Postin kulkemisen vaikeus

Tulipa sitten ensimmäistä kertaa postin mukana avattu kirje. Ei mikään vahingossa revennyt, vaan ihan kunnon avaamisen jäljet. Ei edes mitään lappuja päällä, että olis lajittelussa vahingoittunut, toimitettu väärään osoitteeseen tai mitään. Kuoreen oli selvästi merkitty oma osoite sekä nimi myös selvästi päällä. Postilta kysyin, että mitähän helvettiä tää meinaa, niin sieltä tuli vaan vastaus, että kirjejakelun kulkua ei seurata ja voin antaa palautetta jakelusta jos siltä tuntuu, ja sen perään joku satunnainen linkki. Kaiken lisäks kirjeessä oli kohtalaisen luottamuksellista sisältöä.

Vähän tuntuu, että ainoat palautteet mitkä laitan tulee olemaan erinäisille viranomaisille.
Ihan hyvin voi joku naapuri olla sen vahingossa saanut ja mennyt avaamaan ja palauttanut sitten.
 
  • Tykkää
Reactions: TSN
Juu eipä olisi mitenkään harvinaista, että olisi väärällä jaettu. Nykyisin noita tulee säännöllisen epäsäännöllisesti. Siis väärin jaettuja.
 
Ihan hyvin voi joku naapuri olla sen vahingossa saanut ja mennyt avaamaan ja palauttanut sitten.
Teoriassa varmaan mahdollista. Tosin, luulis postin osaavan jakaa oikeaan luukkuun kun tässä yli 15 vuotta asunut.

Avattu kirje tuli siis muun postin mukana samalla luukunkolahduksella. Luulis, että jos naapuri olis avannut vahingossa ja palauttanut sen postille, niin päällä olis joku lappu ja kirje olis edes yritetty sulkea uudelleen. Tietenkin on mahdollista, että kirje on ollut siellä odottamassa jo ennen jakelua, isomman postinipun kolahduksen nyt kuulee mutta yksittäinen kirje sujahtaa aika äänettömästi tollasesta perus luukusta.

Sinällään sillä ei ole edes väliä kuka kirjeen on avannut, koska postilla on kuitenkin vastuu siitä kirjeiden jakelusta. Postilain mukaan postiyrityksen tulee turvata luottamuksellisen viestin salaisuus ja postiyrityksen vastuu päättyy vasta, kun lähetys on toimitettu oikeaan osoitteeseen / vastaanottajalle. Postilain mukaan postiyrityksellä on myös velvollisuus toimittaa lähetys siihen merkittyyn osoitteeseen. Eli mulle ihan sama missä on kulkenut, ensisijaisesti syytän postia ja posti voi sitten sisäisesti selvitellä, että missä meni vikaan.

Jos posti olis vastannut asiallisesti ja edes yrittänyt ottaa jotain vastuuta asiasta, niin asia olis vähän helpompi sulattaa. Mutta kun vastataan tyyliin "sori, sellast sattuu, jätä palautetta", niin vähän tahtoo hihat palaa. Mulle olis jopa kelvannut perus "selvitämme asian jakajalta ja palaamme asiaan" tai muu järkevä vastaus, mut eipä tolta firmalta saa nykyään edes sitä.

Tosin, "väärin jaettu" on muutenkin paska syy venkoilla vastuusta. Postille pitäis aiheutua jotain seurauksia jokaisesta väärin jaetusta lähetyksestä, niin ehkä oppisivat lukemaan ja olisivat aavistuksen tarkempia sen jakelun suhteen.
 
Onko porukalla kiinasta tilattuja tavaroita alkanu tulee ? Puoltoista Viikkoo sitten tilattu tuote eikä ole vielä ilmestynyt edes seurantaan näkyviin .

Mielenkiinnolla seuraan miten nopee posti kuljettaa paketin saksaan, eilen laitoin matkaan. Saasnähä rajoittaako lentorajoitukset tai muut rajat kiinni hommelit.
Pikkusälää takuuna tulossa ilman seurantaa ja myyjän ilmoituksen mukaan 22.1. postitettu, eikä ole näkynyt. Kiirekös tässä. :)
 
Koteloa odotellut maanantaista lähtien, viimeistä 90km taas höylännyt pari päivää edes takaisin.

Ai että kun ylentää mieltä, kotelo positiivisesti tuli jimmsin varastoon jo 16.3 ja lähti samana päivänä vert.arvioon 18.3 varastoon saapumisesta.
Arvelin että hienoa nyt sata varmasti ehtii vklp konetta kasaamaan...Pitää huomenna aspaan olla yhteydessä voiko sen noutaa jostain matkan varrelta ettei kolmatta päivää kulje edestakaisin ja vklp viettoon osat edelleen pöydällä.
 
Pitänee alkaa tekemään selvityspyyntöä postille paketista. 10.3 asti ollut ulkomaanterminaalissa. Tuon jälkeenkin tullut yksi paketti, joka on jo jatkanut matkaa lajitteluun.

Tänään posti ilmoitti, että ovat hukanneet lähetyksen. Sinne meni postin molokin kitaan.
 
Nyt oli postilla nopeaa toimintaa. Tilasin keskiviikkoiltana paketin kotiinkuljetuksella ja tänään aamulla soittivat, että paketti kohta perillä. Sanoivat vaan, että postimies pitää parin metrin etäisyyden pakettia tuodessa koronan takia.
 
Nyt oli postilla nopeaa toimintaa. Tilasin keskiviikkoiltana paketin kotiinkuljetuksella ja tänään aamulla soittivat, että paketti kohta perillä. Sanoivat vaan, että postimies pitää parin metrin etäisyyden pakettia tuodessa koronan takia.
Tästä oli eilen uutinen, että eivät enää pyydä kuittausta kotiin toimitetuista lähetyksistä.

Kuinkahan posteista noudetut lähetykset?

Tänään tai huomenna tulee taas ajankohtaiseksi kun pitäisi noutaa lähetys postista (ehkä laitan käteen kertakäyttöisen vinyylikäsineen).
 
Tästä oli eilen uutinen, että eivät enää pyydä kuittausta kotiin toimitetuista lähetyksistä.

Kuinkahan posteista noudetut lähetykset?

Tänään tai huomenna tulee taas ajankohtaiseksi kun pitäisi noutaa lähetys postista (ehkä laitan käteen kertakäyttöisen vinyylikäsineen).
Noudettavat lähetykset tietääkseni kuitataan normaalisti siihen näyttöön tai voi pyytää postihenkilöä kuittaamaan lähetyksen. Kuulemma puhdistavat näyttöjä nyt "jatkuvasti"
 
Ainakin Matkahuollolla paikallisessa K-Marketissa ei tarvitse kuitata vaan kassahenkilö kuittaa nimen vastaanottajan puolesta, Postista ei tietoa.
 
Ennen toivoin Postikonttoreiden sulkemista ja tilalle tulevia asiamiesposteja, jotka oikeasti palvelee asiakkaita. Nyt toivon koko Posti Oy:n sukemista. Varmasti tilalle tulisi asiakaspalveluhenkinen yritys, jos siihen ei rekrytoisi Postista muita kuin postijakajat.
 
Ennen toivoin Postikonttoreiden sulkemista ja tilalle tulevia asiamiesposteja, jotka oikeasti palvelee asiakkaita. Nyt toivon koko Posti Oy:n sukemista. Varmasti tilalle tulisi asiakaspalveluhenkinen yritys, jos siihen ei rekrytoisi Postista muita kuin postijakajat.

Täysin samaa mieltä. Yksi paketti juuri hävisi ulkomaanterninaaliin lopullisesti ja nyt näyttää, että toinenkin paketti on kokemassa saman kohtalon kun seisoo samaan malliin. Mukava odotella monta viikkoa paketteja ja sitten Suomen Posti hukkaa ne maalisuoralla.
 
Lähetys on lajiteltu.
13.03.2020 klo 19:02
HELSINKI 00230

Lähetys on rekisteröity
12.03.2020 klo 18:06
HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI

Lähetys odottaa tullaustasi. Hoida tullaus ja Postin käsittelymaksu 20 päivän sisällä saapumisesta.
12.03.2020 klo 17:56
TULLIPOSTI / Vantaa 01530

Tämmöstä, ei oo liikkunu paketti mihinkään 10 päivään, toki postipäiviä ei ole yhtä montaa, mutta vituttaa. Tulimaksu on jo hoidettu, postin käsittelymaksu maksettu. Tullin liitepalvelussa ei ainakaan lue, että pitäis antaa mitään liitteitä.

Dropista tilattu kuulokkeet siis ja jännästi menee näköjään yhtä pitkään tuoda kuulokkeet jenkeistä suomeen, kuin helsingistä 120 km. Any ideas mitä tässä on nyt käynyt?
 
Viimeksi muokattu:
Lähetys on lajiteltu.
13.03.2020 klo 19:02
HELSINKI 00230


Lähetys on rekisteröity
12.03.2020 klo 18:06
HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI


Lähetys odottaa tullaustasi. Hoida tullaus ja Postin käsittelymaksu 20 päivän sisällä saapumisesta.
12.03.2020 klo 17:56
TULLIPOSTI / Vantaa 01530

Tämmöstä, ei oo liikkunu paketti mihinkään 10 päivään, toki postipäiviä ei ole yhtä montaa, mutta vituttaa. Tulimaksu on jo hoidettu, postin käsittelymaksu maksettu. Tullin liitepalvelussa ei ainakaan lue, että pitäis antaa mitään liitteitä.

Dropista tilattu kuulokkeet siis ja jännästi menee näköjään yhtä pitkään tuoda kuulokkeet jenkeistä suomeen, kuin helsingistä 120 km. Any ideas mitä tässä on nyt käynyt?
13.03 se sun lähetys on ollut Pasilassa eli ei se missään lentokentällä enää ole. Oletko postista kysynyt ettei ole jäänyt kirjaamatta vain noudettavaksi?
 
Joo pieni päivitys, kävin nyt kotona (ollu mökillä viikon) ja ne perkeleet sielä postissa oli soittamatta tai merkkaamatta seurantaan jättäny paketin mun kodin oven eteen???

Kyseessä siis rivitaloasunto missä varmasti kulkenu porukkaa ties kuinka pitkään mun paketin ohi, hyvä tuuri että ei asu epämääräsempää porukkaa täällä ja paketti saanu olla rauhassa sen ajan kun on siellä ollut (pahimmillaan jopa viikon, minimissään useemman tunnin). Onneks ei ollu kylmyys tai kosteus sentää tehny mitään vahinkoa mun kuulokkeisiin, kuitenkin pakkasen puolella ollaan käyty useemmalla yöllä ja luntakin tuli yks päivä.

Mut mitä vittua posti???
 
Joo pieni päivitys, kävin nyt kotona (ollu mökillä viikon) ja ne perkeleet sielä postissa oli soittamatta tai merkkaamatta seurantaa jättäny paketin mun kodin oven eteen??? Kyseessä siis rivitaloasunto missä varmasti kulkenu porukkaa ties kuinka pitkään mun paketin ohi, hyvä tuuri että ei asu epämääräsempää porukkaa täällä ja paketti saanu olla rauhassa sen ajan kun on siellä ollut (jopa viikon, minimissään useemman tunnin). Onneks ei ollu kylmyys tai kosteus sentää tehny mitään vahinkoa mun kuulokkeisiin.

Mut mitä vittua posti???
Liittyy varmaan tähän koronatilanteeseen mahdollisesti.
 
Varoituksen sana, että taas on Postin nimissä liikkeellä huijaus tekstiviestejä, jossa kerrotaan, että pakkauksesi on pysäytetty jakelukeskuksessa. Lisää tietoa: http://**********. Itse menin sen verran halpaan, että linkkiä klikkasin, kun on isohko paketti Saksasta tulossa ja postin seurannan mukaan se oli hetkeä aikaisemmin saapunut maahan, että melko outo yhteensattuma. Screenshot_20200324-130927.pngScreenshot_20200324-130946.png
 
Hohhoijjaa. 10kg paketti kotiinkuljetuksena. Eivät jaksaneet summeria soittaa. Saattoi tulla puhelu, mutta en kesken työpalaverin vastannut tuntemattomaan kun palveluun ei puhelua kuulu (enkä odottanut pakettia tälle päivälle niin ei käynyt mielessä)

Chat-asiakaspalvelussa sanoi että selvittää asiaa. Tokkopa tulee kotiin.
 
Tänne tuli kanssa huijaustekstiviesti, melkein klikkasin kun on parikin pakettia tuloillaan.
 
Onkos muille tullut näitä;

Saapumisilmoituskortti jossa lunastusmaksu.
Epäilen että tämä saattaisi olla yksi kiinapaketti, mutta senkin tuotteen hinta oli 18€.

Korttiin ei oltu laitettu lähetystunnusta ollenkaan, niin en yhtään tiedä varmaksi mikä se on. Ja noilla kiinatunnuksilla ei mitään tiedä muutenkaan.

Eikös Posti alkanut mielivaltaisesti perimään maksuja kiina paketeista joissa hinta ylittää 22€?
 
Ymmärrykseni on että Posti vaatii sen pari euroa kaikesta mikä menee tulliin, riippumatta siitä onko se oikeasti ALV- tai tullivelvollinen paketti.

Tässä on siis lotto siitä pääsetkö maksamaan pari euroa käytännössä mistä tahansa EU:n alv-alueen ulkopuolisesta paketista. Ymmärrän Postin halun tämänkaltaiselle maksulle, mutta onhan tämä vähän absurdi systeemi. Perisivät rehellisesti vaikka sitten kaikista kiinanpaketeista.
 
Ymmärrykseni on että Posti vaatii sen pari euroa kaikesta mikä menee tulliin, riippumatta siitä onko se oikeasti ALV- tai tullivelvollinen paketti.

Tässä on siis lotto siitä pääsetkö maksamaan pari euroa käytännössä mistä tahansa EU:n alv-alueen ulkopuolisesta paketista. Ymmärrän Postin halun tämänkaltaiselle maksulle, mutta onhan tämä vähän absurdi systeemi. Perisivät rehellisesti vaikka sitten kaikista kiinanpaketeista.

Siinä tapauksessa, periaatteen vuoksi, jää tuote saamatta. En ajatellut tukevani noin mielivaltasta touhua.
 
Siinä tapauksessa, periaatteen vuoksi, jää tuote saamatta. En ajatellut tukevani noin mielivaltasta touhua.

Kannattaa kysellä Postilta toki vielä vaikka siinä asiakaspalvelu-chatissa.

Jos kunnolla vituttaa niin kuluttajaneuvojiin yhteydenotto voi myös tulla kysymykseen. Toisaalta heillä on juuri nyt aika varmasti paljon tekemistä muutenkin.
 
Siinä tapauksessa, periaatteen vuoksi, jää tuote saamatta. En ajatellut tukevani noin mielivaltasta touhua.

Niin eihän Postille tuo toimenpide tunnu ollenkaan. Siinäs jätät hakematta.

Sen sijaan myyjä maksaa postikulut takaisin ja kohta kukaan ei tilaile enää Kiinasta, kun paketit tulevat bumerangina täältä Suomesta takaisin.

Eli koetit vittuilla postille, vittuilitkin myyjälle ja loppupeleissä sieltä sitten loppuu lähetykset Suomeen, kun sinä halusit vähän osoittaa mieltäsi ja tämä oli mielestäsi oikea tapa tehdä se :facepalm: :facepalm:
 
Niin eihän Postille tuo toimenpide tunnu ollenkaan. Siinäs jätät hakematta.

Sen sijaan myyjä maksaa postikulut takaisin ja kohta kukaan ei tilaile enää Kiinasta, kun paketit tulevat bumerangina täältä Suomesta takaisin.

Eli koetit vittuilla postille, vittuilitkin myyjälle ja loppupeleissä sieltä sitten loppuu lähetykset Suomeen, kun sinä halusit vähän osoittaa mieltäsi ja tämä oli mielestäsi oikea tapa tehdä se :facepalm: :facepalm:

Kerro sitten oikea tapa, äläkä kättä naamalle lyö. Kukaan ei opi mitään tuollaisesta.

E: Tässä muuten linkki tuohon uudistukseen: Muutokset 31.1.2020 - Tuontitullaus - Asiakastuki - Posti
 
Viimeksi muokattu:
Sen voisin toki. Lähetyshän on jo siis noudettavissa postista, ei se tullissa ole.
Käyt hakemassa, maksat kästittelymaksun, jos sitä vaativat ja kuittien kanssa sitten otat yhteyttä kuluttajavirastoon?
Itselleni ainakin jäänyt semmonen kuva noista Postin tiedotteista, että käsittelymaksu koskee vain niitä paketteja, joista tullit/ALVit joutuu maksamaan? Ehkä kannattaa kaivella noita postin infoja ja liittää nekin siihen yhteydenottoon.
 
Ei sitä käsittelymaksua nyt enää tuossa vaiheessa tule, kun se on jo noudettavissa. Ymmärtääkseni.
 
Tässäpä tämä kohta Postin tiedotteesta, johon vetoat, mikäli maksuja penäävät; "Maksu koskee EU-alueen ulkopuolelta tai EU:n valmiste- ja arvonlisäveroalueen erityisalueilta saapuvia yli 22 euron arvoisia tavaralähetyksiä, jotka tarvitsevat tullausta."
Mutta kuten edellä mainittiin, tuntuu jotenkin epätodennäköiseltä, että enää noutovaiheessa lähtisivät mitään veloittamaan - varsinkin, kun näyttäisi olevan Postin omien ohjeiden vastaista periä noista alle 22€ tavaroista muutenkaan mitään.
 
Tässäpä tämä kohta Postin tiedotteesta, johon vetoat, mikäli maksuja penäävät; "Maksu koskee EU-alueen ulkopuolelta tai EU:n valmiste- ja arvonlisäveroalueen erityisalueilta saapuvia yli 22 euron arvoisia tavaralähetyksiä, jotka tarvitsevat tullausta."
Mutta kuten edellä mainittiin, tuntuu jotenkin epätodennäköiseltä, että enää noutovaiheessa lähtisivät mitään veloittamaan - varsinkin, kun näyttäisi olevan Postin omien ohjeiden vastaista periä noista alle 22€ tavaroista muutenkaan mitään.

Tämäpä. Pistin tuon sivun kirjanmerkkeihinkin jo, kun olen varma, että ei ole viimeinen kerta tämä.

Kiinasta tilailen paljon tavaraa, muttei mitään yli 22€ arvoista.

Mutta tosiaan, saapumisilmoitus tuli kotiin, että paketti on noudettavissa. Ja siinä samassa "Muu lunastettava lähetys - 4,60€"

Tuo summakin kuulostaa oudolta.
 
Tämäpä. Pistin tuon sivun kirjanmerkkeihinkin jo, kun olen varma, että ei ole viimeinen kerta tämä.

Kiinasta tilailen paljon tavaraa, muttei mitään yli 22€ arvoista.

Mutta tosiaan, saapumisilmoitus tuli kotiin, että paketti on noudettavissa. Ja siinä samassa "Muu lunastettava lähetys - 4,60€"

Tuo summakin kuulostaa oudolta.
Jotenkin vaikuttaa oudolta ollakseen tuo "käsittelymaksu", kun ei tommosta summaa ainakaan omaan silmään ole missään osunut..
Taitaa ainoa keino lähteä tuota selvittämään olla marssia noutopisteella ja kysellä mistä tuo maksu koostuu.
 
Jotenkin vaikuttaa oudolta ollakseen tuo "käsittelymaksu", kun ei tommosta summaa ainakaan omaan silmään ole missään osunut..
Taitaa ainoa keino lähteä tuota selvittämään olla marssia noutopisteella ja kysellä mistä tuo maksu koostuu.

Jep, 2,90€ olisi se käsittelymaksu. "Sormet" jo syhyää päästä neuvottelemaan asiasta tiskille, vasta huomenissa kerkeän sinne.
 
Jep, 2,90€ olisi se käsittelymaksu. "Sormet" jo syhyää päästä neuvottelemaan asiasta tiskille, vasta huomenissa kerkeän sinne.
Ei niillä mitään neuvottelulupaa kaupoissa ole. Joko maksat tai jäät ilman. Postin kanssa se asia pitää hoitaa ja kaupan työntekijöillä ei ole asian kanssa mitään tekemistä.
 
Ei niillä mitään neuvottelulupaa kaupoissa ole. Joko maksat tai jäät ilman. Postin kanssa se asia pitää hoitaa ja kaupan työntekijöillä ei ole asian kanssa mitään tekemistä.

Siinä tapauksessahan Posti kuulee asiasta Kuluttajariitalautakunnan kautta jälkeenpäin, toki se edellyttää melkeempä sitä että lunastan paketin pois ensin.
 
Siinä tapauksessahan Posti kuulee asiasta Kuluttajariitalautakunnan kautta jälkeenpäin, toki se edellyttää melkeempä sitä että lunastan paketin pois ensin.
Toki jos postisi on oikea postin omistama paikka mitkä rupeaa olemaan erittäin harvinaisia eikä mikään asiamiesposti niin silloin ne voi vaikuttaa asioihin. Noissa asiamiespaikoissa käsketään yleensä olemaan postiin yhteydessä jos jotain ongelmia on näin oman kokemuksen perusteella.
 
Nyt en oikeasti tiedä, miten postille reklamoidaan turhasta maksusta. Tullille riittää, että sinne järjestelmään todisteiden kanssa laitetaan lähetyksen oikea arvo ja he vapauttavat sen. Näin ainakin oman kokemuksen perusteella.

Tästä tulee kyllä ongelma kun kaikista lähetyksistä peritään kohta ALV. Jos siitä tulee tuo maksu per lähetys, niin sitten kyllä ei edes kannata tilata mitään halpaa Kiinasta (tilasin esim. 2.65€ suojakuoren tässä kuukausi sitten).

--

Eikös tuon maksun pitänyt olla 0.90€, jos sen tekee digitaalisesti???


Lähetyksen tullaus OmaPostissa on myös edullisempaa, digitaalinen huolinta on hinnaltaan 0,90 euroa. Asiakas voi myös ohjata OmaPostissa tavaralähetyksiä haluamaansa pakettiautomaattiin.

Nyt olisi Aliexpressissä synttärit, voisin tilailla sieltä jotain tai sitten ei..
 
Nyt en oikeasti tiedä, miten postille reklamoidaan turhasta maksusta. Tullille riittää, että sinne järjestelmään todisteiden kanssa laitetaan lähetyksen oikea arvo ja he vapauttavat sen. Näin ainakin oman kokemuksen perusteella.

Tästä tulee kyllä ongelma kun kaikista lähetyksistä peritään kohta ALV. Jos siitä tulee tuo maksu per lähetys, niin sitten kyllä ei edes kannata tilata mitään halpaa Kiinasta (tilasin esim. 2.65€ suojakuoren tässä kuukausi sitten).

--

Eikös tuon maksun pitänyt olla 0.90€, jos sen tekee digitaalisesti???




Nyt olisi Aliexpressissä synttärit, voisin tilailla sieltä jotain tai sitten ei..
En ole kyllä keksinyt mistä tuon luvatun 90sent hinnan saisi.
 
Tuolta kun lukee, niin oletettavasti tuolla pystyvät selittämään tilanteen, eli kun noissa Kiina nyssyköissä ei todellakaan ole mitään hyviä digitaalisia tietoja saatavilla, niin ei sitten saa tuota halpaa hintaa. Törkeää toimintaa kyllä ja olisi mukava tietää mitä nämä "hyvät digitaaliset tiedot" sitten sisältää, jotta myyjät voisi mukautua tarvittaessa...

Lähetyksen tullaus OmaPostissa on myös edullisempaa, digitaalinen huolinta on hinnaltaan 0,90 euroa. Asiakas voi myös ohjata OmaPostissa tavaralähetyksiä haluamaansa pakettiautomaattiin.

- Kehitämme sähköisiä ratkaisujamme, jotta ostokokemus myös kansainvälisessä verkkokaupassa olisi sujuvaa. Digitaalinen huolintapalvelu tulee ensin saataville lähetyksiin, joista on hyvät digitaaliset tiedot saatavilla. Tarkoitus on laajentaa palvelua ensi vuonna merkittävään osaan kansainvälisiä lähetyksiä, kertoo Finne.
 
Tästä tulee kyllä ongelma kun kaikista lähetyksistä peritään kohta ALV. Jos siitä tulee tuo maksu per lähetys, niin sitten kyllä ei edes kannata tilata mitään halpaa Kiinasta (tilasin esim. 2.65€ suojakuoren tässä kuukausi sitten).
On siellä EUn tasolla suunnitelmat että sen ALVn voisi maksaa jo tilauksen yhteydessä, jolloin postilla ei pitäisi olla mitään perustetta veloittaa käsittelymaksua kun tullin verotukset on jo hoidettu etukäteen, mutta ainahan se posti voi yllättää. Ainakin jo Australiassa on jo tuo systeemi käytössä että ALV verotetaan jo tilauksen yhteydessä
klqk9vfr73c21.png

 
On tää postin chatti kyllä yks ... Chatti ikkuna todella harvinainen näky ja sillonkin yleensä ei bottia pitemmälle pääse "ei vapaita asiakaspalvelijoita, koita onneasi myöhemmin". Nyt vihdoin pääsin chatin jonoon, mutta on tämäki erikoinen, "Olet jonossa numerolla 4" muuttu yhtäkkiä "olet jonossa numerolla 5." Enpä ole ennen nähny että aspa chatti jonossa joku ois etuillu aikasemmi :)
 
On tää postin chatti kyllä yks ... Chatti ikkuna todella harvinainen näky ja sillonkin yleensä ei bottia pitemmälle pääse "ei vapaita asiakaspalvelijoita, koita onneasi myöhemmin". Nyt vihdoin pääsin chatin jonoon, mutta on tämäki erikoinen, "Olet jonossa numerolla 4" muuttu yhtäkkiä "olet jonossa numerolla 5." Enpä ole ennen nähny että aspa jonossa joku ois etuillu aikasemmi :)
Veikkaisin, että joku yrityskäyttäjä priorisoidaan ensimmäiseksi tuolla jonossa aina. Siltikin onneton tuo postin chat kaikkiaan on...
 
Mistä Posti tietää minkä arvoinen mikäkin lähetys on? Ottaako ne randomina paketteja tullattavaksi ja kuluttaja joutuu tekemään selonteon ja todistaa paketin arvo tai maksaa lisäkuluja?

Mistä muuten se chatti löytyy, en löydä Postin sivuilta mainintaa siitä? Ennen se oli siinä jossain esillä.
 
Mistä Posti tietää minkä arvoinen mikäkin lähetys on? Ottaako ne randomina paketteja tullattavaksi ja kuluttaja joutuu tekemään selonteon ja todistaa paketin arvo tai maksaa lisäkuluja?

Mistä muuten se chatti löytyy, en löydä Postin sivuilta mainintaa siitä? Ennen se oli siinä jossain esillä.

Eihän ne mistään sitä tiedäkkään, paitsi siitä paketin päältä tarrasta jossa lukee value.

Chatti ilmestyy näytön alalaitaan kun odottelet sivulla jonkun puol minuuttia.

Itse pääsin chatin yrityspuolelta läpi, menikin vähän mutkikkaaksi tuon paketin osalta, se on jo seurannan mukaan tullut. Aspa sai kaivettua sille tunnuksen.
 
Ok, hyvä tietää.
Mitä tulee siihen valueen, niin kiinalaiset laittaa 5 euronkin tuotteeseen arvoksi jonku halvemman summan paketin päälle.
Mulle on tulossa yksi arvokkaampi lähetys, mutta en usko, että siinäkään päällä lukee kuin joku 15 eur.
 
postille välillä peukkua. Paketti meni viikossa saksaan reilulla 20e ja kotiinkuljetuksella perille. ups:ltä sama ois kustantanu reilu 40e
 

Statistiikka

Viestiketjuista
286 153
Viestejä
4 913 130
Jäsenet
79 133
Uusin jäsen
Pelti2222

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom