Postin kulkemisen vaikeus

tombe0

Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
594
Katsotaan miten omalle paketille käy... Tänne Pieksämäelle kun aukesi tuo Prisma niin sinne tuli tuo posti uusi smartpost lokerikko jossa jokaisessa luukussa on se näppäinpadi. Pitihän se nyt sinne tilata paketti ihan siksi että pääsee testaan toimivuuden :)
 
Liittynyt
07.10.2017
Viestejä
102
Syksyllä tilasin Multitronicista ssd-aseman, tein tilauksen maanantai-aamuna, paketti oli seuraavana päivänä iltapäivästä noudettavissa pakettiautomaatista, joten ainakin tässä tapauksessa toimitus pelasi.


Ehkä kaikista nopein toimitus mitä on ikinä sattunut kohdalle oli muinoin ensimmäisen Oneplus luurin kanssa, perjantaina illalla tein tilauksen, niin maanantai-iltana Dhl:län kuski toimitti luurin kotiovelle, Briteissä taisi silloin päävarasto heillä sijaita.
 
Liittynyt
01.08.2017
Viestejä
2 743


voitaasyhdenkerranposti, ei tule tänääkään, huomenna sitten kenties, tai viimeistään perjantaina, tai sitten kyllä lol. Kiinan ali paketti.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
40
Täällä pääsi posti yllättämään positiivisesti tänään. Paketti postiin pohjoisella Pirkanmaalla (Mänttä-vilppula) eilen, luovutus Porvoossa tänään klo 11.29. Ja ihan normaali postiennakkopaketti kyseessä, ei mikään pika- tai kotiintoimitus.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 008
Pieni kysymys; "lähetys on lajiteltu" päivityksen jälkeen ei kai tulli enää nappaile pikakirjeitä, eihän? Tuli vahingoissa tilattua Zenniltä moninkertaisesti tullirajan ylittävällä summalla ja vasta nyt muistin koko tullirajan olemassaolon :oops:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
346


voitaasyhdenkerranposti, ei tule tänääkään, huomenna sitten kenties, tai viimeistään perjantaina, tai sitten kyllä lol. Kiinan ali paketti.
Tuohan on aika nopea kiinapaketiksi. Voi kai tuo tänäänkin saapua, vai kävikö jo Posteljooni?

Pieni kysymys; "lähetys on lajiteltu" päivityksen jälkeen ei kai tulli enää nappaile pikakirjeitä, eihän? Tuli vahingoissa tilattua Zenniltä moninkertaisesti tullirajan ylittävällä summalla ja vasta nyt muistin koko tullirajan olemassaolon :oops:
Ei ainakaan jos se lajittelu on jossain muualla kuin ulkomaanterminaalissa tai tullissa
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
162
Onko Suomessa yhtäkään verkkokauppaa jotka oikeasti saisi samana päivänä lähtemään tuotteen (jos aamulla tilaa)? Työskentelen tukkupuolella IT hommissa ja me esimerkiksi lupaamme klo 15 asti tulevat tilaukset vielä samana päivänä toimitukseen.

Jimm's - ei lähteny 2 päivässä
Verkkokauppa.com - tilasin toissa iltana ja ei ainakaan eilen saanut lähtemään
Gigantti - paketti ei lähde 2 päivässä ja lisäksi tulee Ruotsista

Kaikki ylläolevat on koitettu tämän kuukauden aikana ja ilmeisesti sitten työhistoriani takia oletan että nämä lähtisi ''heti''. Mikä ihme firmoissa on ettei paketteja saada lähtemään? Onko jotakin firmaa joka pystyisi kyseiseen palveluun koska ainakin itse haluan saada ostokseni mahdollisimman nopeasti perille.
onhan noita. parhaat kokemukset pakettien lähtemisestä on kyllä us-parts/finn-am jo 90-luvulta,aina aamulla soittaessa jos osa oli varastossa se oli illalla jo kädessäni, matkahuollolla 300km päähän.
 
Liittynyt
23.12.2018
Viestejä
39
Muutamaan muulla alalla törmännyt mutta tosiaan tietotekniikkaan liittyviä verkkokauppoja. :)
 
Liittynyt
01.08.2017
Viestejä
2 743
Niin tässä on alin paketti joka tuli viime viikolla, tätä voi postin käsittelyn perusteella sanoa jopa nopeaksi

 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
346
Niin tässä on alin paketti joka tuli viime viikolla, tätä voi postin käsittelyn perusteella sanoa jopa nopeaksi

tämä aika nopea todellakin mutta ei taida olla mikään hinnat alkaen lähetys kun on toimitettu ihan kotia asti seurannan kanssa? Paljon näissä on postimaksun osuus. Omissa paketeissa on mennyt viikkoja / kuukausia.
 
Liittynyt
01.08.2017
Viestejä
2 743
tämä aika nopea todellakin mutta ei taida olla mikään hinnat alkaen lähetys kun on toimitettu ihan kotia asti seurannan kanssa? Paljon näissä on postimaksun osuus. Omissa paketeissa on mennyt viikkoja / kuukausia.
Alissa kukaan mitään postimaksuja maksa D: aina tilannut ilmaisilla posteilla.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 008
Sitten alissa on toki niitä jotka ilmoittaa halvan hinnan ja "piilottaa" postimaksuihin hintaa. Onneks on noita scriptejä jolla saa lajiteltua nämäkin järkevästi hakutuloksissa.

Nämä SP FI-lähetykset on välillä aika outoja seurattavia (tilaus oli tehty 14.1 ja 23.1 luulin paketin olevan Vantaalla. Ei ollut.):
fi.JPG
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
346
Nämä SP FI-lähetykset on välillä aika outoja seurattavia (tilaus oli tehty 14.1 ja 23.1 luulin paketin olevan Vantaalla. Ei ollut.):
Joo rekisteröintimerkintä voi olla myös sähköinen rekisteröinti. Ja tuossahan lukee että ei ole saapunut postille.
 
Liittynyt
20.09.2017
Viestejä
250
Kyllä taas tuli todistettua etten käytä Postia jollei ole ihan pakko. Tilasin Elisalta uuden tabletin ja maksoin 2€ ylimääräistä toimitusmaksua kun sillä luvattiin paketti pikana postiin yhden arkipäivän aikana. Tein tilauksen siis edellisenä iltana. Elisan osalta homma meni hyvin. Paketti oli postissa 7 aamulla. Sen jälkeen näin.

Laitoin Elisan asiakaspalveluun viestiä. Kerroin tietäväni, että vika ei todennäköisesti ole heidän vaan postin, sain silti hyvityksenä kokonaan toimituskulut. Noh, päivä ja euro sinne tai tänne mutta periaatteesta. Sitten paketti on tänään toisenakin kuljetuspäivänä jumissa jossain teillä tietämättömillä. Lisäpalveluissakin lukee "saman päivän jakelu". Postille en enää jaksa narista kun ei sieltä mitään järkevää ole ikinä vastattu/korvattu.

On se saatana kumma, että herran vuonna 2019 saada pakettia Vantaalta Vantaalle "pikana" kahdessa päivässä. Jollain UPSilla tulee Kaliforniasta kolmella eri lentokoneella ja viidellä eri rekalla 2 päivässä postilaatikkoon asti. En minä väitä että nämä kaksi olisivat samoissa asetelmissa, mutta Posti ei saisi luvata noita toimitusaikoja kun ei niitä pysty toteuttamaan. Varsinkaan lisämaksusta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 203
Onko tuo Posti pikkupaketti joku extrahidas vaihtoehto vai onko minulla vain ollut huonoa tuuria? Kaksi kertaa olen tuolla vaihtoehdolla tilannut, ja molemmilla kerroilla paketti on maannut viikon Tampereen lajittelussa. Nytkin odotan pakettia joka oli perjantaiaamuna rekisteröity Tampereella.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
346
Kyllä taas tuli todistettua etten käytä Postia jollei ole ihan pakko. Tilasin Elisalta uuden tabletin ja maksoin 2€ ylimääräistä toimitusmaksua kun sillä luvattiin paketti pikana postiin yhden arkipäivän aikana. Tein tilauksen siis edellisenä iltana. Elisan osalta homma meni hyvin. Paketti oli postissa 7 aamulla. Sen jälkeen näin.
Huono tuuri käynyt tuon paketin kanssa. Olisikohan lumitilanne hankaloittanut pakettien toimitusta? Mutta mitäs meinasit oikeasti käyttää Postin asemasta? Matkahuoltokin osaa joissakin tapauksissa hautoa paketteja päivätolkulla ja kuriireilla on sitten kuriirien hinnat. Ja Postnordilla taitaa mennä jakeluun saamiseen 2-3 päivää ilman että olisi edes ongelmaa.

Onko tuo Posti pikkupaketti joku extrahidas vaihtoehto vai onko minulla vain ollut huonoa tuuria? Kaksi kertaa olen tuolla vaihtoehdolla tilannut, ja molemmilla kerroilla paketti on maannut viikon Tampereen lajittelussa. Nytkin odotan pakettia joka oli perjantaiaamuna rekisteröity Tampereella.
Tuo on jokin uusi vaihtoehto paketille joka jaetaan kotiin, mutta siinä on seuranta. Aika nopea se minulle on ollut (1-3 arkipäivää). Ei niiden pitäisi lajittelukeskuksessa maata, ellei ole jotain ongelmaa.
 
Liittynyt
01.08.2017
Viestejä
2 743
Noin, nyt pakettia kuljetetaan minulle päin :)

27 päivä suomen puolella, lajittelu 29 päivä, ja nyt 31 päivä tulossa minulle.
 

tombe0

Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
594
Valostore.fi ainakin toimii nopeasti :) Eilen tilattu tavaraa ennen klo14 ja postin ilmoitus tuli pikkusta ennen klo16 että tavara istuu lokerossa odottamassa.

Että semmoinen ~25 tuntia välillä Oulu - Pieksämäki.
 

DonX

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
290
Kuka ihme kuljettaa Suomessa S.F. Express paketit ? Ei soittoa, ei lappua jätetty !




aaaaaposti.JPG
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
192
Onko tuo screenshot 17trackista? Lukeeko missään, onko lähetykselle toista seurantanumeroa? Esim kauppapaikan tilauksessa tai onko meiliin tullut toista seurantanumeroa?

Miltä täällä näyttää?

Track & Trace
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
346
^ Tuossa ei näyttäisi näkyvän ollenkaan tuota eilisen tapahtuma. Ilmeisesti tuo 17track(?) sitten kaivaa sen jostain muusta seurannasta. 17track pitäisi minusta näyttää se vastaanottaja, mutta "Suomi" tekstin alla mutta ei sitä tuosta näy. Saisikohan sen jotenkin kaivettua sieltä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
192
Eilisen tapahtuma voi myös olla (väärällä selityksellä) se, että paketti on vasta annettu täkäläiselle kuriirille tai sitten koko eilinen tapahtuma on hutilaukaus. Tuota samaa erheellisistä delivery failed-selitettä on joskus minunkin lähetyksillä ollut. Odottelisin vielä alkuviikkoon ja jos ei mitään kuulu, myyjään yhteyttä
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
999
Se taitaa olla paikallisessa Postissa ja postin mukana on tulossa lappu/ilmoitus suurikokoisesta lähetyksestä. Tuohan ei ole mikään pikalähetys joka ovelle tuotaisiin.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 076
Se taitaa olla paikallisessa Postissa ja postin mukana on tulossa lappu/ilmoitus suurikokoisesta lähetyksestä. Tuohan ei ole mikään pikalähetys joka ovelle tuotaisiin.
Joskus nuo menee aika eri tahdissa kuin oikeasti. Itsellä lähettäjällä oli tieto että 15 pvä saapunut suomeen, oikea aika oli 31 pvä.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
999
Joskus nuo menee aika eri tahdissa kuin oikeasti. Itsellä lähettäjällä oli tieto että 15 pvä saapunut suomeen, oikea aika oli 31 pvä.
Joo, joillain postifirmoilla tuo "Suomi" taitaa tulla seurantamerkintään jo silloin kun lähetys on jossain Euroopan jakelukeskuksessa laitettu Suomeen menevään postikonttiin...
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
701
Kävi perinteisesti. Neljään mennessä olis ollut paketti tulossa saksasta. Varasin koko päivän sille että olisin paikalla tänään kun saapuu. Muksu piti ainoastaan viedä tarhaan, eli olin 15min pois aamulla niin sinä aikana käynyt sit oven takana. :D :D :D
 
Liittynyt
01.08.2017
Viestejä
2 743
Kävi perinteisesti. Neljään mennessä olis ollut paketti tulossa saksasta. Varasin koko päivän sille että olisin paikalla tänään kun saapuu. Muksu piti ainoastaan viedä tarhaan, eli olin 15min pois aamulla niin sinä aikana käynyt sit oven takana. :D :D :D
Jeps, perinteiset.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
170
Onko kenelläkään kokemusta nopeudesta/kuka hoitaa jakelun Suomen puolella, kun paketti on lähetetty Puolan postilla? Seurannan mukaan paketti on lähtenyt Puolasta jo yli viikko sitten, eikä ainakaan Postin seurannassa näy vielä mitään. Eikä myöskään toista seurantakoodia löydy, ainakaan Puolan postin seurannasta.

 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Mikä päivä tänään on? Ainiin, tiistai jolloin postia jaeta.

Täällä tulee jo toisen kerran vähään aikaan postia tiistaina, kun ovat jättäneet maanantain kokonaan väliin.

Melko luotettava lafka nykyisellään.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
346
Ainakin tuo 17track sanoo Posti ellet ole itse valinnut. Eiköhän se sieltä tule. Kansainvälisissä lähetyksissä voi mennä parikin viikkoa kun rekalla tulee. Voi olla myös että ovat laittaneet Postissa oman seurantanumerom ja ei tuo alkuperäinen ei toimi.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
170
Joo, automaattisesti se postia ehdottaa. Yleensä nuo euroopasta lähetetyt paketit ovat saapuneet parissa päivässä suomeen, mutta pitää silti vielä odotella.
 

Lawidoh

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
367
Onko kenelläkään kokemusta nopeudesta/kuka hoitaa jakelun Suomen puolella, kun paketti on lähetetty Puolan postilla? Seurannan mukaan paketti on lähtenyt Puolasta jo yli viikko sitten, eikä ainakaan Postin seurannassa näy vielä mitään. Eikä myöskään toista seurantakoodia löydy, ainakaan Puolan postin seurannasta.


ei nyt ihan tuorein tapaus ole enään, mutta viimeksi kun tuli kirjattu paketti puolasta niin 8 päivän päästä lähetyksestä oli noudettavissa, tuossakin oli viikonloppu välissä. postiin tuli ja ilmestyi omapostiin kun oli saapunut suomeen.
 

TSN

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
492
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
219
Ei nyt varsinaisesti liity Postiin, mutta tässä threadissa on ennenkin ollut vastaavista puljuista keskustelua.

Postnordilta paketti tulossa kotiintuontina, jota ei ilmeisesti voi siirtää toimitettavaksi 50 m päähän asunnostani sijaitsevaan K-kauppaan (jossa on Postnord-logot). Kotiintuonnin aikahaarukaksi annettiin 5-6 tuntia, joka on aivan utopistinen aika odotella paketin saapuvan kotiin. Tämän vuoksi minun pitää kesken työpäivän ajaa 20 kilometria paketin noutamiseksi. En voinut valita paketin tilaamiselle noutoa, vaan tuli lähettäjällä tuolla palvelutasolla. Lisäksi puljuun ehdotetaan otettavan yhteyttä Facebookin tai Twitterin yksityisviestillä, koska näin saa palvelua nopeiten. Mitä hel...?
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 130
Ei nyt varsinaisesti liity Postiin, mutta tässä threadissa on ennenkin ollut vastaavista puljuista keskustelua.

Postnordilta paketti tulossa kotiintuontina, jota ei ilmeisesti voi siirtää toimitettavaksi 50 m päähän asunnostani sijaitsevaan K-kauppaan (jossa on Postnord-logot). Kotiintuonnin aikahaarukaksi annettiin 5-6 tuntia, joka on aivan utopistinen aika odotella paketin saapuvan kotiin. Tämän vuoksi minun pitää kesken työpäivän ajaa 20 kilometria paketin noutamiseksi. En voinut valita paketin tilaamiselle noutoa, vaan tuli lähettäjällä tuolla palvelutasolla. Lisäksi puljuun ehdotetaan otettavan yhteyttä Facebookin tai Twitterin yksityisviestillä, koska näin saa palvelua nopeiten. Mitä hel...?
Jos sulla on PostNordin varsinainen terminaali lähellä (PostNord - Toimipisteet ja terminaalit), niin itse olen saanut tuollaiset paketit noudettavaksi sieltä kun olen laittanut siihen toimitusaikavalintasivun lisätietokenttään "noudan terminaalista, ei kotiinkuljetusta". Asiakaspalvelustakin saa toki sovittua tuon noudon terminaalista.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 770
Sain tänään joulukortin. Siis helmikuussa. Ja aivan eri ihmiselle osoitettu, joka asuu jossain aivan toisella puolella kaupunkia eikä osoitteessa ole mitään samankaltaistakaan. Millä ihmeen arvalla tuo on päätetty minulle jakaa. Ymmärtäisin, jos olisi jostain lehden välistä löytynyt tms. Ihan oli tullut vain tuo ja yksi kirjekuori.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 752
Sain tänään joulukortin. Siis helmikuussa. Ja aivan eri ihmiselle osoitettu, joka asuu jossain aivan toisella puolella kaupunkia eikä osoitteessa ole mitään samankaltaistakaan. Millä ihmeen arvalla tuo on päätetty minulle jakaa. Ymmärtäisin, jos olisi jostain lehden välistä löytynyt tms. Ihan oli tullut vain tuo ja yksi kirjekuori.
Pistät postin kirjelaatikkoon, ja matka jatkuu. Löytää ehkä perille joskus.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 976
Viestejä
4 208 314
Jäsenet
70 998
Uusin jäsen
TuomasP99

Hinta.fi

Ylös Bottom