Automaatti täynnä niin minne se sun paketti pitäisi tunkea? Vaihtoehdot on pallotella sitä edestakaisin tai viedä lähistölle missä tilaa on.
Tuossahan se oleellisin ylempänä on jonesky12345:n sanomana. Itse näkisin tuossa parikinvaihtoehtoa palvelun parantamiseksi.
1) Lähetetään kyselyviesti, että toimitetaanko alkuperäiseen automaattiin hitaammin vai toiseen paikkaan nopeammin
2) Korvataan asiakkaalle (vaikka tietysti lähettäjä on tässä se asiakas) koitunut harmi esimerkiksi tuossa viestissä olisi voinut lukea, että "Korvaukseksi tarjoamme -50% seuraavasta pakettiautomaattilähetyksestäsi"
3) Itse en ole yritysten anteeksipyytelyiden kaipaaja, mutta strategisesti olisi fiksua pyytää anteeksi silloin, kun palvelu ei mene nappiin vaikkapa jouluruuhkien takia. Yllättävän moni kuluttaja antaisi silloin anteeksi.
Täällä nyt on taas käyty keskustelua siitä, miksei sitä tai tätä.
Ihan oikeasti, lukekaa se mun aiempi viesti siitä pakettimäärästä, joka näin joulun alla liikkuu.
Tavallaan mulla on tälle ymmärrystä. Aika vaikea suunnitella sellainen järjestelmä, joka hoitaa isot vaihtelut volyymissä. Toisaalta postin valitus isoista pakettimääristä tuntuu hullulta. Harva firma valittaa, kun töitä on tupa täys. Se, että posti on solminut huonon sopimuksen esimerkiksi kiinanpakettien kuljetuksesta ei ole tietenkään asiakkaiden vika.
Eniten kuitenkin harmittaa tietynlaisen kansallisomaisuuden tuhoaminen, joka postin kanssa on tehty vetämällä maine lokaan mm. lyhytnäköisillä Itella-seikkailuilla ja työntekijöiden huonolla kohtelulla (josta seuraa myös sitä huonoa palvelua).
OT: Ettei menisi synkistelyksi, niin tässä vähän hauskaa historian havinaa:
The Birth of Cheap Communication (and Junk Mail)
In Victorian London, though service wasn’t 24/7, it was close to 12/6. Home delivery routes would go by every house 12 times a day — yes, 12. In 1889, for example, the first delivery began about 7:30 a.m. and the last one at about 7:30 p.m. In major cities like Birmingham by the end of the century, home routes were run six times a day.