Postin kulkemisen vaikeus

Tilaamani 15,94€ nettikamera oli 21.8 ohjautunut tulliselvitettäväksi jostain syystä. Täytin netissä tuontitullauslomakkeet ja sain vapautuspäätöksen 22.8. ”Lähetyksen tullimaksu maksettu” on lähetysseurannan viimeisin päivitys, jonka jälkeen ei ole tapahtunut mitään. Onko se tosiaan niin että tuo postin käsittelymaksu on maksettava kaikista tulliin joutuville toimituksista?! En se ole suuri raha, mutta periaatteen vuoksi en maksaisi tuollaisesta kun ei olisi pitänyt päätyä tullattavaksi.
 
Tilaamani 15,94€ nettikamera oli 21.8 ohjautunut tulliselvitettäväksi jostain syystä. Täytin netissä tuontitullauslomakkeet ja sain vapautuspäätöksen 22.8. ”Lähetyksen tullimaksu maksettu” on lähetysseurannan viimeisin päivitys, jonka jälkeen ei ole tapahtunut mitään. Onko se tosiaan niin että tuo postin käsittelymaksu on maksettava kaikista tulliin joutuville toimituksista?! En se ole suuri raha, mutta periaatteen vuoksi en maksaisi tuollaisesta kun ei olisi pitänyt päätyä tullattavaksi.

On maksettava jos haluat paketin käsiisi kohtuullisessa ajassa, saat rahan kyllä reklamaatiolla takaisin.

E: Niin ja Posti perustelee tätä systeemin toimimattomuutta sillä, että he eivät saa Tullilta kaikkia tietoja tapahtuman automatisointia varten (siis ilmeisesti esim sitä tullausarvoa).
 
On maksettava jos haluat paketin käsiisi kohtuullisessa ajassa, saat rahan kyllä reklamaatiolla takaisin.

E: Niin ja Posti perustelee tätä systeemin toimimattomuutta sillä, että he eivät saa Tullilta kaikkia tietoja tapahtuman automatisointia varten (siis ilmeisesti esim sitä tullausarvoa).
Kiitos hyvästä infosta, ei tarvinnut soittaa siihen melkein käsittelymaksun samanhintaiseen asiakaspalveluun saadakseen tämän tiedon :)
 
Tilaamani 15,94€ nettikamera oli 21.8 ohjautunut tulliselvitettäväksi jostain syystä. Täytin netissä tuontitullauslomakkeet ja sain vapautuspäätöksen 22.8. ”Lähetyksen tullimaksu maksettu” on lähetysseurannan viimeisin päivitys, jonka jälkeen ei ole tapahtunut mitään. Onko se tosiaan niin että tuo postin käsittelymaksu on maksettava kaikista tulliin joutuville toimituksista?! En se ole suuri raha, mutta periaatteen vuoksi en maksaisi tuollaisesta kun ei olisi pitänyt päätyä tullattavaksi.
Ei tarvitse maksaa, kun toimitat sähköpostin ostokuitilla postin huolintaan.
 
Onkohan taas jäänyt posti pikkupaketti k-kaupalta hyllyttämättä? Kellonaika on kyllä aika aikainen.

Lähetys on kuljetuksessa. 27.8.2020 klo 06:30 HELSINKI 00230
Lähetys on lajiteltu. 26.8.2020 klo 21:18 HELSINKI 00230
Lähetys ei ole vielä saapunut Postille, odotathan 18.8.2020 klo 11:34
 
Tilaamani 15,94€ nettikamera oli 21.8 ohjautunut tulliselvitettäväksi jostain syystä. Täytin netissä tuontitullauslomakkeet ja sain vapautuspäätöksen 22.8. ”Lähetyksen tullimaksu maksettu” on lähetysseurannan viimeisin päivitys, jonka jälkeen ei ole tapahtunut mitään. Onko se tosiaan niin että tuo postin käsittelymaksu on maksettava kaikista tulliin joutuville toimituksista?! En se ole suuri raha, mutta periaatteen vuoksi en maksaisi tuollaisesta kun ei olisi pitänyt päätyä tullattavaksi.
Laita osoitteeseen henkiloasiakaspalvelu@posti.fi ilmoitus, että tullasit mutta ei tullut maksuja, tullin päätösnumerot ja paketin seurantakoodi niin vapauttavat sen
 
Tämä kyllä toimii varmasti hyvin esim. (video)pelien kohdalla, joiden julkaisupäivä on perjantai. Niitä ei saa lähettää niin, että saapuvat ennen perjantaita perille, mutta perjantaiksi ne pitää saada perille.

Tai vaihtoehtoisesti tapetaan pois loputkin pelikaupat ja sitä varmaan edesauttaa tämä uusi väliaikainen pysyvä tilanne perjantaijakelun suhteen.
Kannattaa lopettaa fyysisten pelien ostaminen, itse lopetin jo 20v sitten.
 
Uskaltaakohan iHerbistä jo tilata? Tilasin joskus helmikuussa, eikä se paketti ole ainakaan vielä tullut perille. Nyt varmaan ei ole ihan niin tukossa linjat?

Entä onko kukaan tilannut tuotteita Australiasta? Joutuuko sieltä tilattaessa odottaa kuukausitolkulla?
 
Uskaltaakohan iHerbistä jo tilata? Tilasin joskus helmikuussa, eikä se paketti ole ainakaan vielä tullut perille. Nyt varmaan ei ole ihan niin tukossa linjat?

Entä onko kukaan tilannut tuotteita Australiasta? Joutuuko sieltä tilattaessa odottaa kuukausitolkulla?

Australiasta tuli itselle juuri kirje ilman seurantakoodia alle kuukaudessa. Ei nuo normaalistikaan juuri ripeämmin kulje.
 
Ihanaa.. Tilasin etupaneelin koteloon. Se ei mahtunut lähialueen pakettiautomaatteihin, niin veivät sen toiseen kaupunginosaan yli 3km päähän Helsingissä.
Asun 00700 ja se on nyt 00750.

1598634685268.png


Niinkuin suhteellisesti asun neljän (4) pakettiautomaatin keskellä. Pukinmäessä on 2-3 laskentatavasta riippuen, tuossa S-marketissa yksi ja Tapanilassakin joku. Nämä niinkuin suunnilleen kilometrin sisällä.
Tässä nyt on joku 20+ pakettiautomaattia ruudulla (ja lähempänä!) ja se vietiin sinne, joka ei mahtunut edes kuvaan.

Kiitos, Posti. Melkein pitäisi reklamoida tästä perseilystä.
 
Miten ajattelit reklamoida kun et ole edes se asiakas? Muutenkin, oliko sulla tiedossa niiden lähimpien boksien status? Ehkä se vietiin lähimpään missä oli tilaa? Kivahan se on, että voit noutaa sen vs. tilanne missä se olisi palautunut lajittelukeskukseen ja yritetty huomenna uudestaan?

Noin niin kuin muuten, nuo lähetykset viedään smartteihin reiteittäin, loogista on, että sen vienyt heppu meni sinua lähimmän jälkeen seuraavaksi sinne missä se nyt on, tai ainakin suurinpiirtein seuraavaksi jos välissä oli yksi tai kaksi täyttä laatikostoa.

Jälleen kerran logiikka pelastaa hieman, eli eihän aikaa voi käyttää per lähetys kauheasti jos homman haluaa olla kannattavaa. Sattumaa varmaan että noita smartteja ajaa virolaisfirmat tarjouskilpailun kilpailutuksen kautta?
 
Oma paketti ollut tiistaista asti Vantaalla lajittelussa, eikä ole edennyt seuranta sen jälkeen kertaakaan :rolleyes:
 
Miten ajattelit reklamoida kun et ole edes se asiakas? Muutenkin, oliko sulla tiedossa niiden lähimpien boksien status? Ehkä se vietiin lähimpään missä oli tilaa? Kivahan se on, että voit noutaa sen vs. tilanne missä se olisi palautunut lajittelukeskukseen ja yritetty huomenna uudestaan?

Noin niin kuin muuten, nuo lähetykset viedään smartteihin reiteittäin, loogista on, että sen vienyt heppu meni sinua lähimmän jälkeen seuraavaksi sinne missä se nyt on, tai ainakin suurinpiirtein seuraavaksi jos välissä oli yksi tai kaksi täyttä laatikostoa.

Jälleen kerran logiikka pelastaa hieman, eli eihän aikaa voi käyttää per lähetys kauheasti jos homman haluaa olla kannattavaa. Sattumaa varmaan että noita smartteja ajaa virolaisfirmat tarjouskilpailun kilpailutuksen kautta?
Olisi kiva että voisi määritellä jonkun "toimittakaa näihin paikkoihin tai pitäkää pakettia jossain jemmassa" -toiminnon ettei tarvitsisi keräillä paketteja 100 eri toimipisteestä. Itselläni Postin paketit tuntuvat ajautuvan koko ajan aika randomisti 1 postikonttoriin, ainakin 4 eri pakettiautomaattiin, 3 kaupan kassan yhteydessä olevaan pisteeseen taikka mahdollisesti pariin mahdolliseen tilapäiseen Postin noutopisteeseen. Tuohon vielä esim Matkahuollon paketit jotka tulevat johonkin ainakin 5 eri pisteestä täysin satunnaisesti. Ja tuohon kun ottaa vielä kaikki muut toimittajat (Postnord, DHL, DPD, ...) ja niiden pakettiautomaatit sun muut niin saa paketteja keräillä aikalailla pitkin koko uuttamaata.
 
Täytyy kyllä kehua TNT:tä.

Suomi-Saksa postipaketti maksaa 30€, toimitusaika 11 päivää.

Sama paketti TNT:llä maksoi 50€, toimitusaika 4 päivää.

TNT:n asiakaspalvelu vastaa puhelimeen heti. Postilla ei käytännössä ole asiakaspalvelua. Erikseen vielä pahoiteltiin viivästymistä että paketti ei tullut 3 päivässä, kun se piti tuoda lentoyhteyksien puuttumisen takia rekalla. Kotiintoimitus on TNT:llä yksityisasiakkaalle automaattisesti 17-21 välillä.

10/10 Upeaa palvelua. Posti haistakoot pitkät.
 
Olisi kiva että voisi määritellä jonkun "toimittakaa näihin paikkoihin tai pitäkää pakettia jossain jemmassa" -toiminnon

Paljon olisit valmis maksamaan tuosta palvelusta jotta voivat palkata porukkaa lisää + hankkia varastotiloja? Vitosen sijasta 20e lähetyskulut? Tommonen kaman säilöminen ja ihmisten avulla käsittely ja liikuttelu on kallista ja helvetin tehotonta.

Nyt puhutaan edelleen halvimmasta lähetystavasta joka todennäköisesti nippanappa on kannattavaa ja elää todennäköisesti postimyynnin volyymien tuomalla minimaalisilla voitoilla per lähetys.
 
Miten ajattelit reklamoida kun et ole edes se asiakas? Muutenkin, oliko sulla tiedossa niiden lähimpien boksien status? Ehkä se vietiin lähimpään missä oli tilaa? Kivahan se on, että voit noutaa sen vs. tilanne missä se olisi palautunut lajittelukeskukseen ja yritetty huomenna uudestaan?

Noin niin kuin muuten, nuo lähetykset viedään smartteihin reiteittäin, loogista on, että sen vienyt heppu meni sinua lähimmän jälkeen seuraavaksi sinne missä se nyt on, tai ainakin suurinpiirtein seuraavaksi jos välissä oli yksi tai kaksi täyttä laatikostoa.

Jälleen kerran logiikka pelastaa hieman, eli eihän aikaa voi käyttää per lähetys kauheasti jos homman haluaa olla kannattavaa. Sattumaa varmaan että noita smartteja ajaa virolaisfirmat tarjouskilpailun kilpailutuksen kautta?

Ei ole tiedossa boxien status, ja en ole lähettäjä, se on Phanteksin virallinen toimittaja Euroopassa.
Enpä tiedä, olisi kivempi ettei se olisi mennyt rajoitetun aukioloajan automaattiin (joku kirpputori) , ja olisivat koettaneet uudestaan lähempään automaattiin.
Olisivat edes laittaneet lähimpään postiin , johon on alle 500m, mutta oli pakko viedä pakettiautomaattiin. Ja siis kilometrin säteellä tai lähijuna-asemilla on kolme (3) postin toimipistettä. Se vietiin silti kauemmaksi.

--

Mieluummin odottaisin ja ottaisin lähemmäksi. Ymmärrän, että ne on isoja ne etupaneelit, mutta onko nyt pakko viedä kaksi juna-asemaa + 1km jonnekin kauas. Voi tuntua turhalta valitukselta, mutta pääkaupungissamme on varmasti parikymmentä paikkaa, jotka on yhtä lähellä ja kymmenen paikkaa, jotka olisi suunnilleen kilometrin säteellä. Nyt se on 3km+ ja jossain kaukana. Sinne kyllä menee bussi ja siitä on se 1km juna-asemalle ja kai sen voin kävellä, mutta nyt haluaisin, että olisi edes viereinen postikoodi, eikä jossain hevonkuusessa, jonne laiska jakaja on vetäytynyt vuoron lopuksi.

..niin nyt on todennäköisesti joku virolainen duunari vetänyt kierroksen, todennut, ettei niissä neljässä (4) ollut tilaa ja vienyt sitten jonnekin kotinsa lähettyville, eikä edes yrittänyt toimittaa lähemmäksi. Mennyt vaan sinne, minne itselle oli helpointa. Ja oudolta kuulostaa, ettei neljässä (4) pakettiautomaatissa täällä 00700 keskustassa ollut tarpeeksi tilaa. Tärkeimpänä pointtina on, ettei täällä ole hirveän halpaa asua ja olettaisin tiettyä palvelutasoa. Ja täällä on vielä se Postin toimipiste, jonne voi viedä neljän (4) pakettiautomaatin lisäksi.
 
Täytyy kyllä kehua TNT:tä.

Suomi-Saksa postipaketti maksaa 30€, toimitusaika 11 päivää.

Sama paketti TNT:llä maksoi 50€, toimitusaika 4 päivää.

TNT:n asiakaspalvelu vastaa puhelimeen heti. Postilla ei käytännössä ole asiakaspalvelua. Erikseen vielä pahoiteltiin viivästymistä että paketti ei tullut 3 päivässä, kun se piti tuoda lentoyhteyksien puuttumisen takia rekalla. Kotiintoimitus on TNT:llä yksityisasiakkaalle automaattisesti 17-21 välillä.

10/10 Upeaa palvelua. Posti haistakoot pitkät.
Posti ei pysty vastaamaan kaikkeen koska on liian iso ja liian vähän työntekijöitä. Pystyisikö TNT (tai muu pienempi toimija) vastaamaan jos olisi samankokoinen/yhtä paljon liikennettä kuin Postilla? Pystyisi varmaan mutta työntekijöitä (asiakaspalvelu) TNT:llä pitäisi olla moninkertainen määrä kuin mitä Postilla nyt on.

En nyt erikseen puolustele Postia, itse ovat asiansa kusseet ja hienoa että sait asian hoidettua TNT:n kanssa.
 
Enpä tiedä, olisi kivempi ettei se olisi mennyt rajoitetun aukioloajan automaattiin (joku kirpputori) , ja olisivat koettaneet uudestaan lähempään automaattiin.
Olisivat edes laittaneet lähimpään postiin , johon on alle 500m, mutta oli pakko viedä pakettiautomaattiin.

No moni juttuhan olisi kivaa, mutta samaan aikaan moni on sitä mieltä, että Postin pitäisi pystyä olemaan taloudellisesti vähintään omavarainen. Eihän se kuski edes tiedä mikä on sinua lähempi automaatti, lisäksi olet valinnut halvimman mahdollisen tuotteen, miksi se pitäisi viedä paikkaan missä sen varastointi ja käsittely maksaa lisää?



Ymmärrän, että ne on isoja ne etupaneelit, mutta onko nyt pakko viedä kaksi juna-asemaa + 1km jonnekin kauas. Voi tuntua turhalta valitukselta, mutta pääkaupungissamme on varmasti parikymmentä paikkaa, jotka on yhtä lähellä ja kymmenen paikkaa, jotka olisi suunnilleen kilometrin säteellä. Nyt se on 3km+ ja jossain kaukana. Sinne kyllä menee bussi ja siitä on se 1km juna-asemalle ja kai sen voin kävellä, mutta nyt haluaisin, että olisi edes viereinen postikoodi, eikä jossain hevonkuusessa, jonne laiska jakaja on vetäytynyt vuoron lopuksi.

No turhaa valitustahan tuo on, ei siitä pääse mihinkään. Niitä isompia lokeroja on osassa laatikostoja muutama kappale, jos se on varattu koska joku toinenkin on tilannut Phanteksin etulevyn, kivahan se on, että yrittävät seuraavaan isompaan lokeroon saman kuskin reitillä, ei se ole laiskuutta vaan käytännön sanelemaa.


niin nyt on todennäköisesti joku virolainen duunari vetänyt kierroksen, todennut, ettei niissä neljässä (4) ollut tilaa ja vienyt sitten jonnekin kotinsa lähettyville, eikä edes yrittänyt toimittaa lähemmäksi. Mennyt vaan sinne, minne itselle oli helpointa. Ja oudolta kuulostaa, ettei neljässä (4) pakettiautomaatissa täällä 00700 keskustassa ollut tarpeeksi tilaa. Tärkeimpänä pointtina on, ettei täällä ole hirveän halpaa asua ja olettaisin tiettyä palvelutasoa. Ja täällä on vielä se Postin toimipiste, jonne voi viedä neljän (4) pakettiautomaatin lisäksi.

Kierroksen jälkeen kuskit painelevat Vantaalle viemään ne smarteista lähetetyt lähetykset käsittelyyn. Jos nyt oikeasti ihmetyttää miten muutamat 20 lähetyksen smartlokerikot ovat täynnä, niin taas kerran realismi ja looginen ajattelu auttaa eteenpäin kun miettii uudestaan volyymeja ja suhteuttaa ne jälleen kerran vapaiden lokeroiden määrään.

Miten ihmeessä asumiskustannukset vaikuttavat itsenäisen yrityksen toimitusprosesseihin? Et maksa veroistasi euroakaan Postille, sehän tilittää päinvastoin valtiolle ne pennoset mitä saa voittoa kerättyä ja ylikin. Kehua nyt muutenkin Malmia paremmaksi alueeksi.:think: Edelleenkin, halvin mahdollinen tuote ja odotat jotain spessupalvelua juuri sinun kohdallasi. Jälleen kerran se realismi käsiin, niitä lähetyksiä lähtee pelkästään Vantaalta 150-200t/vrk ulos. Noin niin kuin keskimäärin, montako sekuntia per lähetys ihmisen käsiparit voivat koskea niihin että homma olisi taloudellisesti järkevää?

Ajattelen tätä siis niin, että mieluummin pidän nykyisen hintatason kuin maksaisin vuodessa +100 lähetyksen hankinnoista (ei sis. kiinalähetyksiä) enemmän koska osa ei älyä valita itselleen sopivaa tuotetta vaan se kaipaisi extrahoivaamista. Kannattaa ostaa se kotiinkanto ja olla sovittuna aikana himassa niin pääsee helpoimmalla.
 
Posti ei pysty vastaamaan kaikkeen koska on liian iso ja liian vähän työntekijöitä. Pystyisikö TNT (tai muu pienempi toimija) vastaamaan jos olisi samankokoinen/yhtä paljon liikennettä kuin Postilla? Pystyisi varmaan mutta työntekijöitä (asiakaspalvelu) TNT:llä pitäisi olla moninkertainen määrä kuin mitä Postilla nyt on.

En nyt erikseen puolustele Postia, itse ovat asiansa kusseet ja hienoa että sait asian hoidettua TNT:n kanssa.

Eihän tuossa ole mitään logiikkaa. Yhtä hyvin Posti voisi perustaa erillisen asiakaspalvelun pakettilähetyksille. Näistä on maksettu se 7-99€, eikä kyse ole mistään 1€ kirjeestä.
Asiakaspalvelun resurssit tuotteen mukaan erikseen yleispalveluvelvoitteen alaiselle tappiolliselle kirjepostille ja erikseen hyvin kannattavalle pakettibisnekselle.

Kyllä 30€ ulkomaanpaketti on jo sen verran hintava tuote että jotain asiakaspalvelua kehtaa edellyttää. Ei volyymin tason pitäisi määrätä asiakaspalvelun tasoa, vaan tuotteen hinnan ja asiakaspalvelun kysynnän.
 
No moni juttuhan olisi kivaa, mutta samaan aikaan moni on sitä mieltä, että Postin pitäisi pystyä olemaan taloudellisesti vähintään omavarainen. Eihän se kuski edes tiedä mikä on sinua lähempi automaatti, lisäksi olet valinnut halvimman mahdollisen tuotteen, miksi se pitäisi viedä paikkaan missä sen varastointi ja käsittely maksaa lisää?

No turhaa valitustahan tuo on, ei siitä pääse mihinkään. Niitä isompia lokeroja on osassa laatikostoja muutama kappale, jos se on varattu koska joku toinenkin on tilannut Phanteksin etulevyn, kivahan se on, että yrittävät seuraavaan isompaan lokeroon saman kuskin reitillä, ei se ole laiskuutta vaan käytännön sanelemaa.

Kierroksen jälkeen kuskit painelevat Vantaalle viemään ne smarteista lähetetyt lähetykset käsittelyyn. Jos nyt oikeasti ihmetyttää miten muutamat 20 lähetyksen smartlokerikot ovat täynnä, niin taas kerran realismi ja looginen ajattelu auttaa eteenpäin kun miettii uudestaan volyymeja ja suhteuttaa ne jälleen kerran vapaiden lokeroiden määrään.

Miten ihmeessä asumiskustannukset vaikuttavat itsenäisen yrityksen toimitusprosesseihin? Et maksa veroistasi euroakaan Postille, sehän tilittää päinvastoin valtiolle ne pennoset mitä saa voittoa kerättyä ja ylikin. Kehua nyt muutenkin Malmia paremmaksi alueeksi.:think: Edelleenkin, halvin mahdollinen tuote ja odotat jotain spessupalvelua juuri sinun kohdallasi. Jälleen kerran se realismi käsiin, niitä lähetyksiä lähtee pelkästään Vantaalta 150-200t/vrk ulos. Noin niin kuin keskimäärin, montako sekuntia per lähetys ihmisen käsiparit voivat koskea niihin että homma olisi taloudellisesti järkevää?

Ajattelen tätä siis niin, että mieluummin pidän nykyisen hintatason kuin maksaisin vuodessa +100 lähetyksen hankinnoista (ei sis. kiinalähetyksiä) enemmän koska osa ei älyä valita itselleen sopivaa tuotetta vaan se kaipaisi extrahoivaamista. Kannattaa ostaa se kotiinkanto ja olla sovittuna aikana himassa niin pääsee helpoimmalla.

No ihan ensiksi, minusta olisi kiva, jos ymmärrettäisiin Postin olevan palvelu, jota tarjotaan kansalle. Niinkuin ajotiet tai koulutusjärjestelmä. Sen ei tarvitse olla omavarainen, vaikka se pystyisi tähän täällä pk-seudulla. Ne kuljetukset sinne maaseudulle maksaa. Lisäksi minulle kävisi, että mitään postia ei enää jaettaisi kotia asti tai se olisi 1-2 kertaa viikossa.

Toisekseen, valinnat posteista oli nämä:
1598691456892.png


Toinen on Postin kanssa partneri ja toinen nähtävästi PostNordin.. En olettanut mitään erityispalvelua, vain että toimittaisivat sitten Postiin, kun kaikki muutkin PostNL-tuotteeni on menneet Postiin, eikä pakettiautomaatteihin.

Jos tuo on sinusta halvin mahdollinen tuote , niin ei kyllä minun mielestäni. Enkä usko, että näillä hinnoilla kovin moni on tilaillut, kun se etupaneeli oli 15€ ja postikulut enemmän..

--

Taidan nyt käydä hakemassa tuon maanantaina. Se on auki mystisiin aikoihin (la 10-16) ja tänään on muuta tekemistä. Asiamiesposti olisi auki 8-21 joka päivä, myös huomenna..
Liikun julkisilla ja jos ei olisi kuukausikorttia, niinkuin vähän koronan aikaan yleensä on tilanne, niin en kyllä kävisi hakemassa vaan pistäisin postin siirtämään paketin. Kerran aikaisempina toimittavat jonnekin hevonkuuseen (Pihlajamäki) ja silloin kyllä suostuivat siirtämään paketin lähimpään postiin.
 
Noi postin pakettiautomaatit ovat kyllä yksi vitsi. Lähikaupan kylkeen tuli just uudet automaatit. Noh parin kuukauden aikana kaikki kolme tilattua pakettia ohjattiin siihen vieressä olevaan kauppaan kun olivat täynnä. Että silleen. Ei tossa ole hirveästi järkeä.
 
Noi postin pakettiautomaatit ovat kyllä yksi vitsi. Lähikaupan kylkeen tuli just uudet automaatit. Noh parin kuukauden aikana kaikki kolme tilattua pakettia ohjattiin siihen vieressä olevaan kauppaan kun olivat täynnä. Että silleen. Ei tossa ole hirveästi järkeä.
Noutoajat pitäisi lyhentää noissa muutamaan arkipäivään, niin alkaisi mahtumaan paketteja.
 
^ tuo olisi hyvä muutos, tuon pitäisi olla dynaaminen palvelu myös asiakkaan toimien osalta, jos ei pysty tai jaksa -> maksaa sitten vaikka kolmen kokonaisen vuorokauden jälkeen 2e/pvä jokaista alkavaa vuorokautta kohden. Koodi vaihtuu kun maksullinen aika alkaa ja kun on maksanut, uusi koodi tulee vastaanottajalle.
 
Posti voisi myös kansainvälistyä ja vaihtaa vaikka nimensä. Voisiko joku Itella esimerkiksi olla hyvä nimimuutos? Vapaasti saa ottaa käyttöön, en vaadi konsultointipalkkiota. :btooth:
 
Ihanaa.. Tilasin etupaneelin koteloon. Se ei mahtunut lähialueen pakettiautomaatteihin, niin veivät sen toiseen kaupunginosaan yli 3km päähän Helsingissä.
Asun 00700 ja se on nyt 00750.

1598634685268.png


Niinkuin suhteellisesti asun neljän (4) pakettiautomaatin keskellä. Pukinmäessä on 2-3 laskentatavasta riippuen, tuossa S-marketissa yksi ja Tapanilassakin joku. Nämä niinkuin suunnilleen kilometrin sisällä.
Tässä nyt on joku 20+ pakettiautomaattia ruudulla (ja lähempänä!) ja se vietiin sinne, joka ei mahtunut edes kuvaan.

Kiitos, Posti. Melkein pitäisi reklamoida tästä perseilystä.
IMG_20200830_180624.jpg

Itsellä myös pari kertaa menneet paketit yli 8km päähän isoon omenaan, vaikka lähempänäkin olisi useampi automaatti. Ovat kyllä pahoitelleet että että kaikki paikat aivan täynnä.

Mutta jossain paikoissa posti sentään edes yrittää lisätä automaatti kapasiteettia.
IMG_20200416_155348.jpg
 
No ihan ensiksi, minusta olisi kiva, jos ymmärrettäisiin Postin olevan palvelu, jota tarjotaan kansalle. Niinkuin ajotiet tai koulutusjärjestelmä. Sen ei tarvitse olla omavarainen, vaikka se pystyisi tähän täällä pk-seudulla. Ne kuljetukset sinne maaseudulle maksaa. Lisäksi minulle kävisi, että mitään postia ei enää jaettaisi kotia asti tai se olisi 1-2 kertaa viikossa.

Niin mutta sekoitat tässä nyt kirjepostin ja paketti puolen keskenään. Kirjepuoli on palvelu joka on ehkä kannattamatonta maaseudulla, mutta pakettipuoli on ollut käsittääkseni kannattavaa koko maassa. Ja käsittääkseni ne ovat jopa eriytetty eri tytäryhtiöiksikin(en ole varma)??? Toki palvelua se tarjoaa ja varmasti saisi asiansa hoitaa paremmin.

Ja edelleenkään se ei ole verovaroin kustannettua niin kuin ajotiet ja koulujärjestelmä. Se sitten on erikeskustelu pitäisikösen olla. Tällä hetkellä se on valtion omistama firma niin kuin on esim Fortum, mutta ei siitäkään kukaan valita kun en saa halvemmalla polttoainetta kun on valtion firma.
 
Niin mutta sekoitat tässä nyt kirjepostin ja paketti puolen keskenään. Kirjepuoli on palvelu joka on ehkä kannattamatonta maaseudulla, mutta pakettipuoli on ollut käsittääkseni kannattavaa koko maassa. Ja käsittääkseni ne ovat jopa eriytetty eri tytäryhtiöiksikin(en ole varma)??? Toki palvelua se tarjoaa ja varmasti saisi asiansa hoitaa paremmin.

Ja edelleenkään se ei ole verovaroin kustannettua niin kuin ajotiet ja koulujärjestelmä. Se sitten on erikeskustelu pitäisikösen olla. Tällä hetkellä se on valtion omistama firma niin kuin on esim Fortum, mutta ei siitäkään kukaan valita kun en saa halvemmalla polttoainetta kun on valtion firma.
Fortum ei ole valtion omistama firma, vaan valtio omistaa fortumia, kuten moni muukin sijoittaja minä mukaanlukien. Valtionyhtiöt ovat täysin eri asioita kuin julkinen pörssissä noteerattu yhtiö. Pörssiyhtiöiden tarkoitus on tuottaa voittoa ja lisäarvoa omistajilleen, kuten minkä tahansa yrityksen noin lähtökohtaisesti onkin. Valtionyhtiöiden on tarkoitus hoitaa tarpeellisia valtion toimia perus virkamieskoneistoa tehokkaammin, mutta kuitenkin sellaisilla toimialoilla, joilla kilpailua ei käytännössä voisi esiintyä, esimerkiksi kansallinen postipalvelu, tieverkosto jne. Esimerkiksi postin tapauksessa pääasiallinen tavoite on tuottaa postipalveluita ja sivussa jopa mahdollisesti tuloja esimerkiksi pakettipalveluiden puolella, missä kilpailua esiintyy. Kirjepostin jakelu kuitenkin palveluna voi olla sellainen, joka voi jatkossa vaatia valtiolta verovaroja toiminnan ylläpitämiseksi, mikäli siitä ei saada kannattavaa ja se on sitten harkittava, että miten sen osalta jatkossa toimitaan.
 
Fortum ei ole valtion omistama firma, vaan valtio omistaa fortumia, kuten moni muukin sijoittaja minä mukaanlukien. Valtionyhtiöt ovat täysin eri asioita kuin julkinen pörssissä noteerattu yhtiö. Pörssiyhtiöiden tarkoitus on tuottaa voittoa ja lisäarvoa omistajilleen, kuten minkä tahansa yrityksen noin lähtökohtaisesti onkin. Valtionyhtiöiden on tarkoitus hoitaa tarpeellisia valtion toimia perus virkamieskoneistoa tehokkaammin, mutta kuitenkin sellaisilla toimialoilla, joilla kilpailua ei käytännössä voisi esiintyä, esimerkiksi kansallinen postipalvelu, tieverkosto jne. Esimerkiksi postin tapauksessa pääasiallinen tavoite on tuottaa postipalveluita ja sivussa jopa mahdollisesti tuloja esimerkiksi pakettipalveluiden puolella, missä kilpailua esiintyy. Kirjepostin jakelu kuitenkin palveluna voi olla sellainen, joka voi jatkossa vaatia valtiolta verovaroja toiminnan ylläpitämiseksi, mikäli siitä ei saada kannattavaa ja se on sitten harkittava, että miten sen osalta jatkossa toimitaan.
No juu ehkä huono vertaus, mutta idea siinä oli että pakettipalvelut eivät ole edes ole postilain piiriin kuluva palvelu. Vaan sen Posti voisi vaikka lopettaa jos niin haluaisi toisin kuin kirjepostin. Eli ei mitenkään vertaudu tuohon tieverkoston hoitoon.
 
No juu ehkä huono vertaus, mutta idea siinä oli että pakettipalvelut eivät ole edes ole postilain piiriin kuluva palvelu. Vaan sen Posti voisi vaikka lopettaa jos niin haluaisi toisin kuin kirjepostin. Eli ei mitenkään vertaudu tuohon tieverkoston hoitoon.
Peruspalveluilta esim kirjepostin osalta mielestäni vertautuu kuitenkin, sillä kyseessä on valtion alaisuudessa toimiva organisaatio, joka hoitaa kirjeiden kuskausta. Jokatapauksessa esimerkiksi kirjepostin kuljettamisen ei tarvitse olla postille mitenkään absoluuttisesti tuottavaa, sillä valtio voi verorahoin myös tukea tuota, mikäli aihetta on.
 
Peruspalveluilta esim kirjepostin osalta mielestäni vertautuu kuitenkin, sillä kyseessä on valtion alaisuudessa toimiva organisaatio, joka hoitaa kirjeiden kuskausta. Jokatapauksessa esimerkiksi kirjepostin kuljettamisen ei tarvitse olla postille mitenkään absoluuttisesti tuottavaa, sillä valtio voi verorahoin myös tukea tuota, mikäli aihetta on.
Juu kirjepalvelu vertautuu kyllä, mutta viesti jota lainasin liittyi vahvasti pakettipalveluihin.
 
En tiedä meneekö upsin vai postin piikkiin mutta ensimmäistä kertaa hävisi lähetys logistiikka eetteriin. Viimeinen havainto oli ups kuljettamassa postiin mutta seurantakoodi ei ikinä postille päivittynyt.
 
En tiedä meneekö upsin vai postin piikkiin mutta ensimmäistä kertaa hävisi lähetys logistiikka eetteriin. Viimeinen havainto oli ups kuljettamassa postiin mutta seurantakoodi ei ikinä postille päivittynyt.

Mistä lähtien UPS on Postiin/Postille toimittanut mitään? :confused:
 
Perähikiälle posti hoitaa loppukuljetuksen ja ups seurantakoodi toimii postin seurannassa.

Jaa niin aivan, olihan se tiedossa että yhteistyökumppanit niitä toimittaa perähikiöillä ym. mutta en arvannut että siellä Postikin on joukossa. :tup:
 
Toukokuun lopulla jenkeistä lähtenyt ja Uuden-Seelannin kautta koukannut paketti saapui viime torstaina Suomeen. Ulkomaan terminaalissa se on maannut tähän asti, eikä edes tullauspyyntöäkään vielä tullut. Tätä menoa pakettia ei saa näppeihinsä edes tämän viikon aikana.

Sentään Saksasta tuleva paketti, joka saapui tänään Suomeen, eikä kierrä Ulkomaan terminaalin kautta, kun EU alueelta tulee, niin seurannan mukaan paketti on lajiteltu ja huomenissa noudettavissa. Tosin en ne paketit ennenkin annetuista ajoista viivästyny vielä seuraavalle päivälle
 
Näyttäisi pelottavasti vähän siltä, että Posti onnistui ensimmäistä kertaa omalle kohdalle tultaessa kusemaan hommat eli lyhykäisyydessään koko tarina nykyhetkeen asti;

Pari päivää sitten kävin postin tiskiltä lähettämässä kirjeen plus-merkillä varustettuna normaaliin tapaan MUTTA nyt parin päivän luvatun toimitusajan päätteeksi seuranta näyttää kirjeen toimitetuksi/vastaanottajalle luovutetuksi, vaikka finaali postinumero on täysin eri mitä sen pitäisi olla ja tämän "uuden" postinumeron sijainti heittää n. 15km matkan verran versus siitä missä sen pitäisi olla.

Kirjeeseen on laitettuna omani sekä vastaanottajan puhelinnumerot, vaikka näitä nyt ei 'normaalisti' tarvitsekaan, mutta koen ne hyväksi lisäksi laittaa, mitään yhteydenottoja uusista numeroista yllätykselliseen kirjeeseen liittyen ei ole tosin vielä kuulunut..

Olen ollut alkuperäiseen vastaanottajaan jo yhteyksissä, mutta kyseistä kirjettä ei ainakaan vielä ole oikeaan postiluukkuun tipahtanut, eli nyt kysymys kuuluukin, että mitäs seuraavaksi?
Postin aspa on jo tältä päivältä kiinni eli huomennako sinne vain soittoa ja juttelemaan syvällisiä vai mitä helvettiä nyt pitäisi tehdä? :confused:
 
Näyttäisi pelottavasti vähän siltä, että Posti onnistui ensimmäistä kertaa omalle kohdalle tultaessa kusemaan hommat eli lyhykäisyydessään koko tarina nykyhetkeen asti;

Pari päivää sitten kävin postin tiskiltä lähettämässä kirjeen plus-merkillä varustettuna normaaliin tapaan MUTTA nyt parin päivän luvatun toimitusajan päätteeksi seuranta näyttää kirjeen toimitetuksi/vastaanottajalle luovutetuksi, vaikka finaali postinumero on täysin eri mitä sen pitäisi olla ja tämän "uuden" postinumeron sijainti heittää n. 15km matkan verran versus siitä missä sen pitäisi olla.

Kirjeeseen on laitettuna omani sekä vastaanottajan puhelinnumerot, vaikka näitä nyt ei 'normaalisti' tarvitsekaan, mutta koen ne hyväksi lisäksi laittaa, mitään yhteydenottoja uusista numeroista yllätykselliseen kirjeeseen liittyen ei ole tosin vielä kuulunut..

Olen ollut alkuperäiseen vastaanottajaan jo yhteyksissä, mutta kyseistä kirjettä ei ainakaan vielä ole oikeaan postiluukkuun tipahtanut, eli nyt kysymys kuuluukin, että mitäs seuraavaksi?
Postin aspa on jo tältä päivältä kiinni eli huomennako sinne vain soittoa ja juttelemaan syvällisiä vai mitä helvettiä nyt pitäisi tehdä? :confused:
En itse ongelmasta tiedä mitään, mutta soittamista kannattaa välttää(koska aivan pirun kallis hinta) ja pistää ennemmin viestiä omapostin chatissä tai sähköpostia
 
En itse ongelmasta tiedä mitään, mutta soittamista kannattaa välttää(koska aivan pirun kallis hinta) ja pistää ennemmin viestiä omapostin chatissä tai sähköpostia
Lähipostissa kävin jo aiemmin tänään kysymässä, että olisiko heidän mahdollista auttaa niin ohjasivat suoraan numeron kanssa soittamaan, siihen perään kysyin vielä, että kuinka paljon tuosta huvista köyhtyy niin 1,84€ pitäisi olla per vastattu puhelu ja siihen päälle normaalit paikallisverkkomaksut. :btooth:

Koitan vielä huomenna jos saisin chattiin yhteyttä, tänään jokaisessa chatissa se turhake-botti on ollut jakelemassa mikkihiirivastauksia.
 
Näyttäisi pelottavasti vähän siltä, että Posti onnistui ensimmäistä kertaa omalle kohdalle tultaessa kusemaan hommat eli lyhykäisyydessään koko tarina nykyhetkeen asti;

Pari päivää sitten kävin postin tiskiltä lähettämässä kirjeen plus-merkillä varustettuna normaaliin tapaan MUTTA nyt parin päivän luvatun toimitusajan päätteeksi seuranta näyttää kirjeen toimitetuksi/vastaanottajalle luovutetuksi, vaikka finaali postinumero on täysin eri mitä sen pitäisi olla ja tämän "uuden" postinumeron sijainti heittää n. 15km matkan verran versus siitä missä sen pitäisi olla.

Kirjeeseen on laitettuna omani sekä vastaanottajan puhelinnumerot, vaikka näitä nyt ei 'normaalisti' tarvitsekaan, mutta koen ne hyväksi lisäksi laittaa, mitään yhteydenottoja uusista numeroista yllätykselliseen kirjeeseen liittyen ei ole tosin vielä kuulunut..

Olen ollut alkuperäiseen vastaanottajaan jo yhteyksissä, mutta kyseistä kirjettä ei ainakaan vielä ole oikeaan postiluukkuun tipahtanut, eli nyt kysymys kuuluukin, että mitäs seuraavaksi?
Postin aspa on jo tältä päivältä kiinni eli huomennako sinne vain soittoa ja juttelemaan syvällisiä vai mitä helvettiä nyt pitäisi tehdä? :confused:
Tämä keissi saatiin onnellisesti päätökseen ja kyseessä oli enemmänkin puoliksi väärä hälytys. :nb:

Sain Postin aspaan chatin kautta aamulla yhteyden ja soittelivat vähän myöhemmin sen jälkeen perään, että eilen tälle kirjeelle oli käynyt lajitteluvirhe ja ettei koko jakeluprosessi jumittaisi tästä johtuen paikalleen niin kirje oli merkattu "ennakkoon" vastaanottajalle luovutetuksi tuolla väärällä postinumerolla ja tästä syystä seuranta tipahti jo eilen kokonaan pois kärryiltä.

Mutta tänään vastaanottaja sai kun saikin tuon kirjeen ja homma on täten ainakin minun puolestani kuosissa. :kahvi:
 
Tämä keissi saatiin onnellisesti päätökseen ja kyseessä oli enemmänkin puoliksi väärä hälytys. :nb:

Sain Postin aspaan chatin kautta aamulla yhteyden ja soittelivat vähän myöhemmin sen jälkeen perään, että eilen tälle kirjeelle oli käynyt lajitteluvirhe ja ettei koko jakeluprosessi jumittaisi tästä johtuen paikalleen niin kirje oli merkattu "ennakkoon" vastaanottajalle luovutetuksi tuolla väärällä postinumerolla ja tästä syystä seuranta tipahti jo eilen kokonaan pois kärryiltä.

Mutta tänään vastaanottaja sai kun saikin tuon kirjeen ja homma on täten ainakin minun puolestani kuosissa. :kahvi:
Okei, eli posti pitää toimitusaikalupauksestaan kiinni ilmoittamalla lähettäjälle kirjeen päässeen perille vaikkei noin olisikaan :hmm:
 
Okei, eli posti pitää toimitusaikalupauksestaan kiinni ilmoittamalla lähettäjälle kirjeen päässeen perille vaikkei noin olisikaan :hmm:
Jos sen noin tulkitsee niin tuo luvattu parin päivän plus-merkin toimitusaika tuli täyteen seurannan "päättyessä" eilen, ja todellisuudella seuraavana päivänä kirje sitten luukusta sisään. :D
 
Uskaltaakohan iHerbistä jo tilata? Tilasin joskus helmikuussa, eikä se paketti ole ainakaan vielä tullut perille. Nyt varmaan ei ole ihan niin tukossa linjat?
Ehkäpä uskaltaa: 26.8. tilasin halvimmalla rahdilla, 27.8. lähti matkaan, 31.8. oli viimeinen käsittelymerkintä jenkeissä ja nyt 4.9. oli ilmestynyt Saksaan. Toki tuossa on vielä matkaa ja Suomen Posti välissä (ja tulli, jota tuosta ei mene, mutta saattaa silti mennä tulliin)..
 
Ehkäpä uskaltaa: 26.8. tilasin halvimmalla rahdilla, 27.8. lähti matkaan, 31.8. oli viimeinen käsittelymerkintä jenkeissä ja nyt 4.9. oli ilmestynyt Saksaan. Toki tuossa on vielä matkaa ja Suomen Posti välissä (ja tulli, jota tuosta ei mene, mutta saattaa silti mennä tulliin)..

iHerb tilaus on lähtenyt Saksasta viikko sitten eikä siitä ole sen koommin kuulunut mitään eli kyllä toimituksessa on edelleen jotain pielessä.
 
iHerb tilaus on lähtenyt Saksasta viikko sitten eikä siitä ole sen koommin kuulunut mitään eli kyllä toimituksessa on edelleen jotain pielessä.
No niinpä tietenkin... Eikö näy Postin seurannassa, ettei ole tullausta odottamassa?
 
Jaa niin aivan, olihan se tiedossa että yhteistyökumppanit niitä toimittaa perähikiöillä ym. mutta en arvannut että siellä Postikin on joukossa. :tup:

Postihan on suurin UPS:n toimittaja Suomessa. Suurin osa UPS Standard -lähetyksistä menee Postin verkossa. UPS:n oma kapasiteetti ei riitä edes pk-seudulla, naurettavia selityksiä kyllä riittää miksi ei lähetystä milläkin kerralla saada vastaanottajalle.:rofl:

iHerb tilaus on lähtenyt Saksasta viikko sitten eikä siitä ole sen koommin kuulunut mitään eli kyllä toimituksessa on edelleen jotain pielessä.

Jos otit sen halvimman DHL-kuljetuksen niin siinä kestää kyllä. Meni reilu viikko siinä kun se ilmaantui taas Suomessa seurantaan. Tulliinhan nämä kaikki järjestään menee iHerbiltä myös bonuksena.
 
No niinpä tietenkin... Eikö näy Postin seurannassa, ettei ole tullausta odottamassa?

Ei näy missään mitään. Normaalistihan tuohon vesistön ylitykseen on mennyt se 2-3 päivää. Ei pitäisi edes ylittää tullausrajaa joten ei sekään tätä selitä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 237
Viestejä
4 865 690
Jäsenet
78 623
Uusin jäsen
Tml57

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom