Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Valitettavasti on edelleen tiettyjä tahoja, joiden kohdalla paperiposti on ainoa vaihtoehto mm. viranomaiset...
Nyt jonotusta puhelimessa koska ilmeisesti yksityisasiakkaille ei ole enää chat-palveluakaan.
edit: on chat näemmä edelleen, se vaan ilmestyy viiveellä
Jonotusta kesti tunnin jolloin totesin että se aspahan on mennyt jo kiinnikin, silti jatkuu maksullinen jonotus (mpm)Siellä chatissa on jotain TET-harjoittelijoita (kieliasusta ja ymmärryksestä päätellen), eikä heillä ole mitään valtuuksia hoitaa asioita konkreettisesti eteenpäin, kuten näillä varsinaisilla asiakaspalvelijoilla puhelimella.
Ärsyttää, kun täytyy Postin törttöilyjen takia tehdä Aliexpressiin Dispute, vaikka myyjällä ei ole osaa eikä arpaa tässä Postin sekoilussa. Syyttömän myyjän niskaan kaatuu tämä P****.
edittejä: Olikin 2 vk sitten, kun chattasin postin kanssa. Lisäksi tuoreimman tiedon mukaan tuulettimeni ovat lähteneet Kaliforniaan.
Lisäksi se soittolinja maksaa 1.84€, joka on kohtuuton hinta kympin lähetyksen ongelmien selvittelemisistä. En tuohon hintaan soita ja tein selvityspyynnön netissä.
Lähetyksen tapahtumat
- Lähetys on saapunut kohdemaahan.
HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI
14.10.2019 klo 19:542019.10.17 07:55 (GMT-7): Arrived at destination country
2019.10.14 19:54 (GMT-7): Accepted by Last Mile Carrier
2019.10.14 16:54 (GMT-7): Started customs clearance process
2019.10.11 00:10 (GMT-7): Departed country of origin
2019.10.05 06:01 (GMT-7): Departed country of origin
2019.09.28 12:52 (GMT-7): Shipment accepted by airline
2019.09.28 12:51 (GMT-7): Shipment left country of origin warehouse
2019.09.28 12:51 (GMT-7): Shipment at country of origin warehouse
2019.09.28 12:50 (GMT-7): Shipment at country of origin distribution center
TRACK17 sanoo, että pakettini on mennyt San Diegoon. Voi kiitos.
Alkuperä - Seurannan kulutus: 87 ms
2019-10-17 07:55
San Diego, saavutti saapumis paikan
2019-10-14 19:54
Helsinki, saavutti saapumis paikan
2019-10-11 00:10
Peking, lento yhtiöt
2019-10-05 06:01
Peking, toimitetaan lento liikenteelle
2019-10-05 06:01
Peking, toimitetaan lento liikenteelle
2019-10-04 23:26
Peking, toimitetaan lento liikenteelle
2019-10-04 20:06
Peking, lähtevät Pekingin vaihto asemalta, seuraava pysäkki, Pekingin vaihto asema (kautta Transfer)
2019-10-04 09:23
Peking, Peking post International on viety suoraan sinetöity
Jonotusta kesti tunnin jolloin totesin että se aspahan on mennyt jo kiinnikin, silti jatkuu maksullinen jonotus (mpm)
No, ei muuta kuin vaatimaan palvelua lähimmästä postin omasta liikkeestä, lupasivat yrittää saada iltatoimitukseen vaikka iltatoimituksen paketit tulee Liedon keskuksesta eikä postin palvelupisteistä.
Nyt pitäisi vielä korvausvaatimusta pistää sisään menetetystä ajasta ja turhasta puhelimessa jonotuksesta ihan vain periaatteen vuoksi.
PS. Se paketin nouto sittarista olisi ollut nopeampaa ja lyhyemmän matkan päässä, mutta joskus on pidettävä kiinni periaatteista
Selvä, kiitos tiedosta!Tullia lähdetään kantamaan vasta yleensä 150 EUR jälkeen (12,8%).
Tullaus on aina tehtävä vaikka maksua ei tulisi, kiinan paketit on eri asia.Miten nuo tullihommat menee kun tilaa jotain Yhdysvalloista? Tilausvaiheessa hintaan lisätään ainakin tässä verkkokaupassa suoraan tuo VAT eli paketin pitäisi tulla kaiken järjen mukaan sieltä suoraan kotiin ilman tullauksia? Tilaus maksaa yhteensä 118.99e.
Täältä siis olen tekemässä tilausta InvizBox | Online Security Simplified | Privacy Made Easy.
Aiemmin on päivittynyt ja jaettu laatikkoon, jonka jälkeen seurannassa merkitty toimitetuksi. Mutta nyt viimeksi oli vain ulkomaanterminaali ja sen jälkeen ei mitään, kunnes ilmestyi laatikkoon.Kiinapaska RP alulla ja CN-lopulla. Onko yleensä päivittynyt Postin seurannassa vai liikkuuko suomessa ilman seurantaa?
Tästä syystä lähti itseltänikin. Siis sen turhan tauhkan takia.Mulle taas tää oli syy lopettaa OmaPostin käyttö. Aikaisemmin se oli mulla lähetysten seurantaa varten. Jossain välissä sinne alkoi tupsahtelemaan kirjeitä/laskuja pyytämättä ja yllättäen, ja vielä joku helvetin sähköpostimuistutus saapuneesta kirjeestä. Eikä niitä voinut kaikkia edes estää. Postin sivuillakin sanottiin, että vaikka asetuksista valitsee ettei mikään lähettäjä lähetä kirjeitä OmaPostiin, voi sinne silti lähettää kirjeitä jos lähettäjä niin haluaa eikä sitä voi mitenkään estää. Plus, en luota postin tietoturvaan pätkääkään, kun eivät osaa edes sitä perushommaansa luotettavasti.
Meikäläisen taloyhtiössä on postin pakettiautomaatti ja omapostissa konffattu viralliseksi noutopisteeksi. Nyt tuli taas viestiä että "Amazon-pakettisi JJFI..... saapuu!" ja jos en ole 8-16 himassa niin ohjaa pakettisi lähimpään Postin automaattiin tai noutopisteeseen. Vastausvaihtoehdoissa ei TIETENKÄÄN ole sitä taloyhtiön automaattia vaan pari muuta automaattia ja postin toimipiste. Taloyhtiön automaatti löytyy hyvin harvan verkkokaupan luettelosta eikä paketit ohjaudu puhelinnumeron perusteella kuten kuuluisi. Ja on tämä tässä kuukausitolkulla ollut, käyttöönotosta tuli oikein mainoslaput ja whatnot.
Jollain kokemusta vastaavasta?
Mitenköhän tuon xxs paketin oikein pitäisi toimia?, jaetaan kotiin mutta ei posti osannutkaan jakaa kotiin asti vaan putkahti este ja noudettavaksi postista
Ihan jees kun tähänkin saatu jo 5 arkipäivää matkaan eikä vielä edes ole noudettavissa.
Jos se on XXS -tuotteesta huolimatta liian paksu postiluukusta jaettavaksi?
Mahtaako kukaan huomata mitään eroa normaaliin postin kulkemiseen"Postin lakko alkaa maanantaina – neuvotteluissa ei päästy sopuun"
Juuri nyt: Postin lakko alkaa maanantaina – neuvotteluissa ei päästy sopuun
Eikös se oo vastaanottaja joka joutuu maksumieheksi, jos on liian pienellä maksulla lähetetty?!Voihan siinä olla vaikka minkälainen kuori/laatikko ympärillä, XXS:n maksimikorkeus on 3cm. Jos se siis ylittää tuon 3cm, niin Posti mahdollisesti vie sen siitä huolimatta perille, mutta joutuu noutamaan jostain lähimmästä asiamiespostista. Vaihtoehtona olisi palauttaa se lähettäjälle ja pyytää tältä lisää fyrkkaa ja sitten mahdollisesti toimittaa se. Noin halpojen lähetysten kohdalla, en usko, että tuota kannattaa tehdä ainakaan taloudellisin perustein.
Voi tietty olla tuokin, että ei kannettaisi päiväpostin mukana, hyvin harvoin on tullut vastaanotettuja näitä tällä tuotteella varustettuja.
Voisin olettaa että postin jossain palveluehdoissa on joku porsaanreikä tai sitten vaan todetaan että force majeure ja mitään ei korvata.Onko postilla muuten mitään vastuuta, jos lakon vuoksi lähetys jää liian pitkäksi aikaan olosuhteisiin, jossa se menee mitä luultavammin pilalle. Mietin vaan, kun pitäs tulla pari volgansieneä ja on vielä yksi päivä jäljellä...
Jos vetoavat postista riippumattomiin syihin niin tarkalleen ottaenhan tuo lakko ei ole postista riippumaton syyVoisin olettaa että postin jossain palveluehdoissa on joku porsaanreikä tai sitten vaan todetaan että force majeure ja mitään ei korvata.
Eikös se oo vastaanottaja joka joutuu maksumieheksi, jos on liian pienellä maksulla lähetetty?!
Joo, mutta esim. tämä juttu sanoo muuta!Ei, eihän vastaanottaja ole vastuussa lähetyksestä ja sen kustannuksista, eikä ole edes asiakas, vaan lähettäjä on.
– Posti ei kuljeta merkitöntä korttia tai kirjettä ihan kotiin asti, vaan vastaanottajan pitää hakea se postista. Hänen pitää myös maksaa puuttuva postimerkki sekä kahden euron lunastusmaksu.
Joo, mutta esim. tämä juttu sanoo muuta!
Aivan varmasti. Postilla ei ole mitään saumaa selvitä tästä joulusesongista niin että porukka saisi kamansa jouluksi.Mahtaako kukaan huomata mitään eroa normaaliin postin kulkemiseen![]()
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.