Ja arvontaa että meneekö vielä kauemmas...Nopeammin sen kuitenkin saa itse hakemalla kuin odottaisi uutta kierrosta lajittelukeskuksen kautta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ja arvontaa että meneekö vielä kauemmas...Nopeammin sen kuitenkin saa itse hakemalla kuin odottaisi uutta kierrosta lajittelukeskuksen kautta.
Kiinasta?Nopeaa toimintaa jälleen Postilta.
Kirjatun lähetyksen siirtymisestä Helsingin postikeskuksen ulkomaanterminaalista Vantaan ulkomaanterminaaliin kesti lähes 3 viikkoa
Latviasta.Kiinasta?
Sitten ei mitään. Tullut semmoinen tunne että noita harmaaseen muoviin käärittyjä kiinanposteja käsitellään nykyisin ihan omilla laatuluokituksillaan. Ei sillä, kaikki tilaukset kyllä perille tulleet, mutta ei aina ilman omaa aktiivisuutta.Latviasta.
Onhan tämä mahdollista. Enemmän epäilen sitä, että juuri Postilla työntekijät varastavat tavallista enemmän lähetyksiä. Laajasta kirjepostin varastamisestahan on jo narahdettu.Häviääkö trukilla päältäajetut, tms paketit takaoven kautta? Pois silmistä, pois mielestä.
Tuossa tilanteessa kannattaa ottaa chatin kautta yhteyttä. Itse tein eilen niin, ja paketti löytyi postista, olivat laittaneet väärään paikkaan. Etsivät pakettia fyysisillä tuntomerkeillä, joten jos itse jotain lähettää niin kannattaa käyttä pakettia joka erottuu massasta."Lähetys on viivästynyt, se toimitetaan 1-2 työpäivän kuluessa." Ja siitäkin on jo kulunut yli kaksi päivää...
Ite välillä kysellyt ja sieltä tullut aina jotain copy pasteja kuinka kaikki on aikataulussa. Ei varmaan hirveästi intressejä selvitellä mitään. Voi toki olla että vaan viitisen kertaa käynyt paska tuuri ja tullut se kaikista vähiten kiinnostunut tekijä sieltä.Tuossa tilanteessa kannattaa ottaa chatin kautta yhteyttä. Itse tein eilen niin, ja paketti löytyi postista, olivat laittaneet väärään paikkaan. Etsivät pakettia fyysisillä tuntomerkeillä, joten jos itse jotain lähettää niin kannattaa käyttä pakettia joka erottuu massasta.
Tällainen SP*********FI kiinasta tuleva lähetys on Postin seurannan mukaan jo Suomessa Vantaalla rekisteröity tänään aamulla mutta Cainiaon seurannan mukaan olisi vasta "Outbound in sorting center" eli ei olisi vielä edes lähtenyt maasta. Kumpaa tässä kannattaa uskoa?
Se jäi vielä sanomatta että se on vielä "picked" tilassa tuolla sivulla kun sen jälkeen tulee vielä "Origin leaving", "destination arrived" ja "delivered".Miten nämä on ristiriidassa? "Outbound in sorting center" se voi olla siellä Vantaallakin. Postin seurantaan kuitenkin luottaisin jos olisi joku ristiriita seurannoissa. Osa noiden kiinapakettien seurannoista näyttää ihan mitä sattuu, mutta ei sinne Postin seurantaan mitään haamurekisteröintejä pitäisi tulla.
Mitenhän paljon yrityksille suunnatuissa Postin palveluissa on valinnanvaraa laadun ja nopeuden suhteen? Mua jaksaa aina ihmetyttää se, että yhden tietyn nettikaupan tavarat tulee yhdessä yössä perille automaattiin. Ihan joka kerta, ilman ongelmia ja koska pk-seudulla ollaan niin jopa perjantain tilaus on lauantaina automaatissa. Tämä on silmiinpistävä poikkeus, kun yleensä nettitilauksien etenemistä seuraillessa lähetys jumettaa ekat 2-5 päivää lähtöpisteessään ja "rekisteröidään" joka välissä pariin kertaan. Onkohan tuo kyseinen firma tehnyt jonkun premium-sopparin Postin kanssa?
Vois hyvinkin olla tuollaisesta konseptista kyse. Olispa kaikilla verkkokaupoilla!Postilla on ainakin tällainen palvelu tarjolla, oletan että mahdollistaa tavaroiden aika paljon pikaisemman liikuttelun kuin se että Posti noutaa ties mistä, sitten lajittelee ja kuljettaa:
Toimiva varasto on verkkokaupan ydin - Posti
Tällainen SP*********FI kiinasta tuleva lähetys on Postin seurannan mukaan jo Suomessa Vantaalla rekisteröity tänään aamulla mutta Cainiaon seurannan mukaan olisi vasta "Outbound in sorting center" eli ei olisi vielä edes lähtenyt maasta. Kumpaa tässä kannattaa uskoa?
mm. Telia ja ainakin osittain kait Elisa käyttävät tuota "postin varastoa" jotka sijaitsee yleensä logistiikkakeskuksien yhteydessä. Varsinkin telialla lähtee paketit varsin äkäseen liikkeelle ja ovat yleensä vielä myöhään iltapäivälläkin tilattaessa noudettavissa seuraavana päivänä.
Eipä kyllä Elisalla toimitusvarmuus ole lähelläkään Telian vastaavaa. Jälkimmäisestä voi helposti tilata varastoissa myöhään iltapäivällä ja lähtee samana päivänä kun Elisalla edes turha toivoa samanlaista nopeuttaElisa ja Dna ei käytä postin varastopalveluita, molemmat ovat hublogin asiakkaita. Mutta heillä etuna on tiheään sovittu noutopalvelu (useasti päivässä) ja fyysinen sijainti lähellä postin logistiikkakeskusta (honkanummi-loke väli n. 10km) Telian varasto on akaassa josta lähtee tavarat suuntakuormina muun postin varastologistiikan mukana lajittelukeskuksiin.
Eipä kyllä Elisalla toimitusvarmuus ole lähelläkään Telian vastaavaa. Jälkimmäisestä voi helposti tilata varastoissa myöhään iltapäivällä ja lähtee samana päivänä kun Elisalla edes turha toivoa samanlaista nopeutta
Mulla hukkui matkalle yksi tilaus briteistä aikoinaan. RoyalMailin seuranta näytti kyllä että paketti olisi maasta poistunut kohti suomea, mutta suomen päässä postille sitä ei koskaan tullut. Posti ja RoyalMail syytteli toinen toisiaan ja joudin itekkin jonkun katoamislapun täyttää. Onneks myyjä oli reilu ja pisti uuden tuotteen matkaan ja lupasi hoitaa selvitykset siellä päässä.Ei taida Postia paljoa kiinnostaa seurantakoodittomat lähetykset.. Seurannallinen paketti jenkeistä lähti 2.10. ja oli noudettavissa 8.10., ilman seurantaa olevat paketit lähetetty jenkeistä 23.9. ja briteistä 25.9., eikä kumpaakaan ole kuulunut.
Kaikki kolme lähetetty perus USPS:llä ja RoyalMaililla.
Itse olen törmänny samaan pienemmissä yrityksissä jolloin uutiskynnys ei ole ylittynyt. Siellä vaihtoehdot on hyväksy asia tai lopeta työt.
Posti
Lähetyksen tapahtumat
[*]Lähetys on lähtenyt lähtömaasta
15.10.2019 klo 01:12
Skannaus ulkomailla IPS
[*]Lähetys on saapunut kohdemaahan.
25.09.2019 klo 16:28
HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI
[*]Lähetys on lähtenyt lähtömaasta
24.09.2019 klo 11:10
Skannaus ulkomailla IPS
Russian post
Russian Federation, Sheremet`evo MMPO 104980, Processing, Arrival at inward office of exchange
2019-10-15 01:12
Russian Federation, MR LC Vnukovo 102975, Processing, Departure from inward office of exchange
2019-10-15 01:12
Russian Federation, MR LC Vnukovo Cex-2 MMPO 102972, Processing, Departure from transit point
2019-10-13 22:53
Russian Federation, MR LC Vnukovo 102975, Processing, Arrival at inward office of exchange
2019-10-13 12:15
Russian Federation, MR LC Vnukovo Cex-1 MMPO 102976, Processing, Arrival at transit point
2019-10-12 18:40
Russian Federation, Sheremet`evo MMPO 104980, Processing, Departure from inward office of exchange
2019-10-11 13:00
Russian Federation, Sheremet`evo MMPO 104980, Processing, Arrival at inward office of exchange
2019-10-11 13:00
Russian Federation, Sheremet`evo MMPO PCI-7 104007, Processing, Arrived at the territory of Russian Federation
Singapore post
Alkuperä - Välimuistiin tallennettu aika: 2019-10-15 07:25:58 (GMT+03:00)
2019-10-13 00:00
Arrival at Processing Center (Country code: RU)
2019-09-25 00:00
Arrival at Processing Center (Country code: FI)
2019-09-25 00:00
Arrival at Destination Post (Country: FI)
2019-09-24 00:00
Despatched to overseas (Country code: FI)
Mikähän tuolla Helsinki-Vantaan postin ulkomaanterminaalissa on oikein meneillään kun monella tuntuu paketit sinne jämähtävän useiksi päiviksi, mulla on kaikki tilaamani Kiina-krääsä tullu sieltä päivässä-parissa läpi joko tullin kautta tai ilman, mutta nyt yks paketti on jo yli viikon kyhjöttänyt siellä...
Lähetyksen tapahtumat
- Lähetys on saapunut kohdemaahan.
09.10.2019 klo 09:38
- Lähetys on lähtenyt lähtömaasta
03.10.2019 klo 00:12
Skannaus ulkomailla IPS
Siellähän ne seisoo kunnes tulli antaa luvan matkan jatkua.Mikähän tuolla Helsinki-Vantaan postin ulkomaanterminaalissa on oikein meneillään kun monella tuntuu paketit sinne jämähtävän useiksi päiviksi, mulla on kaikki tilaamani Kiina-krääsä tullu sieltä päivässä-parissa läpi joko tullin kautta tai ilman, mutta nyt yks paketti on jo yli viikon kyhjöttänyt siellä...
Lähetyksen tapahtumat
Skannaus ulkomailla IPS
Sama tilanne täällä Latviasta lähetetyn kirjatun lähetyksen kanssaMikähän tuolla Helsinki-Vantaan postin ulkomaanterminaalissa on oikein meneillään kun monella tuntuu paketit sinne jämähtävän useiksi päiviksi, mulla on kaikki tilaamani Kiina-krääsä tullu sieltä päivässä-parissa läpi joko tullin kautta tai ilman, mutta nyt yks paketti on jo yli viikon kyhjöttänyt siellä...
Lähetyksen tapahtumat
Skannaus ulkomailla IPS
Veikkaisin ruhkaa ja liian vähistä työntekijöiden määrää?!Mikähän tuolla Helsinki-Vantaan postin ulkomaanterminaalissa on oikein meneillään kun monella tuntuu paketit sinne jämähtävän useiksi päiviksi, mulla on kaikki tilaamani Kiina-krääsä tullu sieltä päivässä-parissa läpi joko tullin kautta tai ilman, mutta nyt yks paketti on jo yli viikon kyhjöttänyt siellä...
Lähetyksen tapahtumat
Skannaus ulkomailla IPS
Hämmentävää kyllä että paketti voi 25 päivää jo olla seissyt lentokentällä... ehkä ei tässä itsekään kannata kovin optimistinen olla toimituksen suhteen... Paljon on tullut tilattua kaikkea turhaa sälää ja ne on tullu nopeasti läpi tuolta, nyt kun kerrankin jotain olisi halunnut saada ajoissa niin homma tökkii.Sama tilanne täällä Latviasta lähetetyn kirjatun lähetyksen kanssa
Voihan tuokin olla toki mahdollista, tähän asti tosin kaikkien (useita kymmeniä) epämääräisimpienkin Kiina-pakettien kanssa on voinut luottaa siihen että heti kun seurantakoodi löytyy Postin järjestelmistä niin paketti on jo Suomessa. Tätä ennen Ebayn, AliExpressin ja 17track ja muut seurannat ovat voineet näyttää mitä tahansa höpöhöpöä paketin sijainnista, mutta kun koodi on löytynyt Postin seurannasta, niin siitä 2 - 3 arkipäivää niin paketti on Postissa noudettavissa.^ välillä se lähetys ei vielä edes ole Suomessa kun ilmoittaa tuon ulkomaanterminaalin. Riittää kun jossain Euroopan hubissa ampuvat lähetyksen järjestelmään saapuneeksi kohdemaahan vaikka siitä kestää vielä helposti muutamasta päivästä viikkoon, että on oikeasti Suomessa.
Mulla kävi kirje Venäjällä pyörähtämässä
Oliko lähetystunnuksen alku ja loppu SP ja FI kenties?
Oliko lähetystunnuksen alku ja loppu SP ja FI kenties?