Postin kulkemisen vaikeus

Edit: chatistä joku lupasi selvittää ja palaavat puhelimitse asiaan. Saa nähä.

No niin, tämä keissi päättyi vaikeuksien jälkeen hyvin. Oli pakettityttö ollut väärän rapun takana aiemmin :vihellys: Myönnettäkööt, että tässä on sellainen osoite jossa pizzakuskitkin toisinaan soittelevat että ovat rapun ovella mutta koodi ei toimi. Useimmat kuitenki löytää perille.
Ihmeellistä kyllä, täytyy antaa pointsit postin aspalle. Kuski soitti että tulee 5 minuutin päästä ja heti perään soitti postista, että onko kuulunut, että onko asia kunnossa?
 
Posti taas loistaa toiminnallaan. Käyttää ilmeisesti ulkoistettua jakelua. Postista soitti nainen tänään, että sohvanne on tulossa tänään ja kysyi että käykö ennen klo 15.00 vai sit klo 17.00-21.00. Sanoin jälkimmäisen. Sit joku saatanan ryssä soittaa klo14.30 että minula ola sohva sinule. Oletko kotona. VITTU EN OLE KOSKA ON SOVITTU IHAN MUU AIKA TAULU. Toisesta päästö kuuluu, mina ummarra mina ummarra, NO ET VITUSSA NÄKÖJÄÄN YMMÄRRÄ. Saniun että tuotte sen sovittuna aikana. :D:D:D
 
Posti sekoili duunissakin ihan kympillä. Viime viikolla noutivat rullakollisen paketteja ja tänään sama rullakollinen ilmaantui takaisin firmaan. No, ei kun iltapäivällä rullakko taas Postikuskin kyytiin...
 
1_0_19_72_D_85_C00000_0_0_0_20190803155406.jpg
 
"Toimitus automaattiin ei ole onnistunut. Uusi toimitus seuraavana työpäivänä." Voi v***u, noin kymmenen metrin päässä valitsemastani automaatista olisi ollut noutopiste, miksi sitä ei voi sitten viedä vaikka sinne? :facepalm: Ei tavaran saamisen lykkääntyminen yhdellä päivällä toki ole mikään maailmanloppu mutta silti ärsyttää kun ei voi viedä johonkin vaihtoehtoiseen noutopisteeseen.
 
Jahas. Saman tilauksen kahdesta paketista vain toinen arvottiin ajallaan perille saapuvaksi ja toinen jäi odottamaan huomiseen. Noh, olihan tuossa peräti kolmen minuutin ero, kun molemmat paketit saapuivat viimeiseen lajittelupaikkaan.
 
"Toimitus automaattiin ei ole onnistunut. Uusi toimitus seuraavana työpäivänä." Voi v***u, noin kymmenen metrin päässä valitsemastani automaatista olisi ollut noutopiste, miksi sitä ei voi sitten viedä vaikka sinne? :facepalm: Ei tavaran saamisen lykkääntyminen yhdellä päivällä toki ole mikään maailmanloppu mutta silti ärsyttää kun ei voi viedä johonkin vaihtoehtoiseen noutopisteeseen.

Turha kitistä, täysin eri toimitusmalli. Noutopisteet eivät ota boksikamoja paitsi jonain ruuhka-aikoina esim. jouluisin tms. Se smartti on hinnoiteltu monesti halvemmaksi kuin varsinainen, noutopisteeseen menevä paketti. Niinpä se menee sen saman kuskin kyydissä takaisin mistä lähti ja koittavat huomenna uudestaan jos olisi lokeroissa tilaa. Tuo vieminen takaisin ja taas uudestaan lokerikolle ei maksa Postille mitään lisää, se sama alihankkijakuski tekee ne reissut joka tapauksessa.

Tuo voi yhden paketin kohdalla harmittaa kun se osuu omalle kohdalle, mutta kun sen kertoo kaikella pakettimäärällä mikä ei mahdu aina smartteihin, ei noutopisteisiin mahdu sitten välillä paljon muuta enää. Senhän takia tuo on lanseerattu, että paketin nouto ei vaadi henkilökuntaa ja ei ole niin aikaan sidottua.
 
Jenkeissä näköjään paketit kulkee viikonloppunakin. Torstaina maksettu tilaus otettu Losissa perjantaina kuljetukseen ja sunnuntai aamulta viimeinen skannaus jenkeistä. Maanatai-iltana paketti Helsingissä. Tiistaina paketti pyörii ulkomaan terminaalissa. Keskiviikkona aamulla tullaus ja paketti postin matkaan jälleen. Oli jo illalla lajiteltu Vantaalla. Torstaina edelleen postin logiikkakeskuksessa. Vasta tänään paketti perillä. Kertaakaan vielä ei näin nopeasti ole paketti tullut jenkeistä suomeen. Kotimaassa sitten alkaa matka tökkiä:tdown:
 
^ nykyään onnistuu osalla kauppoja (Postin palveluvarastoasiakkaat) myös semmoinen, että tilaa pe-iltana/la-aamuna ja saa sen jo lauantaina itselleen. Ns. same day käsittely ja vienti smarttiin. :tup:

Tullut testattua perjantaitilauksen osalta mm. Telian ja Verkkiksen kanssa, lisäksi kerran testiksi tilasin la-aamuna kuuden seiskan aikaan ja lähetyksen nouto lauantaina iltapäivästä.
 
Näköjään ei nykyään enää kannata maksaa lisämerkeistä että saa nopeammin postin perille, äiti oli halunnut yllättää koska vaimolla nimipäivä ja koiralla syntymäpäivä (kyllä, oikeasti... :D ) ja oli lähettänyt ykköspostina eilen kirjettä tänne päin ja eihän tuo tullut perille. TechBBS:n kaupankäynnit tulee hoidettua Postin kautta, mutta nykyään yrittäny tilailla kaikki tavarat Amazon.de:stä josta saa DHL:n kuljetuksen tarvittaessa vaikka 2 päivän päähän, ja paikallinen joppari tuo kotiovelle ja jopa soittaa että milloin sopisi tuoda.
 
Sama homma, tänään tuli paperilasku postiluukusta ja eräpäivä eilen. Onneksi lähes kaikki laskut tulee nykyään suoraan verkkopankkiin tai muuten sähköisenä mutta tuon laskuttajan laskua en ollut aiemmin saanut jostain syystä käännettyä verkkopankkiin kun herjasi jotain virhettä. Nyt tänään tuon laskun maksaessani sain tuonkin käännettyä.

Enää paperisena taitaa tulla vain yhtiövastike ja senkin saisi verkkopankkiin mutta joka kerta kun vastikkeen summa muuttuu, hajoaa tuo systeemi jostain syystä ja rupeaa tulemaan taas uudestaan paperisena. Niin ja tietty jotkut satunnaiset kertamaksulaskut tulevat paperilla mutta kaikki muu taitaa olla jo sähköisenä.

Toisaalta, jos jotkut asiat tulevat luotettavasti postiluukusta niin vaalimainokset. Viime vaalienkin aikana kyllä tuli melkoinen kasa vaalimainoksia postiluukusta hyvissä ajoin ennen vaaleja vaikka postiluukussa onkin "Ei mainoksia". Samoin paikallisten pizzapaikkojen mainoksia tulee satunnaisesti.
 
En muista laittelinko tänne jo aikasemmin, itelle tuli perintäkirje joka oli tullut Erkki Esimerkille, nimi oli oikein mutta Erkki asuu nykyään osoitteessa Helsinginkatu 1 (tekaistu osoite toki) kun itse olen asunut 2013 viimeksi osoitteessa Helsinginkatu 3. Kaksi taloa välissä, Postin automatiikka oli jotenkin yhdistänyt meidät ja sain tämän ihmisen perintäkirjeet, laittelin siitä sitten perintäfirmalle viestiä ja postille myös, ei ole sen jälkeen tullut mutta jos 7 vuoden jälkeen selvitellään osoite niin että saan ne 500km päähän tuosta osoitteesta jossa olen asunut 7 vuotta sitten niin ihan suhteellisen hyvä saavutus Postilta.
 
Omaposti ilmeisesti lakannut toimimasta 10.08, kun näkyy joku virhe aloituksessa "lista päivitetty viimeksi 10.08", kun yrittää omiin tietoihin mennä tai muita asetuksia katsoa niin jotain verkkovirheestä ilmoittaa, ja että he korjaavat sen "pian", en siis osaa sanoa milloin alkanut ongelma.
 
Kattelin itsekkin että nykyään on alkanut tulemaan postia jotka on tarkoitettu ihan toiseen osoitteeseen eli rapussa ei edes asu samalla sukunimellä olevia.Paras oli kun tuli toiseen taloon tarkoitettuja posteja mutta tosta on aikaa kyllä vuosia.
 
Omaposti ilmeisesti lakannut toimimasta 10.08, kun näkyy joku virhe aloituksessa "lista päivitetty viimeksi 10.08", kun yrittää omiin tietoihin mennä tai muita asetuksia katsoa niin jotain verkkovirheestä ilmoittaa, ja että he korjaavat sen "pian", en siis osaa sanoa milloin alkanut ongelma.
Eilen illalla huomansin saman, lauantaina vielä toimi normaalisti. Ja nyt toimii taas normaalisti, eli ei nyt hirveän pitkä katko ollut.
 
Mikä vittu siinä on että kaikki tässä maassa toimivat puljut on aivan perseestä. Paketti tulossa upsilla, perseilevät vajaan viikon sen kanssa suomessa, dumppaavat lopulta postille ja nyt posti säheltää jotain.

Ja chätti offline tai yhtään agenttia ei paikalla tms. Upeaa.
 
Niin, jännä. Onnettoman pieni markkina-alue rahallisesti ja suuret etäisyydet, lisäksi toimituskuluista ei kukaan halua maksaa mitään, silti kaikki pitää saada mieluusti heti. :D
 
Niin, jännä. Onnettoman pieni markkina-alue rahallisesti ja suuret etäisyydet, lisäksi toimituskuluista ei kukaan halua maksaa mitään, silti kaikki pitää saada mieluusti heti. :D
Ei tuossa ainakaan postia tarvitse puolustella, kun ei ole useaan kuukauteen niiden chat toiminut kun tätä ketjua seuraa. Ei voi olla niin vaikeaa korjata, etteikö asiakaspalvelun ainoaa ilmaista linjaa saa viikoissa edes toimimaan.
 
En minä puolustellut ketään, totesin vain, että Suomessa on vähän erilaiset olosuhteet.

Nuo muiden toimijoiden lähetykset hoitavat varmaan jonkun heidän välisen sopimuksen mukaan. Eivät ole varmaan ihan kärjessä prioriteettilistalla.

Varmasti se chattikin on toiminut sen aukioloaikoina, tuskinpa nyt kuukausia säpissä. Ne pari kertaa kun käyttänyt, toiminut ihan ok, silloin kun en itsekään sitä chat -vaihtoehtoa löytänyt, oli muistaakseni adblockeri hävittänyt nappulan. Kokeilin toisella selaimella jossa ei ollut sitä ja kas, se löytyi ja toimi.

Kokeilin juuri chattia ja hyvinhän se aukesi.

1BA405C9-FAEB-4DFF-BA9B-A7331DFFCFBE.jpeg
 
En minä puolustellut ketään, totesin vain, että Suomessa on vähän erilaiset olosuhteet.

Nuo muiden toimijoiden lähetykset hoitavat varmaan jonkun heidän välisen sopimuksen mukaan. Eivät ole varmaan ihan kärjessä prioriteettilistalla.

Varmasti se chattikin on toiminut sen aukioloaikoina, tuskinpa nyt kuukausia säpissä. Ne pari kertaa kun käyttänyt, toiminut ihan ok, silloin kun en itsekään sitä chat -vaihtoehtoa löytänyt, oli muistaakseni adblockeri hävittänyt nappulan. Kokeilin toisella selaimella jossa ei ollut sitä ja kas, se löytyi ja toimi.

Kokeilin juuri chattia ja hyvinhän se aukesi.

1BA405C9-FAEB-4DFF-BA9B-A7331DFFCFBE.jpeg


Joo. Kaiki adblockkerit ja skriptinestäjät pois päältä, niin chatin saa toimimaan.
 
873C6F15-2054-4D4E-BACC-41D6DAD8E276.jpeg


Paketin sisältökään arvoltaan vain 800e :love: onneksi postin mukaan vastuu ja tuotteen omistus myyjällä niin kauan, että luovutetaan vastaanottajalle (minä). Chatissa väittävät, että paketti on matkalla, no ei kyllä ole, tai ainakin on lajittelukeskukselle matkaa jos 48 tuntia ottanut. Postin facebook viestittelijä väittää ettei pakettia olisi rekisteröintivaiheessa automaattiin edes luovutettu? :rofl:

185D7CC6-F4D9-43BE-991F-3C414A0044E7.png


Ee vittu mää en tajua, teenkö nyt siis rikosilmotuksen vai mitä teen :joy: kyseessä kuitenkin useampi sata euroa.
 
Vein paketin Smartpostiin maanantaina n. klo 18. Edelleen viimeisimpänä seurannassa lukee että paketti on rekisteröity siinä automaatissa. Kai sen eilen olisi pitänyt lähteä liikkeelle.

Vai mokasinkohan lähettämisen, kun kirjoitin pakettiin lähettäjän ja vastaanottajan osoitteet ja puhelinnumerot, sekä saamani Helposti-koodin. Koodin kirjoitin osoitetietojen viereen enkä mihinkään tarraan. Jossain lukee että ”kirjoita paketin päälle” ja jossain ”kirjoita tarraan ja liimaa tarra pakettiin”. Ainakin ostettuani lähetyksen sain sähköpostin missä luki ensimmäiseksi mainitulla tavalla...
 
Vein paketin Smartpostiin maanantaina n. klo 18. Edelleen viimeisimpänä seurannassa lukee että paketti on rekisteröity siinä automaatissa. Kai sen eilen olisi pitänyt lähteä liikkeelle.

Vai mokasinkohan lähettämisen, kun kirjoitin pakettiin lähettäjän ja vastaanottajan osoitteet ja puhelinnumerot, sekä saamani Helposti-koodin. Koodin kirjoitin osoitetietojen viereen enkä mihinkään tarraan. Jossain lukee että ”kirjoita paketin päälle” ja jossain ”kirjoita tarraan ja liimaa tarra pakettiin”. Ainakin ostettuani lähetyksen sain sähköpostin missä luki ensimmäiseksi mainitulla tavalla...

oiskohan kuriirin taskussa kuten tuo mullekin tuleva lähetys mahtaa olla, Kajaanista "lähti" tuo, mistä sulla?

Postilla aivan mahottomassa nousussa nuo kadonneiden pakettien määrät, kuriirit vähän napsii omaan käyttöön :cigar2:
 
oiskohan kuriirin taskussa kuten tuo mullekin tuleva lähetys mahtaa olla, Kajaanista "lähti" tuo, mistä sulla?

Postilla aivan mahottomassa nousussa nuo kadonneiden pakettien määrät, kuriirit vähän napsii omaan käyttöön :cigar2:
Tampereelta lähetin.
 
Tampereelta lähetin.

jeps, täällä Oulussa ei ainakaan verkkokauppa.comin automaattia tyhjennetä tiistaisin jostain syystä. Eiköhän tuo pakettisi tänään lähde etenemään, ihan oikein noin muuten toimittu, ei tarvi mitään helposti tarroja, eikä edes yhteystietojen tai koodin kirjoittaminen oo pakollista jos ei jaksa tai kiinnosta.
 
jeps, täällä Oulussa ei ainakaan verkkokauppa.comin automaattia tyhjennetä tiistaisin jostain syystä. Eiköhän tuo pakettisi tänään lähde etenemään, ihan oikein noin muuten toimittu, ei tarvi mitään helposti tarroja, eikä edes yhteystietojen tai koodin kirjoittaminen oo pakollista jos ei jaksa tai kiinnosta.
Jep. Kunhan puhelinumero ja postiautomaatti on merkattu oikein niin pitäisi löytää perille.
 
Tuo nousee seurantaan kun tuo helpostikoodi näpytellään järjestelmään joka sitten tulostaa sen perusteella sen normaalin osoitekortin. Seuranta sen jälkeen sujuu sen tulostetun osoitekortin id-koodilla.
 
Niin jos on omapostista vaihtanut noutopaikaksi pakettiautomaatin (monta päivää ennen kuin tein tilaukset), niin tuleeko se oikeasti sinne (jos siis vapaata on?), ja kyllä paketin luulisi mahtuvan pakettiautomaattiin (blueray boxi), tai sitten ulkomaan paketit, mitkä on pitänyt hakea postista?
 
Viimeksi muokattu:
Niin jos on omapostista vaihtanut noutopaikaksi pakettiautomaatin (monta päivää ennen kuin tein tilaukset), niin tuleeko se oikeasti sinne (jos siis vapaata on?), ja kyllä paketin luulisi mahtuvan pakettiautomaattiin (blueray boxi), tai sitten ulkomaan paketit, mitkä on pitänyt hakea postista?
Riippuu täysin millä tavoin paketti lähetetään ja onko siinä tarvittavat tiedot mukana että tuo uudelleenohjaus onnistuu.
 
Miksi en valinnut Matkahuoltoa:facepalm:

Lähetys on vastaanotettu kuljetuksesta.

Lähetys on viivästynyt, se toimitetaan 1-2 työpäivän kuluessa.
 
^ oliko tulossa smarttiin? Minulla oli joskus tuommoinen, lähettäjä oli innokkaana ja kitsaana lähettänyt liian ison lähetyksen smarttina (tilausvaiheessa ei ollut eritelty valintaa noutopisteen/smartin välillä, vaan ainoastaan postipaketti vaiko kotiinkuljetus), sen sitten joku joutuu erikseen käsitellä ohjautuvaksi sinne noutopisteeseen.

Saman tyyppinen oli myös kun lähettäjä oli käyttänyt taas väärää tuotetta tilatulle kamppeelle, taisi mennä paino yli sen maksimin, niin siitä tulee kuljetusyksikkö/rahti eikä ole enää paketti. Tuosta tuotemuutoksesta tuli kyllä oma rivinsä tuohon seurantaan sitten kun ne oli tehty.
 
Smartpostissa lähettämäni paketti meni perille. Saamassani seurantakoodissa lukee edelleen että rekisteröitä pakettiautomaatissa :D no, pääasia että meni perille.
 
Postille taas sattuu ja tapahtuu: Suuri määrä kirjeitä ja lähetyksiä levisi pitkin poikin maantietä kesken Postin kuljetuksen – osa kuorista voinut jäädä maastoon

Suuri määrä kirjeitä ja muuta postia levisi maastoon keskiviikon ja torstain välisenä yönä Kuopion ja Suonenjoen välillä Pohjois-Savossa. Tapaturma sattui Ysitiellä.

Syynä kirjeiden leviämiseen oli Postin mukaan rekan oven lukitusmekanismin pettäminen. Lähetyksiä levisi maastoon Postin arvion mukaan joitakin tuhansia.

Yritys pahoittelee tapahtunutta ja siitä asiakkailleen aiheutunutta haittaa.

Postin mukaan kaikki lähetykset yritettiin kerätä talteen, mutta on mahdollista, että kirjeitä löytyy Ysitien varrelta edelleen.

– Keräsimme niitä sen yön ja saimme apua jopa poliiseilta. Eilen kävimme vielä päivänvalossa koko reitin läpi kahteen kertaan, eikä sieltä enää löytynyt kuin muutama kirje, Postin riskienhallinta- ja turvallisuusjohtaja Markku Rajamäkisanoi hetki sitten Ylelle.

Hänen mukaansa on silti mahdollista, että joku lähetyksistä jäi edelleen huomaamatta.

Posti pyytääkin ihmisiä palauttamaan maastosta vielä mahdollisesti löytyvät lähetykset takaisin Postille. Löytyneen lähetyksen voi tipauttaa lähimpään kirjelaatikkoon tai viedä lähimpään palvelupisteeseen, josta se ohjataan oikealle vastaanottajalle.

Levinnyt posti peräisin Itä-Suomesta
Rajamäen mukaan kadulle päätyneet kirjeet oli lähetetty tämän viikon keskiviikkona Itä-Suomen alueelta Oulu–Pohjanmaa-suuntaan sekä Pirkanmaa–Satakunta-suuntaan.

– Jos odottaa Itä-Suomesta postia, joka ei tulekaan, ja lähetyspäivämäärä täsmää, kannattaa tiedustella asiaa asiakaspalvelustamme. Samoin silloin, jos on tuona päivänä laittanut Itä-Suomesta postia noihin kahteen suuntaan eikä vastaanottaja kuittaa saaneensa lähetystä, Rajamäki sanoo.

Hänen mukaansa vastaavat tapaturmat eivät ole Postille ennenkuulumattomia, mutta harvinaisia kylläkin.

Rajamäki ei halua arvioida, montako vastaavanlaista tapausta postinkuljetuksessa on sattunut esimerkiksi viimeisen vuoden sisällä.

– Kuljetamme niin suuria määriä erilaisia lähetyksiä, että joskus vahinkoja sattuu. Nämä ovat kuitenkin yksittäistapauksia, Rajamäki toteaa.

Osa lähetyksistä vaurioitui ja likaantui lentäessään katuun siinä määrin, että ne jaetaan asiakkaille saatteen kera. Tämä on Rajamäen mukaan normaali käytäntö silloin, jos kirjekuori esimerkiksi repeytyy lähetyksessä.

Aiheesta kertoi tänään ensimmäisenä Iltalehti(siirryt toiseen palveluun).
 
Riippuu täysin millä tavoin paketti lähetetään ja onko siinä tarvittavat tiedot mukana että tuo uudelleenohjaus onnistuu.

Niin viittaat vissiin eniten puh. numeroon, että uudelleenohjaus onnistuu, CDON tilaus niin luulisi että paketin tiedoissa on puh.numeroni, ainakin mitä muistelen hämärästi viime tilauksesta.
 

Ehkä kyseessä on jonkinlainen kirjeiden uudelleenohjaus kun ohjattu suoraan pitkin metsiä ja peltoja ne? :lol:

En tiedä miksi eivät värvää vaikka jotain paikallista suunnistusseuraa kävelemään 100 ihmisen rintamana se tien pätkä niin että kulkevat pari metriä toisistaan sivussa tien suuntaisesti. Silloin sen tienvarren saisi haravoitua aika tehokkaasti 200 metrin leveydeltä koko matkalta.

Suunnistusseurakin varmaan olisi mielissään kun saisivat vaikka kymppitonnin tuosta seuralle rahaa.
 
Kyllä siellä on jonkun takakontti täynnä postia ja tämä päivä on avattu iPhoneja yms. sälää.
 
Kaikkein naurettavinta tässä on se että Postilla ei tunnu olevan mitään vastuuta tässäkään vaan ainoastaan pahoitellaan ja sama perseily jatkuu. Varmaan hitosti lämmittää joku Postin pahoittelu jos tuon takia jää joku tärkeä kirje esim ilmotus opiskelupaikasta yms saamatta.
 
Itsekin Lahdenväylällä joskus näin Postin autossa takaovet auki, tosin sillä kerralla oli rullakot sidottu kiinni eikä postia näyttänyt putoilevan tielle.
 
Odottelee tuon uuden paketin ja pitää tai palauttaa tarpeen mukaan. Tuotakaan Posti ei välttämättä löydä ihan hetkeen tai ollenkaan. Todennäköisesti lappu vioittunut tms ja eivät saa viivakoodia luettua..

Tästä taisi tulla tosiaan oman kaksikymmenvuotisen nettitilaus historiani ensimmäinen kadonnut paketti. Nettikauppa postitti Saksasta uuden paketin joka viikossa perillä. Sain ohjeeksi kieltäytyä vastaanottamasta alkuperäistä pakettia jos se joskus minulle toimitetaan.

Posti ei ilmeisesti koskaan aio vastata mitään tekemääni ilmoitukseen kadonneesta paketista koska vastaanottajanhan ei tarvitse tietää mistään mitään.
 
Tästä taisi tulla tosiaan oman kaksikymmenvuotisen nettitilaus historiani ensimmäinen kadonnut paketti. Nettikauppa postitti Saksasta uuden paketin joka viikossa perillä. Sain ohjeeksi kieltäytyä vastaanottamasta alkuperäistä pakettia jos se joskus minulle toimitetaan.

Posti ei ilmeisesti koskaan aio vastata mitään tekemääni ilmoitukseen kadonneesta paketista koska vastaanottajanhan ei tarvitse tietää mistään mitään.

Ei ne iteljoonit ala millekkään jos hukkaavat paketin ja vastaanaottaja-alamainen ottaa yhteyttä. Joskus R-kioskilla hukkasivat akun kun ehtivät jo saapumisilmoituksen sieltä lähettää. Olisin itse pyytänyt sen 8 euroa niiltä takaisin suoraan minulle vastaanottajana.

Posti vain vastasi ettei he ala millekkään vaan lähettäjänä olleen kiinalaisen eBay kauppiaan pitää tehdä itse se reklamaatio eikä vastaanottaja voi sitä tehdä. Kyselin että riittääkö kun reklamaation toimittaa teille kauppiaan yue-kiinanmurteella vai haluatteko sen reklamaation mandariinikiinaksi vai Shanghain alueen wu-kiinaksi, niin eivät vastanneet mitään. Kunnon mulukkuja koko sakki. :rage:
 
Ei ne iteljoonit ala millekkään jos hukkaavat paketin ja vastaanaottaja-alamainen ottaa yhteyttä. Joskus R-kioskilla hukkasivat akun kun ehtivät jo saapumisilmoituksen sieltä lähettää. Olisin itse pyytänyt sen 8 euroa niiltä takaisin suoraan minulle vastaanottajana.

Posti vain vastasi ettei he ala millekkään vaan lähettäjänä olleen kiinalaisen eBay kauppiaan pitää tehdä itse se reklamaatio eikä vastaanottaja voi sitä tehdä. Kyselin että riittääkö kun reklamaation toimittaa teille kauppiaan yue-kiinanmurteella vai haluatteko sen reklamaation mandariinikiinaksi vai Shanghain alueen wu-kiinaksi, niin eivät vastanneet mitään. Kunnon mulukkuja koko sakki. :rage:
Lähettäjän tulee tehdä reklamaatio omalle sopimuskumppanileen (paikalliselle postilleen), joka sitten voi tehdä valituksen eteenpäin Suomen Postille.

Ihan normaali käytäntö - koska ei vastaanottaja ole ostanut Postilta palvelua, ei hän siitä voi myöskään reklamoida.
 
Ei ne iteljoonit ala millekkään jos hukkaavat paketin ja vastaanaottaja-alamainen ottaa yhteyttä. Joskus R-kioskilla hukkasivat akun kun ehtivät jo saapumisilmoituksen sieltä lähettää. Olisin itse pyytänyt sen 8 euroa niiltä takaisin suoraan minulle vastaanottajana.

Luulitko oikeasti että he antaisi (ilmeisesti) tuotteen arvon sinulle takaisin siinä tiskillä ihan noin vain sen perusteella että pyysit heiltä 8 euroa?

Nuo korvauskäytännöt ovat noissa postin ja kuriirien toimituksissa vähän hankalia. Nykyinen käytäntöhän on se että lähettäjä (joka on siis se postin / kuriirin asiakas) voi reklamoida postia ja posti sitten maksaa paketin hukkuessa painon mukaan. Lähettäjä voi nykyään myös useissa vaihtoehtoissa vakuutta lähetyksen tietyn summan mukaan maksua vastaan.

Mikä olisi sitten se vaihtoehto? Varsinaisen arvon mukaan korvauksen maksaminen vähän hankalampaa. Jos tuohon mennään niin sitten posti tai kuriiri varmasti haluaa aika tarkkaan tietää että mitä kirjeissä ja paketeissa kulkee ja postimaksutkin menisi sitten varmasti sen mukaan. Olisiko tuollainen sitten parempi? Postilaatikot jäisi sitten historiaan sen samantien kun lähetykset käytännössä vaatii sen että näytät sisällön henkilölle tiskillä tjsp. Tai vaihtoehtoisesti se vakuutus olisi pakollisena. Vai mitä muuta ehdotatte?
 
Onkos tuossa helposti-koodissa joku erityinen viive, semmoisen luotuani? Ts. loin pakettiautomaatilla, eikä toiminut varttiin.
 
Onkos tuossa helposti-koodissa joku erityinen viive, semmoisen luotuani? Ts. loin pakettiautomaatilla, eikä toiminut varttiin.

On. Itselläkin moneen otteeseen ollut samaa. Asiamiespostin tyyppi sanoi että voi mennä puolikin tuntia luonnista, mutta lähempänä se taitaa varttia olla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 293
Viestejä
4 867 462
Jäsenet
78 630
Uusin jäsen
Nafu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom