Postin kulkemisen vaikeus

Mennyt posti näköjään kotisivutkin pilaamaan. Ennen seurantakoodin pääsi heti etusivulta syöttämään, niin nyt jostain syystä on se pitänyt viedä kahden klikkauksen päähän. Varmaan 95% postin sivuilla vierailevista menee pakettiaan etsimään, niin aika typerä muutos mielestäni.

18 päivä lähtenyt paketti Saksanmaalta Suomea kohti, eikä vieläkään näy postin seurannassa. Onko niillä jotain logistiikka ongelmia jälleen kerran?
 
Mahtaako teillä olla sama ovikoodi eri rapuissa?
Sen verran vinkkinä, että ne soitot, jos palveluun kuuluvat, tehdään jo ennen jakelukierrokselle lähtöä, joten niiden odottaminen kotona, kun auto on pihalla, on melko hyödytöntä.
Toki joissakin tapauksissa kuskit myös "ylipalvelevat" eli soittavat vaikka se ei tuotteen palveluihin kuuluisikaan.

Ja jos nyt näin sattuu uudestaan käymään, niin rohkeasti vaan kirmaten sinne alaovelle henkkareiden kanssa.

Tuota ylipalvelua on ihan turha kuvitella tapahtuvan.
Ennen oli kahta erilaista pakettia mahdollista lähettää, luovutus sovitusti puhelimitse (maksoi enemmän) ja yritetään kerran pimpauttaa ovikelloa (halvempi). Näitä siis ei enää ole.
Ulkomailta tulevat pikakirjeet ennen yritettiin toimittaa pimpauttamalla ovikelloa, nykyisin nekin on haettava postista (ainakin kiinalaiset kuten kiinalaiset kirjatut kirjeetkin jaetaan suoraan laatikkoon).
 
Ulkomailta tulevat pikakirjeet ennen yritettiin toimittaa pimpauttamalla ovikelloa, nykyisin nekin on haettava postista (ainakin kiinalaiset kuten kiinalaiset kirjatut kirjeetkin jaetaan suoraan laatikkoon).
Täällä ne jaetaan laatikkoon tavallisen postin mukana, seurannasta näkyy "luovutettu vastaanottajalle tms. Ainoa ero tavalliseen taitaa olla se, että tuollainen jaetaan tiistainakin.
 
Kiinanpaketti maannut 4pv Helsingissä odottaen jatkokuljetusta, ihan normaalia siis mutta seurannassa lukee näin:

Kuljetuspalvelu: Consignment asiakaspalautus

Mitähän tuo meinaa? Ihan normaali lähetys pitäisi olla jonka saa noutaa lähipostista ellei sitten mahdu postiluukusta.. :think:
 
Hieman ihmetyttää tuo smartpost pakettien jakaminen, paikkakunta ei ole mikään hirveän iso ja smartpostien määrän voi laskea yhden käden sormilla mutta silti ei ole jaettu vaikka paketti ollu aamusta asti täällä.
Vai voiko tuo riippua ihan smartpostista? Koska tuo minne paketin tilasin niin sinne on aina kestäny kauemmin tulla kuin muualle vaikka on melkein keskustassa.
 
Hieman ihmetyttää tuo smartpost pakettien jakaminen, paikkakunta ei ole mikään hirveän iso ja smartpostien määrän voi laskea yhden käden sormilla mutta silti ei ole jaettu vaikka paketti ollu aamusta asti täällä.
Vai voiko tuo riippua ihan smartpostista? Koska tuo minne paketin tilasin niin sinne on aina kestäny kauemmin tulla kuin muualle vaikka on melkein keskustassa.
Tuo taitaa riippua ihan ajoreitistä mikä kuskeilla sattuu olemaan. Paketteja ainakin tällä PK-seudulla jaetaan arkisin aina klo 20 asti ja tuohon omaan smartpostiin ne tulevat aina juuri tuon viimeisen parin tunnin aikana. Lähteävät kuljetukseenkin vasta joksus 14-16 välillä.
 
18 päivä lähtenyt paketti Saksanmaalta Suomea kohti, eikä vieläkään näy postin seurannassa. Onko niillä jotain logistiikka ongelmia jälleen kerran?

DHL:n kumipyörillä jos tulee, niin yleensä se muutaman päivän ottaa saapua Suomeen jos ei ole ongelmia mahtua laivaan tms.

Millä seurantakoodilla haet? Saksan DHL -paketteihin järjestään tulee uusi seurantakoodi, pl. ZooPlussan lähetykset, joissa on jo valmiiksi yhteensopivat kortit.

Nuo Saksan kamat käsitellään muutenkin aina samana päivänä pois koska merikontit lähtevät myös samana päivänä takaisin satamaan pl. viikonloppu.
 
Tämä tosiaan riippuu paljolti alueesta ja pakettien volyymista/automaatin koosta. Esim. kerrostaloihin asennettuja automaatteja täytetään paikoin sen pyörällä liikkuvan postinjakajan toimesta jakokierroksen yhteydessä. Aikahaarukka täyttämiselle on tarkoituksella vedetty sen verran laajaksi, että sitten varsinaiset "pakettikuskit" voivat hieman pelata sen täyttöajan kanssa, jos on jotain muita kiireitä. PKS-alueella oman osansa tekee sitten se, että mitä myöhemmin automaatti täytetään, sitä helpommin saadaan saman päivän aikana lähetettyjä paketteja noudettavaksi.

Saisi Posti muuttaa kaikkien pakettikuskien työajaksi vaikka klo 12-20.30. Siinä ehtisi ennen klo 16 jakaa firmojen paketit ja siitä eteenpäin sitten lähinnä kotitalouksiin meneviä paketteja.

Välttämättä Postin työntekijät eivät riemusta hyppisi tuollaisesta jatkuvasta työajasta. Asiakkaat sen sijaan olisivat varmaan tyytyväisiä.
 
Suuri yllätys oli eilen lauantaina kun sain paketin saapumisilmoituksen. Jotenkin olin siinä käsityksessä, että paketteja ei lajitella lauantaisin.

Tilauksen tosiaan tein kotimaisesta verkkokaupasta perjantaina aamupäivästä. Ei edes ollut mikään pikalähetys vaan ihan normaali toimitus. Eli sekä kotimainen kauppa, että Posti onnistuivat kerrankin täydellisesti. Olin täysin varautunut siihen, että aikaisintaan maanantaina tulee paketti.
 
Suuri yllätys oli eilen lauantaina kun sain paketin saapumisilmoituksen. Jotenkin olin siinä käsityksessä, että paketteja ei lajitella lauantaisin.

Tilauksen tosiaan tein kotimaisesta verkkokaupasta perjantaina aamupäivästä. Ei edes ollut mikään pikalähetys vaan ihan normaali toimitus. Eli sekä kotimainen kauppa, että Posti onnistuivat kerrankin täydellisesti. Olin täysin varautunut siihen, että aikaisintaan maanantaina tulee paketti.

Paketit on jo pidemmän aikaa kulkenut toimipisteisiin myös viikonloppuna.
 
Taas...

Eilen seurannasta katsoin, luki että paketin arvioitu saapuminen olisi 27.3.
No äsken katsoin uudestaan niin tietenkin se on siirtynyt 28.3.

Tapahtumien perusteella se voisi edelleen tulla tänään.
 
^ tuo tapahtuu yleensä itsellä kun on viikonloppu tuloillaan, alkaa väittämään saapumista maanantaille, vaikka tulee 99,99% kerroista jo lauantaina noudettavaksi asiamiespostista. Siellä on mahdollisesti arviointialgoritmissa joku yleinen eikä paikkakohtainen määre noutopisteen aukioloille ja viemisille.

Jos lähetys on tänään otettu jo kuljetukseen, niin on tulossa mitä suurimmalla todennäköisyydellä tänään, mikäli menossa smarttiin, niin tapahtuma kuljetuksesta tulee reilun 2h päästä.

Edit: jos siis asustelet pk-seudulla.
 
^ tuo tapahtuu yleensä itsellä kun on viikonloppu tuloillaan, alkaa väittämään saapumista maanantaille, vaikka tulee 99,99% kerroista jo lauantaina noudettavaksi asiamiespostista. Siellä on mahdollisesti arviointialgoritmissa joku yleinen eikä paikkakohtainen määre noutopisteen aukioloille ja viemisille.

Jos lähetys on tänään otettu jo kuljetukseen, niin on tulossa mitä suurimmalla todennäköisyydellä tänään, mikäli menossa smarttiin, niin tapahtuma kuljetuksesta tulee reilun 2h päästä.

Edit: jos siis asustelet pk-seudulla.

Näin mäkin sitä tossa vähän järkeilin. Mielestäni aikaisemmin on toiminut, varmaan viimeksi tammikuussa seurailin paketin kulkua.
 
Tilasin emolevyn Kärkkäiseltä siinä toivossa että tulee ennen viikonloppua. Ainoa paikka missä sitä oli suoraan varastossa, paketti lähtikin yllättäen aamusta liikkeelle Alson varastolta. Tuleeko tuo suoraan perille vai kiertääkö myyjän kautta? Eka kerta kun tukkurilta lähtee tavara. :btooth:

Edit: Näyttäisi tulevan suoraan perille, Also on Kärkkäisen suoratoimittaja. Vähän kun olisin kuuklannut niin olisi selvinnyt. :facepalm:
 
Viimeksi muokattu:
Tästä tullut enemmän sääntö kuin poikkeus.
Screenshot_20190401_214612.jpg
Viisi lähetystä viimeisen puolen vuoden aikana on kaikki myöhästyneet pari päivää.
 
poo.PNG

Voiko pelkällä tolla muka saada ilmaiseksi asiakaspalautuksen tehtyä? Eikö yleensä ole vaadittu se joku numerokoodi nettikauppaa varten?
 
Tulipas tarkistettua vähän noita omia seurannalla tulleita paketteja. Mikähän hitto siinä on kun puolen vuoden aikana kaikki paketit on poikkeuksetta myöhästynyt kaksi päivää. Kyllä on aika paskaksi mennyt palvelu kun ei edes yhtä pakettia saada useasta ajallaan perille.

Toimiiko jollain muuten tuo niiden chatti? Koko ajan sanoo itsellä että "Olet seuraava!", eikä ikinä yhdistä. Kerran aamulla pääsin kai vahingossa linjalle jolloin aspa sanoi ohjaavansa oikeaan paikkaan ja näytölle vain ilmeistyi teksti "yhtään agenttia ei ole vapaana".
 
Toimiiko jollain muuten tuo niiden chatti? Koko ajan sanoo itsellä että "Olet seuraava!", eikä ikinä yhdistä. Kerran aamulla pääsin kai vahingossa linjalle jolloin aspa sanoi ohjaavansa oikeaan paikkaan ja näytölle vain ilmeistyi teksti "yhtään agenttia ei ole vapaana".
Kyllä toimii tai ainakin pari viikkoa sitten toimi. Melkoisen pitkään siinä sai odottaa. Ja se on sitten lähinnä lottovoitto jos siellä sattuu vastaamaan henkilö joka oikeasti tietää mitä tekee ja tekeekin jotain. Joku 20% yhteydenotoistani on osunut tuollainen kohdalle, loput sitten sitä "en näe enempää" "ei auta kuin odottaa".
 
kerrankin postilta jotain positiivista. 1.4 saapui paketti tullin terminaaliin , aamulla 3.4 paketti ovella.
 
paketti tullut helsingin lajitteluun 30.3. ja on seurannan mukaan vielä siellä. Tais joku tarvita sitä enemmän kuin minä :confused:

Kiinalähetys (koska paketteja ei lajitella Pasilassa)? Niille tulee vain yksi luenta koska eivät tosiaan ole mitään paketteja eivätkä kirjeitäkään. 30.3. oli lauantaina, eiköhän jaeta himaan (jos mahtuu, jos ei, noitaa lähimmästä pisteestä) vielä tällä viikolla. Itselle tuli eilen kiinalähetys, viimeisin merkintä 27.2. ja tosiaan eilen tuli postiluukusta 2.4.
 
Tulipas tarkistettua vähän noita omia seurannalla tulleita paketteja. Mikähän hitto siinä on kun puolen vuoden aikana kaikki paketit on poikkeuksetta myöhästynyt kaksi päivää. Kyllä on aika paskaksi mennyt palvelu kun ei edes yhtä pakettia saada useasta ajallaan perille.

Mielenkiinnosta, miten olet laskenut myöhästymisen kahdeksi päiväksi?
 
Kiinalähetys (koska paketteja ei lajitella Pasilassa)? Niille tulee vain yksi luenta koska eivät tosiaan ole mitään paketteja eivätkä kirjeitäkään. 30.3. oli lauantaina, eiköhän jaeta himaan (jos mahtuu, jos ei, noitaa lähimmästä pisteestä) vielä tällä viikolla. Itselle tuli eilen kiinalähetys, viimeisin merkintä 27.2. ja tosiaan eilen tuli postiluukusta 2.4.
Okei, jotain tälläistä ajattelinkin. Sellainen mielikuva vain, että muita kiinapaketteja on seurattu ihan kotiin asti, mutta joo. En ole siis hätäillyt asian kanssa, sen tietää että Suomen sisällä paketissä menee aina se viikko tullin jälkeen kuitenkin. :cigar2:
 
Se on vain toimitusaika-arvio. Mutta tietysti jos tuo on toistuvaa, kenties jakelussa on alimiehitys siellä missä asustelet.
 
Se on vain toimitusaika-arvio. Mutta tietysti jos tuo on toistuvaa, kenties jakelussa on alimiehitys siellä missä asustelet.
Kävin kysymässä ja sieltä se hyllystä löytyi. "sori unohtunut kuitata, laitettu vaan suoraan tonne". Pahoitteli myös että ollut jo varmaan maanantaina kun viimeksi kävin kysymässä. Hitto mitä säätöä.
 
Ei nyt kauhean yleistä, olen vastaanottanut satoja, ehkä jopa lähemmäksi tuhat lähetystä elämäni aikana ja kerran käynyt sama. :think:
 
Ei nyt kauhean yleistä, olen vastaanottanut satoja, ehkä jopa lähemmäksi tuhat lähetystä elämäni aikana ja kerran käynyt sama. :think:
Ihan mielenkiintoista kun itsellä on kaikki jo pitkän aikaa myöhästynyt, että sielläkö ne unohtaa lätkiä ne koneelle ja sitten ihmettelee kun ei noudeta ja tajuaa virheen. Ehkä pitäisi kokeilla ohjata muualle
 
Jos sama noutopiste, niin varmaan sama mummeli unohtaa ampua sen koodin hyllytyksessä. Kokeile uudelleenohjausta jos lähellä joku noutopiste tarjolla, itse käytin sitä edellisessä osoitteessa, sai paremmat aukioloajat huoltoasemalta.
 
Tilasin näytön kotiinkuljetuksella niin näköjää aliarvioin kuljetuksen ajan, just sillä hetkellä tuli kun itse olin kotia päässy :D
Sekin vähän huvitti kun kirosi puhelintaan kun meikäläisen nimen vetäs autokorrekti perseelleen pariinkin otteeseen. Ite kyllä f2f tilanteessa yrittäisin hillitä itteni vaikka kuinka vituttais.
 
Nyt vähän jumittaa posti. Espanjasta tulossa paketti, tai lienee ihan kirje.

  • 22.03.2019 klo 20:36
    HELSINKI POK, Ulkomaan terminaali

  • 18.03.2019 klo 11:52
    Skannaus ulkomailla IPS

  • 16.03.2019 klo 19:33
    Skannaus ulkomailla IPS

  • 14.03.2019 klo 16:30
    Skannaus ulkomailla IPS
Tuon 22.3 ei mitään. Mukava homma. Viime viikolla tuli jo noutolappukin, mutta sanoivat noutaessa, että ei täällä mitään ole :darra:
 
Nyt vähän jumittaa posti. Espanjasta tulossa paketti, tai lienee ihan kirje.

  • 22.03.2019 klo 20:36
    HELSINKI POK, Ulkomaan terminaali

  • 18.03.2019 klo 11:52
    Skannaus ulkomailla IPS

  • 16.03.2019 klo 19:33
    Skannaus ulkomailla IPS

  • 14.03.2019 klo 16:30
    Skannaus ulkomailla IPS
Tuon 22.3 ei mitään. Mukava homma. Viime viikolla tuli jo noutolappukin, mutta sanoivat noutaessa, että ei täällä mitään ole :darra:
Kävisin uudelleen noutopisteessä kyselemässä, että eihän vain ole hyllyjen/laatikoiden/jne väliin päässyt tippumaan...
 
Nyt vähän jumittaa posti. Espanjasta tulossa paketti, tai lienee ihan kirje.
...
Noissa kirjemäisissä ei usein tule muita merkintöjä tuon jälkeen kuin että noudettavissa toimipisteessä. Onkohan jäänyt skannaamatta noutopisteessä? Katsoiko ollenkaan läpi hyllyjä vai pelkästään koneelta tarkisti? Tuo tarmon neuvo järkevin tässä vaiheessa.
 
Joo, koneelta vaan katsoi. En tiedä millainen järjestelmä niillä on ja mitä sieltä näkee mutta näin sanoi.
Seuranta siis näyttää noiden aiemmin mainittujen tapahtumien lisäksi tältä:

aa.png
 
"Lähetys on viivästynyt, se toimitetaan 1-2 työpäivän kuluessa"

:facepalm:

Tämä siis Saksan Amazonista 2.4 tilattu, 3.4 Deutsche Postilla lähetetty, 6.4 Suomeen saapunut ja vielä reipas tunti sitten uhkaili toimitusta 8.4 klo16:00 mennessä.
Kyllä voi olla vaikeaa paketin toimitus. Eipä tuolla nyt kiire ole, DHL Expressistä voisin maksaa jos olisi mutta pistää nyt vähintään naurattamaan tämä Postin touhu kun omat arviotkaan tahdo onnistua.
Miksi edes antaa tuollaisia arvioita kun näyttäisi ettei niihin pystytä ja tuo "on viivästynyt" status vain antaa epäonnistuneen kuvan Postista.
 
Viimeksi muokattu:
Viivästyshän voi olla seurausta monestakin asiasta, lähetys vaurioitunut, epäselvät osoitetiedot, kuljetuskapasiteetissa puutetta.

Siis saapunut Suomeen Postille lauantaina 6.4. Iso osa lauantaisin saapuvista käsitellään lauantaina, mutta osa käsitellään ’vasta’ maanantain aikana.

Eli käytännössä tullee tiistaina jos on vasta tänään käsitelty, tai jos asuu landella, niin eihän viikonloppuisin mitään kuljetuksia lähde landelle, niin lähtee vasta maanantai-iltana.
 
"Lähetys on viivästynyt, se toimitetaan 1-2 työpäivän kuluessa"

:facepalm:

Tämä siis Saksan Amazonista 2.4 tilattu, 3.4 Deutsche Postilla lähetetty, 6.4 Suomeen saapunut ja vielä reipas tunti sitten uhkaili toimitusta 8.4 klo16:00 mennessä.
Kyllä voi olla vaikeaa paketin toimitus. Eipä tuolla nyt kiire ole, DHL Expressistä voisin maksaa jos olisi mutta pistää nyt vähintään naurattamaan tämä Postin touhu kun omat arviotkaan tahdo onnistua.
Miksi edes antaa tuollaisia arvioita kun näyttäisi ettei niihin pystytä ja tuo "on viivästynyt" status vain antaa epäonnistuneen kuvan Postista.


Itsellä juurikin vastaava tilanne myös, tilaus- ja lähetyspäivineen. Firma toki eri, mutta Saksassa kuitenkin.
 
Siis saapunut Suomeen Postille lauantaina 6.4. Iso osa lauantaisin saapuvista käsitellään lauantaina, mutta osa käsitellään ’vasta’ maanantain aikana.

Eli käytännössä tullee tiistaina jos on vasta tänään käsitelty, tai jos asuu landella, niin eihän viikonloppuisin mitään kuljetuksia lähde landelle, niin lähtee vasta maanantai-iltana.

En nyt tällä kertaa jaksanut ruveta kirjoittamaan romaania lähetyksen kulusta.. Mutta saapunut ja lajiteltu ja käsitelty ja taputeltu lauantaina.
Jos pitää näin tulla asiasta opettamaan niin huomioi se että toimitusaika arviohan annetaan vasta sen käsittelyn jälkeen.. Tai ainakin maalaisjärki näin sanoo, jos pakettia ei ole käsitelty niin miksi Postin seuranta arpoisi minulle toimitusaikaa?

Mutta jossain tämä on nyt "kuljetuksessa" uusimman tapahtuman mukaan. Mihinkähänlie perähikiälle Pate on sen vienyt, ei tiedä kun Posti ei enää näytä postinumeroita tapahtumissa..

"Kyllä voi olla vaikeaa paketin toimitus."

Viivästyshän voi olla seurausta monestakin asiasta, lähetys vaurioitunut, epäselvät osoitetiedot, kuljetuskapasiteetissa puutetta.

Niinhän se voi olla, kuun asentokin taitaa vaikuttaa.
Mitä näihin esimerkkeihin tulee niin eiköhän Amazon osaa tulostaa osoitetiedot selkeästi. Ja kun se kerta on käsitelty ja tunnistettu postinumero oikein niin tuskimpa on epäselvät tiedot..
 
Jos se lauantaina on käsitelty Vantaalla, niin pk-seudulle ja lähistölle se tuodaan maanantain aikana. Jos menee pidemmälle, niin tulee tiistaina.

Arvio tulee vaikka viimeisin lajittelu ei olisikaan suoritettu, esim. asun Espoossa, lähetys voidaan lajitella Liedossa Postin keskuksessa, sen jälkeen tulee arvio yleensä seuraavalle päivälle jos kyseessä esim. 16-tuote, sen jälkeen se vielä käsitellään Vantaalla, siirtyy kuljetukseen ja viedään läheiselle asiamiespostille.
 
Jokseenkin sulosta miten perähikiäläisiä Postin systeemit ovat edelleen. Tilasin kotiinkuljetettavan tuotteen Verkkiksestä viimeviikon torstaina josta laitettiin joskus seittemän aikaan perjantaiaamuna viesti, johon piti vastata 9 mennessä aika jollon tahdon paketin toimitettavan minulle. En vapaapäivänä tietenkään noihin aikoihin ollut hereillä joten koitin piruuttani vastata siihen viestiin iltapäivällä josko jotain vielä tapahtuis. Tuli vastaus, että aika mennyt umpeen, Posti soittaa uuden ajan. Noh, kaikkihan tietävät, ettei Postilta kukaan soita mitään joten tänään oli postilaatikossa lappu jossa ohjeistetaan minua soittamaan numeroon 8-15 välisenä aikana. Ei siinä mitään, mutta työaika loppuu klo 18 ja oon himassa vasta joskus 19 aikoihin, eli joudun siis huomenna töistä soittamaan tonne josko saisivat toimitettua mulle paketin illalla. Vähintään kaksi toimituspäivää siis mennyt hukkaan koska Posti ei osaa tarjota tämmöstä asiaa sähköisenä, johon olisin voinut nakata viestin toimitusajasta viikonlopun aikana, tai edes viestipalvelua joka ei toimi ajastimella.

Kävin laittamassa NetPostista, että kaikki mahollinen posti sähköisenä kiitos, katsotaan josko vaikuttaisi asiaan ensikerralla.
 
Eikö pakettien toimitusongelma ratkeaisi osittain sillä, että postilaatikon lisäksi olisi isompi laatikko jonne paketit mahtuisi? Kerrostaloissa tämä on isompi kysmys, ehkäpä jonnekin tilaan tuo laatikko? Ja tämä siis niille joilla suuret välimatkat esim. pakettiautomaateille. Tämä olisi varmaan parempi myös niille jotka aktiivisesti tilaavat kamaa netistä.

Niin ja tuohon isompaan laatikkoon voisi laittaa lisäpostit jos normi boksi on jo täynnä.
 
Eikö pakettien toimitusongelma ratkeaisi osittain sillä, että postilaatikon lisäksi olisi isompi laatikko jonne paketit mahtuisi? Kerrostaloissa tämä on isompi kysmys, ehkäpä jonnekin tilaan tuo laatikko? Ja tämä siis niille joilla suuret välimatkat esim. pakettiautomaateille. Tämä olisi varmaan parempi myös niille jotka aktiivisesti tilaavat kamaa netistä.

Niin ja tuohon isompaan laatikkoon voisi laittaa lisäpostit jos normi boksi on jo täynnä.
Onhan noita smartposteja jo PK seudun kerrostaloissa vaikka kuinka paljon. Nykytekniikalla ei paha rasti lykätä paria oranssia lastulevyboksia vähänkään isomman kerrostalon ykköskerrokseen.
 
Eikö pakettien toimitusongelma ratkeaisi osittain sillä, että postilaatikon lisäksi olisi isompi laatikko jonne paketit mahtuisi? Kerrostaloissa tämä on isompi kysmys, ehkäpä jonnekin tilaan tuo laatikko? Ja tämä siis niille joilla suuret välimatkat esim. pakettiautomaateille. Tämä olisi varmaan parempi myös niille jotka aktiivisesti tilaavat kamaa netistä.

Niin ja tuohon isompaan laatikkoon voisi laittaa lisäpostit jos normi boksi on jo täynnä.

Tuollainen joka taloon maksaa jonkinverran nykyjärjestelmään verrattuna. Kuka sen boxin maksaa? Talon yhtiö? Onnistuu varmasti helposti jos vanhempaa väkeä hallituksessa. Postille itselleen järkevämpi vain laajentaa omaa yleistä Smartbox verkostoaan, sen sijaan että alkaa rakentaa noita jokaiseen taloon varsinkin jos käyttö on lopulta vähäistä.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
286 355
Viestejä
4 920 920
Jäsenet
79 169
Uusin jäsen
Fuirrandir

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom