Onko tälläisestä tilanteesta kokemusta? Mä lähetin paketin, ostin sen kuljetuksen netistä, laitoin pakettiin helposti koodin ja kun ohjeet oli vähän vaihtelevat sen suhteen, niin varmuuden vuoksi myös lähettäjän ja vastaanottajan osoitteet. Paketti oli tarkoitus mennä pakettiautomaattiin.
Siinä jo lähtöjään oli tälläinen hassu juttu että ennen kuin olin vienyt sitä pakettia edes postiin, sen seurantakoodilla näkyi että paketti painaa yli 10 kiloa(todellisuudessa se on alle kilon eikä sitä edes tarvitse syöttää missään vaiheessa), ja että sen paketin kohdepaikkakunta on ihan jotain muuta kuin pitäisi. Mä ajattelin että ne on jotain vanhoja tietoja ja että se seurantakoodi on kierrätetty enkä huolestunut.
No illalla huomasin katsoa tarkemmin sitä sähköpostia mitä Postilta oli tullut, kun tuon helposti koodin vaihtoehtona olisi tulostaa osoitekortti ja laittaa se siihen pakettiin. Ihan muuten jees mutta siinä oli kaksi osoitekorttia. Eli siinä oli jostain syystä jonkun toisen paketin tiedot myös. Ja niillä molemmilla on sama lähetystunnus.
Ja nyt sitten seurannan mukaan paketti on jo Seinäjoella. Seinäjoki on kohtalaisen lähellä sen jonkun toisen ihmisen lähettämän paketin tarkoitettua kohdetta, kuin Lieksaa minne mun paketin pitäisi olla menossa.
Mitä tossa nyt pitäisi tehdä, tai voisi tehdä? Odottaa kuukauden kunnes kumpikin paketti on seilannyt pari kertaa ympäri Suomen ja ehkä päätynyt jonnekin? Onko postilla jotain parempaa asiakaspalvelua kuin joku chätti jossa tuolle tilanteelle voisi tehdä jotain?