Postin kulkemisen vaikeus

UPS paketti yllättää jälleen kerran. Lähetysseurannan mukaan pakettia on yritetty toimittaa tänään klo 16.42. Soittoa ei kuulunut, eikä UPS autoa näkynyt pihapiirissä missään välissä.

Kusettaako UPS vai miten tuollainen perseily on ylipäätään mahdollista??
UPS ei ole toiminut ikinä omalla kohdalla, eikä myöskään kaverilla joka asuu viereisellä postinumerolla. Aina menee noutopaikkaan, sekin yleensä väärään (lue. vähintään ainakin 5x kauemmaksi kuin olisi tarvis).
 
Ei ne välttämättä soita koska ei kuulu palveluun.

Eivätkä ilmeisesti suostu ajamaan lähellekään osoitetta. Kadun päässä sijaitseva rivitalo, UPS autoa ei näy edes kilometrin etäisyydellä ikkunasta. 16.42 kirjattu ettei asiakas tavoitettu ja 16.49 kirjattu lähetys noudettavaksi 7 km päässä olevaan K-Markettiin. Kusetuksen makua, way to go UPS !
 
Eivätkä ilmeisesti suostu ajamaan lähellekään osoitetta. Kadun päässä sijaitseva rivitalo, UPS autoa ei näy edes kilometrin etäisyydellä ikkunasta. 16.42 kirjattu ettei asiakas tavoitettu ja 16.49 kirjattu lähetys noudettavaksi 7 km päässä olevaan K-Markettiin. Kusetuksen makua, way to go UPS !
Voi olla että on yritetty jo aiemmin päivän aikana, mutta ei ole silloin oikeaan aikaan kirjattu yritystä järjestelmään. Sen sijaan on vain päivänpäätteeksi kirjattu kaikki jakamattomat kerralla. Olitko koko päivän katsomassa? Voi tietysti olla myös olla että ei ole keretty edes yrittää.
 
Viimeviikon maanantaina paketti saapunut maahan Saksan Amazonista. Paketti lähetetty Amazonin itsensä toimesta Englannista.
Nyt jumissa tullissa ollut jo viikon!!
Latest update: Monday, 23 Oct
07:00 Initiated customs clearance process

Wednesday, 18 Oct
15:23 Parcel left the carrier facility
Dunstable, Central Bedfordshire, GB

Mitä ihmettä tullilla on tekemistä Englannista tulevien lähetysten kanssa, ei niistä pitäisi mennä tullimaksuja jne.?

Onko kuriirina i-parcel? Jos näin on niin tuohon seurantaan ei kannata luottaa, itselläni kesti 2 viikkoa viimeisestä merkinnästä siihen että paketti oli perillä. Kuljetus sai jopa automaattisesti viikon lisä aikaa, mutta saapui kolme viikkoa lähetyksen ilmoitetusta lähtemisestä. Jos kyseessä on jokin muu kuriirifirma kannattaa soittaa firman asiakaspalveluun ja kysyä mikä todellinen tilanne on.

Kysyin tuosta seurannasta suoraan i-parcelin asiakaspalvelusta ja sieltä todettiin, että amazonin palveluun ei kuulu seuranta vaikka seurantanumeron sainkin.

Priscilla DC (Customer Service)

Hi,

Thanks so much for reaching out. I've checked into your shipment and the service level used is a non-trackable service. Even though Amazon gave you a tracking number it's non-trackable service. If you don't receive your order by the date given to you by Amazon please get in touch with them for help with the next steps.

Sorry I can't provide anymore details than that but rest assured your package is on it's way.

All the best,
Priscilla
 
Amazonin i-parcel tilauksessa meni aika tarkkaan 3 viikkoa. Tilaus 6. lokakuuta ja perillä 27. lokakuuta. Tilauksen piti saapua jo 18. päivä, mutta mystisesti tuli seurantaan viikko lisää aikaa toimituspäivään ja sen jälkeen myöhästyi vielä päivän pari.

"Bestellt6. Okt.Versandt6. Okt.Ursprüngliche Planung18. Okt.Erwartete Zustellung 25. Okt.XXXXX, XXXXX

Einzelheiten zur Sendung
Letzte Aktualisierung: Montag, 16. Okt.
06:00
Sendung ist beim Zoll eingegangen.
Transportdienst: i-parcel, Sendung #: AEIEUK*************"​


Sitä en ymmärrä miksi seurannan mukaan tullilaitos vastaanottaa lähetyksen joka tulee Englannista tai Saksasta. :D
 
Luultavasti tuo feikki seurantapalvelu ilmoittaa että tavara on tullissa, jolloin vastaanottaja luulee sen olevan viivästyksen syynä. Siten ei niille tule kyselyjä, kun he tietää että heidän palvelunsa on tolkuttoman hidas. Harmi että Amazon käyttää tommoista.
Mä olin jo tosi huolissani ja jouduin googlaamaan onko Englanti jo eronnut EUsta ja että tuleeko mulle jotain maksettavaa.
Tulee mieleen noista se 17 Post Service, jota jokku kiinalaiset käyttää. Feikki palvelu vaikka myyjä väittikin sen olevan aito ja että tavara on mun lähipostissa, koska tuo palvelu ilmoitti niin.

Tässä voi olla myös se, että se tavara ei lähde matkaan tilattaessa Kiinasta vaan jostain välivarastosta EU:n läheisyydestä (Pohjois-Afrikan maat tai muut tullialueen erikoistapaukset kuten Gibraltar, Jerseyn-saaret yms.)... Eli esim. tietyt suuren volyymin tavarat laitetaan pakettiin osoitetietoineen esimerkiksi Marokossa ja kun kontti on tavaraa täynnä niin se kuljetetaan kertarysäyksellä EU-alueelle.

Esim. Posti toimittaa Alibaban tilauksia Venäjälle.
Maailman suurin verkkokauppa Alibaba valitsi Postin kumppaniksi toimituksiin Kiinasta Venäjälle - Posti Group Oyj
Tuossa varmaan Postilla on Suomessa verovapaa tullivarasto josta tuotteita saadaan toimittaa vain EU:n ulkopuolelle esimerkiksi Venäjälle.

Samantyyppistä toimintaa harrastetaan niin, että aikakausilehdet painetaan Suomessa, rahdataan Norjaan/Ahvenanmaalle jossa lehdet yksilöidään asiakkaille ja kappas, tilaus on verovapaa (kuluttaja tuosta hyötyy vain välillisesti). Aikakauslehtiä rahdataan rekalla Norjaan ja takaisin – Syynä verojen välttely
 
Vaihteeksi Posti osasi ryssiä lähetyksen väärään postitoimipaikkaan ja sen takia toimitus viivästyy :dead:

Lähetyksen tapahtumat

Lähetys on lähetetty vastaanottajan uuteen osoitteeseen.
02.11.2017 klo 12:26
VANTAA 01360

Lähetys on rekisteröity.
01.11.2017 klo 08:29
HELSINKI 00000

Lähetys on saapunut kohdemaahan.
31.10.2017 klo 12:34
HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI 01000

Lähetys on kuljetuksessa.
23.10.2017 klo 15:18
Skannaus ulkomailla IPS 01000

Lähetys on postitettu lähtömaassa.
22.10.2017 klo 17:59
Skannaus ulkomailla IPS 01000

Piti chatissa kysellä, että mihin lähetys oikein on menossa ja vastasivat:
Lähetyksesi on lajitteluvirheen vuoksi ohjautunut väärään paikkaan ja on sieltä lähetetty oikeaan paikkaan. Siitä tuo merkintä seurannassa.
 
Oletteko panneet merkille, että automaattikapasiteettia olisi nostettu? Musta perjantai ja joulun shoppailut lähestyy ja viimevuotinen kaaos mielessä katselin, että ihan samalla mallilla näytti täällä päin olevan eikä ainakaan uusia lokeroita näytä ilmaantuneen.
 
Oletteko panneet merkille, että automaattikapasiteettia olisi nostettu? Musta perjantai ja joulun shoppailut lähestyy ja viimevuotinen kaaos mielessä katselin, että ihan samalla mallilla näytti täällä päin olevan eikä ainakaan uusia lokeroita näytä ilmaantuneen.
Oon itse törmännyt muutamaan laajennettuun automaattiin. Toinen on ollut joskus myös täynnä, joten laajennusta kaipaisi vieläkin lisää.

Päivitetty 31.8.2017: Posti lisää lokeroja suosituimpiin pakettiautomaatteihin - asennustyön ajan automaatissa kahden tunnin käyttökatko - Posti Group Oyj

Ja joulusesonkia ajatellen: Uutta verkkokaupan joulusesonkiin: Posti perustaa pakettien noutamiseen väliaikaisia pop up -noutopisteitä - Posti Group Oyj
 
Vuosi sitten oli kyllä hieno sotku kun niitä automaattipaketteja ei heti alkuun osattu edes ohjata postikonttoreihin ripeästi. Automaatit oli täynnä kun jengi haki niitä kun itselle parhaiten sopi, ei voinut vastaanottaa eikä lähettää.
 
Postin palvelut ovat näköjään muuttuneet ja eivät ainakaan parempaan. Tänään tuli Amazonin paketti, joka oli valmiiksi avattu. Teipit olivat siististi viilletty auki.

Postin auto ajoi ovemme eteen. Postimies meni auton takaovelle ja avasi ovet. Hetken päästä löi nopeasti ovet kiinni ja ajoi pois. Tuli vajaan tunnin päästä takaisin avatun paketin kanssa. Kuljettaja oli selitellyt että kyseinen paketti oli pudonnut ja siksi vahingossa auennut.

Juttu vaan on sillain että Amazonin kuituvahvistettu teippi ei repeydy helposti ja kyllähän tuosta pakestista näkee että teipit ovat siististi viilletty auki.


Onneksi tavarat olivat kaikki tallella.
 
Nyt lähetysten seurannassa lukee "Lähetys on palautettu".

Aluksi lähetys oli mennyt väärään postitoimipaikkaan ja Postin chatissa vakuuteltiin, että ei hätää ja sitä ollaan toimittamassa oikeaan postitoimipaikkaan.

Mitä hittoa tämä "Lähetys on palautettu" tarkoittaa? Ei kai nyt sentään sitä mitä eniten pelkään?

fuck.PNG
 
Sitähän se tarkoittaa. Vastaanottajaa ei ilmeisesti kyetty löytämään.
Aika erikoista jos todella näin.

Olen tilannut melkein 100 kertaa eBaysta tähän samaan osoitteeseen aina maksamalla PayPalin kautta ja ainoastaan pari kertaa on ollut ongelmia lähetyksien perille saapumisessa (kerran kadonnut matkalla ja yksi kusettaja joka ei koskaan lähettänyt pakettia).

Nyt lähetys on kuitenkin löytänyt Suomeen saakka, ohjattu aluksi väärään postitoimipaikkaan ja päätetty Helsingin postikeskuksesta palauttaa takaisin lähettäjälle.

Toivottavasti Postin chat tai palvelunumero on huomenna käytössä.

Vit** "Asiakaspalvelumme on suljettu pyhäinpäivänä lauantaina 4.11."
 
Postin palvelut ovat näköjään muuttuneet ja eivät ainakaan parempaan. Tänään tuli Amazonin paketti, joka oli valmiiksi avattu. Teipit olivat siististi viilletty auki.

Postin auto ajoi ovemme eteen. Postimies meni auton takaovelle ja avasi ovet. Hetken päästä löi nopeasti ovet kiinni ja ajoi pois. Tuli vajaan tunnin päästä takaisin avatun paketin kanssa. Kuljettaja oli selitellyt että kyseinen paketti oli pudonnut ja siksi vahingossa auennut.

Juttu vaan on sillain että Amazonin kuituvahvistettu teippi ei repeydy helposti ja kyllähän tuosta pakestista näkee että teipit ovat siististi viilletty auki.


Onneksi tavarat olivat kaikki tallella.

Oliko postimiäs valkoinen, alipalkattu heteromiäs?
 
Postmiäs oli paha ihminen niinkuin ne jotka lähettelee Candy Rush invitejä facebookissa.
Yli kuukauden itekin ootelluna pakettiloista. Kuhan jouluks kerkiää. Ei kiirettä poijjaat.
 
Nyt lähetysten seurannassa lukee "Lähetys on palautettu".

Aluksi lähetys oli mennyt väärään postitoimipaikkaan ja Postin chatissa vakuuteltiin, että ei hätää ja sitä ollaan toimittamassa oikeaan postitoimipaikkaan.

Mitä hittoa tämä "Lähetys on palautettu" tarkoittaa? Ei kai nyt sentään sitä mitä eniten pelkään?

fuck.PNG
Lainaan itseäni, koska sain vihdoinkin viikonlopun jälkeen yhteyden Postin aspaan chatin välityksellä.

Lähetystä ei oltu palautettu kuten joku täällä vahvisti, vaan Postin järjestelmissä on jotain häikkää asiakkaille päin näkyvissä merkinnöissä esim. "Lähetys on palautettu" sanamuodoissa.

asdasd.PNG
 
Itse olin pistämässä ulkomaille muutamaa pakettia ja ajattelin säästää tekemällä lähetyksen netissä ja pudottamalla postiin. Ranskaan lähtevä paketti onnistui mallikkaasti, sitten saksaan lähtevä paketti ja kas kummaa, painoperusteista veloitusta ei postin järjestelmästä löytynytkään.

Selitetäämpä: Eli ulkomaille lähetettäessä paketin kulut veloitetaan painoperusteisesti. Jos paketin hintaa postin laskurilla laskee, syötetään paino, joka alitetaan ja hinta tulee sen mukaan. Ranskaan lähtevällä paketilla kaikki painovaihtoehdot olivat nettijärjestelmässä valittavana, jonka jälkeen syötettiin paketin koko (kokorajoitus) mutta tämä ei vaikuta hintaan. Saksaan ja Alankomaihin lähtevät paketit sitten tarjosivatkin järjestelmässä vain alle 10kg ja yli 10kg lähetysvaihtoehtoja ja alle 10kg alta löytyi vain paketin koot, jonka mukaan veloitettaisiin, eli ei lainkaan postin oman pakettilaskurin hinnoittelua. Olin tuon nettihinnan perusteella veloittanut hinnan tavaroiden ostajilta, joten päätin nyt vain pistää postista normaalisti liikkeelle ja hakea korvauksina tuon 5€/paketti. Katsotaan mitä vastaavat. Aivan käsittämätöntä, kuinka tuo postin systeemi on noin sekaisin..
 
Mitäs luulette, kuinka usein nuo pakettijakelua suhaavat kuskit ajelevat vaan kaffelle ja ajattelevat, että ei siellä ketään olisi ollut ovea avaamassa kuitenkaan ja heittävät paketit päivän päätteeksi postitoimipisteeseen? Vai eivätkö uskalla vaan soittaa ovikelloa?
 
Oma lähetys on nyt vihdoinkin noudettavissa postitoimipaikasta, mutta lähetysten seurannassa lukee edelleenkin "Lähetys on palautettu", joten sitä riviä ei kannata uskoa ennen kuin ovat saaneet korjattua järjestelmässä olevan virheen kuntoon.
 
Itse olin pistämässä ulkomaille muutamaa pakettia ja ajattelin säästää tekemällä lähetyksen netissä ja pudottamalla postiin. Ranskaan lähtevä paketti onnistui mallikkaasti, sitten saksaan lähtevä paketti ja kas kummaa, painoperusteista veloitusta ei postin järjestelmästä löytynytkään.

Selitetäämpä: Eli ulkomaille lähetettäessä paketin kulut veloitetaan painoperusteisesti. Jos paketin hintaa postin laskurilla laskee, syötetään paino, joka alitetaan ja hinta tulee sen mukaan. Ranskaan lähtevällä paketilla kaikki painovaihtoehdot olivat nettijärjestelmässä valittavana, jonka jälkeen syötettiin paketin koko (kokorajoitus) mutta tämä ei vaikuta hintaan. Saksaan ja Alankomaihin lähtevät paketit sitten tarjosivatkin järjestelmässä vain alle 10kg ja yli 10kg lähetysvaihtoehtoja ja alle 10kg alta löytyi vain paketin koot, jonka mukaan veloitettaisiin, eli ei lainkaan postin oman pakettilaskurin hinnoittelua. Olin tuon nettihinnan perusteella veloittanut hinnan tavaroiden ostajilta, joten päätin nyt vain pistää postista normaalisti liikkeelle ja hakea korvauksina tuon 5€/paketti. Katsotaan mitä vastaavat. Aivan käsittämätöntä, kuinka tuo postin systeemi on noin sekaisin..

Kannattaa tarkistaa myös shipit.fi kun lähettelee ulkomaille. Esim. 8kg paketti Postin kyydillä Saksaan alkaen 21,22e.
 
Taisi tuo Kiinan kirjattu kirje kadota. Kohdepostinumeroni siinä kuitenkin jo näkyi, mutta eipä ole edennyt tänne. Posti selvittää asiaa...

Lähetys on saapunut kohdemaahan.
04.11.2017 klo 01:08
HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI 01000

Lähetys on postitettu lähtömaassa.
26.10.2017 klo 21:53
Skannaus ulkomailla IPS 01000

 
Paketti selvisi päivässä tilaamisesta kotipaikkakunnalle ja nyt ollut viime perjantaiaamusta (4 arkipäivää) tilassa "Matkalla - lähetyksen toimitus on aloitettu". Näkyy jostain syystä myös Matkahuollon seurannassa, siellä tilana "Matkalla noutopisteeseen". Pitää toivoa, että asiamiespostissa ovat vain unohtaneet skannata paketin, eikä ole oikeasti jäänyt jonkun pakun rotiskon lattialle pyörimään määrittelemättömäksi ajaksi.

EDIT: Oli tosiaan sitten saapunut jo perjantaina, mutta jäänyt paikanpäällä rekisteröimättä syystä tai toisesta. Poistetaan PostNordin panettelu... :sori:
 
Viimeksi muokattu:
CDONin paketti on ollut nyt 5 arkipäivää tuossa 20 km päässä Liedon lajittelukeskuksessa. Seuranassa lukee että viivästynyt, koskahan myöntävät että hävinnyt on?
 
Kauankohan sitä saa tätä pakettia odotella...jenkeistä Vantaalle kulkenut ihan ok, ja sitten stop.

Tracking History
November 12, 2017, 12:22 am
Departed
HELSINKI, FINLAND
Your item departed a transfer airport in HELSINKI-VANTAA, HELSINKI, FINLAND on November 12, 2017 at 12:22 am. The item is currently in transit to the destination.

November 11, 2017, 8:30 pm
Departed
AMSTERDAM, NETHERLANDS

November 10, 2017, 1:50 pm
Departed
LOS ANGELES, UNITED STATES

November 10, 2017, 7:48 am
Arrived
LOS ANGELES, UNITED STATES

November 7, 2017, 6:21 pm
Processed Through Facility
ISC LOS ANGELES CA (USPS)

November 7, 2017, 6:20 pm
Arrived at Facility
ISC LOS ANGELES CA (USPS)

November 7, 2017, 9:38 am
In Transit to Destination

November 6, 2017, 7:38 pm
Arrived at USPS Regional Facility
LAS VEGAS NV DISTRIBUTION CENTER ANNEX

November 6, 2017, 5:15 pm
Departed Post Office
LAS VEGAS, NV 89123

November 6, 2017, 11:54 am
USPS in possession of item
LAS VEGAS, NV 89123
Product Information

Helsinki-Vantaa ollut viimeisin merkintä 10 päivää :facepalm:
Eikä ole tullilta näkynyt postia...
 
Kauankohan sitä saa tätä pakettia odotella...jenkeistä Vantaalle kulkenut ihan ok, ja sitten stop.

Tracking History
November 12, 2017, 12:22 am
Departed
HELSINKI, FINLAND
Your item departed a transfer airport in HELSINKI-VANTAA, HELSINKI, FINLAND on November 12, 2017 at 12:22 am. The item is currently in transit to the destination.

November 11, 2017, 8:30 pm
Departed
AMSTERDAM, NETHERLANDS

November 10, 2017, 1:50 pm
Departed
LOS ANGELES, UNITED STATES

November 10, 2017, 7:48 am
Arrived
LOS ANGELES, UNITED STATES

November 7, 2017, 6:21 pm
Processed Through Facility
ISC LOS ANGELES CA (USPS)

November 7, 2017, 6:20 pm
Arrived at Facility
ISC LOS ANGELES CA (USPS)

November 7, 2017, 9:38 am
In Transit to Destination

November 6, 2017, 7:38 pm
Arrived at USPS Regional Facility
LAS VEGAS NV DISTRIBUTION CENTER ANNEX

November 6, 2017, 5:15 pm
Departed Post Office
LAS VEGAS, NV 89123

November 6, 2017, 11:54 am
USPS in possession of item
LAS VEGAS, NV 89123
Product Information

Helsinki-Vantaa ollut viimeisin merkintä 10 päivää :facepalm:
Eikä ole tullilta näkynyt postia...

Kokeilitko Postin seurantaa? Aika monessa ulkomaanpaketissa on ulkomaan postien seurannat heikot siltä osin kun paketti on Suomessa
 
Tännekin olisi tulossa jenkeistä paketti myöskin USPS:n kautta ja on jäänyt tulliin. Siitä kyllä näkyy olevan merkintä erikseen. Saapumisilmoitusta ei ole vielä saapunut, tiedä sitten kuinka kauan niissä yleensä menee.

November 17, 2017, 5:01 am
Held in Customs
HELSINKI, FINLAND
Your item is being held in Customs at 5:01 am on November 17, 2017 in HELSINKI, FINLAND.
November 17, 2017, 4:53 am
Processed Through Facility
FINLAND
November 17, 2017, 1:00 am
Departed
HELSINKI, FINLAND
November 16, 2017, 8:30 pm
Departed
AMSTERDAM, NETHERLANDS
November 14, 2017, 5:12 pm
Processed Through Facility
ISC LOS ANGELES CA (USPS)
 
Tännekin olisi tulossa jenkeistä paketti myöskin USPS:n kautta ja on jäänyt tulliin. Siitä kyllä näkyy olevan merkintä erikseen. Saapumisilmoitusta ei ole vielä saapunut, tiedä sitten kuinka kauan niissä yleensä menee.

November 17, 2017, 5:01 am
Held in Customs
HELSINKI, FINLAND
Your item is being held in Customs at 5:01 am on November 17, 2017 in HELSINKI, FINLAND.
November 17, 2017, 4:53 am
Processed Through Facility
FINLAND
November 17, 2017, 1:00 am
Departed
HELSINKI, FINLAND
November 16, 2017, 8:30 pm
Departed
AMSTERDAM, NETHERLANDS
November 14, 2017, 5:12 pm
Processed Through Facility
ISC LOS ANGELES CA (USPS)

Aikatarkkaan suomen matka kestää tullin kautta viikon, mikäli ei maksua tule.

Itse ole päätelly että suomen posti ottaa kerrallaan jaettavaksi vain osan ja tämän vuoksi viive.

Niin olisihan tuostakin voinut mainita, että eipä ole vielä postin seurannassa.

Kaikista muista kuin kirjatuista tilauksista seuranta loppuu kun tulee suomeen. Sen verran perähikiä suomi on, ettei täällä tunneta sellaista tekniikkaa.
 
Viimeksi muokattu:
Kaikista muista kuin kirjatuista tilauksista seuranta loppuu kun tulee suomeen. Sen verran perähikiä suomi on, ettei täällä tunneta sellaista tekniikkaa.
Tästä paketista näyttä seuranta toimivan:
November 22, 2017, 3:49 pm
Processed through Facility
HELSINKI, FINLAND
Your item was processed through a facility in HELSINKI, FINLAND on November 22, 2017 at 3:49 pm. The item is currently in transit to the destination.
November 22, 2017, 3:42 pm
Processed Through Facility
FINLAND

Tarvi näköjään käydä valittamassa asiasta niin alkoi tapahtua :D

Ja postin seurantakin toimii! Paketti näköjään jo lähi-jakelukeskuksessa :)
 
Eilenhän tuo tullin saapumisilmoitus tuli eli perjantaina paketti tullissa ja keskiviikkona kirje kotona, tiistaisin toki ei muutenkaan jaeta postia.

Ihmeellistä kyllä tullattaessa oli se että arvonlisävero piti maksaa vaikka tavara oli takuun piiristä täysin ilmaiseksi toimitettu esine. Veroa/tullia ei tarvitsisi maksaa jos tavaran on lähettänyt ensin ulkomaille takuukorjattavaksi ja tehnyt siitä vienti-ilmoituksen mutta tämä ei päde jos tavaran myyjä ei halua alkuperäistä tavaraa takaisin vaan lähettää suorilta käsin korvaavan tuotteen tilalle. Soitin vielä tullin asiakaspalveluun ja varmistin että asia tosiaan on näin.

Omalla kohdalla oli kuitenkin niin vähäinen summa että oikeastaan ihan sama mutta kalliimpien tavaroiden kohdalla tuntuisi vähän oudolta maksella toiseen kertaan alveja.
 
Pitää heittää kerrankin kehut postin toiminnasta. Verkkiksen paketti tuli tilausta seuraavana päivänä pakettiautomaattiin. Tehokasta toimintaa sekä verkkikseltä että postilta!
 
Taisi tuo Kiinan kirjattu kirje kadota. Kohdepostinumeroni siinä kuitenkin jo näkyi, mutta eipä ole edennyt tänne. Posti selvittää asiaa...

Lähetys on saapunut kohdemaahan.
04.11.2017 klo 01:08
HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI 01000

Lähetys on postitettu lähtömaassa.
26.10.2017 klo 21:53
Skannaus ulkomailla IPS 01000

Sinne katosi. Kahdesti olen tuota kysynyt Postin chatissa ja molemmilla kerroilla on otettu yhteystiedot ja luvattu palata asiaan. Eipä ole kuulunut mitään...
 
Avasimme joulusesonkiin väliaikaisia pop up -noutopisteitä varmistamaan pakettien sujuvan noutamisen. Näet lähetyksesi noutopaikan saapumisilmoituksesta. Noutopaikka määräytyy joulusesongissa palvelupisteiden vapaan hyllytilan mukaan.

Voit ostaa joulupostimerkkejä listan tähdellä * merkityistä pop up -noutopisteistä. Muut postipalvelut saat lähipostistasi. Tervetuloa pop up -noutopisteeseen!

Postin Pop up -noutopisteet - Posti henkilöasiakkaille
 

Joo-o. Just olin tulossa avautumaan tästä aivan jäätävän typerästä ratkaisusta - tilasin tarkoituksella isomman postipakettisatsin (4 painavaa laatikkoa) automarketin ulko-ovien vieressä olevaan SmartPost-automaattiin, jotta saan auton kätevästi ovien viereen ja haettua lootat auton takakonttiin sen suuremmitta vaivoitta. No, paketit totta kai piti ohjata "sujuvan noutamisen" varmistamiseksi keskustan kävelykadun varrella olevan kauppakeskuksen "pop up -noutopisteeseen", jonne mennäkseni joudun jättämään auton torin alla sijaitsevaan parkkihalliin ja hakemaan sekä kantamaan paketit yksitellen autolle useamman sadan metrin matkan.

Kyllä minä nyt taas kiitän tätäkin ratkaisua :D
 
Itselleni lähin näyttäisi olevan paikalla jossa oli ennen postikonttori ja nykyisellään tapahtuu lajittelua. Puolittaa matkan pakettien noutamiseen jos ilmaantuvat paketit tuonne.

SmartPost löytyy samasta rakennuksesta, mutta en uskalla joulun alla tilata sinne mitään muutenkaan.
 
Mitäs luulette, kuinka usein nuo pakettijakelua suhaavat kuskit ajelevat vaan kaffelle ja ajattelevat, että ei siellä ketään olisi ollut ovea avaamassa kuitenkaan ja heittävät paketit päivän päätteeksi postitoimipisteeseen? Vai eivätkö uskalla vaan soittaa ovikelloa?
Ainakin täällä on kaikki alaovet yleensä lukossa eli ne ei pääse edes rappuun ja ovelle soittamaan sitä ovikelloa.:kahvi:
 
Jännittää oikein milloin tulee postista ilmoitus sähköverkkoyhtiön suunnitellusta huoltokatkoksesta. Aamulla kun sähköt katosi ja tein vikailmoitusta elenialle niin tämmöinen olisi pitänyt tulla kaksi viikkoa sitten. Harmittaa kun eivät jaa minun postia minulle kun välillä tuntuu että minun laatikko on jokin postinkoontilokero mihin laitetaan koko kylän postit, joita sitten jakelen iltaisin koiralenkeillä.
 
Tänne olisi kyllä ollut tarvetta tuollaiselle väliaikaselle noutopisteelle, kun tuo konttori lopetettiin niin postin piste siirrettiin huoltoaseman yhteyteen jossa nyt on tankkauksen lisäksi, k-kauppa, kahvila, hesburger, subway ja posti.
Sit kun siellä kassoilla palloilee 2-3 henkilöä ristiin kaikkien välissä niin ei siitä tule yhtään mitään, perjantaina meni 15-20min sen yhden paketin noudon kanssa, ja tuossa nyt jokunen paketti ennen joulua vielä tulossa sinne.
 
Tänään piti tulla paketti viimeistään kello 18:00. Kello 18:00 tulee ilmoitus että "Lähetys on viivästynyt, se toimitetaan 1-2 työpäivän kuluessa."
Olisi siitä kai nyt aiemmin voinut ilmottaa jos se kerran päivällä tai kahdella viivästyy. Tuo jonotus tuolla postin chatissa on kanssa mahtava kokemus, "jonotus" aika oli 5min sitten 10minuuttia, nyt se on 15 minuuttia.
 
Tänään piti tulla paketti viimeistään kello 18:00. Kello 18:00 tulee ilmoitus että "Lähetys on viivästynyt, se toimitetaan 1-2 työpäivän kuluessa."

Tuo on automaattinen ilmoitus ja veikkaan että chat ei pysty sanomaan yhtään mitään järkevää.

Viimeksi kun kävi noin paketti ilmaantui ovelle joskus vajaan viikon päästä aivan sattumalta.
 
On tää taas niin uskomatonta.. Chattipalvelu vastailee tyypilliseen tapaan, eli samaa tietoa mitä lähetysseuranta antaa, eli tänään klo 18:00 olisi toimitettuna.. jotenkin epäilen tätä :)
  • Lähetys on vastaanotettu kuljetuksesta.

    28.11.2017 klo 13:29

    Posti kuljetus 00230

  • Lähetys on kuljetuksessa.

    28.11.2017 klo 10:57

    Posti kuljetus 00230

  • Lähetys on rekisteröity.

    28.11.2017 klo 09:04

    Posti Logistiikkakeskus 01010

  • Lähetys on lajiteltu.

    28.11.2017 klo 08:28

    Posti Logistiikkakeskus 01010

  • Lähetys on lajiteltu.

    27.11.2017 klo 08:05

    OULU 90000

  • Lähetys on kuljetuksessa.

    26.11.2017 klo 18:04

    LIETO 21000

  • Lähetys on rekisteröity.

    26.11.2017 klo 17:06

    LIETO 21000

  • Lähetys on lajiteltu.

    26.11.2017 klo 17:02

    Lajittelukeskus LIETO 21000

  • Lähetys ei ole vielä saapunut Postille, odotathan

    24.11.2017 klo 11:59

    HELSINKI 00002
 
Hyvin taas menee postilla. Eilen aamulla piti priority-paketin tulla kotiinkuljetuksella. Taas oli este jossain. Olin kotona, enkä ole kuullut ovipuhelimen soivan. Paketti ajatui sitten postikonttoriin.

Tänään piti paketin tulla tien vastapuolella olevaan smartpostautomaattiin. Se menikin suoraan sinne postiin ja siten, että seurannassa lukee: "Lähetystä kuljetetaan vastaanottajalle", seuraavaksi "Lähetys on luovutettu vastaanottajalle". Nyt postin oma sovellus näyttää, että paketti on toimitettu eli on harmaana. Sain kuitenkin tekstarin, jos sanotaan sen olevan noudettavissa postikonttorista.

Taidan mennä noutamaan ton tämänpäiväisen paketin, mutta toinen paketti painaa kymmeniä kiloja, joten saavat luvan tuoda sen mulle kotiin.
 
No, ei se posti näköjään Ranskassakaan liiku. Paketti ollut viikon statuksella, että saapunut Ranskaan eikä sen jälkeen ole tapahtunut mitään. Onkos siellä joku lakko, kuten sielläpäin on tapana.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 456
Viestejä
4 512 715
Jäsenet
74 372
Uusin jäsen
Akeboy78

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom