Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kun siis ostat/maksat täällä postit etukäteen esim. Posti henkilöasiakkaille - Lähettämisen palvelut - Paketti kotimaahan^ missä kohtaa tuommoista kysytään? Tänään sain kaksi tuntia sitten viestin Amazonilta tulevasta lähetyksestä jossa mainitaan, että minulle on tulossa lähetys seuraavien päivien aikana, jos en ole paikalla se viedään läheiseen kauppaan (asiamiesposti).
Tämän lisäksi voin valita: a) lähetyksen saa jättää oven taaksen ilman kuittausta b) lähetys voidaan viedä automaattiin (jos se kokonsa puolesta on mahdollista).
Kun siis ostat/maksat täällä postit etukäteen esim. Posti henkilöasiakkaille - Lähettämisen palvelut - Paketti kotimaahan
Oma mielipide että nyt oli huonompi kokemus kun verrattuna viel kuukauden/pari sisällä selkeästi kysyttiin pakettiautomaattiin vai postiin haettavaks ihan suoriltaan ja nyt se ei kyselly ja meni suoraan postiin jaettavaks enkä nyt suoriltaan nähnyt pakettiautomaatti vaihtoehtoa.
Tai sit itse ihan hukassa nyt kun en saanu selvää... Noh koetetaan uusiks seuraavalla kerralla![]()
Hyvä huomio tuosta koosta. XXS ja vilkaisin nyt kolmannen kerran että sille pienimmälle ei anneta samanlaista valikkoa enään ja normi valikko oli sitä suuremmille..Jaa, kyllä minulla näkyi selvät vaihtoehdot. Minkä kokoista koitit lähettää? XXS-koko jaetaan suoraan laatikkoon/luukkuun joten siinä ei kysytä haluaako automaattiin.
Eikös CDON ole juurikin niitä joilla on varastoja siellä täällä pohjoismaita. Taitaa tulla suurimmaksi osaksi Ruotsista joten ei se Tanska nyt niin kaukana siitä ole.Tiedä nyt onko postin vaikko cdon:in päässä mutta sunnuntaina pistin pelistä tilausta sisään eikä tänäänkään ollu laatikossa vielä (ellei posti ole todella myöhässä).
Huvittaa kun tanskastakin tuli lyhyemmässä ajassa (ellei ne sieltä lennätä).
No onneks ei ole kuitenkaan mitään minkä takia vkl ois pilalla, pistää vain aina mietityttämään että onko hukkunu, joku pölliny tjsp.
Tiedä nyt onko postin vaikko cdon:in päässä mutta sunnuntaina pistin pelistä tilausta sisään eikä tänäänkään ollu laatikossa vielä (ellei posti ole todella myöhässä).
Siinäpä on työsarkaa tullivirkailijoillaKiinakrääsä vähenee kyllä jossain vaiheessa tulevan tulliuudistuksenkin vaikutuksesta. Siinä alkaa kaivaa hermoa kun selvityksen tekee jokaisesta EU/ETA:n ulkopuolisesta lähetyksestä, riippumatta sen arvosta.![]()
Tuo vaatisi muutoksia hieman enemmän että toimisi. Mitään muuta ei ehtisi jakaa kirjeiden lisäksi jos yhelle päivälle kaikki tungettais.Ihan hyvin voisivat säästää kuluja ja jakaa kirjeet kerran viikossa. Aivan turha tuote, mitä ihmettä ihminen tarvitsee useamman kerran viikossa jaetun kirjeen muodossa?
Kyllä on taas loistavaa palvelua postilta. Posti Pikkupaketti pitäisi jakaa postilaatikkoon, mutta täällä posti lähes poikkeuksetta ei viitsi vaan lähettää suoraan tekstiviestillä saapumisilmoituksen. Kun kysyin tästä, niin syynä oli että "jakaja ei jostain syystä ole ottanut pakettia mukaansa".
Siinäpä on työsarkaa tullivirkailijoilla
Tuo vaatisi muutoksia hieman enemmän että toimisi. Mitään muuta ei ehtisi jakaa kirjeiden lisäksi jos yhelle päivälle kaikki tungettais.
Aikamoista utopiaa. Kirjeethän siis tulee enimmäkseen valmiiksi lajiteltuina ns. jakelukopissa eli reitin alusta reitin loppuun ovat oikeassa järjestyksessä jakajaa varten. Yhden jakelupäivän mallissa pitäisi pähkäillä miten hoidetaan se, että kaikki kirjeet on oikeassa järjestyksessä yhdessä laatikkosetissä eikä niin, että pitäisi useammasta laatikosta yhtäaikaa jakaa mikä on erittäin hidasta. Kirjeiden manuaalinen lajittelu veisi todennäköisesti liikaa aikaa.Yhden jakopäivä/viikko -mallissa tietysti lisätään henkilökuntaa näille päiville ja vastaavasti otetaan pois työtunteja muilta päiviltä ja/tai siirretään porukkaa suorittamaan kasvusegmentin jakoja, eli paketteja. Lisäksi kun jako tapahtuisi suoraan alakerrassa olevaan lokerikkoon, on jakaminen per kerrostalo todella paljon nopeampaa kuin tällä hetkellä.
Minulle tuli juuri tällä viikolla "pikkupaketti" toimitus, postilaatikossa se nätisti lojui. Mutta tosiaan joskus voi todellakin käydä niin että voi jakajalta jäädä tavaraa kyydistä, pari kertaa on itsellä käynyt niin pikakirjeissä (jotka myös perusjakelun kanssa jaetaan postilootaan kuten nämä pikkupaketit yms, tietysti riippuu koosta), niin piti käydä postista hakemassa.Kyllä on taas loistavaa palvelua postilta. Posti Pikkupaketti pitäisi jakaa postilaatikkoon, mutta täällä posti lähes poikkeuksetta ei viitsi vaan lähettää suoraan tekstiviestillä saapumisilmoituksen. Kun kysyin tästä, niin syynä oli että "jakaja ei jostain syystä ole ottanut pakettia mukaansa".
^ missä terminaalissa? Ihan oikea paketti vaiko joku kiinan paskapienlähetys? Jos pienlähetys, niin eipä siihen luentoja yleensä tulekaan kuin seuraavan kerran Helsingin Postikeskuksessa jos sielläkään.
Posti kulkee (tai ainakin yrittää) ja niin edelleen...
No tänään piti yksi asiakaspalautus laittaa menemään takaisin ostopaikkaan ja tuli täysin uutena tietona, että nyt asiakkaan pitää tietää se sopimusnumero millä lähetys palautetaan. Eihän minulla sitä tietenkään ollut, kun aiemmin on riittänyt, että sanoo lähetyksen menevän tähän ja tähän firmaan niin se on sillä selvinnyt, mutta eipä toimi enää sekään.
Ei tietenkään toimi ilman tunnusta, mutta aiemmin minun asiakkaana ei ole sitä tunnusta tarvinnut tietää, kunhan sanon tiskillä, että paketti on menossa tänne firmaan palautuksena tai vaikka huoltoon niin sitten postitäti tai setä on kaivanut oikean sopimustunnuksen koneelta. Nyt ei enää onnistu vaan sinun asiakkaana pitää tietää se tunnus.Ei sen pidäkään toimia ilman sopimustunnusta vai meinaatko, että Posti ilmaiseksi kuljettaisi sen palautuksen? Vaikka se lähetys pääsisi eteenpäin toimipaikasta, pysähtyy se lajittelussa kunnes sille on se laskutettava sopimustunnus saatavilla.
Osalla firmoja on kymmeniä sopimustunnuksia eri palveluille. Fiksu jälleenmyyjä laittaa tämmöiset asiat jo valmiiksi ostajan tietoon, mahdollisesti jopa valmiiksi printatun palautusosoitekortin kera missä on tämä tieto jo siinä viivakoodissa.
onkohan mahdollista, postin omat tekstit kertoo.Jonkun pitäisi alkaa väsäämään ryhmäkannetta postille tällaisista.
Ja niistä räikemmistä tapauksista "asiakas ei ole kotona" vaikka todellakin on, ihan suoraan petoksena.
2019-03-03 12:46
FI, HELSINKI, Arrived in country
2019-03-01 13:55
FI, HELSINKI VANTAA, Flight landed in destination country
Pitäis olla ihan semmonen pätevän kokoinen paketti, ei mikään mini pussukka.
Ei sen pidäkään toimia ilman sopimustunnusta vai meinaatko, että Posti ilmaiseksi kuljettaisi sen palautuksen? Vaikka se lähetys pääsisi eteenpäin toimipaikasta, pysähtyy se lajittelussa kunnes sille on se laskutettava sopimustunnus saatavilla.
Osalla firmoja on kymmeniä sopimustunnuksia eri palveluille. Fiksu jälleenmyyjä laittaa tämmöiset asiat jo valmiiksi ostajan tietoon, mahdollisesti jopa valmiiksi printatun palautusosoitekortin kera missä on tämä tieto jo siinä viivakoodissa.
Heh, ja minulle täti sanoi, että viime kuussa on käytäntö muuttunut@vrmx Joo, tuo on muuttunut jo iät ja ajat sitten jos se asiamiesposti/toimipaikka on ollut tietoinen aiheesta. Sanoisin, että muutama vuosi ainakin.
onkohan mahdollista, postin omat tekstit kertoo.
"Posti jaetaan työpäivinä (ma-pe). Jaettavia tuotteita ovat kaikki kooltaan enintään 25 x 40 x 3 cm ja 2 kg painavat kirjeet ja lehdet. Jakeluun soveltumattomista lähetyksistä jätetään saapumisilmoitus."
Onko tuo joku kiinalaisten seuranta millä ei ole mitään tekemistä seurannan kanssa, laita tunnus postin sivulle niin näet.
Itse asiassa ei edes saa toimia noin, vaan on kysyttävä ensin palautusohjeet ja sen jälkeen toimittava ohjeiden mukaan.
"
Miten ostos perutaan
Sinun on yksiselitteisesti ilmoitettava myyjälle päätöksestäsi perua kauppa. Ei riitä, että pelkästään lähetät tuotteen takaisin. Myyjän on toimitettava sinulle peruuttamislomakemalli, jolla voit halutessasi ilmoittaa kaupan perumisesta. Lomakemallia ei ole kuitenkaan pakko käyttää. Voit ilmoittaa myyjälle kaupan perumisesta samalla kun palautat tuotteen (esimerkiksi liittämällä palauttamasi tuotteen mukaan saatekirjeen, lähettämällä sähköpostiviestin tai täyttämällä palautuslomakkeen verkossa).
Sinun on lähetettävä käyttämätön tuote takaisin myyjälle 14 päivän kuluessa siitä, kun olet ilmoittanut haluavasi perua kaupan.
Tietyt kauppiaat ottavat vastatakseen tuotteen palauttamiskustannukset. Heidän on kerrottava asiakkaalle (ennen tilauksen tekemistä), jos asiakas joutuu maksamaan palauttamiskustannukset. Jos myyjä ei ilmoita tätä, myyjän on maksettava nämä kustannukset. Sinun ei tarvitse maksaa sellaisia maksuja, joista sinulle ei ole kerrottu etukäteen.
Myyjän on annettava sinulle vähintään arvio suurikokoisten tavaroiden (kuten tilaa vievien kotitalouskoneiden tai huonekalujen) palautuskuluista. Sellaiset suurikokoiset tavarat, jotka on ostettu muualta kuin myymälästä (esim. postimyyntiluettelosta tai ovelta ovelle -myyjältä) ja toimitettu välittömästi, on kuitenkin haettava myyjän kustannuksella.
"
Kiinasta tullut paketti palautui postista kun en saanu minkäänmoista ilmoitusta kortilla/kirjeellä/sms että paketti oli saapunut, mitäs helvettiä?
Kiinasta tullut paketti palautui postista kun en saanu minkäänmoista ilmoitusta kortilla/kirjeellä/sms että paketti oli saapunut, mitäs helvettiä?
Onko kokemusta miten Postin kotiinkuljetus etenee, jos puhelinnumero on ollut väärä eikä toimituaikakysely ole tullut perille? Sain chatissä kyllä lisättyä puuttuvan numeron puhelinnumeroon, mutta näyttäisi silti jämähtäneen paikoilleen. Chatin kautta ei myöskään voi tilata uutta toimitusaikakyselyä.
Onko kokemusta miten Postin kotiinkuljetus etenee, jos puhelinnumero on ollut väärä eikä toimituaikakysely ole tullut perille? Sain chatissä kyllä lisättyä puuttuvan numeron puhelinnumeroon, mutta näyttäisi silti jämähtäneen paikoilleen. Chatin kautta ei myöskään voi tilata uutta toimitusaikakyselyä.
Kiinasta tullut paketti palautui postista kun en saanu minkäänmoista ilmoitusta kortilla/kirjeellä/sms että paketti oli saapunut, mitäs helvettiä?
Eipä tuota kovin innokkaasti korjata eikä edes tiedote kerro asiasta. Kai tuo sitten on uusi "omaisuus"...Eipä näy Postin seurannassa eri tapahtumien ja lisäpalveluiden tekstejä, ainoastaan ajat. Taisi taas joku päivitys mennä pieleen..?
Nyt näkyy Postin nettisivullakin.OmaPostissa näkyy kyllä normaalisti.
Mahtaako teillä olla sama ovikoodi eri rapuissa?
Sen verran vinkkinä, että ne soitot, jos palveluun kuuluvat, tehdään jo ennen jakelukierrokselle lähtöä, joten niiden odottaminen kotona, kun auto on pihalla, on melko hyödytöntä.
Toki joissakin tapauksissa kuskit myös "ylipalvelevat" eli soittavat vaikka se ei tuotteen palveluihin kuuluisikaan.
Ja jos nyt näin sattuu uudestaan käymään, niin rohkeasti vaan kirmaten sinne alaovelle henkkareiden kanssa.
Joo löysin tuon maininnan myös palautusluukusta eikä sitä meidän automaatissa ole. Ei taida edes se karttalistaus kertoa missä se on. Tuo webbisivu antaa kyllä helposti koodin sillä alkuperäisellä seurantatunnuksella. En sitten tiedä meneekö se ihan putkeen jos tuo kortti on jo printattuna ja lähetän sen sitten tuolla palautushelpostikoodilla. Ehkä vaan lähetän ja kokeilen.Jos kyseisestä Smartpostista (valkoinen) löytyy palautusluukku, niin voit tiputtaa uuden kortin pakettiin liimattuasi sinne.
Jos kyseessä on automaatti, josta ei löydy erillistä palautusluukkua, kokeile täältä:
Posti henkilöasiakkaille - Lähettäminen - Lähetyksen palauttaminen
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.