toimitusalue kuin sillä vakiokirjepostin tuojalla joten lienee haastavaa koota tuollainen lista + omalla tavallaan tuo on sensitiivistä tietoa.

Päättelin myös että pakko alkaa laittamaan osoiteriville ovikoodi.
En vaan voi käsittää miksei postin lähetti voi soittaa asiakkaalle ja kysyä ovikoodia, niin kuin muut lähettifirmat tekevät, varsinkin jos paketissa on puhelinnumero. Luulen että ovikooditalot on tiedossa ja niihin ei edes yritetä lähteä viemään mitään, siksi ei myöskään soiteta.
 
Paras ratkaisu ongelmaan tämä tietysti, mutta ongelmana taitaa olla että pakettien toimittajilla on varmasti huomattavasti laajempi toimitusalue kuin sillä vakiokirjepostin tuojalla joten lienee haastavaa koota tuollainen lista + omalla tavallaan tuo on sensitiivistä tietoa.

Tiedän yhden jos toisenkin Postin pienemmän lajitteluterminaalin, jossa on sekä kirje- että pakettipuolella samat ovikoodilistat toimiston seinällä. Toki kuskin työtä "helpottaa" se, että vie kerralla kaikki ovikoodipaikat lähimpään postikonttoriin, toista se on tuolla DHL/TNT/Fedex -maailmassa kun ne tulee sitten yleensä seuraavana päivänä kuitenkin uudestaan jakoon...
 
Sunnuntaina tilasin Proshopista. Paketti tulee käsittääkseni Tanskasta. Posti ei ole vielä saanut pakettia. Onko ihan normaalia vauhtia? Huh, odottavan aika on pitkä.
 
Kuvittelenko, vai onko tämä OmaPostissa kotiinkuljetuksen toimitusaikakysely käytännössä hidastanut toimituksia arkipäivällä? Mielestäni ennen kun kävivät kysymättä kokeilemassa tuoda, oli paketti jaossa samana päivänä kun tuli paikkakunnalle aamulla.
 
Kuvittelenko, vai onko tämä OmaPostissa kotiinkuljetuksen toimitusaikakysely käytännössä hidastanut toimituksia arkipäivällä? Mielestäni ennen kun kävivät kysymättä kokeilemassa tuoda, oli paketti jaossa samana päivänä kun tuli paikkakunnalle aamulla.

Ihmettelin juuri samaa. Seuranta näytti edellisenä päivänä että toimitus tänään, mutta aamulla tullut toimitusaikakysely antoikin mahdollisen toimitusajan vasta seuraavalle päivälle.
 
Jep, nyt oisin mieluummin ottanut kaikki paketit vaikka lähipostiin kotiinkuljetuksen sijaan, kun ne olisi olleet haettavissa tänään, mutta kotiinkuljetus menee maanantaille. Sinänsä koomista, että sillä premium-palvelulla on paskempi toimitusnopeus.
 
Kuvittelenko, vai onko tämä OmaPostissa kotiinkuljetuksen toimitusaikakysely käytännössä hidastanut toimituksia arkipäivällä? Mielestäni ennen kun kävivät kysymättä kokeilemassa tuoda, oli paketti jaossa samana päivänä kun tuli paikkakunnalle aamulla.
Ei Kotipaketissa kyllä koskaan ole ollut kysymättä toimitusta, siinä on aina ollut SMS/puhelu/OmaPosti/kirje ennen toimitusta (koska se on juuri Kotipaketin pointti verrattuna Express-pakettiin). Voi toki silti olla hidastunut. En ole paljon tuota itse käyttänyt mutta kyllä siinä ennen OmaPosti-aikaakin vuosia sitten oli ainakin satunnaisesti 1 päivän viive ensimmäiseen aikavaihtoehtoon.

Express-paketti taas tuodaan yhä suoraan perille ilman toimitusaikakyselyä (riippuen lisäpalveluista voi soitto tai noutopistekysely sisältyä palveluun, mutta ei toimitusaikakysely).
 
Ei Kotipaketissa kyllä koskaan ole ollut kysymättä toimitusta, siinä on aina ollut SMS/puhelu/OmaPosti/kirje ennen toimitusta. Voi toki silti olla hidastunut. En ole paljon tuota itse käyttänyt mutta kyllä siinä ennen OmaPosti-aikaakin vuosia sitten oli ainakin satunnaisesti 1 päivän viive ensimmäiseen aikavaihtoehtoon.

Express-paketti taas tuodaan yhä suoraan perille ilman toimitusaikakyselyä (riippuen lisäpalveluista voi soitto tai noutopistekysely sisältyä palveluun, mutta ei toimitusaikakysely).

Voihan se olla, että aiemmat paketit on olleet eri palveluluokassa, mutta ei täälläpäin kyllä ennen omaposti-aikaa ole postilta ollut muuta kontaktia kuin ovikellon soitto ja lappu postilaatikossa. Tämän takia olen suosinut Upsia aina kun mahdollista, kun heillä kuriirit aina soittaa ensin.
 
Aloin erään paketin kohdalla ihmettelemään että miksei jo tule, oli kulunut viikko siitä kun se lähetettiin. Omapostissa oli sitten joku toimitusaikakysely, johon vastaamalla se vasta lähti liikkeelle. Ei ole ennen tällaista ollut, lisäksi sähköposteissa yms ei ollut mitään puhetta tällaisesta...
 
Osa tullatuista paketeista tulee kirjepostin mukana, joten niissä ei ole seurantaa enää Suomen päässä.
Tässäkin tapauksessa paketilla on seuranta kokoajan ollut ja nyt toisen chat yhteydenoton jälkeen "asiakaspalvelija" totesi että: "Lähetys makaa jostain syystä tullissa. " tuon jälkeen kehoitti ottamaan yhteyttä erikseen huolinnan sähköpostiin ja lähettämään sinne vapautussanoman pdf:llä. Kyselin kyllä että eiköhän tämä nyt mene tällä mutta ei sitäverta asiakaspalvelu suju että menisi postin eri organisaatioiden välillä kommunikaatio sujuvasti.

Ei voi kun ihmetellä että mistähän tuossa käsittelymaksussa maksaa. Seuranta hienosti on todentanut molemmat tapahtumat (käsittelymaksun maksamisen ja tullin maksamisen) juuri oikeana ajankohtana. Ensimmäinen asiakaspalvelija eilen ei sitäverta omia seurantoja osannut tulkita että olisi nähnyt paketin makaavan huolinnassa vaan totesi erittäin kärkkäästi:" Ymmärräthän, että toimitsarviot kuljetutksissa on noin 1-3 arkipäivää Suomen sisällä." Kyllä voi sitten täällä päässä osatakin keittää tuollainen näsäviisastelu kun ei osata omia järjestelmiä tulkita :|
 
Postista tuli sähköpostivastaus ja kertoivat ettei pakettien toimittajilla ole ovikoodeja. Posti siis myöntää että ottavat kotiinkuljetuksesta maksun, vaikka eivät sitä pysty ovikooditaloihin toimittamaan. Ainoa poikkeus on jos paketissa lukee ovikoodi. Suunnitteilla on myös järjestelmä, jossa toimituspaikan valinnan yhteydessä voisi lisätä myös ovikoodin. Madness!

En vaan voi käsittää miksei postin lähetti voi soittaa asiakkaalle ja kysyä ovikoodia, niin kuin muut lähettifirmat tekevät, varsinkin jos paketissa on puhelinnumero.

Täytyy näin yhtenä alihankkijan työntekijänä sanoa että osa tosta postin systeemi on aivan sieltä ja syvältä. Sitten kun osa kuskeista on tosiaan sellaisia että eivät soita jos kyseessä ei ole sovittu (kotiinkuljetus) niin eihän sille voi mitään. Myös muutenkin näissä ovikooditaloissa + "tavallisissa" 14-paketeissa (joita suurin osa ulkomaan paketeista on), jotka ovat siis sellasia että niitä käydään kokeilemassa ovelle ja viedään sitten lähimpään postiin jos ovea ei avata, on välillä liimattu se postin oma pakettikortti siihen alkuperäisen päälle eikä postin tulosteessa käy ilmi puhelinnumeroa. Sitten kun vielä lasketaan sekin että jos sulla on vaikka 60 asiakasta ja jakoaikaa klo 14 asti niin ei yksikertaisesti riitä aika soitella ja odotella et jos se asiakas vastais puhelimeen. Eikä tähän vielä ole laskettu niitä jotka eivät vastaa tuntematomaan numeroon vaikka itekkin tulee firman puhelimella soiteltua jonka numero ei todellakaan ole salattu. Sitten kun on myös näitä jotka soittaa 3-4 tunnin kuluttua takaisin "tästä numerosta oli soiteltu" ja vastaavat esittelyn jälkeen "no kyllä mää tollon kotona olin" paljoa voi tehdä kun paketti on jo asiakaspisteessä noudettavissa, toisin saapumisilmoitus tulee sitten joskus kun se on lajiteltu lajittelussa. Parashan tälläinen kerran soitti takaisin kello 02 yöllä kun olin itte ajamssa aivan eri hommaa, rupesi tenttaamaan et miksi en muka voi tuoda pakettia hänelle NYT.

Sitten kun tosiaan aika on rajattua ja siitä tulee tiedot virhelistoille jos vie paketteja jäljessä jakoaikaikkunasta. Otetaan nyt vaikka esimerkkinä tuo 60 asiakasta joista 24 asuis eri taloissa mihinkä tarvii ovikoodin että pääsee rappuun edes, yhden asiakkaan kanssa voi äkkiä mennä 3-4 min kun olet sitä puhelinnumeroa ensin tihrustanut/etsinyt paketista, näpytellyt, varmistanut että se on oikein, soittanut ja todennut et kappas tämä ihminen ei vastannutkaan. Tämä siis tekee tuossa jo yli tunnin pelkkää soittelua tai siihen liittyvää toimintaa, siihen kun lasketaan siirtymät seuraavalle asiakkaalle päälle niin... Toki, sama aika äkkiä menis jos rappuun pääsiskin ilman ovikoodia mutta silloin paketista pääsisi eroon.

Itse kyllä pyrin jos sitä vuoroa ajan niin soittamaan nämä ovikoodilliset talot, mitä meidän aluella ei onneksi ole kuin muutama hassu, niin on vähemmän vietävää toimipaikkaan jos kyseessä ei ole sovittu toimitus.
 
Mulla jo yli kuukauden maannut britteihin lähtevä paketti lentoasemalla...
Yksi tilaus briteistä taasen tuli about kolmessa viikossa, tullin kautta.

Jahas, väärin viimeksi kirjoitin. Ehkä.
Tällä hetkellä seuranta näyttää tältä, kuitenkin jotain tällä viikolla tapahtunut :D

The item is on its way to the destination country.10.3.2021 23:42HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI

Item in process in office of exchange. 10.3.2021 23:42HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI

The item is on its way to the destination country.30.1.2021 05:07Posti Logistiikkakeskus

Item in process in office of exchange. 30.1.2021 05:07Posti Logistiikkakeskus

Item in sorting. 29.1.2021 16:33VANTAA 01530

Item picked up from the sender. 29.1.2021 12:05VANTAA 01530

The item is not yet in Posti. 27.1.2021 17:52

Item has been registered 27.1.2021 17:47Asiointikoodi liittymä

Eli lähes 1,5kk meni että jotain lähetykselle tapahtui... Parcelforcen (joka siis kaiketi tämän kuskaa UK päässä) seurantakaan ei näytä, että olisi vielä britteihin paketti saapunut. Vain samat tiedot mitä Postin sivuilta.
Lähetyksen selvityspyynnön tein tiistaina 2.3.2021 ja siihen ei ole tullut minkäänlaista kuittausta (automaattikuittauksen lisäksi siis). Viikon selvitysaikaa lupailtiin näinä hetkisinä aikoina, muuten 3pv.

Jos tästä jotain oppinut, niin seuraavat paketit ainakin britteihin menee tosiaan jollain "oikealla" kuriirifirmalla.
 
Jahas, väärin viimeksi kirjoitin. Ehkä.
Tällä hetkellä seuranta näyttää tältä, kuitenkin jotain tällä viikolla tapahtunut :D



Eli lähes 1,5kk meni että jotain lähetykselle tapahtui... Parcelforcen (joka siis kaiketi tämän kuskaa UK päässä) seurantakaan ei näytä, että olisi vielä britteihin paketti saapunut. Vain samat tiedot mitä Postin sivuilta.
Lähetyksen selvityspyynnön tein tiistaina 2.3.2021 ja siihen ei ole tullut minkäänlaista kuittausta (automaattikuittauksen lisäksi siis). Viikon selvitysaikaa lupailtiin näinä hetkisinä aikoina, muuten 3pv.

Jos tästä jotain oppinut, niin seuraavat paketit ainakin britteihin menee tosiaan jollain "oikealla" kuriirifirmalla.
Itsellä kymmenestä tammikuussa UK:hon lähetetystä kirjeestä ensimmäinen 12.1. lähetetty meni juuri eilen perille. Yllättäen kukaan ei ole vielä vaatinut rahoja takaisin, mutta olen laittanut postin tiedotteita ym. heille säännöllisesti, ja ei ollut mitään arvokasta kyseessä.

Postinkin viimeisen päivityksen mukaan tilanne on palautumassa normaaliksi: Postin kuljetus Suomen ja Iso-Britannian välillä hidasta kuljetuskapasiteetin ja rajamuodollisuuksien takia - Tiedotteet - Asiakastuki - Posti

Tästä oli myös hesarin artikkeli pari viikkoa sitten: Brexit | Britanniassa odotetaan yhä joululahjoja Suomesta: Brexit ja pandemia pysäyttivät postinkulun alkuvuodeksi
 
Alkaisikohan Postin pakettiruuhka kohtapuoliin edes vähän helpottamaan? Edelleen näyttää olevan kaikkialla pakettiautomaatit ja jopa asiamiespostit paketteja tulvillaan ja ihan tukossa. Jos kerran noita paketteja tuntuu riittävän niin laajentaisivat vaikka noita pakettiautomaattejaan samaan tyyliin kuin ennen joulua niin ei tarvitsisi aina kiertää koko kylää ja vieläpä naapurikunnan puolellakin noutamassa ties minne ripoteltuja paketteja. Enää ei auta edes tilata paikalliseen postikonttoriin eli asiamiespostiin kun sieltäkin jo menee paketit naapurikunnan puolelle. Onneksi osan lähetyksistä saa vaikkapa DB Schenkerin pakettiautomaattiin jossa on tuntunut olevan aina tilaa.
 
Alkaisikohan Postin pakettiruuhka kohtapuoliin edes vähän helpottamaan? Edelleen näyttää olevan kaikkialla pakettiautomaatit ja jopa asiamiespostit paketteja tulvillaan ja ihan tukossa. Jos kerran noita paketteja tuntuu riittävän niin laajentaisivat vaikka noita pakettiautomaattejaan samaan tyyliin kuin ennen joulua niin ei tarvitsisi aina kiertää koko kylää ja vieläpä naapurikunnan puolellakin noutamassa ties minne ripoteltuja paketteja. Enää ei auta edes tilata paikalliseen postikonttoriin eli asiamiespostiin kun sieltäkin jo menee paketit naapurikunnan puolelle. Onneksi osan lähetyksistä saa vaikkapa DB Schenkerin pakettiautomaattiin jossa on tuntunut olevan aina tilaa.

Selkeästi todella erilainen tilanne alueesta riippuen, täällä Nummelassa ei mitään ongelmia ja paketit tulevat sekä automaatteihin että asiamiespostiin käytännössä aina samana päivänä kuin alustava arvio. Toki meillä tässä kylällä varmaan viisi eri pakettiautomaattia.
 
Selkeästi todella erilainen tilanne alueesta riippuen, täällä Nummelassa ei mitään ongelmia ja paketit tulevat sekä automaatteihin että asiamiespostiin käytännössä aina samana päivänä kuin alustava arvio. Toki meillä tässä kylällä varmaan viisi eri pakettiautomaattia.
Täällä Tuusulan ja Keravan rajalla tuntuu olevan aika tukkoista, itse asun Tuusulan puolella mutta ihan Keravan rajalla ja lähimpänä postina on siis Keravan posti. Reippaasti ennen joulua meni kaikki paikat tukkoon paketeista ja edelleenkin on ihan arpapeliä minne paketit menevät. Pakettiautomaatteja ulkomuistista muistan heti reilu puolenkymmentä ja kaiken maailman "kaupan kassa" -noutopisteitäkin on jokunen tuon "postikonttorin" eli Citymarketin yhteydessä olevan asiamiespostin lisäksi. Kaikki tuntuvat olevan täynnä edelleen, onneksi on auto että pääsee hakemaan noita paketteja. Julkisilla saattaisi huumori loppua jotain yli 10kg pakettia retuuttaessa.

edit:
On sitä kyllä tietty nettikaupoillakin parantamisen varaa, yhdessäkin toimituksessa ainoat paikat mihin toimituksen sai, oli pakettiautomaatit vaikka yksi paketin mitta on takuulla enemmän kuin pakettiautomaattiin mahtuu. En sitten tiedä vetääkö postipate sahalla paketin kahtia sulloakseen sen automaattiin vai meneekö se taas jonnekin postikonttoriin x.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä Tuusulan ja Keravan rajalla tuntuu olevan aika tukkoista, itse asun Tuusulan puolella mutta ihan Keravan rajalla ja lähimpänä postina on siis Keravan posti. Reippaasti ennen joulua meni kaikki paikat tukkoon paketeista ja edelleenkin on ihan arpapeliä minne paketit menevät. Pakettiautomaatteja ulkomuistista muistan heti reilu puolenkymmentä ja kaiken maailman "kaupan kassa" -noutopisteitäkin on jokunen tuon "postikonttorin" eli Citymarketin yhteydessä olevan asiamiespostin lisäksi. Kaikki tuntuvat olevan täynnä edelleen, onneksi on auto että pääsee hakemaan noita paketteja. Julkisilla saattaisi huumori loppua jotain yli 10kg pakettia retuuttaessa.

edit:
On sitä kyllä tietty nettikaupoillakin parantamisen varaa, yhdessäkin toimituksessa ainoat paikat mihin toimituksen sai, oli pakettiautomaatit vaikka yksi paketin mitta on takuulla enemmän kuin pakettiautomaattiin mahtuu. En sitten tiedä vetääkö postipate sahalla paketin kahtia sulloakseen sen automaattiin vai meneekö se taas jonnekin postikonttoriin x.

Siellä päin on kyllä haasteita, sillä Kerava ja Tuusula jaetaan molemmat siitä Jäspilän lajittelukeskuksesta. Postinumeron mukaan pitäisi mennä se että minne asiamiespostiin paketti menee jos ei saada toimitetuksi, toki kuskilla saattaa välillä mennä hutiin...
 
1615812495239.png


Tänään tuli paketti Jimssiltä ja samalla ilmoitus että pakettiautomaatin siaan se tulee noutaa postista. Päätin samalla tarkistaa mitä Proshopin tilaukselle kuuluu ja siellä oli tuollainen.

Mikä pointti pakettuautomaateissa on ennenkuin tilaus on edes luovutettu Postille on päätetty että se ei mene automaattiin vaan pitää hakea postista? Miksi tuota palvelua edes tarjotaan. En ole yhtään pakettia onnistuneesti saanut automaattiin sen jälkeen kun muutin PK-seudulle. Kerran ne olivat kiikuttaneet yhden paketin jonnekin hornan tuuttiin Postiin ja noutamiseen meni julkisilla 1,5 tuntia. Ihan järjetöntä.
 
1615812495239.png


Tänään tuli paketti Jimssiltä ja samalla ilmoitus että pakettiautomaatin siaan se tulee noutaa postista. Päätin samalla tarkistaa mitä Proshopin tilaukselle kuuluu ja siellä oli tuollainen.

Mikä pointti pakettuautomaateissa on ennenkuin tilaus on edes luovutettu Postille on päätetty että se ei mene automaattiin vaan pitää hakea postista? Miksi tuota palvelua edes tarjotaan. En ole yhtään pakettia onnistuneesti saanut automaattiin sen jälkeen kun muutin PK-seudulle. Kerran ne olivat kiikuttaneet yhden paketin jonnekin hornan tuuttiin Postiin ja noutamiseen meni julkisilla 1,5 tuntia. Ihan järjetöntä.
Tuo seurantatapahtuma tarkoittaa sitä, että lähettäjä on valinnut paketille maksullisen lisäpalvelun "Vain henkilökohtaisesti luovutettava", jolloin pakettia ei luonnollisesti voida viedä pakettiautomaattiin kun sieltä sen saa pelkällä koodilla.
 
Tänään tuli joulukuun 21 lähetetty aliexpress kirje.

edit:
On sitä kyllä tietty nettikaupoillakin parantamisen varaa, yhdessäkin toimituksessa ainoat paikat mihin toimituksen sai, oli pakettiautomaatit vaikka yksi paketin mitta on takuulla enemmän kuin pakettiautomaattiin mahtuu. En sitten tiedä vetääkö postipate sahalla paketin kahtia sulloakseen sen automaattiin vai meneekö se taas jonnekin postikonttoriin x.

Tuossahan selvä porsaanreikä. Pakettiautomaatti on lähettäjälle halvempi silti menee normaalina pakettina.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt täytyy sanoa että posti yllätti iloisesti. Oli jäähy jonka olin lähettäny hajonnut postin hellässä huomassa käyttökelvottomaksi. Laitoin vahingonkorvaus pyyntöä menemään, mutta odotukset ei ollut korkealla. Hakemukseen laitoin kuvat rikkoontuneesta tuotteesta ja kerroin miten pakattu jne. 11 päivää myöhemmin tuli ilmoitus että korvaushakemus hyväksytty ja maksavat pyydetyn summan. Yllätyksenä tuli nuinkin "nopea" päätös ja että korvaavat mukisematta. Sivuilla taidetaan lupailla 14 arkipäivän käsittely aikaa ja vielä muistutellaan että kovin on ruuhkaa.
Ainakin tämän kokemuksen perusteella, tälläsessä vähän alle 40€ hakemusessa toimii hyvin tämä puoli postilla. En tiedä sitten kalliimissa tavaroissa, noudattavatko vaan tuota 20€/kg korvausta, vai mikä heillä nyt olikaan.
 
Mikä helvetin prosessi näissä briteistä tulevissa paketeissa nyt on? Perus royal maililla lähetetty paketti, joka yli viikon lojunut Vantaalla lajittelussa. Ei ole tullut minkäänlaista ilmoitusta tullauksesta.
 
Mikä helvetin prosessi näissä briteistä tulevissa paketeissa nyt on? Perus royal maililla lähetetty paketti, joka yli viikon lojunut Vantaalla lajittelussa. Ei ole tullut minkäänlaista ilmoitusta tullauksesta.
Itsellä ollut kohta 2 viikkoa logistiikkakeskuksessa aliexpress kiinanpaketti. Ei tossa sinänsä mitään arvokasta ole mutta toi paketti saapui suomeen 13 päivässä tilauksesta, että tähän tahtiin china ordinary post on nopeempi kuin suomen posti. Nimen voisivat postilla vaihtaa takaisin Itellaksi, kuvastaa hyvin tätä niiden ainaista sekoilua

Kuljetuksessa
06.03.2021 15:06
Lähetys on kuljetuksessa.
Posti Logistiikkakeskus
06.03.2021 04:53
Lähetys on lajiteltu.
VANTAA
06.03.2021 04:53
Lähetys on saapunut kohdemaahan.
VANTAA
 
Toimiikos muilla lähetysseuranta?

Heittää haun jälkeen: Palvelussa tapahtui virhe. Kokeile rauhassa uudestaan. Jos ongelma toistuu, ota yhteyttä asiakaspalveluun.
 
Toimiikos muilla lähetysseuranta?

Heittää haun jälkeen: Palvelussa tapahtui virhe. Kokeile rauhassa uudestaan. Jos ongelma toistuu, ota yhteyttä asiakaspalveluun.
Toimii ainakin normaalin nettisivun kautta. Postin apista en kokeillut.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 134
Viestejä
4 861 951
Jäsenet
78 608
Uusin jäsen
Herttua

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom