Postin kulkemisen vaikeus

Mulle taas tää oli syy lopettaa OmaPostin käyttö. Aikaisemmin se oli mulla lähetysten seurantaa varten. Jossain välissä sinne alkoi tupsahtelemaan kirjeitä/laskuja pyytämättä ja yllättäen, ja vielä joku helvetin sähköpostimuistutus saapuneesta kirjeestä. Eikä niitä voinut kaikkia edes estää. Postin sivuillakin sanottiin, että vaikka asetuksista valitsee ettei mikään lähettäjä lähetä kirjeitä OmaPostiin, voi sinne silti lähettää kirjeitä jos lähettäjä niin haluaa eikä sitä voi mitenkään estää. Plus, en luota postin tietoturvaan pätkääkään, kun eivät osaa edes sitä perushommaansa luotettavasti.

Näin niin kuin tekniikkaorientuneella foorumilla kun ollaan, niin tekisi mieli sanoa ilkeästi, mutta pidättäydyn ja totean, että melkosta foliohattuilua (tässä voisi olla joku toinenkin sana). Siis, tunnistautumisen vaatima digitaalinen palvelu olisi epäluotettavampi kuin jonkun aavikolta tulleen matalapalkkalaisen jakama paperinen versio samasta aiheesta joka voi hävitä matkalla miljoona kertaa ja on ilman seurantaa?

Eipä tuonne kyllä ole mitään laskuja tullut, ne tulee ihan nätisti suoraan verkkopankkiin hyväksyttäväksi. Jokunen kirje tullut ja niistä tullut paperiversio myöhemmin himaan, mutta nämä ovat laskettavissa kahden käden sormilla sen n. kymmenisen vuotta kun NetPostia ja OmaPostia on tullut käytettyä.

Sama mulla. OK, jos laskukirje tulee myös fyysisenä. Mutta jotkut laskut menee vain omapostiin, eikä niitä sieltä aina huomaa kaivaa.

Vaikea havaita tämä ilmoitus puhelimen ilmoituksista ja/tai sähköpostista? :smoke:
 
Postin toiminta tuntuu niin hirmu vanhanaikaiselta ja jäykältä eikä tänä TJ edes yrittänyt sitä uudistaa. Kaikki muut kuljetusfirmat ottaa yhteyttä ennen toimitusta ja heihin voi olla yhteydessä ja sopia jonkin toisen ajankohdan. Postilla mikään tuollainen ei ole mahdollista. Paitsi tietty jos maksaa uuden kuljetuksen.
Tämä oli varmaankin vitsi? Jos hiukankaan käväiset vilkaisemassa tuota ketjua kuriireista (Kuriirifirmat: DHL, UPS, DPD, Fedex yms.) niin tuohan on nimenomaan täynnä valitusta kun niistä ei ikinä soiteta yhtään mistään.
 
Näin niin kuin tekniikkaorientuneella foorumilla kun ollaan, niin tekisi mieli sanoa ilkeästi, mutta pidättäydyn ja totean, että melkosta foliohattuilua (tässä voisi olla joku toinenkin sana).
Onhan se foliohattuilua. Suomessa kun ei tunnetusti tiedot vuoda koskaan viranomaisilta ja muilta vastaavilta, eikä etenkään työntekijät niitä järjestelmiä väärinkäytä ilman todellisia seurauksia. Tunnetusti myös valtiojohteisten firmojen softakehitys on ihan huippulaatua, eikä niissä ole koskaan mitään ongelmia.

Mutta näin tosissaan, esim. viranomaisilta tulevat kirjeet joissa voi olla muiden ihmisten arkaluontoisia tietoja tulla tupsahtaa myös tuonne ja kuuluvat sarjaan "ei voi estää". Ne oli mulla ainakin suurin syy, miksi poistin tuon käytöstä, vaikka niitä ei kovin usein tulekaan. Kertakin on liikaa. En tiedä onko tilanne kenties muuttunut lähiaikoina, pitänee kysäistä suoraan Postilta.

Noin muuten en näe miten se olis keneltäkään pois, jos sovellusta olis mahdollista käyttää vaan pakettien seurantaan ja jättää se kirjepuoli kokonaan pois. Paitsi tietenkin postilta, joka ei niitä kirjeitä haluais enää jakaa.
 
Eipä tuonne kyllä ole mitään laskuja tullut, ne tulee ihan nätisti suoraan verkkopankkiin hyväksyttäväksi. Jokunen kirje tullut ja niistä tullut paperiversio myöhemmin himaan, mutta nämä ovat laskettavissa kahden käden sormilla sen n. kymmenisen vuotta kun NetPostia ja OmaPostia on tullut käytettyä.

Minulle on tullut ihan tärkeitä taloyhtiön asiakirjoja tuonne OmaPostiin/NetPostiin ja kaikki tullausilmoitukset tuli yhdessä vaiheessa sinne. Siellä ne on vieläkin, eikä paperisia versioita enää näy. Olen kyllä rastittanut jossain, että en edes halua.

--

Lisäksi tuonne tulee automaattisesti tiedot, jos joku laittaa minulle paketin. Tai ainakin pari ostosta täältä foorumeilta on ilmestynyt itsekseen seurantaan. Lisäksi jos lähettää paketin kirjautuneena, sekin menee seurattavien listoille.

Toimii hyvin, kun toimii. Pari pakettia on vieläkin sen mukaan noutamatta ja yksi pakettini taitaa olla Turkissa (noudin sen jo, se oli akkutuote, niin ei voi airmail).

--

Lisäksi viivakoodiskannaus toimii uudella kännykkäkameralla loistavasti ja huoneenvalossa. Ennen piti olla erillinen valaistus ja säätöä sen kohdistamisessa, että suostui lukemaan - nyt alta 2 sekuntia se on luettu vaikka ei olla lampun alla.
 
Tämä oli varmaankin vitsi? Jos hiukankaan käväiset vilkaisemassa tuota ketjua kuriireista (Kuriirifirmat: DHL, UPS, DPD, Fedex yms.) niin tuohan on nimenomaan täynnä valitusta kun niistä ei ikinä soiteta yhtään mistään.

Muistelisin että joku kuriirifirma lähettää tekstarin jolla saa valita että yrittävätkö toimittaa kotiin vai vievätkö suosiolla noutopisteeseen. Ja tietenkin tulee aina valittua noutopiste koska toimitukset on aina keskellä päivää.
Tosin muistaakseni Apple-store tilausten kohdalla ainakin vielä muutama vuosi sitten soittivat. Voi olla että Apple hoiti nuo jollain kalliimmalla toimituksella kuin muut verkkokaupat.
 
Posti- ja kuriiripalveluiden vertaaminen ei ole kovin järkevää, aivan eri asioita maasta riippumatta.
 
Posti on ainut joka ei mulle ole soittanut, kuin parissa erityistapauksessa jotka ovat vaatineet kovasti omaa soittelua ensiksi.
Kaikki muut ilmoittavat etukäteen ajankohdan ja sen voi tarkentaa omaan aikatauluunsa sopivaksi. Toki ne ei silloin soita, kun asia on jo muulla tavalla sovittu.
Sen sijaan, ne ei laita asiakasta odottamaan koko päivää kotonansa pakettia vailla tietoa milloin se edes on tulossa.
Tuo joustavuus puuttuu täysin Postilta ja sitä saa vain jos jaksaa nähdä vaivaa ja käyttää aikaa.

Kyllähän Postilla on palvelussa mukana myös soitto ennen jakelua, se pitää lähettäjän (siis asiakkaan) osata valita lisäpalveluksi. Lisäksi on tarjolla hyvinkin paikkaansa pitävät jakeluaikaikkunat ja niiden lisäksi tulee vielä tekstari jossa ilmoitetaan jakeluaika 30min tarkkuudella + jakelija soittaa kun on edellisestä lähetyksestä päässyt eroon. Tämmöiset on vakiona yleensä mm. elintarviketoimituksissa.

Edelleen, jos luit edellisen postaukseni, ei postipalveluiden ja kuriiripalveluiden suorassa vertaamisessa ole mitään järkeä koska ne ovat eri tuotteita. Tämä siis johtaa juurensa siihen mitä maksetaan per yksi lähetys + mikä on jaettavien lähetysten volyymi. Hyvin yksinkertaista lopulta jos vain ymmärtää.
 
Itse en kyllä juuri kuriiripalvelusta perusta koska silloin pitää päivystää kotona joko arvoituna aikana esim klo 10-14. Vaikka tuomisesta sopisikin puhelimella on haarukka n.3-4 tuntia.
Postin paketin voi yleensä ohjata kotiin, pakettiautomaattiin tai noutona postista. Jos tätä ei voi tehdä asuu jossain suht syrjässä tai ei ole laittanu tilaukseen oikeaa puhelinnumeroa. Toki asia hoidetaan vain teksiviestillä eikä soitella voi eikä posti soittele sinulle. Jos et vastaa viestiin, niin paketti tuodaan kotiin normaalisti ja saattaa soittokin tulla..

Jos tulee heti puhelu että olen tuomassa pakettia oletko kotona, on kyseesä kuriirifirma eikä posti.
Mielestäni posti ei yritä tuoda kuin kerran jolloin sinulla jätetään lappu noutaa tuote postista. Kuriirifirmat yrittää tuoda kahdesti, jos on kuskina hyvä tyyppi voi yrittää tuoda useamman kerran, muuten nouto menee kuriirifirman keskukseen josta nouto voi olla 100km.

Mielestäni vaikuttaa että haukut postia vaikka jakaja tuntuu olevan kuriirifirma.
Toki postilla on jakelutoiminta on alihankintajana pienillä paikkakunnilla jolloin jakaja postin toimituksissa on sama kuin kuriirifirman paketilla. Ja voi silloin olla mitä vain.

Toki postin nykyisessä toiminnassa ärsyttää että vaikka on paketille ohjaus pakettiautomaattiin, niin jjfi kirjatutkin ohuet lähetykset jaetaan kirjaamattomana seurattuna kirjeenä suoraan postilaatikkoon.
Ilmeisesti tämä on joku uusi Amazonin suomeen vaatima lisätoiminto.

Voi toki olla paikkakuntaisia tai jakaja kohtaisia pieniä erojakin ja jotku työntekijät voi hoitaa asiat eritavalla kuin pitäisi eikä postilla ole aina kaikki palvelut samanlaisia koko suomessa.
 
Viimeksi muokattu:
Asiakkaan näkökulmasta kuriiri ja posti on sama asia. Kummatkin toimittavat tuotteen asiakkaalle ollen näin tavarantoimittajia.

Tämä sillä ehdolla, että vastaanottaja ei tajua aiheesta yhtään mitään.

Se vastaanottaja ei edelleenkään ole asiakas, vaan lähettäjä on. Lähettäjä valitsee haluamansa palvelutason mistä haluaa maksaa ja päättää mitä se omalta asiakkaaltaan veloittaa siitä kuljetuksesta. Lähettäjä ei siis välttämättä tarjoa kaikkia mahdollisia palveluita tai se voi ne halutessaan tarjota.

Amazonin kohdalla on tietysti rahakysymys ensimmäisenä, se ei varmasti maksa kuljetuksista kovinkaan monta euroa koska voi volyymilla pakottaa sopimuksissaan kuljetukset mahdollisimman halvoiksi. Ei nyt liene kauhea yllätys, että Amazon.den JJFI-alkuiset lähetykset pusketaan kumipyörillä läpi Via Balticaa 700e/kk latvialaisen/polakkikuskin toimesta Suomeen? Toki tätä tekee moni muukin toimija.
 
Tämä sillä ehdolla, että vastaanottaja ei tajua aiheesta yhtään mitään.

Se vastaanottaja ei edelleenkään ole asiakas, vaan lähettäjä on. Lähettäjä valitsee haluamansa palvelutason mistä haluaa maksaa ja päättää mitä se omalta asiakkaaltaan veloittaa siitä kuljetuksesta. Lähettäjä ei siis välttämättä tarjoa kaikkia mahdollisia palveluita tai se voi ne halutessaan tarjota.

Amazonin kohdalla on tietysti rahakysymys ensimmäisenä, se ei varmasti maksa kuljetuksista kovinkaan monta euroa koska voi volyymilla pakottaa sopimuksissaan kuljetukset mahdollisimman halvoiksi. Ei nyt liene kauhea yllätys, että Amazon.den JJFI-alkuiset lähetykset pusketaan kumipyörillä läpi Via Balticaa 700e/kk latvialaisen/polakkikuskin toimesta Suomeen? Toki tätä tekee moni muukin toimija.

Aivan kuten Posti hoitaa venäjälle menevän alababan/expressin liikeenteen, siksi sillä on toimintaa itäeuroopassa.

Posti kuljettaa verkkokauppajätti Alibaban paketit Venäjälle
Posti Group perustaa noutopisteverkoston Baltiaan - Posti

mm.
2005 Posti ostaa tanskalaisen logistiikkayrityksen
2016 Itella Venäjä ostaa venäläisen kuriiriyhtiö MaxiPostin.
Posti vahvistaa rooliaan kansainvälisessä verkkokaupassa ja perustaa Baltiaan
noutopisteverkoston sekä liittyy DHL:n kumppaniverkostoon, joka tarjoaa yhdenmukaiset ulkomaan pakettitoimitukset 16 Euroopan maassa.

2019
Posti siirtää töitä Tallinnaan - toimitusjohtajalle jättimäinen lähes miljoonan euron tili
 
Viimeksi muokattu:
Monikohan sen suomalainen työntekijä on maksanut työpaikallaan vanhat Itellan ryssäseikkailut joihin paloi euroja ihan kiitettävästi? Niiden rinnalla nuo Balttian yhteistyöt kuulostavat jo järkevimmiltä ja voivat jopa poikia jotain euroja omaankin kassaan. Töiden siirto tuonne Viroon oli myös totaalinen kusipäisyys.
 
Semiheikkoa suorittamista, kun 20. pvä viimekuuta Saksaan lähetetty "priority"-paketti vasta tänään pääsi edes kohdemaahan. Muka 4-6 pvä. arvio. Kolmekymppiä maksoikin seurannalla.
 
^ oleellistahan tuossa on milloin se Suomessa viimeisen kerran käsitellään, miten se sen jälkeen kulkee, on jo eri käsien hommaa.
 
^ oleellistahan tuossa on milloin se Suomessa viimeisen kerran käsitellään, miten se sen jälkeen kulkee, on jo eri käsien hommaa.
Nojoo. On ja ei. Posti sen palvelun mulle möi ja on siitä vastuussa alusta loppuun. Jos käyttävät halpaa, huonoa ja hidasta partneria, niin se on heidän vikansa. :)
 
Eli ei. Tässä nyt pitää ymmärtää miten ne sopparit menee kansainvälisesti eri maiden kesken. Ei Posti siitä ole sen jälkeen vastuussa kun se luetaan koneeseen ja sen ottaa luennalla vastaan kohdemaan taho. Joka maassa nyt järjestään on oma postilaitoksensa mikä toimii taas kerran sopimusten mukaisesti.
 
Täällä kaukana idässä, hyvin toimii. Jos itselle tai firmalle tilaa euroopasta ovelle, niin joko postinjakaja tai sitten hemmo joka vie lähikauppohin lehdet ja muut tuo roippeet kotiin.

Yleensä tuo yksityisyrittäjä.
 
Kohta menee tunto. Odotan kahta pakettia, joista toinen on postin hellässä huomassa ja toinen tulee PostNordin kautta.

Posti: Paketti lähetetty 25.9, jonka jälkeen seurannassa ei mitään tietoa lähetyksen kulusta. Soitettu asiakaspalveluun, tehty selvityspyyntö ja tsättäilty vielä asiakaspalvelijan kanssa, kun ei mitään tapahdu. Eipä ole auttanut...

PostNord: Paketti saapunut Vantaan terminaaliin, josta se onkin yllättäen lähetetty Turkuun, joka on aivan väärässä suunnassa. Tsättäilty asiakaspalvelijan kanssa, jonka mukaan "vaikuttaisi hieman lajitteluvirheeltä".

Voi kerpele, että ottaa kupoliin...!
 
Kyllä PostNord on omaa luokkaansa.
Ei ole aiemmilla kerroilla paketin tullessa sen kautta seuranta toiminut kunnolla, mutta toimitusaika oli kyllä loppujen lopuksi järjellinen ja tullut postin mukana.
Nyt on sitten mennyt loppukin logiikka solmuun.

Tällä kertaa keskiviikkona iltapäivällä tehdyn tilauksen, jonka olisi pitänyt lähteä tukkurilta nopeasti, minkäänlainen ensimmäinen seurantatieto oli reilua vuorokautta myöhemmin.
Ja sitten siihen vielä kolme käsittelymerkintää neljän tunnin ajalta kyseisessä Veddestan keskuksessa.
Tuosta tietenkin meni perjantai-iltaan että paketti oli jaksanut Turkuun.
Ensimmäinen minkäänlainen tietohan koko lähetyksestä taas oli aamulla tullut tekstiviesti, että paketti on valmis toimitettavaksi ja pitäisi sopia toimitusaika etteivät palauta sitä!
Seurannasta sitten näkyy että paketti on pysäytetty keskukseen reilun 100km:n päähän, kun ei muka ole reilua tuntia aiemmin tavoitettu puhelimella/tekstiviestillä!
(ja PostNordin sivusto vielä listaa lähimmän mahdollisen noutopisteenkin 5km:n päähän)
Nettisivulla taas sähköisessä asioinnissa ilmoitus että uudelleentoimituksen sopiminen verkossa on poissa käytöstä ja toisessa kohtaa löytyneeseen lomakkeeseen ei kännykässä onnistunut seurantakoodin kopioiminen/littäminen.
Asiakaspalveluun soittamalla sitten selvisi että toimitus siirtyy vuorokaudella eteenpäin.

Parikymmentä vuotta on tietokoneen osia tilattu netinkautta, eikä Postilla ole kertaakaan ollut tämän tason sähläystä.
 
Itellä muutama paketti matkalla tälläkin hetkellä;
Matkahuollolla Inkoosta Vantaalle (matkaa alle 50km), lähetetty 3.10. ja se on vielä tänään Helsingissä, ilmeisesti MH;n terminaalilla.
Ulkomaan paketti saapunut 3.10. ulkomaanterminaaliin ja siellä edelleen makaa.
Yksi paketti oli seurannan mukaan noudettavissa viime tiistaina (1.10.) ja saivat siitä noutoilmoituksen toimitettua "jo" perjantaina, kun olin jo paketin hakenut.

Onneksi mikään noista ei ole varsinaisesti kiireellinen, mutta ei nyt hirveesti vakuuta.
 
Mitäköhän helvettiä taas... Millä järjellä minulle tuleva paketti menee 35km päähän keravalle, kun lähin posti on 5km päässä mäntsälässä?

Näyttökuva 2019-10-7 kello 17.30.57.png
 
Tuossahan lukee kohdepostinumerona Mäntsälä, joten ilmeisesti ei ole lähettäjän moga. Taitaa olla lajitteluvirhe kyseessä. Aiemmin oli puhetta, että noista voisi valittaa chattiin niin laittaavat oikeaan paikkaan tulemaan. Mutta toisaalta jos on menoa tuohon suuntaan, niin kannattaa vain hakea itse.
 
Lähettäjä ei ole valinnut vaan lähettäjä on laittanut pelkät osoitetiedot. Myöskään omaposti ei ole käytössä, joten ilmeisesti lajittelumoka. Täytyy laittaa palautetta. Ajelen motaria kyllä ohitse, mutta pieni koukkaus tietysti tulee kun pitää noutaa. Nopeammin sen kuitenkin saa itse hakemalla kuin odottaisi uutta kierrosta lajittelukeskuksen kautta.
 
Posti on tuonu uuden lisäpalvelun, voit vapaaehtoisesti maksaa lisämaksun postikuluista joka menee "hyvään" tarkoitukseen.
Eli säätiölle joka matkustaa maailmalla puhumassa ilmastonmuutoksesta.
Posti ja Compensate yhteistyöhön: kuluttajalle mahdollisuus hyvittää lähettämänsä paketin hiilijalanjälki - Posti Group Oyj

Antero Vartia perusti Compensate-säätiön, jolle maksamalla voi hyvittää hiilidioksidipäästönsä, mutta minne varat menevät ja kuka niiden käyttöä valvoo?

On se kumma kun kaivaa kuvetta päästötkin unohdetaan. Muistuttaa uskonlahkojen rahankeruuta.
 
Kaapeli lähti Turusta valumaan tänne Helsinkiin maanantaina. Ei ole vieläkään saapunut. "Lähetys on viivästynyt, se toimitetaan 1-2 työpäivän kuluessa." Ja siitäkin on jo kulunut yli kaksi päivää...
 
Häviääkö trukilla päältäajetut, tms paketit takaoven kautta? Pois silmistä, pois mielestä.
Onhan tämä mahdollista. Enemmän epäilen sitä, että juuri Postilla työntekijät varastavat tavallista enemmän lähetyksiä. Laajasta kirjepostin varastamisestahan on jo narahdettu.
 
"Lähetys on viivästynyt, se toimitetaan 1-2 työpäivän kuluessa." Ja siitäkin on jo kulunut yli kaksi päivää...
Tuossa tilanteessa kannattaa ottaa chatin kautta yhteyttä. Itse tein eilen niin, ja paketti löytyi postista, olivat laittaneet väärään paikkaan. Etsivät pakettia fyysisillä tuntomerkeillä, joten jos itse jotain lähettää niin kannattaa käyttä pakettia joka erottuu massasta.
 
Tuossa tilanteessa kannattaa ottaa chatin kautta yhteyttä. Itse tein eilen niin, ja paketti löytyi postista, olivat laittaneet väärään paikkaan. Etsivät pakettia fyysisillä tuntomerkeillä, joten jos itse jotain lähettää niin kannattaa käyttä pakettia joka erottuu massasta.
Ite välillä kysellyt ja sieltä tullut aina jotain copy pasteja kuinka kaikki on aikataulussa. Ei varmaan hirveästi intressejä selvitellä mitään. Voi toki olla että vaan viitisen kertaa käynyt paska tuuri ja tullut se kaikista vähiten kiinnostunut tekijä sieltä.
 
Positiivisesti yllätti posti. Oulusta tänne eteläsuomeen normaali postipaketti karvan verran alle vuorokaudessa. Normaalisti kestää alle 100km päästä tulevan paketin kanssa useita päiviä.
 
Tällainen SP*********FI kiinasta tuleva lähetys on Postin seurannan mukaan jo Suomessa Vantaalla rekisteröity tänään aamulla mutta Cainiaon seurannan mukaan olisi vasta "Outbound in sorting center" eli ei olisi vielä edes lähtenyt maasta. Kumpaa tässä kannattaa uskoa?
 
Tällainen SP*********FI kiinasta tuleva lähetys on Postin seurannan mukaan jo Suomessa Vantaalla rekisteröity tänään aamulla mutta Cainiaon seurannan mukaan olisi vasta "Outbound in sorting center" eli ei olisi vielä edes lähtenyt maasta. Kumpaa tässä kannattaa uskoa?

Miten nämä on ristiriidassa? "Outbound in sorting center" se voi olla siellä Vantaallakin. Postin seurantaan kuitenkin luottaisin jos olisi joku ristiriita seurannoissa. Osa noiden kiinapakettien seurannoista näyttää ihan mitä sattuu, mutta ei sinne Postin seurantaan mitään haamurekisteröintejä pitäisi tulla.
 
Miten nämä on ristiriidassa? "Outbound in sorting center" se voi olla siellä Vantaallakin. Postin seurantaan kuitenkin luottaisin jos olisi joku ristiriita seurannoissa. Osa noiden kiinapakettien seurannoista näyttää ihan mitä sattuu, mutta ei sinne Postin seurantaan mitään haamurekisteröintejä pitäisi tulla.
Se jäi vielä sanomatta että se on vielä "picked" tilassa tuolla sivulla kun sen jälkeen tulee vielä "Origin leaving", "destination arrived" ja "delivered".
 
Mitenhän paljon yrityksille suunnatuissa Postin palveluissa on valinnanvaraa laadun ja nopeuden suhteen? Mua jaksaa aina ihmetyttää se, että yhden tietyn nettikaupan tavarat tulee yhdessä yössä perille automaattiin. Ihan joka kerta, ilman ongelmia ja koska pk-seudulla ollaan niin jopa perjantain tilaus on lauantaina automaatissa. Tämä on silmiinpistävä poikkeus, kun yleensä nettitilauksien etenemistä seuraillessa lähetys jumettaa ekat 2-5 päivää lähtöpisteessään ja "rekisteröidään" joka välissä pariin kertaan. Onkohan tuo kyseinen firma tehnyt jonkun premium-sopparin Postin kanssa?
 
Mitenhän paljon yrityksille suunnatuissa Postin palveluissa on valinnanvaraa laadun ja nopeuden suhteen? Mua jaksaa aina ihmetyttää se, että yhden tietyn nettikaupan tavarat tulee yhdessä yössä perille automaattiin. Ihan joka kerta, ilman ongelmia ja koska pk-seudulla ollaan niin jopa perjantain tilaus on lauantaina automaatissa. Tämä on silmiinpistävä poikkeus, kun yleensä nettitilauksien etenemistä seuraillessa lähetys jumettaa ekat 2-5 päivää lähtöpisteessään ja "rekisteröidään" joka välissä pariin kertaan. Onkohan tuo kyseinen firma tehnyt jonkun premium-sopparin Postin kanssa?

Postilla on ainakin tällainen palvelu tarjolla, oletan että mahdollistaa tavaroiden aika paljon pikaisemman liikuttelun kuin se että Posti noutaa ties mistä, sitten lajittelee ja kuljettaa:
Toimiva varasto on verkkokaupan ydin - Posti
 
mm. Telia ja ainakin osittain kait Elisa käyttävät tuota "postin varastoa" jotka sijaitsee yleensä logistiikkakeskuksien yhteydessä. Varsinkin telialla lähtee paketit varsin äkäseen liikkeelle ja ovat yleensä vielä myöhään iltapäivälläkin tilattaessa noudettavissa seuraavana päivänä.
 
Tällainen SP*********FI kiinasta tuleva lähetys on Postin seurannan mukaan jo Suomessa Vantaalla rekisteröity tänään aamulla mutta Cainiaon seurannan mukaan olisi vasta "Outbound in sorting center" eli ei olisi vielä edes lähtenyt maasta. Kumpaa tässä kannattaa uskoa?

Kannattaa huomioida että noita "rekisteröity"-merkintöjä voi tulla myös muistakin kuin fyysisistä skannauksista. Esimerkiksi noita tulee sähköisten tietojen tallennuksesta/tai muokkauksesta.
 
Joko olette tilanneet joulupaketit verkkokaupasta. Varmaan kannattaa toimia, sillä nuo TE-neuvottelut voivat johtaa lakkoihin pahimpaan aikaan eli vuoden lopussa. Mitään inside-tietoa ei mulla ole, mutta kaikki viittaa huonoon lopputulokseen.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
286 604
Viestejä
4 922 121
Jäsenet
79 222
Uusin jäsen
Kappax

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom