Postin kulkemisen vaikeus

Kiinasta tullut paketti palautui postista kun en saanu minkäänmoista ilmoitusta kortilla/kirjeellä/sms että paketti oli saapunut, mitäs helvettiä?

Sama homma käynyt itellä muutamasti. Kerran tuli "noudettavissa lappu" luukusta kun paketti oli jo paluumatkalla Kiinaan. Onneksi sattui reilu myyjä molemmilla kerroilla ja palauttivat rahat ihan suosiolla.Postin appsilla ja 17trackilla voi ainakin teoriassa pienentää riskiä silloin jos pelkkä "noudettavissa lappu" jääkin postipojan takataskuun.

Nythän tämä hupifirma on tosiaan siirtämässä osaa työstä Viroon. Siirtäisivät vaikka kerralla koko porukan Kiinaan. Postissa on varmaan muutenkin aika riemukasta olla töissä. Ikinä ei tiedä mitä siellä seuraavaksi keksitään. Katuhiekan puhdistus voisi olla ihan hyvä business näin keväällä. Jakelijan postikärrin nokkaan voisi varmaan melko helposti asentaa sellaisen pyörivän harjan.
 
^ jos viittaat Kiina-pakettien käsittelyyn, sehän on menossa SOL:n hoidettavaksi. Kuuleman mukaan kukaan ei jää kaipaamaan sitä käsittelyä sen enempää työnantaja- kuin työntekijätahokaan. Jos siitä noin saa kannattavaa, niin hyvä peliliike.
 
Eipä näy Postin seurannassa eri tapahtumien ja lisäpalveluiden tekstejä, ainoastaan ajat. Taisi taas joku päivitys mennä pieleen..?
 
Onko kokemusta miten Postin kotiinkuljetus etenee, jos puhelinnumero on ollut väärä eikä toimituaikakysely ole tullut perille? Sain chatissä kyllä lisättyä puuttuvan numeron puhelinnumeroon, mutta näyttäisi silti jämähtäneen paikoilleen. Chatin kautta ei myöskään voi tilata uutta toimitusaikakyselyä.
 
Onko kokemusta miten Postin kotiinkuljetus etenee, jos puhelinnumero on ollut väärä eikä toimituaikakysely ole tullut perille? Sain chatissä kyllä lisättyä puuttuvan numeron puhelinnumeroon, mutta näyttäisi silti jämähtäneen paikoilleen. Chatin kautta ei myöskään voi tilata uutta toimitusaikakyselyä.

Jos eivät saa kiinni mitenkään, niin:

Sitä varmaan yritetään toimittaa vain x aikaan, jos ei ole ketään tavoitettavissa niin postista hakemaan (saapumisilmoitus sellaisessa muovilärpäkkeessä jossa lukee että on yritetty toimittaa x aikana, allekirjoitus siihen piti muistaakseni myös laittaa, siihen lappuun siis)
 
Onko kokemusta miten Postin kotiinkuljetus etenee, jos puhelinnumero on ollut väärä eikä toimituaikakysely ole tullut perille? Sain chatissä kyllä lisättyä puuttuvan numeron puhelinnumeroon, mutta näyttäisi silti jämähtäneen paikoilleen. Chatin kautta ei myöskään voi tilata uutta toimitusaikakyselyä.

Pitäisi tulla soittopyyntökortti postin mukana..
 
Kiinasta tullut paketti palautui postista kun en saanu minkäänmoista ilmoitusta kortilla/kirjeellä/sms että paketti oli saapunut, mitäs helvettiä?

Mulla käynnyt monta kertaa myös, posti vain ilmoittaa Voi voi...
 
Eipä näy Postin seurannassa eri tapahtumien ja lisäpalveluiden tekstejä, ainoastaan ajat. Taisi taas joku päivitys mennä pieleen..?
Eipä tuota kovin innokkaasti korjata eikä edes tiedote kerro asiasta. Kai tuo sitten on uusi "omaisuus"...
 
2EFC91B6-DE17-48F6-9715-0FF804ACEE0D.jpeg
OmaPostissa näkyy kyllä normaalisti.
 
Jotain isompaa häikkää postin seurannassa / pakettilähetyksissä? Useampi lähetys ees taas parin päivän aikana ostajana ja myyjänä, kaikissa kolmessa lukee edelleen "lähetys ei ole vielä saapunut postille."
 
Viimeksi muokattu:
Viime viikolla tuli viesti että mihin postiin haluan paketin toimitettavan mikäli en ole kotona. Satuin sitten eilen sopivasti kurkkimaan ikkunasta pihalle kun postipate nappasi pakusta pienehkön paketin ja vei naapuri rappuun. Näin samalla, että tavaratilassa on mitä ilmeisemmin minunkin pakettini (isolla tekstillä firman logot laatikossa). Vielä sen sortin kamaa että, tuskin tässä mummotalossa kellekkään muulle menossa, sähkörummut kyseessä.

Ajattelin sitten hyvää hyvyyttäni, että haen ne alhaalta kun oli iso paketti, painoa 25kg ja portaita edessä, niin vedin kengät jalkaan valmiiksi. Peruutti autonsa oven eteen ja oli hetken parkissa siinä joten ajattelin että soittaa minulle mutta lähtikin sitten menemään. Jaa, no ei se sitten minulle ollutkaan.

Pari tuntia myöhemmin tulee viesti että pakettinne on toimitettu postiin x ja on noudettavissa:rofl:. Ja oli ihan sama loota mitä katselin pakun takatilassa olleen.

Varmaan ajatteli etten vitussa ala tota lootaa roudaamaan. En tietenkään voi olla asiasta 100% varma mutta melko epätodennäköistä, että jollekkin tuli samat spesifit romut samana päivänä.
 
Verkosta tilatun tavaran mukana tuli palautusta varten postin osoitekortti jolla siis voisi laittaa palautuksen menemään. Voikohan tuon jollain prosessilla saada lähtemään pakettiautomaatista? n. 20 kertainen matka asiamiehelle vs pakettiautomaatille. Äkkiseltään luulisi että ei muutakuin tarra pakettiin ja lootaan mutta kai sitä jotenkin pitäisi käskyttää. Varmaan pitäisi saada helposti -koodi.
 
Osaan lähetyksiä saa nykyään myös lisäpalvelun: ’Soitto ennen jakelua’.
 
Mahtaako teillä olla sama ovikoodi eri rapuissa?
Sen verran vinkkinä, että ne soitot, jos palveluun kuuluvat, tehdään jo ennen jakelukierrokselle lähtöä, joten niiden odottaminen kotona, kun auto on pihalla, on melko hyödytöntä.
Toki joissakin tapauksissa kuskit myös "ylipalvelevat" eli soittavat vaikka se ei tuotteen palveluihin kuuluisikaan.

Ja jos nyt näin sattuu uudestaan käymään, niin rohkeasti vaan kirmaten sinne alaovelle henkkareiden kanssa.

Sama koodi koodi kaikissa. Niin harvoin tuollaista isompaa romua tulee ettei kokemusta toimintatavoista.
 
Jos kyseisestä Smartpostista (valkoinen) löytyy palautusluukku, niin voit tiputtaa uuden kortin pakettiin liimattuasi sinne.

Jos kyseessä on automaatti, josta ei löydy erillistä palautusluukkua, kokeile täältä:
Posti henkilöasiakkaille - Lähettäminen - Lähetyksen palauttaminen
Joo löysin tuon maininnan myös palautusluukusta eikä sitä meidän automaatissa ole. Ei taida edes se karttalistaus kertoa missä se on. Tuo webbisivu antaa kyllä helposti koodin sillä alkuperäisellä seurantatunnuksella. En sitten tiedä meneekö se ihan putkeen jos tuo kortti on jo printattuna ja lähetän sen sitten tuolla palautushelpostikoodilla. Ehkä vaan lähetän ja kokeilen.
 
Mikäs tämmöinen kevyt__kuljetus on? Ekaa kertaa törmään termiin seurannassa.

14679284.jpg
 
Ei kuluttajan kannalta sinänsä mitään ihmeellistä, viittaa lähinnä mitä tuotesegmenttiä ko. yksikkö/tiimi kuljettaa. Ainakin Helsingin alueella ilmennyt aiemminkin ja joskus on vilahtanut termi raskaskin.
 
Mennyt posti näköjään kotisivutkin pilaamaan. Ennen seurantakoodin pääsi heti etusivulta syöttämään, niin nyt jostain syystä on se pitänyt viedä kahden klikkauksen päähän. Varmaan 95% postin sivuilla vierailevista menee pakettiaan etsimään, niin aika typerä muutos mielestäni.

18 päivä lähtenyt paketti Saksanmaalta Suomea kohti, eikä vieläkään näy postin seurannassa. Onko niillä jotain logistiikka ongelmia jälleen kerran?
 
Mahtaako teillä olla sama ovikoodi eri rapuissa?
Sen verran vinkkinä, että ne soitot, jos palveluun kuuluvat, tehdään jo ennen jakelukierrokselle lähtöä, joten niiden odottaminen kotona, kun auto on pihalla, on melko hyödytöntä.
Toki joissakin tapauksissa kuskit myös "ylipalvelevat" eli soittavat vaikka se ei tuotteen palveluihin kuuluisikaan.

Ja jos nyt näin sattuu uudestaan käymään, niin rohkeasti vaan kirmaten sinne alaovelle henkkareiden kanssa.

Tuota ylipalvelua on ihan turha kuvitella tapahtuvan.
Ennen oli kahta erilaista pakettia mahdollista lähettää, luovutus sovitusti puhelimitse (maksoi enemmän) ja yritetään kerran pimpauttaa ovikelloa (halvempi). Näitä siis ei enää ole.
Ulkomailta tulevat pikakirjeet ennen yritettiin toimittaa pimpauttamalla ovikelloa, nykyisin nekin on haettava postista (ainakin kiinalaiset kuten kiinalaiset kirjatut kirjeetkin jaetaan suoraan laatikkoon).
 
Ulkomailta tulevat pikakirjeet ennen yritettiin toimittaa pimpauttamalla ovikelloa, nykyisin nekin on haettava postista (ainakin kiinalaiset kuten kiinalaiset kirjatut kirjeetkin jaetaan suoraan laatikkoon).
Täällä ne jaetaan laatikkoon tavallisen postin mukana, seurannasta näkyy "luovutettu vastaanottajalle tms. Ainoa ero tavalliseen taitaa olla se, että tuollainen jaetaan tiistainakin.
 
Kiinanpaketti maannut 4pv Helsingissä odottaen jatkokuljetusta, ihan normaalia siis mutta seurannassa lukee näin:

Kuljetuspalvelu: Consignment asiakaspalautus

Mitähän tuo meinaa? Ihan normaali lähetys pitäisi olla jonka saa noutaa lähipostista ellei sitten mahdu postiluukusta.. :think:
 
Hieman ihmetyttää tuo smartpost pakettien jakaminen, paikkakunta ei ole mikään hirveän iso ja smartpostien määrän voi laskea yhden käden sormilla mutta silti ei ole jaettu vaikka paketti ollu aamusta asti täällä.
Vai voiko tuo riippua ihan smartpostista? Koska tuo minne paketin tilasin niin sinne on aina kestäny kauemmin tulla kuin muualle vaikka on melkein keskustassa.
 
Hieman ihmetyttää tuo smartpost pakettien jakaminen, paikkakunta ei ole mikään hirveän iso ja smartpostien määrän voi laskea yhden käden sormilla mutta silti ei ole jaettu vaikka paketti ollu aamusta asti täällä.
Vai voiko tuo riippua ihan smartpostista? Koska tuo minne paketin tilasin niin sinne on aina kestäny kauemmin tulla kuin muualle vaikka on melkein keskustassa.
Tuo taitaa riippua ihan ajoreitistä mikä kuskeilla sattuu olemaan. Paketteja ainakin tällä PK-seudulla jaetaan arkisin aina klo 20 asti ja tuohon omaan smartpostiin ne tulevat aina juuri tuon viimeisen parin tunnin aikana. Lähteävät kuljetukseenkin vasta joksus 14-16 välillä.
 
18 päivä lähtenyt paketti Saksanmaalta Suomea kohti, eikä vieläkään näy postin seurannassa. Onko niillä jotain logistiikka ongelmia jälleen kerran?

DHL:n kumipyörillä jos tulee, niin yleensä se muutaman päivän ottaa saapua Suomeen jos ei ole ongelmia mahtua laivaan tms.

Millä seurantakoodilla haet? Saksan DHL -paketteihin järjestään tulee uusi seurantakoodi, pl. ZooPlussan lähetykset, joissa on jo valmiiksi yhteensopivat kortit.

Nuo Saksan kamat käsitellään muutenkin aina samana päivänä pois koska merikontit lähtevät myös samana päivänä takaisin satamaan pl. viikonloppu.
 
Tämä tosiaan riippuu paljolti alueesta ja pakettien volyymista/automaatin koosta. Esim. kerrostaloihin asennettuja automaatteja täytetään paikoin sen pyörällä liikkuvan postinjakajan toimesta jakokierroksen yhteydessä. Aikahaarukka täyttämiselle on tarkoituksella vedetty sen verran laajaksi, että sitten varsinaiset "pakettikuskit" voivat hieman pelata sen täyttöajan kanssa, jos on jotain muita kiireitä. PKS-alueella oman osansa tekee sitten se, että mitä myöhemmin automaatti täytetään, sitä helpommin saadaan saman päivän aikana lähetettyjä paketteja noudettavaksi.

Saisi Posti muuttaa kaikkien pakettikuskien työajaksi vaikka klo 12-20.30. Siinä ehtisi ennen klo 16 jakaa firmojen paketit ja siitä eteenpäin sitten lähinnä kotitalouksiin meneviä paketteja.

Välttämättä Postin työntekijät eivät riemusta hyppisi tuollaisesta jatkuvasta työajasta. Asiakkaat sen sijaan olisivat varmaan tyytyväisiä.
 
Suuri yllätys oli eilen lauantaina kun sain paketin saapumisilmoituksen. Jotenkin olin siinä käsityksessä, että paketteja ei lajitella lauantaisin.

Tilauksen tosiaan tein kotimaisesta verkkokaupasta perjantaina aamupäivästä. Ei edes ollut mikään pikalähetys vaan ihan normaali toimitus. Eli sekä kotimainen kauppa, että Posti onnistuivat kerrankin täydellisesti. Olin täysin varautunut siihen, että aikaisintaan maanantaina tulee paketti.
 
Suuri yllätys oli eilen lauantaina kun sain paketin saapumisilmoituksen. Jotenkin olin siinä käsityksessä, että paketteja ei lajitella lauantaisin.

Tilauksen tosiaan tein kotimaisesta verkkokaupasta perjantaina aamupäivästä. Ei edes ollut mikään pikalähetys vaan ihan normaali toimitus. Eli sekä kotimainen kauppa, että Posti onnistuivat kerrankin täydellisesti. Olin täysin varautunut siihen, että aikaisintaan maanantaina tulee paketti.

Paketit on jo pidemmän aikaa kulkenut toimipisteisiin myös viikonloppuna.
 
Taas...

Eilen seurannasta katsoin, luki että paketin arvioitu saapuminen olisi 27.3.
No äsken katsoin uudestaan niin tietenkin se on siirtynyt 28.3.

Tapahtumien perusteella se voisi edelleen tulla tänään.
 
^ tuo tapahtuu yleensä itsellä kun on viikonloppu tuloillaan, alkaa väittämään saapumista maanantaille, vaikka tulee 99,99% kerroista jo lauantaina noudettavaksi asiamiespostista. Siellä on mahdollisesti arviointialgoritmissa joku yleinen eikä paikkakohtainen määre noutopisteen aukioloille ja viemisille.

Jos lähetys on tänään otettu jo kuljetukseen, niin on tulossa mitä suurimmalla todennäköisyydellä tänään, mikäli menossa smarttiin, niin tapahtuma kuljetuksesta tulee reilun 2h päästä.

Edit: jos siis asustelet pk-seudulla.
 
^ tuo tapahtuu yleensä itsellä kun on viikonloppu tuloillaan, alkaa väittämään saapumista maanantaille, vaikka tulee 99,99% kerroista jo lauantaina noudettavaksi asiamiespostista. Siellä on mahdollisesti arviointialgoritmissa joku yleinen eikä paikkakohtainen määre noutopisteen aukioloille ja viemisille.

Jos lähetys on tänään otettu jo kuljetukseen, niin on tulossa mitä suurimmalla todennäköisyydellä tänään, mikäli menossa smarttiin, niin tapahtuma kuljetuksesta tulee reilun 2h päästä.

Edit: jos siis asustelet pk-seudulla.

Näin mäkin sitä tossa vähän järkeilin. Mielestäni aikaisemmin on toiminut, varmaan viimeksi tammikuussa seurailin paketin kulkua.
 
Tilasin emolevyn Kärkkäiseltä siinä toivossa että tulee ennen viikonloppua. Ainoa paikka missä sitä oli suoraan varastossa, paketti lähtikin yllättäen aamusta liikkeelle Alson varastolta. Tuleeko tuo suoraan perille vai kiertääkö myyjän kautta? Eka kerta kun tukkurilta lähtee tavara. :btooth:

Edit: Näyttäisi tulevan suoraan perille, Also on Kärkkäisen suoratoimittaja. Vähän kun olisin kuuklannut niin olisi selvinnyt. :facepalm:
 
Viimeksi muokattu:
Tästä tullut enemmän sääntö kuin poikkeus.
Screenshot_20190401_214612.jpg
Viisi lähetystä viimeisen puolen vuoden aikana on kaikki myöhästyneet pari päivää.
 
poo.PNG

Voiko pelkällä tolla muka saada ilmaiseksi asiakaspalautuksen tehtyä? Eikö yleensä ole vaadittu se joku numerokoodi nettikauppaa varten?
 
Tulipas tarkistettua vähän noita omia seurannalla tulleita paketteja. Mikähän hitto siinä on kun puolen vuoden aikana kaikki paketit on poikkeuksetta myöhästynyt kaksi päivää. Kyllä on aika paskaksi mennyt palvelu kun ei edes yhtä pakettia saada useasta ajallaan perille.

Toimiiko jollain muuten tuo niiden chatti? Koko ajan sanoo itsellä että "Olet seuraava!", eikä ikinä yhdistä. Kerran aamulla pääsin kai vahingossa linjalle jolloin aspa sanoi ohjaavansa oikeaan paikkaan ja näytölle vain ilmeistyi teksti "yhtään agenttia ei ole vapaana".
 
Toimiiko jollain muuten tuo niiden chatti? Koko ajan sanoo itsellä että "Olet seuraava!", eikä ikinä yhdistä. Kerran aamulla pääsin kai vahingossa linjalle jolloin aspa sanoi ohjaavansa oikeaan paikkaan ja näytölle vain ilmeistyi teksti "yhtään agenttia ei ole vapaana".
Kyllä toimii tai ainakin pari viikkoa sitten toimi. Melkoisen pitkään siinä sai odottaa. Ja se on sitten lähinnä lottovoitto jos siellä sattuu vastaamaan henkilö joka oikeasti tietää mitä tekee ja tekeekin jotain. Joku 20% yhteydenotoistani on osunut tuollainen kohdalle, loput sitten sitä "en näe enempää" "ei auta kuin odottaa".
 
kerrankin postilta jotain positiivista. 1.4 saapui paketti tullin terminaaliin , aamulla 3.4 paketti ovella.
 
paketti tullut helsingin lajitteluun 30.3. ja on seurannan mukaan vielä siellä. Tais joku tarvita sitä enemmän kuin minä :confused:

Kiinalähetys (koska paketteja ei lajitella Pasilassa)? Niille tulee vain yksi luenta koska eivät tosiaan ole mitään paketteja eivätkä kirjeitäkään. 30.3. oli lauantaina, eiköhän jaeta himaan (jos mahtuu, jos ei, noitaa lähimmästä pisteestä) vielä tällä viikolla. Itselle tuli eilen kiinalähetys, viimeisin merkintä 27.2. ja tosiaan eilen tuli postiluukusta 2.4.
 
Tulipas tarkistettua vähän noita omia seurannalla tulleita paketteja. Mikähän hitto siinä on kun puolen vuoden aikana kaikki paketit on poikkeuksetta myöhästynyt kaksi päivää. Kyllä on aika paskaksi mennyt palvelu kun ei edes yhtä pakettia saada useasta ajallaan perille.

Mielenkiinnosta, miten olet laskenut myöhästymisen kahdeksi päiväksi?
 
Kiinalähetys (koska paketteja ei lajitella Pasilassa)? Niille tulee vain yksi luenta koska eivät tosiaan ole mitään paketteja eivätkä kirjeitäkään. 30.3. oli lauantaina, eiköhän jaeta himaan (jos mahtuu, jos ei, noitaa lähimmästä pisteestä) vielä tällä viikolla. Itselle tuli eilen kiinalähetys, viimeisin merkintä 27.2. ja tosiaan eilen tuli postiluukusta 2.4.
Okei, jotain tälläistä ajattelinkin. Sellainen mielikuva vain, että muita kiinapaketteja on seurattu ihan kotiin asti, mutta joo. En ole siis hätäillyt asian kanssa, sen tietää että Suomen sisällä paketissä menee aina se viikko tullin jälkeen kuitenkin. :cigar2:
 
Se on vain toimitusaika-arvio. Mutta tietysti jos tuo on toistuvaa, kenties jakelussa on alimiehitys siellä missä asustelet.
 
Se on vain toimitusaika-arvio. Mutta tietysti jos tuo on toistuvaa, kenties jakelussa on alimiehitys siellä missä asustelet.
Kävin kysymässä ja sieltä se hyllystä löytyi. "sori unohtunut kuitata, laitettu vaan suoraan tonne". Pahoitteli myös että ollut jo varmaan maanantaina kun viimeksi kävin kysymässä. Hitto mitä säätöä.
 
Ei nyt kauhean yleistä, olen vastaanottanut satoja, ehkä jopa lähemmäksi tuhat lähetystä elämäni aikana ja kerran käynyt sama. :think:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 182
Viestejä
4 485 135
Jäsenet
74 179
Uusin jäsen
Flere-Imsaho

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom