Postin kulkemisen vaikeus

Edelleen yksi makaa siellä, toinen tuli normaalisti läpi briteistä.
En oikein tiedä mitä helvettiä tässä pitäisi tehdä. Rikosilmoitus kävi mielessä mutta ei tällainen asia poliisia kiinnosta. Posti saa toimia kuten tykkää ja jos eivät suostu luovuttamaan pakettia niin siinähän sitten kuluttaja jää nuolemaan näppejään.
Selkeästi osa tullin vapautuspäätöksistä ei ole kulkeutunut normaalisti postille ja he makuuttavat pakettia siellä nyt maailman tappiin asti. Eivät myöskään suostu ottamaan vastaan vapautuspäätöstä vastaanottajalta manuaalisesti, koska pitäisi töitä tehdä.
Lähti eilen liikkeelle kun otti sähköpostilla postiin yhteyttä.
Chatistä ei kauhiana ollut hyötyä kun muutaman kerran sieltä kyselin.
 
Mulla menny ihan kokonaan ohi että Vantaa julistautunu omaksi maakseen :rofl2:

Screenshot_20210302-083746_OmaPosti.jpg
 
Itellä Japanista tuleva lähetys teillä tietämättömillä, lähetetty 16.2 joten ei tässä vielä mitään hätää ole mutta tavallista kauemmin kestää, yleensä nuo on Suomen tullin haltuun selvinneet 3-4 päivässä ja tulliselvitysten kanssa n. viikossa käteen. Nyt seurantojen mukaan lähtenyt parin päivän sisällä lähetyksestä Tokiosta "Dispatch from outward office of exchange" jota yleensä on seurannut Suomeen saapuminen muutamassa päivässä.

Jotenkin tuntuu että ellei ole matkalla joutunut johonkin h-v-landian kuljetuskasaan ja kiertää jostain erikautta, niin viive on kuitenkin Tullin päässä eikä ole päässyt edes sisääntuloskannaukseen vielä.

Mutta tosiaan ei vielä hätäillä, eihän noille luvata kuin joku 10-25 päivää yleensä muutenkaan, tähän mennessä vaan lukemattomat tilaukset tuolta tulleet tosi nopeasti maahan, ehkä sitten ollut vaan tuuria.
Kyllä se paketti tulee Postin seurantaan jo ennenkuin se menee Tulliin. Eli jos ei näy mitään niin paketti on jossain matkalla. Riippuen sitten reitistä niin ainakin Saksassa on tällä hetkellä sellaiset jumit pakettien kanssa, että helposti tulee useampia päiviä lisää.
 
Kyllä se paketti tulee Postin seurantaan jo ennenkuin se menee Tulliin. Eli jos ei näy mitään niin paketti on jossain matkalla. Riippuen sitten reitistä niin ainakin Saksassa on tällä hetkellä sellaiset jumit pakettien kanssa, että helposti tulee useampia päiviä lisää.
No Postin seurannassa näkyy vaan ne muutama merkintä "Otettu kuljetettavaksi" ja pari "Lähtenyt lähtömaasta" eli ei ole vielä Suomessa tai sitten ei ole lyöty järjestelmään. Yleensä mielestäni on kuitenkin tullut merkintä "Lähetys on saapunut kohdemaahan, ulkomaanterminaali" ennenkuin sieltä on mitään tullaustietoja tullut. Mutta tosiaan varmaan vaan päätynyt sellaiselle reitille missä ei oikein tahdo luistaa. Ei vaan yllättäisi vaikka sitä haudottaisi Suomen päässäkin, varsinkin kiinasta tulleissa saattaa olla jotain tapahtumia maahantulovaiheessa (siis kun se oikeasti on maassa) mutta sitten kestää toista viikkoa että se lähtee varsinaiseen toimitusprosessiin.

Onhan tuolla varmasti jumia ympäri ämpäri palloa, ja tässä justiin jännityksellä seuraan koska saan käsiini erään työhön liittyvän ohjelmistolisenssin joka piti jostain syystä lähettää kuriirilla briteistä, ja koska Brexit niin tällä hetkellä se on jossain Atlantassa menossa UPSin kyydissä, ilmeisesti eivät uskaltaneet yrittää suoraan Suomeen.
 
Juu, ulkomaanpaketit tuntuvat liikkuvan todella hitaasti. Mullakin on muutama paketti jotka jumittelevat ja liikkuvat seurannan mukaan todella hitaasti paikasta toiseen, seisovat aina pari-kolme päivää suunnilleen joka leimauksen jälkeen ennen seuraavaa. Ehkä ne sieltä joku päivä...
 
Mulle tuli tänään muistutuksia että haethan pakettisi automaatista. Se on haettu jo pari päivää sitten. Noh, sattuuhan sitä.
 
Tänään on tiistai ja tuli posti! O_o
Tosin eilen oli maanantai eikä tullut mitään. Onkohan jakajalla menny viikonloppu vähän pitkäks eikä sen takia eilen voinu jakaa?! :smoke:
 
Lähetys ohjataan toiseen noutopisteeseen, koska valittu automaatti on täynnä.
03.3.2021 klo 21:18 Posti Logistiikkakeskus

Mistä posti tietää vuorokautta ennen jakelua että automaatti on täynnä? Tämän vuoden puolella yli puoleen kaikista paketeista on tullut vastaava ilmoitus.
 
Mistä posti tietää vuorokautta ennen jakelua että automaatti on täynnä? Tämän vuoden puolella yli puoleen kaikista paketeista on tullut vastaava ilmoitus.
Eiköhän siellä tietokone seuraa, että ei ole yhtäkään sopivan kokoista luukkua auennut viimeisimmän täyttökerran jälkeen -> ei mahdu.
 
Mulla kaikki SY1234567890 seurantanumerolla olevat tilaukset on menny Uzbekistaniin, joka on seurannassa tää: entry Finland, Arrived at destination country airport
ja sitten nyssykkä on saanu uuden seurantanumeron joka on UV1234567890UZ (numerot on randomilla)

normaalisti kestäny sen 3kk että paketti tulee ja jos kaikki menee hyvin nii 2kk
 
Saksan amazonista tilattu tuote ja tälläinen viesti tuli sähköpostiin.
Unfortunately, Posti ran into an issue when attempting your delivery. They will try again.

Hyvä, että yrittävät uudestaan :lol: en tiedä miten tätä pitäisi tulkita. Ei ole postilaatikkossa tai tullut soittoa.
 
Saksan amazonista tilattu tuote ja tälläinen viesti tuli sähköpostiin.
Unfortunately, Posti ran into an issue when attempting your delivery. They will try again.

Hyvä, että yrittävät uudestaan :lol: en tiedä miten tätä pitäisi tulkita. Ei ole postilaatikkossa tai tullut soittoa.
Katso Postin seurannasta. Posti ei yritä toimittaa uudelleen Amazonin käyttämiä Express-paketteja ja Pikkupaketteja (eli Amazonin ilmoitus on väärä), vaan menevät ensimmäisen toimitusyrityksen jälkeen noudettavaksi toimipisteeseen. Soitto ei kuulu näihin palveluihin ellei siitä ole erikseen maksettu.
 
Vein pakettia postiin lähetystarkoituksissa. Koko oli karkeasti 130*80*25 eli tollaseen vanhaan taulutelkkaripakettiin isketty tuote. Tuon kokoiselle paketille ei saa netistä ostettua kuljetusta, koska ei mene niihin postin pakettien ennalta määritettyihin kokorajoihin, joten ainoa vaihtoehto on lähettää postin toimipisteestä perustuen lähetyksen painoon, jolloin kokorajoja ei ole ainakaan postin omassa hinnastodokumentaatiossa. Noh postin työntekijä kieltäytyi paketin lähettämisestä vedoten paketin pisimpään sivumittaan joka oli yli 120cm, vaikka jopa 150cm pitkälle paketille saa tilattua valmiin lähetyksen netistä... Kun sanoin, että ei kuule mun tietääkseni mitään tollasia rajoja ole, että voitko näyttää kirjallisena niin sitten alkoi selitellä, ettei halua varastoon sen kokoista pakettia yms... Taivuin sitten kuskaamaan toiseen postiin, jossa palveltiin ilomielin. Laitoin tosta reklamaation postille hukatusta ajasta ja bensoista parin kympin edestä.
 
Vein pakettia postiin lähetystarkoituksissa. Koko oli karkeasti 130*80*25 eli tollaseen vanhaan taulutelkkaripakettiin isketty tuote. Tuon kokoiselle paketille ei saa netistä ostettua kuljetusta, koska ei mene niihin postin pakettien ennalta määritettyihin kokorajoihin, joten ainoa vaihtoehto on lähettää postin toimipisteestä perustuen lähetyksen painoon, jolloin kokorajoja ei ole ainakaan postin omassa hinnastodokumentaatiossa. Noh postin työntekijä kieltäytyi paketin lähettämisestä vedoten paketin pisimpään sivumittaan joka oli yli 120cm, vaikka jopa 150cm pitkälle paketille saa tilattua valmiin lähetyksen netistä... Kun sanoin, että ei kuule mun tietääkseni mitään tollasia rajoja ole, että voitko näyttää kirjallisena niin sitten alkoi selitellä, ettei halua varastoon sen kokoista pakettia yms... Taivuin sitten kuskaamaan toiseen postiin, jossa palveltiin ilomielin. Laitoin tosta reklamaation postille hukatusta ajasta ja bensoista parin kympin edestä.

Nyt on taas ollut kunnon suomalaista palvelua. Emmä haluu. :lol:
 
Vein pakettia postiin lähetystarkoituksissa. Koko oli karkeasti 130*80*25 eli tollaseen vanhaan taulutelkkaripakettiin isketty tuote. Tuon kokoiselle paketille ei saa netistä ostettua kuljetusta, koska ei mene niihin postin pakettien ennalta määritettyihin kokorajoihin, joten ainoa vaihtoehto on lähettää postin toimipisteestä perustuen lähetyksen painoon, jolloin kokorajoja ei ole ainakaan postin omassa hinnastodokumentaatiossa. Noh postin työntekijä kieltäytyi paketin lähettämisestä vedoten paketin pisimpään sivumittaan joka oli yli 120cm, vaikka jopa 150cm pitkälle paketille saa tilattua valmiin lähetyksen netistä... Kun sanoin, että ei kuule mun tietääkseni mitään tollasia rajoja ole, että voitko näyttää kirjallisena niin sitten alkoi selitellä, ettei halua varastoon sen kokoista pakettia yms... Taivuin sitten kuskaamaan toiseen postiin, jossa palveltiin ilomielin. Laitoin tosta reklamaation postille hukatusta ajasta ja bensoista parin kympin edestä.
1. Mene postin sivuilta paketin lähetykseen.
2. Rasti kohtaan "Jos paketin pisin sivu on yli 60 cm, valitse tämä."
3. Valitse XXL-Plus-paketti 1, joka on 150x80x60cm eli tuo pakettisi mahtuu siihen vielä.

Postista ostetun painohinnoitellun paketin kokoraja on 100x60x60cm, eli ensimmäinen toimipiste toimi oikein kieltäytyessään paketista: https://www.posti.fi/mzj3zpe8qb7p/1...i-pakettipalvelut-kateishinnasto-20200320.pdf (hinnasto-PDF)

edit: Jos tarve on suurempaan, sopimusasiakkaille Posti myy 300x120x60cm asti (esim. Express-paketti Suuri-lisäpalvelulla). Yksityisasiakkaat voivat hyödyntää näitä esim. shipit.fi:n kautta.
 
1. Mene postin sivuilta paketin lähetykseen.
2. Rasti kohtaan "Jos paketin pisin sivu on yli 60 cm, valitse tämä."
3. Valitse XXL-Plus-paketti 1, joka on 150x80x60cm eli tuo pakettisi mahtuu siihen vielä.

Postista ostetun painohinnoitellun paketin kokoraja on 100x60x60cm, eli ensimmäinen toimipiste toimi oikein kieltäytyessään paketista: https://www.posti.fi/mzj3zpe8qb7p/1...i-pakettipalvelut-kateishinnasto-20200320.pdf (hinnasto-PDF)

edit: Jos tarve on suurempaan, sopimusasiakkaille Posti myy 300x120x60cm asti (esim. Express-paketti Suuri-lisäpalvelulla). Yksityisasiakkaat voivat hyödyntää näitä esim. shipit.fi:n kautta.
XXL plus on maksimissaan 60*60*150 eli ei sovi tohon ja pakettipisteestä lähettäessä ei ainakaan tuon pdf tiedoston perusteella ole kokorajaa. Joskus oli pituus + ympärysmitta = 300cm tms mutta nyt en mitään kokorajoitusta löytänyt. Selvennä ihmeessä mistä ton sun kokorajan löysit?
 
XXL plus on maksimissaan 60*60*150 eli ei sovi tohon ja pakettipisteestä lähettäessä ei ainakaan tuon pdf tiedoston perusteella ole kokorajaa. Joskus oli pituus + ympärysmitta = 300cm tms mutta nyt en mitään kokorajoitusta löytänyt. Selvennä ihmeessä mistä ton sun kokorajan löysit?
XXL Plus ei olekaan Posteista ostettava. Postista ostettujen kokoraja on ilmoitettu PDF:ssä heti tuon Postipaketti Posteista -taulukon alla.

Ja editoin tosiaan vielä äskeistä viestiä että shipitin kautta voi lähettää vielä isompia sopimusasiakkaiden paketteja (jotka voi jättää myös postiin).
 
XXL plus on maksimissaan 60*60*150 eli ei sovi tohon ja pakettipisteestä lähettäessä ei ainakaan tuon pdf tiedoston perusteella ole kokorajaa. Joskus oli pituus + ympärysmitta = 300cm tms mutta nyt en mitään kokorajoitusta löytänyt. Selvennä ihmeessä mistä ton sun kokorajan löysit?
60x60x150 on ulkomaan XXL Plus, oliko tämä siis ulkomaille menossa? Luulin että kotimaahan. Ulkomaiden postista lähetettävien pakettien rajat tulevat suoraan maakohtaisista tiedoista ja ovat maakohtaisia, eli jos oli ulkomaille niin postissa toimittiin väärin (maasta riippuen).
 
60x60x150 on ulkomaan XXL Plus, oliko tämä siis ulkomaille menossa? Luulin että kotimaahan. Ulkomaiden postista lähetettävien pakettien rajat tulevat suoraan maakohtaisista tiedoista ja ovat maakohtaisia, eli jos oli ulkomaille niin postissa toimittiin väärin (maasta riippuen).
Joo ulkomaille oli menossa ja niissä ei kokorajoja ole ilmoitettu.
 
Joo ulkomaille oli menossa ja niissä ei kokorajoja ole ilmoitettu.
OK, no tämä selittääkin miksi näimme eri asioita :)

Ulkomailden rajat löytyvät täältä: Maakohtaiset tiedot - Posti (valitse ensin maa ja sitten valitse Priority postipaketti niin rajat tulevat näkyviin)

Suurimpaan osaan maista rajat ovat sen verran korkeita että sinun pakettisi olisi tosiaan pitänyt hyväksyä.
Esim. Yhdysvaltoihin pituusraja Priority-paketille on kuitenkin 105 cm.
 
OK, no tämä selittääkin miksi näimme eri asioita :)

Ulkomailden rajat löytyvät täältä: Maakohtaiset tiedot - Posti (valitse ensin maa ja sitten valitse Priority postipaketti niin rajat tulevat näkyviin)

Suurimpaan osaan maista rajat ovat sen verran korkeita että sinun pakettisi olisi tosiaan pitänyt hyväksyä.
Esim. Yhdysvaltoihin pituusraja Priority-paketille on kuitenkin 105 cm.
Joo katos vaan, posti voisi kyllä tonne hinnastoonsa laittaa noi paketin kokotiedot tai edes jonkun maininnan, että rajoituksia tässä suhteessa on olemassa. Yleensä tilaan lähetykset tuolta shipit.fi palvelun kautta, mutta nyt jostain syystä paketin dimensiot tuotti vaan suht kalliita kuriirivaihtoehtoja. Postilla on näköjään oma palvelunsa poikkeavan kokoisia pakettejakin varten, joten pitää jatkoa ajatellen muistaa tuo.
 
Mullahan on yli vuoden vanha riita-asia kuluttajariitalautakunnassa postin käsittelymaksusta. Posti tulkitsee kansainvälisen postiliiton yleissopimusta niin, että kaikista tulliselvitettävistä lähetyksistä voidaan periä käsittelymaksu. Oma kantani on se, että vain tullille erikseen esitettävistä paketeista voidaan tuo käsittelymaksu periä, niinkun sopimuksessa mainitaan. Postin tulkinta on, että tullille esittämistä on se, että paketti on tullille avoimessa välivarastossa. Itse kiistän tuon, sillä välivarastointi on osa luonnollista toimintaa ja käsittelymaksun tulisi perustua todelliseen tullille esittämiseen eli käytännössä ylimääräistä työtä aiheuttuva toiminta oikeuttaisi käsittelymaksun keräämisen ja tästä on lakimiehen kanta myös kuluttajariitalautakunnan riita-asiassa.

Jos posti saa tullausoikeuden, mitä sen ei pitäisi saada, alkaa tuo häikäilemätön käsittelymaksujen periminen takuulla. Suosittelen kaikkia riitauttamaan tuon 2,9€ maksun, koska lakimieheni on oikeasti siinä uskossa, että tuo minun riita-asiani voi tuoda asiaan muutoksen.
 
Mullahan on yli vuoden vanha riita-asia kuluttajariitalautakunnassa postin käsittelymaksusta. Posti tulkitsee kansainvälisen postiliiton yleissopimusta niin, että kaikista tulliselvitettävistä lähetyksistä voidaan periä käsittelymaksu. Oma kantani on se, että vain tullille erikseen esitettävistä paketeista voidaan tuo käsittelymaksu periä, niinkun sopimuksessa mainitaan. Postin tulkinta on, että tullille esittämistä on se, että paketti on tullille avoimessa välivarastossa. Itse kiistän tuon, sillä välivarastointi on osa luonnollista toimintaa ja käsittelymaksun tulisi perustua todelliseen tullille esittämiseen eli käytännössä ylimääräistä työtä aiheuttuva toiminta oikeuttaisi käsittelymaksun keräämisen ja tästä on lakimiehen kanta myös kuluttajariitalautakunnan riita-asiassa.

Jos posti saa tullausoikeuden, mitä sen ei pitäisi saada, alkaa tuo häikäilemätön käsittelymaksujen periminen takuulla. Suosittelen kaikkia riitauttamaan tuon 2,9€ maksun, koska lakimieheni on oikeasti siinä uskossa, että tuo minun riita-asiani voi tuoda asiaan muutoksen.
Postilla ja muillakin kuljetusyhtiöillä on tälläkin hetkellä oikeudet tehdä tullauksia. Yleensä ovat vain lisämaksullisia palveluita.
 
Mullahan on yli vuoden vanha riita-asia kuluttajariitalautakunnassa postin käsittelymaksusta. Posti tulkitsee kansainvälisen postiliiton yleissopimusta niin, että kaikista tulliselvitettävistä lähetyksistä voidaan periä käsittelymaksu. Oma kantani on se, että vain tullille erikseen esitettävistä paketeista voidaan tuo käsittelymaksu periä, niinkun sopimuksessa mainitaan. Postin tulkinta on, että tullille esittämistä on se, että paketti on tullille avoimessa välivarastossa. Itse kiistän tuon, sillä välivarastointi on osa luonnollista toimintaa ja käsittelymaksun tulisi perustua todelliseen tullille esittämiseen eli käytännössä ylimääräistä työtä aiheuttuva toiminta oikeuttaisi käsittelymaksun keräämisen ja tästä on lakimiehen kanta myös kuluttajariitalautakunnan riita-asiassa.

Jos posti saa tullausoikeuden, mitä sen ei pitäisi saada, alkaa tuo häikäilemätön käsittelymaksujen periminen takuulla. Suosittelen kaikkia riitauttamaan tuon 2,9€ maksun, koska lakimieheni on oikeasti siinä uskossa, että tuo minun riita-asiani voi tuoda asiaan muutoksen.
Hyvä että olet valittanut siitä, mutta vähän epäilen onko sillä mitään vaikutusta vaikka KRIL toteaisikin Postin olevan väärässä. KKV on sen verran voimaton virasto ettei niillä ole valtuuksia kuin antaa suosituksia. Suositus yleensä on auttanut jos asian riitauttaa käräjäoikeuteen, mutta Postillahan ei ole mitään velvoitetta noudattaa KRIL:n linjausta jos katsovat toimivansa lain puitteissa. Posti varmaan luottaakin, ettei kukaan uskalla lähteä käräjille jonkin 2,90e maksun takia.

En ole löytänyt mitään lainkohtaa joka valtuuttaisi Postin perimään kusetusmaksujaan samasta varastoinnista jota aiemminkin ovat tehneet tullipostille. Kuluttajansuojalain hengen vastaistahan tuollainen toiminta ainakin on, sillä siellä määrätään, että kuluttajan tilatessa tuotetta tai palvelua on sen kokonaishinta esitettävä tilauksen yhteydessä. Tähän päälle tulee sitten joku Posti lätkimään hatusta vedettyjä käsittelymaksuja, mikä olisi toki ihan ok jos ilmoittaisivat kuljetusfirmaa valittaessa tämän, mutta harvemmin on mahdollista vaikuttaa siihen, millä firmalla se paketti Suomessa kulkee.
 
Pitäisi postilla olla joku lista, mihin voisi merkata mihin paketti viedään, jos pakettiautomaatti on täynnä. Joka toinen paketti päätyy haluamastani kohteesta viiden kilometrin päähän r-kioskille, josta paketit on todella ärsyttävä hakea, kun ei autolle yleensä ole paikkaa lähimaillakaan. Sehän ei myöskään aamulla töihin ajellessa ole vielä auki, kuten s-kauppa, johon sen haluaisin. Iltapäivällä kotiinpäin mennessä se on aivan väärän reitin varrella ja kaikkine parkkipaikan etsimisineen, jonotuksineen ja ruuhkassa seisomisineen menee helposti tunti ylimääräistä.
 
Pitäisi postilla olla joku lista, mihin voisi merkata mihin paketti viedään, jos pakettiautomaatti on täynnä. Joka toinen paketti päätyy haluamastani kohteesta viiden kilometrin päähän r-kioskille, josta paketit on todella ärsyttävä hakea, kun ei autolle yleensä ole paikkaa lähimaillakaan. Sehän ei myöskään aamulla töihin ajellessa ole vielä auki, kuten s-kauppa, johon sen haluaisin. Iltapäivällä kotiinpäin mennessä se on aivan väärän reitin varrella ja kaikkine parkkipaikan etsimisineen, jonotuksineen ja ruuhkassa seisomisineen menee helposti tunti ylimääräistä.

Niin, jos postia kiinnostaisi palvelu, mutta ei niitä oikein tunnu kiinnostavan.
 
Kyllähän postilla oli suunnitelmissa joku tuontapainen palvelu, eri asia onkin koska ne saavat sen julkaistua ja toimiiko se.
 
Saahan jo oma-postissa määritettyä oman noutopisteen. Tuohon jos saisi sitten vielä oikeasti viimesijaisen noutopisteen valittua niin voisi toimia. Näiden määrää kyllä pitäisi rajoittaa...
 
Saahan jo oma-postissa määritettyä oman noutopisteen. Tuohon jos saisi sitten vielä oikeasti viimesijaisen noutopisteen valittua niin voisi toimia. Näiden määrää kyllä pitäisi rajoittaa...

Saahan sitä määriteltyä, mutta eri asia saako kuskit tiedot niistä tai kiinnostaako niitä edes.
 
Saahan jo oma-postissa määritettyä oman noutopisteen. Tuohon jos saisi sitten vielä oikeasti viimesijaisen noutopisteen valittua niin voisi toimia. Näiden määrää kyllä pitäisi rajoittaa...
Just rupesin miettimään ja muistelemaan ja tuli todettua että ainakaan viimeiseen kahteen vuoteen ei ole tainnut tulla ensimmäistäkään pakettia tuohon OmaPostissa määriteltyyn noutopisteeseen, aina on mennut jonnekin aivan muualle.Ja kun oman paikkakunnan kaikki paikat ovat täynnä niin noita tosiaan työnnetään naapurikunnan puolellekin noudettavaksi.
 
Meidän jakelualueella Espoossa lajittelija/jakaja on ryhtynyt laittamaan kirjeitä/laskuja lehden väliin. Eihän siinä mitään mutta mulla saattaa joku aikakausilehti olla välillä kuukaudenkin lukematta joten silloin en lehden välissä olevaa yksittäistä laskua huomaa. Jotkut harrastuksiin ja firman toimintaan liittyvät järjestö- tai ammattilehdet menee yleensä lukematta suoraan paperinkeräykseen...

Asia nyt ei ole kovin kummoinen, piää vaan muistaa katsoa ettei laskuja tms. ole lehtien välissä. No, ajattelin kuitenkin jättää palautetta jakeluyhtiölle ja alueen jakeluyhtiö on Posti. Yrityspalautelomake on Postin sivuilla sellainen että siinä ei ole ollenkaan kohtaa mihin voi jättää palautteen. Kiittävät kuitenkin palautteesta. Henkilöasiakas jos yrittää jättää palautteen jakelusta niin joutuu luuppiin missä mennään ympyrää samojen sivujen kautta yhä uudelleen ja uudelleen... Ainoa palaute minkä voi jättää on peukku ylös tai alas.

Laitan siis palautteeni suoraan Turkka Kuusistolle joka on postin pääjohtaja.
 
Totta mutta nuo mainitsemani laskut ja lehdet ovat postin jakamia. Ja pointti nyt lähinnä se että palautteen antaminen postin jakelusta mahdotonta.

Palautteen antamisesta vielä: Pari vuotta sitten tein jakelun keskeytyksen itselleni, vaimolle ja firmalle oltiin 3 viikkoa reissussa. Postia ei tullut laatikkoon yhtään ja kun menin kyselemään postejani niin niitä ei ollut missään. Lehdet, laskut kaikki kadonneet. Soitin asiakaspalvelunumeroon ja hetikohta 1,5h tms. ajan päästä asiakaspalvelija vastasi, pahoitteli tapahtunutta ja tarjosi postimerkkejä korvaukseksi :lol:. Kadonneita posteja ei löytynyt ikinä. Tämä siis Posti Oy.
 
Palautteen antamisesta vielä: Pari vuotta sitten tein jakelun keskeytyksen itselleni, vaimolle ja firmalle oltiin 3 viikkoa reissussa. Postia ei tullut laatikkoon yhtään ja kun menin kyselemään postejani niin niitä ei ollut missään. Lehdet, laskut kaikki kadonneet. Soitin asiakaspalvelunumeroon ja hetikohta 1,5h tms. ajan päästä asiakaspalvelija vastasi, pahoitteli tapahtunutta ja tarjosi postimerkkejä korvaukseksi :lol:. Kadonneita posteja ei löytynyt ikinä. Tämä siis Posti Oy.

Joku varmaan heivannut ne vahingossa roskiin. :D
 
Asia nyt ei ole kovin kummoinen, piää vaan muistaa katsoa ettei laskuja tms. ole lehtien välissä. No, ajattelin kuitenkin jättää palautetta jakeluyhtiölle ja alueen jakeluyhtiö on Posti. Yrityspalautelomake on Postin sivuilla sellainen että siinä ei ole ollenkaan kohtaa mihin voi jättää palautteen. Kiittävät kuitenkin palautteesta. Henkilöasiakas jos yrittää jättää palautteen jakelusta niin joutuu luuppiin missä mennään ympyrää samojen sivujen kautta yhä uudelleen ja uudelleen... Ainoa palaute minkä voi jättää on peukku ylös tai alas.

Laitan siis palautteeni suoraan Turkka Kuusistolle joka on postin pääjohtaja.

Huomasin saman pari vuotta sitten, että tosiaan palautetta ei saanut jätettyä mitenkään sivujen kautta. Olen itsekin laittantu välillä palautetta johtoportaalle suoraan sähköpostilla, jos palautteen jättäminen muuten on tehty vaikeaksi.
 
Onko se niin vaikea uskoa, että posti ei halua palautetta. Ei niitä kiinnosta. Palvelu joko kelpaa tai sit ei kelpaa, ihan sama postille.
 
Postnord ei kyllä petä taaskaan. Luvattu kotiintoimitus tälle päivälle. No seiskalta tulee tekstari, että juu-u pakettisi on meillä täällä terminaalissa. Tuutko hakeen vai tuodaanko HUOMENNA?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
288 765
Viestejä
4 948 216
Jäsenet
79 541
Uusin jäsen
zer0-

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom