Postin kulkemisen vaikeus

Ei liity postiin, mutta miten on matkahuollon kautta kun automaattiin tullut paketti (pakettipiste) ja viesti hukkunut jossa oli noutokoodi, tuleeko muistutusviesti kuten postilla lähempänä kun noutoaika päättymässä? vai onko ihan toivoton tapaus ja automaattinen palautus sitten giganttiin?

Kerran kerkesin vilkaista sen noutokoodin ennen kuin viesti hävisi oudosti, mutta ei vaan muistanut enää kun äsken yritin pakettipisteeltä noutaa.
 
Ei liity postiin, mutta miten on matkahuollon kautta kun automaattiin tullut paketti (pakettipiste) ja viesti hukkunut jossa oli noutokoodi, tuleeko muistutusviesti kuten postilla lähempänä kun noutoaika päättymässä? vai onko ihan toivoton tapaus ja automaattinen palautus sitten giganttiin?

Kerran kerkesin vilkaista sen noutokoodin ennen kuin viesti hävisi oudosti, mutta ei vaan muistanut enää kun äsken yritin pakettipisteeltä noutaa.
Ota yhteyttä pakettipisteen asiakaspalveluun. Näyttäisi olevan ilmainen numero ja chatti myös tarjolla. Varmaan pystyvät lähettämään viestin uudestaan niin ei tarvitse odotella.
 
Ota yhteyttä pakettipisteen asiakaspalveluun. Näyttäisi olevan ilmainen numero ja chatti myös tarjolla. Varmaan pystyvät lähettämään viestin uudestaan niin ei tarvitse odotella.
Eivät pysty vaan pitää olla siihen kuljetusfirmaan kenen paketti on, yhteydessä.

Kesällä kävi itselle sama koska lähettäjä oli etsinyt puhelinnumeron niin ei ikinä tullut viestiä jossa olisi koodi. Pakettipiste käski olemaan DHL:ään yhteydessä ja sieltä laittoivat uuden koodin.
 
DPD se on jännä kiska, kuulokkeet nyt matkanneet tällä viikolla ilman mitään ennakkoilmoituksia jo kahdesti kuulemma ovella, tehnyt suurin piirtein joka päivä etänä hommia eikä ole kukaan halunnut käydä. Minnekään ei voi ottaa yhteyttä ja ilmoitin jo lähettäjälle, että en ota niitä enää edes vastaan vaikka toimitus onnistuisi. :hungry:

Onneksi oli Klarnalla ostettu, kahdella painalluksella valittu palautus eikä lasku generoidu.

No sehän on jo puoli voittoa että jotakin viitsivät valehdella edes.. minun pakettia ne makuutti rehellisesti pari viikkoa
 
Eivät pysty vaan pitää olla siihen kuljetusfirmaan kenen paketti on, yhteydessä.

Kesällä kävi itselle sama koska lähettäjä oli etsinyt puhelinnumeron niin ei ikinä tullut viestiä jossa olisi koodi. Pakettipiste käski olemaan DHL:ään yhteydessä ja sieltä laittoivat uuden koodin.

Tosiaan, paketti oli gigantista -> matkahuolto kuljetusyrityksenä, mietin vain onko ollut kenelläkään kokemusta tuleeko joku muistutus vielä siitä että noutamaton paketti, kuten esim postilla tulee?

Mutta aika heräteostos pitkästä aikaa gigantista, ei niin dramaattista että alkaisin päätä vaivaamaan asialla, kunhan kysyn. Ensi viikolla kummikin sitten palautuu, niin ihan miten vain.
 
Eikö Matkahuololla ole mitään OmaPosti-kaltaista palvelua, josta löytyisi koodit ja muut tiedot.
 
Tilauksen valmistelu epäonnistui

Muilla samaa herjaa kun yrittää ostaa kuljetusta? Lisäksi ei ole enää valintaa lähetetäänkö postitoimistoon vai pakettiautomaattiin.

Edit. Tänää toimi jälleen. Pakettiautomaatin valintamahdottomuus johtui kun kyseessä oli xs-paketti.
 
Viimeksi muokattu:
Miten Postin 2.90e maksu eroaa DHL:n vastaavasta maksusta? Esimerkiksi lähetyksen hukkuessa sen vastaanottaja ei ole Postin asiakas eikä vastaanottajalla ole mahdollisuutta käsitellä kadonnutta lähetystä Postin kanssa, vaan lähettäjän täytyy olla yhteydessä Postiin. Miksi vastaanottaja on nyt velvoitettu maksamaan maksuja, vaikka ei ole tietoisesti missään sitoutunut tällaista maksamaan?
 
Miten Postin 2.90e maksu eroaa DHL:n vastaavasta maksusta? Esimerkiksi lähetyksen hukkuessa sen vastaanottaja ei ole Postin asiakas eikä vastaanottajalla ole mahdollisuutta käsitellä kadonnutta lähetystä Postin kanssa, vaan lähettäjän täytyy olla yhteydessä Postiin. Miksi vastaanottaja on nyt velvoitettu maksamaan maksuja, vaikka ei ole tietoisesti missään sitoutunut tällaista maksamaan?
Ei mitenkään eroa ja seuraavan kerran kun mulle tulee tullattava paketti ratkotaan mun tapaus kyllä kuluttajariitalautakunnassa, kun se ei mitään maksa. Suosittelen samaa muillekin, siinä on vaan voitettavaa.
 
Tosiaan aiempaan viestiini, matkahuollolta tuli äsken muistutusviesti. 1 numero oli väärin kun viime viikolla koitin xD
 
Ei mitenkään eroa ja seuraavan kerran kun mulle tulee tullattava paketti ratkotaan mun tapaus kyllä kuluttajariitalautakunnassa, kun se ei mitään maksa. Suosittelen samaa muillekin, siinä on vaan voitettavaa.

Lisähuomioina asiaan liittyen: onko todellakin niin, että maksun voi suorittaa vain maksukortilla?

Kuluttajaneuvonnasta kertoivat Postin olleen syksyllä yhteydessä suunnitelmistaan, perusteluna kansainvälisen postiliiton yleinen käytäntö tjsp. Pakolliseen korttimaksuun eivät ottaneet kantaa tarkemmin.
 
Valtion firmoissa, kuten posti, tuollainen maksu realisoituu vain toimitusjohtajan (tmv hyvävelikerhon) palkkioihin. :tdown:
Juurikin näin. Näkisittepä Postin johdon ilmeet jos tuollainen tilaajien lisämaksu(kolehti) jakajille alkaisi ottaa tuulta alleen niin ei mene kauaa kun kokoushuoneessa jo junaillaan kuinka rahat saisi pomojen taskuun, sillä alimpaan paskasakkiin kuuluvat varhaisjakelijat eivät ole niitä ansainneet vaan viisaat pomot "idean kehittelivät" ja ottavat kaiken krediitin.
 
Tulli tehnyt jonkun muutoksen tuohon tuonti-ilmoitussoftaan, aivan järkyttävän paljon huonompi ja hitaampi käyttää kuin se vanha. Aiemmin sait vanhan ilmoituksen kätevästi kopioitua pohjaksi uuteen ilmoitukseen, nyt ei sitä mahdollisuutta antanut. Lisäksi pitäisi nähdä 90vrk aiemmat keissit, mutta itsellä viimeisin 2.1.2020 ja kyllä se mielestäni 90vrk:n sisälle mahtuu, mutta ei näy yhtään tehtyä ilmoitusta.

Hitaasti pyörii rattaat muutenkin, aiemmin sai suurinpiirtein vartissa vastauksen, nyt eilen tein 23 aikaan ilmoituksen, siihen oli pyydetty 01.50 tilausvahvistusta, lähetin sen aamulla 8.30, edelleen käsittelyssä 14.30 iltapäivällä.
 
Tulli tehnyt jonkun muutoksen tuohon tuonti-ilmoitussoftaan, aivan järkyttävän paljon huonompi ja hitaampi käyttää kuin se vanha. Aiemmin sait vanhan ilmoituksen kätevästi kopioitua pohjaksi uuteen ilmoitukseen, nyt ei sitä mahdollisuutta antanut. Lisäksi pitäisi nähdä 90vrk aiemmat keissit, mutta itsellä viimeisin 2.1.2020 ja kyllä se mielestäni 90vrk:n sisälle mahtuu, mutta ei näy yhtään tehtyä ilmoitusta.

Hitaasti pyörii rattaat muutenkin, aiemmin sai suurinpiirtein vartissa vastauksen, nyt eilen tein 23 aikaan ilmoituksen, siihen oli pyydetty 01.50 tilausvahvistusta, lähetin sen aamulla 8.30, edelleen käsittelyssä 14.30 iltapäivällä.
Joo, mutta noissa "pistokokeissa" liittyen tilausvahvistukseen jne varmaan kestääkin, koska silloin siellä on joku työntekijä niitä käsittelemässä. Mulla on kerran tullut se lisäselvityspyyntö ja tullauksia on takana vuosien saatossa kymmeniä. En oo kyllä ihan hetkeen tuota ilmoituspalvelua nyt käyttänyt.
 
Ei ole kertaakaan vielä kestänyt varttia pidempään, olen noita tehnyt tasaisesti noin kerran kuussa viimeiset muutaman vuoden.
 
Kun näin vahvasti on mennyt, niin veikkaan, että seuraava steppi on se, että myyjä lähettää paketin jälleen kerran UPS:lla lentorahtina, mutta ei ymmärrä, että li-ion akuille on rajoituksia ja UPS hylkää paketin läpivalaisussa ja kiikuttaa taas kerran takaisin myyjälle...

Kerrankin olin väärässä. Myyjä todellakin lähetti paketin kolmannen kerran tulemaan, tällä kertaa UPS:n pikapakettina, mutta nyt se saattaa tulla jopa perille. Seurannan mukaan vastaanottajan tiedot on tällä kertaa kunnossa ja paketti on nyt Ruotsissa tulossa, eli ainakin on lähtenyt Saksasta ilmeisestikin maarahtina. En kyllä tiedä miten saavat yhdessä päivässä (seurannan mukaan) paketin vielä Ruotsista Suomeen ilman, että se tulee lentorahtina...

Edit: Jaa nyt se paketti on Helsingissä, kahdessa tunnissa on tullut Malmöstä Helsinkiin, joten kyllähän se on väkisin lentorahtina sit tullut. Kyllä se paketti viimein on siis tulossa, ei mennytkään kuin kuukausi siitä, kun laitteen ostin \o/. Katselin UPS:n sivuilta, että kyllä ne li-ioneitakin kuljettaa, kunhan merkinnät ja paperit on kunnossa, joten kaiketikin tällä kertaa ne ovat olleet kunnossa. Taitaa läppärien tehdaspaketeissa nykyään olla valmiiksi kaikki mahdolliset varoitustarrrat jne, jotka vaaditaan...
 
Viimeksi muokattu:
No niin, tiedoksi kaikille pakettien tullaajille. Ilmeisesti pitää käyttää alkuperäistä lähetystunnusta eikä sitä rinnakkaista tunnusta, joka yleensä lähetysseurannassa Suomen puolella näkyy (vaikka hakisi postin sivulla alkuperäisellä tunnuksella). EMS-paketti on 29.02. saakka seisonut ulkomaanterminaalissa, koska käytin tuota rinnakkaista tunnusta eikä lähetystä ollut vapautettu. Näin kertoi tullipostin asiakaspalvelija. Vituttaa kyllä, kun en missään en ole nähnyt ohjetta, että näin pitäisi ehdottomasti toimia. Vuorokaudessa paketti lähettäjältä Japanista Helsinki-Vantaalle, sitten alkaakin tämä tietojärjestelmäsekoilu postin puolella Suomessa. Saatana.
 
No niin, tiedoksi kaikille pakettien tullaajille. Ilmeisesti pitää käyttää alkuperäistä lähetystunnusta eikä sitä rinnakkaista tunnusta, joka yleensä lähetysseurannassa Suomen puolella näkyy (vaikka hakisi postin sivulla alkuperäisellä tunnuksella). EMS-paketti on 29.02. saakka seisonut ulkomaanterminaalissa, koska käytin tuota rinnakkaista tunnusta eikä lähetystä ollut vapautettu. Näin kertoi tullipostin asiakaspalvelija. Vituttaa kyllä, kun en missään en ole nähnyt ohjetta, että näin pitäisi ehdottomasti toimia. Vuorokaudessa paketti lähettäjältä Japanista Helsinki-Vantaalle, sitten alkaakin tämä tietojärjestelmäsekoilu postin puolella Suomessa. Saatana.
Ainakin ennen tota kiristysmaksua tullailin sillä postin suomen pään tunnuksella ja toimi, mutta hyvä tietää.
 
No niin, tiedoksi kaikille pakettien tullaajille. Ilmeisesti pitää käyttää alkuperäistä lähetystunnusta eikä sitä rinnakkaista tunnusta, joka yleensä lähetysseurannassa Suomen puolella näkyy (vaikka hakisi postin sivulla alkuperäisellä tunnuksella). EMS-paketti on 29.02. saakka seisonut ulkomaanterminaalissa, koska käytin tuota rinnakkaista tunnusta eikä lähetystä ollut vapautettu. Näin kertoi tullipostin asiakaspalvelija. Vituttaa kyllä, kun en missään en ole nähnyt ohjetta, että näin pitäisi ehdottomasti toimia. Vuorokaudessa paketti lähettäjältä Japanista Helsinki-Vantaalle, sitten alkaakin tämä tietojärjestelmäsekoilu postin puolella Suomessa. Saatana.

Kiitos tiedosta! Omalla kohdalla sama ongelma menossa. Tullasin paketin"rinnakkaistunnuksella" ja käsittelymaksun maksoin alkuperäisellä lähetystunnuksella. Paketti seisoo ulkomaanterminaalissa ja mitään ei tapahdu. Muutaman kerran otin yhteyttä postin asiakaspalveluun ja kehottivat vaan odottamaan...
Pitää vissiin huomenna sitten soitella tuonne tulliin..
Laita ihmeessä linkki tullipostin asiakaspalvelijan yhteystietoihin jos sellainen on tiedossa vai soititko tuonne tullineuvontaan?
 
Postin chatin kautta piti taas tiedustella lähetystä ja jos ei jo pelkästään chattiin pääsy ole vaikeaa niin pitää ihmetellä miksi sekin tuntuu olevan suunniteltu mobiiliin. Chat-ikkuna aivan surkean kokoinen ja pakotettu selaimen oikeaan alanurkkaan, pöytäkoneella aika huono käyttökokemus.

Mutta jos jotain positiivista niin asiakaspalvelija oli ainakin mukava ja homma sujui hyvin, mutta asia siirtyi kuitenkin kuljetuksen vastuulle eli vasta huomenna näkee menikö viesti muutoksista sinne asti perille.
postichat.png
 
Kiitos tiedosta! Omalla kohdalla sama ongelma menossa. Tullasin paketin"rinnakkaistunnuksella" ja käsittelymaksun maksoin alkuperäisellä lähetystunnuksella. Paketti seisoo ulkomaanterminaalissa ja mitään ei tapahdu. Muutaman kerran otin yhteyttä postin asiakaspalveluun ja kehottivat vaan odottamaan...
Pitää vissiin huomenna sitten soitella tuonne tulliin..
Laita ihmeessä linkki tullipostin asiakaspalvelijan yhteystietoihin jos sellainen on tiedossa vai soititko tuonne tullineuvontaan?

Olin ensin postiin yhteydessä chatin kautta ja sieltä ohjasivat numeroon 020 451 5900.
 
Jännästi napsuu aina omalle kohdalle nämä postin sekoilut, lähetin paketin tuttavalle tuon edellisen tietojärjestelmäsotkun aikaan. Helposti-koodin luonti ja luukun varaus onnistui ihan kivutta joten en ajatellut asiaa sen kummemmin kuin vasta eilen kun tuli vaihdettua kuulumisia. Pakettia hän ei ollut vielä saanut ja luuli minun unohtaneen postittaa sen, ilmeisesti se on maannut koko tämän puolitoista viikkoa automaatissa mistä sen lähetin ja liikahti vasta puhelinsoitolla asiakaspalveluun.

posti.png
 
Oho, tänään kolahti postiluukusta neljä pakettia kerralla. Marraskuussa ja joulukuussa tilatut paketit eivät taida tulla.
 
Eikö olekin hyvä, että nykyisenä internetin kultakautena saa ensimmäisenä tiedon muualta kuin esimieheltä.

Itsekin olin perusjakelussa aikoinaan yli 12 vuotta ja ei enää ikinä.
Kaipa se tarkoitus olisi ottaa itse selvää(?), mutta työpäivän jälkeen postin mainospuheet ei hirveesti kiinnosta.
 
Kulkeeko pakettiposti tällä hetkellä amerikkaan?`yksi lähetys on matkalla viimeisin merkintä on:
Lähetys on matkalla kohdemaahan
10.03.2020 klo 23:12
HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI


Käsittääkseni toi on jo poistunut maasta?

Pitäisi tässä lähiviikkoina laittaa toinenkin paketti niin kiinnostaisi tietää kulkeeko posti. Postin asiakaspalveluun ei viiti soittaa ku on niin kallista :oops:
 
Kulkeeko pakettiposti tällä hetkellä amerikkaan?`yksi lähetys on matkalla viimeisin merkintä on:
Lähetys on matkalla kohdemaahan
10.03.2020 klo 23:12
HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI


Käsittääkseni toi on jo poistunut maasta?

Pitäisi tässä lähiviikkoina laittaa toinenkin paketti niin kiinnostaisi tietää kulkeeko posti. Postin asiakaspalveluun ei viiti soittaa ku on niin kallista :oops:
Tuon tapahtuman jälkeen kestää yleensä 2-5 arkipäivää että saapuu USAan. Joskus satunnaisesti voi mennä pari viikkoa (myös noilla pikapaketeilla).

Eli ihan normaalia vielä.
 
Tuon tapahtuman jälkeen kestää yleensä 2-5 arkipäivää että saapuu USAan. Joskus satunnaisesti voi mennä pari viikkoa (myös noilla pikapaketeilla).

Eli ihan normaalia vielä.

Kiitos vastauksesta, Viime paketti pari viikkoa sitten ei ollut pikapaketti ja se oli nopeammin uudella mantereella, Pitäisikö noita EMS paketteja sitten välttää? sama ku Posti+ kirjeitä...Eli ovat hitaampia mutta maksat extraa.
Tiedätkö mikä noissa kestää, käsittääkseni koneet lentää suoraan kohteeseen, hilluuko se paketti sitten amerikan päässä kentällä jossain selvityksessä vai miten noihin voi noin kauan aikaa mennä ennenku seuraava merkintä tulee lähetys-seurantaan?
 
Ihan vaan tiedoksi, Matkahuollon Lähellä-paketti tuli päivässä perille tänään. Ei välttämättä kannata Postia käyttää, jos haluaa lähetyksensä nopeasti.
 
Kiitos vastauksesta, Viime paketti pari viikkoa sitten ei ollut pikapaketti ja se oli nopeammin uudella mantereella, Pitäisikö noita EMS paketteja sitten välttää? sama ku Posti+ kirjeitä...Eli ovat hitaampia mutta maksat extraa.
Tiedätkö mikä noissa kestää, käsittääkseni koneet lentää suoraan kohteeseen, hilluuko se paketti sitten amerikan päässä kentällä jossain selvityksessä vai miten noihin voi noin kauan aikaa mennä ennenku seuraava merkintä tulee lähetys-seurantaan?
Kyllä se EMS-paketti USAan on yleensä Priority-pakettia nopeampi.

Oman kokemukseni perusteella tyypillisin toimitusaika USAan perille on EMS ~5d ja Priority-paketti ~7d, mutta molemmissa on paljon satunnaista vaihtelua. Välillä menee Priority-paketti vastaanottajalle 3 päivässä ja välillä EMS-paketilla menee 2 viikkoa.

Ja mun kokemuksieni mukaan Plus-kirje on nopeampi kuin tavallinen.

Mulla ei ole tietoa missä paketti on suurimman osan aikaa tuon väliajan. Veikkaan että odottaa käsittelyä USAn päässä, mutta tämä on täysi veikkaus.
 
Aika hidasta tuo "pikakirjeen" tulo Suomeen. Viime perjantaina tullut Helsinki-Vantaan ulkomaanterminaaliin. Tullausmahdollisuus tuli keskiviikkona puolen päivän maissa nettiin ja sen puolessa tunnissa siitä tullasin.

Vielä "pikakirje" näyttää olevan Helsingissä. Kaksi kertaa rekisteröity tosin tullauksen jälkeen seurannan mukaan.

Positiivista tuossa on että tulee sentään pikakirjeenä kun voi vain arvailla miten kauan sillä kestäisi matkata Helsigistä Ouluun kun pikakirjeellekkään ei viikko riiitä. :lol: Tänään kuitenkin ehtivät jo toimittaa sen paperisen tullausilmoituslapun postitse.
 
Aika hidasta tuo "pikakirjeen" tulo Suomeen. Viime perjantaina tullut Helsinki-Vantaan ulkomaanterminaaliin. Tullausmahdollisuus tuli keskiviikkona puolen päivän maissa nettiin ja sen puolessa tunnissa siitä tullasin.

Vielä "pikakirje" näyttää olevan Helsingissä. Kaksi kertaa rekisteröity tosin tullauksen jälkeen seurannan mukaan.

Positiivista tuossa on että tulee sentään pikakirjeenä kun voi vain arvailla miten kauan sillä kestäisi matkata Helsigistä Ouluun kun pikakirjeellekkään ei viikko riiitä. :lol: Tänään kuitenkin ehtivät jo toimittaa sen paperisen tullausilmoituslapun postitse.

Minulla ollut maanantaista ulkomaanterminaalissa. Ei ole tullut mitään tullaustakaan.
 
Jaahas taisi posti hävittää paketin. Piti olla noudettavissa, mutta eipä löydy ko. pakettia, etsi varastosta vajaan vartin eikä näy.
 
Jaahas taisi posti hävittää paketin. Piti olla noudettavissa, mutta eipä löydy ko. pakettia, etsi varastosta vajaan vartin eikä näy.
Ei posti sitä noudettavissa merkintää lue sinne vaan kauppa mistä sitä pakettia haet ellet sitten postin omasta pisteestä hakenut pakettia mitkä rupeaa olemaan harvinaista herkkua. Eli se paketti on fyysisesti ollut siellä noutopisteessä jos se ilmoitus on siitä tullut, että noudettavissa.
 
Ei posti sitä noudettavissa merkintää lue sinne vaan kauppa mistä sitä pakettia haet ellet sitten postin omasta pisteestä hakenut pakettia mitkä rupeaa olemaan harvinaista herkkua.

No postin kuski sen jonnekkin kadotti kun se oli sillä ollut kyydissä kotiinkuljetusta varten. Nyt pakettia ei sitten löydy. Vaikka olisikin siellä asiamiespostissa kadonnut, niin edelleen postin vika, jos heidän alihankkija sen kadottaa.
 
No postin kuski sen jonnekkin kadotti kun se oli sillä ollut kyydissä kotiinkuljetusta varten. Nyt pakettia ei sitten löydy. Vaikka olisikin siellä asiamiespostissa kadonnut, niin edelleen postin vika, jos heidän alihankkija sen kadottaa.
Veikkaan, että se on siellä kuskin autossa todellisuudessa eikä syystä x vienyt sitä sinne kauppaan jos se noutomerkintä sen sinne väittää viedyn. Jos OmaPosti näyttää hyllypaikan niin silloin se paketti on sinne kauppaan viety, koska kaupan työntekijä sen hyllypaikan sinne merkitsee pakettia lukiessaan ja sitä ei autokuski tee.

Tuskin on edes hävinnyt oikeasti.
 
Veikkaan, että se on siellä kuskin autossa todellisuudessa eikä syystä x vienyt sitä sinne kauppaan jos se noutomerkintä sen sinne väittää viedyn. Jos OmaPosti näyttää hyllypaikan niin silloin se paketti on sinne kauppaan viety, koska kaupan työntekijä sen hyllypaikan sinne merkitsee pakettia lukiessaan ja sitä ei autokuski tee.

Tuskin on edes hävinnyt oikeasti.

Ei ole hyllypaikkaa, joten ehkä se on siellä autossa tai sitten jossain muualla. Aika monta kertaa tälläisiä on omalla kohdallani etsitty, välillä on löytynyt ja välillä ei. Ensi viikolla pääsee taas sitten soittelemaan ja kyselemään.
 
Minulla ollut maanantaista ulkomaanterminaalissa. Ei ole tullut mitään tullaustakaan.

Pitänee alkaa tekemään selvityspyyntöä postille paketista. 10.3 asti ollut ulkomaanterminaalissa. Tuon jälkeenkin tullut yksi paketti, joka on jo jatkanut matkaa lajitteluun.
 
On, mutta tänään tuli postia jo vähän yli yhdeksän aikaan aamulla. Oli varmaan maanantaina krapulapäivä.
 
Onko porukalla kiinasta tilattuja tavaroita alkanu tulee ? Puoltoista Viikkoo sitten tilattu tuote eikä ole vielä ilmestynyt edes seurantaan näkyviin .

Mielenkiinnolla seuraan miten nopee posti kuljettaa paketin saksaan, eilen laitoin matkaan. Saasnähä rajoittaako lentorajoitukset tai muut rajat kiinni hommelit.
 
Onko porukalla kiinasta tilattuja tavaroita alkanu tulee ? Puoltoista Viikkoo sitten tilattu tuote eikä ole vielä ilmestynyt edes seurantaan näkyviin .

Mielenkiinnolla seuraan miten nopee posti kuljettaa paketin saksaan, eilen laitoin matkaan. Saasnähä rajoittaako lentorajoitukset tai muut rajat kiinni hommelit.
Saksaa meni alle viikossa kirjattu kirje perille asti, kun lähetin aikoinaan. Kiinan tavaraa ei ole taas hetkeen näkynyt postin seassa.
 
Tulipa sitten ensimmäistä kertaa postin mukana avattu kirje. Ei mikään vahingossa revennyt, vaan ihan kunnon avaamisen jäljet. Ei edes mitään lappuja päällä, että olis lajittelussa vahingoittunut, toimitettu väärään osoitteeseen tai mitään. Kuoreen oli selvästi merkitty oma osoite sekä nimi myös selvästi päällä. Postilta kysyin, että mitähän helvettiä tää meinaa, niin sieltä tuli vaan vastaus, että kirjejakelun kulkua ei seurata ja voin antaa palautetta jakelusta jos siltä tuntuu, ja sen perään joku satunnainen linkki. Kaiken lisäks kirjeessä oli kohtalaisen luottamuksellista sisältöä.

Vähän tuntuu, että ainoat palautteet mitkä laitan tulee olemaan erinäisille viranomaisille.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 229
Viestejä
4 865 376
Jäsenet
78 620
Uusin jäsen
J.R

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom