Postin kulkemisen vaikeus

Ei noiden edes pitäisi tuolla seurannassa näkyä. Ainakaan yksikään aiempikaan ei ole näkynyt. EBaysta voit tarkistaa täsmääkö yksikään tilaus tuohon.

Ei täsmännyt mikään, mistä näkyi seurantanro MyEbay-näkymässä, ei edes siitä, minkä lähinnä ajattelin sen olevan, jos ylipäänsä eBay-tavara on.
 
Hyvin tuntuu kiinasta tilatut paketit seisovan 25 päivä maahan tullu kiinasta tilattu 2 euron arvoinen SMD juotosten nosteluun soveltuva imulaite seissyt tullipostissa kohta 1.5 kuukautta :D
 
Minulla on Kiinasta tilattu paketti ja Aliexpressin mukaan 30.12 "Package arrived in destination country". Postin puolella taas lukee, että:

Lähetys on matkalla kohdemaahan 28.12.2019 klo 18:30 HKI VANTAA AIRPORT

Onko tuo nyt sitten oikeasti vielä jossain ihan muualla kuin Suomessa? Harmi kun kamppeelle olisi ollut käyttöä jo ajat sitten.
 
Alkanut nyt liikkumaan kiinapaskeet lakon ajoilta vahvemmin, tullut jo muutama marraskuun aikana tilattu. Uutuutena näissä on ollut, että on Pasilan sijasta käsittelypaikkana Vantaan logistiikkakeskus.

Osa kiinapaskeista myös ilmestyy itsestään OmaPostiin, osa ei. Liian vähän vielä vastaanotettuja, että voisi arvata logiikkaa.
 
Tuli tilattu joulupukin kortti marraskuussa, saapui tänään :D Toki ulkomaille tuli tilattua. Postin sivuilla luki että ulkomaille vika tilauspäivä oli 1.12.

IMG_20200106_123727.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Minulla on Kiinasta tilattu paketti ja Aliexpressin mukaan 30.12 "Package arrived in destination country". Postin puolella taas lukee, että:

Lähetys on matkalla kohdemaahan 28.12.2019 klo 18:30 HKI VANTAA AIRPORT

Onko tuo nyt sitten oikeasti vielä jossain ihan muualla kuin Suomessa? Harmi kun kamppeelle olisi ollut käyttöä jo ajat sitten.
Nämä on oikeasti sulla viikon kahden päästä, ei koskaan ole ollu selvyyttä mistä viive johtuu. Luultavasti suomeen tulevat paketit tulee venäjän pakettien kanssa ja vaatii suomessa suhteellisen suuren lajittelun.
Verkkokauppajätti valitsi Postin kumppaniksi Venäjälle
Siellä voi olla satoja rullakoita postia että ei ole vielä käsitelty.

Alkanut nyt liikkumaan kiinapaskeet lakon ajoilta vahvemmin, tullut jo muutama marraskuun aikana tilattu. Uutuutena näissä on ollut, että on Pasilan sijasta käsittelypaikkana Vantaan logistiikkakeskus.

Osa kiinapaskeista myös ilmestyy itsestään OmaPostiin, osa ei. Liian vähän vielä vastaanotettuja, että voisi arvata logiikkaa.

Ilmeisesti tuote joka rekisteröityy kiinassa näkyy nykyään jollain merkinnällä kerran myös suomen postissa.
Nämä kiinan paketit josta löytyy vain että lähetetty ei näy.
Liittyy luultavasti että sähköinen tiedonsiirto kiinasta suomeen alkaa toimia, joka vaaditaan ensivuoden alusta helpottamaan tullauksia, toki näkee sitten miten oikeasti tieto kulkee.

Oletko tilannut mitään mikä tuolla yanwenilla tulisi? Toisaalta ei noiden kyllä mihinkään postin seurantaan edes pitäisi ilmestyä, kun eivät ole kirjattuja lähetyksiä.
Nuo on jotain suomen postin hoitamia ulkomaan postituksia, tarkkaan ei tietoa.
Nuo yleensä päälle tarroitettuja jossain lähipaikassa.
 
Viimeksi muokattu:
Itse laitoin selvityspyynnön, kun joskus 17.11. Amazonin saksasta postitettu paketti on ollut seuravaalla statuksella jo hetken aikaa:

  • Item in sorting.
    22.11.2019 klo 17:27

    HELSINKI 00230
Ehkä joskus helmi-maaliskuussa ehtivät sitten käsitellä tämän selvityspyynnön, niin hyvä laittaa jo nyt tulille. Luulisi että sille oltaisiin ehditty jotain tehdä, kun kaikki muut tavarat on tulleet kiinaa myöten jo aikaa sitten perille.
 
Itse laitoin selvityspyynnön, kun joskus 17.11. Amazonin saksasta postitettu paketti on ollut seuravaalla statuksella jo hetken aikaa:

  • Item in sorting.
    22.11.2019 klo 17:27

    HELSINKI 00230
Ehkä joskus helmi-maaliskuussa ehtivät sitten käsitellä tämän selvityspyynnön, niin hyvä laittaa jo nyt tulille. Luulisi että sille oltaisiin ehditty jotain tehdä, kun kaikki muut tavarat on tulleet kiinaa myöten jo aikaa sitten perille.
Tässä tapauksessa mielestäni kannattaa suoraan valittaa Amazonille niin lähettävät uuden.
Jos alkuperäinenkin paketti tulee joskus niin sen voi jättää noutamatta (ellei sitten ole niin pieni että tulee suoraan postilaatikkoon).

Jos paketin seurantakoodi on muotoa CRnnnnnnnnnDE tai CQnnnnnnnnnDE niin se on Suomen päässä seuraamaton kirje eikä tuon Helsinki-lajittelun jälkeen tule välttämättä muita tapahtumia. Itsellä pari Amazonin pakettia tuli marraskuun lopussa tuollaisina lähetyksinä (ja tulivat perille muistaakseni ihan normaalissa ajassa).
 
Siirretääs tuolta YK:n kysymysketjusta:

Vähän ihmettelin, kun OmaPosti-sovellukseen ilmestyi tuossa vuodenvaihteen tienoilla tällainen erikoisen niminen lähetys itsestään:
https://photos.app.goo.gl/5QhRqgTr2daaywXK7

eBaystakaan ei ole tulossa mitään isompaa, kuin pari korkeintaan parin euron arvoista lähetystä. Ja sitten toisaalta tuo on jumittunut alkuloggauksien jälkeen paikalleen, ilman uusia merkintöjä.

Osaako joku kertoa, mikä voisi olla kyseessä?
Ootko tilannu Aliexpress Standard Shippingilla jotain?
Vaikuttas Postin Seurattava Lähetys Plus lähetykseltä toi. Ei niittenkään pitäs kyllä automaattisesti postin sovellukseen ilmestyä...eivät ainskaan ennen oo ilmestyny.
 
Tässä tapauksessa mielestäni kannattaa suoraan valittaa Amazonille niin lähettävät uuden.
Jos alkuperäinenkin paketti tulee joskus niin sen voi jättää noutamatta (ellei sitten ole niin pieni että tulee suoraan postilaatikkoon).

Jos paketin seurantakoodi on muotoa CRnnnnnnnnnDE tai CQnnnnnnnnnDE niin se on Suomen päässä seuraamaton kirje eikä tuon Helsinki-lajittelun jälkeen tule välttämättä muita tapahtumia. Itsellä pari Amazonin pakettia tuli marraskuun lopussa tuollaisina lähetyksinä (ja tulivat perille muistaakseni ihan normaalissa ajassa).

CQ DE oli seurantakoodi. Sain rahat Amazonilta takaisin jo ennen joulua. Lähinnä ihmetyttää mihin boksi jäi makaamaan.
 
Pari lähetystä itselläkin vaiheessa. Uusimmat seurantatiedot turkin päästä (İSTANBUL(AVR) - BAŞAKŞEHİR) 20.11. Kaipa nuokin suomeen aikanaan löytää ellei Erdogan ole mokomia päättänyt kansallistaa.
 
Pari lähetystä itselläkin vaiheessa. Uusimmat seurantatiedot turkin päästä (İSTANBUL(AVR) - BAŞAKŞEHİR) 20.11. Kaipa nuokin suomeen aikanaan löytää ellei Erdogan ole mokomia päättänyt kansallistaa.
Itsellä myös vastaavassa tilassa oleva paketti, Turkin postin seurannan viimeinen tieto:

29/11/2019 - 10:38:11 Item Forwarded to Destination Country - İST.ULUSLARARASI PİM/İST.ULUSLARARASI PİM - BAŞAKŞEHİR - İSTANBUL(AVR)

Mutta ei ole onneksi kiirettä (muuten olisin tilannutkin muualta), eBayn toimitusaika-arviossakin vielä viikko aikaa.
 
Ootko tilannu Aliexpress Standard Shippingilla jotain?
Vaikuttas Postin Seurattava Lähetys Plus lähetykseltä toi. Ei niittenkään pitäs kyllä automaattisesti postin sovellukseen ilmestyä...eivät ainskaan ennen oo ilmestyny.

En ole tilannut AE:sta, koskaan.
 
Annetaanpa positiivista logistiikkapalautetta: Jimm'siltä tilasin rautaa 5.1., mm. kotelon. Painavaa, joten kotiinkuljetus autottomalle jees. Valikoimassa ilmaisena Budbee. Epäilyttävää kun en ollut kuullut aiemmin. Tänään, 7.1. ensimmäisenä arkipäivänä tilauksesta, Budbee lupaa illasta pakettia Helsinkiin.

Tätä nopeutta ei saa Postilta varmaan edes maksamalla.

Nyt vaan ärsyttää odotella perjantaille Amazonista loppuja osia.
 
Annetaanpa positiivista logistiikkapalautetta: Jimm'siltä tilasin rautaa 5.1., mm. kotelon. Painavaa, joten kotiinkuljetus autottomalle jees. Valikoimassa ilmaisena Budbee. Epäilyttävää kun en ollut kuullut aiemmin. Tänään, 7.1. ensimmäisenä arkipäivänä tilauksesta, Budbee lupaa illasta pakettia Helsinkiin.

Tätä nopeutta ei saa Postilta varmaan edes maksamalla.

Nyt vaan ärsyttää odotella perjantaille Amazonista loppuja osia.

Budbee on kyllä erittäin hyvä palvelu, hankalasti vain monistettavissa muualle kuin logistiikkakeskusten välittömään läheisyyteen eli Suomessa usein pk-seudulle. Ei ole varmaan siitä syystä ihan heti laajenemassa esim. Tampereelle, elleivät itse aloita myös tekemään runkokuljetuksia.

Kyllä toki Postillakin on saman päivän toimituksia tietyille kotimaan yhteysväleille, Express-pakettiin saa yrityspuolelta Samana päivänä 00-lisäpalvelun (latomalla lisätaaloja tiskiin toki). Express-paketti - Paketit - Lähetykset kotimaahan - Lähetä ja osta - Yrityksille - Posti
 
Mulle ei ole tullut lakon jälkeen muuta postia kuin Helenin ja Postin omat mainoslehtiset. Postinen-läpyskän kolahtaminen luukusta tuntuu meilkeinpä suoranaiselta vittuilulta. Myös kaksi omaa kotimaan kirjettäni ennen lakkoa eivät ole menneet perille (lähetin veikkauksen joulukalenterit hyvissä ajoin :shifty:). Kolme marraskuun alussa tilattua kiinapakettia ovat myös mystisesti kadonneet kartalta.

Harmi ettei kirjepostille ole Postin lisäksi oikein järkevää vaihtoehtoa. Ehkä ne on jaettu naapureille jotka eivät viitsi sitten pudottaa niitä oikeaan laatikkoon. Ehkä ne lojuu jossain säkissä lajittelukoneen alla, ehkä... Mullekin tulee pari kertaa kuukaudessa naapurin kirjeitä. Kaksi kertaa jaksoin ilmoittaa Postin asiakaspalveluun, mutta ei tunnu olevan mitään vaikutusta. Syksyllä onnistuin pysäyttämään postimiehen rappukäytävässä ja ojentamaan takaisin kirjeen (oli muuten ulosottovirastosta:facepalm:) joka olisi pitänyt jakaa viereisen korttelin taloon.
 
Jos olen tilannut jotain pakettiautomaattiin niin se on ollut monesti täynnä ja paketti viety postiin. No nyt lähi posti suljetaan kesällä ja lähin posti sitten menee jo aika kauaksi. Pakettiautomaatteja olisi lähistöllä kyllä paljon, mutta onko mitään mahdollisuutta että postin jakaja etsisi vapaan automaatin läheltä ja laittaisi sinne? Vai meneekö aina niin että jos se valittu on täynnä niin sitten paketti viedään kauas postiin?

Vähän menee idea koko postilla tilaamisesta kun monet kaupat on jo lähempänä sitten kun tuo posti, niin voi ihan itse kävellen hakea tavaraa sitten helpommin kun tilata postilla ja hakea kaukaa.
 
Postin pakettiseurannan saapumisarviot on kyllä koodattu aivan hatusta. Yleensä saapuu päivää ennen, mutta nyt jätti huomioimatta loppiaisen. Eli viikonloppuna postiin viety oli arvioitu saapumaan tänään tiistaina, vaikka oikeasti lähti konttorista vasta iltapäivällä.

Mitä tuota pari vuotta käyttänyt, niin itse tekemäni arviot ovat pitäneet lähes aina, mutta miten se on niin vaikeaa ohjelmoida samat olettamat tuonne. Konttoreilla on vaikio kellonaika kun paketit noudetaan ja tuodaan, reitit on melko vakio muutaman ison lajittelupisteen kautta ja poikkeuspäivät on lähinnä kalenterista löytyviä arkipyhiä.
 
Postin pakettiseurannan saapumisarviot on kyllä koodattu aivan hatusta. Yleensä saapuu päivää ennen, mutta nyt jätti huomioimatta loppiaisen. Eli viikonloppuna postiin viety oli arvioitu saapumaan tänään tiistaina, vaikka oikeasti lähti konttorista vasta iltapäivällä.

Mitä tuota pari vuotta käyttänyt, niin itse tekemäni arviot ovat pitäneet lähes aina, mutta miten se on niin vaikeaa ohjelmoida samat olettamat tuonne. Konttoreilla on vaikio kellonaika kun paketit noudetaan ja tuodaan, reitit on melko vakio muutaman ison lajittelupisteen kautta ja poikkeuspäivät on lähinnä kalenterista löytyviä arkipyhiä.
Ei todellakaan ole mitään vakioaikaa milloin paketit postin noutopaikkaan tulee. Niitä voi tulla päivän aikana jopa useampia kertoja. Sen posti takaa, että 17 mennessä jätetty paketti ehtii vielä samana päivänä haettavaan postiin.
 
Ei todellakaan ole mitään vakioaikaa milloin paketit postin noutopaikkaan tulee. Niitä voi tulla päivän aikana jopa useampia kertoja. Sen posti takaa, että 17 mennessä jätetty paketti ehtii vielä samana päivänä haettavaan postiin.
Ehkä tässä sitten on alueellista vaihtelua. Niitä aikoja voi olla useampi per päivä jossain, mutta tuskin ovat kovin satunnaisia.

Silti sanoisin että Postilla pitäisi olla tiedossa nuo mahdolliset pakettien saapumis- ja lähtöajat per toimipaikka, joista koodarit voisi laskea tapauskohtaisemmin noita arvioita.
 
Tilasin Gigantin verkkokaupasta 26.12. yhden pienen asian. Valitsin toimituksen postin noutopisteeseen. Rupesin myöhemmin ihmettelemään kun ei toimitusvahvistusta kuulunut, niin selvitin asiaa Gigantin kautta. Ilmeni, että tilaukseni oli pienen koon vuoksi lähetetty kirjeitse kotiini. Asiakaspalvelun heppu kertoi, että arvioitu toimituspäivämäärä on 3.1.. Ei tullut silloinkaan. Odotin kirjeen saapuvan tänään postilaatikkoon, kun pyhät on lusittu ja tiistaikin meni jo. Eipä sitä tänäänkään tullut. Kauan on asiallista odottaa?
 
Mulle oli posti tuomassa jouluaaton aattona kotiinkuljetuksella isohkoa ulkomaanpakettia joka oli lähetetty ems lähetyksenä eli siihen kuului kotiinkuljetusyritys. Olin lomalla joten totesin, että hyvä homma ja seurannassakin aamupäivällä näkyi että lähetys on kuskin kyydissä. Noh päiväposti tuli, mutta ei pakettia.

En noteerannut tuota siinä samalla kun touhusin muuta mutta sitten tuntia myöhemmin tajusin, että missähän mun paketti on. Noh, seurantaa selaamaan niin seurannassa tieto: toimitusta yritetty. Soitin sitten postin aspaan melko vittuuntuneena, että miten toi on mahdollista jos posti tulee, oon kotona eikä kukaan soita ovikelloa. Vastaus oli, että pakettia on yrittänyt kuljettaa muu kuin kirjekuljetuksia tuova henkilö ja sillä ei ole meidän rappuun ovikoodillisen oven taakse pääsyä vaan se on pelkästään päiväpostin jakelijoilla. Noh, onneksi paketti saatiin samaksi illaksi noutopaikkaan.

Toi postin kotiinkuljetus on kyllä työssäkövijöille pelkkää myrkkyä ja saataisiin mun puolesta poistaa täysin käytöstä ja viedä paketit noutopaikkaan tai edes mahdollistaa etukäteen postin omilla sivuilla lähetystunnuksen kirjaamisen järjestelmään ja sieltä voisi naputella kotiinkuljetusyrityksen pois. Tolla keinoin paketit saisi keskimäärin päivää aiemminkin. Samalla posti voisi sinne verkkopalveluunsa lisätä mahdollisuuden näpytellä muutkin seurantakoodit ulkomaanpaketeista ja mahdollistaa niille toimituspaikan vaihdoksen. Nyt tuo ei onnistu mitenkään, mutta en ymmärrä miksi. Asiakas saa silti kotiinsa saapumisilmoituksen ja vaikka tietäisin jonkun muun henkilön paketin tunnuksen niin en silti sitä saa ilman henkilöllisyyden varmentamista.
 
Toi postin kotiinkuljetus on kyllä työssäkövijöille pelkkää myrkkyä ja saataisiin mun puolesta poistaa täysin käytöstä ja viedä paketit noutopaikkaan tai edes mahdollistaa etukäteen postin omilla sivuilla lähetystunnuksen kirjaamisen järjestelmään ja sieltä voisi naputella kotiinkuljetusyrityksen pois. Tolla keinoin paketit saisi keskimäärin päivää aiemminkin. Samalla posti voisi sinne verkkopalveluunsa lisätä mahdollisuuden näpytellä muutkin seurantakoodit ulkomaanpaketeista ja mahdollistaa niille toimituspaikan vaihdoksen. Nyt tuo ei onnistu mitenkään, mutta en ymmärrä miksi. Asiakas saa silti kotiinsa saapumisilmoituksen ja vaikka tietäisin jonkun muun henkilön paketin tunnuksen niin en silti sitä saa ilman henkilöllisyyden varmentamista.

Hulvatontahan on se, että Postilla on kyllä kuluttajaystävällisempiäkin palveluita. Toimituksia illemmalla ja puhelinsoiton kanssa ym. Jostain syystä ilmeisesti joka ikinen ulkomaanlähetys tulee kuitenkin tuollaisena "toimitetaan työaikana eikä soiteta"-pakettina, joka on aivan selvästi alunperin suunniteltu toimitettavaksi yrityksiin työaikana.

Syy on varmaan se, että Postille on halvinta laittaa pakettininja pyörimään päiväaikaan.
 
Hulvatontahan on se, että Postilla on kyllä kuluttajaystävällisempiäkin palveluita. Toimituksia illemmalla ja puhelinsoiton kanssa ym. Jostain syystä ilmeisesti joka ikinen ulkomaanlähetys tulee kuitenkin tuollaisena "toimitetaan työaikana eikä soiteta"-pakettina, joka on aivan selvästi alunperin suunniteltu toimitettavaksi yrityksiin työaikana.

Syy on varmaan se, että Postille on halvinta laittaa pakettininja pyörimään päiväaikaan.
Olisi mielenkiintoista nähdä millä prosentilla toimitus onnistuu. Veikkaisin että 95% tapauksissa ei onnistu. Harva on kotona päivisin ja useissa paikoissa on ovi koodit joten vaikka olisikin kotona niin postinjakaja ei pääse edes ovelle.

Joten aika typerä palvelu kaikenkaikkiaan kun turhaan ajellaan ympäriinsä pakettien kanssa joita ei saada jaettua. Jotenkin pitäisi tuotakin kehittää.
 
Olisi mielenkiintoista nähdä millä prosentilla toimitus onnistuu. Veikkaisin että 95% tapauksissa ei onnistu. Harva on kotona päivisin ja useissa paikoissa on ovi koodit joten vaikka olisikin kotona niin postinjakaja ei pääse edes ovelle.

Joten aika typerä palvelu kaikenkaikkiaan kun turhaan ajellaan ympäriinsä pakettien kanssa joita ei saada jaettua. Jotenkin pitäisi tuotakin kehittää.

Ovikoodin paikka on siinä osoitteen lisärivillä. On ihan tilaajan oma häpeä jos toimitus ei onnistu kun ovikoodia ei ole ilmoitettu. Toki on noitakin joku osunut kohdille että ovikoodi lukee paketissa, mutta silti ei ole muka alaovesta päästy sisään.
 
Kiinan paketissa viimeinen päivitys 17. päivä joulukuuta "Lähetys on saapunut kohdemaahan.". Sen jälkeen ei mitään. Postin chatissakaan ei ole asiakaspalvelijoita ikinä paikalla
 
Kiinan paketissa viimeinen päivitys 17. päivä joulukuuta "Lähetys on saapunut kohdemaahan.". Sen jälkeen ei mitään. Postin chatissakaan ei ole asiakaspalvelijoita ikinä paikalla
Ei niistä chatissa muutenkaan ole apua oman kokemuksen mukaan.

Vasta sitten laittavat postiin kyselyn lähetyksestä, kun on kysynyt 2-3 kertaa sen perään.
 
Jos olen tilannut jotain pakettiautomaattiin niin se on ollut monesti täynnä ja paketti viety postiin. No nyt lähi posti suljetaan kesällä ja lähin posti sitten menee jo aika kauaksi. Pakettiautomaatteja olisi lähistöllä kyllä paljon, mutta onko mitään mahdollisuutta että postin jakaja etsisi vapaan automaatin läheltä ja laittaisi sinne? Vai meneekö aina niin että jos se valittu on täynnä niin sitten paketti viedään kauas postiin?

Vähän menee idea koko postilla tilaamisesta kun monet kaupat on jo lähempänä sitten kun tuo posti, niin voi ihan itse kävellen hakea tavaraa sitten helpommin kun tilata postilla ja hakea kaukaa.

Ymmärtääkseni pitäisi ohjautua lähimpään vapaaseen automaattiin
 
Ei niistä chatissa muutenkaan ole apua oman kokemuksen mukaan.

Vasta sitten laittavat postiin kyselyn lähetyksestä, kun on kysynyt 2-3 kertaa sen perään.

Chatissa oon saanut uuden toimituksen ilmaiseksi, kun eka meni tyypilliseen este alaovella -laariin. Ja meillä on ovipuhelimet käytössä, ja alaoven saa avattua asunnosta käsin.
 
Ymmärtääkseni pitäisi ohjautua lähimpään vapaaseen automaattiin

Onko varmaa tietoa, vai onko tilanne muuttunut? Kun ainakin olen joskus asiamiespostin työntekijän kanssa jutellut Prisman alakerran täpötäydestä pakettiautomaatista samaisen Prisman katutason asiamiespostitoimipaikkaan ohjautunutta pakettia hakiessa, niin sanovat että heille tulee mm. monen lähialueen täysien automaattien paketteja. (Toki tässä tapauksessa myös mm. viereisen Cittarin pakettiautomaatti on voinut olla täynnä samanaikaisesti)

Käsitykseni pohjautuu myös siihen mielikuvaan pakettiautomaattien toimintalogiikasta, että niiden lokeroita ei ennalta korvamerkitä mitenkään, vaan kuski täyttää paketit sen mukaan miten vapaata tilaa löytyy, ja loput ohjataan suoraan postitoimipaikkaan. Kun eihän Posti anna kuluttajienkaan varata lokeroita, vaan ne menee sen mukaan kuka ehtii lokeron ottaa käyttöön.

Voi olla että Smartmile, Pakettipiste ja DHL-automaatit toimivat eri tavalla, olisihan se toisaalta ihan älykästä että lokeroita voisi buukata.

Jos jollain on faktaa niin mielenkiinnolla kuulisin prosessista enemmän.
 
Onko varmaa tietoa, vai onko tilanne muuttunut? Kun ainakin olen joskus asiamiespostin työntekijän kanssa jutellut Prisman alakerran täpötäydestä pakettiautomaatista samaisen Prisman katutason asiamiespostitoimipaikkaan ohjautunutta pakettia hakiessa, niin sanovat että heille tulee mm. monen lähialueen täysien automaattien paketteja. (Toki tässä tapauksessa myös mm. viereisen Cittarin pakettiautomaatti on voinut olla täynnä samanaikaisesti)

Käsitykseni pohjautuu myös siihen mielikuvaan pakettiautomaattien toimintalogiikasta, että niiden lokeroita ei ennalta korvamerkitä mitenkään, vaan kuski täyttää paketit sen mukaan miten vapaata tilaa löytyy, ja loput ohjataan suoraan postitoimipaikkaan. Kun eihän Posti anna kuluttajienkaan varata lokeroita, vaan ne menee sen mukaan kuka ehtii lokeron ottaa käyttöön.

Voi olla että Smartmile, Pakettipiste ja DHL-automaatit toimivat eri tavalla, olisihan se toisaalta ihan älykästä että lokeroita voisi buukata.

Jos jollain on faktaa niin mielenkiinnolla kuulisin prosessista enemmän.
Menee lähimpään postiin. Juuri tänään oli tuommoinen tilanne ja viestissä luki, että toimitetaan lähimpään postiin.
 
Kuinka tarkkoja postissa ollaan pakettien koon kanssa?

Olisi yksi s+ koon paketti lähdössä, joka kuitenkin pullistaa itsenä 12 cm paksuiseksi, rajan ollessa 11cm. Kevyesti painamalla menee kuitenkin 11cm.
Koituuko tästä ongelmia?
 
Kun ei oikein meinaa mennä!
sisältö on 9cm ja pakkausmateriaali himpun vajaa 1cm per puoli. Noh, kikkailaan vielä josko menis.
Olen joskus tuommoisia lähettänyt, mutta periaatteessahan niillä on halutessaan mahdollisuus laskuttaa noista ylimääräistä. Omat ainakin menneet perille ilman ongelmia silti.
 
Huoh. Englannista ei näytä mitkään kuljetukset Royal Mailin kautta kulkevan mihinkään, ainakaan missään järellisessä ajassa. Saksan Amazon tilaus lähetetty englannista, se kadonnut, toinen myös Englannista "matkalla", mutta ei mitään seurantapäivitystä tapahdu. Toinen ei-amazon tilaus englannista kadonnut johonkin. Eikä tänne Oulun lajittelukeskuksen jälkeiseen alueeseen näytä kyllä nyt liikkuvan mikään muukaan. Toki tässä voi olla vain viivettä, mutta jos Englannista menee kuukausi tai yli niin.....
 
Kuinka tarkkoja postissa ollaan pakettien koon kanssa?

Olisi yksi s+ koon paketti lähdössä, joka kuitenkin pullistaa itsenä 12 cm paksuiseksi, rajan ollessa 11cm. Kevyesti painamalla menee kuitenkin 11cm.
Koituuko tästä ongelmia?

Tuo S kokoinen luukku oli alunperin merkitty 12cm korkeaksi, mutta taisi mennä niin tiukalle 12cm pakettien kanssa, että vaihtoivat sen määrityksen 11cm korkeaksi. Itse luukun kokoon ei koskettu (onkohan sama tilanne uusimpienkin automaattien kohdalla?). Käytännössä sinne menee siis 11-12cm välille osuvat paketit, mutta 12cm lähestyessä loppuu tila. Sama juttu sen pykälää isomman 19cm luukun kanssa.

Jos tuommoinen 12cm paketti menee kevyesti painamalla 11cm, niin en usko että on ongelmaa.
 
Tuo S kokoinen luukku oli alunperin merkitty 12cm korkeaksi, mutta taisi mennä niin tiukalle 12cm pakettien kanssa, että vaihtoivat sen määrityksen 11cm korkeaksi. Itse luukun kokoon ei koskettu (onkohan sama tilanne uusimpienkin automaattien kohdalla?). Käytännössä sinne menee siis 11-12cm välille osuvat paketit, mutta 12cm lähestyessä loppuu tila. Sama juttu sen pykälää isomman 19cm luukun kanssa.

Jos tuommoinen 12cm paketti menee kevyesti painamalla 11cm, niin en usko että on ongelmaa.

Kiitoksia :tup:
Joo menee helposti kasaan, käytännössä ilmaa sisällä. Laitoin siihen pienen virityksen, narunpätkä läpi jolla puristin sitä kasaan :btooth:
On se ainakin tosi lähellä 11cm, ellei alle nyt. Eiköhän se mahdu matkaamaan hyvin.
 
Siirretääs tuolta YK:n kysymysketjusta:

Vähän ihmettelin, kun OmaPosti-sovellukseen ilmestyi tuossa vuodenvaihteen tienoilla tällainen erikoisen niminen lähetys itsestään:
https://photos.app.goo.gl/5QhRqgTr2daaywXK7

eBaystakaan ei ole tulossa mitään isompaa, kuin pari korkeintaan parin euron arvoista lähetystä. Ja sitten toisaalta tuo on jumittunut alkuloggauksien jälkeen paikalleen, ilman uusia merkintöjä.

Osaako joku kertoa, mikä voisi olla kyseessä?

OmaPostissa oli tila päivittynyt täksi aamuksi (albumin toinen kuva). Eli tosiaan tuo ensimmäinen ilmestyminen seurantaa oli ilmeisesti vasta ennakkotieto, eikä lähetys ollut vielä edes maassa.
 
Tämä postaus meni Matkahuollolle reklamaationa:

Vastasin Matkahuollolta saamaani tekstiviestiin koskien lähetyksen toimitusajankohtaa. Ajankohdaksi valikoitui ti 10.12.2019 klo 9-12. Lähetystä ei toimitettu ko. ajankohtana.

Olin puhelimitse yhteydessä ylihinnoiteltuun puhelinpalveluun keskiviikkona 11.12.2019 selvittääkseni, missä lähetys on. Asiakaspalvelusta ei kuitenkaan ollut saatavilla mitään, mitä lähetysseurannasta en olisi jo saanut selville. Puhelimessa ollut asiakaspalvelija kuitenkin lupasi selvittää asiaa ja olla yhteydessä. Yhteydenottoa ei koskaan tullut.

Asiaa ilmeisesti alettiin selvittää vasta myyjänkin otettua yhteyttä jo toistamiseen Matkahuoltoon. Myyjäyritys oli antanut paketin toimitettavaksi 3.12. Myyjään olimme yhteydessä alkuviikosta 51, jonka jälkeen kului vielä yli kaksi viikkoa (pe 3.1.2020) ennen kuin Matkahuollosta oltiin yhteydessä minuun.

7.1. saamamme tiedon mukaan lähetyksemme kolmesta kollista yksi oli luovutettu väärälle asiakkaalle.

8.1.2020 saapui kolmesta kollista kaksi. Neljä tuotetta puuttuu edelleen eli tämä jo kaikille kiusalliseksi käynyt saaga jatkuu.

Lähetys on toimitettu perille (ei kokonaan, mutta ei takerruta pikkuasioihin:p)
Kiitos, että valitsit Matkahuollon! (No oli pakko koska olen aktiivisesti vältellyt Matkahuoltoa, lähinnä lähipiirin kokemuksiin perustuen, mutta nyt ei ollut muita kuljetusvaihtoehtoja:()

8A960593-5FE3-4E5E-826C-24CD15964E14.jpeg
 
Koska yksi tuotteista oli kovassa Black friday tarjouksessa, niin en ollut varma onko myyjällä mitään velvollisuutta tarjota uutta tuotetta samaan hintaan, siis jos olisin peruuttanut kaupat. Onko tästä jollain faktaa tulevaisuuden varalle?
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
289 007
Viestejä
4 954 993
Jäsenet
79 563
Uusin jäsen
Puzzle

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom