Tekstarien tulo on riippuvainen lähetyslajista, eli millä tuotteella lähetys on. Kotipaketeissa niitä ainakin tulee (entinen Ovelle 21 -tuote), Priority 14-tuotteissa niitä ei tule yleensä jos koskaan, en nyt muista onko ikinä tullut, mielestäni ei ja itselle tulee noin 100 eri lähetystä vuosittain.
Mahdollisuus lähetyksen jättämiseen ilman kuittausta on vain kotimaisissa lähetyksissä valittaessa lisäpalvelu, esim. DHL:n lähetykset muutetaan Suomen standardien mukaisiksi, niihin tulostuu uusi osoitekortti tuotteen, ja lähetyksen id-tunnisteen osalta. Joskus olen onnistunut tekemään muutoksia tähän kohtaan DHL:n järjestelmässä, ennen kuin lähetys on Suomessa, sieltä on voinut valita esim. lähetyksen jakelun toiseen osoitteeseen tai esim. valitsemaan juuri tuon, että voi jättää kuittaamatta. Osalla toimijoita voi myös jätättää paketin naapurille jos ei itse ole kotona.
Se onko OmaPostissa puhelinnumeroa vaiko ei, ei näy mitenkään tuossa tulostetussa uudessa osoitekortissa, se saa tietonsa siitä DHL:n toimittamasta tiedosta, aivan kuten muillakin ulkomaantoimijoilla, esim. Bringillä on aina ollut puhelinnumero mukana uudessa, Postin tulostamassa osoitekortissa. Nythän jotain järjestelmiä on ilmeisesti saatettu yhteensopiviksi, osa Bringeistä tulee ilman uutta osoitekorttia, samoin osa DHL:n lähetyksistä, esim. ZooPlus on siirtynyt käyttämään suoraan Posti-yhteensopivaa osoitekorttia.
Se, että kolme lähetystä tulee eri aikaan, on ihan normaalia. Riippuu ihan siitä miten ne ovat lähtöpaikassa pakattu rekkaan/merikonttiin, eli mihin aikaan kukin paketti tulee lajitelluksi ja kerkiää jatkokuljetuksiin.