Postin kulkemisen vaikeus

Onko kenelläkään tietoa meneekö S-kokoiseen smartpost laatikkoon sentin liian korkea paketti, (12cm) mitoiksi ilmoitetaan s-paketille 11cm korkeudeksi, onko nää mitotettu just eikä melkeen? Eli voisko sielä olla sentin verran ilmaa, vai laitanko suosista vaan seuraavan koon laatikkoon?
 
Onko kenelläkään tietoa meneekö S-kokoiseen smartpost laatikkoon sentin liian korkea paketti, (12cm) mitoiksi ilmoitetaan s-paketille 11cm korkeudeksi, onko nää mitotettu just eikä melkeen? Eli voisko sielä olla sentin verran ilmaa, vai laitanko suosista vaan seuraavan koon laatikkoon?
Ei mene. Ne laatikko koot on just jämptejä. En edes tiedä miten sen laatikon saisi ulos sieltä jos olisi just mitoissa.
 
Ei mene. Ne laatikko koot on just jämptejä. En edes tiedä miten sen laatikon saisi ulos sieltä jos olisi just mitoissa.
Itsellä on kerran tullut just mitoissa pelkästään korkeudelta oleva paketti ja voin todeta, että sen saa sieltä ulos todella huonosti. Puolen tunnin säädön jälkeen piti tehdä paketin kylkeen reikä, kun ei sitä muuten sieltä saanut mitenkään edes ujuttamalla työkalujen kanssa, kun lokerossa oli ihan minimaalinen kynnys. Onneksi kaupan aspassa oli sen verran järeät työkalut, että reikä pahvipakettiin syntyi suosiolla ja mitään sisällä ei hajonnut.
 
Signaporesta Helsinkiin 47 tuntia, tänään paketti ollut helsingin postissa kohta tasan 6 vrk.

Tullasin paketin vartissa tulli-ilmoituksen tulosta s-postiin ja sen jälkeen paketille tuli merkintä eteenpäin siirrosta. prkl.
 
Omat kokemukset dhl express paketista, lähtöpaikka Tallinna—>puola—>saksa—>suomi—>vaasa, 21h tais mennä, toki tästä sitten meni vielä 6h että paketti tuotiin ovelle, mutta silti tuo vauhti oli kyllä aika kova. :)
 
Omat kokemukset dhl express paketista, lähtöpaikka Tallinna—>puola—>saksa—>suomi—>vaasa, 21h tais mennä, toki tästä sitten meni vielä 6h että paketti tuotiin ovelle, mutta silti tuo vauhti oli kyllä aika kova. :)

Eikö Tallinnasta olisi suorempaankin päässyt Suomeen?
 
Kaveri laitto paketin postiin 13.2., saapumisilmoituskirje oli tullut kai 18.2 (olin viikon reissussa) ja siinä luki että paketti säilytetään vain 22.2 asti. Kirjeessä luki että aikaa voidaan pidentää lisämaksusta postin nettisivuilla. Menin 25.2 kumminkin postiin koska pakettiseurannan mukaan paketti olisi vielä siellä, ja niinhän se oli eikä kukaan edes kinunnut lisämaksua "ylimääräisestä" (saako se olla edes noin lyhyt?!) säilytyksestä.

Oulun keskustan postihan on nykyään äärimmäisen huonolla paikalla Raksilan Citymarketin sisäänkäynnin yhteydessä. Siinä on VAIN KAKSI asiakaspalvelupistettä entisen viiden sijaan ja sama pieni tila jaetaan veikkauspisteen, 4 kpl rahapelien ja kauppaan menijöiden kanssa. Hirvittävä häröpallohan siinä aina on ja kauppaan kävelijät saavat väistellä seisoskelijoita, penkkejä on vain yksi n. 120cm pitkä.

Positiivisena asiana silti sanottava että tällä kertaa palvelupisteiden takaa tuli yksi rivakka omatoiminen naistyöntekijä jonottajien sekaan kyselemään paketin hakijoita, joten asiakaspalvelupisteitä oli tavallaan kolme ja homma nopeutui huomattavasti.
 
Tein 5 Helmikuuta tilauksen fitnesstukulle, josta he postittivat paketin esimerkillisesti jo seuraavana päivä 6 Helmikuuta, noh kyseinen paketti ei ole vieläkään tullut ja laitoin fitnesstukulle viestiä asiasta, niin kuulema posti on onnistunut hävittämään koko fitnesstukun lavan jonnekkin, että en ole vissiinkään ainoa joka odottelee tilaustaan..

Noh taloyhtiö sentään sai hommattua meille oman smartpost automaatin kerrostaloon, muuta eipä tuosta paljoa iloa ole jos paketin saapumisessa menee kuukausi.
Laittelin eilen viestiä fitnesstukulle, että onko paketista kuulunut mitään, niin nyt oli paketti löytynyt jostain viikonlopun aikana ja nyt näyttäisi olevan huomenna tulossa perille ellei johonkin häviä matkalla..

Nooh fitnesstukku kuitenkin hyvitti 10€ tästä, niin ei kovin paha mieli sentään jäänyt, huomioiden että tilauksen arvo on noin 80€, josta tuossakin on varmaan puolet alea, koska aletuotteet ja alekoodit.:D
 
Perjantaina tuli tullilta ilmotus että.pitäisi maksaa tullimaksu jenkeistä tulleista kuulokkeista. Maksoin pois ja päivän mittaan meni tullipostiin 01530 Vantaa. Siellä on ollut perjantaista klo 16:00 saakka ja mitään ei tapahdu. Kieltämättä vituttaa. Ei voi olla niin vaikeaa...
 
Perjantaina tuli tullilta ilmotus että.pitäisi maksaa tullimaksu jenkeistä tulleista kuulokkeista. Maksoin pois ja päivän mittaan meni tullipostiin 01530 Vantaa. Siellä on ollut perjantaista klo 16:00 saakka ja mitään ei tapahdu. Kieltämättä vituttaa. Ei voi olla niin vaikeaa...
3-4 päivää voi hyvinki mennä, jos sitten ruuhkaa tai muuta niin pari päivää sinne tänne, eiköhän kuitenki perjantaihin mennessä jotakin ole kuitenkin tapahtunut.
 
3-4 päivää voi hyvinki mennä, jos sitten ruuhkaa tai muuta niin pari päivää sinne tänne, eiköhän kuitenki perjantaihin mennessä jotakin ole kuitenkin tapahtunut.
Jaahas selvisi kysymällä että seissyt jo postissa eilisestä. Ei vaan tuossa alkuperäisessä seurantakoodissa näkynyt tietoa. Noo huomenna voi sitten hakea.
 
onko off-topic, mutten löytänyt parempaa lankaa.

Posti: Verkkokaupparalli Kiinasta Suomeen hyytyi

Posti: Verkkokaupparalli Kiinasta Suomeen hyytyi
Postitse Kiinasta tulevien verkkokauppalähetysten määrä putosi lähes yhdeksällä prosentilla. Taustalla on Postin mukaan se, että Kiinan postin Suomelle maksamat korvaukset ovat nousseet.

Suomessa Posti on aiemmin kertonut, että pakettiralli on aiheuttanut sille miljoonien eurojen tappiot vuodessa. Vuonna 2018 ja tämän vuoden alussa päätemaksut ovat kuitenkin Finnen mukaan nousseet ”kymmeniä prosentteja” .

”Se on tervehdyttänyt markkinaa erittäin hyvin. Pääosa Kiinan liikenteestä on jo Postille kannattavaa.”

ESIMERKIKSI alle kolmisenttiset, suoraan postiluukkuun toimitettavat kirjelähetykset tuottavat Postille jo voittoa. Niitä on lähetyksistä noin puolet. Paksummat paketit on noudettava postitoimipaikoista, ja niiden säilyttäminen käy kalliimmaksi.


Finne ei kommentoi, kuinka kannattavaa tai tappiollista Kiinan-liikenne on Postille kokonaisuutena.

”Olemme huomattavasti paremmassa tilanteessa kuin pari vuotta sitten, mutta kyllä meillä töitä vielä riittää. Uskon, että tulevaisuudessa saadaan koko homma kannattavaksi.”
 
Kiinakrääsä vähenee kyllä jossain vaiheessa tulevan tulliuudistuksenkin vaikutuksesta. Siinä alkaa kaivaa hermoa kun selvityksen tekee jokaisesta EU/ETA:n ulkopuolisesta lähetyksestä, riippumatta sen arvosta. :eek::lol:
 
Tästä päivästä lähtien kirjeet kulkee 4 työpäivän kuluessa ja plus merkillä voit seurata kun posti ei tee mitään sille kirjeelle. Onkohan tästä seuraava uudistus sitten että hakekaa itse kirjeenne asiamiespostista.
 
Ihan hyvin voisivat säästää kuluja ja jakaa kirjeet kerran viikossa. Aivan turha tuote, mitä ihmettä ihminen tarvitsee useamman kerran viikossa jaetun kirjeen muodossa? Laskut tulee sähköpostiin ja verkkopankkiin, aikakausilehtiä ei enää tilaa kukaan, tai noh, niiden levikki on 1950 -luvun tasolla. Sanomalehdet vielä kuuluvat seuraavaksi kuolevan sukupolven tapoihin, sen jälkeen niiden myynti romahtaa massiivisesti.

Kerrostaloihin voisi pakottaa lokerot katutason tasalle, että niitä ei jaettaisi koteihin vaan kuten muuallakin maailmassa, lokeroihin. Omakotitalo- ja rivitaloalueilla sama homma, pakotuksella keskitetyt laatikostot josta posti haetaan itse (monessa on jo). Harvaseudut ovat ongelma, niillä asuminen on oma valinta ja siihen pitäisi olla itsestään selvää, että ihan kaikkia palveluja ei saa samalla tasolla ja nopeudella mitä tiheämpään asutuilla alueilla.

Vaatii toki postilain muutoksia, mutta tarvittavia muutoksia jotta hommassa olisi mitään järkeä.
 
Ihanaa kun ovat muuttaneet paketti palveluaan sekavammaksi omasta mielestä kun aikaisemmin se kysyi selvästi että pakettiautomaattiin vai postiin. Nyt se menee suoraan postiin vain. Ei valintaa enään. Ihanaa.
 
^ missä kohtaa tuommoista kysytään? Tänään sain kaksi tuntia sitten viestin Amazonilta tulevasta lähetyksestä jossa mainitaan, että minulle on tulossa lähetys seuraavien päivien aikana, jos en ole paikalla se viedään läheiseen kauppaan (asiamiesposti).

Tämän lisäksi voin valita: a) lähetyksen saa jättää oven taaksen ilman kuittausta b) lähetys voidaan viedä automaattiin (jos se kokonsa puolesta on mahdollista).
 
^ missä kohtaa tuommoista kysytään? Tänään sain kaksi tuntia sitten viestin Amazonilta tulevasta lähetyksestä jossa mainitaan, että minulle on tulossa lähetys seuraavien päivien aikana, jos en ole paikalla se viedään läheiseen kauppaan (asiamiesposti).

Tämän lisäksi voin valita: a) lähetyksen saa jättää oven taaksen ilman kuittausta b) lähetys voidaan viedä automaattiin (jos se kokonsa puolesta on mahdollista).
Kun siis ostat/maksat täällä postit etukäteen esim. Posti henkilöasiakkaille - Lähettämisen palvelut - Paketti kotimaahan

Oma mielipide että nyt oli huonompi kokemus kun verrattuna viel kuukauden/pari sisällä selkeästi kysyttiin pakettiautomaattiin vai postiin haettavaks ihan suoriltaan ja nyt se ei kyselly ja meni suoraan postiin jaettavaks enkä nyt suoriltaan nähnyt pakettiautomaatti vaihtoehtoa.


Tai sit itse ihan hukassa nyt kun en saanu selvää... Noh koetetaan uusiks seuraavalla kerralla :facepalm:
 
Tiedä nyt onko postin vaikko cdon:in päässä mutta sunnuntaina pistin pelistä tilausta sisään eikä tänäänkään ollu laatikossa vielä (ellei posti ole todella myöhässä).
Huvittaa kun tanskastakin tuli lyhyemmässä ajassa (ellei ne sieltä lennätä).
No onneks ei ole kuitenkaan mitään minkä takia vkl ois pilalla, pistää vain aina mietityttämään että onko hukkunu, joku pölliny tjsp.
 
Kun siis ostat/maksat täällä postit etukäteen esim. Posti henkilöasiakkaille - Lähettämisen palvelut - Paketti kotimaahan

Oma mielipide että nyt oli huonompi kokemus kun verrattuna viel kuukauden/pari sisällä selkeästi kysyttiin pakettiautomaattiin vai postiin haettavaks ihan suoriltaan ja nyt se ei kyselly ja meni suoraan postiin jaettavaks enkä nyt suoriltaan nähnyt pakettiautomaatti vaihtoehtoa.


Tai sit itse ihan hukassa nyt kun en saanu selvää... Noh koetetaan uusiks seuraavalla kerralla :facepalm:

Jaa, kyllä minulla näkyi selvät vaihtoehdot. Minkä kokoista koitit lähettää? XXS-koko jaetaan suoraan laatikkoon/luukkuun joten siinä ei kysytä haluaako automaattiin.
 
Jaa, kyllä minulla näkyi selvät vaihtoehdot. Minkä kokoista koitit lähettää? XXS-koko jaetaan suoraan laatikkoon/luukkuun joten siinä ei kysytä haluaako automaattiin.
Hyvä huomio tuosta koosta. XXS ja vilkaisin nyt kolmannen kerran että sille pienimmälle ei anneta samanlaista valikkoa enään ja normi valikko oli sitä suuremmille..
 
Tiedä nyt onko postin vaikko cdon:in päässä mutta sunnuntaina pistin pelistä tilausta sisään eikä tänäänkään ollu laatikossa vielä (ellei posti ole todella myöhässä).
Huvittaa kun tanskastakin tuli lyhyemmässä ajassa (ellei ne sieltä lennätä).
No onneks ei ole kuitenkaan mitään minkä takia vkl ois pilalla, pistää vain aina mietityttämään että onko hukkunu, joku pölliny tjsp.
Eikös CDON ole juurikin niitä joilla on varastoja siellä täällä pohjoismaita. Taitaa tulla suurimmaksi osaksi Ruotsista joten ei se Tanska nyt niin kaukana siitä ole.
 
Tiedä nyt onko postin vaikko cdon:in päässä mutta sunnuntaina pistin pelistä tilausta sisään eikä tänäänkään ollu laatikossa vielä (ellei posti ole todella myöhässä).

Itsellä kestää aina Cdonista sellaisen viikon tai puolitoista tavaroiden saapuminen. Ne lähtee jostain Ruotsista mitä ilmeisemmin liikkeelle jollain kohtalaisen low priority meiningillä ja saapuvat tänne kun Sven tai Göran jaksaa ne autoon pistää.

Nyt viime aikoina itse Postin toimintaan sen vertaa palautetta, että on toiminut hyvin. Pakettitoimitukset ovat jotenkin hiton ripeästi tulleet perille. Esim. "Kentonecin" eli Kaalimadon paketti -> tilaus torstaina -> perjantaina perillä. Yksi paketti Tampereelta sama juttu, aamulla lähtenyt ja iltapäivällä saapunut jo asiamiespostiin K-Marketin yhteyteen. UPS:n kotiinkuljetuspaketit myöskin saapuneet Postin työntekijän kautta kotiovelle normaalin jakelun yhteydessä. Täytyy olla tyytyväinen.
 
Kyllä on taas loistavaa palvelua postilta. Posti Pikkupaketti pitäisi jakaa postilaatikkoon, mutta täällä posti lähes poikkeuksetta ei viitsi vaan lähettää suoraan tekstiviestillä saapumisilmoituksen. Kun kysyin tästä, niin syynä oli että "jakaja ei jostain syystä ole ottanut pakettia mukaansa".
 
Kiinakrääsä vähenee kyllä jossain vaiheessa tulevan tulliuudistuksenkin vaikutuksesta. Siinä alkaa kaivaa hermoa kun selvityksen tekee jokaisesta EU/ETA:n ulkopuolisesta lähetyksestä, riippumatta sen arvosta. :eek::lol:
Siinäpä on työsarkaa tullivirkailijoilla

Ihan hyvin voisivat säästää kuluja ja jakaa kirjeet kerran viikossa. Aivan turha tuote, mitä ihmettä ihminen tarvitsee useamman kerran viikossa jaetun kirjeen muodossa?
Tuo vaatisi muutoksia hieman enemmän että toimisi. Mitään muuta ei ehtisi jakaa kirjeiden lisäksi jos yhelle päivälle kaikki tungettais.
 
Kyllä on taas loistavaa palvelua postilta. Posti Pikkupaketti pitäisi jakaa postilaatikkoon, mutta täällä posti lähes poikkeuksetta ei viitsi vaan lähettää suoraan tekstiviestillä saapumisilmoituksen. Kun kysyin tästä, niin syynä oli että "jakaja ei jostain syystä ole ottanut pakettia mukaansa".

Jonkun pitäisi alkaa väsäämään ryhmäkannetta postille tällaisista.

Ja niistä räikemmistä tapauksista "asiakas ei ole kotona" vaikka todellakin on, ihan suoraan petoksena.
 
Siinäpä on työsarkaa tullivirkailijoilla


Tuo vaatisi muutoksia hieman enemmän että toimisi. Mitään muuta ei ehtisi jakaa kirjeiden lisäksi jos yhelle päivälle kaikki tungettais.

Ei se tullivirkailijoiden työtä kauheasti lisää, lähetykset vain eivät liiku ennenkuin vastaanottaja tekee selvityksen. Joka tapauksessa on tuloillaan, ehkä jo 2020 (aikataulu on elänyt hieman).

Yhden jakopäivä/viikko -mallissa tietysti lisätään henkilökuntaa näille päiville ja vastaavasti otetaan pois työtunteja muilta päiviltä ja/tai siirretään porukkaa suorittamaan kasvusegmentin jakoja, eli paketteja. Lisäksi kun jako tapahtuisi suoraan alakerrassa olevaan lokerikkoon, on jakaminen per kerrostalo todella paljon nopeampaa kuin tällä hetkellä.
 
Yhden jakopäivä/viikko -mallissa tietysti lisätään henkilökuntaa näille päiville ja vastaavasti otetaan pois työtunteja muilta päiviltä ja/tai siirretään porukkaa suorittamaan kasvusegmentin jakoja, eli paketteja. Lisäksi kun jako tapahtuisi suoraan alakerrassa olevaan lokerikkoon, on jakaminen per kerrostalo todella paljon nopeampaa kuin tällä hetkellä.
Aikamoista utopiaa. Kirjeethän siis tulee enimmäkseen valmiiksi lajiteltuina ns. jakelukopissa eli reitin alusta reitin loppuun ovat oikeassa järjestyksessä jakajaa varten. Yhden jakelupäivän mallissa pitäisi pähkäillä miten hoidetaan se, että kaikki kirjeet on oikeassa järjestyksessä yhdessä laatikkosetissä eikä niin, että pitäisi useammasta laatikosta yhtäaikaa jakaa mikä on erittäin hidasta. Kirjeiden manuaalinen lajittelu veisi todennäköisesti liikaa aikaa.

En tiedä mikä tilanne isommissa jakelukeskuksissa on, mutta pienemmissä voi olla henkilöstöä sen verran vähän että käytännössä ylitöillä hoidetaan jatkuvasti postien jako. Eihän siihen tietenkään ole pakko suostua.
 
Ilmeisesti helsingin suunnalla jtn pieniä viivästyksiä nois toiminnois, kun kyselin postin chatissa noista mun toimituksista, muttei tapahtunut mitään eilen, ensi viikkoon sitten.

Kyllä on taas loistavaa palvelua postilta. Posti Pikkupaketti pitäisi jakaa postilaatikkoon, mutta täällä posti lähes poikkeuksetta ei viitsi vaan lähettää suoraan tekstiviestillä saapumisilmoituksen. Kun kysyin tästä, niin syynä oli että "jakaja ei jostain syystä ole ottanut pakettia mukaansa".
Minulle tuli juuri tällä viikolla "pikkupaketti" toimitus, postilaatikossa se nätisti lojui. Mutta tosiaan joskus voi todellakin käydä niin että voi jakajalta jäädä tavaraa kyydistä, pari kertaa on itsellä käynyt niin pikakirjeissä (jotka myös perusjakelun kanssa jaetaan postilootaan kuten nämä pikkupaketit yms, tietysti riippuu koosta), niin piti käydä postista hakemassa.
 
Viimeksi muokattu:
Minulle Pikkupaketti tuli torstaina puolituntia-tunnin varsinaiset postin. Ilmeisesti oli unohtunut ensimmäisellä kierroksella jakaa. Eli ei jotain vaikeuksia lajittelun janssa tai muuten ei vielä ihan hallussa noiden jako. Muutenkin oli postin jako poikkeuksellisen myöhään seitsemän-hahdeksan aikaan illalla.
 
EDIT

#1

14674387.jpg


#2 (aika vähän päivittynyt tuolla seurannassa nuo tiedot)

14674385.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Jätin Jimmsin rma-paketin postiin klo 06:21 eilen. Tänään klo 08 jälkeen oltiin paketti luovutettu vastaanottajalle. Kerrankin tavara liikkuu nopeasti _b
 
Itsellä nyt kiinanpaketti on seisonut kohta 4 päivää paikallaan terminaalissa.

Saapunut Lauantaina terminaaliin ja ei ole siitä mihinkään seurannan mukaan liikkunut :I
 
^ missä terminaalissa? Ihan oikea paketti vaiko joku kiinan paskapienlähetys? Jos pienlähetys, niin eipä siihen luentoja yleensä tulekaan kuin seuraavan kerran Helsingin Postikeskuksessa jos sielläkään.
 
^ missä terminaalissa? Ihan oikea paketti vaiko joku kiinan paskapienlähetys? Jos pienlähetys, niin eipä siihen luentoja yleensä tulekaan kuin seuraavan kerran Helsingin Postikeskuksessa jos sielläkään.


2019-03-03 12:46

FI, HELSINKI, Arrived in country

2019-03-01 13:55
FI, HELSINKI VANTAA, Flight landed in destination country


Pitäis olla ihan semmonen pätevän kokoinen paketti, ei mikään mini pussukka.
 
Posti kulkee (tai ainakin yrittää) ja niin edelleen...

No tänään piti yksi asiakaspalautus laittaa menemään takaisin ostopaikkaan ja tuli täysin uutena tietona, että nyt asiakkaan pitää tietää se sopimusnumero millä lähetys palautetaan. Eihän minulla sitä tietenkään ollut, kun aiemmin on riittänyt, että sanoo lähetyksen menevän tähän ja tähän firmaan niin se on sillä selvinnyt, mutta eipä toimi enää sekään.
 
Posti kulkee (tai ainakin yrittää) ja niin edelleen...

No tänään piti yksi asiakaspalautus laittaa menemään takaisin ostopaikkaan ja tuli täysin uutena tietona, että nyt asiakkaan pitää tietää se sopimusnumero millä lähetys palautetaan. Eihän minulla sitä tietenkään ollut, kun aiemmin on riittänyt, että sanoo lähetyksen menevän tähän ja tähän firmaan niin se on sillä selvinnyt, mutta eipä toimi enää sekään.

Ei sen pidäkään toimia ilman sopimustunnusta vai meinaatko, että Posti ilmaiseksi kuljettaisi sen palautuksen? Vaikka se lähetys pääsisi eteenpäin toimipaikasta, pysähtyy se lajittelussa kunnes sille on se laskutettava sopimustunnus saatavilla.

Osalla firmoja on kymmeniä sopimustunnuksia eri palveluille. Fiksu jälleenmyyjä laittaa tämmöiset asiat jo valmiiksi ostajan tietoon, mahdollisesti jopa valmiiksi printatun palautusosoitekortin kera missä on tämä tieto jo siinä viivakoodissa.
 
Ei sen pidäkään toimia ilman sopimustunnusta vai meinaatko, että Posti ilmaiseksi kuljettaisi sen palautuksen? Vaikka se lähetys pääsisi eteenpäin toimipaikasta, pysähtyy se lajittelussa kunnes sille on se laskutettava sopimustunnus saatavilla.

Osalla firmoja on kymmeniä sopimustunnuksia eri palveluille. Fiksu jälleenmyyjä laittaa tämmöiset asiat jo valmiiksi ostajan tietoon, mahdollisesti jopa valmiiksi printatun palautusosoitekortin kera missä on tämä tieto jo siinä viivakoodissa.
Ei tietenkään toimi ilman tunnusta, mutta aiemmin minun asiakkaana ei ole sitä tunnusta tarvinnut tietää, kunhan sanon tiskillä, että paketti on menossa tänne firmaan palautuksena tai vaikka huoltoon niin sitten postitäti tai setä on kaivanut oikean sopimustunnuksen koneelta. Nyt ei enää onnistu vaan sinun asiakkaana pitää tietää se tunnus.
 
Jonkun pitäisi alkaa väsäämään ryhmäkannetta postille tällaisista.

Ja niistä räikemmistä tapauksista "asiakas ei ole kotona" vaikka todellakin on, ihan suoraan petoksena.
onkohan mahdollista, postin omat tekstit kertoo.
"Posti jaetaan työpäivinä (ma-pe). Jaettavia tuotteita ovat kaikki kooltaan enintään 25 x 40 x 3 cm ja 2 kg painavat kirjeet ja lehdet. Jakeluun soveltumattomista lähetyksistä jätetään saapumisilmoitus."
2019-03-03 12:46

FI, HELSINKI, Arrived in country

2019-03-01 13:55
FI, HELSINKI VANTAA, Flight landed in destination country


Pitäis olla ihan semmonen pätevän kokoinen paketti, ei mikään mini pussukka.

Onko tuo joku kiinalaisten seuranta millä ei ole mitään tekemistä seurannan kanssa, laita tunnus postin sivulle niin näet.


Ei sen pidäkään toimia ilman sopimustunnusta vai meinaatko, että Posti ilmaiseksi kuljettaisi sen palautuksen? Vaikka se lähetys pääsisi eteenpäin toimipaikasta, pysähtyy se lajittelussa kunnes sille on se laskutettava sopimustunnus saatavilla.

Osalla firmoja on kymmeniä sopimustunnuksia eri palveluille. Fiksu jälleenmyyjä laittaa tämmöiset asiat jo valmiiksi ostajan tietoon, mahdollisesti jopa valmiiksi printatun palautusosoitekortin kera missä on tämä tieto jo siinä viivakoodissa.

Itse asiassa ei edes saa toimia noin, vaan on kysyttävä ensin palautusohjeet ja sen jälkeen toimittava ohjeiden mukaan.

"
Miten ostos perutaan
Sinun on yksiselitteisesti ilmoitettava myyjälle päätöksestäsi perua kauppa. Ei riitä, että pelkästään lähetät tuotteen takaisin. Myyjän on toimitettava sinulle peruuttamislomakemalli, jolla voit halutessasi ilmoittaa kaupan perumisesta. Lomakemallia ei ole kuitenkaan pakko käyttää. Voit ilmoittaa myyjälle kaupan perumisesta samalla kun palautat tuotteen (esimerkiksi liittämällä palauttamasi tuotteen mukaan saatekirjeen, lähettämällä sähköpostiviestin tai täyttämällä palautuslomakkeen verkossa).

Sinun on lähetettävä käyttämätön tuote takaisin myyjälle 14 päivän kuluessa siitä, kun olet ilmoittanut haluavasi perua kaupan.

Tietyt kauppiaat ottavat vastatakseen tuotteen palauttamiskustannukset. Heidän on kerrottava asiakkaalle (ennen tilauksen tekemistä), jos asiakas joutuu maksamaan palauttamiskustannukset. Jos myyjä ei ilmoita tätä, myyjän on maksettava nämä kustannukset. Sinun ei tarvitse maksaa sellaisia maksuja, joista sinulle ei ole kerrottu etukäteen.

Myyjän on annettava sinulle vähintään arvio suurikokoisten tavaroiden (kuten tilaa vievien kotitalouskoneiden tai huonekalujen) palautuskuluista. Sellaiset suurikokoiset tavarat, jotka on ostettu muualta kuin myymälästä (esim. postimyyntiluettelosta tai ovelta ovelle -myyjältä) ja toimitettu välittömästi, on kuitenkin haettava myyjän kustannuksella.
"
 
Viimeksi muokattu:
@vrmx Joo, tuo on muuttunut jo iät ja ajat sitten jos se asiamiesposti/toimipaikka on ollut tietoinen aiheesta. Sanoisin, että muutama vuosi ainakin. Mutta kuten todettua, ilman tunnusta se ei mene perille ja osalla firmoja on kymmeniäkin eri sopimustunnuksia, se tiskin mummeli tuskin osaa arpoa oikeaa -> niinpä on loogisinta, että asiakas pyytää myyjältä sen oikean koodin.

Eli fiksu jälleenmyyjä hoitaa nämä asiat jo etukäteen siihen lähetyslistaan/tilausvahvistukseen minkä asiakas saa. Myyjä hyötyy lähinnä tästä siitä, että asiakkaan ei tarvitse erikseen selvitellä asiaa + saa palautuksen nopeammin itselleen kun sitä ei tarvitse selvitellä ennen toimitusta.
 
@vrmx Joo, tuo on muuttunut jo iät ja ajat sitten jos se asiamiesposti/toimipaikka on ollut tietoinen aiheesta. Sanoisin, että muutama vuosi ainakin.
Heh, ja minulle täti sanoi, että viime kuussa on käytäntö muuttunut :D No ehkä näissä on sitten ollut jotain paikallisia eroja ja nyt vasta on täälläkin omassa postipisteessä muuttunut, mutta en tosiaan ole tähän mennessä koskaan itse ilmoittanut sopimustunnusta joten siitä ihmettely :)

Ja olin tosiaan 10 vuotta itsekin töissä tuossa puljussa vaikkakin aivan eri toiminnoissa joten jotain näkemystä asioista on, mutta aivan varmasti on ehtinyt käytännöt muuttumaan monesti jo sen jälkeen.
 
No en ihmettele jos tiskillä olevien mummojen mielestä vasta nyt muuttunut, kyllä ilman sopparia olleet on ohjattu jo vuosikaudet sivuun selvitettäväksi. Omakin asiamiesposti oli ihan ihmeissään kun sanoin, että tarvitsee sopparin palautukseen, ei kuulemma tarvinnut. Merkitsin sen kuitenkin kun viimein antoi lähetyksen takaisin, että ei tule turhaa viivettä palautuksen suhteen. :D
 
onkohan mahdollista, postin omat tekstit kertoo.
"Posti jaetaan työpäivinä (ma-pe). Jaettavia tuotteita ovat kaikki kooltaan enintään 25 x 40 x 3 cm ja 2 kg painavat kirjeet ja lehdet. Jakeluun soveltumattomista lähetyksistä jätetään saapumisilmoitus."


Onko tuo joku kiinalaisten seuranta millä ei ole mitään tekemistä seurannan kanssa, laita tunnus postin sivulle niin näet.




Itse asiassa ei edes saa toimia noin, vaan on kysyttävä ensin palautusohjeet ja sen jälkeen toimittava ohjeiden mukaan.

"
Miten ostos perutaan
Sinun on yksiselitteisesti ilmoitettava myyjälle päätöksestäsi perua kauppa. Ei riitä, että pelkästään lähetät tuotteen takaisin. Myyjän on toimitettava sinulle peruuttamislomakemalli, jolla voit halutessasi ilmoittaa kaupan perumisesta. Lomakemallia ei ole kuitenkaan pakko käyttää. Voit ilmoittaa myyjälle kaupan perumisesta samalla kun palautat tuotteen (esimerkiksi liittämällä palauttamasi tuotteen mukaan saatekirjeen, lähettämällä sähköpostiviestin tai täyttämällä palautuslomakkeen verkossa).

Sinun on lähetettävä käyttämätön tuote takaisin myyjälle 14 päivän kuluessa siitä, kun olet ilmoittanut haluavasi perua kaupan.

Tietyt kauppiaat ottavat vastatakseen tuotteen palauttamiskustannukset. Heidän on kerrottava asiakkaalle (ennen tilauksen tekemistä), jos asiakas joutuu maksamaan palauttamiskustannukset. Jos myyjä ei ilmoita tätä, myyjän on maksettava nämä kustannukset. Sinun ei tarvitse maksaa sellaisia maksuja, joista sinulle ei ole kerrottu etukäteen.

Myyjän on annettava sinulle vähintään arvio suurikokoisten tavaroiden (kuten tilaa vievien kotitalouskoneiden tai huonekalujen) palautuskuluista. Sellaiset suurikokoiset tavarat, jotka on ostettu muualta kuin myymälästä (esim. postimyyntiluettelosta tai ovelta ovelle -myyjältä) ja toimitettu välittömästi, on kuitenkin haettava myyjän kustannuksella.
"

Ei ole vielä postinkaan seurannassa :I
 
Kiinasta tullut paketti palautui postista kun en saanu minkäänmoista ilmoitusta kortilla/kirjeellä/sms että paketti oli saapunut, mitäs helvettiä?
 
Kiinasta tullut paketti palautui postista kun en saanu minkäänmoista ilmoitusta kortilla/kirjeellä/sms että paketti oli saapunut, mitäs helvettiä?

Tuppaa tapahtumaan, pakettia ei ikinä ole löyty järjestelmään tai kortti hukkunut tms.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 182
Viestejä
4 485 135
Jäsenet
74 179
Uusin jäsen
Flere-Imsaho

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom