Postin kulkemisen vaikeus

Niin jos on omapostista vaihtanut noutopaikaksi pakettiautomaatin (monta päivää ennen kuin tein tilaukset), niin tuleeko se oikeasti sinne (jos siis vapaata on?), ja kyllä paketin luulisi mahtuvan pakettiautomaattiin (blueray boxi), tai sitten ulkomaan paketit, mitkä on pitänyt hakea postista?
 
Viimeksi muokattu:
Niin jos on omapostista vaihtanut noutopaikaksi pakettiautomaatin (monta päivää ennen kuin tein tilaukset), niin tuleeko se oikeasti sinne (jos siis vapaata on?), ja kyllä paketin luulisi mahtuvan pakettiautomaattiin (blueray boxi), tai sitten ulkomaan paketit, mitkä on pitänyt hakea postista?
Riippuu täysin millä tavoin paketti lähetetään ja onko siinä tarvittavat tiedot mukana että tuo uudelleenohjaus onnistuu.
 
Miksi en valinnut Matkahuoltoa:facepalm:

Lähetys on vastaanotettu kuljetuksesta.

Lähetys on viivästynyt, se toimitetaan 1-2 työpäivän kuluessa.
 
^ oliko tulossa smarttiin? Minulla oli joskus tuommoinen, lähettäjä oli innokkaana ja kitsaana lähettänyt liian ison lähetyksen smarttina (tilausvaiheessa ei ollut eritelty valintaa noutopisteen/smartin välillä, vaan ainoastaan postipaketti vaiko kotiinkuljetus), sen sitten joku joutuu erikseen käsitellä ohjautuvaksi sinne noutopisteeseen.

Saman tyyppinen oli myös kun lähettäjä oli käyttänyt taas väärää tuotetta tilatulle kamppeelle, taisi mennä paino yli sen maksimin, niin siitä tulee kuljetusyksikkö/rahti eikä ole enää paketti. Tuosta tuotemuutoksesta tuli kyllä oma rivinsä tuohon seurantaan sitten kun ne oli tehty.
 
Smartpostissa lähettämäni paketti meni perille. Saamassani seurantakoodissa lukee edelleen että rekisteröitä pakettiautomaatissa :D no, pääasia että meni perille.
 
Postille taas sattuu ja tapahtuu: Suuri määrä kirjeitä ja lähetyksiä levisi pitkin poikin maantietä kesken Postin kuljetuksen – osa kuorista voinut jäädä maastoon

Suuri määrä kirjeitä ja muuta postia levisi maastoon keskiviikon ja torstain välisenä yönä Kuopion ja Suonenjoen välillä Pohjois-Savossa. Tapaturma sattui Ysitiellä.

Syynä kirjeiden leviämiseen oli Postin mukaan rekan oven lukitusmekanismin pettäminen. Lähetyksiä levisi maastoon Postin arvion mukaan joitakin tuhansia.

Yritys pahoittelee tapahtunutta ja siitä asiakkailleen aiheutunutta haittaa.

Postin mukaan kaikki lähetykset yritettiin kerätä talteen, mutta on mahdollista, että kirjeitä löytyy Ysitien varrelta edelleen.

– Keräsimme niitä sen yön ja saimme apua jopa poliiseilta. Eilen kävimme vielä päivänvalossa koko reitin läpi kahteen kertaan, eikä sieltä enää löytynyt kuin muutama kirje, Postin riskienhallinta- ja turvallisuusjohtaja Markku Rajamäkisanoi hetki sitten Ylelle.

Hänen mukaansa on silti mahdollista, että joku lähetyksistä jäi edelleen huomaamatta.

Posti pyytääkin ihmisiä palauttamaan maastosta vielä mahdollisesti löytyvät lähetykset takaisin Postille. Löytyneen lähetyksen voi tipauttaa lähimpään kirjelaatikkoon tai viedä lähimpään palvelupisteeseen, josta se ohjataan oikealle vastaanottajalle.

Levinnyt posti peräisin Itä-Suomesta
Rajamäen mukaan kadulle päätyneet kirjeet oli lähetetty tämän viikon keskiviikkona Itä-Suomen alueelta Oulu–Pohjanmaa-suuntaan sekä Pirkanmaa–Satakunta-suuntaan.

– Jos odottaa Itä-Suomesta postia, joka ei tulekaan, ja lähetyspäivämäärä täsmää, kannattaa tiedustella asiaa asiakaspalvelustamme. Samoin silloin, jos on tuona päivänä laittanut Itä-Suomesta postia noihin kahteen suuntaan eikä vastaanottaja kuittaa saaneensa lähetystä, Rajamäki sanoo.

Hänen mukaansa vastaavat tapaturmat eivät ole Postille ennenkuulumattomia, mutta harvinaisia kylläkin.

Rajamäki ei halua arvioida, montako vastaavanlaista tapausta postinkuljetuksessa on sattunut esimerkiksi viimeisen vuoden sisällä.

– Kuljetamme niin suuria määriä erilaisia lähetyksiä, että joskus vahinkoja sattuu. Nämä ovat kuitenkin yksittäistapauksia, Rajamäki toteaa.

Osa lähetyksistä vaurioitui ja likaantui lentäessään katuun siinä määrin, että ne jaetaan asiakkaille saatteen kera. Tämä on Rajamäen mukaan normaali käytäntö silloin, jos kirjekuori esimerkiksi repeytyy lähetyksessä.

Aiheesta kertoi tänään ensimmäisenä Iltalehti(siirryt toiseen palveluun).
 
Riippuu täysin millä tavoin paketti lähetetään ja onko siinä tarvittavat tiedot mukana että tuo uudelleenohjaus onnistuu.

Niin viittaat vissiin eniten puh. numeroon, että uudelleenohjaus onnistuu, CDON tilaus niin luulisi että paketin tiedoissa on puh.numeroni, ainakin mitä muistelen hämärästi viime tilauksesta.
 

Ehkä kyseessä on jonkinlainen kirjeiden uudelleenohjaus kun ohjattu suoraan pitkin metsiä ja peltoja ne? :lol:

En tiedä miksi eivät värvää vaikka jotain paikallista suunnistusseuraa kävelemään 100 ihmisen rintamana se tien pätkä niin että kulkevat pari metriä toisistaan sivussa tien suuntaisesti. Silloin sen tienvarren saisi haravoitua aika tehokkaasti 200 metrin leveydeltä koko matkalta.

Suunnistusseurakin varmaan olisi mielissään kun saisivat vaikka kymppitonnin tuosta seuralle rahaa.
 
Kyllä siellä on jonkun takakontti täynnä postia ja tämä päivä on avattu iPhoneja yms. sälää.
 
Kaikkein naurettavinta tässä on se että Postilla ei tunnu olevan mitään vastuuta tässäkään vaan ainoastaan pahoitellaan ja sama perseily jatkuu. Varmaan hitosti lämmittää joku Postin pahoittelu jos tuon takia jää joku tärkeä kirje esim ilmotus opiskelupaikasta yms saamatta.
 
Itsekin Lahdenväylällä joskus näin Postin autossa takaovet auki, tosin sillä kerralla oli rullakot sidottu kiinni eikä postia näyttänyt putoilevan tielle.
 
Odottelee tuon uuden paketin ja pitää tai palauttaa tarpeen mukaan. Tuotakaan Posti ei välttämättä löydä ihan hetkeen tai ollenkaan. Todennäköisesti lappu vioittunut tms ja eivät saa viivakoodia luettua..

Tästä taisi tulla tosiaan oman kaksikymmenvuotisen nettitilaus historiani ensimmäinen kadonnut paketti. Nettikauppa postitti Saksasta uuden paketin joka viikossa perillä. Sain ohjeeksi kieltäytyä vastaanottamasta alkuperäistä pakettia jos se joskus minulle toimitetaan.

Posti ei ilmeisesti koskaan aio vastata mitään tekemääni ilmoitukseen kadonneesta paketista koska vastaanottajanhan ei tarvitse tietää mistään mitään.
 
Tästä taisi tulla tosiaan oman kaksikymmenvuotisen nettitilaus historiani ensimmäinen kadonnut paketti. Nettikauppa postitti Saksasta uuden paketin joka viikossa perillä. Sain ohjeeksi kieltäytyä vastaanottamasta alkuperäistä pakettia jos se joskus minulle toimitetaan.

Posti ei ilmeisesti koskaan aio vastata mitään tekemääni ilmoitukseen kadonneesta paketista koska vastaanottajanhan ei tarvitse tietää mistään mitään.

Ei ne iteljoonit ala millekkään jos hukkaavat paketin ja vastaanaottaja-alamainen ottaa yhteyttä. Joskus R-kioskilla hukkasivat akun kun ehtivät jo saapumisilmoituksen sieltä lähettää. Olisin itse pyytänyt sen 8 euroa niiltä takaisin suoraan minulle vastaanottajana.

Posti vain vastasi ettei he ala millekkään vaan lähettäjänä olleen kiinalaisen eBay kauppiaan pitää tehdä itse se reklamaatio eikä vastaanottaja voi sitä tehdä. Kyselin että riittääkö kun reklamaation toimittaa teille kauppiaan yue-kiinanmurteella vai haluatteko sen reklamaation mandariinikiinaksi vai Shanghain alueen wu-kiinaksi, niin eivät vastanneet mitään. Kunnon mulukkuja koko sakki. :rage:
 
Ei ne iteljoonit ala millekkään jos hukkaavat paketin ja vastaanaottaja-alamainen ottaa yhteyttä. Joskus R-kioskilla hukkasivat akun kun ehtivät jo saapumisilmoituksen sieltä lähettää. Olisin itse pyytänyt sen 8 euroa niiltä takaisin suoraan minulle vastaanottajana.

Posti vain vastasi ettei he ala millekkään vaan lähettäjänä olleen kiinalaisen eBay kauppiaan pitää tehdä itse se reklamaatio eikä vastaanottaja voi sitä tehdä. Kyselin että riittääkö kun reklamaation toimittaa teille kauppiaan yue-kiinanmurteella vai haluatteko sen reklamaation mandariinikiinaksi vai Shanghain alueen wu-kiinaksi, niin eivät vastanneet mitään. Kunnon mulukkuja koko sakki. :rage:
Lähettäjän tulee tehdä reklamaatio omalle sopimuskumppanileen (paikalliselle postilleen), joka sitten voi tehdä valituksen eteenpäin Suomen Postille.

Ihan normaali käytäntö - koska ei vastaanottaja ole ostanut Postilta palvelua, ei hän siitä voi myöskään reklamoida.
 
Ei ne iteljoonit ala millekkään jos hukkaavat paketin ja vastaanaottaja-alamainen ottaa yhteyttä. Joskus R-kioskilla hukkasivat akun kun ehtivät jo saapumisilmoituksen sieltä lähettää. Olisin itse pyytänyt sen 8 euroa niiltä takaisin suoraan minulle vastaanottajana.

Luulitko oikeasti että he antaisi (ilmeisesti) tuotteen arvon sinulle takaisin siinä tiskillä ihan noin vain sen perusteella että pyysit heiltä 8 euroa?

Nuo korvauskäytännöt ovat noissa postin ja kuriirien toimituksissa vähän hankalia. Nykyinen käytäntöhän on se että lähettäjä (joka on siis se postin / kuriirin asiakas) voi reklamoida postia ja posti sitten maksaa paketin hukkuessa painon mukaan. Lähettäjä voi nykyään myös useissa vaihtoehtoissa vakuutta lähetyksen tietyn summan mukaan maksua vastaan.

Mikä olisi sitten se vaihtoehto? Varsinaisen arvon mukaan korvauksen maksaminen vähän hankalampaa. Jos tuohon mennään niin sitten posti tai kuriiri varmasti haluaa aika tarkkaan tietää että mitä kirjeissä ja paketeissa kulkee ja postimaksutkin menisi sitten varmasti sen mukaan. Olisiko tuollainen sitten parempi? Postilaatikot jäisi sitten historiaan sen samantien kun lähetykset käytännössä vaatii sen että näytät sisällön henkilölle tiskillä tjsp. Tai vaihtoehtoisesti se vakuutus olisi pakollisena. Vai mitä muuta ehdotatte?
 
Onkos tuossa helposti-koodissa joku erityinen viive, semmoisen luotuani? Ts. loin pakettiautomaatilla, eikä toiminut varttiin.
 
Onkos tuossa helposti-koodissa joku erityinen viive, semmoisen luotuani? Ts. loin pakettiautomaatilla, eikä toiminut varttiin.

On. Itselläkin moneen otteeseen ollut samaa. Asiamiespostin tyyppi sanoi että voi mennä puolikin tuntia luonnista, mutta lähempänä se taitaa varttia olla.
 
Nyt on kyllä posti hitaalla, CDONista tilasin pari leffaa, paketti lähti keskiviikkona ja olisin kuvitellut että viikonloppuna olisi kolahtanut luukkuun, lupasivat 1 - 3 pv toimitus CDONissa , alkaa mietittämään että onko se jäänyt sinne Jyväskylä-Joensuu akselilla johonkin pientareelle.
Sama kaverille, tilasi mobiilitukusta puhelimen suojakotelon ja olisi jo viime viikolla pitänyt tulla.

Jos olisi mahdollista käyttää muuta toimittajaa kuin Posti niin nykyään sen tekisin mutta kun ei kaikki kaupat tarjoa.
 
Niin, onko siis kyseessä oikeasti pakettilähetys vaiko kirjelähetys? Jos se lähetys on lähtenyt CDONilta keskiviikkona, niin milloin se on ollut manner-Suomessa Postille jätettynä? Torstaina-perjantaina? Siihen käsittelyaika 1-3 arkipäivää, jonka jälkeen toimitus. Postihan toimittaa ne asiakkaan ja heidän välisensä sopimuksen mukaisesti ja CDONin arvio sivuilla ei välttämättä tarkoita mitään varsinaisen toimitusajan osalta, sehän on vain aika milloin he saavat lähetyksen liikkeelle.
 
Niin, onko siis kyseessä oikeasti pakettilähetys vaiko kirjelähetys? Jos se lähetys on lähtenyt CDONilta keskiviikkona, niin milloin se on ollut manner-Suomessa Postille jätettynä? Torstaina-perjantaina? Siihen käsittelyaika 1-3 arkipäivää, jonka jälkeen toimitus. Postihan toimittaa ne asiakkaan ja heidän välisensä sopimuksen mukaisesti ja CDONin arvio sivuilla ei välttämättä tarkoita mitään varsinaisen toimitusajan osalta, sehän on vain aika milloin he saavat lähetyksen liikkeelle.
Kirjeenä taitavat tulla sekä oma että kaverin, sen verta vähän tavaraa. Paketit tuntuvat tulevan tosi nopeasti, Kiinan tavaran maahansaapumisilmoituksesta kesti 2 pv kun oli noudettavissa.
 
Eiköhän kirjeissä tule näkymään jatkossakin ns. kuoleva ala, lähetysten määrä vähenee niin radikaalisti, että se pitää jotenkin ylläpitää edes hieman kannattavana tai nollatuloksella, tämän seurauksena kuluttajakirjeiden jakoa pidennettiin neljään arkipäivään maaliskuusta alkaen aiemman kahden sijaan. Paketit ja rahti sitten tuo sitä fyrkkaa ja nämä logistiikkapalveluiden ohella tuovat jo yli puolet Postin liikevaihdosta. Kirjeiden määrä vähenee kaksinumeroisia prosenttilukuja per kvartaali, joten ei käy toimaria sinänsä kateeksi, joutuvat kikkailemaan todella, että tuo kirjepuoli ei kauheasti syö muiden tuomia euroja.

Saas nähdä milloin koko kirjepaska eriytetään täysin ja aloitetaan hallittu alasajo. Voisivat pikkuhiljaa pakottaa taloyhtiöt ottamaan ne lokerikot alas rappuihin ja hajaseuduilla hakisivat kirjeensä jostain asiamiespostista silloin kun huvittaa.
 
Työkkäri oli viime tiistaina laittanu työtarjouksen tulemaan ja tuli tänään ja huomenna viimenen hakupäivä :tup:
 
Amazon.de:sstä tullut tilailtua taas vaihteeksi tavaraa useamman lähetyksen verran. Tekstiviestejä tullut muutama, jossa kyselty, että haluanko paketin toimitettavan normaalisti, pakettiautomaattiin vai jätettäväksi oven taakse kuittaamatta. Pari pakettia mennyt suoraan postiin, ilman kuljetusyritystä kotia, mutta tänään sentään yritettiin jotakin..

Ovikello soi ja samaan aikaan kolahti postiluukku. Pomppasin heti sohvalta ylös ja laitoin paitaa päälle ja ovelle. Tuolloin kuulin jo, kun ulko-ovi aukaistiin (kerrostalon toinen kerros, kahdet raput maatasoon) ja hölmistyneenä ihmettelin ovella. Sitten kuuluu ulko-ovelta, että postista päivää, onko (asunnonnumero)? Sanoin, että juu ja postimies siihen, että hänellä olisi autossa paketti. Eipä siinä sitten muuta kuin kengät jalkaan ja hakemaan pakettia itse..

Enää ei siis riitä, että paketteja harvemmin koitetaan edes toimittaa, mutta jos ovella käydäänkin, niin siinä on noin 5 sekuntia aikaa juosta ovelle ennen kuin on liian myöhäistä :)
 
Nyt on kyllä posti hitaalla, CDONista tilasin pari leffaa, paketti lähti keskiviikkona ja olisin kuvitellut että viikonloppuna olisi kolahtanut luukkuun, lupasivat 1 - 3 pv toimitus CDONissa , alkaa mietittämään että onko se jäänyt sinne Jyväskylä-Joensuu akselilla johonkin pientareelle.
Sama kaverille, tilasi mobiilitukusta puhelimen suojakotelon ja olisi jo viime viikolla pitänyt tulla.

Jos olisi mahdollista käyttää muuta toimittajaa kuin Posti niin nykyään sen tekisin mutta kun ei kaikki kaupat tarjoa.
Kyllä siinä on aina aikalailla se viikko menny ennenku saapuu. Monesti ma-ti välillä lähettävät perjantaina julkastavat uutuus leffat jotka tilattu ennakkoon, niin ovat vasta seuraavan viikon maanantaina perillä ja joskus menny tiistaille ja sillon kun ei postia jaeta niin menee keskiviikolle... :(
 
Viime aikoina olen huomannut, että paketti lajitellaan ensin Tampereella, minkä jälkeen uutena vaiheena se kiertää Pirkkalan kautta. Tämä aiheuttaa päivän viiveen toimitukseen.
Ennen kotimaisista verkkokaupoista tilatut paketit ehtivät perille lähetystä seuraavaksi päiväksi, mutta nyt menee kaksi päivää.
 
Paitsi että ne paketit eivät oikeasti mene Pirkkalan kautta, vaikka seuranta niin näyttääkin.
 
CDON settiä postin kanssa D:

CDON: Posti on noutanut lähetyksen varastoltamme (Postitettu)
Posti: Lähetys ei ole vielä saapunut Postille (Kuka lie sen on sitten käynyt hakemassa :nb:)

Tästä mennyt jo 2 päivää D: ei ole tapahtunut mitään uutta, missähän kestää. Kyselyjä olen pistänyt molemmille, mutta kumpikaan ei näytä tietävän mitään, eli yhtä paljon kuin minä :D
 
Viimeksi muokattu:
postilla ilmeisesti ruuhkaa ulkomaanterminaalissa, kun joillain on kiinantavarat seissyt siellä kuukauden, ja pahalta näyttää munkin tilauksen kanssa. Tuli kiinasta suomeen 10.8-16.8 ja sen jälkeen onkin seissyt terminaalissa.

edit. just kun valitin, niin tämä olikin aamun jälkeen siirtynyt kuljetukseen jo nastolassa :lol:
 
Viimeksi muokattu:
CDON settiä postin kanssa D:

CDON: Posti on noutanut lähetyksen varastoltamme (Postitettu)
Posti: Lähetys ei ole vielä saapunut Postille (Kuka lie sen on sitten käynyt hakemassa :nb:)

Tästä mennyt jo 2 päivää D: ei ole tapahtunut mitään uutta, missähän kestää. Kyselyjä olen pistänyt molemmille, mutta kumpikaan ei näytä tietävän mitään, eli yhtä paljon kuin minä :D

Klo 15 aikaan päivittyi seuranta paketille, on nyt suomen puolella rekisteröity.
 
Itellä myös seisoi siellä terminaalissa ja sitten se lähti 35 kilometriä väärään paikkaan ja postin vastaus asiaan
Minä:sama kävi viime kerralakin kun oli tulossa ulkomailta kirjattu kirje ja meni poriin eka
Terhi:Ikävä kuulla, en osaa täältä vielä ottaa kantaa siihen että miksi näin että onkosiihen jokin syy vai onko vain huonoa tuuria ollut.
Minä:Siinä oli merkattu pori kohteeksi heti postin seurannan auettessa
 
Tilasin keskiviikkona verkkokauppa.comista tavaraa ja samaan aikaan australiasta yhden pikku tavaran. Toisella paketilla matkaa reilu 10km ja toinen tulee toiselta puolelta maapalloa ja näillä näkymin Australian loota on aikaisemmin kotiovella :rofl: Posti nyt lajitellut ja rekisteröinyt pakettia kohta 2 päivää

upload_2019-8-23_12-52-54.png


upload_2019-8-23_12-53-30.png
 
Minulla on lähetys ollut 20.7.2019 asti saapuneena "HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI" eikä ole sieltä liikkunut mihinkään.

Kysyin asiaa postin Chat palvelusta ja sain copypastella kuluttajasuojalain pykälät. Erikoista.
 
Tilasin keskiviikkona verkkokauppa.comista tavaraa ja samaan aikaan australiasta yhden pikku tavaran. Toisella paketilla matkaa reilu 10km ja toinen tulee toiselta puolelta maapalloa ja näillä näkymin Australian loota on aikaisemmin kotiovella :rofl: Posti nyt lajitellut ja rekisteröinyt pakettia kohta 2 päivää

upload_2019-8-23_12-52-54.png


upload_2019-8-23_12-53-30.png

Eihän sitä ole lajiteltu kuin kerran, lähetys menossa smarttiin, joten todennäköisesti boksit ovat täynnä, tai sekin on mahdollista, että sinulla kun on tuolla vaihtoehtoinen noutopiste, että sitä lähetystä ei vain ole keritty uudelleenlaputtamaan vielä, eli niihin tulee sen vaihtoehtoisen toimituspaikan osoitetiedot alkuperäisen päälle. Tuon vaihtoehtoisen toimituspaikan käyttö kannattaa huomioida, että se ei välttämättä tuo viivettä, mutta hyvin mahdollista, että vähintään yhden arkipäivän. Lähetyshän ikään kuin lajitellaan kahdesti, ensin sinne minne uudelleenohjattavat menevät, käsittelyn jälkeen uudestaan lajittelukoneelle, jotta ohjautuu sinne haluttuun paikkaan.

Ilman uudellenohjausta tuo olisi ollut jo eilen boksissa (jos tilaa).
 
Minulla on lähetys ollut 20.7.2019 asti saapuneena "HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI" eikä ole sieltä liikkunut mihinkään.

Kysyin asiaa postin Chat palvelusta ja sain copypastella kuluttajasuojalain pykälät. Erikoista.

Ei kait kovin erikoista, ota yhteyttä myyjätahoon/lähettäjään, jotta tämä voi reklamoida Postille. Vastaanottajahan ei ole sopimusteknisesti asiakas eikä sinänsä ole oikeutettu mihinkään korvauksiin myöhästymisestä, lähettäjä sen sijaan on.

Olen tämän tehnyt jonkun kerran rahtien kanssa, reklamointi myyjäyritykseen ja maininta, että lähetystä ja yhteydenottoa ei ole tullut toimitusehtojen mukaisesti, tämän perusteella myyjäyritys pystyy pyytämään rahtikulut itselleen takaisin ja ne poistuu samalla minun laskultani. Helppoa.
 
Tilasin kengät Amazon.de:stä tostaina 22.8., toimitustapana standarditoimitus. Ilmoitus lähetyksestä tuli perjantaina 23.8. ja paketti saapui kotiovelle tänään tiistaina 27.8. Suomen päässä toimituksen hoiti Posti. Olen tyytyväinen.
 
Pitääpä laittaa oikein positiivista palautetta, kun ongelmatilanne ratkesi niin näppärästi. Tilasin Saksan Amazonista sohvapöytään pinnijalat, jotka sitten lähetettiinkin hieman yllättäen matkaan Kiinasta. Sen verran eksoottinen seurantakoodi vaikutti olevan, että ei näkynyt postin pakettiseurannassa, mutta 17track löysi lähetyksen. Sieltä sitten katsoin, että paketti näköjään saapunut postitoimistoon, mutta saapumisilmoitusta ei ollut vielä ainakaan postiluukusta kolahtanut.

Toiveikkaana kävelin postiin ja koitin noutaa pakettia seurantakoodillani, mutta eihän se toiminut siinä päätteessä. Asiakaspalvelija kyllä otti numeron ylös ja lupasi soitella sitten jos/kun paketti löytyy. Kävelin siis takaisin kotiin ja päätin kokeilla onneani aspan kanssa. Selitin ongelmani Postin sivujen chättipalkissa ja pari minuuttia myöhemmin sain suomalaisen seurantakoodin, jolla nouto onnistui.
:kippis:
 
Monesti ongelmat tuntuu alkavan siinä vaiheessa kun aletaan lukemaan ongelmista. Kaikki paketit kuitenkin aina tulleet itselle.:smile:
 
Kävin nyt kurkkaamassa tuon aiemman mainitsemani pakettiautomaattilähetyksen, jota en kerennyt noutaa, poistin sen lähetystunnuksen omapostista silloin ja pistin sen tänään uudelleen sovellukseen:

"Lähetys on luovutettu vastaanottajalle.", no tiedän ainakin sen että todellakaan en ole noutanut sitä, saati vastaanottanut. Ryöstö pahimmassa tapauksessa?

Vai tuleeko tuo teksti genereettisesti kun posti käy sen noutamassa ja vie takaisin lähettäjälle?

Ja postiin ei saa yhteyttä mitenkään, soittamallakaan.

Edit: Nyt sain chatin toimimaan, heti aamusta. Odottelen vuoroani vielä.
 
Viimeksi muokattu:
Kävin nyt kurkkaamassa tuon aiemman mainitsemani pakettiautomaattilähetyksen, jota en kerennyt noutaa, poistin sen lähetystunnuksen omapostista silloin ja pistin sen tänään uudelleen sovellukseen:

"Lähetys on luovutettu vastaanottajalle.", no tiedän ainakin sen että todellakaan en ole noutanut sitä, saati vastaanottanut. Ryöstö pahimmassa tapauksessa?

Vai tuleeko tuo teksti genereettisesti kun posti käy sen noutamassa ja vie takaisin lähettäjälle?

Ja postiin ei saa yhteyttä mitenkään, soittamallakaan.

Edit: Nyt sain chatin toimimaan, heti aamusta. Odottelen vuoroani vielä.

Noniin! kyllä tämäkin asia selvisi kun postin chattia käytti. Kyse oli kuljettajan tekemästä ns. pienestä virheestä kun ilmeisesti kuitannut sen paketin sieltä automaatista, piti kuitata noutamattomana, mutta syystä x laittoi tuon luovutusmerkinnän. Aika hämäävä vain tuo tieto mikä oli tuolla lähetyksen seurannassa, kaikki kauhukuvat kävivät mielessä :/ Paketti tosiaan tällä hetkellä lähdössä takaisin lähettäjälle, eikä ole päätynyt vääriin käsiin.
 
Työkkäri oli viime tiistaina laittanu työtarjouksen tulemaan ja tuli tänään ja huomenna viimenen hakupäivä :tup:

Offihuomautus: hyvinhän se meni. Mulle kävi aikanaan näin: sain tiistaina postissa kirjeen, jossa kehotettiin hakemaan työpaikkaa, jonka hakuaika oli päättynyt edellisen viikon maanantaina, leiman mukaan kirje oli lähetetty edellisen viikon torstaina. Nohevana soitin saman tien (jonneille: tämä oli sitä aikaa kun posti saatettiin arkisin jakaa joka päivä ja joskus jopa ennen puoltapäivää mutta yleensä 14-15 välillä) työkkäriin, selitin tilanteen ja kysyin josko tarvitsee hakea paikkaa. Vastasivat että ei tarvitse ja pahoittelivat. Tulos: 3 kk karenssia kun en itse omin voimin älynnyt että puhelinsoiton lisäksi olisi pitänyt kirjallisesti perustella miksi ei ole hakenut paikkaa. Sitä ei vaan puhelimessa sanottu. Oma moka, en ymmärtänyt kysyä..
 
Tässä oma uusin kokemukseni. Pikakirje lähetetty Suomesta Yhdysvaltoihin Postin kautta:
letter-tracking-posti-usps-2019-08-28.png

Meren ylityksessä meni 4 viikkoa, varmaan soutuveneellä ylittäneet...
 
^ no tuohan nyt ei ole Postin käsissä miten ja minkä pisteiden kautta tavara liikkuu ulkomailla, mutta hitaasti on mennyt. :D

Tämä sen sijaan voi vaikuttaa nyt äkkiseltään ajateltuna pakettien käsittelyyn tästä viikosta alkaen: Posti alentaa noin 700 paketti- ja verkkokauppatyöntekijän pohjapalkkaa

Voisi nyt kuvitella, että tänään/huomenna vähän ulosmarsseja ja jatkuu syksyn mittaan mitä lähemmäksi marraskuu käy. Jännä sinänsä, että yhteen harvoista Postin hyvin tuottavista ja nopeiten lähetykset hoitavista yksiköistä tehdään askellus alaspäin eduissa. Olisi luullut, että ensin olisi poljettu paskaa kirjepuolta ja perusjakelua enemmän alaspäin. Noh, harvoinhan Postin johto on ihan kauhean hyvin kunnostautunut fiksuissa päätöksissä ja/tai olisi tunnettu reiluudestaan. :vihellys:
 
Miksi Posti lähettää tekstiviestin (Saksasta) saapuvasta paketista? Viestissä ehdotetaan kolmea eri pakettiautomaattia. Eipä ole ennen noita tullut, onko tuo joku uusi palvelu? Viestissä ei sanota mitä tapahtuu jos ei vastaa määräaikaan mennessä. Ilmeisesti menee paikalliseen postitoimipaikkaan?
 
Miksi ei lähettäisi jos se kerran heidän kauttaan sinulle toimitetaan? Yleensä jos viestiin ei vastaa, se toimitetaan lähetysehtojen mukaisesti.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 305
Viestejä
4 490 306
Jäsenet
74 193
Uusin jäsen
MetsänSankari

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom