Postin kulkemisen vaikeus

No mikäs nyt on postille tullut, jimmssi lähetti paketista tiedon että lähetetty 9 aikaan aamulla ja nyt se on ollut 13.00 jo kuljetuksessa liedossa.
Kyllä ne ennen maanantaita ehtii sen vielä käyttää lajittelukoneen läpi murusiksi ja korvauksethan menee pakkauksen painon mukaan joten 2€ tulossa :cigar::cigar:

Vähän saattaa olla menny usko Postiin viime aikojen säätämisten takia
 
Chatin ihminen ei kuulemma ota vastaan reklamaatioita. Linkki vain yleiseen palautelomakkeeseen. :shifty:
 
Chatin ihminen ei kuulemma ota vastaan reklamaatioita. Linkki vain yleiseen palautelomakkeeseen. :shifty:

Chatista eivät tunnu voivan tehdä muuta kuin katsoa seurantaa samalla tavalla kun itse voit. Minullakin oli pari kertaa jäänyt priority-paketti kuljettamatta kotiin ja mennyt suoraa konttoriin ja neuvoivat vain soittamaan asiakaspalveluun jotta järkkäävät toimituksen.

Pieniä paketteja ja kesällä niin hain pyörällä molemmilla kerroilla, mutta joo.
 
Chatista eivät tunnu voivan tehdä muuta kuin katsoa seurantaa samalla tavalla kun itse voit. Minullakin oli pari kertaa jäänyt priority-paketti kuljettamatta kotiin ja mennyt suoraa konttoriin ja neuvoivat vain soittamaan asiakaspalveluun jotta järkkäävät toimituksen.

Pieniä paketteja ja kesällä niin hain pyörällä molemmilla kerroilla, mutta joo.

Tässä olikin auki avattuna tuon mun viestini pihvi. Mikä hemmetin tarkoitus tuolla chatilla on, jos apu on samaa tasoa kuin oma osaaminen seurannassa tai "soita aspaan" tai "en voi valitettavasti auttaa". Miellän kuitenkin tuon chatin nimenomaan yhdeksi kanavaksi, jossa voi mm. itkeä asioita.
 
Muutama viikko sitten menin hakemaan postista kirjattua kirjettä viimeisenä päivänä n.15 aikaan ja seurannasta vielä varmistin paketin olevan siellä..siinä jonottaessa kahdelle edelläni olevalle, jotka tulivat saapumisilmoituksen kanssa sanottiin, että lähetykset ei ole vielä siellä ja n.30 on käynyt turhaan. Ajattelin että mulla ei ainakaan ole turha jonottelu, niin aikansa kirjettä haettiin ja sitten alkoi tutkimaan, niin lähetys oli lähtenyt päivää liian aikaisin lähettäjälle, mutta oli sillä hetkellä vielä kuljetuksessa alle 150km päässä, mutta asialle ei voitu tehdä kuulemma mitään, eli sanottiin että palautuu lähettäjälle ulkomaille ja minun pitää olla lähettäjään yhteydessä korvausten saamiseksi..tai siis lähettäjä voi hakea korvauksia, minä en.
Tässä vaiheessa en enää jaksanut selvittää asiaa enempää, vaan vaadin paperille kirjallisena tapahtuneen, joka tuntui asiakaspalvelijalta aluksi vaikealta alkaa kirjoittamaan, mutta lopulta sen kuitenkin sain, koska jonoa alkoi jo olla aika paljon takana.

Seuraavana päivänä selvitin asiaa lisää laittaen mukaan sen todistuksen postin omasta virheestä ja yllättäen sitä kirjettä muka koko päivän yritettiin pysäyttää postin mukaan, mikä ei edes pitänyt olla mahdollista..totesivat sitten kuitenkin, että ovat tehneet virheen, jota ei voi perua ja lähetys palautuu lähettäjälle..hyvitys tai korvaus mielipahasta luvattiin 10kpl postimerkkeinä. Otin ne, mutta kerroin kyllä etten ole ainakaan kymmeneen vuoteen tarvinnut sellaisia.

Pyysin heitä sen jälkeen kertomaan lähettäjän nimen ja yhteystiedot, sekä toivoin saavani vähintään englannin kielellä heidän oman selvityksen siitä, että virhe on postin, eikä minun.

Tämmöstä selvitystä en heiltä voi saada, mutta en myöskään saa lähettäjän tietoja, eli nyt en siis periaatteessa mistään tiedä mikä oli tämä kirjattu kirje, koska saapumisilmoituksessa ei mitään sellaista ole. (Ainoastaan mainitaan lähettäjämaa)
Posti siis sanoi, että he eivät saa selville lähettäjää, mutta kätevästi he ovat sen kirjeen lähettäjälle palauttaneet :facepalm:

Tosiasiassa nyt siis oikeasti tiedän jo mikä lähetys on, kun olen kahlannut kaikki eBay, Aliexpress yms tilaukset yksitellen läpi ja verrannut lähetys-id:tä ja sattui samanlainen löytymään, mutta jos kyseessä olisikin ollut joku muu kirje, kuin joku tilaamani asia, niin tällaista kirjeen lähettäjää ei voisi postissa saada selville vaikka he pystyvät palauttamaan lähetyksen..posti ei siis voi mitenkään auttaa tällaisen oman virheen selvittämisessä o_O

Jaa olis tämän asian varmaan voinut lyhemminkin kirjoittaa:
V*tun posti!:rage:
 
No, ei se posti näköjään Ranskassakaan liiku. Paketti ollut viikon statuksella, että saapunut Ranskaan eikä sen jälkeen ole tapahtunut mitään. Onkos siellä joku lakko, kuten sielläpäin on tapana.

Oho, paketti liikahti vihdoin Ranskasta Suomeen ja nyt on jo statuksena, että kuljetetaan vastaanottajalle. Tässähän Suomen posti pesee Ranskan vastaavan laitoksen 6-0.
 
Taitaa black friday -postit jumittaa. Itselläkin ulkomailta tullut paketti seurannan mukaan ollut jo monta päivää Turussa jumissa. Ehkä matkalla Tampereelle tai sitten ei.
Nyt 4 päivää myöhemmin seurannan status on päivittynyt. Edelleen Turussa matkalla. :rofl:
 
Itsellä kun on tullut monipaketti lähetyksiä niin posti on päivittänyt vain ensimmäinen koodille tietoja, kun käsittelevät niitä jotenkin "yhtenä". Näin ainakin minulle selittivät ja kaikki löysivät kyllä perille.

Joo, molemmat kaiuttimet tuli tänään. Ovat jopa ehjät, vaikka selvästi kova yritys on ollut saada paketit täysin rikki... :)
Ihme touhua, voisihan siellä joku tuolle "chatillekin" tuo asian kertoa. Toisaalta, miksi tuolla uudella koodilla ei näkynyt monipakettilähetystä ja miksi se toinen Saksan seurantanumero yhä näyttää ettei paketti ole saapunut perille, sehän olisi pitänyt linkittää tuohon samaa koodiin tai ainakin kuitata maahantulleeksi.
 
Kävin tänään hakemassa kaksi eri lähetystä kerralla ja himassa huvikseni tsekkasin nettiseurannan molemmista (oli bookmarkit selaimessa tallessa) ja huomasin, että vain toinen lähetyksistä oli merkitty haetuksi. Mitenhän tuo nyt sitten menee tästä eteenpäin? Yrittävätköhän lähettää takaisin myyjälle kun viimeinen noutopäivä tulee vastaan vai katsooko ne siellä vain vanhoja fyysisiä paketteja mitä nurkista löytyy? :)
 
Kävin tänään hakemassa kaksi eri lähetystä kerralla ja himassa huvikseni tsekkasin nettiseurannan molemmista (oli bookmarkit selaimessa tallessa) ja huomasin, että vain toinen lähetyksistä oli merkitty haetuksi. Mitenhän tuo nyt sitten menee tästä eteenpäin? Yrittävätköhän lähettää takaisin myyjälle kun viimeinen noutopäivä tulee vastaan vai katsooko ne siellä vain vanhoja fyysisiä paketteja mitä nurkista löytyy? :)
Katso myöhemmin uudestaan saattaa näkyä viiveellä joskus, jos vielä huomenissa näkyy että ei ole haettu niin voit vaikka postin asiakaspalvelusta kysyä ohjeita.

Vaikeaa lähettää takaisin pakettia jota heillä ei enää ole :D
 
Täällä vielläkin venaan gigantista cyber monday tilausta. Arvioitu saapumispäivä 1.12 ja blackfriday päivänä lähti powerista paketti tulemaan mutta ei postin seurannassa vielläkään näy
 
Erikoista, että tänään tui ilman seurantaa oleva kiinan kirje postiluukusta. O_o
Eikös niiten pitäny tiistai jakelu lopettaa?
 
Erikoista, että tänään tui ilman seurantaa oleva kiinan kirje postiluukusta. o_O
Eikös niiten pitäny tiistai jakelu lopettaa?

Täälläkin tuli päiväposti normaalisti. Kai ne arveli, että on loppuviikolla liikaa ruuhkaa jos jää ti-ke jakamatta ja järjen ääni voitti.
 
Tilasin kans BF:nä yhdestä kaupasta 1€ tuotteen kotiinkuljetuksella. Perkele postimies kantoi heti maanantai-aamuna suoraan kotiovelle. :D Euron tavaran. Vähän hävettää juoksuttaa miestä, mutta tulipahan nähtyä postinkulun toinen ääripää. :D
 
Katso myöhemmin uudestaan saattaa näkyä viiveellä joskus, jos vielä huomenissa näkyy että ei ole haettu niin voit vaikka postin asiakaspalvelusta kysyä ohjeita.

Vaikeaa lähettää takaisin pakettia jota heillä ei enää ole :D
Status on vieläkin "Lähetys on noudettavissa". Mitenhän tuossa käy jos ei niille mitään ilmoita? Tarkasteleeko toimipiste hakemattomia paketteja fyysisesti vai päätteen avulla? Mietin vaan, että jos tietojärjestelmä ilmoittaa heille paketin viimeisen noutopäivän jälkeen, että "tällainen paketti pitää lähettää takaisin myyjälle", niin mitähän tekevät? :D
 
Status on vieläkin "Lähetys on noudettavissa". Mitenhän tuossa käy jos ei niille mitään ilmoita? Tarkasteleeko toimipiste hakemattomia paketteja fyysisesti vai päätteen avulla? Mietin vaan, että jos tietojärjestelmä ilmoittaa heille paketin viimeisen noutopäivän jälkeen, että "tällainen paketti pitää lähettää takaisin myyjälle", niin mitähän tekevät? :D

Sullahan oli se paketti jo kotona? Kannattaako tuota nyt sen enempää miettiä, itsekin huomasin vähän aikaa sitten että kesällä hakemani paketti on seurannan mukaan vielä noudettavissa kun postin mobiilisovelluksessa näkyy vanhat lähetykset.
 
Erikoista, että tänään tui ilman seurantaa oleva kiinan kirje postiluukusta. o_O
Eikös niiten pitäny tiistai jakelu lopettaa?
"Tiistaisin ei enää jaeta aikakauslehtiä, mainoksia, kirjeitä tai ilmaislehtiä siinä tapauksessa, että kaikki alkuviikon lähetykset saadaan jaettua jo maanantaina."
 
Mullekin tuli tänään postia. Huomenna ei kai sitten tarvi odottaa yhtään mitään, ja hyvä niin..
 
Tulipa todistettua kaupasta palatessa miten pakettijakelukiesi kurvasi talon edustalle, kääntyi ja jatkoi iloisesti matkaansa. Eikä yhtään sen kauempaa viipynyt edes seuraavalla pysäkillä, kun jäin huvikseni katselemaan sen touhuja.

Ei pakettini myöhästymisessä oikeasti haittaa kuin se, että se ehtinee lähteä takaisin Powerille ennen kuin saapumisilmoitus tippuu luukusta, mutta liipaisee älyttömästi tämä teeskentely kotiinkuljetuksesta, jos niillä ei edes ole mitään aikomustakaan jakaa paketteja! Hyvää luonnonvarojen tuhlausta ajella piirejä huvikseen.

Soittivatkin perkeleet aikaisemmin, että mihin aikaan passaa tuoda. En ymmärrä miksi edes vaivautua.
 
Mikä tahansa yksityinen firma joka hoitaisi kaikki asiat näin johdonmukaisesti päin persettä kuin Suomen Posti olisi ollut konkurssissa jo aikapäivät sitten. Lähetykset viipyy (taas vaihteeksi), konttorit hävitetään (tilalle avataan näitä kaupan tiskejä, joissa ei tiedetä mistään mitään ja tajuttoman hidasta palvelua), hinnat nostetaan taivaisiin ja silti vielä itketään valtakunnan uutisissa, kun on niin paljon näitä velvoitteita (joita niitäkin hyvää vauhtia karsitaan). Tänään piti tulla paketti, eipä tullut. Erehdyin epähuomiossa tilaamaan pakettiautomaattiin, vaikka jo pitkän aikaa aina käyttänyt Matkahuoltoa, kun vain mahdollista. Katotaan sitten ens viikolla kun viivästyy lisää ja kuullaan taas kootut selitykset ruohonleikkuusta ja jouluruuhkasta. Toivottavasti koko firma häviää totaalisesti mahdollisimman pian.
 
Taitavat lähimmät r-kioskit olla tupaten täynnä, kun torstaina ennen puoltapäivää maahan saapunut paketti ei ole vielä postin logistiikkakeskusta (01010) pidemmälle päässyt. Onhan paketti sentään turusta ehtinyt pääkaupunkiseudulle, eiköhän se jossakin vaiheessa tule perille. Eihän noiden viimeisten parin sadan kilometrin matkassa voi enää pitkään mennä... Käyttihän cdon:kin paketin lähettämiseen puolitoista viikkoa, joten eihän tässä noiden mielestä voi olla kiire.
 
Mikä tahansa yksityinen firma joka hoitaisi kaikki asiat näin johdonmukaisesti päin persettä kuin Suomen Posti olisi ollut konkurssissa jo aikapäivät sitten. Lähetykset viipyy (taas vaihteeksi), konttorit hävitetään (tilalle avataan näitä kaupan tiskejä, joissa ei tiedetä mistään mitään ja tajuttoman hidasta palvelua), hinnat nostetaan taivaisiin ja silti vielä itketään valtakunnan uutisissa, kun on niin paljon näitä velvoitteita (joita niitäkin hyvää vauhtia karsitaan). Tänään piti tulla paketti, eipä tullut. Erehdyin epähuomiossa tilaamaan pakettiautomaattiin, vaikka jo pitkän aikaa aina käyttänyt Matkahuoltoa, kun vain mahdollista. Katotaan sitten ens viikolla kun viivästyy lisää ja kuullaan taas kootut selitykset ruohonleikkuusta ja jouluruuhkasta. Toivottavasti koko firma häviää totaalisesti mahdollisimman pian.

Black Friday hukutti postiyhtiön paketteihin Ruotsissa – Terminaalit täynnä, pakettisäkkejä taivasalla Arlandassa
"Yleisradioyhtiö ruokakaupoissa ja tupakkakaupoissa, jotka toimivat myös PostNordin asiamiehinä, hyllyt ovat paikoin niin täynnä, etteivät saapuvat paketit mahdu liikkeisiin."

Samoissa marketeissa ja tupakkakaupoissa ne Matkahuollonkin pisteet ovat. Ja kuka oikeasti haluaa mitään 10-16 auki olevaa postin konttoria, paljon mukavampia nämä asiamiespostit ovat kun ovat pidempään auki. Tuollaiset puoliteholla käyvät konttorit nostavat vaan kaikkien lähetyksien hintoja.

Noh, taidat olla vähän yksinkertainen ajatuksiltasi. Toivottavasti typerät ajatuksesi häviää totaalisesti mahdollisimman pian.
 
Samoissa marketeissa ja tupakkakaupoissa ne Matkahuollonkin pisteet ovat. Ja kuka oikeasti haluaa mitään 10-16 auki olevaa postin konttoria, paljon mukavampia nämä asiamiespostit ovat kun ovat pidempään auki. Tuollaiset puoliteholla käyvät konttorit nostavat vaan kaikkien lähetyksien hintoja.

Noh, taidat olla vähän yksinkertainen ajatuksiltasi. Toivottavasti typerät ajatuksesi häviää totaalisesti mahdollisimman pian.
Ihan Matkahuollon omassa asiointipisteessä bussiasemalla olen tähän asti käynyt. Joka kerta ovesta sisään - ovesta ulos on hoitunut alle viiden minuutin. Ja minä haluan Postin konttorin, jossa asiat hoituivat aina jouhevasti ja vaikka jonoja oli, ne vetivät usean tiskin voimin nopeasti. Pakkaustarvikkeita oli runsas valikoima hyvin esillä. Ylipäätään ennen klo 17:ää jätetyt lähetykset kulkivat lähes aina (95% kerroista) seuraavaksi päiväksi perille. Tuollaisten "puoliteholla" käyvien konttoreiden lopetus ei ole hillinnyt lähetysten kustannusten kasvua, joka vuosi hinnat nousevat samaan tapaan. Yksinkertaisuudestani en tiedä, omaa yksinkertaisuuttasi sen sijaan ainakin tuot tehokkaasti esille, propsit siitä.
 
Ihan Matkahuollon omassa asiointipisteessä bussiasemalla olen tähän asti käynyt. Joka kerta ovesta sisään - ovesta ulos on hoitunut alle viiden minuutin. Ja minä haluan Postin konttorin, jossa asiat hoituivat aina jouhevasti ja vaikka jonoja oli, ne vetivät usean tiskin voimin nopeasti. Pakkaustarvikkeita oli runsas valikoima hyvin esillä. Ylipäätään ennen klo 17:ää jätetyt lähetykset kulkivat lähes aina (95% kerroista) seuraavaksi päiväksi perille. Tuollaisten "puoliteholla" käyvien konttoreiden lopetus ei ole hillinnyt lähetysten kustannusten kasvua, joka vuosi hinnat nousevat samaan tapaan. Yksinkertaisuudestani en tiedä, omaa yksinkertaisuuttasi sen sijaan ainakin tuot tehokkaasti esille, propsit siitä.

Niin, voisihan Postikin avata lajittelukeskustensa yhteyteen konttorit, mutta nuo sijaitsee kaukana keskustoista toisin kuin Matkahuollon asiointipisteet bussiasemilla: siellä yksi ja sama kaveri hoitaa bussilippujen myynnin, pakettien lajittelun ja kioskia; aukioloajat riippuu paikoista ja ovat mitä ovat (turha lätkästä tähän esimerkiksi Kampin aukioloaikoja, on ainoa poikkeus).

Kun kirjeiden lähetysmäärät vähenee ja se ns. hyvin tuottava monopolitoiminta siis hiipuu, niin samalla Postin on täytynyt tehdä korjaavia toimenpiteitä: ELI sulkea niitä Postin konttoreita, jotka ovat auki (klo 10-18, osa lauantaisin 10-16) ja muuten kiinni. Ei ole mitään järkeä pitää tuollaista kallista liiketilaa, jos saman homman hoitaa vieressä oleva S-kauppa/K-kauppa/R-kioski laajennetuin aukioloajoin ja pienemmin kustannuksin. Oletko miettinyt, miksi suurin osa Matkahuollon/PostNordin paketeistakin menee juuri noihin asiamiesliikkeisiin? Minä vastaan: laajempi palveluverkosto, laajemmat aukioloajat ja halvempi hinta (verrattuna omaan liikkeeseen). Vielä halvemmalla pääsevat käyttäen lisääntyviä pakettiautomaatteja. Voit siis jättää hyvästit haaveellesi entisaikojen Postin omista konttoreista.
 
Jaahas, ~300€ kotipaketti on ”toimitettu” mutta ei ainakaan meille. Huomenna soittoa aspaan että minneköhän tuo on toimitettu ja kuka sen on kuitannut. Meillä ei ole kahden aikaan ketään kotona ollut ja ajattelin että olisivat fiksuna jättäneet vaikka portalle täällä haja-asutus alueella mutta ei meillä kyllä mitään pakettia ole täällä.
 
Ite täältä kolme vkoa sitten pelin ostanut eikä viälä näy laatikossa. Matkaa välillä n. 160km. Joku joululahjaxi napannut?
 
Postilla on hieno uusi chat, jossa näkee jonotusajan. Pakettiautomaatin chatiin alle minuutin jono, normipostin chatiin 27 minuutin jono. Läpi ei pääse millään - jonotusaika vain kasvaa koko ajan. Pakettiautomaatin chatista kääntävät jonoon, koska paketti ei ole näillä näkymin tulossa automaattiin.

Edit. Jono 32 min.
 
On tää joulu kyllä postin kulun kannalta hianoo aikaa, postipate ilmeisesti yrittänyt tuoda pe 8.12 normaalin postin mukana suurikokoista kirjettä, mikä ei olekkaan mahtunut luukusta sisään, lapussa millä asiasta ilmoitettiin, lukee että voin noutaa pakettini 13.12 postin pop-up pisteestä!

Kuinkahan monen mutkan kautta tuokin nyt oikein kiertää, normaalisti tuollaiset ovat olleet jo seuraavana (arki)päivänä noudettavissa paikallisesta postin konttorista...
 
Tänään Postin seurannan mukaan oli (ensimmäistä kertaa) kirjattu kirje toimitettu suoraan minulle keskipäivän aikoihin. Ainut vaan ettei postilaatikossa ole tänään näkynyt mitään. No jospa se huomenna :confused:
 
Tänään (tiistaina) tuli taas postia, kyllä kelpaa kun jo kahtena tiistaina peräkkäin. Kaksi kirjattua kirjettä jaettiin suoraa laatikkoon. En varsinaisesti ole ihastunut tuohon asiaan, kenen vastuulla on jos tuollainen kirje katoaa?
 
@et328

Postiin on tullut viime kesänä sellainen muutos, jossa postinjakaja voi rekisteröidä kirjatun kiinasta tulleen lähetyksen itse sähköisesti ja toimittaa vastaanottajalle ilman kuittausta.
 
Postiin on tullut viime kesänä sellainen muutos, jossa postinjakaja voi rekisteröidä kirjatun kiinasta tulleen lähetyksen itse sähköisesti ja toimittaa vastaanottajalle ilman kuittausta.

Olen kyllä tietoinen tuosta. Tuota ei kuitenkaan aina tehdä, vaan suuri määrä on pitänyt hakea postista. Ihan vielä viime viikollakin ja vieläpä saman lähettäjän joka nyt jaettiinkin laatikkoon. Ja edelleen: kenen vastuulla on jos postinjakaja laittaa kuittaamansa kirjeen väärään laatikkoon ja se katoaa? Millä todistat noin käyneen?

Sinänsä tänään tuo laatikkoon jako oli ihan kiva juttu, ei tarvinnut lumimyräkässä postiin lähteä ja jonottaa, tosin oikeasti olisin käynyt siellä vasta huomenna.
 
Ei nyt jaksa sen enempää tarinoida, mutta lyhyesti. Saisi koko Postin paska loppua ja tulla tilalle sellainen taho, joka hommat pystyisi hoitamaan niinkuin ne kuuluisi. Ei helvetti mitä toimintaa kerrasta toiseen.
 
Joo, sais vaikka DHL eli Deutsche Post ost Suomen Postin. Tiistaijakelukatkos koskee kai vain normipostia. Paketit ja muut vastaavat kulkee ja jaetaan kyllä läpi viikon (arkip.).
 
@et328

Postiin on tullut viime kesänä sellainen muutos, jossa postinjakaja voi rekisteröidä kirjatun kiinasta tulleen lähetyksen itse sähköisesti ja toimittaa vastaanottajalle ilman kuittausta.
Kirjatut lähetykset kiinasta pitänyt itse hakea postista kesän aikana ja syksyllä, melko varmasti olleet sitten sen verran paksuja paketteja, tai jtn että eivät ole laittaneet postilootaan (fyysisesti siis mahtuisi postilootaan, testasin sillo syksyl)
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä se vaan on muuttunut, että voivat kirjatut lähetykset mm. kiinasta jättää suoraan laatikkoon. Oli sitten iso tai pieni. Meille nimittäin postipoika jättää kirjatut kirjeet ovelle, mitkä eivät mahdu laatikkoon (stala pl-3).
 
Onko tälläisestä tilanteesta kokemusta? Mä lähetin paketin, ostin sen kuljetuksen netistä, laitoin pakettiin helposti koodin ja kun ohjeet oli vähän vaihtelevat sen suhteen, niin varmuuden vuoksi myös lähettäjän ja vastaanottajan osoitteet. Paketti oli tarkoitus mennä pakettiautomaattiin.

Siinä jo lähtöjään oli tälläinen hassu juttu että ennen kuin olin vienyt sitä pakettia edes postiin, sen seurantakoodilla näkyi että paketti painaa yli 10 kiloa(todellisuudessa se on alle kilon eikä sitä edes tarvitse syöttää missään vaiheessa), ja että sen paketin kohdepaikkakunta on ihan jotain muuta kuin pitäisi. Mä ajattelin että ne on jotain vanhoja tietoja ja että se seurantakoodi on kierrätetty enkä huolestunut.

No illalla huomasin katsoa tarkemmin sitä sähköpostia mitä Postilta oli tullut, kun tuon helposti koodin vaihtoehtona olisi tulostaa osoitekortti ja laittaa se siihen pakettiin. Ihan muuten jees mutta siinä oli kaksi osoitekorttia. Eli siinä oli jostain syystä jonkun toisen paketin tiedot myös. Ja niillä molemmilla on sama lähetystunnus.

Ja nyt sitten seurannan mukaan paketti on jo Seinäjoella. Seinäjoki on kohtalaisen lähellä sen jonkun toisen ihmisen lähettämän paketin tarkoitettua kohdetta, kuin Lieksaa minne mun paketin pitäisi olla menossa.


Mitä tossa nyt pitäisi tehdä, tai voisi tehdä? Odottaa kuukauden kunnes kumpikin paketti on seilannyt pari kertaa ympäri Suomen ja ehkä päätynyt jonnekin? Onko postilla jotain parempaa asiakaspalvelua kuin joku chätti jossa tuolle tilanteelle voisi tehdä jotain?
 
Onko tälläisestä tilanteesta kokemusta? Mä lähetin paketin, ostin sen kuljetuksen netistä, laitoin pakettiin helposti koodin ja kun ohjeet oli vähän vaihtelevat sen suhteen, niin varmuuden vuoksi myös lähettäjän ja vastaanottajan osoitteet. Paketti oli tarkoitus mennä pakettiautomaattiin.

Siinä jo lähtöjään oli tälläinen hassu juttu että ennen kuin olin vienyt sitä pakettia edes postiin, sen seurantakoodilla näkyi että paketti painaa yli 10 kiloa(todellisuudessa se on alle kilon eikä sitä edes tarvitse syöttää missään vaiheessa), ja että sen paketin kohdepaikkakunta on ihan jotain muuta kuin pitäisi. Mä ajattelin että ne on jotain vanhoja tietoja ja että se seurantakoodi on kierrätetty enkä huolestunut.

No illalla huomasin katsoa tarkemmin sitä sähköpostia mitä Postilta oli tullut, kun tuon helposti koodin vaihtoehtona olisi tulostaa osoitekortti ja laittaa se siihen pakettiin. Ihan muuten jees mutta siinä oli kaksi osoitekorttia. Eli siinä oli jostain syystä jonkun toisen paketin tiedot myös. Ja niillä molemmilla on sama lähetystunnus.

Ja nyt sitten seurannan mukaan paketti on jo Seinäjoella. Seinäjoki on kohtalaisen lähellä sen jonkun toisen ihmisen lähettämän paketin tarkoitettua kohdetta, kuin Lieksaa minne mun paketin pitäisi olla menossa.


Mitä tossa nyt pitäisi tehdä, tai voisi tehdä? Odottaa kuukauden kunnes kumpikin paketti on seilannyt pari kertaa ympäri Suomen ja ehkä päätynyt jonnekin? Onko postilla jotain parempaa asiakaspalvelua kuin joku chätti jossa tuolle tilanteelle voisi tehdä jotain?
Olisiko täältä apua?
  • Lähetyksen seuranta, tilaaminen ja neuvonta
    0600 94320 (1,84 €/vastattu puhelu + pvm/mpm)
    • Lähetyksen seuranta ja kotiinkuljetustilaus ma-pe 8-18, la 8-16 (27.11.-23.12. myös su 12-16)
    • Lähilaatikon tilaus ma-pe 8-16 (27.11.-23.12. ma-pe 8-18, la 8-16, su 12-16)
    • Postimerkkien tilaus ma-pe 8-16
    • Kirje- ja pakettineuvonta ma-pe 8-16 (27.11.-23.12. ma-pe 8-18, la 8-16, su 12-16)

Yhteystiedot - Posti henkilöasiakkaille
 
On niillä halvempikin numero reklamaatioita varten, mutta ajattelin että olisiko niillä sellaista asiakaspalvelua jossa tuo virhe voitaisiin korjata.
 
On niillä halvempikin numero reklamaatioita varten, mutta ajattelin että olisiko niillä sellaista asiakaspalvelua jossa tuo virhe voitaisiin korjata.
Olet siis ilmeisesti kokeillut soittaa kumpaankin noista numeroista ja sieltäkö ei pystytty auttamaan eikä tiedetty kuka pystyisi?
 
Trolloloo sullekin.
Sinähän se tässä toimit epäloogisesti. Homma on selvästi sellainen että se vaatii postin osallisuutta. Kyselit numeroita, mutta sitten kerroit että olitkin jo niistä tietoinen. Et kuitenkaan kerro oletko sinne soittanut ja jos kyllä niin mitä sieltä vastattiin. Mitä tässä oikein nyt odotat tekkiläisten tekevän? haukkuvan postia paskaksi tuon juttusi perusteella? Postinhan se varmasti tietä mitä tässä tilanteessa pitäisi tehdä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 456
Viestejä
4 512 753
Jäsenet
74 372
Uusin jäsen
Akeboy78

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom