Postin kulkemisen vaikeus

Ihan hyvin voisivat säästää kuluja ja jakaa kirjeet kerran viikossa. Aivan turha tuote, mitä ihmettä ihminen tarvitsee useamman kerran viikossa jaetun kirjeen muodossa? Laskut tulee sähköpostiin ja verkkopankkiin, aikakausilehtiä ei enää tilaa kukaan, tai noh, niiden levikki on 1950 -luvun tasolla. Sanomalehdet vielä kuuluvat seuraavaksi kuolevan sukupolven tapoihin, sen jälkeen niiden myynti romahtaa massiivisesti.

Kerrostaloihin voisi pakottaa lokerot katutason tasalle, että niitä ei jaettaisi koteihin vaan kuten muuallakin maailmassa, lokeroihin. Omakotitalo- ja rivitaloalueilla sama homma, pakotuksella keskitetyt laatikostot josta posti haetaan itse (monessa on jo). Harvaseudut ovat ongelma, niillä asuminen on oma valinta ja siihen pitäisi olla itsestään selvää, että ihan kaikkia palveluja ei saa samalla tasolla ja nopeudella mitä tiheämpään asutuilla alueilla.

Vaatii toki postilain muutoksia, mutta tarvittavia muutoksia jotta hommassa olisi mitään järkeä.
 
Ihanaa kun ovat muuttaneet paketti palveluaan sekavammaksi omasta mielestä kun aikaisemmin se kysyi selvästi että pakettiautomaattiin vai postiin. Nyt se menee suoraan postiin vain. Ei valintaa enään. Ihanaa.
 
^ missä kohtaa tuommoista kysytään? Tänään sain kaksi tuntia sitten viestin Amazonilta tulevasta lähetyksestä jossa mainitaan, että minulle on tulossa lähetys seuraavien päivien aikana, jos en ole paikalla se viedään läheiseen kauppaan (asiamiesposti).

Tämän lisäksi voin valita: a) lähetyksen saa jättää oven taaksen ilman kuittausta b) lähetys voidaan viedä automaattiin (jos se kokonsa puolesta on mahdollista).
 
^ missä kohtaa tuommoista kysytään? Tänään sain kaksi tuntia sitten viestin Amazonilta tulevasta lähetyksestä jossa mainitaan, että minulle on tulossa lähetys seuraavien päivien aikana, jos en ole paikalla se viedään läheiseen kauppaan (asiamiesposti).

Tämän lisäksi voin valita: a) lähetyksen saa jättää oven taaksen ilman kuittausta b) lähetys voidaan viedä automaattiin (jos se kokonsa puolesta on mahdollista).
Kun siis ostat/maksat täällä postit etukäteen esim. Posti henkilöasiakkaille - Lähettämisen palvelut - Paketti kotimaahan

Oma mielipide että nyt oli huonompi kokemus kun verrattuna viel kuukauden/pari sisällä selkeästi kysyttiin pakettiautomaattiin vai postiin haettavaks ihan suoriltaan ja nyt se ei kyselly ja meni suoraan postiin jaettavaks enkä nyt suoriltaan nähnyt pakettiautomaatti vaihtoehtoa.


Tai sit itse ihan hukassa nyt kun en saanu selvää... Noh koetetaan uusiks seuraavalla kerralla :facepalm:
 
Tiedä nyt onko postin vaikko cdon:in päässä mutta sunnuntaina pistin pelistä tilausta sisään eikä tänäänkään ollu laatikossa vielä (ellei posti ole todella myöhässä).
Huvittaa kun tanskastakin tuli lyhyemmässä ajassa (ellei ne sieltä lennätä).
No onneks ei ole kuitenkaan mitään minkä takia vkl ois pilalla, pistää vain aina mietityttämään että onko hukkunu, joku pölliny tjsp.
 
Kun siis ostat/maksat täällä postit etukäteen esim. Posti henkilöasiakkaille - Lähettämisen palvelut - Paketti kotimaahan

Oma mielipide että nyt oli huonompi kokemus kun verrattuna viel kuukauden/pari sisällä selkeästi kysyttiin pakettiautomaattiin vai postiin haettavaks ihan suoriltaan ja nyt se ei kyselly ja meni suoraan postiin jaettavaks enkä nyt suoriltaan nähnyt pakettiautomaatti vaihtoehtoa.


Tai sit itse ihan hukassa nyt kun en saanu selvää... Noh koetetaan uusiks seuraavalla kerralla :facepalm:

Jaa, kyllä minulla näkyi selvät vaihtoehdot. Minkä kokoista koitit lähettää? XXS-koko jaetaan suoraan laatikkoon/luukkuun joten siinä ei kysytä haluaako automaattiin.
 
Jaa, kyllä minulla näkyi selvät vaihtoehdot. Minkä kokoista koitit lähettää? XXS-koko jaetaan suoraan laatikkoon/luukkuun joten siinä ei kysytä haluaako automaattiin.
Hyvä huomio tuosta koosta. XXS ja vilkaisin nyt kolmannen kerran että sille pienimmälle ei anneta samanlaista valikkoa enään ja normi valikko oli sitä suuremmille..
 
Tiedä nyt onko postin vaikko cdon:in päässä mutta sunnuntaina pistin pelistä tilausta sisään eikä tänäänkään ollu laatikossa vielä (ellei posti ole todella myöhässä).
Huvittaa kun tanskastakin tuli lyhyemmässä ajassa (ellei ne sieltä lennätä).
No onneks ei ole kuitenkaan mitään minkä takia vkl ois pilalla, pistää vain aina mietityttämään että onko hukkunu, joku pölliny tjsp.
Eikös CDON ole juurikin niitä joilla on varastoja siellä täällä pohjoismaita. Taitaa tulla suurimmaksi osaksi Ruotsista joten ei se Tanska nyt niin kaukana siitä ole.
 
Tiedä nyt onko postin vaikko cdon:in päässä mutta sunnuntaina pistin pelistä tilausta sisään eikä tänäänkään ollu laatikossa vielä (ellei posti ole todella myöhässä).

Itsellä kestää aina Cdonista sellaisen viikon tai puolitoista tavaroiden saapuminen. Ne lähtee jostain Ruotsista mitä ilmeisemmin liikkeelle jollain kohtalaisen low priority meiningillä ja saapuvat tänne kun Sven tai Göran jaksaa ne autoon pistää.

Nyt viime aikoina itse Postin toimintaan sen vertaa palautetta, että on toiminut hyvin. Pakettitoimitukset ovat jotenkin hiton ripeästi tulleet perille. Esim. "Kentonecin" eli Kaalimadon paketti -> tilaus torstaina -> perjantaina perillä. Yksi paketti Tampereelta sama juttu, aamulla lähtenyt ja iltapäivällä saapunut jo asiamiespostiin K-Marketin yhteyteen. UPS:n kotiinkuljetuspaketit myöskin saapuneet Postin työntekijän kautta kotiovelle normaalin jakelun yhteydessä. Täytyy olla tyytyväinen.
 
Kyllä on taas loistavaa palvelua postilta. Posti Pikkupaketti pitäisi jakaa postilaatikkoon, mutta täällä posti lähes poikkeuksetta ei viitsi vaan lähettää suoraan tekstiviestillä saapumisilmoituksen. Kun kysyin tästä, niin syynä oli että "jakaja ei jostain syystä ole ottanut pakettia mukaansa".
 
Kiinakrääsä vähenee kyllä jossain vaiheessa tulevan tulliuudistuksenkin vaikutuksesta. Siinä alkaa kaivaa hermoa kun selvityksen tekee jokaisesta EU/ETA:n ulkopuolisesta lähetyksestä, riippumatta sen arvosta. :eek::lol:
Siinäpä on työsarkaa tullivirkailijoilla

Ihan hyvin voisivat säästää kuluja ja jakaa kirjeet kerran viikossa. Aivan turha tuote, mitä ihmettä ihminen tarvitsee useamman kerran viikossa jaetun kirjeen muodossa?
Tuo vaatisi muutoksia hieman enemmän että toimisi. Mitään muuta ei ehtisi jakaa kirjeiden lisäksi jos yhelle päivälle kaikki tungettais.
 
Kyllä on taas loistavaa palvelua postilta. Posti Pikkupaketti pitäisi jakaa postilaatikkoon, mutta täällä posti lähes poikkeuksetta ei viitsi vaan lähettää suoraan tekstiviestillä saapumisilmoituksen. Kun kysyin tästä, niin syynä oli että "jakaja ei jostain syystä ole ottanut pakettia mukaansa".

Jonkun pitäisi alkaa väsäämään ryhmäkannetta postille tällaisista.

Ja niistä räikemmistä tapauksista "asiakas ei ole kotona" vaikka todellakin on, ihan suoraan petoksena.
 
Siinäpä on työsarkaa tullivirkailijoilla


Tuo vaatisi muutoksia hieman enemmän että toimisi. Mitään muuta ei ehtisi jakaa kirjeiden lisäksi jos yhelle päivälle kaikki tungettais.

Ei se tullivirkailijoiden työtä kauheasti lisää, lähetykset vain eivät liiku ennenkuin vastaanottaja tekee selvityksen. Joka tapauksessa on tuloillaan, ehkä jo 2020 (aikataulu on elänyt hieman).

Yhden jakopäivä/viikko -mallissa tietysti lisätään henkilökuntaa näille päiville ja vastaavasti otetaan pois työtunteja muilta päiviltä ja/tai siirretään porukkaa suorittamaan kasvusegmentin jakoja, eli paketteja. Lisäksi kun jako tapahtuisi suoraan alakerrassa olevaan lokerikkoon, on jakaminen per kerrostalo todella paljon nopeampaa kuin tällä hetkellä.
 
Yhden jakopäivä/viikko -mallissa tietysti lisätään henkilökuntaa näille päiville ja vastaavasti otetaan pois työtunteja muilta päiviltä ja/tai siirretään porukkaa suorittamaan kasvusegmentin jakoja, eli paketteja. Lisäksi kun jako tapahtuisi suoraan alakerrassa olevaan lokerikkoon, on jakaminen per kerrostalo todella paljon nopeampaa kuin tällä hetkellä.
Aikamoista utopiaa. Kirjeethän siis tulee enimmäkseen valmiiksi lajiteltuina ns. jakelukopissa eli reitin alusta reitin loppuun ovat oikeassa järjestyksessä jakajaa varten. Yhden jakelupäivän mallissa pitäisi pähkäillä miten hoidetaan se, että kaikki kirjeet on oikeassa järjestyksessä yhdessä laatikkosetissä eikä niin, että pitäisi useammasta laatikosta yhtäaikaa jakaa mikä on erittäin hidasta. Kirjeiden manuaalinen lajittelu veisi todennäköisesti liikaa aikaa.

En tiedä mikä tilanne isommissa jakelukeskuksissa on, mutta pienemmissä voi olla henkilöstöä sen verran vähän että käytännössä ylitöillä hoidetaan jatkuvasti postien jako. Eihän siihen tietenkään ole pakko suostua.
 
Ilmeisesti helsingin suunnalla jtn pieniä viivästyksiä nois toiminnois, kun kyselin postin chatissa noista mun toimituksista, muttei tapahtunut mitään eilen, ensi viikkoon sitten.

Kyllä on taas loistavaa palvelua postilta. Posti Pikkupaketti pitäisi jakaa postilaatikkoon, mutta täällä posti lähes poikkeuksetta ei viitsi vaan lähettää suoraan tekstiviestillä saapumisilmoituksen. Kun kysyin tästä, niin syynä oli että "jakaja ei jostain syystä ole ottanut pakettia mukaansa".
Minulle tuli juuri tällä viikolla "pikkupaketti" toimitus, postilaatikossa se nätisti lojui. Mutta tosiaan joskus voi todellakin käydä niin että voi jakajalta jäädä tavaraa kyydistä, pari kertaa on itsellä käynyt niin pikakirjeissä (jotka myös perusjakelun kanssa jaetaan postilootaan kuten nämä pikkupaketit yms, tietysti riippuu koosta), niin piti käydä postista hakemassa.
 
Viimeksi muokattu:
Minulle Pikkupaketti tuli torstaina puolituntia-tunnin varsinaiset postin. Ilmeisesti oli unohtunut ensimmäisellä kierroksella jakaa. Eli ei jotain vaikeuksia lajittelun janssa tai muuten ei vielä ihan hallussa noiden jako. Muutenkin oli postin jako poikkeuksellisen myöhään seitsemän-hahdeksan aikaan illalla.
 
EDIT

#1

14674387.jpg


#2 (aika vähän päivittynyt tuolla seurannassa nuo tiedot)

14674385.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Jätin Jimmsin rma-paketin postiin klo 06:21 eilen. Tänään klo 08 jälkeen oltiin paketti luovutettu vastaanottajalle. Kerrankin tavara liikkuu nopeasti _b
 
Itsellä nyt kiinanpaketti on seisonut kohta 4 päivää paikallaan terminaalissa.

Saapunut Lauantaina terminaaliin ja ei ole siitä mihinkään seurannan mukaan liikkunut :I
 
^ missä terminaalissa? Ihan oikea paketti vaiko joku kiinan paskapienlähetys? Jos pienlähetys, niin eipä siihen luentoja yleensä tulekaan kuin seuraavan kerran Helsingin Postikeskuksessa jos sielläkään.
 
^ missä terminaalissa? Ihan oikea paketti vaiko joku kiinan paskapienlähetys? Jos pienlähetys, niin eipä siihen luentoja yleensä tulekaan kuin seuraavan kerran Helsingin Postikeskuksessa jos sielläkään.


2019-03-03 12:46

FI, HELSINKI, Arrived in country

2019-03-01 13:55
FI, HELSINKI VANTAA, Flight landed in destination country


Pitäis olla ihan semmonen pätevän kokoinen paketti, ei mikään mini pussukka.
 
Posti kulkee (tai ainakin yrittää) ja niin edelleen...

No tänään piti yksi asiakaspalautus laittaa menemään takaisin ostopaikkaan ja tuli täysin uutena tietona, että nyt asiakkaan pitää tietää se sopimusnumero millä lähetys palautetaan. Eihän minulla sitä tietenkään ollut, kun aiemmin on riittänyt, että sanoo lähetyksen menevän tähän ja tähän firmaan niin se on sillä selvinnyt, mutta eipä toimi enää sekään.
 
Posti kulkee (tai ainakin yrittää) ja niin edelleen...

No tänään piti yksi asiakaspalautus laittaa menemään takaisin ostopaikkaan ja tuli täysin uutena tietona, että nyt asiakkaan pitää tietää se sopimusnumero millä lähetys palautetaan. Eihän minulla sitä tietenkään ollut, kun aiemmin on riittänyt, että sanoo lähetyksen menevän tähän ja tähän firmaan niin se on sillä selvinnyt, mutta eipä toimi enää sekään.

Ei sen pidäkään toimia ilman sopimustunnusta vai meinaatko, että Posti ilmaiseksi kuljettaisi sen palautuksen? Vaikka se lähetys pääsisi eteenpäin toimipaikasta, pysähtyy se lajittelussa kunnes sille on se laskutettava sopimustunnus saatavilla.

Osalla firmoja on kymmeniä sopimustunnuksia eri palveluille. Fiksu jälleenmyyjä laittaa tämmöiset asiat jo valmiiksi ostajan tietoon, mahdollisesti jopa valmiiksi printatun palautusosoitekortin kera missä on tämä tieto jo siinä viivakoodissa.
 
Ei sen pidäkään toimia ilman sopimustunnusta vai meinaatko, että Posti ilmaiseksi kuljettaisi sen palautuksen? Vaikka se lähetys pääsisi eteenpäin toimipaikasta, pysähtyy se lajittelussa kunnes sille on se laskutettava sopimustunnus saatavilla.

Osalla firmoja on kymmeniä sopimustunnuksia eri palveluille. Fiksu jälleenmyyjä laittaa tämmöiset asiat jo valmiiksi ostajan tietoon, mahdollisesti jopa valmiiksi printatun palautusosoitekortin kera missä on tämä tieto jo siinä viivakoodissa.
Ei tietenkään toimi ilman tunnusta, mutta aiemmin minun asiakkaana ei ole sitä tunnusta tarvinnut tietää, kunhan sanon tiskillä, että paketti on menossa tänne firmaan palautuksena tai vaikka huoltoon niin sitten postitäti tai setä on kaivanut oikean sopimustunnuksen koneelta. Nyt ei enää onnistu vaan sinun asiakkaana pitää tietää se tunnus.
 
Jonkun pitäisi alkaa väsäämään ryhmäkannetta postille tällaisista.

Ja niistä räikemmistä tapauksista "asiakas ei ole kotona" vaikka todellakin on, ihan suoraan petoksena.
onkohan mahdollista, postin omat tekstit kertoo.
"Posti jaetaan työpäivinä (ma-pe). Jaettavia tuotteita ovat kaikki kooltaan enintään 25 x 40 x 3 cm ja 2 kg painavat kirjeet ja lehdet. Jakeluun soveltumattomista lähetyksistä jätetään saapumisilmoitus."
2019-03-03 12:46

FI, HELSINKI, Arrived in country

2019-03-01 13:55
FI, HELSINKI VANTAA, Flight landed in destination country


Pitäis olla ihan semmonen pätevän kokoinen paketti, ei mikään mini pussukka.

Onko tuo joku kiinalaisten seuranta millä ei ole mitään tekemistä seurannan kanssa, laita tunnus postin sivulle niin näet.


Ei sen pidäkään toimia ilman sopimustunnusta vai meinaatko, että Posti ilmaiseksi kuljettaisi sen palautuksen? Vaikka se lähetys pääsisi eteenpäin toimipaikasta, pysähtyy se lajittelussa kunnes sille on se laskutettava sopimustunnus saatavilla.

Osalla firmoja on kymmeniä sopimustunnuksia eri palveluille. Fiksu jälleenmyyjä laittaa tämmöiset asiat jo valmiiksi ostajan tietoon, mahdollisesti jopa valmiiksi printatun palautusosoitekortin kera missä on tämä tieto jo siinä viivakoodissa.

Itse asiassa ei edes saa toimia noin, vaan on kysyttävä ensin palautusohjeet ja sen jälkeen toimittava ohjeiden mukaan.

"
Miten ostos perutaan
Sinun on yksiselitteisesti ilmoitettava myyjälle päätöksestäsi perua kauppa. Ei riitä, että pelkästään lähetät tuotteen takaisin. Myyjän on toimitettava sinulle peruuttamislomakemalli, jolla voit halutessasi ilmoittaa kaupan perumisesta. Lomakemallia ei ole kuitenkaan pakko käyttää. Voit ilmoittaa myyjälle kaupan perumisesta samalla kun palautat tuotteen (esimerkiksi liittämällä palauttamasi tuotteen mukaan saatekirjeen, lähettämällä sähköpostiviestin tai täyttämällä palautuslomakkeen verkossa).

Sinun on lähetettävä käyttämätön tuote takaisin myyjälle 14 päivän kuluessa siitä, kun olet ilmoittanut haluavasi perua kaupan.

Tietyt kauppiaat ottavat vastatakseen tuotteen palauttamiskustannukset. Heidän on kerrottava asiakkaalle (ennen tilauksen tekemistä), jos asiakas joutuu maksamaan palauttamiskustannukset. Jos myyjä ei ilmoita tätä, myyjän on maksettava nämä kustannukset. Sinun ei tarvitse maksaa sellaisia maksuja, joista sinulle ei ole kerrottu etukäteen.

Myyjän on annettava sinulle vähintään arvio suurikokoisten tavaroiden (kuten tilaa vievien kotitalouskoneiden tai huonekalujen) palautuskuluista. Sellaiset suurikokoiset tavarat, jotka on ostettu muualta kuin myymälästä (esim. postimyyntiluettelosta tai ovelta ovelle -myyjältä) ja toimitettu välittömästi, on kuitenkin haettava myyjän kustannuksella.
"
 
Viimeksi muokattu:
@vrmx Joo, tuo on muuttunut jo iät ja ajat sitten jos se asiamiesposti/toimipaikka on ollut tietoinen aiheesta. Sanoisin, että muutama vuosi ainakin. Mutta kuten todettua, ilman tunnusta se ei mene perille ja osalla firmoja on kymmeniäkin eri sopimustunnuksia, se tiskin mummeli tuskin osaa arpoa oikeaa -> niinpä on loogisinta, että asiakas pyytää myyjältä sen oikean koodin.

Eli fiksu jälleenmyyjä hoitaa nämä asiat jo etukäteen siihen lähetyslistaan/tilausvahvistukseen minkä asiakas saa. Myyjä hyötyy lähinnä tästä siitä, että asiakkaan ei tarvitse erikseen selvitellä asiaa + saa palautuksen nopeammin itselleen kun sitä ei tarvitse selvitellä ennen toimitusta.
 
@vrmx Joo, tuo on muuttunut jo iät ja ajat sitten jos se asiamiesposti/toimipaikka on ollut tietoinen aiheesta. Sanoisin, että muutama vuosi ainakin.
Heh, ja minulle täti sanoi, että viime kuussa on käytäntö muuttunut :D No ehkä näissä on sitten ollut jotain paikallisia eroja ja nyt vasta on täälläkin omassa postipisteessä muuttunut, mutta en tosiaan ole tähän mennessä koskaan itse ilmoittanut sopimustunnusta joten siitä ihmettely :)

Ja olin tosiaan 10 vuotta itsekin töissä tuossa puljussa vaikkakin aivan eri toiminnoissa joten jotain näkemystä asioista on, mutta aivan varmasti on ehtinyt käytännöt muuttumaan monesti jo sen jälkeen.
 
No en ihmettele jos tiskillä olevien mummojen mielestä vasta nyt muuttunut, kyllä ilman sopparia olleet on ohjattu jo vuosikaudet sivuun selvitettäväksi. Omakin asiamiesposti oli ihan ihmeissään kun sanoin, että tarvitsee sopparin palautukseen, ei kuulemma tarvinnut. Merkitsin sen kuitenkin kun viimein antoi lähetyksen takaisin, että ei tule turhaa viivettä palautuksen suhteen. :D
 
onkohan mahdollista, postin omat tekstit kertoo.
"Posti jaetaan työpäivinä (ma-pe). Jaettavia tuotteita ovat kaikki kooltaan enintään 25 x 40 x 3 cm ja 2 kg painavat kirjeet ja lehdet. Jakeluun soveltumattomista lähetyksistä jätetään saapumisilmoitus."


Onko tuo joku kiinalaisten seuranta millä ei ole mitään tekemistä seurannan kanssa, laita tunnus postin sivulle niin näet.




Itse asiassa ei edes saa toimia noin, vaan on kysyttävä ensin palautusohjeet ja sen jälkeen toimittava ohjeiden mukaan.

"
Miten ostos perutaan
Sinun on yksiselitteisesti ilmoitettava myyjälle päätöksestäsi perua kauppa. Ei riitä, että pelkästään lähetät tuotteen takaisin. Myyjän on toimitettava sinulle peruuttamislomakemalli, jolla voit halutessasi ilmoittaa kaupan perumisesta. Lomakemallia ei ole kuitenkaan pakko käyttää. Voit ilmoittaa myyjälle kaupan perumisesta samalla kun palautat tuotteen (esimerkiksi liittämällä palauttamasi tuotteen mukaan saatekirjeen, lähettämällä sähköpostiviestin tai täyttämällä palautuslomakkeen verkossa).

Sinun on lähetettävä käyttämätön tuote takaisin myyjälle 14 päivän kuluessa siitä, kun olet ilmoittanut haluavasi perua kaupan.

Tietyt kauppiaat ottavat vastatakseen tuotteen palauttamiskustannukset. Heidän on kerrottava asiakkaalle (ennen tilauksen tekemistä), jos asiakas joutuu maksamaan palauttamiskustannukset. Jos myyjä ei ilmoita tätä, myyjän on maksettava nämä kustannukset. Sinun ei tarvitse maksaa sellaisia maksuja, joista sinulle ei ole kerrottu etukäteen.

Myyjän on annettava sinulle vähintään arvio suurikokoisten tavaroiden (kuten tilaa vievien kotitalouskoneiden tai huonekalujen) palautuskuluista. Sellaiset suurikokoiset tavarat, jotka on ostettu muualta kuin myymälästä (esim. postimyyntiluettelosta tai ovelta ovelle -myyjältä) ja toimitettu välittömästi, on kuitenkin haettava myyjän kustannuksella.
"

Ei ole vielä postinkaan seurannassa :I
 
Kiinasta tullut paketti palautui postista kun en saanu minkäänmoista ilmoitusta kortilla/kirjeellä/sms että paketti oli saapunut, mitäs helvettiä?
 
Kiinasta tullut paketti palautui postista kun en saanu minkäänmoista ilmoitusta kortilla/kirjeellä/sms että paketti oli saapunut, mitäs helvettiä?

Tuppaa tapahtumaan, pakettia ei ikinä ole löyty järjestelmään tai kortti hukkunut tms.
 
Kiinasta tullut paketti palautui postista kun en saanu minkäänmoista ilmoitusta kortilla/kirjeellä/sms että paketti oli saapunut, mitäs helvettiä?

Sama homma käynyt itellä muutamasti. Kerran tuli "noudettavissa lappu" luukusta kun paketti oli jo paluumatkalla Kiinaan. Onneksi sattui reilu myyjä molemmilla kerroilla ja palauttivat rahat ihan suosiolla.Postin appsilla ja 17trackilla voi ainakin teoriassa pienentää riskiä silloin jos pelkkä "noudettavissa lappu" jääkin postipojan takataskuun.

Nythän tämä hupifirma on tosiaan siirtämässä osaa työstä Viroon. Siirtäisivät vaikka kerralla koko porukan Kiinaan. Postissa on varmaan muutenkin aika riemukasta olla töissä. Ikinä ei tiedä mitä siellä seuraavaksi keksitään. Katuhiekan puhdistus voisi olla ihan hyvä business näin keväällä. Jakelijan postikärrin nokkaan voisi varmaan melko helposti asentaa sellaisen pyörivän harjan.
 
^ jos viittaat Kiina-pakettien käsittelyyn, sehän on menossa SOL:n hoidettavaksi. Kuuleman mukaan kukaan ei jää kaipaamaan sitä käsittelyä sen enempää työnantaja- kuin työntekijätahokaan. Jos siitä noin saa kannattavaa, niin hyvä peliliike.
 
Eipä näy Postin seurannassa eri tapahtumien ja lisäpalveluiden tekstejä, ainoastaan ajat. Taisi taas joku päivitys mennä pieleen..?
 
Onko kokemusta miten Postin kotiinkuljetus etenee, jos puhelinnumero on ollut väärä eikä toimituaikakysely ole tullut perille? Sain chatissä kyllä lisättyä puuttuvan numeron puhelinnumeroon, mutta näyttäisi silti jämähtäneen paikoilleen. Chatin kautta ei myöskään voi tilata uutta toimitusaikakyselyä.
 
Onko kokemusta miten Postin kotiinkuljetus etenee, jos puhelinnumero on ollut väärä eikä toimituaikakysely ole tullut perille? Sain chatissä kyllä lisättyä puuttuvan numeron puhelinnumeroon, mutta näyttäisi silti jämähtäneen paikoilleen. Chatin kautta ei myöskään voi tilata uutta toimitusaikakyselyä.

Jos eivät saa kiinni mitenkään, niin:

Sitä varmaan yritetään toimittaa vain x aikaan, jos ei ole ketään tavoitettavissa niin postista hakemaan (saapumisilmoitus sellaisessa muovilärpäkkeessä jossa lukee että on yritetty toimittaa x aikana, allekirjoitus siihen piti muistaakseni myös laittaa, siihen lappuun siis)
 
Onko kokemusta miten Postin kotiinkuljetus etenee, jos puhelinnumero on ollut väärä eikä toimituaikakysely ole tullut perille? Sain chatissä kyllä lisättyä puuttuvan numeron puhelinnumeroon, mutta näyttäisi silti jämähtäneen paikoilleen. Chatin kautta ei myöskään voi tilata uutta toimitusaikakyselyä.

Pitäisi tulla soittopyyntökortti postin mukana..
 
Kiinasta tullut paketti palautui postista kun en saanu minkäänmoista ilmoitusta kortilla/kirjeellä/sms että paketti oli saapunut, mitäs helvettiä?

Mulla käynnyt monta kertaa myös, posti vain ilmoittaa Voi voi...
 
Eipä näy Postin seurannassa eri tapahtumien ja lisäpalveluiden tekstejä, ainoastaan ajat. Taisi taas joku päivitys mennä pieleen..?
Eipä tuota kovin innokkaasti korjata eikä edes tiedote kerro asiasta. Kai tuo sitten on uusi "omaisuus"...
 
Jotain isompaa häikkää postin seurannassa / pakettilähetyksissä? Useampi lähetys ees taas parin päivän aikana ostajana ja myyjänä, kaikissa kolmessa lukee edelleen "lähetys ei ole vielä saapunut postille."
 
Viimeksi muokattu:
Viime viikolla tuli viesti että mihin postiin haluan paketin toimitettavan mikäli en ole kotona. Satuin sitten eilen sopivasti kurkkimaan ikkunasta pihalle kun postipate nappasi pakusta pienehkön paketin ja vei naapuri rappuun. Näin samalla, että tavaratilassa on mitä ilmeisemmin minunkin pakettini (isolla tekstillä firman logot laatikossa). Vielä sen sortin kamaa että, tuskin tässä mummotalossa kellekkään muulle menossa, sähkörummut kyseessä.

Ajattelin sitten hyvää hyvyyttäni, että haen ne alhaalta kun oli iso paketti, painoa 25kg ja portaita edessä, niin vedin kengät jalkaan valmiiksi. Peruutti autonsa oven eteen ja oli hetken parkissa siinä joten ajattelin että soittaa minulle mutta lähtikin sitten menemään. Jaa, no ei se sitten minulle ollutkaan.

Pari tuntia myöhemmin tulee viesti että pakettinne on toimitettu postiin x ja on noudettavissa:rofl:. Ja oli ihan sama loota mitä katselin pakun takatilassa olleen.

Varmaan ajatteli etten vitussa ala tota lootaa roudaamaan. En tietenkään voi olla asiasta 100% varma mutta melko epätodennäköistä, että jollekkin tuli samat spesifit romut samana päivänä.
 
Verkosta tilatun tavaran mukana tuli palautusta varten postin osoitekortti jolla siis voisi laittaa palautuksen menemään. Voikohan tuon jollain prosessilla saada lähtemään pakettiautomaatista? n. 20 kertainen matka asiamiehelle vs pakettiautomaatille. Äkkiseltään luulisi että ei muutakuin tarra pakettiin ja lootaan mutta kai sitä jotenkin pitäisi käskyttää. Varmaan pitäisi saada helposti -koodi.
 
Osaan lähetyksiä saa nykyään myös lisäpalvelun: ’Soitto ennen jakelua’.
 
Mahtaako teillä olla sama ovikoodi eri rapuissa?
Sen verran vinkkinä, että ne soitot, jos palveluun kuuluvat, tehdään jo ennen jakelukierrokselle lähtöä, joten niiden odottaminen kotona, kun auto on pihalla, on melko hyödytöntä.
Toki joissakin tapauksissa kuskit myös "ylipalvelevat" eli soittavat vaikka se ei tuotteen palveluihin kuuluisikaan.

Ja jos nyt näin sattuu uudestaan käymään, niin rohkeasti vaan kirmaten sinne alaovelle henkkareiden kanssa.

Sama koodi koodi kaikissa. Niin harvoin tuollaista isompaa romua tulee ettei kokemusta toimintatavoista.
 
Jos kyseisestä Smartpostista (valkoinen) löytyy palautusluukku, niin voit tiputtaa uuden kortin pakettiin liimattuasi sinne.

Jos kyseessä on automaatti, josta ei löydy erillistä palautusluukkua, kokeile täältä:
Posti henkilöasiakkaille - Lähettäminen - Lähetyksen palauttaminen
Joo löysin tuon maininnan myös palautusluukusta eikä sitä meidän automaatissa ole. Ei taida edes se karttalistaus kertoa missä se on. Tuo webbisivu antaa kyllä helposti koodin sillä alkuperäisellä seurantatunnuksella. En sitten tiedä meneekö se ihan putkeen jos tuo kortti on jo printattuna ja lähetän sen sitten tuolla palautushelpostikoodilla. Ehkä vaan lähetän ja kokeilen.
 
Mikäs tämmöinen kevyt__kuljetus on? Ekaa kertaa törmään termiin seurannassa.

14679284.jpg
 
Ei kuluttajan kannalta sinänsä mitään ihmeellistä, viittaa lähinnä mitä tuotesegmenttiä ko. yksikkö/tiimi kuljettaa. Ainakin Helsingin alueella ilmennyt aiemminkin ja joskus on vilahtanut termi raskaskin.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
286 232
Viestejä
4 916 373
Jäsenet
79 149
Uusin jäsen
GodbyGangster33

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom