Postin kulkemisen vaikeus

Noniin:



Tarkoituksella lähimpään pakettiautomaattiin tilattu 20kg paketti on nyt sitten paljon kauempana. Viime jouluna muistan, kun kävin tuolla noutopisteellä niin se oli kiinni samaan aikaan kun kaikki muut liikkeet, parturit jne. oli auki. Toivottavasti nyt on paremmin auki.

Näin posti taas palvelee.
On käsittämättömän typerää kyllä tuo, että menevät minne sattuu... mitä järkeä tossa koko pakettiautomaatin valinnassa on, jos paketti ei kuitenkaan sinne tule... eikö silloin voisi vaan syöttää kotiosoitteen, jonka mukaan arpoisi automaatin
 
Noniin:



Tarkoituksella lähimpään pakettiautomaattiin tilattu 20kg paketti on nyt sitten paljon kauempana. Viime jouluna muistan, kun kävin tuolla noutopisteellä niin se oli kiinni samaan aikaan kun kaikki muut liikkeet, parturit jne. oli auki. Toivottavasti nyt on paremmin auki.

Näin posti taas palvelee.

Automaatti täynnä niin minne se sun paketti pitäisi tunkea? Vaihtoehdot on pallotella sitä edestakaisin tai viedä lähistölle missä tilaa on.
 
Automaatti täynnä niin minne se sun paketti pitäisi tunkea? Vaihtoehdot on pallotella sitä edestakaisin tai viedä lähistölle missä tilaa on.
Eikö sieltä vois tulla vaikka tekstari että haluttu automaatti täynnä, toimitetaanko vaihtoehtoiseen automaattiin X vai laitetaanko kyseisen automaatin jonoon eli tulee sinne kun tilaa vapautuu
 
Eikö sieltä vois tulla vaikka tekstari että haluttu automaatti täynnä, toimitetaanko vaihtoehtoiseen automaattiin X vai laitetaanko kyseisen automaatin jonoon eli tulee sinne kun tilaa vapautuu
Ihan hyvä idea vastaanottajan kannalta, voisit ehkä ehdottaa postin suuntaan. Tosin ehkä tekstiviesti järjestelmä ja vaadittavat muutokset lajitteluprosessiin voi olla hankalia toteuttaa suhteutettuna saatuun hyötyyn (ei ne automaatit pitäisi olla täynnä kuin pahimpina ruuhkana). Lisäksi ne odottavat paketit pitäisi säilöä johonkin. Aiemmin tänne kirjoitteleva postin työntekijä muistaakseni mainitsi että pahimpaan black friday/joulu ruuhkaan automaattiin olisi tulossa ~4x kapasiteettini nähden. Kuvittelisin että se on olisi aika iso kasa paketteja.
 
Ihan hyvä idea vastaanottajan kannalta, voisit ehkä ehdottaa postin suuntaan. Tosin ehkä tekstiviesti järjestelmä ja vaadittavat muutokset lajitteluprosessiin voi olla hankalia toteuttaa suhteutettuna saatuun hyötyyn (ei ne automaatit pitäisi olla täynnä kuin pahimpina ruuhkana). Lisäksi ne odottavat paketit pitäisi säilöä johonkin. Aiemmin tänne kirjoitteleva postin työntekijä muistaakseni mainitsi että pahimpaan black friday/joulu ruuhkaan automaattiin olisi tulossa ~4x kapasiteettini nähden. Kuvittelisin että se on olisi aika iso kasa paketteja.
Joo, mutta ajattelisin tuollasen tekstarijärjestelmän olevan aika helposti toteutettavissa kumminkin, koska pakettiautomaattipaketeissa tuo numero edellytetään ja paketit kuitenkin kirjautuvat seurantaan siten, että toimitus ei onnistu -> järjestelmä voisi automaattisesti laittaa tekstarin.

Esim paketti ei pääse automaattiin, se viedään jonnekin varastolle josta kulkeutuu vaihtoehtoiseen paikkaan seuraavana päivänä. Jos tekstariin vastaa saman illan aikana haluavansa paketin tiettyyn automaattiin, ei pakettia kiikuteta vaihtoehtoiseen paikkaan. Ei olisi mitenkään erityisen hankalaa varmaan myöskään integroida järjestelmään sitä tietyn pakettiautomaatin arvioitua jonotusaikaa, koska postin lajittelussa on satavarmasti tiedossa minkä kokoiseen luukkuun paketti pienimmillään menee -> järjestelmä automaattisesti lajittelisi paketit jollain painotuksella ettei nyt pienin paketti varaa isoimpaa luukkua jos automaatilla on ruuhkaa. Asiakas saisi tekstarissa tiedon: Automaattiin on ruuhkaa, mikäli haluat paketin kyseiseen automaattiin viivästyy paketin toimitus n. XX vuorokautta. Jos haluat paketin automaattiin vastaa viestiin A, jos haluat paketin vaihtoehtoiseen automaattiin seuraavaksi päiväksi vastaa B, jos vastausta ei tule kellonaikaan YY mennessä toimitetaan paketti seuraavana päivänä vaihtoehtoiseen automaattiin.

Veikkaisin että suuri osa silti ottaisi sen vaihtoehtoisen nopeamman toimituspaikan, mutta tuo mahdollistaisi sen, että joku esim. autoton ihminen saisi haettua paketin siitä läheltä vähän isommalla odottelulla, jos se on tärkeää.
 
Ylläri, automaatti täynnä, yritetään uudelleen huomenna. Vittu pitää kyllä lopettaa halvimman postituksen kautta tilaamiset.
 
jahas tänään klo 5:55 lähetystä yritetty luovuttaa mutta avastaanottaja aei ole tavoitettu. ei kyllä mun mielestä ketää oo ovella käyny. sit kelo:5:55 samaan aikaan lähetys on vastaanotettu kuljetuksesta. mitenhän tää ny pitäs tulkita
 
Ylläri, automaatti täynnä, yritetään uudelleen huomenna. Vittu pitää kyllä lopettaa halvimman postituksen kautta tilaamiset.

ite tilaan halvimmalla, eli lokeroon, mut omiintietoihin lisänny oman noutopisteen tiskiltähaettavaksi
 
Paketti Virosta PostNordin kautta. Tiistaina tilattu, torstaina klo 13 tuotu kotiovelle.

Eli matkassa meni 2vrk. Virosta. Laivalla.


Suomen posti ei saa ykkösluokan kirjettä perille päivässä saati kahdessa.

Moni moittii postonordia, minä en kyllä voi. Sisko lähetti 4.12 paketin sitä kautta ehtoopäivästä. Seuraavana päivänä ovikello soi klo 14 ja tuotiin paketti ovelle.

Postin paketit ovat matkustaneet useita päiviä 200km matkan aikana. Ja pakettiautomaattiin useita yrityksiä ilman onnistumisia.

Kai posti voisi oikeasti tehostaa tätä jakelutoimintaa palkkojen leikkausten sijaan.
 
Todennäköisesti virheellinen merkintä järjestelmässä. Lähetystunnuksella saan enemmän ulos. (YV)

Minulle näytti virheellisesti omiaan, mutta postin konttorilla heidänjärjestelmässä ei näkyny samoja sekoiluja ja paketti oli haettavissa neljänjälkeen, vaikka nettiseurannan mukaan on tuossa samaisessa luovutettu kuljetuksessa klo.5.55 merkinnässä edelleenkin
 
Automaatti täynnä niin minne se sun paketti pitäisi tunkea? Vaihtoehdot on pallotella sitä edestakaisin tai viedä lähistölle missä tilaa on.

Tuossahan se oleellisin ylempänä on jonesky12345:n sanomana. Itse näkisin tuossa parikinvaihtoehtoa palvelun parantamiseksi.

1) Lähetetään kyselyviesti, että toimitetaanko alkuperäiseen automaattiin hitaammin vai toiseen paikkaan nopeammin

2) Korvataan asiakkaalle (vaikka tietysti lähettäjä on tässä se asiakas) koitunut harmi esimerkiksi tuossa viestissä olisi voinut lukea, että "Korvaukseksi tarjoamme -50% seuraavasta pakettiautomaattilähetyksestäsi"

3) Itse en ole yritysten anteeksipyytelyiden kaipaaja, mutta strategisesti olisi fiksua pyytää anteeksi silloin, kun palvelu ei mene nappiin vaikkapa jouluruuhkien takia. Yllättävän moni kuluttaja antaisi silloin anteeksi.

Täällä nyt on taas käyty keskustelua siitä, miksei sitä tai tätä.

Ihan oikeasti, lukekaa se mun aiempi viesti siitä pakettimäärästä, joka näin joulun alla liikkuu.

Tavallaan mulla on tälle ymmärrystä. Aika vaikea suunnitella sellainen järjestelmä, joka hoitaa isot vaihtelut volyymissä. Toisaalta postin valitus isoista pakettimääristä tuntuu hullulta. Harva firma valittaa, kun töitä on tupa täys. Se, että posti on solminut huonon sopimuksen esimerkiksi kiinanpakettien kuljetuksesta ei ole tietenkään asiakkaiden vika.
Eniten kuitenkin harmittaa tietynlaisen kansallisomaisuuden tuhoaminen, joka postin kanssa on tehty vetämällä maine lokaan mm. lyhytnäköisillä Itella-seikkailuilla ja työntekijöiden huonolla kohtelulla (josta seuraa myös sitä huonoa palvelua).

OT: Ettei menisi synkistelyksi, niin tässä vähän hauskaa historian havinaa:

The Birth of Cheap Communication (and Junk Mail)

In Victorian London, though service wasn’t 24/7, it was close to 12/6. Home delivery routes would go by every house 12 times a day — yes, 12. In 1889, for example, the first delivery began about 7:30 a.m. and the last one at about 7:30 p.m. In major cities like Birmingham by the end of the century, home routes were run six times a day.
 
Postilla nyt on systeemit ihan sekaisin/jumissa. Eilenkin kesti varmaan reilun vartin muutoman paketin saaminen kun koneet jumittelee. Samoin postin omaposti sovellus on kyllä ihan susipaska. Pakettien tiedot päivittyy, jos päivittyy. Usein lukee vaan sovelluksessa, että tiedot päivittyneet x, tähän ei auta sovelluksen uudelleen käynnistykset, listan kelaaminen (vaikka lataus symboli tuleekin).
 
Postilla nyt on systeemit ihan sekaisin/jumissa. Eilenkin kesti varmaan reilun vartin muutoman paketin saaminen kun koneet jumittelee. Samoin postin omaposti sovellus on kyllä ihan susipaska. Pakettien tiedot päivittyy, jos päivittyy. Usein lukee vaan sovelluksessa, että tiedot päivittyneet x, tähän ei auta sovelluksen uudelleen käynnistykset, listan kelaaminen (vaikka lataus symboli tuleekin).

Ota käyttöön vaikka AfterShip, jos et OmaPostin muita toimintoja kaipaa.
 
Ota käyttöön vaikka AfterShip, jos et OmaPostin muita toimintoja kaipaa.

Sinne tulee paketit automaattisesti jne, niin ei tuollainen oikein vastaa. IHMO paljon kätevämpi käyttää suoraan sivua kun alkaa taas yhden äppin kanssa säätämään. Välillä tuo postin äppi toimi ihan ok.
 
Harva firma valittaa, kun töitä on tupa täys. Se, että posti on solminut huonon sopimuksen esimerkiksi kiinanpakettien kuljetuksesta ei ole tietenkään asiakkaiden vika.

Ei kai Postin suunnalta ole tullut valitusta muusta kuin noista Kiinan paketeista? Kyllä varmaan moni muukin firma varmasti valittaisi jos suhteettomia määriä töitä pitäisi tehdä tappiolla. Ja tuo oli siis asia mihin Posti ei voinut niin paljon vaikuttaa, mutta tuohon on taidettu saada parannus. Jossain viimeaikaisessa uutisessa joku Postilta mainitsi että Kiinan paketien hoitaminen ei enää ole suurimmaksi osaksi tappiollisia pienen postimaksujen nousun takia (en muista lähdettä).
 
Hieman kumma systeemi tämän Postin toimituskysely. Sinänsä hyvä että antavat vaihtoehtoja (jättää ilman kuittausta, lähimpään automaattiin tai postiin), mutta se vastausaika? Noin tunti annettiin aikaa vastata viimeiselle paketille mikä on tulossa (ei edes saapunut vielä Suomeen) ja kun sattumoisin olin tuon viestin aikaa palaverissa missä ei kännykkää näpräillä, niin meni hienosti vastausaika umpeen.

Minkä ihmeen takia tuossa on noin lyhyt aikaraja varsinkaan kun ei Postilla ole edes koko pakettia hallussa?
 
Minkä ihmeen takia tuossa on noin lyhyt aikaraja varsinkaan kun ei Postilla ole edes koko pakettia hallussa?

Ehkä on ylivarauduttu siihen että se paketti saapuu Suomeen niin nopeasti että tarvitaan noin nopea vastaus? Kokeilitko että mitä tapahtuu jos yritti kuitenkin antaa vastauksen tuon aikarajan jälkeen?
 
Paketti Virosta PostNordin kautta. Tiistaina tilattu, torstaina klo 13 tuotu kotiovelle.

Eli matkassa meni 2vrk. Virosta. Laivalla.


Suomen posti ei saa ykkösluokan kirjettä perille päivässä saati kahdessa.

Moni moittii postonordia, minä en kyllä voi. Sisko lähetti 4.12 paketin sitä kautta ehtoopäivästä. Seuraavana päivänä ovikello soi klo 14 ja tuotiin paketti ovelle.

Postin paketit ovat matkustaneet useita päiviä 200km matkan aikana. Ja pakettiautomaattiin useita yrityksiä ilman onnistumisia.

Kai posti voisi oikeasti tehostaa tätä jakelutoimintaa palkkojen leikkausten sijaan.

No kyllä se Postnord on vaan paskin kuriiri heti hermeksen jälkeen. Sitä ei kyllä tuossa kisassa voita mikään. :D Postnordilla homma ei ole kertaakaan toiminut. Viimeisin episodi tältä viikolta, clasohlsonilta tulossa 65kg lähetys, joten oli kotiinkuljetus. Netissä määritin milloin paketti tuodaan kotiin. Aikaväli on 8-16. No odotin sitä ko. päivänä, eikä tullut. Soittoa aspaan, siellä vaan todettiin ettei paketti ole lähtenyt auton kyytiin vaikka olisi pitänyt. Lupasi, että soittavat sieltä takaisin kun selvittävät, mihin milloin sopisi auton kyytiin (paketti siis jo paikkakunnalla ~4km päässä). Eipä sieltä tietenkään kukaan soittanut. Parin päivän päästä sitten vaan kuski soittaa että olisi paketti tulossa tossa per heti, ootko kotona? Mitäs vittua nyt oikeasti. Kukaan voi kotona olla aina päivystämässä jos he nyt joku päivä suvaitsevat toimittaa. :rage:

Serkulla pallottelivat yli kuukauden pakettia milloin missäkin, soitteli lukuisia kertoja eikä siellä koskaan osattu sanoa mitään. Tilasi tavarat sitten muualta ja kun lopulta tuli niin laittoi takaisin. Postnord voisi nyt aluksi vaikka saada paketit kulkemaan jotenkin järjellisessä ajassa sovitusti. Nyt homma ei vaan pelaa kyllä edes huonosti. Samoin noutaminen on todella tuskaista vaikka asioi heidän terminaalissaan.

Posti on mulle/multa kuljetelleet kuitenkin reilusti toista sataa pakettia + kirjeet tänäkin vuonna eikä ole kyllä kun muutoman paketin kanssa ollut säätämistä. Postnordilla jokaisen paketin kanssa tivoli.
 
Täällä nyt on taas käyty keskustelua siitä, miksei sitä tai tätä.

Ihan oikeasti, lukekaa se mun aiempi viesti siitä pakettimäärästä, joka näin joulun alla liikkuu.
Ollut muutaman päivän ongelmia päästä toimistoon, koska se tila, joka riittää 49 viikkoa vuodesta varsin hyvin, on ollut niin täynnä, ettei ovea meinaa saada auki. (Tänään oli kaksi täyttä lajittelematonta rullakkoa edessä ja kolme lajittelurullakkoa edessä. Valehtelematta jouduin 5min sommittelemaan, että sain oven auki, koska porukka kuitenkin tekee töitä koko ajan.) Ja kyseessä ei edes ole mikään suurempi lajittelukeskus, vaan ihan keskikokoinen "normaali" jakelutoimipaikka.
Proshopilta 11. Päivä tehty tilaus tänään täällä pohjoisessa perillä? Mitä ihmettä? Mihin voi enää luottaa jos ei edes siihen kuuluisaan postin toimimattomuuteen? :rofl:
 
Ehkä on ylivarauduttu siihen että se paketti saapuu Suomeen niin nopeasti että tarvitaan noin nopea vastaus? Kokeilitko että mitä tapahtuu jos yritti kuitenkin antaa vastauksen tuon aikarajan jälkeen?
Joo, vastasin ja takaisin tuli viesti "vastausaika on päättynyt. Terveisin Posti".
 
Heh, avauduin aiemmin vaikeuksista postin aspan kanssa ulkomaanpakettien ohjauksen osalta.

Noh, nythän kävi niin, että kun aspassa kiven kovaan väitettiin, että seurantakoodille puhelinnumero pitää laittaa ennen suomeen saapumista, niin lopulta aspassakin pahoiteltiin ettei se olekaan mahdollista. Sen sijaan en saanut mitään kommenttia edelleenkään tuosta numeron lisäämisestä paketin ohjauksen mahdollistamiseksi, joten pyysin aspan henkilöltä että joku asiasta oikeasti tietävä kertoisi miten tilanne nyt on.
 
En tiedä onko kyseessä nyt varsinaisesti vaikeus, mutta aamulla tuli tekstari, jossa kyseltiin sopivinta iltapäivään tai alkuiltaan soveltuvaa toimitusajankohtaa paketille. Vastasin tekstariin, että 14-16 olisi passeli...ja postipate oli oven takana jo 9:30. :D Jos en olisi sattunut olemaan edelleen kotona, niin olisiko yritetty uudestaan iltapäivällä tuohon ilmoitettuun kellonaikaan? Noh pitää kai olla vain iloinen, että satuin olemaan.
 
No jee! Tilaamani paketti saapui tänään. Hienosti vaan johonkin hevon kuuseen 10 kilsan päähän. Saa mun puolesta jäädäkkin sinne. Ei siellä mitään niin tärkeää ole etteikö pärjäisi ilman. Joulukrääsää. Kai sieltä rahat palautuu joskus kun paketti lähtee takaisin.
 
No jee! Tilaamani paketti saapui tänään. Hienosti vaan johonkin hevon kuuseen 10 kilsan päähän. Saa mun puolesta jäädäkkin sinne. Ei siellä mitään niin tärkeää ole etteikö pärjäisi ilman. Joulukrääsää. Kai sieltä rahat palautuu joskus kun paketti lähtee takaisin.

Kannattaa varmistaa asia yritykseltä miltä olet rojua tilannut. Osa edelleen hyväksyy paketin noutamattajättämisen samalla tapaa palautuksena, kuin erillisen asiakaspalautuksenkin ja palauttaa kauppasumman kokonaisuudessaan. Mikään pakko niin ei ole kuitenkaan enää muutamaan vuoteen ole ollut tehdä, vaan taataksesi koko kauppasumman palautumisen, tulee sinun tehdä asianmukainen palautus eikä vain jättää pakettia noutamatta.

Viikon vinkki: Usein kysyttyä verkkokaupan vaihto- ja palautusoikeudesta
 
Vuodessa kymmeniä, varmaan lähemmäs 100, Postin lähetystä. Ikinä ei ole niin justiinsa tuleeko paketti tänään vai huomenna, mutta nyt tilasin joululahjoiksi roinaa Verkkiksestä ja:

Lähetyksen toimitus on keskeytynyt sen sisällön tai puutteellisten asiakirjojen vuoksi. Asiaa selvitetään.


17.12.2018 klo 20:02

Posti Logistiikkakeskus

:sdarra:
 
Miten voi olla näin hankalaa. Paketti singaporesta saapunut vantaalle viime tiistaina. Tullauksien ja muiden toimien jälkeen kuljetettu ja vastaanotettu lähipostiin ja olen odotellut milloin saapumisilmoitus tulee. Yhtäkkiä paketti lähetetty ilmalaan, josta se on kuljetettu pasilaan. Toista päivää maannut jossain mystisessä "manuocr" tilassa. Kyselin postin chatin kautta mitä on tekeillä ja vastattiin, että tuota lähetystä ei voi seurata, koska on virallisesti kirjattu kirje. Siis häh? Itse pystyn pakettia seuraamaan ja merkintöjä tuolle on kertynyt jo toistakymmentä, mutta posti ei pysty kulkua katsomaan. Jännä katsoa mikä on seuraava määränpää ja ehtiikö jouluksi perille.
 
Miten voi olla näin hankalaa. Paketti singaporesta saapunut vantaalle viime tiistaina. Tullauksien ja muiden toimien jälkeen kuljetettu ja vastaanotettu lähipostiin ja olen odotellut milloin saapumisilmoitus tulee. Yhtäkkiä paketti lähetetty ilmalaan, josta se on kuljetettu pasilaan. Toista päivää maannut jossain mystisessä "manuocr" tilassa. Kyselin postin chatin kautta mitä on tekeillä ja vastattiin, että tuota lähetystä ei voi seurata, koska on virallisesti kirjattu kirje. Siis häh? Itse pystyn pakettia seuraamaan ja merkintöjä tuolle on kertynyt jo toistakymmentä, mutta posti ei pysty kulkua katsomaan. Jännä katsoa mikä on seuraava määränpää ja ehtiikö jouluksi perille.
Miksi et hakenut pakettia lähipostista jos seurannassa on ilmoitettu sen saapuneen? Siihe mitään saapumisilmoitusta tarvita, pelkkä seurantatunnus riittää.
 
Ei mene nyt tuubiin. Toinen lähetys, jonka piti olla perillä tänään on saanut merkinnän; "Lähetyksen toimituksessa on tapahtunut lajitteluvirhe. Lähetys voi viivästyä työpäivällä. JÄMSÄ 42100". Jonkin sortin maakuntakierrosta tekee, Espooseen piti tuleman ja kuskattu jätkäsaaresta jämsään:bored:
 
OmaPosti näyttää lähetyksen tilaksi "Osoitteen tarkistus" ja postinumeron paikalla teksti "engin". Nettisivujen seurannassa kyseistä tilaa ei näy. Pitääköhän olla huolissaan tuon ehtimisestä jouluksi, ei oo moinen merkintä tullut aiemmin vastaan...
 
Siksi, että olen ollut reissussa muutaman sadan kilometrin päässä.
Villi veikkaus että "manuocr" olisi manual ocr eli tietojen luku käsin? Ja onko nuo Ilmala ja Pasila rekisteröintejä vai lajitteluja? Rekisteröintejä voi tulla myös paikasta jossa paketti ei fyysisesti käy, kuten Postin selvityskeskuksista. Ja muutenkin epäilen että tuosta Singaporen läheksestä tulee sähköistä saapumisilmoitusta (viitaten että et ole edes kotona katsomassa mitä postiluukusta tulee)..

OmaPosti näyttää lähetyksen tilaksi "Osoitteen tarkistus" ja postinumeron paikalla teksti "engin". Nettisivujen seurannassa kyseistä tilaa ei näy. Pitääköhän olla huolissaan tuon ehtimisestä jouluksi, ei oo moinen merkintä tullut aiemmin vastaan...

Olisikohan virheellinen tietojen luku? Näin lähellä Joulua jo muutenkin aika riski että tuleeko perille parissa päivässä...
 
Tuossa BF aikoina posti kulki myös viikonloppuisin, mutta BF jälkeen normaali 2 päivän toimitusaika on 5 paketin kokemuksella venynyt 3 päivään :tdown:
Paikalliseen ärräpostiin on pakko mennä aamulla ennen röitä, koska röitten jälkeen yksi kassa jakaa paketteja sulkemisaikaan saakka ja jono ulko-ovelle saakka..
 
En tiedä onko kyseessä nyt varsinaisesti vaikeus, mutta aamulla tuli tekstari, jossa kyseltiin sopivinta iltapäivään tai alkuiltaan soveltuvaa toimitusajankohtaa paketille. Vastasin tekstariin, että 14-16 olisi passeli...ja postipate oli oven takana jo 9:30. :D Jos en olisi sattunut olemaan edelleen kotona, niin olisiko yritetty uudestaan iltapäivällä tuohon ilmoitettuun kellonaikaan? Noh pitää kai olla vain iloinen, että satuin olemaan.
suattopi olla postipatella paketti mukana ja jos omakotitalossa tai vastaavassa asut kattonu että auto pihassa/valot palaa joten kokeillaanpas toimittaa puketti nyt eikä vasta illemmalla
 
Tuossa BF aikoina posti kulki myös viikonloppuisin, mutta BF jälkeen normaali 2 päivän toimitusaika on 5 paketin kokemuksella venynyt 3 päivään :tdown:
Paikalliseen ärräpostiin on pakko mennä aamulla ennen röitä, koska röitten jälkeen yksi kassa jakaa paketteja sulkemisaikaan saakka ja jono ulko-ovelle saakka..
Posti kulkee edelleen 7pöivänä viikossa ainakin pakettien osalta, aina jouluaattoon saakka
 
Kyllä täällä Kuopion seudulla on paketit liikkuneeet myös viikonloppuna
 
OmaPosti näyttää lähetyksen tilaksi "Osoitteen tarkistus" ja postinumeron paikalla teksti "engin". Nettisivujen seurannassa kyseistä tilaa ei näy. Pitääköhän olla huolissaan tuon ehtimisestä jouluksi, ei oo moinen merkintä tullut aiemmin vastaan...

Näkynyt kaikissa cdon paketeissa itselläni tuo ja normaalisti ne tulee.
 
Terveisiä Ruotsista. Tapahtumien kulku tilatessani Thomannilta kaiuttimet:
  • 4.12. tilaus laitettu ja maksettu.
  • 7.12. paketti saapuu Ruotsiin lajittelukeskukseen n. 30km asuinpaikastani. PostNord on ottanut Ruotsissa paketin ensimmäisenä vastaan ja ilmeisen välittömästi luovuttanut sen UPS:lle.
  • 11.12. postiluukustani löytyy 10.12. päivätty kirje UPS:lta, jossa sanotaan, että paketti on noudettavissa asiamiespostistani. Tervetuloa hakemaan.
  • 13.12. ehdin viimein asiamiespostiin koska ne sulkee jo kuudelta. Käy ilmi, että paketti ei ole koskaan saapunutkaan sinne.
  • Samana iltana postilaatikostani löytyykin kirje, jossa sanotaan, että pakettia on yritetty luovuttaa ja se on viety takaisin lajittelukeskukseen. Tervetuloa hakemaan. UPS:n nettisivujen seurannasta paljastuu, että paketti ei ole koskaan käynytkään asiamiespostissa.
  • 17.12. postiluukustani löytyy kirje PostNordilta, jossa kerrotaan samaisen lähetyksen löytyvän PostNordin lajittelukeskuksesta n. 10km asuinpaikastani. Tervetuloa hakemaan. Tässä vaiheessa olen jo onneksi sen verran juonessa mukana, että en lähde höntyilemään suuntaan enkä toiseen.
  • Saapumisilmoitusten mukaan paketti on siis tähän mennessä ollut kolmessa eri paikassa täysin eri puolilla kaupunkia, kahden eri toimijan hallussa ja ainakin osittain samanaikaisesti.
  • Vielä samana päivänä soitto UPS:lle, että viekää se hemmetin paketti sinne asiamiespostiin. Asia kunnossa.
  • 19.12. iltapäivällä UPS:n seuranta kertoo, että paketti on toimitettu asiamiespostiin.
  • 20.12. klo 11:31 saan asiasta oikein vahvistuksen sähköpostiini. Tervetuloa hakemaan.
  • 20.12. klo 13:02 saan viestin, että "max days to hold at UPS Access Point has expired" ja että paketti palautetaan lähettäjälle. :facepalm: :facepalm: :facepalm: Satun tietämään, että kyseisestä postista paketit lähtee klo 14 maissa, joten tässä vaiheessa pulssi hieman nousi. Pikainen soitto asiamiespostiin ja ystävällinen pyyntö, että ette anna kenenkään koskea kyseiseen pakettiin.
Nyt paketti haettu, ja tietysti siinä oli kaksi kulmaa todella pahasti auki ja yksi teippauskin pettänyt. Oli lähinnä hyvää tuuria, ettei piuhoja ollut tippunut matkan varrelle. Miinukset Thomannille. Olisi sitä teippiä voinut toisenkin kerran kiepsauttaa ympäri. Ehkäpä jouluruuhkassa ei ehtinyt.

No nyt alkaa pulssi tasaantua. Tavarat oli ehjiä ja kaiuttimissa saundi hyvä :drool:

Tarinan opetus oli että ei UPS:ltä enää koskaan mitään jos vaan saan valita.
 
Vähän jänskättää ehtiiko Gigantistä tilattu joululahjapeli huomiseksi postin toimesta perille. Perjantaina Gigantista tilattu ja Maanantai aamulla lähetetty kirjeenä.
 
Tältä näyttää Italiasta Suomeen lähetetty joulupaketti suomen postin käsittelyn jälkeen....sanomattakin selvää että sisältö oli pilalla jos edes kaikki tallella ja aivan läpimärkä.
Kiitos posti.

IMG_20181213_171911.jpg
 
Tältä näyttää Italiasta Suomeen lähetetty joulupaketti suomen postin käsittelyn jälkeen....sanomattakin selvää että sisältö oli pilalla jos edes kaikki tallella ja aivan läpimärkä.
Kiitos posti.

IMG_20181213_171911.jpg

Miten posti on voinut onnistua tuommoista jälkeä saamaan?
_
 
Mistä päättelet, että lähetys on tuhottu juuri Suomessa?

Olen saanut vähän saman näköisen hakatun ja kusenpolttaman lähetyksen Kiinasta. Sattui vaan niin sopivasti, että kyseessä oli porukkatilauksena lähetetty kasa tuotteita. Toinen tilaaja Yhdysvalloissa oli saanut hyvin saman näköisen läjän. Tästä oli pääteltävissä, että laatikot oli mysötty ja kuseksittu jo Kiinassa tai ainakin Aasiassa tahi muuten alkumatkasta. Ei Suomessa tai jenkeissä.
 
Mistä päättelet, että lähetys on tuhottu juuri Suomessa?

Olen saanut vähän saman näköisen hakatun ja kusenpolttaman lähetyksen Kiinasta. Sattui vaan niin sopivasti, että kyseessä oli porukkatilauksena lähetetty kasa tuotteita. Toinen tilaaja Yhdysvalloissa oli saanut hyvin saman näköisen läjän. Tästä oli pääteltävissä, että laatikot oli mysötty ja kuseksittu jo Kiinassa tai ainakin Aasiassa tahi muuten alkumatkasta. Ei Suomessa tai jenkeissä.
Tästä päätellen? Vai pahoittelevatko muidenkin mokia, sitä en sitten tiedä.
IMG_20181213_171928.jpg
 
Tästä päätellen? Vai pahoittelevatko muidenkin mokia, sitä en sitten tiedä.
IMG_20181213_171928.jpg
Mistäs sen tietää missä vaiheessa paketin kulkumatkaa vaurio on tapahtunut. Posti kyllä laittaa tai pitäisi ainaki tarran/viestin pakettiin kun vaurio huomataan
 
Mistäs sen tietää missä vaiheessa paketin kulkumatkaa vaurio on tapahtunut. Posti kyllä laittaa tai pitäisi ainaki tarran/viestin pakettiin kun vaurio huomataan
Tämäkin paljon mahdollista, oletin tuon olevan postin jäljiltä kun sanovat vaurion tulleen postinkäsittelyssä. Tosiaan voi olla aikaisemminkin, mutta aika märkä oli paketti saapuessaan, vettä tuosta olisi voinut rutistaa pois
 
Mistäs sen tietää missä vaiheessa paketin kulkumatkaa vaurio on tapahtunut. Posti kyllä laittaa tai pitäisi ainaki tarran/viestin pakettiin kun vaurio huomataan

Tuo laitetaan kaikkiin vaurioituneisiin lähetyksiin ja ei se tarkoita sitä, että se olisi Suomessa tapahtunut vaan jos huomataan paketin olevan vaurioitunut niin se lappu laitetaan sinne.
 
Annetaan nyt niitä ruusujakin, hienosti kiinan ja suomen posti suoriutui muutaman tilauksen kohdalla näin joulun alla.
4.12 tilatut parit tilpehöörit tipahtivat luukusta 20.12 ja 21.12 vaikka odotin näitä vasta ensi vuoden puolelle sekä 9.12 tilatut kikkareet kirjattuna kirjeenä saapui suomeen 18.12 iltapäivällä ja tipahti 21.12 luukusta.
 
OmaPosti näyttää lähetyksen tilaksi "Osoitteen tarkistus" ja postinumeron paikalla teksti "engin". Nettisivujen seurannassa kyseistä tilaa ei näy. Pitääköhän olla huolissaan tuon ehtimisestä jouluksi, ei oo moinen merkintä tullut aiemmin vastaan...

Ei ollut syytä olla huolissaan tästä, paketti kulki ajallaan ja vielä oikein vikkelästi. Turhaan siis kiinnitin huomiota tuohon erikoiseen paketin tilaan. Mysteeriksi jäänee se miksi se tuollaisen tilan oli itselleen saanut.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 296
Viestejä
4 867 604
Jäsenet
78 630
Uusin jäsen
Nafu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom